Bunt picowskich radnych.

Data: 2011-08-27 08:04:20
Autor: Przemysław W
Bunt picowskich radnych.
PiS we Wrocławiu przedstawi dziś listy wyborcze. W Poznaniu z kandydowania
wycofała się działaczka "S" - bo dostała dalekie miejsce

 Listy PiS powstawały w ten sposób, że propozycje regionalnych władz partii
weryfikowała centrala. Czasem dla regionów boleśnie. Właśnie dlatego z
kandydowania do Sejmu zrezygnowali poznańscy radni PiS Lidia Dudziak i
Michał Grześ. Bo w ostatniej chwili na listach wyborczych zrzucono ich na
dalsze miejsca.

Lidia Dudziak, działaczka "Solidarności" z poznańskiego ZNTK, miała być
liderem listy PiS w Poznaniu. Tak zaproponowały poznańskie władze partii,
oferując byłemu wojewodzie Tadeuszowi Dziubie - faworytowi Jarosława
Kaczyńskiego - "dwójkę". Centrala zdecydowała jednak, że to Dziuba ma być
pierwszy, a radną Dudziak zdegradowano, przesuwając na miejsce ósme. Tuż za
Dziubą znalazł się jego wieloletni współpracownik z czasów Porozumienia
Centrum Zbigniew Hoffmann.

Inna reprezentantka "S" - Renata Przybylska - została "czwórką".

- Zrezygnowałam z kandydowania - mówi nam Lidia Dudziak. Dlaczego? - Bo na
czwartym miejscu listy jest moja koleżanka z ,,Solidarności" i nie
chciałabym jej odbierać głosów. Mamy przecież wspólny elektorat - tłumaczy.

Z kandydowania wycofał się też inny miejski radny Michał Grześ, choć on
podjął decyzję przed zmianami na liście wyborczej.

- Radni są rozgoryczeni, dlatego zdecydowali się nie firmować listy PiS
swoimi nazwiskami i nie prowadzić kampanii - mówi nasz informator. Według
niego Dziuba miał poprosić zbuntowanych, by zgodzili się chociaż pozostawić
nazwiska na liście, by jej pomóc. Odmówili.

W Poznaniu PiS jest słaby, zdobył tylko dwa mandaty poselskie w 2007 r.

Więcej...
http://wyborcza.pl/1,75248,10182172,Radni_dziekuja_PiS__nie_kandyduja.html#ixzz1WCpXWicP

Przemek

--

"Oświadczam, że w dniu 16.08.2011 podczas konferencji prasowej (...)
rozpowszechniłem nieprawdziwe informacje..." - tak zaczynają się

--

Przemek