Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

Data: 2014-07-01 21:45:33
Autor: K
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
http://www.tvn24.pl/przejechal-sie-na-lawecie-komendant-strazy-miejskiej-odwolany-czuje-sie-kozlem-ofiarnym,445292,s.html

i slucham wypowiedzi tego idioty i utwierdza mnie to tylko w przekonaniu, jakich totalnych impotentow umyslowych zatrudnia sie w SM/SW. no co za kurwa debil.

Data: 2014-07-01 21:54:43
Autor: Baczek
W dniu 2014-07-01 21:45, K pisze:
[...]

Strasznie to merytoryczne
Mam nadzieję, że sąd pracy przywróci stosunek pracy komendantowi (sam byłem za odwołaniem SM).
Mamy prawo jakie mamy, właściciel (posiadacz) pojazdu ma zasrany obowiązek wiedzieć komu pojazd powierzył.
Właściciel wił się i migał, stąd sprawa w sądzie.
Nie mógł (nawet telefonicznie) poinformować, że powierzył pojazd ubezpieczalni/lawieciarzowi?

Data: 2014-07-01 22:07:34
Autor: K
W dniu 01-07-2014 21:54, Baczek pisze:
W dniu 2014-07-01 21:45, K pisze:
[...]

jestes krewnym komendanta czy trolujesz?

Data: 2014-07-02 20:43:42
Autor: Big Jack
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
W wiadomości
*K* napisał(-a):

jestes krewnym komendanta czy trolujesz?

To się nie wyklucza  :D

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-07-01 23:16:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Hello Baczek,

Pracujesz w straży gminnej/miejskiej?

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-02 00:21:16
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
W dniu 2014-07-01 21:54, Baczek pisze:

Mamy prawo jakie mamy, właściciel (posiadacz) pojazdu ma zasrany
obowiązek wiedzieć komu pojazd powierzył.

Co to znaczy "obowiązek wiedzieć", w jaki sposób sąd może ustalić czy obowiązek jest dopełniany (biopsja tkanki mózgowej?) i jakie są kary za niedopełnienie tego obowiązku?

Data: 2014-07-02 01:00:42
Autor: Budzik
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Użytkownik Baczek m_bakowski@poczta.onet.pl ...

Ty tak na serio?

Data: 2014-07-02 09:18:47
Autor: szerszen
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
On Tue, 01 Jul 2014 21:54:43 +0200
Baczek <m_bakowski@poczta.onet.pl> wrote:

Mamy prawo jakie mamy, właściciel (posiadacz) pojazdu ma zasrany obowiązek wiedzieć komu pojazd powierzył.

No to czekamy teraz na odpowiednie paragrafy na potwierdzenie tego zasranego obowiązku ;)

Nie mógł (nawet telefonicznie) poinformować, że powierzył pojazd ubezpieczalni/lawieciarzowi?

A to trzeba dla tych debili jakieś specjalne objaśnienia robić, skoro auto na lawecie, to chyba wiadomo że coś mu dolegało, Ty jak rozumiem będziesz kiedyś w podobnej sytuacji, to też zrobisz sobie ksero D.O.. laweciarza, aby w razie W uprzejmie donieść kto i jak? ;)

szerszen

Data: 2014-07-02 10:52:56
Autor: yabba
Użytkownik "Baczek" <m_bakowski@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:53b31203$0$2144$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-07-01 21:45, K pisze:
[...]

Po pierwsze, jego samochód nie uczestniczył w ruchu. Nie miał kierowcy, nie był przez nikogo prowadzony. Był ładunkiem.
Po drugie, powierzył go do holowania firmie od assistance.

Właściciel wił się i migał, stąd sprawa w sądzie.
Nie mógł (nawet telefonicznie) poinformować, że powierzył pojazd ubezpieczalni/lawieciarzowi?

W którymś artykule o tej sprawie było napisane, że właściciel wysłał pismo z wyjaśnieniem. Jednak z automatu dostał "skierowanie" do sądu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-07-02 11:15:48
Autor: huri_khan
Dnia Tue, 01 Jul 2014 21:54:43 +0200, Baczek napisał(a):

Nie mógł (nawet telefonicznie) poinformować, że powierzył pojazd ubezpieczalni/lawieciarzowi?

A tablice lawety nie wskazują komu powierzył ?

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2014-07-02 20:13:34
Autor: jerzu
On Wed, 2 Jul 2014 11:15:48 +0200, huri_khan <spam@spam.pl> wrote:

A tablice lawety nie wskazują komu powierzył ?

Laweta miała zagraniczne numery.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-07-03 19:25:17
Autor: Axel
"jerzu"  wrote in message news:eti8r9pot9s7bhajlf23tlrpov8h545r0d4ax.com...

A tablice lawety nie wskazują komu powierzył ?

Laweta miała zagraniczne numery.

No to już zmartwienie SM...

--
Axel

Data: 2014-07-03 21:29:18
Autor: jerzu
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
On Thu, 3 Jul 2014 19:25:17 +0200, "Axel" <axel.usunto@op.pl> wrote:

No to już zmartwienie SM...

Dokładnie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-07-02 14:32:28
Autor: Bydlę
On 2014-07-01 21:54:43 +0200, Baczek <m_bakowski@poczta.onet.pl> said:

W dniu 2014-07-01 21:45, K pisze:
[...]

No właśnie tak myślał, że myślał, komendant straży.
Dokładnie tak samo.

--
Bydlę

Data: 2014-07-02 14:41:05
Autor: Burak
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:lp0u4s$o9a$1cougar.axelspringer.pl...

No właśnie tak myślał, że myślał, komendant straży.
Dokładnie tak samo.

Idąć pierdolonym tokiem rozumowania geniusza straży miejskiej, gdyby ten pojazd był transportowany samolotem, to musiałby jego właściciel spełniać szereg przepisów odnośnie komunikacji lotniczej,  w tym posiadać stosowne uprawnienia do poruszania się w przestrzeni powietrznej, a nawet znać nazwisko pilota.

Data: 2014-07-02 16:45:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-02 14:41, Burak pisze:
[...]

Cóż, analogia do niczego.

