Buff - wełna, polar czy mikrofibra

Data: 2010-09-23 11:25:39
Autor: Piotr P.
Buff - wełna, polar czy mikrofibra
Cześć.

Zbliża się okres jesienno-zimowy więc pomyślałem o zakupie buffa. Pytanie do użytkowników, który z nich sprawdzi się lepiej?

Polar:
<http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_Buff+POLAR+XIN+YANG+BLACK__P_53172574-53010001__PZTA_8__PD_53010702.html>

Mikrofibra:
<http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_Buff+TUBULAR+BIAFRA__P_53172564-53010001__PZTA_8__PD_53010702.html>

Wełna:
<http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_Buff+WOOL+GREY__P_53162865-53010001__PZTA_8__PD_53010702.html>

Pozdrawiam,
Piotr

Data: 2010-09-23 13:22:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Buff - wełna, polar czy mikrofibra
Piotr P. bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skre¶lić):
Wełna:
<http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_Buff+WOOL+GREY__P_53162865-53010001__PZTA_8__PD_53010702.html>

Pozwolę sobie offtopicznie, bo w życiu nie miałem oryginalnego Buffa w
łapach: ten wełniany ma _niesamowity_ dizajn! :D

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-23 13:42:40
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-09-23, Piotr P. wrote:
Cześć.

Zbliża się okres jesienno-zimowy więc pomyślałem o zakupie buffa. Pytanie do użytkowników, który z nich sprawdzi się lepiej?

Zdecydowanie wełna. Jest genialny.

Data: 2010-09-23 17:21:34
Autor: solar
Buff - wełna, polar czy mikrofibra
W dniu 2010-09-23 11:25, Piotr P. pisze:
Cze¶ć.

Zbliża się okres jesienno-zimowy więc pomy¶lałem o zakupie buffa.
Pytanie do użytkowników, który z nich sprawdzi się lepiej?

Nie wiem, czy da się zrobić jesienno-zimowy.
Ja mam mikrofibrę. W moim przypadku, złożony podwójnie, daje radę do 0-2C. Potem przerzucam się na czapeczkę Kwarka.
Z kolei nie wiem, czy wełniany nie będzie za ciepły w okolicach 5C.

"Nie pytaj Boga o drogę do nieba, bo wskaże ci najtrudniejsz±."
                                      Stanisław Jerzy Lec

Data: 2010-09-23 19:15:19
Autor: Saurus
W dniu 2010-09-23 17:21, solar pisze:
[...]

Ja kupiłem za chyba 26 zł "buffa" Wielicki z 15 cm kołnierzem z polaru na dole. Zakładam to tak, że polar jest na szyi, jedna krawędĽ otworu nad czołem a druga pod brod±. Potem łapię fałdę materiału z szyi i zawijam na twarz pod nos (nie zawijam na sam nos bo wtedy przesi±ka wilgoci± z oddechu). Na to czapka. W ten sposób na szyi i ustach mam podwójn± warstwę, boki głowy też osłonięte a na szyi ciepły polar i szalik zbędny. W tegorocznych mrozach (około -10 a bywało poniżej -15) tak  jeĽdziłem, codziennie minimum 2x 13km i przy spokojnej jeĽdzie nie było mi zimno.

Data: 2010-09-23 19:15:29
Autor: solar
W dniu 2010-09-23 19:15, Saurus pisze:

Ja kupiłem za chyba 26 zł "buffa" Wielicki z 15 cm kołnierzem z polaru
na dole. Zakładam to tak, że polar jest na szyi, jedna krawędĽ otworu

Mam Wielickiego "normalnego" i sprawuje się zauważalnie gorzej niż Buff.
Natomiast Buffa z mikrofibry stosuję bardzo często jako maskę. Na głowie oczywi¶cie czapka, a Buff założony na szyję i w razie potrzeby ci±gnę go w górę aż pod oczy. W takiej konfiguracji spokojnie mi wystarcza do -15 - -20C. Szyję chroni± mi zawsze golfy od ciuchów.

