Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V

Data: 2010-02-01 18:43:08
Autor: Agent 0700
Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V
Jesli tak - to wlasnie zrozumialem slogan 'bulwarowej terenowki'.

Witam

Ja mam mitsubishi Pinin i powiem Wam, że daje radę. Nawet pod górkę z załadowaną przyczepką na ubitym śniegu nie było problemu. Opony letnie.

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2010-02-01 21:21:50
Autor: J.F.
On Mon, 1 Feb 2010 18:43:08 +0100,  Agent 0700 wrote:
Jesli tak - to wlasnie zrozumialem slogan 'bulwarowej terenowki'.
Ja mam mitsubishi Pinin i powiem Wam, że daje radę. Nawet pod górkę z załadowaną przyczepką na ubitym śniegu nie było problemu. Opony letnie.

To tylko swiadczy ze opony nie byly prawdziwie letnie, snieg byl
brudny, a gorka byla do d* :-)

J.

Data: 2010-02-01 21:51:09
Autor: PaweL
Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V

To tylko swiadczy ze opony nie byly prawdziwie letnie, snieg byl
brudny, a gorka byla do d* :-)

sratatata
ja też jeżdżę na "letnich" oponach, czyli Kumho KL-78 A/T M+S założonych do Vitary. Przyczepność mam porównywalną z zimówkami Conti TS790 w osobówce. Na ubitym śniegu oczywiście i napędzie 2x4. Tak to odczuwam.
A po włączeniu 4x4 bez problemu jadę po śniegu o głębokości 40-50cm i przejeżdżam zaspy 70-80cm wysokości.
Otwarty bieżnik i rozmiar się liczy :) Koła mają 29" średnicy (zewnętrznej).

Paweł

Data: 2010-02-01 22:44:21
Autor: J.F.
On Mon, 1 Feb 2010 21:51:09 +0100,  PaweL wrote:
To tylko swiadczy ze opony nie byly prawdziwie letnie, snieg byl
brudny, a gorka byla do d* :-)

sratatata
ja też jeżdżę na "letnich" oponach, czyli Kumho KL-78 A/T M+S założonych do

Czyli zupelnie nie letnie.

Vitary. Przyczepność mam porównywalną z zimówkami Conti TS790 w osobówce. Na ubitym śniegu oczywiście i napędzie 2x4. Tak to odczuwam.

Mozliwe. Ale jak pamietasz te filmiki ze Szczecina to na dorej gorce i dobrym
sniegu nie pomagaja nawet zimowki i hamulce na 4 kola :-)

A po włączeniu 4x4 bez problemu jadę po śniegu o głębokości 40-50cm i przejeżdżam zaspy 70-80cm wysokości.
Otwarty bieżnik i rozmiar się liczy :) Koła mają 29" średnicy (zewnętrznej).

Mimo wszystko mi sie wydaje ze to jakies do d* zaspy sa :-)

J.

Data: 2010-02-02 08:18:51
Autor: PaweL
Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V
ja też jeżdżę na "letnich" oponach, czyli Kumho KL-78 A/T M+S założonych do

Czyli zupelnie nie letnie.

95% opon w rozmiarach do SUVów i terenówek ma oznaczenie (i właściwości) M+S

Data: 2010-02-04 01:57:25
Autor: J.F.
On Tue, 2 Feb 2010 08:18:51 +0100,  PaweL wrote:
ja też jeżdżę na "letnich" oponach, czyli Kumho KL-78 A/T M+S założonych
Czyli zupelnie nie letnie.

95% opon w rozmiarach do SUVów i terenówek ma oznaczenie (i właściwości) M+S

No wlasnie - S. Na lato ? J.

Data: 2010-02-02 12:56:51
Autor: Sebastian Kaliszewski
PaweL wrote:
[...]

KL-78 to są openy całoroczne, chyba nawet ścieżynke mają.

Akurat mam takie, choć używam jako letnie :)

[...]

NA sztywnym 4x4 to i kontrola jest lepsza (jak się chwilę poćwiczy, bo ) i hamowanie (obie osie muszą się kręcić zgodnie, więc nie da się zablokowac kół tylko jednej osi) tyl

Otwarty bieżnik i rozmiar się liczy :) Koła mają 29" średnicy (zewnętrznej).

To też, oczywiście :)

pzdr
\SK

Data: 2010-02-02 12:30:55
Autor: Mihaj

Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ocdl37-pi9.ln1@bozon.softax.pl...

