Data: 2009-04-09 15:40:11 | |
Autor: |3eR | |
Budowa wtyczki oraz gniazda od zapalniczki? | |
Witam,
pytanie moze wydawac sie proste, ale chce sie upewnic, ze dobrze rozumiem. Mianowicie czy jesli do universalnej ladowarki(wtyczki) samochodowej podlacze inny akumulator np: zelowy 12v odpowiednio, minus na obudowe wtyczki( do tego zacisku) a plus do glownego bolca, to bedzie ok ?. Dzieki. |
|
Data: 2009-04-09 15:59:43 | |
Autor: J.F. | |
Budowa wtyczki oraz gniazda od zapalniczki? | |
Użytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości news:grktr0$gft$1inews.gazeta.pl...
pytanie moze wydawac sie proste, ale chce sie upewnic, ze dobrze rozumiem. bedzie OK. J. |
|
Data: 2009-04-09 18:18:54 | |
Autor: |3eR | |
Budowa wtyczki oraz gniazda od zapalniczki? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:grkv24$uvb$1news.onet.pl... Użytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości news:grktr0$gft$1inews.gazeta.pl...Dzieki
|
|
Data: 2009-04-09 18:54:04 | |
Autor: | |
Budowa wtyczki oraz gniazda od zapalniczki? | |
Biegunowość będzie ok, ale dobrze by było ograniczyć natężenie prądu ładowania tego akumulatora żelowego, bo na ogół to są mniejsze, kilkuamperogodzinne akumulatorki i przekroczenie ich prądu ładowania Q/10 może je nieodwracalnie zniszczyć. Jeżeli źródłem ma być akumulator rozruchowy, to jego oporność wewnętrzna jest rzędu setnych części ohma, a rozładowany akumulatorek żelowy może mieć napięcie nawet tylko 10V i oporność rzędu 1 ohma. Radziłbym włączyć w szereg jakąś oporność, ale bez zmierzenia różnicy napięć obu akumulatorów albo natężenia trudno określić jaką. Ja o tym pomyślałem dopiero gdy drugi raz wymieniałem akumulatorki 7 Ah w latarce i włożyłem w szereg żarówkę 5W.
Użytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości news:grktr0$gft$1inews.gazeta.pl... Witam, |
|
Data: 2009-04-09 19:28:36 | |
Autor: |3eR | |
Budowa wtyczki oraz gniazda od zapalniczki? | |
Użytkownik <npiort@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:grl9on$b2k$1nemesis.news.neostrada.pl... Biegunowość będzie ok, ale dobrze by było ograniczyć natężenie prądu ładowania tego akumulatora żelowego, bo na ogół to są mniejsze, kilkuamperogodzinne akumulatorki i przekroczenie ich prądu ładowania Q/10 może je nieodwracalnie zniszczyć. Jeżeli źródłem ma być akumulator rozruchowy, to jego oporność wewnętrzna jest rzędu setnych części ohma, a rozładowany akumulatorek żelowy może mieć napięcie nawet tylko 10V i oporność rzędu 1 ohma. Radziłbym włączyć w szereg jakąś oporność, ale bez zmierzenia różnicy napięć obu akumulatorów albo natężenia trudno określić jaką. Ja o tym pomyślałem dopiero gdy drugi raz wymieniałem akumulatorki 7 Ah w latarce i włożyłem w szereg żarówkę 5W.Z tego co wyczytalem tutaj: http://gestorakumulatory.webpark.pl/akumulator.html LAdowanie mojego 12V 12Ah to 13.8V i do 1.2 A. W moim przypadku zmieżyłem prąd ładowania wynosi on 0.9 A a napięcie przed ładowaniem 13.8 V. Zastanawia mnie jednak jedno, po podłączeniu zasilacza o w/w parametrach i ponownym zmierzeniu napięcia wyszło 14.9 V. To jest normalne ?. |
|
Data: 2009-04-10 08:46:22 | |
Autor: | |
Budowa wtyczki oraz gniazda od zapalniczki? | |
Wydaje się że jest mniej więcej poprawnie z tym że jeżeli akumulator ma 13.8 V to wydaje się naładowany. Maksymalne napięcie jakiego nie powinien przekraczać w trakcie ladowania to 14.4 V. Te zmiany napięcia które zaobserwowaleś są wynikiem metody pomiaru, w rzeczywistości prąd płynie silnymi wąskimi szpilkami tylko wtedy gdy sinusoidalnie zmieniające się napięcie zasilacza przekracza napięcie akumulatora. Nie wiem jakim miernikiem się posługujesz, ale z zasady są one wyskalowane w wartości skutecznej choć mierzą wartość średnią albo szczytową i dla przebiegów niesinusoidalnych nie są miarodajne. Dla bezpieczeństwa starałbym się aby napięcie w trakcie ładowania nie przekroczyło 14.4 V
Użżytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości news:grlb77$qr5$1inews.gazeta.pl...
|
|