Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora

Data: 2009-02-25 08:13:35
Autor: jowar
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora
Witam Zaczynam budować garaż
Chciałem zapytac was co w nim wmurować na etapie budowy.

Mam zamiar zrobic kanał

Haki w stropie do ewentualnego podpiecia windy np w dwoch roznych miejscach

coś jeszcze ?

np jakie sugerujecie rozmieszczenie jakiś elementów
które należało by umieścić na etapie murowania ścian wylewania stropu .

Proszę o jakieś sugestie

Data: 2009-02-25 09:15:40
Autor: topek
jowar pisze:
[...]

Szerokosc garazu!
Zrob metr szerszy niz Ci sie wydaje ze bedzie ok.
Tak zeby na scianach ustawic regaly i z dwoch stron moc otworzyc drzwi na osciez.
NIe kumam ludzi, ktorzy sobie takie klitki robia, ze wysiasc sie z auta prawie nie da

--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
<-- -napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych-- ->

Data: 2009-02-25 09:15:04
Autor: krzysiek82
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora
Zamiast kanału proponuje wstawić podnośnik warsztatowy, tak aby wygodnie pracować na stojąco przy aucie. Nie ma żadnego porównania z kanałem.

--
krzysiek82

Data: 2009-02-25 09:35:34
Autor: jowar
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora
od 15 lat jako amator robie wszystko a autkach

moze bał bym się tylko wymiany uszczelki pod głowicą i grzebania w skrzyni ale to już robi sie coraz rzadzej - chodź uszzelka to częsta awaria

na nowe auto mnie nie stac i dlugo stac nie bedzie co najwyzej na 5-7 letnie

miernik oscyloskop wiedza z forum + doswiadczenie zdobywane samemu + filmiki z youtuba wbrew pozorom można sie dużo nauczyć szczególnie jak sie zna dobrze angielski np z uzytkownika davidsfarm  i sobie naprawiam

i nie jestem odsyłany od 1 mechanika do 2 i elektryka i bule jak z zboże

jak cie stać to bulisz mnie nei stać szczególnie  mnie nie stać aby ktoś sie uczył za moje pieniądze na mnie i moim samochodzie

i nikt mni nie bedzie wciskał ze wymienił mi silentblocki a to że jest na nich cm błota no to sie ubrudziły

na początku sie bałem bo wszyscy mi wciskali kit że to musi robić fahowiec że to nie rozbieralne a tamto ustawiane komputerowo i nie mozna w tym grzebać a teraz smieje sie im w twarz .....

wymieniam naprawiam wszystko i do tej pory nie udało mi się jescze nic wiele zepsuć

bajki o tym że amator nic nie może to sobie można schować głeboko

Data: 2009-02-25 09:42:00
Autor: krzysiek82
jowar pisze:
bajki o tym że amator nic nie może to sobie można schować głeboko

To prawda bardzo wiele można zrobić samemu, ale wiesz ASO musi z czegoś żyć :) Ja jedyne czego nie jestem zrobić we własnym zakresie to naprawa body komputera, centralki, skrzyni biegów, spasowania panewek na wale w silniku. Teraz zbieram na oryginalny examiner fiata bo wszystkie inne interfejsy można sobie wsadzić :)

Oprócz garażu ważne jest także jego wyposażenie, dobre klucze to podstawa.

--
krzysiek82

Data: 2009-02-25 09:57:43
Autor: jowar

Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości news:go30sq$l0v$1nemesis.news.neostrada.pl...
jowar pisze:
[...]

Dziękuje koledze Plutonowi i Krzyskowi82 cenne wskazówki

Spasowanie panewek na wale tez bym pewnie nei zrobil:)

W aso to nie bylem w zyciu nawet pod ASO

A co do fejsów no to nie wiem jak u fiata ale do ja w do auto
ze znaczkiem VW mam fejsy i chodza super nie bylo najmniejszych problemow a tych z szyną CAN to nie miałem ale to z biegiem czasu na pewno cos ludzie wymysla

Data: 2009-02-25 10:01:15
Autor: JG
jowar pisze:
[...]