"Smutno, gdy kręgosłup prostuje się dopiero na krzyżu."
                                      Stanisław Jerzy Lec

Data: 2010-09-23 19:27:58
Autor: Saurus
W dniu 2010-09-23 19:15, solar pisze:

[...]

Tzn. że oryginalny Buff ma lepszy materiał - lepiej odprowadza wilgoć, jest cieplejszy? Że ten wełniany jest lepszy to nie w±tpię ale nie s±dziłem że jest tak wielka różnica między syntetycznymi.
Ja robię z tego kominiarkę bo wtedy mam całkiem osłonięte także uszy i kark, chusta nie zsuwa się i czapka ma dodatkowe docieplenie.

Data: 2010-09-23 19:34:51
Autor: solar
W dniu 2010-09-23 19:27, Saurus pisze:

Tzn. że oryginalny Buff ma lepszy materiał - lepiej odprowadza wilgoć,
jest cieplejszy? Że ten wełniany jest lepszy to nie w±tpię ale nie
s±dziłem że jest tak wielka różnica między syntetycznymi.

No jest. Wielicki jest mniej przyjemny w dotyku, mniej chroni od wiatru i szybciej zaczyna ¶mierdzieć.
No chyba, że co¶ się zmieniło - Wielickiego kupowałem zeszłej jesieni. Buffa ze 2 lata temu.

"Chrze¶cijanin okrywa się chwał± poprzez zabicie poganina, ponieważ w ten sposób chwali Chrystusa."
                                      ¶w. Bernard z Clairvaux

Data: 2010-09-23 21:27:42
Autor: amrac
W dniu 23.09.2010 19:34, solar pisze:
[...]

A jak z trwało¶ci±? Nie naci±ga się od tych wszystkich wygibasów? Bo na zeszł± zimę kupiłem wypasion± kominiarkę ale się trochę jednak ponaci±gała...

Druga sprawa to rozmiar, niby się naci±ga ale czy aby na pewno nie ci¶nie?

Data: 2010-09-23 21:33:11
Autor: solar
W dniu 2010-09-23 21:27, amrac pisze:

[...]

Nie wiem, czy s± różne rozmiary Buffa.
Na pewno trochę spłowiał, ciut się zmechacił, może minimalnie rozci±gn±ł, ale nie wpływa to na razie na jego funkcjonalno¶ć.
Nie cisn±ł mnie nigdy i nigdzie. :)

"Wiara jest złem dlatego, że nie wymaga uzasadnienia i nie toleruje sprzeciwu."
                                     Richard Dawkins

Data: 2010-09-23 22:40:10
Autor: bans
W dniu 2010-09-23 19:34, solar pisze:

No jest. Wielicki jest mniej przyjemny w dotyku, mniej chroni od wiatru
i szybciej zaczyna ¶mierdzieć.

To co wymieniłe¶ to czysto subiektywne odczucia, praktycznie nie sprawdzenia.

Ja tu raczej chęć usprawiedliwienia się przed samym sob± z wywalenia 60zł za kawałek szmatki - a można było za tę kasę mieć takie 4 :P

Przecież to w jednej chińskiej fabryce szyte ;)

Jak pisałem - nie widzę różnicy, a używam i podróbek i oryginału od lat. Różni± się długo¶ci±, niektóre podróby s± ciut krótsze od Buffa, a niektóre dłuższe.

BTW taki wełniany to by mnie interesował, jestem wielbicielem wełny od czasu zakupu wełnianej w 100% czapki, faktycznie - mokra dalej grzeje :)

--
bans

Data: 2010-09-24 07:22:26
Autor: solar
W dniu 2010-09-23 22:40, bans pisze:

To co wymieniłe¶ to czysto subiektywne odczucia, praktycznie nie
sprawdzenia.

