Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora

Data: 2009-02-25 09:15:40
Autor: topek
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora
jowar pisze:
Witam Zaczynam budować garaż
Chciałem zapytac was co w nim wmurować na etapie budowy.

Mam zamiar zrobic kanał

Haki w stropie do ewentualnego podpiecia windy np w dwoch roznych miejscach

coś jeszcze ?

np jakie sugerujecie rozmieszczenie jakiś elementów
które należało by umieścić na etapie murowania ścian wylewania stropu .
Szerokosc garazu!
Zrob metr szerszy niz Ci sie wydaje ze bedzie ok.
Tak zeby na scianach ustawic regaly i z dwoch stron moc otworzyc drzwi na osciez.
NIe kumam ludzi, ktorzy sobie takie klitki robia, ze wysiasc sie z auta prawie nie da

--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
<-- -napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych-- ->

Data: 2009-02-25 09:15:04
Autor: krzysiek82
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora
Zamiast kanału proponuje wstawić podnośnik warsztatowy, tak aby wygodnie pracować na stojąco przy aucie. Nie ma żadnego porównania z kanałem.

--
krzysiek82

Data: 2009-02-25 09:35:34
Autor: jowar
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora
od 15 lat jako amator robie wszystko a autkach

moze bał bym się tylko wymiany uszczelki pod głowicą i grzebania w skrzyni ale to już robi sie coraz rzadzej - chodź uszzelka to częsta awaria

na nowe auto mnie nie stac i dlugo stac nie bedzie co najwyzej na 5-7 letnie

miernik oscyloskop wiedza z forum + doswiadczenie zdobywane samemu + filmiki z youtuba wbrew pozorom można sie dużo nauczyć szczególnie jak sie zna dobrze angielski np z uzytkownika davidsfarm  i sobie naprawiam

i nie jestem odsyłany od 1 mechanika do 2 i elektryka i bule jak z zboże

jak cie stać to bulisz mnie nei stać szczególnie  mnie nie stać aby ktoś sie uczył za moje pieniądze na mnie i moim samochodzie

i nikt mni nie bedzie wciskał ze wymienił mi silentblocki a to że jest na nich cm błota no to sie ubrudziły

na początku sie bałem bo wszyscy mi wciskali kit że to musi robić fahowiec że to nie rozbieralne a tamto ustawiane komputerowo i nie mozna w tym grzebać a teraz smieje sie im w twarz .....

wymieniam naprawiam wszystko i do tej pory nie udało mi się jescze nic wiele zepsuć

bajki o tym że amator nic nie może to sobie można schować głeboko

Data: 2009-02-25 09:42:00
Autor: krzysiek82
jowar pisze:
bajki o tym że amator nic nie może to sobie można schować głeboko

To prawda bardzo wiele można zrobić samemu, ale wiesz ASO musi z czegoś żyć :) Ja jedyne czego nie jestem zrobić we własnym zakresie to naprawa body komputera, centralki, skrzyni biegów, spasowania panewek na wale w silniku. Teraz zbieram na oryginalny examiner fiata bo wszystkie inne interfejsy można sobie wsadzić :)

Oprócz garażu ważne jest także jego wyposażenie, dobre klucze to podstawa.

--
krzysiek82

Data: 2009-02-25 09:57:43
Autor: jowar

Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości news:go30sq$l0v$1nemesis.news.neostrada.pl...
jowar pisze:
[...]

Dziękuje koledze Plutonowi i Krzyskowi82 cenne wskazówki

Spasowanie panewek na wale tez bym pewnie nei zrobil:)

W aso to nie bylem w zyciu nawet pod ASO

A co do fejsów no to nie wiem jak u fiata ale do ja w do auto
ze znaczkiem VW mam fejsy i chodza super nie bylo najmniejszych problemow a tych z szyną CAN to nie miałem ale to z biegiem czasu na pewno cos ludzie wymysla

Data: 2009-02-25 10:01:15
Autor: JG
jowar pisze:
[...]