Potaniały już dosyć mocno - jeszcze jakiś czas temu intefejsy z CANem były po 1800-2000, teraz można je już za kilkaset zł kupić, więc niedługo osiągną pewnie cenę normalnego interfejsu VAG.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-02-25 10:24:07
Autor: krzysiek82
jowar pisze:
> [...]
ze znaczkiem VW mam fejsy i chodza super nie bylo najmniejszych problemow a tych z szyną CAN to nie miałem ale to z biegiem czasu na pewno cos ludzie wymysla

Do VW nie ma problemu przynajmniej do tych bez CAN, niestety fiat zamieszał i tylko examiner się sprawdza :)

--
krzysiek82

Data: 2009-02-25 16:26:49
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
jowar pisze:

W aso to nie bylem w zyciu nawet pod ASO

Ameryki pewnie nie odkryję, stwierdzając, że czasem warto tam zajrzeć.
Do sprzedanego niedawno P306 potrzebowałem pewną spinkę do listwy.
Na allegro - brak, w sklepach z częściami do francuzów brak. Na szrocie (a raczej demontowni anglików) w pobliżu miejsca zamieszkania, gość miał, ale gdzieś na drzwiach jeszcze zamontowaną, musi iść poszukać, i jak znajdzie to chce 2 dychy.
Pojechałem do ASO - ogólnie nie ma. Ale proszę poczekać, poszukamy. Zajęło im to równo kwadrans. Znaleźli. No ale w systemie jednak było, więc na drodze oficjalnej: proszę do kasy, 1,34zł się należy.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC]

Data: 2009-02-25 17:12:39
Autor: JG
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
[...]
A to też prawda. Dużo części Audi jest tańsza w ASO, niż na Allegro, bo ludzie nie wierzą, że coś w ASO może być taniej ;)
Np. komplet tylnych reflektorów do A3 po liftingu - jeśli dobrze pamiętam na Allegro 1700 zł, w ASO 1200 zł. Analogicznie dywaniki - kilkadziesiąt złotych tańsze w salonie...

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-02-25 17:34:26
Autor: Irokez
Użytkownik "JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisał w wiadomości news:go3qoj$svt$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dokładnie

Szukałem sprężyn na tył do AR 156, ponizej 160zł nie znalazłem
Jadę do ASO a tam 78zł....

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2009-02-25 20:12:49
Autor: Piotrek
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora
Dokładnie

Szukałem sprężyn na tył do AR 156, ponizej 160zł nie znalazłem
Jadę do ASO a tam 78zł....

no bo sprawdzic i tu i tu zawsze warto :)
czasami ceny w ASO(za czesci, nie mowie o robociznie :) sa OK.
ostatni przyklad termostat w ASO 55 zl w IC ze znizkami Wahler 56 zl (tutaj jedyny plus wahlera ze mial uszczelke, a w oryginalnym nie bylo o trzeba bylo dokupic za 7 zl :)

ja zawsze sprawdzam w ASO a potem ew szukam gdzie indziej.

ale czasami moga niemilo zaskoczyc, 2x 0,5 gumowego przewodu paliwowego kosztowalo w ASO 460 zl !!, a w  sklepie motoryzacyjnym za rogiem za 1m przewodu i 4 opaski zaplacilem 14 zl :)

tarcze czy klocki tez najczesciej o wiele taniej i lepiej poza ASO kupic.
jak to zwykle bywa do zakupow trzeba z glowa podchodzic :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-03-02 21:48:42
Autor: adam
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora

Do sprzedanego niedawno P306 potrzebowałem pewną spinkę do listwy.

Witaj,
Ile wziales w kocu za samochod, jesli mozna wiedziec?
pzdr
adam

Data: 2009-02-25 11:50:44
Autor: Jakub Witkowski
jowar pisze:

bajki o tym że amator nic nie może to sobie można schować głeboko

Ale co to ma wspólnego z postem, na który odpowiadasz?