Bo ja wiem. Wielickiego kupiła sobie moja kobieta. Potem na chwilę się wymienili¶my i oboje mieli¶my takie same odczucia.
Co pewnie skończy się w tym roku tym, że kupię jej Buffa... :)

"Ani Marks, ani Engels czy Lenin nie odci±gn± ludzi od ko¶cioła - sam proboszcz to zrobi."
                                     ks. J. Tischner

Data: 2010-09-23 22:34:16
Autor: bans
Buff - wełna, polar czy mikrofibra
W dniu 2010-09-23 19:15, solar pisze:

Mam Wielickiego "normalnego" i sprawuje się zauważalnie gorzej niż Buff.

Oho, zaczyna się ;)
A ja mam wielickich kilka, Buffa jednego i nie zauważam żadnej różnicy :)

--
bans

Data: 2010-09-24 17:43:15
Autor: charwel (Oo)==:::
Buff - wełna, polar czy mikrofibra
W dniu 2010-09-23 11:25, Piotr P. pisze:
Cześć.

Zbliża się okres jesienno-zimowy więc pomyślałem o zakupie buffa.
Pytanie do uĹĽytkownikĂłw, ktĂłry z nich sprawdzi siÄ™ lepiej?

A moĹĽe takiego na zimÄ™?
http://www.buff.es/po/POL/products/-/c/H/s/A/f/1

Pozdrawiam
charwel

Data: 2010-09-24 11:26:35
Autor: Rowerex
On 24 Wrz, 16:43, "charwel (Oo)==:::" <char...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> Zbliża się okres jesienno-zimowy więc pomy¶lałem o zakupie buffa.
> Pytanie do użytkowników, który z nich sprawdzi się lepiej?

A może takiego na zimę?http://www.buff.es/po/POL/products/-/c/H/s/A/f/1

Boooszzz... to się porobiło. Kiedy¶ Buff był  zdaje się tylko jeden, a
teraz mam wrażenie że spece od marketingu i wciskania kitu namnożyli
rodzajów, aby ogłupić klientów...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-09-24 16:31:28
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-09-24, charwel (Oo)==::: wrote:

A moĹĽe takiego na zimÄ™?
http://www.buff.es/po/POL/products/-/c/H/s/A/f/1

To jakaś pomyłka. Buffa nie ma sensu nosić tylko jako warstwy
zewnętrznej, a membrana w jakiejkolwiek innej warstwie to zupełne
nieporozumienie.

Data: 2010-09-24 19:58:17
Autor: solar
Buff - wełna, polar czy mikrofibra
W dniu 2010-09-24 18:31, Jan Srzednicki pisze:

To jaka¶ pomyłka. Buffa nie ma sensu nosić tylko jako warstwy
zewnętrznej, a membrana w jakiejkolwiek innej warstwie to zupełne
nieporozumienie.

Zara, bo nie rozumiem. Nie ma sensu tylko jako warstwy zewnętrznej? Znaczy zakładasz na niego czapkę??
To ja od dwóch lat Ľle go noszę jako jedyn± ochronę łba pod kaskiem? :)

Ja osobi¶cie chętnie bym takiego Buffa WS przetestował na lekkim mrozie...

"Ateista to człowiek niezależny umysłowo, który my¶li sam za siebie."
              Richard Dawkins

Data: 2010-09-24 18:15:08
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-09-24, solar wrote:
[...]

Bardzo różnie.

Na niego czapkę, pod niego drugiego Buffa, Buffa pod kominiarkę, część
Buffa pod wysoki kołnierz, część na twarz, przy ostrym mrozie też na
nos... cała fajność Buffa to dla mnie możliwość bardzo różnych
kombinacji - jest niesamowicie uniwersalny. WS go bardzo upośledzi.

To ja od dwĂłch lat Ĺşle go noszÄ™ jako jedynÄ… ochronÄ™ Ĺ‚ba pod kaskiem? :)

To tylko jedno z możliwych zastosowań.

Ja osobiście chętnie bym takiego Buffa WS przetestował na lekkim mrozie...

A ja nie widzÄ™ sensu. :)

Buff - wełna, polar czy mikrofibra