Budżet na 2020

Data: 2020-01-10 21:23:12
Autor: u2
Budżet na 2020
https://www.salon24.pl/u/zbigniewkuzmiuk/1011323,minister-finansow-zaprezentowal-w-sejmie-pierwszy-od-30-lat-zrownowazony-budzet

Minister finansów zaprezentował w Sejmie pierwszy od 30 lat zrównoważony budżet

1. W ostatnią środę minister finansów Tadeusz Kościński przestawił w Sejmie w pierwszym czytaniu projekt ustawy budżetowej na rok 2020, jest to jak zapowiadał premier Morawiecki pierwszy od 30 lat zrównoważony budżet.

Minister podkreślił, że odzwierciedla on priorytetowe działania rządu, które mają zapewnić stabilność finansów publicznych przy jednoczesnym wspieraniu wzrostu gospodarczego i realizacji aktywnej polityki prorodzinnej i społecznej.

Zwrócił także uwagę, że z punktu widzenia finansów publicznych i budżetu państwa w roku 2020 kluczowa jest dynamika nominalnego PKB ( wyniesie 6,1%), w konsekwencji na przykład dochody z podatku VAT zostały zaplanowane na poziomie 196,5 mld zł, a wiec będą o blisko 60% wyższe od tych z 2015 roku.

2. Kwota dochodów została zaplanowana na poziomie 435,3 mld zł (w poprzedniej wersji budżetu wyniosła ona 429,5 mld zł), podobnie wydatki także na poziomie 435,3 mld zł, co oznacza całkowite zbilansowanie dochodami wydatków budżetu państwa.

Projekt budżetu został oparty na konserwatywnych założeniach, przyjęto prognozę wzrostu PKB na poziomie 3,7% (choć skorygowano w górę prognozę wzrostu PKB w tym roku z 3,8% do 4%), średni poziom inflacji w wysokości 2,5%, stopa bezrobocia na koniec 2020 roku ma wynieść 5,1% (bezrobocie na koniec 2019 roku ma wynieść 5,5%), a przeciętne wynagrodzenie w gospodarce narodowej wzrosnąć o 6%, nominalny wzrost wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej ma wynieść także 6%, choć nie oznacza to automatycznych podwyżek płac w tej wysokości.

Według projektu budżetu najbardziej istotnym składnikiem wzrostu PKB w 2020 roku, będzie konsumpcja prywatna wspierana optymistycznymi oczekiwaniami polskich konsumentów i dobrą sytuacją na rynku pracy (wysoki wzrost płac i ciągły spadek bezrobocia), ale także wzrost popytu inwestycyjnego, ze względu na utrzymujący się niski koszt pozyskiwania kapitału i działania rządu ukierunkowane na zwiększanie stopy inwestycji, wreszcie neutralny wpływ na wzrost PKB będzie miał eksport netto.

3. W oparciu o te założenia ministerstwo finansów prognozuje jak już wspomniałem dochody budżetowe na poziomie 435,3 mld zł, a tym samym poziomie mają być zrealizowane wydatki budżetowe, co oznacza, że będzie to budżet zrównoważony.

Oznacza to, że od roku 2015 (ostatniego roku rządów PO-PSL), kiedy dochody budżetowe wyniosły tylko 289 mld zł, po 5 latach mają one wynieść o ponad 146 mld zł więcej i to jest miara sukcesu rządów Prawa i Sprawiedliwości.

W ciągu 8 lat rządów PO-PSL dochody budżetowe wzrosły o ok. 53 mld zł, w ciągu ostatnich 4 lat aż o 146 mld zł, uwzględniając więc czas rządzenia, dochody budżetowe podczas rządów Prawa i Sprawiedliwości urosły ponad 5-krotnie więcej, niż za naszych poprzedników.

I tak jak już wspomniałem dochody z podatku VAT mają wynieść ponad 196,5 mld zł, a więc w stosunku do 2015 roku, ostatniego roku rządów PO-PSL będą wyższe aż o ponad 73 mld zł (w 2015 roku wpływy z VAT wyniosły 123 mld zł).