Data: 2009-02-25 09:16:57
Autor: J.F.
Użytkownik "jowar" <moje_serce_jest_jak_pies@op.pl> napisał w wiadomości news:go2rmm$dh9$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam Zaczynam budować garaż
Chciałem zapytac was co w nim wmurować na etapie budowy.
Mam zamiar zrobic kanał

Dach zrob na wysokosci 4m.

Postawisz podnosnik i bedziesz mial wygode.

A tak w ogole to popatrz na samochody - coraz mniej ma w nich amator do roboty.

Dogodne miejsce na opony jest w garazu najwazniejsze :-)

J.

Data: 2009-02-25 09:32:50
Autor: krzysiek82
J.F. pisze:
A tak w ogole to popatrz na samochody - coraz mniej ma w nich amator do roboty.

Dogodne miejsce na opony jest w garazu najwazniejsze :-)

J.

To prawda ale sporo ludzi lubi majsterkować, bo zawieszenie czy inne elementy mechaniczne zawsze można sobie zrobić samemu a nie zlecać komuś, nawet w nowoczesnym aucie.

--
krzysiek82

Data: 2009-02-25 20:14:43
Autor: Piotrek
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora
A tak w ogole to popatrz na samochody - coraz mniej ma w nich amator do roboty.

eee tam, klocki czy tarcze, elementy zawieszenia, wydech(czasami :) to spokojnie sam zmienisz(jak ktos jest mechanik amator i to lubi:)
czasami interfejs do notebooka i pewna diagnostyke tez da sie zrobic, a przy tym jakies glupoty typu czujniki, termosta itd itp tez idzie zmienic.

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-02-25 21:29:13
Autor: J.F.
On Wed, 25 Feb 2009 20:14:43 +0100,  Piotrek wrote:
A tak w ogole to popatrz na samochody - coraz mniej ma w nich amator do roboty.

eee tam, klocki czy tarcze,

Do tego nie trzeba kanalu.

elementy zawieszenia,

A po co sie brudzic, to mechanicy tanio wymieniaja.

wydech(czasami :)

No moze, ale fachowcy od tlumikow to czesto palnik maja w robocie.

czasami interfejs do notebooka i pewna diagnostyke tez da sie zrobic, a przy tym jakies glupoty typu czujniki, termosta itd itp tez idzie zmienic.

I to moze miec sens .. ale znow nie zawsze kanal potrzebny.

J.

Data: 2009-02-25 21:36:06
Autor: Piotrek
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora
eee tam, klocki czy tarcze,

Do tego nie trzeba kanalu.

racja :)

elementy zawieszenia,

A po co sie brudzic, to mechanicy tanio wymieniaja.

mowile o amatorach ktorzy to lubia :)
niektorzy olej wymieniaja sami a ja jakos wole jechac i za 10 zl zeby mi mechanik z filtrami wymienil:)
ale sa tacy co wola sami :)

No moze, ale fachowcy od tlumikow to czesto palnik maja w robocie.

dlatego napisalem ze czasami :)
jak dobrze idzie to palnik nie potrzebny, ale czasami bez palnika ani rusz :)

I to moze miec sens .. ale znow nie zawsze kanal potrzebny.

no nie zawsze, ale lepiej go wg mnie miec niz nie miec :)
koszt niewielki a korzysci moga byc spore dla mechanika amatora, bo dla kogos kto nie wie ktora strona sie mlotek trzyma to tylko przeszkoda bedzie :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-02-25 09:43:34
Autor: pluton
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora

Mam zamiar zrobic kanał

Sporo zalezy od warunkow wodnych. Kanal nie bedzie sprawial
problemow, jezeli masz naprawde niski poziom wod gruntowych.
Ale tez jego przydatnosc ogranicza sie do samochodow typu
polonez i maluch. Przy innych nie podlubiesz.