Idąc tym tropem - gdyby pilot samolotu kogoś zabił i do jego ustalenia byłoby pomocne, aby kierowca przewożonego w samolocie samochodu wskazał przewoźnika, któremu powierzył pojazd, to oczywiście można by się takiej informacji domagać pod rygorem sankcji za niepodanie.

Jak się w to wgłębić myślami, to sprawa z lawetą nie jest pozbawiona sensu.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-02 17:37:13
Autor: Bydlę
On 2014-07-02 16:45:28 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> said:

Jak się w to wgłębić myślami, to sprawa z lawetą nie jest pozbawiona sensu.

Jest.
Na chwilę włącz myślenie:
Fotodadar strzelił fotę lawecie wiozącej przyczepę z plakatem wyborczym burmistrza.
Numeru rejestracyjnego lawety nie dało się odczytać. Przyczepa go nie miała.
No to burmmistrz jest winien...
;>>>

--
Bydlę

Data: 2014-07-02 17:56:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-02 17:37, Bydlę pisze:

[...]

Nie jest. Nie ma przepisu nakazującemu facjacie z bilbordu robić cokolwiek. A jest przepis nakazujący wskazać komu się powierzyło pojazd, bez względu na to co jest powodem takiego pytania. W Twoim przypadku pytanie do burmistrza jest bezcelowe, ale pytanie do właściciela lawety - owszem. Nie dlatego, aby jego ukarać (i w całej tej "aferze lawetowej" nie słyszałem, aby SM chciała ukarać właściciela za przekroczenie prędkości), tylko aby ustalić kierującego tym zestawem, czy innym rodzajem pojazdów.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-02 17:58:05
Autor: Liwiusz
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
W dniu 2014-07-02 17:56, Liwiusz pisze:
do właściciela lawety

"Do właściciela przewożonego na lawecie pojazdu" - oczywiście.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-02 18:12:40
Autor: Bydlę
On 2014-07-02 17:56:51 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> said:

[...]

Więc modyfikuję:
1. (przykład najprostszy, praktykowany): nie da się odczytać numeru pojazdu, koniec sprawy.
2. nie da się odczytać numeru pojazdu, laweta jest piętrowa i przewozi pojazdy z jednego komisu do drugiego (tak, na zdjęciu są dwie czytelne tablice należące do pojazdów przewożonych
3. na lawecie (wiem, przekombinowane, ale do dyskusji w sam raz) jest tablica podniesiona z drogi. Tablicy lawet nie udało się odczytać.

IMO za każdym razem sprawa musi wyłądować w koszu (rozmawiamy o dojeniu kierowców, nie o sprawach o morderstwo).

A jest przepis nakazujący wskazać komu się powierzyło pojazd, bez względu na to co jest powodem takiego pytania.

Tak, wiem, ale z powodów jak wyżej odrzucam sens prowadzenia całej sprawy.
Właśnie przykład z twarzą burmistrza (osoba ZNANA straży!) dowodzi, że bagaż nie nie popełnia wykroczeń.
:-)

 W Twoim przypadku pytanie do burmistrza jest bezcelowe

On doskonale wie, u kogo zamówił plakatowanie pojazdów.
;>>>

, ale pytanie do właściciela lawety - owszem.

Ale go nie znasz, gdyż numer jest nieczytelny, więc sprawa do kosza.

--
Bydlę

Data: 2014-07-02 20:20:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-02 18:12, Bydlę pisze:

, ale pytanie do właściciela lawety - owszem.

Ale go nie znasz, gdyż numer jest nieczytelny, więc sprawa do kosza.

Omskło mi się - do właściciela przewożonego pojazdu.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-02 20:51:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Hello Liwiusz,

Wednesday, July 2, 2014, 8:20:02 PM, you wrote:

, ale pytanie do właściciela lawety - owszem.
Ale go nie znasz, gdyż numer jest nieczytelny, więc sprawa do kosza.
Omskło mi się - do właściciela przewożonego pojazdu.

Na jakiej podstawie prawnej? Ten pojazd nie był w ruchu.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-02 21:17:26
Autor: Liwiusz
[...]

Podaj podstawię, że musiał być, aby można się było pytać.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-02 19:29:10
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Dnia pięknego Wed, 02 Jul 2014 21:17:26 +0200 osobnik zwany Liwiusz
napisał:

[...]

to urząd ma mieć podstawę do pytania. SM nie ma żadnej władzy i uprawnień do kontroli ładunku.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-02 22:09:16
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, July 2, 2014, 9:17:26 PM, you wrote:

[...]

Ale to urzędas ma podać podstawę prawną swojego działania. Może żądać
w odniesieniu do pojazdu w ruchu.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-03 00:48:48
Autor: Liwiusz
[...]

Z pewnością można znaleźć podstawę do takiego pytania w związku z prowadzoną sprawą o wykroczenie.

Może żądać
w odniesieniu do pojazdu w ruchu.

Przepis?

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 01:08:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Hello Liwiusz,

Thursday, July 3, 2014, 12:48:48 AM, you wrote:

[...]

Może żądać w odniesieniu do pojazdu w ruchu.
Przepis?

Art. 78 ust. 4 PoRD mówi:
Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania
w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i
wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

Przewożenie pojazdu na lawecie nie stanowi jego kierowania lub
używania. --
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-03 09:22:48
Autor: Liwiusz
[...]

Można dyskutować - nie można wykluczyć, że przewiezienie na lawecie jest używaniem i nawet kierowaniem (trzeba wjechać na lawetę, zjechać itp.).

Nie zmienia to jednak faktu, że urząd mógł o to pytać. Co najwyżej odpowiedź mogła brzmieć "nikomu".

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 09:00:36
Autor: Budzik
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Można dyskutować - nie można wykluczyć, że przewiezienie na lawecie jest używaniem i nawet kierowaniem (trzeba wjechać na lawetę, zjechać itp.).

Przypomina się dowcip o 1000 prawników na dnie oceanu...

Data: 2014-07-03 11:49:49
Autor: Wojtus
[...]