Z kolei wpływy z CIT mają wynieść 42 mld zł i będą wyższe od tych w roku 2015 o  16 mld zł (w 2015 roku wyniosły blisko 26 mld zł), mimo tego, że stawka tego podatku została zmniejszona w ciągu 2 lat aż o 10 punktów procentowych (z 19% do 9%).

4. Jednocześnie podczas rządów Prawa i Sprawiedliwości rosną bardzo wyraźnie wydatki na cele społeczne, w 2014 roku wyniosły one zaledwie 18,1 mld zł, w roku 2020 wyniosą ponad 66 mld zł (a więc jest to wzrost ponad 3-krotny).

Wydatki na ochronę zdrowia przekroczą po raz pierwszy w historii 5% PKB (dokładnie mają wynieść 5,03% PKB), a w wartościach bezwzględnych przekroczą kwotę 110 mld zł czyli będą o ponad 35 mld zł wyższe niż w roku 2015 (w 2015 roku wyniosły 75 mld zł).

Wzrastają także wydatki na obronę, w 2020 roku przekroczą 2% PKB, a wartościach bezwzględnych wyniosą 50 mld zł, a więc będą o ponad 18 mld zł wyższe niż w 2015 roku (wyniosły 32 mld zł).

5. A więc premierowi Mateuszowi Morawieckiemu udała się rzecz niebywała, w sytuacji spowolnienia gospodarczego przewidywanego na rok 2020, w sytuacji kiedy rosną wydatki na ważne cele społeczne (program Rodzina 500 plus będzie realizowany w odniesieniu do wszystkich dzieci i w związku z tym wydatki tylko na ten cel wyniosą 40 mld zł, a więc będą o 20 mld zł większe niż w roku 2019), budżet na 2020 rok będzie budżetem bez deficytu.

Co więcej deficyt sektora finansów publicznych wg. metodologii unijnej na koniec 2020 wprawdzie wzrośnie ale wyniesie tylko 1,2% PKB (kryterium z Maastricht to 3% PKB), a dług publiczny spadnie do 46,5% PKB (na koniec 2023 roku ma wynieść tylko 42,8% PKB).

Rządy Prawa i Sprawiedliwości więc udowodniły, że dobrze zarządzają pieniędzmi publicznymi, co więcej budżet państwa nawet przy spowolnieniu gospodarczym i przy mocno zwiększonych wydatkach na cele społeczne, może być zrównoważony.

Opublikowano: 10 stycznia 2020, 06:02

Data: 2020-01-11 03:18:40
Autor: Bruno Brunowski
Budżet na 2020
W dniu piątek, 10 stycznia 2020 21:23:14 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
https://www.salon24.pl/u/zbigniewkuzmiuk/1011323,minister-finansow-zaprezentowal-w-sejmie-pierwszy-od-30-lat-zrownowazony-budzet

"Zrównoważony budżet" robi się tak:
1) dolicz zyski z jednorazowej aukcji częstotliwości 5G,
2) jeśli brakuje zaj... z OFE;
3) jeśli nadal brakuje zastosuj sztuczki księgowe;
a) zmień sposób liczenia rezerwy w NBP;
b) zaplanuj dochody z bani;
Jeśli nadal brakuje powtarzaj sztuczkę z pkt. 3b.

--
Bruno

Data: 2020-01-11 12:42:32
Autor: u2
Budżet na 2020
[...]

ano piździak tak robił wasz magik Rostoski i ciągle brakowało kasy, ba, wasz magik z MI6 twierdził, że pieniędzy nie ma i nigdy nie będzie:)))))))))))))))

Data: 2020-01-11 12:53:16
Autor: Runt
Budżet na 2020
W dniu 2020-01-11 o 12:42, kupa u2 pisze:
[...]

https://www.money.pl/gospodarka/budzet-panstwa-10-do-14-mld-zl-deficytu-na-koniec-2019-r-6457398453409409a.html

ba wasz magik z MI6 twierdził, że pieniędzy nie ma i nigdy nie będzie:)))))))))))))))

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Inflacja-w-Polsce-najwyzsza-od-czterech-lat-7498932.html