Haki w stropie do ewentualnego podpiecia windy np w dwoch roznych miejscach

Strop tego nie wytrzyma. Zaden. Nawet jak polozysz kanalowy, 1000 kG/m2.
Ewentualnie daj _pod_ stropem dwuteownik, podparty na belkach
przymocowanych do sciany (2 pary takiego czegos - na przod i na tyl.
No i musisz miec ten garaz baaaaaaardzo wysoki, zeby to mialo sens.
Swoj wzrost (180cm) plus wysokosc samochodu (130-150) pluz jakis zapas -
wychodzi 4 metry!
Jednak jezeli bedziesz mial segmentowa brame podnoszona - to jej konstrukcja
i tak bedzie mocno kolidowac z czymkolwiek do podnoszenia samochodu.
Z innych wzgledow polecam garaz ok. 270 cm, zeby mozna bylo w nim
spokojnie destylowac . Mam ma mysli oczywiscie wode do chodnicy
samochodu.

coś jeszcze ?

Zrob garaz takiej glebokosci, zeby duzy samochod (dlugosc 5 m)
mial z przodu i z tyli co najmiej 50 cm luzu, czyli minimun 6 m.
Szerokosc tez musi byc taka, zeby mozna bylo otworzyc dzrzwi
z obu stron i obejsc samochod dookola.
Rozumiem, ze nie bedzie tak takze przechowywana kosiarka,
szpadle i rower ? bo jesli tak  to trzeba bedzie zwiekszyc szerokosc.

np jakie sugerujecie rozmieszczenie jakiś elementów
które należało by umieścić na etapie murowania ścian wylewania stropu .

Uchwyty w suficie mniej wiecej po obrysie samochodu na podwieszenie
lamp - halogenkow.

Jakies liniowe odwodnienie, albo kratka sciekowa np. na srodku garazu,
a podlogi wylewac z 0.5% - 1% spadkiem w kierunku kratki.

Jezeli zamierzasz sie bardzo duzo babrac w garazu w zimie - pomysl
o ogrzewaniu podlogowym. Kaloryfery zabieraja sporo cennego miejsca.
Jezeli garaz jest przytulony do domu, to pamietaj, ze izolacja cieplna
domu tez musi w garazu byc. Moze nie taka gruba, jak zewnetrzna,
ale jednak.
W scianie, na jednej z gornych fug od razu mozesz zatopic kabel
5x4 mm z wyjsciami (petelkami wystajacymi ze sciany)  co 2 metry.
Unikniesz potem bruzdowania.
Przeprowadz tez od razu rure wodna z domu do garazu. Czasem trzeba w garazu
umyc rece czy tez podlaczyc karchera (ale mycie bryki sugeruje na zewnatrz garazu :)

Sciany lubia sie usyfiac - przygotuj tynk pod kafelki lub gres. Dzisiaj to nie sa drogie rzeczy.
Na podloge cos odpornego na zabrudzenia, ale nie sliskie.

Duzo daje w garazu okno. Moze byc nieotwieralne, ale zawsze to jest dzienne swiatlo.

Jedna sciane odzaluj na regaly-polki. W domu zawsze sie znajdzie sporo rzeczy
wartych przechowania.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-02-25 09:51:52
Autor: jowar
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora
Wyposażenie zbieram juz 10 lat wiec troche tego mam
w garazu rodzicow sie nie miesci a on jest na 6 aut

Ja nie chce haka do podnoszenia auta całego tylko haha do podniesienia silnika odchylenia silnika
albo podtrzymania skrzyni - tego też strop nie wytrzyma ?

Data: 2009-02-25 10:18:31
Autor: Pa_blo

Użytkownik "jowar" <moje_serce_jest_jak_pies@op.pl> napisał w wiadomości news:go31bq$m16$1nemesis.news.neostrada.pl...

Ja nie chce haka do podnoszenia auta całego tylko haha do podniesienia silnika odchylenia silnika
albo podtrzymania skrzyni - tego też strop nie wytrzyma ?

