Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?

Data: 2011-11-08 08:01:25
Autor: Latet
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
Witam,

Czy możecie mi polecić jakieś sensowne, ale niedrogie zimówki w rozmiarze 205/55R16? Konkretnie - do Peugeota 307 kombi. Jazda zimą - głównie po Warszawie, aczkolwiek możliwa też sporadyczna jazda po nieodśnieżonych (ale płaskich) drogach w okolicznych wioskach. Priorytet - przystępna cena.

Zasadniczo jestem fanem opon całorocznych (mam w innym aucie od 3 lat i nie narzekam), ale w tym Peugeocie jestem za bardzo zadowolony z letnich opon (Pirelli p7) i póki one są dobre, to postanowiłem jeździć na nich na zmianę z jakimiś zimowymi - które teraz muszę kupić.

Dziękuję,

latet

Data: 2011-11-08 07:30:17
Autor: Radarro
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
Latet <latet@latet.pl> napisał(a): Jak chcesz budzetowo, to kup mniejszy rozmiar, bedzie taniej. Np 195 albo nawet 185. Potrzebujesz 205 na zime w takim Pugu? U mnie jest 205/16 w lecie, a na zime daje 185/15 w podobnym gabarytowo aucie. R. --

Data: 2011-11-08 08:50:24
Autor: Robert_J
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
U mnie jest 205/16 w lecie, a na zime daje 185/15 w podobnym gabarytowo aucie.

To musisz użyć niezłej siły że założyć 15'' opony na 16'' felgę ;-))).
Zauważ że kolega zmienia opony, a nie całe koła.

Data: 2011-11-08 10:05:33
Autor: Stefan Szczygielski
W dniu 08.11.2011 08:50, Robert_J pisze:
U mnie jest 205/16 w lecie, a na zime daje 185/15 w podobnym
gabarytowo aucie.
To musisz użyć niezłej siły że założyć 15'' opony na 16'' felgę ;-))).
Zauważ że kolega zmienia opony, a nie całe koła.

Mi na zeszłą zimę sporo taniej wyszło kupić felgi blaszanki 15 cali z nowymi oponami niż same opony na 16 cali. Jeno ja mam ten wredny drogi rozmiar z obniżonym profilem (205/50).

S.

Data: 2011-11-08 03:49:16
Autor: Czarek Daniluk
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
On Nov 8, 10:05 am, Stefan Szczygielski <gro...@siospammoomean.eu.org>
wrote:

> [...]

Mi na zeszłą zimę sporo taniej wyszło kupić felgi blaszanki 15 cali z
nowymi oponami niż same opony na 16 cali. Jeno ja mam ten wredny drogi

205/55R16 są w dobrej cenie :) porównując do innych rozmiarów i
profili z 16" ;) jeno zimówki trzeba kupować latem - wtedy dobre
zimowe w tym rozmiarze kosztowały ~200zł za sztukę w opony com.
Teraz w tym rozmiarze to ja będę nabywał letnie na następny sezon -
albo jak się zima rozszaleje na całego :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-08 08:13:17
Autor: Krzysiek Matyasik
W dniu 2011-11-08 08:01, Latet pisze:
[...]

Dębica Frigo2 - bezkonkurencyjna na śniegu i błocie, średnia na suchym i wilgotnym asfalcie, przystępna cena.

Wystrzegaj się wynalazków typu Kelly, Wanili, Goodride - oponiarze będą Ci wciskać, że lepsza nowa chińska niż używana markowa... be-ze-du-ra!

Data: 2011-11-08 08:36:15
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-11-08 08:13,  *Krzysiek Matyasik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Dobra+ na śniegu, kiepska na suchym i *fatalna* na mokrym bym powiedział.
A ze strefy niskich cen to bym wybrał jakąś Fuldę, Nokiana czy nawet Barum - ponoć nie najgorsze.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-11-08 03:47:09
Autor: Czarek Daniluk
On Nov 8, 8:36 am, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:

Dobra+ na śniegu, kiepska na suchym i *fatalna* na mokrym bym powiedział.
A ze strefy niskich cen to bym wybrał jakąś Fuldę, Nokiana czy nawet
Barum - ponoć nie najgorsze.