Tylko podczas załadunku i rozładunku i to o ile wjeżdżał o własnym napędzie a nie np. załadowany pomocą dźwigu.
Natomiast podczas transportu na lawecie, pojazd znajdujący się już na niej, miał wyłączony silnik - czyli nie był uszestnikiem ruchu.
Jeśli nie był uczestnikiem ruchu, to go przepisy o ruchu drogowym nie dotyczą.
Tak samo gdyby to był worek ziemniaków czy paleta pustaków.
Nie da się wystawić właścicielowi worka ziemniaków mandatu za przekroczenie prędkości albo za nieprawidłowy manewr dpowodowany przez kierowcę transportującego pojazdu.
Pojazd na lawecie może mieć nawet niewazne badania techniczne, brak OC. Ktoś kto by sobie nawet siedział w tym przewożonym samochodzie za kierownicą mógłby wytrąbić podczas jazdy 0,5 litra i spać nawalonym.

Data: 2014-07-03 13:46:38
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 11:49, Wojtus pisze:
[...]

Sofistyka. Oddałeś kluczyki do pojazdu, więc powierzyłeś do kierowania/używania, czy jednak nie?
Ciekawe, co sąd by na po powiedział.

Natomiast podczas transportu na lawecie, pojazd znajdujący się już na niej, miał wyłączony silnik - czyli nie był uszestnikiem ruchu.
> Jeśli nie był uczestnikiem ruchu, to go przepisy o ruchu drogowym nie dotyczą.

Hmm. A pojazd zaparkowany na zakazie jest uczestnikiem ruchu? Nie porusza się, silnik wyłączony...
Na wypadek gdybyś odpowiedział "był w ruchu w momencie wjeżdżania" uściślijmy: zakaz jest czasowy,
a wjazd i wyjazd odbywa się poza godzinami zakazu :)

Nie da się wystawić właścicielowi worka ziemniaków mandatu za przekroczenie prędkości albo za nieprawidłowy manewr dpowodowany przez kierowcę transportującego pojazdu.

Walczysz z chochołem. Nikt nie mówi o mandacie dla lawetowanego. Nawet komendant!

Pojazd na lawecie może mieć nawet niewazne badania techniczne, brak OC.

jak wyżej, bez związku

Data: 2014-07-03 12:04:59
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

UĹźytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

a jak laweta wiezie pojazdy z fabryki to mandat wyślą do fabryki?
Uprawnienia Staszy wiejskiej są określone w ustawie. I tylko tyle im wolno. Pojazd na lawecie jest towarem a nie uczesytnikiem ruchu. Więc nie mają  Ĺźadnych uprawnień do pytania o niego. Kropka.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-03 14:20:59
Autor: Wojtus
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:lp3fqu$4qb$1news2.ipartners.pl...
Sofistyka. Oddałeś kluczyki do pojazdu, więc powierzyłeś do kierowania/używania, czy jednak nie?
Ciekawe, co sąd by na po powiedział.

Sąd wie że pojazd nie był uczestnikiem ruchu bo miał wyłączony silnik ui koła mu się nei kręciły, nawet na asfalcie nie stał. Wiedział to też Burmistrz.

Hmm. A pojazd zaparkowany na zakazie jest uczestnikiem ruchu? Nie porusza się, silnik wyłączony...

Nie jest uczestnikiem ruchu.  Słowo klucz   ruch- pojazd w ruchu. Laweta stanie na zakazie zatrzymywania to mandat nei dostanie właściciel worka ziemniaków na niej przewożonych lecz kierowca lawety. Ciąganie właściciela ziemniaków by wskazał kierowcę jest niedorzecznie i ten kto żąda ma prawo zobaczyć fucka.

Na wypadek gdybyś odpowiedział "był w ruchu w momencie wjeżdżania" uściślijmy: zakaz jest czasowy,
a wjazd i wyjazd odbywa się poza godzinami zakazu :)

Słowo-klucz uczestnik ruchu odnosi się do pojazdów w ruchu.

Data: 2014-07-03 14:29:16
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 14:20, Wojtus pisze:
[...]

I co z tego? Używanie to pojęcie szersze niż "uczestniczenie w ruchu". Możesz np. uzywać jako kurnika.

[...]

Pełna zgoda! Może dlatego nikt nie chce dawać mandatu lawetowanemu?

> Ciąganie właściciela ziemniaków by wskazał kierowcę jest niedorzecznie i ten kto żąda ma prawo zobaczyć fucka.

Chyba że istnieje takie prawo: każdy właściciel worka ziemniaków ma podać na żądanie, komu go powierzył.
Czy jest ono niedorzeczne? To Twoja opinia.

Słowo-klucz uczestnik ruchu odnosi się do pojazdów w ruchu.

Bez związku. Art 78 nie mówi o pojazdach w ruchu

Data: 2014-07-03 14:36:23
Autor: Wojtus
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:lp3ias$60a$1news2.ipartners.pl...

Bez związku. Art 78 nie mówi o pojazdach w ruchu

Artykuł ten odnosi się zupełnie do innych sytuacji. Nie ma związku z pojazdami gdzie jeden jest w ruchu (laweta) a drugi jest towarem takim samym jak worek ziemniaków.

Data: 2014-07-03 15:01:35
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 14:36, Wojtus pisze:
[...]

Artykuł ten odnosi się do wszelkich pojazdów w rozumieniu PoRD.
W szczególności do pojazdów zarejestrowanych.

Data: 2014-07-03 14:48:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Hello Jakub,

[...]

Laweciarz nie dostał tego pojazdu w celu użytkowania czy kierowania.
Nawet użytkowania jako kurnika. Załadował niesprawny pojazd na lawetę,
zapewne za pomocą wciągarki - to nie jest użytkowanie!

[...]

Bez związku. Art 78 nie mówi o pojazdach w ruchu

Mówi o kierowaniu lub użytkowaniu.

Kurwa mać! W życiu bym nie przypuszczał, że tu tylu straszaków jest :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-03 15:03:54
Autor: Wojtus
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:1654381089.20140703144825pik-net.pl.invalid...

Laweciarz nie dostał tego pojazdu w celu użytkowania czy kierowania.
Nawet użytkowania jako kurnika. Załadował niesprawny pojazd na lawetę,
zapewne za pomocą wciągarki - to nie jest użytkowanie!

Ja tez niewyobrażam sobie by kierowcę TIRa wiozącego 10 samochodów nazywać użytkownikiem tych samochodów.

Kurwa mać! W życiu bym nie przypuszczał, że tu tylu straszaków jest :(

O nieee. To są potencjalni kandydaci na kontrolerów skarbowych  i innego ścierwa które nam na codzień uprzykrza życie.

Data: 2014-07-03 15:08:06
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 15:03, Wojtus pisze:

O nieee. To są potencjalni kandydaci na kontrolerów skarbowych  i innego ścierwa które nam na codzień uprzykrza życie.

Dobry przykład. Przychodzi kontrola i mówi: papierki proszę. A Ty na to że nie mają prawa?
Mają prawo bo im wolno. Nie muszą mieć żadnych sprecyzowanych dowodów ani nawet podejrzeń.
Organ kontroluje (albo: pyta w trybie art 78) - bo tak.

Data: 2014-07-03 13:34:16
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 15:08:06 +0200 osobnik zwany Jakub
Witkowski napisał:

W dniu 2014-07-03 15:03, Wojtus pisze:

O nieee. To są potencjalni kandydaci na kontrolerĂłw skarbowych  i
[...]

to musi najpierw wykazać, że przewożenie na lawecie jest "kierowaniem bądź używaniem". --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-03 15:40:22
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 15:34, masti pisze:
to musi najpierw wykazać, że przewożenie na lawecie jest "kierowaniem
bądź używaniem".

Nie tyle wykazać, co raczej: stwierdzić, oraz, ewentualnie, obronić to potem przed sądem.

Data: 2014-07-03 15:18:50
Autor: Wojtus
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:lp3kjl$6nr$2news2.ipartners.pl...
[...]

Mylisz pojęcia i sytuacje.

Data: 2014-07-03 15:33:51
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 15:18, Wojtus pisze:
[...]

Argument mocny jak nie wiem co.

Data: 2014-07-03 15:57:30
Autor: NetiaAbonent
[...]

O to właśnie chodzi, że bardzo często te kontrole muszą podać w jakim celu przychodzą. Nie wystarczy nawet, że odwołają się do przepisu tylko muszą podać co konkretnie.

Data: 2014-07-03 20:10:51
Autor: Tomasz Pyra
[...]

No jak nie? ;)
I mandat mu dać za wszystkie 11 pojazdów na raz!
Przecież wszystkie prędkość przekroczyły :-)

Data: 2014-07-03 15:05:37
Autor: Jakub Witkowski
[...]

no właśnie tego nie jestem pewien... w szczególności jak by to zinterpretował sąd

Bez związku. Art 78 nie mówi o pojazdach w ruchu

Mówi o kierowaniu lub użytkowaniu.

Mówi o zadawaniu pytania... nie ma w nim mowy o tym że organ jest zobowiązany najpierw upewnić się, że pojazd był kierowany/użytkowany.
Dlatego właściciel mógłby wg mnie odpowiedzieć "nikomu" -  jeśli podziela Twoje zdanie o nieużytkowaniu.

Kurwa mać! W życiu bym nie przypuszczał, że tu tylu straszaków jest :(

O k..wa! Ty też ulegasz złudzeniu, że mi się ten stan podoba?

Data: 2014-07-03 13:38:05
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 15:05:37 +0200 osobnik zwany Jakub
Witkowski napisał:

[...]

MĂłwi o kierowaniu lub uĹźytkowaniu.

MĂłwi o zadawaniu pytania... nie ma w nim mowy o tym Ĺźe organ jest
zobowiązany najpierw upewnić się, że pojazd był kierowany/użytkowany.

to może naucz się czytać ze zrozumieniem. Organ, pomijając już to, że straż nie jest organem w rozumieniu prawa, może zapytać tylko w wypadku gdy powierzyłeś do kierowania lub używania. Inaczej przepis na który sie powołujesz nie ma zastosowania.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-03 15:45:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-03 15:38, masti pisze:
może zapytać tylko w wypadku
gdy powierzyłeś do kierowania lub używania

A to bzdura.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 13:59:36
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 15:45:26 +0200 osobnik zwany Liwiusz
napisał:

W dniu 2014-07-03 15:38, masti pisze:
może zapytać tylko w wypadku
gdy powierzyłeś do kierowania lub używania

A to bzdura.

gdyż? wskażesz podstawę prawną pytania w innym wypadku?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-03 16:48:54
Autor: Liwiusz
napisał:

W dniu 2014-07-03 15:38, masti pisze:
może zapytać tylko w wypadku
gdy powierzyłeś do kierowania lub używania

A to bzdura.

gdyĹź?

JuĹź Ci napisali.

wskażesz podstawę prawną pytania w innym wypadku?

Już pisałem :) Prowadzenie czynności w sprawie o wykroczenie.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 14:59:37
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

napisał:

[...]

a wja wykazałem, że bez sensu napisali

wskażesz podstawę prawną pytania w innym wypadku?

Już pisałem :) Prowadzenie czynności w sprawie o wykroczenie.

czyli jak dostaniesz pismo o wydanie samochodu jako dowowdu przestępstwa to wydasz nie pytając czy sprawa, na którą się powołuja jest prowadzona zgodnie z prawem? --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-03 17:18:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-03 16:59, masti pisze:

[...]

Moje pytanie się o zgodność z prawem nie wstrzymuje wydanej decyzji.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-04 08:03:06
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 17:18:47 +0200 osobnik zwany Liwiusz
napisał:

[...]

a wiesz, zę żadanie sprzeczne z prawem z punktu widzenia tego prawa nie istnieje?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-04 10:26:14
Autor: Liwiusz
napisał:

[...]

Istnieje, co najwyżej może nie być sankcji za jego niespełnienie.

Ale dlaczego zakładasz, że SM nie może, wbrew postanowieniom ustawy, prowadzić czynności wyjaśniających w sprawach o wykroczenia?

--
Liwiusz

Data: 2014-07-04 08:59:22
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

napisał:

[...]

może ale jej nie wolno. Może Cię też zastrzelić. Ale też im nie wolno

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-04 11:09:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-04 10:59, masti pisze:
Ale dlaczego zakładasz, że SM nie może, wbrew postanowieniom ustawy,
prowadzić czynności wyjaśniających w sprawach o wykroczenia?

moĹźe ale jej nie wolno.

Już podałem podstawę dlaczego jej wolno.

Może Cię też zastrzelić. Ale też im nie wolno

Akurat to jest prawda (z pewnymi wyjątkami).

--
Liwiusz

Data: 2014-07-04 09:14:42
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Dnia pięknego Fri, 04 Jul 2014 11:09:47 +0200 osobnik zwany Liwiusz
napisał:

[...]

możesz się upierać przy swoich błędnych poglądach do śmierci. Nie zmieni to nic w tym, ze są błędne.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-04 11:18:28
Autor: Liwiusz
napisał:

[...]

Pozostanę jednak przy źródle prawa w ustawie :)

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 16:06:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Sam jesteś bzdura.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-03 15:55:21
Autor: Jakub Witkowski
[...]

"4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie uprawnionego organu,
komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został
u żyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."

PrzecieĹź to nielogiczne co piszesz.

Gdyby organ miał prawo pytać "tylko w wypadku gdy powierzyłeś" (czyli po upewnieniu się o tym),
to wyjątek "chyba że [..]" byłby zbędny, gdyż dotyczyłby sytuacji wyklucznej.

Data: 2014-07-04 10:24:25
Autor: Wojtus
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:lp3nc9$7ua$1news2.ipartners.pl...

"komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie"

Słowa klucze. Pojazd nie był powierzony ani do kierowania ani do używania.

Data: 2014-07-04 10:27:52
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-04 10:24, Wojtus pisze:
[...]

Nie jest to pewne, a ocena należy do sądu.

Twoja interpretacja prowadziłaby do martwego przepisu ("powierzyłem samochód do naprawy, więc nie do używania, więc nie powiem komu").

Opatentuj to i sprzedawaj za 25zł jak ancaron swoje pisma antyradarowe ;)

--
Liwiusz

Data: 2014-07-04 10:31:31
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 4, 2014, 10:27:52 AM, you wrote:

[...]

A to warsztat przekroczył prędkość wioząc naprawiany samochód?

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-04 10:57:29
Autor: Liwiusz
[...]

Skąd mam wiedzieć. "Ja tylko powierzyłem do naprawy".

--
Liwiusz

Data: 2014-07-04 11:05:22
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 4, 2014, 10:57:29 AM, you wrote:

[...]

Stąd, że do wezwania dołączono zdjęcie z pojazdem wiezionym a nie
jadącym samodzielnie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-04 09:07:36
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Dnia pięknego Fri, 04 Jul 2014 11:05:22 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello Liwiusz,

Friday, July 4, 2014, 10:57:29 AM, you wrote:

"komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym
czasie" Słowa klucze. Pojazd nie był powierzony ani do kierowania
ani do uĹźywania.
[...]

to znaczy, że został użyty niezgodnie z wolą właściciela :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-04 11:11:53
Autor: Liwiusz
Mandziejewicz napisał:

[...]

Na pewnym poziomie absurdalności argumentacji zaczyna się gonić w piętkę, tak jak teraz Roman.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-04 14:31:07
Autor: Shrek
On 2014-07-04 11:11, Liwiusz wrote:

Na pewnym poziomie absurdalności argumentacji zaczyna się gonić w
piętkę, tak jak teraz Roman.

Raczej jak wzmiankowany komendant - przy czym poziom abstrakcji jest wręcz abstrakcyjny;)

Shrek.

Data: 2014-07-04 11:10:45
Autor: Liwiusz
[...]

"No toż mówię, że powierzyłem warsztatowi do naprawy. Co on dalej robił, nie wiem, ale nie powiem komu powierzyłem, bo nie powierzyłem do używania."

--
Liwiusz

Data: 2014-07-04 11:24:28
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 4, 2014, 11:10:45 AM, you wrote:

[...]

Dostałeś zdjęcie - WIDZISZ co on dalej robił.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-04 11:33:42
Autor: Liwiusz
[...]

Wyjaśnij mi co z powyższego chcesz wywodzić, bo nie rozumiem. To, że ktoś coś robił nie oznacza, że pojazd został powierzony w tym celu (to oczywiście bzdura, ale stosuję tylko twoją logikę).

--
Liwiusz

Data: 2014-07-04 11:36:40
Autor: Wojtus
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lp5r2o$pdn$2node2.news.atman.pl...
"No toż mówię, że powierzyłem warsztatowi do naprawy. Co on dalej robił, nie wiem, ale nie powiem komu powierzyłem, bo nie powierzyłem do używania."

Głupoty pociskasz. Gdybyś oddał samochód do warsztatu i serwisant się nim przejechał  przy okazji łamiąc przepisy to sam byś w swoim interesie wskazał komu dałeś i masz nawet prawo do takiej formy obrony. Tak samo gdyby laweciarz postanowił sobie poszaleć twoim pojazdem, i bez twojej wiedzy zjechał z lawety by sobie pojeździć.
Natomiast tu w tym konkretnym przypadku nie było tych sytuacji gdyż pojazd został sfotografowany na lawecie. Nie był w ruchu. Rozumiesz to? Nie był użytkowany ani prowadzony. Miał wyłączony silnik, nie był uszestnikiem ruchu i tymbardziej pojazdem który spowodował to wykroczenie. Tak więc w tej sytuacji, jeśli ciebie (twojego pojazdu) to nie dotyczy to strasz może się cmoknąć bo nie ma na to paragrafu by do ciebie wysłać zawiadomienie o przyjęcie mandatu.

Data: 2014-07-04 12:24:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-04 11:36, Wojtus pisze:

wykroczenie. Tak więc w tej sytuacji, jeśli ciebie (twojego pojazdu) to
nie dotyczy to strasz może się cmoknąć bo nie ma na to paragrafu by do
ciebie wysłać zawiadomienie o przyjęcie mandatu.