Nie wytrzyma!
Musisz wstawic jakis stalowy profil, najlepiej dwuteownik, wzdluz garazu na srodku i mozesz sobie zrobic suwnice.
Generalnie kanalow sie nie stosuje ze wzgledow bezpieczenstwa (zbieraja sie rozne opary) ale dla amatora wystarczy. Jesli bedzie kanal, to nie zapomnij o dobrym oswietleniu i jakims gniazdku na dole. Przy podnosniku musisz miec praktycznie 2 x wyzsze pomieszczenie. Z doswiadczenia wiem, ze jakiego nie wybudujesz zawsze bedzie kiedys za maly :) Teraz mam garaz szeroki na 3 kompakty i jest czesto taki sam problem jak w starym garazu na 1 autko :)

Picasso

Data: 2009-02-25 10:55:10
Autor: pluton
[...]

Tu juz bym nie byl taki radykalny, ale takze nie polecam. Dwuteownik/suwnica
popieram z czystym sumieniem.

Generalnie kanalow sie nie stosuje ze wzgledow bezpieczenstwa (zbieraja sie rozne opary) ale dla amatora wystarczy. Jesli bedzie kanal, to nie zapomnij o dobrym oswietleniu i jakims gniazdku na dole.

Zeby bylo ladne BUM jak zaiskrzy w zebranym w kanale gazie :)

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-02-25 11:14:02
Autor: Pa_blo

Użytkownik "pluton" <zielonadupa@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:go34ld$jum$1news.onet.pl...

Zeby bylo ladne BUM jak zaiskrzy w zebranym w kanale gazie :)

Faktycznie - gniazdko w takim wypadku moze byc nienajlepszym rozwiazaniem ale jarzeniowki w obudowach EX sa dostepne w rozsadnych cenach. Zawsze mozna dla bezpieczenstwa zamontowac wentylacje wyciagowa. Niestety nie tylko LPG jest grozne...

Picasso

Data: 2009-02-25 20:16:17
Autor: Piotrek
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora
Zeby bylo ladne BUM jak zaiskrzy w zebranym w kanale gazie :)

dobre oswietlenie(czesto na 24V :) jest OK
ale gniazdka bym sie troche obawial :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-02-25 10:51:00
Autor: Dexter-Labolatory
pluton wrote:

W scianie, na jednej z gornych fug od razu mozesz zatopic kabel
5x4 mm z wyjsciami (petelkami wystajacymi ze sciany)  co 2 metry.
Unikniesz potem bruzdowania.

Ja bym pomyslal jeszcze o kompresorze i poprowadzeniu kawałka instalacji /rurek/ na sprezone powietrze
Wpinac by sie mozna bylo krotkim przewodem  w danym miejscu

Sciany lubia sie usyfiac - przygotuj tynk pod kafelki lub gres.
Dzisiaj to nie sa drogie rzeczy.
Na podloge cos odpornego na zabrudzenia, ale nie sliskie.

na podloge bym dał zamiast kafelek epoksydowa posadzke przemysłową
info np. tu:
http://www.novol.pl/strony/1/i/104.php

łatwo utrzymac w czystosci, beton/posadzka sie nie kruszy itp. tylko niewiem jak cena

przykladowy filmik jak zrobic :)
http://www.youtube.com/watch?v=qLgPfSHvmUQ&feature=related

Data: 2009-02-25 10:58:52
Autor: pluton
[...]

Tylko rurki BEZSZWOWE! inaczej moze byc BUM .
Jakas firma (nie pomne nazwy) ma w ofercie system
odpowiednich zlaczek, zeby nie trzeba bylo skrecac/spawac,
i ktore to zlaczki toleruja wysokie cosnienia.

[...]

To obszerny temat (podloga w garau). To co podales, to jedno z kilkunastu dobrych rozwiazan.
Polecam lekture grupy budowlanej (ew. archiwum grupy budowlanej).