Dobra jeśli ma jeszcze sporo bieżnika ;)
Dodam ze swojego doświadczenia jako użytkownika - jeśli to diesel z
mocnym dołem, to mogą nie wytrwać 3 sezonów - szczególnie na osi
napędzającej samochód ;)
W golfie 3 TDI 1 sezon był rewelacja, 2gi gorzej, natomiast 3ci sezon
to była momentami walka o przetrwanie ;) tak się zużyłyprzez 2 sezony
że szok ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-08 08:52:25
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Krzysiek Matyasik" <mateoos1@wp.pl> napisał w wiadomości news:j9akqf$go$1news.mm.pl...

Dębica Frigo2 - bezkonkurencyjna na śniegu i błocie, średnia na suchym i wilgotnym asfalcie, przystępna cena.

Problem z frigo 2 jest taki, że to opona śnieżna de facto i w takich warunkach spisuje się wyśmienicie co mogę sam potwierdzić. W górach ani razu się nie zakopałem a większe zaspy przejeżdzałem z rozpędu. Zero problemów z trakcją.

Najgorzej jest na mokrym asfalcie kiedy robi się ciepło - wtedy potrafi być nieprzyjemnie. Teraz kwestia tego jak będzie w tym roku w mieście - jeżeli opór śniegu to spoko, ale jeżeli zima będzie łagodna to nie wiem czy nie warto poszukać "zimówki cywilizacyjnej" takiej jak Uniroyal MS, który nie wygra z frigo na śniegu, ale w całokształcie jest lepszy z uwagi na naprawdę dobre zachowanie na asfalcie.

Bardzo lubię frigo 2, ale uważam że to jest opona dla kogoś kto mieszka za miastem i naprawdę jeździ po śniegu - w takich warunkach będzie idealna :)

kml

Data: 2011-11-08 10:53:20
Autor: Przemysław Czaja
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?

Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"

Bardzo lubię frigo 2, ale uważam że to jest opona dla kogoś kto mieszka za miastem i naprawdę jeździ po śniegu - w takich warunkach będzie idealna :)

Ja robię w tym roku eksperyment i na jedną oś dałem Michelin Alpine, a na drugą Frigo 2 - jedne będą trzymały na śniegu a drugie na wodzie - taka jest teoria - zobaczymy co wyjdzie w praktyce :)

Data: 2011-11-08 10:55:04
Autor: Agent

Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:j9au83$aeu$1mx1.internetia.pl...

[...]

Ej, to może pójść za ciosem i na jedną oś dać letnie a na drugą zimowe. Nie będziesz musiał zmieniać :)

Data: 2011-11-08 11:02:11
Autor: Przemysław Czaja
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?

Użytkownik "Agent"

Ej, to może pójść za ciosem i na jedną oś dać letnie a na drugą zimowe. Nie będziesz musiał zmieniać :)

Nie sprawdza się, próbowałem tak ubiegłej zimy i zawsze coś się slizgało :)

Data: 2011-11-08 14:54:31
Autor: to
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
begin Agent
Ej, to może pójść za ciosem i na jedną oś dać letnie a na drugą zimowe.
Nie będziesz musiał zmieniać :)

Albo na jednej niech obwiąże felgi wężem ogrodowym, a na drugiej niech zamontuje zamiast kół troleje.

Data: 2011-11-08 16:05:50
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2011-11-08 10:53, Przemysław Czaja wrote:

[...]

Wyjdzie fajnie nieprzewidywalny samochód.. raz podsterowny raz nadsterowny :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-11-08 15:50:40
Autor: Deflegmator
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 -=?ISO-8859-2?Q?=?co polecacie?
Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

> [...]
> na wodzie - taka jest teoria - zobaczymy co wyjdzie w praktyce :)

Wyjdzie fajnie nieprzewidywalny samochód.. raz podsterowny raz

He, he, reverse engineering do poldolota, jednym słowem. :)

--
Deflegmator

Data: 2011-11-08 14:55:38
Autor: Dysiek
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
Dębica Frigo2 - bezkonkurencyjna na śniegu i błocie, średnia na suchym i wilgotnym asfalcie, przystępna cena.

Bardzo dobra opona pod warunkiem, ze sie ja dojezdzi w dwa sezony. W 3 byla juz sliska, w 4 strach bylo zakladac, choc bieznik jeszcze na jeden rok z zapasem spokojnie byl.

Dysiek

Data: 2011-11-09 09:02:14
Autor: Maciek
[...]

Potwierdzam to co piszesz. Do tego dodam, że z nową oponą w moim odczuciu nie jest ani na mokrym ani na asfalcie. Jeździ się bardzo dobrze. Wcześniej miałem Frigo 1, które były jeszcze lepsze na śniegu jednak fakt, pływały jak ponton.  Frigo 2 są twardsze a przy ostrzejszych manewrach, samochód jedzie tam gdzie ma jechać. Jeździłem też na nich po nagłym ociepleniu (>20C) z prędkościami autstradowymi  ale poniżej 190 ;-) Zakręty łykają ok, hamują bardzo dobrze, strachu w oczach w porównaniu do letnich nie było.
Po 2 sezonach czujepogorszenie parametrów opony i przychylam się do tego co piszesz, również uważam, że po 4 sezonach będą nadawać się do kosza (podobnie było z 1dynkami), ale czego chcieć od budżetowych opon typu komfort.

Data: 2011-11-09 09:21:41
Autor: Maciek
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
Do tego dodam, że z nową oponą w moim odczuciu nie jest ...

.... "zła" ;-)

Data: 2011-11-08 14:53:25
Autor: to
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
begin Latet
[...]

Z budżetowych to może Uniroyal? Wystrzegaj się chińszczyzny, a także Dębicy. Ta druga jest przyzwoita wyłącznie na śniegu, jest beznadziejna na mokrym, a u nas w zimie jednak najczęściej jest mokro.

Data: 2011-11-08 15:35:26
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
BudĹźetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
[...]

Pomyśl o drugim komplecie felg (stalowych) i kupnie zimówek w ref. rozmiarze 195/65/15. O ile tylko wejdą takie koła - nie wchodzą do wszystkich mocniejszych wersji z tarczami 302mm, za to do pozostałych (z tarczami 266 lub 283mm) - jak ulał.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-11-08 17:15:28
Autor: omega_fan
On 11/08/2011 08:01 AM, Latet wrote:
[...]

Dębica Frigo 2 to opona typowo śniegowa.
W którymś z tygodników był niedawno test (chyba Motor) i nieźle wypadła
Sava Eskimo - najbardziej zrównoważona z tanich, wygrała w kategorii Econo.

Data: 2011-11-08 17:24:20
Autor: Jacek Politowski
BudĹźetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
In article <j9ak4h$ika$1@inews.gazeta.pl>
Latet <latet@latet.pl> wrote:

Czy możecie mi polecić jakieś sensowne, ale niedrogie zimówki w rozmiarze 205/55R16?

Wybierałbym pomiędzy:
* Uniroyal MS Plus 66 (znane i lubiane wśród znajomych z ośkami)
* Sava S3 (znane i lubiane wśród znajomych z Subaru (choć częściej w
  mniejszych rozmiarach, typu 195/65R15))
* Nokian WR D3 (mam sentyment do Nokiana po własnych doświadczeniach z
  WR, nie mylić z WRG2; D3 to nowy model, więc jeszcze zbyt wiele nie
  wiem)

Tak jak sugerowali i inni - rozważyłbym drugi komplet kół, np. 15", na
zimę (byle nie alu-no-name).

--
Jacek Politowski

Data: 2011-11-08 19:50:06
Autor: .Peeter
"Jacek Politowski" wrote:
[...]

A ja mam sentyment do Nokiana po WR G2, 205/55/16 były naprawdę świetne.
Te nowe, WR D3 mi się nie podobają, nie przepadam za "jodełkami", wolałbym
prędzej WR A3, ale ich cena jest zaporowa. WR G2 zostały już tylko H XL
z totalnie powaloną ceną - dwa lata temu kupowałem takie za 350zł/sztuka,
a teraz kosztują prawie 700zł... O_o

Chyba się skuszę na Bridgestone LM30, bo już nic innego potencjalnie
ciekawego, w znośnej cenie i przy tym nie jodełkowatego mi do głowy
nie przychodzi... Chodzi o 205/55/16 91H.

W moim przypadku argument "kup kartofle 195/65/15, felgi + opony są tańsze
od opon 16" całkowicie odpada - minimalny rozmiar felgi to 16".

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2011-11-09 06:46:34
Autor: Agent

Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j9btl7$g0$1inews.gazeta.pl...
"Jacek Politowski" wrote:
[...]