Jaki mandat masz na myśli? Za przekroczenie prędkości? Zgadzam się. Tylko my tu nie o tym.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-04 12:37:57
Autor: Wojtus
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lp5vdr$u6b$1node2.news.atman.pl...
Jaki mandat masz na myśli? Za przekroczenie prędkości? Zgadzam się. Tylko my tu nie o tym.

Jak to nie o tym. Przecież strasznik wysłał do właściciela przewożonego pojazdu wezwanie do przyjęcia mandatu lub wskazania kierującego lawetą.

Data: 2014-07-04 12:43:39
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-04 12:37, Wojtus pisze:
[...]

Poszukaj dokładnie - dostał tylko wezwanie "komu powierzył".

--
Liwiusz

Data: 2014-07-04 11:10:53
Autor: AZ
On 2014-07-04, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Klamiesz.

<http://www.tvn24.pl/zdjecia/samochod-byl-na-lawecie-a-i-tak-przekroczyl-predkosc,39356.html#p1>

Dostal standardowy druk gdzie ma do wyboru min. przyjecie mandatu.

PS. Jak dlugo bedziesz usprawiedliwial idiote?
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-07-04 13:12:21
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-07-04 12:43, Użytkownik Liwiusz napisał:
[...]

Nie ma druku "tylko do wezwania komu powierzył" wysłali druk
zwykły gdzie poza pytaniem komu powierzył można było przyjąć mandat
i w przypadku niepodania winnego straszyli sądem.
Więc mogą spadać na drzewo. W dodatku dostali pisemną odpowiedź
a mimo to idiota straszak miejski straszył skierowaniem sprawy
do sądu.

Pozdrawiam

Data: 2014-07-04 13:15:52
Autor: Wojtus
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lp60gu$vct$1node2.news.atman.pl...

Poszukaj dokładnie - dostał tylko wezwanie "komu powierzył".

Dajesz dowód na to że nie umiesz czytac ze zrozumieniem.

Data: 2014-07-04 15:54:13
Autor: NetiaAbonent
[...]

Takie normalne wezwanie dostał, że niby jego pojazdem popełniono wykroczenie i on musi wskazać komu go powierzył bo ma taki obowiązek prawny inaczej wniosek i ukaranie do sądu skierują. A jest tak, że nie jego pojazdem popełniono wykroczenie i on nie musi wskazać komu powierzył bo nie ma takiego obowiązku a wniosek o ukaranie pewnie i tak by kierowali i sąd by pewnie klepnął go. Głupi kraj, głupich ludzi.

Data: 2014-07-06 22:49:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-04 15:54, NetiaAbonent pisze:
A jest tak, że nie jego pojazdem popełniono wykroczenie i on nie musi
wskazać komu powierzył bo nie ma takiego obowiązku

Przepis o mówieniu komu się powierzyło nie działa tylko w sytuacji, gdy pojazd brał udział w popełnieniu wykroczenia.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-06 23:29:15
Autor: NetiaAbonent
[...]

Ty widziałeś taki druczek ? To jest na okoliczność popełnienia wykroczenia osobiście, powierzonym przez właściciela pojazdem lub zdaje się przez nieznaną osobę. Z zakresu przepisu pozostało więc (upraszczając nieco) powierzenie do kierowania.

Data: 2014-07-04 11:30:42
Autor: Wojtus
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lp5q9r$oop$1node2.news.atman.pl...

Skąd mam wiedzieć. "Ja tylko powierzyłem do naprawy".

I taka jest prawda niestety.

Data: 2014-07-04 15:42:11
Autor: NetiaAbonent
[...]

Jakiego martwego ? Spełnia warunek z przepisu to można zastosować. Naprawa nie spełnia.

Data: 2014-07-05 12:45:39
Autor: Dariusz K. Ładziak
Witkowski napisał:

[...]

Może też (już pisałem), zadać pytanie potencjalnemu, zidentyfikowanemu świadkowi. A świadek ma prawo nie pamiętać...

--
Darek

Data: 2014-07-05 15:41:14
Autor: NetiaAbonent
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl>

[...]

Jeżeli w tym przepisie jest mowa o powierzeniu do kierowania lub używania a nie miało to miejsca to ten przepis nie ma zastosowania i trzeba znaleźć inną podstawę do zapytania i karania.

Data: 2014-07-05 21:51:00
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik NetiaAbonent napisał:

[...]

Podstawą do zapytania jest prowadzone postępowanie w sprawie wykroczenia. W końcu organ prowadzący to postępowanie ma prawo szukać potencjalnych świadków w sprawie i  pytać ich co wiedzą.
Podstaw do straszenia odpowiedzialnością inną jak za ewidentnie fałszywe zeznania nie ma - już napisałem że świadek może po prostu nie pamiętać -   reklamę laweciarza na płocie zobaczył, dzwonił z komórki użyczonej przez przechodnia bo jego zdechła...

--
Darek

Data: 2014-07-06 16:47:24
Autor: Tom N
"Dariusz K. Ładziak" w <news:53b85726$0$2374$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Pokażesz konkretnie, który przepis?

W końcu organ prowadzący to postępowanie ma prawo szukać potencjalnych świadków w sprawie i  pytać ich co wiedzą.

Pokażesz konkretny przepis?

--
'Tom N'

Data: 2014-07-06 22:53:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-06 16:47,  (Tom N) pisze:
[...]

Przeczytaj dział VII kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
(i nie sugeruj się słowem "policja" - odsyłam do ustawy o strażach [...])

--
Liwiusz

Data: 2014-07-06 18:31:58
Autor: NetiaAbonent
[...]

Sam widzisz, że nie mieli prawa pytać o powierzenie do kierowania lub używania z art 78

Data: 2014-07-06 22:50:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-05 15:41, NetiaAbonent pisze:

[...]

Czy "nie ma miejsca" to zależy od udzielonej odpowiedzi. Uzyskać ją można tylko zadając pytanie...

--
Liwiusz

Data: 2014-07-07 00:08:06
Autor: NetiaAbonent
[...]

Nonsens. Udzielenie odpowiedzi na pytanie "komu powierzono" jest kompletnie zbyteczne do określenia czy powierzono przede wszystkim dlatego, że można zapytać właśnie "czy powierzono".

Data: 2014-07-03 15:17:17
Autor: Wojtus
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:lp3kf1$6nr$1news2.ipartners.pl...

[...]

Jeśli sąd zapytałby mnie w takim przykadku słowami "komu powierzyłem pojazd w celu używania", to odpowiedziałbym zgodnie z prawdą " Nikomu".

Data: 2014-07-03 15:37:58
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 15:17, Wojtus pisze:
[...]

I miałbyś okazję przekonać, się czy sąd podziela twoje definicje użytkowania oraz prawdy.

Otóż obawiam się, że mógłby nie podzielić, i że użytkowanie w sensie art 78 jest tożsame z pozostawaniem do dyspozycji lub byciem pod kontrolą. Ale cóż, obym się mylił.

Data: 2014-07-04 01:13:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 3 Jul 2014, Jakub Witkowski wrote:

[...]

  Pewnie sprawa oparłaby się o wartość determinacji w walce o te definicje.
  W przypadkach, kiedy ta determinacja jest wysoka, konkretnie mam na myśli
np. sprawy podatkowe, skoro przepis opisuje cel, to opisuje cel, a nie
"możliwość". Jakby ustawodawca chciał objąć przepisem "możliwość", to
by napisał "możliwość" (możliwość użytkowania) :)
  Ale AFAIR niektóre takie interpretacje odbijały się od kasacji
(i dopiero wtedy zaakceptowany zostawał wniosek jak wyżej).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-07-05 12:44:09
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
[...]

Ale przecież możliwość jest wyraźnie wykluczona w treści przepisu - jak mechanik bez uprzedniego upoważnienia wyjedzie samochodem zostawionym w warsztacie na miasto to właściciel może spokojnie zeznać że nikomu w celu kierowania czy używania nie powierzył - stąd też (a głównie ze względu na ubezpieczenie) we wszystkich kwitach przy przyjęciu pojazdu do warsztatu jest rubryka o udzieleniu zgody na jazdę próbną...

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-07-03 15:58:35
Autor: NetiaAbonent
[...]

No i tak właśnie odpowiedział

Data: 2014-07-06 22:47:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-03 15:58, NetiaAbonent pisze:

[...]

No i prawdziwość tej odpowiedzi miał ocenić sąd. Co w tym dziwnego?

--
Liwiusz

Data: 2014-07-07 01:23:41
Autor: NetiaAbonent
[...]

Brak podstawy prawnej. Pojazd nie został powierzony do kierowania lub używania.

Data: 2014-07-03 18:18:14
Autor: Artur Miller

odpuść :) http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/98596-wybory-prezydenckie.png

@

Data: 2014-07-03 18:02:39
Autor: LEPEK
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

Pełna zgoda! Może dlatego nikt nie chce dawać mandatu lawetowanemu?

Kuźwa, następny...
http://www.tvn24.pl/zdjecia/samochod-byl-na-lawecie-a-i-tak-przekroczyl-predkosc,39356,lista.html
Drugie zdjęcie - wezanie-żądanie. "[...]jeśli to pan(i) jest osobą, która kierowała pojazdem w określonym czasie[...]" "[...]poprzez pisemne wyrażenie zgody na przyjęcie zaproponowanego mandatu[...]"

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-07-03 16:00:34
Autor: Budzik
[...]

A mimo to słusznie stracił pracę...
Może to da do myslenia?

Data: 2014-07-03 18:14:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-03 18:00, Budzik pisze:
[...]

Że burmistrz zatrząsł portkami przed mediami.

Pomijając fakt, że ponoć już inne wyskoki komendant miał na sumieniu i ostatnie obcesowe zachowanie przelało czarę.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 18:00:44
Autor: Budzik
[...]

No i dobrze...

Pomijając fakt, że ponoć już inne wyskoki komendant miał na sumieniu i ostatnie obcesowe zachowanie przelało czarę.

Ano własnie.
Bezczelny typek i dobrze, ze ktos taki nie bedzie zajmował takiego stanowiska.
W koncu przykłąd pozytywnej rotacji kadr!

Data: 2014-07-03 17:55:45
Autor: LEPEK
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Oddałeś kluczyki do pojazdu, więc powierzyłeś do
kierowania/używania, czy jednak nie?

Właściciel sam wjechał na lawetę, zamknął samochód i jechał z kluczykami za lawetą.

A w ogóle to się kłócicie bez sensu i chyba nie czytaliście pisma, jakie otrzymał właściciel Audi. A jest to standardowe pismo z raportem, w którym stoi, że Audi o numerach GND8L24 popełniło wykroczenie przekroczenia prędkości o 23 km/h w miejscowości Łąg. I  związku z tym SM "żąda i uprzejmie prosi" o podanie, komu powierzył pojazd. I że w przypadku, jeśli to właściciel kierował w tym czasie, to może przyjąć mandat i podać dane do jego wypisania.

SM się nie pytała w związku z wykroczeniem laweciarza, tylko w związku z wykroczeniem popełnionym przez kierującego AUDI!!!

Pozdr,

Data: 2014-07-05 12:38:25
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Wojtus napisał:
[...]

Dotyczą. Łącznie z tą lawetą - przepisy dotyczące właściwego zabezpieczenia ładunku. Ale i tak odpowiada wyłącznie przewożący.

[...]

I oberwać pospołu z kierującym lawetą po mandacie - za przewóz pasażera na przyczepie tudzież za jazdę na przyczepie. Ale to jakby inny delikt.

--
Darek

Data: 2014-07-07 11:08:02
Autor: Wojtus
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:53b7d5a1$0$2359$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik Wojtus napisał:

Dotyczą. Łącznie z tą lawetą - przepisy dotyczące właściwego zabezpieczenia ładunku. Ale i tak odpowiada wyłącznie przewożący.

A to oczywiste.
Chodzi o część przepisów o ruchu drogowym dotycząca tego pojazdu jako uczestnika ruchu.
PoRD jest podzielone na osobne części dotyczące z osobna ruchu pieszych, pojazdy osobowych itd.