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-02-25 10:06:53
Autor: bratPit[pr]
[...]

jakbym miał możliwość i miejsce to podnośnik 2 kolumnowy to byłoby miodzio :-)
ale widzę po allegro że używane są po 4-5kzł a nowe od około 7kzł  w górę :/
brat

Data: 2009-02-25 10:31:19
Autor: krzysiek82
bratPit[pr] pisze:
jakbym miał możliwość i miejsce to podnośnik 2 kolumnowy to byłoby miodzio :-)
ale widzę po allegro że używane są po 4-5kzł a nowe od około 7kzł  w górę :/
brat

Tak nie jest to tania zabawa, ale możesz poszukać jakiegoś z likwidacji zakładu napraw mechanicznych. Mnie się trafił za 2500zł kupiłem tylko, że jeszcze garażu nie wybudowałem dopiero na wiosnę zacznę coś działać w tym temacie. Odnośnie wzmocnienia to wstawię dwa profile po bokach garażu, które zostaną spięte szyną na górze po której będzie można przesuwać hak np po to żeby potrzymać silnik gdy skrzynia będzie wyciągana. Takie profile można kupić za grosze z demontażu jakiś konstrukcji metalowych, nowe są dosyć drogie.

--
krzysiek82

Data: 2009-02-25 10:45:46
Autor: bratPit[pr]
[...]

autor wątku sam musi pomyśleć na ile chce zaszaleć :-)
brat

Data: 2009-02-25 12:22:16
Autor: emes
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora

Tak nie jest to tania zabawa, ale możesz poszukać >>jakiegoś z likwidacji
zakładu napraw mechanicznych. Mnie się trafił za >>2500zł kupiłem tylko, że

podnosnik za 2,5 k ?
tez bym sobie taki sprawil do swojego garazu

Data: 2009-02-25 20:32:01
Autor: J.F.
On Wed, 25 Feb 2009 12:22:16 +0100,  emes wrote:
[...]

http://www.allegro.pl/item564131734_podnosnik_nozycowy_1500kg.html

Tylko czy jak budowales to pomyslales o wysokosci ? :-)

J.

Data: 2009-02-25 10:42:55
Autor: yabba
[...]

Zaplanuj miejsce na stabilny stół warsztatowy z imadłem i statywem do wiertarki - niektóre podzespoły demontuje się poza samochodem i robienie tego na podłodze jest bardzo niewygodne :)))
Dużo szuflad i półek na narzędzia i materiały - min. dwa razy więcej niż ci się wydaje. :)
Instalacja elektryczna 230 V z uziemieniem (nie zerowaniem) i zabezpieczenie różnicowo-prądowe. Dobre oświetlenie pod ścianami - lampa na środku oświetla tylko dach samochodu i jest nieprzydatna. Do pracy w kanale transformator na 24 lub 12 V (konieczna separacja galwaniczna od sieci energetycznej) i lampy oraz inne narzędzia na to obniżone napięcie.
Stopnie zejściowe do kanału. W kanale przydają się półki wpuszczone w boczne ściany kanału - narzędzia nie walają się po podłodze.
Rura na zewnątrz do odprowadzania spalin. Sprawna wentylacja grawitacyjna lub wymuszona.
Gaśnica.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-02-25 10:54:44
Autor: Dexter-Labolatory
yabba wrote:

[...]

ja tez mam w planach garaz i szukalem jakis czas temu kilku rzeczy

miedzy innymi trafilem na goscia na allegro ktory robi meble warsztatowe
na zdjeciach wyglada naprawde solidnie i mozna mu wymiary podac jakie potrzebujemy

Data: 2009-02-25 11:03:30
Autor: krzysiek82
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora
Budowa i wyposażenie garażu to niestety spore wydatki, ale czego to się nie robi dla swojego autka :)

--
krzysiek82

Data: 2009-02-25 11:11:33
Autor: Dexter-Labolatory
krzysiek82 wrote:
Budowa i wyposażenie garażu to niestety spore wydatki, ale czego to
się nie robi dla swojego autka :)

chyba taniej bedzie do ASO raz na jakis czas :)

Data: 2009-02-25 11:10:39
Autor: krzysiek82
Dexter-Labolatory pisze:
chyba taniej bedzie do ASO raz na jakis czas :)

Ja wole robić wszystko samemu, bo inni jedno naprawią drugie zepsują. Poza tym satysfakcja gwarantowana po zrobieniu czegoś samemu.