POpatrz sobie:

https://galeria.bankier.pl/p/b/3/ce712d2c7ee9d8-645-360-0-0-645-360.png

--
Runt

"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Data: 2020-01-11 13:46:23
Autor: u2
Budżet na 2020
W dniu 11.01.2020 o 12:53, Runt pisze:
POpatrz sobie

te piździak ja patrzę jak żyją inni w Bolanda i im się powodzi, tego nie możesz przeżyć piździak:))))))))

Data: 2020-01-12 07:30:47
Autor: Runt
Budżet na 2020
W dniu 2020-01-11 o 13:46, kupa u2 pisze:
W dniu 11.01.2020 o 12:53, Runt pisze:
POpatrz sobie

te piździak ja patrzę jak żyją inni w Bolanda i im się powodzi,

Im tak. Ty klepiesz biedę.

tego nie możesz przeżyć piździak:))))))))

Do którego wystarcza ci hojnej emerytury, cipak? ;-)))

Data: 2020-01-13 23:30:52
Autor: Pisiorowy Escobar
Budżet na 2020
w <5e19c39f$0$515$65785112@news.neostrada.pl>, u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

te piździak ja patrzę jak żyją inni w Bolanda i im się powodzi, tego nie możesz przeżyć piździak:))))))))

pewnie dlatego liczba ubogich wzrosła o 400 tys.
i lawinowo rośnie liczba kradzieży :DD

piśdziak - znowu w nocy się wypiąłeś i zostałeś wybolcowany :DDD

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2020-01-11 12:56:12
Autor: A. Filip
Budżet na 2020 [jak za Tuska]
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
[...]

Dał nam przykład premier Tusk (PO) ze swym ministerem "prosto z Londyna"
swoim pierwszym rozbiorem OFE jakie standardy łatania budżetu są "właściwe".

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-01-11 10:03:51
Autor: Bruno Brunowski
Budżet na 2020 [jak za Tuska]
W dniu sobota, 11 stycznia 2020 12:56:13 UTC+1 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]

swoim pierwszym rozbiorem OFE jakie standardy łatania budżetu są "właściwe".

Tusk z Rostowskim przepisali co do grosza z jednego konta na drugie, to co i tak wisiało na koncie rządu - obligacje, bez potrącania "podatku" jak PiS. PiS przepisze z OFE do neoOFE (PPK) i potrąci "podatek" 15%.
Wiem, dla ciebie to żadna różnica.

--
Bruno

Data: 2020-01-11 19:07:25
Autor: A. Filip
Budżet na 2020 [jak za Tuska]
> [...]

Tusk z Rostowskim przepisali co do grosza z jednego konta na drugie, to co i tak wisiało na koncie rządu - obligacje, bez potrącania "podatku" jak PiS. PiS przepisze z OFE do neoOFE (PPK) i potrąci "podatek" 15%.

Czyli nastąpiło tfurcze rozwinięcie i pogłębienie fiskalnego geniuszu
premiera Tuska (PO) i ministra Rostowskiego (PO).  Widać nie wypadało
tak od razu.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-01-11 11:11:36
Autor: Bruno Brunowski
Budżet na 2020 [jak za Tuska]
W dniu sobota, 11 stycznia 2020 19:07:26 UTC+1 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]

Czyli nastąpiło tfurcze rozwinięcie i pogłębienie fiskalnego geniuszu
premiera Tuska (PO) i ministra Rostowskiego (PO).  Widać nie wypadało

A nie mówiłem, że nie zauważysz różnicy.
Zresztą ciekawsze rzeczy dzieją się w kolejnych punktach.

--
Bruno

Data: 2020-01-12 07:31:55
Autor: Runt
Budżet na 2020 [jak za Tuska]
W dniu 2020-01-11 o 19:07, dupek A. Filip pisze:
[...]

