Bunt w PiS? Tajny plan europosłów

Data: 2011-10-11 09:17:13
Autor: Przemysław W
Bunt w PiS? Tajny plan europosłów
Dwóch eurodeputowanych, do tej pory lojalnych wobec prezesa PiS planuje rozłam w partii. Chcę wykorzystać porażkę wyborczą, jednak plan działania spisano już przed głosowaniem.

aczynają się powyborcze tarcia w PiS - alarmuje "Rzeczpospolita". Wszystko zaczęło się przed wyborami. Jeszcze w czasie kampanii, Zbigniew Ziobro i Jacek Kurski, zdaniem "Rzeczpospolitej", wbrew partii, namawiali do głosowania na swoich ludzi. Jak pisze gazeta, Jacek Kurski zorganizował w Gdańsku konwencję, nie informując regionalnego działacza PiS, by poprzeć swoich. "Ze zdziwieniem zaobserwowałem w mediach, że na konwencji nie pojawiło się nawet logo PiS" - mówi gazecie gdański poseł Andrzej Jaworski, członek sztabu wyborczego PiS.

Scenariusz buntu, zdaniem "Rzeczpospolitej" zakładał od początku przegraną wyborczą partii. "Przegrywamy, ludzie są wściekli. Ktoś z grupy Ziobry, może nawet on sam, zażąda zwołania nadzwyczajnego zjazdu partii, na którym ostro skrytykuje Kaczyńskiego i sposób prowadzenia kampanii. Jeśli zjazd go poprze, sięgnie po władzę w partii, jeśli dostanie <bęcki>, odejdzie z PiS i wyprowadzi wystarczająco dużo posłów, by mieć spory klub" - opowiada gazecie anonimowy informator. W ten sposób z partii miało wyjść 52 posłów.

Okazało się jednak, że plany wzięło częściowo w łeb. Poparcie europosłów nie pozwoliło wielu ich ludziom wejść do parlamentu. Nie ma więc kim zrobić rewolucji. Do tego Jarosław Kaczyński zorientował się w planach polityków. Dlatego, jak twierdzi "Rzeczpospolita", wkrótce ma zostać zwołany Komitet Polityczny, który zażąda wyjaśnień od Kurskiego i Ziobry. "To uderzenie wyprzedzające. Docierały do nas niepokojące sygnały" - tłumaczy gazecie członek Komitetu Politycznego PiS.

http://wiadomosci.dziennik.pl/wybory/pis/artykuly/360776,bunt-w-pis-tajny-plan-europoslow.html

Przemek

--

PO uzyskała w  wyborach parlamentarnych 39,18 proc.; PiS - 29,89 proc.; na trzecim miejscu Ruch Palikota - 10,02 proc. PSL ma 8,36 proc. głosów, a SLD - 8,24 proc.
Partia Donalda Tuska po raz siódmy z rzędu rozgromiła antypolski PiS.

Data: 2011-10-11 11:36:20
Autor: Zahir

Użytkownik "Przemysław W" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:j70qhs$v30$1news.onet.pl...
Dwóch eurodeputowanych, do tej pory lojalnych wobec prezesa PiS planuje rozłam w partii. Chcę wykorzystać porażkę wyborczą, jednak plan działania spisano już przed głosowaniem.

To dopiero początek. Hofman poleci za "barany z PSL", a Poręba za knowania z Kurskim i Ziobro.

--
Zahir

Bunt w PiS? Tajny plan europosłów