--
krzysiek82

Data: 2009-02-25 11:46:22
Autor: jowar

Użytkownik "Dexter-Labolatory" <dexter-labolatory@wp.pl> napisał w wiadomości news:go35gb$kgu$1news.task.gda.pl...
krzysiek82 wrote:
Budowa i wyposażenie garażu to niestety spore wydatki, ale czego to
się nie robi dla swojego autka :)

chyba taniej bedzie do ASO raz na jakis czas :)

taaaa

budowa garazu  ........ parenascie  tysięcy

wyposażenie 1000

wrazenia po wyjezdzie  z ASo gdy ciągle coś stuka lub stanie - bezcenne

kasa wydana w aso mhm - wyposazenie garaz wroci sie po roku

ale racja jak bym w bloku mieszkal tez bym wolal do aso jehac ale na pustej wsi nie ma ASo :)

Sasiad ma ciagnik 40stke popularną z 58 roku - i nigdy w ASO nie była :) a jezdzi i nie jednego z rejestracją wL WND WI z rowu tej zimy wyciągnęła i wiecie jak sie śmiała :)

Data: 2009-02-25 13:27:07
Autor: Krzysiek Kielczewski
Buduje garaÂż - co w nim wmurowaĂŚ dla mechanika amatora
On 2009-02-25, jowar <moje_serce_jest_jak_pies@op.pl> wrote:

chyba taniej bedzie do ASO raz na jakis czas :)

taaaa

budowa garazu  ........ parenascie  tysiĂŞcy

Taaaa. Zbuduj za tyle.

wyposaÂżenie 1000

To chyba na jeden/dwa komplety porządnych kluczy.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-02-25 13:36:14
Autor: jowar
Buduje gara? - co w nim wmurowaa dla mechanika amatora

On 2009-02-25, jowar <moje_serce_jest_jak_pies@op.pl> wrote:

chyba taniej bedzie do ASO raz na jakis czas :)

taaaa

budowa garazu  ........ parenascie  tysiecy

Taaaa. Zbuduj za tyle.

wyposa?enie 1000

To chyba na jeden/dwa komplety porządnych kluczy.

Krzysiek Kiełczewski

oj spokojnie
poszukasz na allegro dobrych uzywek i bedziesz je mial wieki
albo na gieldzie we wrocku

Data: 2009-02-26 15:47:18
Autor: pluton
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora

wrazenia po wyjezdzie  z ASo gdy ciągle coś stuka lub stanie - bezcenne

trzeba jezdzic do mechanika klubowego mitsubishi, pod grojec.
Zazwyczaj wyjezdzam stamtad zajedwabiscie zadowolony.
A odkad jest myjnia, to juz wogole odlot.

Sasiad ma ciagnik 40stke popularną z 58 roku - i nigdy w ASO nie była :) a jezdzi i nie jednego z rejestracją wL WND WI z rowu tej zimy wyciągnęła i wiecie jak sie śmiała :)

Matiz ? :)

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-02-25 20:18:38
Autor: Piotrek
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora
chyba taniej bedzie do ASO raz na jakis czas :)

jak ktos lubi to i tak lepiej samemu :)
nawet jak wyjdzie drozej niz w ASO to sam mniej zepusje niz wymieniacze w ASO :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-02-25 11:32:52
Autor: jowar

Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości news:go35li$sf6$2nemesis.news.neostrada.pl...
Budowa i wyposażenie garażu to niestety spore wydatki, ale czego to się nie robi dla swojego autka :)

-- krzysiek82

te meble warsztatowe owszem bardzo fajne
ale sam sobie zrobiłem takie no może troche gorsze
ale to do garazu nie do salonu migomat bosh i wychodzi cos takiego podobnego

Podnośnika kolumnowego nie planuje bo garaz bedzie za niski na to
a molocha na 4 metry nie chce mi sie robić

Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora