Budujemy wielki maszt

Data: 2017-08-02 22:04:08
Autor: silvio balconetti
Budujemy wielki maszt
Dowiedzialem sie niedawno, ze pomnik Mao zdystansowal swiebodzinskiego Jezusa. Mam wiec propozycje dla szanownych politykow dobrej zmiany, zeby rzucili troche grosza i uczcili powstawanie kraju z kolan najwyzszym masztem, na ktorego szczycie bedzie powiewac bialo-czerwona flaga z orlem w koronie!

>Wszystko zaczelo sie w 2001 roku, kiedy pewna firma zamowila maszt flagowy o wysokosci stu dwudziestu trzech metrow na obchody swieta narodowego w Abu Zabi. Mieszkancy Zjednoczonych Emiratow Arabskich juz wczesniej mogli sie pochwalic najwyzszym hotelem na swiecie, najwiekszym zyrandolem i najwiekszym dywanem modlitewnym. Teraz biala i czerwona flaga Abu ZAbi lopotala na najwyzszym maszcie na swiecie.

Radosc nie trwala jednak dlugo. Juz w roku 2003 krol Jordanii Adbullah kazal wzniesc w Ammanie masz o wysokosci stu dwudziestu siedmiu metrow. Rok pozniej zamowil jeszcze jeden maszt, o trzy metry wyzszy od poprzedniego. Tak wiec na krotka chwile dwa najwyzsze maszty flagowe na swiecie znalazly sie w Jordanii. W 2008 roku jako pierwsza byla republika radziecka w szranki stanal Turkenistan, obejmujac prowadzenie masztem w Aszchabadzie - sto trzydziesci trzy metry. Dwa lata pozniej Azerbejdzan pobil wszelkie wczesniejsze rekory stoma szescdziesiecioma metrami masztu w Baku. Takze i tym razem radosc byla krotkotrwala. Niecaly rok pozniej w Duszanbe flaga tadzycka zawisla na maszcie stuszescdziesieciopieciometrowym.

Prawdziwym zwyciezca w tym miedzynarodowym wyscigu masztow flagowych jest bez watpienia Trident Support, firma, ktora wyprodukowala kazdy z nich. Po sukcesie w Abu Zabi odkryla ona, ze istnieje wrecz nienasycony rynek masztow flagowych i ze niewiele innych spolek ma odpowiednie kompetencje, by je konstruowac - a moze nawet nie istnieje druga taka spolka. Od roku 2001 Trident Support zajmuje sie wylacznie flagami i masztami. Na swojej stronie internetowej informuje, ze buduje monumentalne maszty flagowe od dziewiecdziesieciu metrow do rekordowych stu szescdziesieciu pieciu albo jeszcze wyzsze. Pozostaje zatem czekac, jak dlugo Tadzykistan utrzyma palme pierwszenstwa. Juz kraza plotki, ze tak Arabia Saudyjska, jak Dubaj planuja zamowic nowe maszty.

To, ze kraje bogate w rope: Azerbejdzan, Dubaj, Turkmenistan, Arabia Saudyjska stac na udzial w wyscigu o najwyzszy maszt, nie powinien nikogo dziwic. Skad jednak wziely na to pieniadze wladze tadzyckie?

Tadzykistan jest zdecydowanie najubozszym krajem ze wszystkich bylych republik radzieckich. Nie ma ropy ani gazu, ponad dziewiecdziesiat procent jego powierzchni to gory. Tylko siedem procent obszaru nadaje sie pod uprawy. Przemysl jest slabo rozwiniety i panstwo, zeby jakos zwiazac koniec z koncem, potrzebuje dotacji od zagranicznych organizacji pomocowych. Polowe ludnosci uznaje sie za biedna, natomiast okolo dwudziestu procent z osmiu milionow mieszkancow dziennie ma na przezycie kwote, ktorej wartosc odpowiada w przyblizeniu dziesieciu koronom norweskim.
Mimo to najwyzszy dotychczas maszt flagowy na swiecie stoi w Duszanbe.<

(Erika Fatland, Sowietstany, ss.239-240 )

www.trident-support.com/
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

Data: 2017-08-03 07:15:34
Autor: Lord Donate
Budujemy wielki maszt
Użytkownik "silvio balconetti" <silvio@invalid.invalid> napisał w wiadomości
[...]

Była juz propozycja megametropolii, megalotniska może być i mega maszt.
A jeszcze lepiej 2000 pomników na 2 lata rządów PiS! 1999 małych, a jeden
wielki, potężny. Cos jak miś na miarę czasów! Monument trzymający w wiklinowych koszach z jednej strony kota, a z drugiej kaczke. Monument ma przypiety do klapy piżamy opornik będący dowodem na jego bohaterstwo. Przecież każde dziecko wie, kto jest prawdziwym Bolkiem!

CL

Budujemy wielki maszt