Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?

Data: 2011-11-08 08:13:17
Autor: Krzysiek Matyasik
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
W dniu 2011-11-08 08:01, Latet pisze:
Witam,

Czy możecie mi polecić jakieś sensowne, ale niedrogie zimówki w
rozmiarze 205/55R16? Konkretnie - do Peugeota 307 kombi. Jazda zimą -
głównie po Warszawie, aczkolwiek możliwa też sporadyczna jazda po
nieodśnieżonych (ale płaskich) drogach w okolicznych wioskach. Priorytet
- przystępna cena.

Dębica Frigo2 - bezkonkurencyjna na śniegu i błocie, średnia na suchym i wilgotnym asfalcie, przystępna cena.

Wystrzegaj się wynalazków typu Kelly, Wanili, Goodride - oponiarze będą Ci wciskać, że lepsza nowa chińska niż używana markowa... be-ze-du-ra!

Data: 2011-11-08 08:36:15
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-11-08 08:13,  *Krzysiek Matyasik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Dobra+ na śniegu, kiepska na suchym i *fatalna* na mokrym bym powiedział.
A ze strefy niskich cen to bym wybrał jakąś Fuldę, Nokiana czy nawet Barum - ponoć nie najgorsze.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-11-08 03:47:09
Autor: Czarek Daniluk
On Nov 8, 8:36 am, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:

Dobra+ na śniegu, kiepska na suchym i *fatalna* na mokrym bym powiedział.
A ze strefy niskich cen to bym wybrał jakąś Fuldę, Nokiana czy nawet
Barum - ponoć nie najgorsze.

Dobra jeśli ma jeszcze sporo bieżnika ;)
Dodam ze swojego doświadczenia jako użytkownika - jeśli to diesel z
mocnym dołem, to mogą nie wytrwać 3 sezonów - szczególnie na osi
napędzającej samochód ;)
W golfie 3 TDI 1 sezon był rewelacja, 2gi gorzej, natomiast 3ci sezon
to była momentami walka o przetrwanie ;) tak się zużyłyprzez 2 sezony
że szok ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-08 08:52:25
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Krzysiek Matyasik" <mateoos1@wp.pl> napisał w wiadomości news:j9akqf$go$1news.mm.pl...

Dębica Frigo2 - bezkonkurencyjna na śniegu i błocie, średnia na suchym i wilgotnym asfalcie, przystępna cena.

Problem z frigo 2 jest taki, że to opona śnieżna de facto i w takich warunkach spisuje się wyśmienicie co mogę sam potwierdzić. W górach ani razu się nie zakopałem a większe zaspy przejeżdzałem z rozpędu. Zero problemów z trakcją.

Najgorzej jest na mokrym asfalcie kiedy robi się ciepło - wtedy potrafi być nieprzyjemnie. Teraz kwestia tego jak będzie w tym roku w mieście - jeżeli opór śniegu to spoko, ale jeżeli zima będzie łagodna to nie wiem czy nie warto poszukać "zimówki cywilizacyjnej" takiej jak Uniroyal MS, który nie wygra z frigo na śniegu, ale w całokształcie jest lepszy z uwagi na naprawdę dobre zachowanie na asfalcie.

Bardzo lubię frigo 2, ale uważam że to jest opona dla kogoś kto mieszka za miastem i naprawdę jeździ po śniegu - w takich warunkach będzie idealna :)

kml

Data: 2011-11-08 10:53:20
Autor: Przemysław Czaja
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?

Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"

Bardzo lubię frigo 2, ale uważam że to jest opona dla kogoś kto mieszka za miastem i naprawdę jeździ po śniegu - w takich warunkach będzie idealna :)

Ja robię w tym roku eksperyment i na jedną oś dałem Michelin Alpine, a na drugą Frigo 2 - jedne będą trzymały na śniegu a drugie na wodzie - taka jest teoria - zobaczymy co wyjdzie w praktyce :)

Data: 2011-11-08 10:55:04
Autor: Agent

Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:j9au83$aeu$1mx1.internetia.pl...

[...]

Ej, to może pójść za ciosem i na jedną oś dać letnie a na drugą zimowe. Nie będziesz musiał zmieniać :)

Data: 2011-11-08 11:02:11
Autor: Przemysław Czaja
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?

Użytkownik "Agent"

Ej, to może pójść za ciosem i na jedną oś dać letnie a na drugą zimowe. Nie będziesz musiał zmieniać :)

Nie sprawdza się, próbowałem tak ubiegłej zimy i zawsze coś się slizgało :)

Data: 2011-11-08 14:54:31
Autor: to
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
begin Agent
Ej, to może pójść za ciosem i na jedną oś dać letnie a na drugą zimowe.
Nie będziesz musiał zmieniać :)

Albo na jednej niech obwiąże felgi wężem ogrodowym, a na drugiej niech zamontuje zamiast kół troleje.

Data: 2011-11-08 16:05:50
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2011-11-08 10:53, Przemysław Czaja wrote:

[...]

Wyjdzie fajnie nieprzewidywalny samochód.. raz podsterowny raz nadsterowny :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-11-08 15:50:40
Autor: Deflegmator
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 -=?ISO-8859-2?Q?=?co polecacie?
Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

> [...]
> na wodzie - taka jest teoria - zobaczymy co wyjdzie w praktyce :)

Wyjdzie fajnie nieprzewidywalny samochód.. raz podsterowny raz

He, he, reverse engineering do poldolota, jednym słowem. :)

--
Deflegmator

Data: 2011-11-08 14:55:38
Autor: Dysiek
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
Dębica Frigo2 - bezkonkurencyjna na śniegu i błocie, średnia na suchym i wilgotnym asfalcie, przystępna cena.

Bardzo dobra opona pod warunkiem, ze sie ja dojezdzi w dwa sezony. W 3 byla juz sliska, w 4 strach bylo zakladac, choc bieznik jeszcze na jeden rok z zapasem spokojnie byl.

Dysiek

Data: 2011-11-09 09:02:14
Autor: Maciek
[...]

Potwierdzam to co piszesz. Do tego dodam, że z nową oponą w moim odczuciu nie jest ani na mokrym ani na asfalcie. Jeździ się bardzo dobrze. Wcześniej miałem Frigo 1, które były jeszcze lepsze na śniegu jednak fakt, pływały jak ponton.  Frigo 2 są twardsze a przy ostrzejszych manewrach, samochód jedzie tam gdzie ma jechać. Jeździłem też na nich po nagłym ociepleniu (>20C) z prędkościami autstradowymi  ale poniżej 190 ;-) Zakręty łykają ok, hamują bardzo dobrze, strachu w oczach w porównaniu do letnich nie było.
Po 2 sezonach czujepogorszenie parametrów opony i przychylam się do tego co piszesz, również uważam, że po 4 sezonach będą nadawać się do kosza (podobnie było z 1dynkami), ale czego chcieć od budżetowych opon typu komfort.

Data: 2011-11-09 09:21:41
Autor: Maciek
Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?
Do tego dodam, że z nową oponą w moim odczuciu nie jest ...

Budżetowe opony zimowe 205/55R16 - co polecacie?