NA sztywnym 4x4 to i kontrola jest lepsza (jak się chwilę poćwiczy, bo ) i hamowanie (obie osie muszą się kręcić zgodnie, więc nie da się zablokowac kół tylko jednej osi) tyl

Tylna oś nie może być w poślizgu, gdy następuje wtedy utrata stabilności jazdy - mówi się potocznie, że "tył wyprzedza przód". Jeśli jest 4x4 na sztywno to podczas hamowania obie osie są blokowane jednocześnie, czyli tył także więc jest duże ryzyko niekontrolowanego poślizgu. Niech kolega poćwiczy sobie hamowanie ze sztywnym 4x4 na dużym placu i sam się przekona. Proponuję zestaw ćwiczeń nie ograniczać do "miszczowania" na prostej, ale wprowadzić elementy szybszej jazdy po łuku i hamowania.

MP

Data: 2010-02-02 13:34:26
Autor: KJ Siła Słów
Mihaj pisze:
[...]

Sztywne 4x4 to znaczy bez centralnego dyfra  ?
I mówimy o sytuacji mocnego hamowania na słabo przyczepnej nawierzchni ?

U mnie ABS robi co trzeba i auto hamuje równo, ale nie testowałem jakoś skrajnie mocno. ABS nie wyłączę, ale to o czym piszesz sobie gdzieś, kiedyś potestuję.

KJ

Data: 2010-02-02 13:44:20
Autor: Mihaj

Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hk96pt$o3i$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Mihaj pisze:
[...]

Mówimy o 4x4 bez centralnego dyfra, lub z tym dyfrem zablokowanym. Pomijamy przy tym systemy, które automatycznie  rozłączają sztywne połączenie między osiami podczas hamowania.

U mnie ABS robi co trzeba i auto hamuje równo, ale nie testowałem jakoś skrajnie mocno. ABS nie wyłączę, ale to o czym piszesz sobie gdzieś, kiedyś potestuję.

Co to za auto i czy ma rzeczywiście 4x4 na sztywno bez powyższych uwag? Jeśli tak, to wyłącz ABS i zobacz co się dzieje podczas hamowania na łuku - na placyku oczywiście

MP

Data: 2010-02-02 13:49:23
Autor: KJ Siła Słów
Mihaj pisze:

Co to za auto i czy ma rzeczywiście 4x4 na sztywno bez powyższych uwag?

Grand Vitara I (poprzednia wersja).  Naped : oska (2H), dolaczany lewarkiem przod  bez centralnego dyfra (4H), reduktor (4L).

Jeśli tak, to wyłącz ABS

ni ma guzika do wylaczania, musialbym bezpiecznikiem i nie wiem czy wylaczenie bezpiecznikiem jest w tym modelu bezproblemowowe.

KJ

Data: 2010-02-02 14:07:45
Autor: Mihaj

Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hk97lu$olh$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Mihaj pisze:

[...]

Skoro masz taką skrzynię rozdzielczą, to przy 4H oraz 4L przednia i tylna oś są ze sobą połączone i ich przekładnie głowne kręcą się z identycznymi prędkościami. W takiej sytuacji ABS starając się nie dopuścić do poślizgu jakiegokolwiek koła nie pozwala na wykorzystanie większej przyczepności (bo lepiej dociążonej) przedniej osi bo musi "odpuszczać" aby nie zablokować odciążaną tylną oś. W efekcie masz zmniejszoną skuteczność hamowania względem jazdy na 2H ale nie tracisz stabilności. Coś za coś i dlatego lepsze są skrzynki rozdzielcze z międzyosiowymi mechanizmami różnicowymi pozwalającymi podczas hamowania na maksymalne wykorzystanie dostępnej przyczepności.

MP

Data: 2010-02-02 15:12:10
Autor: KJ Siła Słów
Mihaj pisze:

[...]

Fakt, tak musi byc i nawet tak jest, bo auto na sniegu szybko zalacza ABS. Dobrze ze V6 pod maska wspomaga hamowanie.

Chetnie sprawdze jak bedzie przy wylaczaniu ABS bo moze warto domontowac wylacznik ABS na niektore sytuacje.

KJ

Data: 2010-02-03 17:14:38
Autor: PaweL
Vitara

[...]

Jak kierowca nie umie kontrolować poślizgów, to nie jest kierowcą, tylko użytkownikiem samochodu.
Rzeczywiście na przy mocniejszym hamowaniu samochód chce stawiać bokiem. I gorzej skręca na ciasnych zakrętach. Mnie to specjalnie nie przeszkadza. Rozumiem dlaczego tak jest i uwzględniam to w czasie jazdy.
Za to w śniegu po kostki samochód przyśpiesza jak na czystym asfalcie (prawie). :)

Paweł

Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V