POpisuj się swoimi mądrościami na pl.soc.prawo ;-)))

Data: 2020-01-13 23:31:38
Autor: Pisiorowy Escobar
Budżet na 2020 [jak za Tuska]
w <7e72299a-047b-4598-8d7a-c6fd25878c20@googlegroups.com>, Bruno Brunowski
<brunoj@interia.pl> napisał(-a):

[...]

dla niego żadna
taki wyborca jak filipek to skarb

sądziłeś, że to życiowy nieogar - a to chyba głupek

Data: 2020-01-14 09:34:28
Autor: A. Filip
Budżet na 2020 [jak za Tuska]
<brunoj@interia.pl> napisał(-a):

[...]

Premier Donald Tusk (PO) jako pierwszy podtarł sobie dupę zasadą
stabilności na wiele dziesięcioleci systemu emerytalnego bo potrzebował
twórczej księgowości.  Tusk jako pierwszy zrobił z twórców systemu
OFE idiotów których trzeba poprawiać "dla dobra państwa".

To czy zobowiązanie wisi na ZUS czy _bezpośrednio_ na państwie Polskim
ma znaczenie jak się co trochę straszy tym że system emerytalny ma paść.
Jak dla ciebie to nie ma żadnego znaczenia to dla mnie jesteś
beznadziejnym idiotą co nawet nie chce trochę dokopać PO/Tuskowi by
PiS/Kaczyński dostali _znacznie_ bardziej.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!

Data: 2020-01-14 12:46:20
Autor: Pisiorowy Escobar
Budżet na 2020 [jak za Tuska]
w <anfi+aoburz6lrf-k1e2@wp.eu>, "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

[...]

no wiszisz, jednak jesteś głupek
jeżeli system emerytalny padnie to nie ma znaczenia czy masz kasę w ofe czy zus
bo w obu przypadkach płaci budżet państwa

jak ogaerniesz podstawy, to wróć

Data: 2020-01-11 13:03:18
Autor: Runt
Budżet na 2020 [bełkot filipka]
W dniu 2020-01-11 o 12:56, A. Filip pisze:
[...]

gdzie się podziała kasa z FOZZ? ;-)))

https://www.newsweek.pl/polska/polityka/jak-pieniadze-z-fozz-pomogly-kaczynskim/52lte75

Data: 2020-01-11 11:55:53
Autor: Runt
Budżet na 2020
W dniu 2020-01-10 o 21:23, kupa u2 pisze:
https://www.salon24.pl/u/zbigniewkuzmiuk/1011323,minister-finansow-zaprezentowal-w-sejmie-pierwszy-od-30-lat-zrownowazony-budzet Minister finansów zaprezentował w Sejmie pierwszy od 30 lat zrównoważony budżet

buuhahhahahhhhahahhahhhaaaa!.

a jak zakończył się 2019?
też zrónoważony? lol! lol!

Data: 2020-01-11 16:51:51
Autor: Yogi
Budżet na 2020
Dnia Fri, 10 Jan 2020 21:23:12 +0100, u2 napisał(a):

https://www.salon24.pl/u/zbigniewkuzmiuk/1011323,minister-finansow-zaprezentowal-w-sejmie-pierwszy-od-30-lat-zrownowazony-budzet

Towarzysz Kuźmiuk (jakieś rosyjskie nazwisko) zna sie na budżecie?

Data: 2020-01-11 10:06:04
Autor: Bruno Brunowski
Budżet na 2020
W dniu sobota, 11 stycznia 2020 16:51:48 UTC+1 użytkownik Yogi napisał:
> [...]

Towarzysz Kuźmiuk (jakieś rosyjskie nazwisko) zna sie na budżecie?

Towarzysz Kuźmiuk zna się na wszystkim, a w szczególności na sukcesach rządu.

--
Bruno

Data: 2020-01-13 23:29:26
Autor: Pisiorowy Escobar
Budżet na 2020
w <5e18dd2f$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>, u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

Minister finansów zaprezentował w Sejmie pierwszy od 30 lat zrównoważony budżet

buhaha

przecież całość długu przesunęli do właśnie powołanego funduszu :DDD
czyli budżet niby ok, ale w funduszu dziura :DDD

czyli podwójniak znowu się nadstawiłeś i zostałeś w nocy nagrodzony :DDD
biedaczek