Budzetowa grafika PCI-E do starszych gier nie FPS - co polecacie?

Data: 2009-10-14 11:22:03
Autor: kamil
Budzetowa grafika PCI-E do starszych gier nie FPS - co polecacie?

"fv" <fake@cybax.com> wrote in message news:hb47c4$52$1inews.gazeta.pl...
Po kilkuletnim zachwycie Xboxem, z checia wrócilbym do peceta i nadrobil zaleglosci typu Heroes of
Might and Magic 5 czy Neverwinter Nights 2. Ogólnie interesuja mnie jedynie gry  (gdy chodzi o PC)
przygodowe/akcja/strategia, zadnych FPS czy wyscigów.

Procesor mam jakis AMD 64bit, chyba 3200+, do tego 1GB pamieci (planuje zmiane na 2 lub 4GB).
System windows xp 32 bit. Monitor 17" CRT (czyli sensowna rozdzielczosc to okolo 1024x768) ale
zalezy mi na wyjsciu HDMI pod telewizor.

Moje propozycje sa nastepujace:
ATI HD 4550 512MB
GeForce 9400 GT 512MB
GeForce 8600 GT 512MB

Niestety dostepne benchmarki biora juz pod uwage karty 10 albo i 100x szybsze i taki 4550 wychodzi
na to ze ma np. 10 albo 17 klatek/s czyli bardzo biednie. Czy ktos moze ma linka do starszych
benchmarków, bioracych pod uwage nieco starsze gry i biedniejsze ustawienia?

Która z tych kart byscie polecili? Jesli zadna, to czy mozecie polecic cos innego?

Tak, mam swiadomosc, ze to jest pytanie o sprzet sprzed pól wieku ;-)

Do podobnych zastosowan kupilem za grosze Sapphire 4670 512MB, dziala z C2D 2.5GHz, 3GB RAMu i Win7 32bit (pelny RTM). Gram glownie w 1280x1024, ale mysle o zmianie monitora na jakis 22-24' panoramiczny i sadze, ze karta pociagnie to bez problemow. Gry typu HOMM5, Warhammer 40k DOW 2 itp dzialaja plynnie z maksymalnymi detalami, skonczylem tez Wiedzmina czy Bioshocka (wygodniej niz padem na Xie :-), zadnych klopotow z animacja nie bylo. Moze to nie konsolowe 60fps, ale gra sie wygodnie. Demo Crysis tez jakos skonczylem. Jedyna wada byl halas generowany przez karte - maly wentylatorek musial naprawde mocno dmuchac, przez co granie poznymi wieczorami bylo dosc meczace. Sprawe zalatwil pasywny radiator Accelero S2, z ktorym GPU jest zreszta chlodniejszy niz przy stockowym chlodzeniu.

Pozdrawiam
Kamil

Budzetowa grafika PCI-E do starszych gier nie FPS - co polecacie?