Ja kupiłem w tym rozmiarze Fuldę Kristall Montero 3 za 365 zł (ale indeks T). Jeszcze za mało przejechałem żeby ją ocenić ale wg testów jest bardzo dobra (w niektórych testach najlepsza) na śniegu, lód też nie najgorzej, mokro i sucho raczej poniżej średniej, do tego cicha. Ja akurat podchodzę do opon zimowych tak że mają być najlepsze na śniegu i lodzie bo wtedy najczęsciej wpadam w poślizgi. Mokra, a zwłaszcza sucha nawierzchnia jest dla mnie o wiele łatwiejsza do wyczucia i z wystarczającym zapasem przyczepnosci do mojej jazdy.

Data: 2011-11-10 10:04:33
Autor: .Peeter
"Agent" wrote:
[...]

Zimą jeżdżę w takich warunkach, że niestety rzadko mam kopny śnieg pod
kołami (a szkoda), bo drogi są odśnieżane, solone i robi się ciapa.
Jak nie dopada, ciapa jest rozjeżdżana i robi się mokry/suchy asfalt.
Dlatego dla mnie zimówka musi być dobra na suchym i mokrym, większość
zimówek ma problemy z drogą hamowania na mokrym asfalcie, a to imho
najważniejsze, bo taki scenariusz zdarza się u mnie zimą najczęściej.
Po śniegu i tak nie będę szybko po mieście jeździł, bo miasto nie jest
miejscem na latanie bokami, a w typowym zimowym scenariuszu nie mam
ochoty się człapać, bo mam opony tragiczne na asfalcie. :-)

Fuldy miałem raz... Kristall Montero 2, dawno temu, w starym aucie
na szczęście. Typowa zima, czyli kilka stopni na plusie i mokry
asfalt. Utrzymywałem prawidłowy dystans. Jadącemu przede mną ktoś
wpakował się pod maskę, a potem temu komuś wpakował się pod maskę
pieszy. Efekt - ten przede mną wyhamował na 5mm, ja na -5mm.
Pojechałem na tych oponach jak na łyżwach, ABS nie pomógł, uciekać
nie było gdzie. Skutek - grill do wymiany, maska do malowania.
U poprzedzającego na szczęście zero uszkodzeń. Wiem, że takie
scenariusze zdarzają się bardzo rzadko, ale od tamtego czasu wolę
mieć opony, na których muszę bardziej uważać przez te 2 tygodnie,
kiedy leży śnieg, niż przez pozostałe kilka miesięcy, kiedy śniegu
nie ma.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2011-11-10 10:17:48
Autor: Latet
[...]

Czyli np. jakie konkretnie?

Dzięki,

latet

Data: 2011-11-10 11:18:46
Autor: .Peeter
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
"Latet" wrote:
Czyli np. jakie konkretnie?

Miałem Nokiany WR G2 i były genialne. Teraz takich nie kupię, bo kosztują
2x tyle, co dwa lata temu. WR A3 jest bezpośrednim następcą WR G2, ale nie
mam pojęcia jak się sprawuje.

Patrząc na bieżnik moich letnich nie wydaje mi się, żebym miał jakiekolwiek
szanse ruszyć na śniegu, o ujechaniu nie mówiąc nawet. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2011-11-08 20:21:07
Autor: tck

Latet <latet@latet.pl> wrote:

[...]

z czystym sumieniem polecam Savy

a co do drugiego kompletu- policz ile kosztuje cie 'przebucie' kol 2x w roku, pomnoz przez zywotnosc opony i zobacz ile kosztuja stalowki;)

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2011-11-09 18:20:39
Autor: Latet
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
Dzięki za opinie. Pomocne, ale bardziej w sensie, czego uniknąć, niż co kupić...

Piszecie, że typwe zimówki są dobre na śnieg, a gorsze na mokry asfalt. To samo mogę powiedzieć o oponach całorocznych, które mam w innym aucie. W tym momencie różnica między zimowymi a całorocznymi przestaje być dla mnie jasna...

To może już lepiej na zimę kupić opony całoroczne? Na lato 2012 jeszcze założe letnie, które mam i jak pisałem są bardzo OK, ale ze 3 lata już mają, więc w końcu się zestarzeją - wtedy bym po prosty po zimie nie zdjął całorocznych...

Dzięki,

latet

Data: 2011-11-09 21:10:49
Autor: Dysiek
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
ale ze 3 lata już mają, więc w końcu się zestarzeją - wtedy bym po prosty po zimie nie zdjął całorocznych...

Spokojnie mozna jezdzic 8 lat. Najstarsze ktore mialem mialy 12, zaczely parciec wiec poszly do wymiany.

Dysiek

Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?