Potaniały już dosyć mocno - jeszcze jakiś czas temu intefejsy z CANem były po 1800-2000, teraz można je już za kilkaset zł kupić, więc niedługo osiągną pewnie cenę normalnego interfejsu VAG.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-02-25 10:24:07
Autor: krzysiek82
jowar pisze:
> [...]
ze znaczkiem VW mam fejsy i chodza super nie bylo najmniejszych problemow a tych z szyną CAN to nie miałem ale to z biegiem czasu na pewno cos ludzie wymysla

Do VW nie ma problemu przynajmniej do tych bez CAN, niestety fiat zamieszał i tylko examiner się sprawdza :)

--
krzysiek82

Data: 2009-02-25 16:26:49
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
jowar pisze:

W aso to nie bylem w zyciu nawet pod ASO

Ameryki pewnie nie odkryję, stwierdzając, że czasem warto tam zajrzeć.
Do sprzedanego niedawno P306 potrzebowałem pewną spinkę do listwy.
Na allegro - brak, w sklepach z częściami do francuzów brak. Na szrocie (a raczej demontowni anglików) w pobliżu miejsca zamieszkania, gość miał, ale gdzieś na drzwiach jeszcze zamontowaną, musi iść poszukać, i jak znajdzie to chce 2 dychy.
Pojechałem do ASO - ogólnie nie ma. Ale proszę poczekać, poszukamy. Zajęło im to równo kwadrans. Znaleźli. No ale w systemie jednak było, więc na drodze oficjalnej: proszę do kasy, 1,34zł się należy.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC]

Data: 2009-02-25 17:12:39
Autor: JG
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
[...]
A to też prawda. Dużo części Audi jest tańsza w ASO, niż na Allegro, bo ludzie nie wierzą, że coś w ASO może być taniej ;)
Np. komplet tylnych reflektorów do A3 po liftingu - jeśli dobrze pamiętam na Allegro 1700 zł, w ASO 1200 zł. Analogicznie dywaniki - kilkadziesiąt złotych tańsze w salonie...

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-02-25 17:34:26
Autor: Irokez
Użytkownik "JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisał w wiadomości news:go3qoj$svt$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dokładnie

Szukałem sprężyn na tył do AR 156, ponizej 160zł nie znalazłem
Jadę do ASO a tam 78zł....

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2009-02-25 20:12:49
Autor: Piotrek
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora
Dokładnie

Szukałem sprężyn na tył do AR 156, ponizej 160zł nie znalazłem
Jadę do ASO a tam 78zł....

no bo sprawdzic i tu i tu zawsze warto :)
czasami ceny w ASO(za czesci, nie mowie o robociznie :) sa OK.
ostatni przyklad termostat w ASO 55 zl w IC ze znizkami Wahler 56 zl (tutaj jedyny plus wahlera ze mial uszczelke, a w oryginalnym nie bylo o trzeba bylo dokupic za 7 zl :)

ja zawsze sprawdzam w ASO a potem ew szukam gdzie indziej.

ale czasami moga niemilo zaskoczyc, 2x 0,5 gumowego przewodu paliwowego kosztowalo w ASO 460 zl !!, a w  sklepie motoryzacyjnym za rogiem za 1m przewodu i 4 opaski zaplacilem 14 zl :)

tarcze czy klocki tez najczesciej o wiele taniej i lepiej poza ASO kupic.
jak to zwykle bywa do zakupow trzeba z glowa podchodzic :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-03-02 21:48:42
Autor: adam
Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora

Do sprzedanego niedawno P306 potrzebowałem pewną spinkę do listwy.

Witaj,
Ile wziales w kocu za samochod, jesli mozna wiedziec?
pzdr
adam

Data: 2009-02-25 11:50:44
Autor: Jakub Witkowski
jowar pisze:

bajki o tym że amator nic nie może to sobie można schować głeboko

Ale co to ma wspólnego z postem, na który odpowiadasz?

Buduje garaż - co w nim wmurować dla mechanika amatora