Bunt austriackiej katolewicy

Data: 2012-04-08 13:31:09
Autor: abc
Bunt austriackiej katolewicy
Z państw niemieckojęzycznych nadchodzą coraz to nowe inicjatywy mające na
celu "naprawę" Kościoła katolickiego.

Tym razem głos zabiera Austria poprzez utworzoną ostatnio tzw. Inicjatywę
Proboszczów. Założona przez ks. Helmuta Schüllera - byłego wikariusza
generalnego diecezji wiedeńskiej - i o. Uda Fischera, Inicjatywa skupia
obecnie aż 317 członków, czyli co piętnastego duchownego katolickiego w
Austrii.

Czego domagają się rewolucjoniści? Ano tego, czego zwykle chcą tzw.
reformatorzy Kościoła, a więc zniesienia celibatu, wyświęcania kobiet na
księży, udzielania Komunii Świętej wiernym żyjącym w kolejnym związku po
rozwodzie, głoszenia kazań przez osoby świeckie.

W tym względzie pod koniec czerwca przywódcy Inicjatywy Proboszczów
wystosowali tzw. "Wezwanie do nieposłuszeństwa", opierając je na tym, iż
wierni są niezadowoleni z funkcjonowania Kościoła katolickiego w Austrii, w
którym brakuje demokracji i w którym zwykli ludzie nie mają głosu.

Więcej http://www.opoka.org.pl/biblioteka/P/PR/idziemy201136_meetschen.html

A jak praktykuje swoją "wiarę" autriacka katolewica można zobaczyć tu
http://www.youtube.com/watch?v=EfqYdI5S5HY

Data: 2012-04-08 13:39:38
Autor: abc
Bunt austriackiej katolewicy
Skomentował to Ojciec Święty Benedykt XVI:

"Ostatnio grupa kapłanów w jednym z krajów europejskich opublikowała
wezwanie do nieposłuszeństwa, przedstawiając jednocześnie konkretne
przykłady, jak to nieposłuszeństwo mogłoby wyglądać. Nie miałoby ono zważać
na definitywne decyzje Magisterium Kościoła, jak na przykład kwestia
święcenia kobiet".

W ten sposób papież nawiązał do takiej inicjatywy grupy księży austriackich
i zapytał: "Czy nieposłuszeństwo jest drogą do odnowy Kościoła?".

Więcej
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/benedykt-xvi-sytuacja-w-kosciele-jest-obecnie-czes,1,5086977,wiadomosc.html

Data: 2012-04-08 17:05:21
Autor: Grzegorz Z.
Bunt lefebrystów.
abc napisał:

[...]

Jednak czytasz moje posty. I dobrze wiesz że papieżowi nie chodziło o
księży z Austrii tylko o księży lefebrystów z Niemiec, którzy wzywali do
katolików do "apostazji" by nie finansować "posoborowych".

--
"Jak już nie będę mogła sobie sama nalać tej herbaty z baniaczka to mam
inne wyjście na taką sytuację" M.Czubaszek

Data: 2012-04-08 20:01:59
Autor: K.S.
Bunt lefebrystów.
Użytkownik "Grzegorz Z." <tictactoe@colleen.org> napisał w wiadomości news:18d3u17nlo78a.19iyzlyx46o0p$.dlg40tude.net...

| Jednak czytasz moje posty. I dobrze wiesz że papieżowi nie chodziło o
| księży z Austrii tylko o księży lefebrystów z Niemiec, którzy wzywali do
| katolików do "apostazji" by nie finansować "posoborowych".
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
W jednym zdaniu 3 bzdurne insynuacje / zniekształcenia!
I w ogóle co ciebie obchodzą wewnętrzne sprawy Kościeła, skoro jesteś wrogime wszelkich religii!
Pisz krótko :"Ach jak dobrze, że są wśród nich tarcia" i daruj sobie tę swoją "filozofię".
====================================

Data: 2012-04-08 20:11:49
Autor: Grzegorz Z.
Bunt lefebrystów.
K.S. napisał:

> [...]
Pisz krótko :"Ach jak dobrze, że są wśród nich tarcia" i daruj sobie tę swoją "filozofię".

A niby na jakiej podstawie ktoś kto jest przeciwny religiom ma się nimi nie
interesować?

Chyba miało być odwrotnie (kto się nie interesuje religiami nie powinien
być do nich wrogo nastawiony) ale wyszło ci jak zwykle, czyli do chrzanu.

Data: 2012-04-09 09:29:25
Autor: Antenka
Bunt lefebrystów.
On 8 Kwi, 20:11, "Grzegorz Z." <tictac...@colleen.org> wrote:
K.S. napisał:

> [...]

być do nich wrogo nastawiony) ale wyszło ci jak zwykle, czyli do chrzanu.

"Filozofie", nie zadawaj głupich pytań i nie odpowiadaj pytaniem na
pytanie! Dobrze cię podsumował niejaki K.S. he he he

Antenka

P.s. Nie baw się nie swoimi klockami! Spadaj do swojego "zboru-
zaboru"! :-P

Data: 2012-04-09 21:04:34
Autor: Grzegorz Z.
Bunt lefebrystów.

K.S. napisał:

> [...]

Antenka

P.s. Nie baw się nie swoimi klockami! Spadaj do swojego "zboru-

"Beł beł beł"