[...]

Dokładnie.  Nie za przekroczenie prędkości czy jazdę po pijaku.

Data: 2014-07-03 09:28:00
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, July 3, 2014, 9:22:48 AM, you wrote:

[...]

Nie można wykluczyć, że przewożenie pasażerki jest jej używaniem i w
związku z tym pasażerka może cię oskarżyć o nadużycie.

i nawet kierowaniem (trzeba wjechać na lawetę, zjechać itp.).

W czasie wykroczenia pojazd nie był kierowany ani używany. Był
ładunkiem.

Nie zmienia to jednak faktu, że urząd mógł o to pytać. Co najwyżej odpowiedź mogła brzmieć "nikomu".

Nie mógł.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-03 12:27:03
Autor: Liwiusz
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

Nie można wykluczyć, że przewożenie pasażerki jest jej używaniem i w
związku z tym pasażerka może cię oskarżyć o nadużycie.

Bez związku.

i nawet kierowaniem (trzeba wjechać na lawetę, zjechać itp.).

W czasie wykroczenia pojazd nie był kierowany ani używany. Był
ładunkiem.

Nieważne w jakim był stanie, ważne czy był powierzony. A był.

Nie zmienia to jednak faktu, że urząd mógł o to pytać. Co najwyżej
odpowiedź mogła brzmieć "nikomu".

Nie mógł.

Mógł.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 10:29:49
Autor: AZ
On 2014-07-03, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Nie zmienia to jednak faktu, że urząd mógł o to pytać. Co najwyżej
odpowiedź mogła brzmieć "nikomu".

Nie mógł.

Mógł.

Podstawa prawna?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-07-03 12:45:56
Autor: Liwiusz
On 2014-07-03, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Nie zmienia to jednak faktu, że urząd mógł o to pytać. Co najwyżej
odpowiedź mogła brzmieć "nikomu".

Nie mógł.

Mógł.

Podstawa prawna?

art. 12 ust. 1 pkt 5 ustawy z o straĹźach gminnych

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 12:57:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

art. 12 ust. 1 pkt 5 ustawy z o strażach gminnych

Na jaką podstawę powołał się straszak w tym przypadku?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-03 12:56:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Ścisły związek.

[...]

Nie do kierowania czy używania w momencie popełnienia wykroczenia.

Zaciąłeś się.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-03 13:43:32
Autor: Liwiusz
[...]

Mało zabawna żonglerka słowna.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 14:03:21
Autor: anacron
W dniu 03.07.2014 12:27, Liwiusz pisze:
W czasie wykroczenia pojazd nie był kierowany ani używany. Był
ładunkiem.

Nieważne w jakim był stanie, ważne czy był powierzony. A był.

Ty poważnie tak? "..komu powierzył pojazd _do_ _kierowania_ _lub_
_używania_ w oznaczonym czasie" Ten samochód był _ładunkiem_
_przewożonym_ na lawecie.

--
anacron

Data: 2014-07-03 18:16:33
Autor: Artur Miller
W dniu 2014-07-03 14:03, anacron pisze:
[...]

nie no nie ma szans, zeby wyjasnić...

Data: 2014-07-03 19:13:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Hello Artur,

W punkt.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-03 14:53:25
Autor: NetiaAbonent
[...]

Ważne do czego był powierzony. Jak do przewiezienia to to nie jest ani kierowanie ani używanie, więc przepis nie ma zastosowania a taki przepis przeciwko właścicielowi wytoczono.

Bezprawnie

Data: 2014-07-06 22:44:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-03 14:53, NetiaAbonent pisze:

[...]

Jeśli nie był powierzony do kierowania i używania to przepis nadal obowiązuje, tylko prawidłowa odpowiedź brzmi "nikomu".

Przepis nie ogranicza powodu pytania.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-07 12:13:55
Autor: NetiaAbonent
[...]

To by nie była odpowiedź na pytanie "komu". Pytanie musiałoby brzmieć np
"komu lub nikomu".

Data: 2014-07-07 13:03:16
Autor: radekp@konto.pl
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Sun, 06 Jul 2014 22:44:06 +0200, w <lpccer$ihp$2@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Jeśli nie był powierzony do kierowania i używania to przepis nadal obowiązuje, tylko prawidłowa odpowiedź brzmi "nikomu".

Heh, dobre. Ale w sumie masz rację -- zapytać mogą, odpowiedź prawidłowa to
"nikomu".
Ale czy nie powinni pytać w formie przesłuchania jako ew. świadka? :)

Data: 2014-07-05 12:34:51
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
[...]

Mógł. Mamy popełnione wykroczenie, mamy zidentyfikowanego potencjalnego świadka. Świadek nie ma obowiązku pamiętania.

--
Darek

Data: 2014-07-05 15:43:00
Autor: NetiaAbonent
[...]

Pozostaje wskazać odpowiedni przepis.

Data: 2014-07-03 09:36:28
Autor: NetiaAbonent
[...]

Puknij się. To nie ma nic do używania i kierowania. Wymyślasz jak cieć broniący swojego stołka.

Nie zmienia to jednak faktu, że urząd mógł o to pytać. Co najwyżej odpowiedź mogła brzmieć "nikomu".

Z tego przepisu nie mógł, więc wcale nie musiał otrzymać odpowiedzi i tak dokładnie stało się. A problem polega na tym, że z tego przepisu kierowcę chce ukarać co jest już rażące.

Data: 2014-07-06 16:54:51
Autor: Bydlę
On 2014-07-02 20:20:02 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> said:

W dniu 2014-07-02 18:12, Bydlę pisze:

, ale pytanie do właściciela lawety - owszem.

Ale go nie znasz, gdyż numer jest nieczytelny, więc sprawa do kosza.

Omskło mi się - do właściciela przewożonego pojazdu.

Sprawa wyjaśniła się - straż miejska MA numer pojazdu, tylko nie chciało się straży miejskiej pracować, więc napadła na bogu ducha winnego właściciela czegoś leżącego na pojeździe.
Tym bardziej szef straży winien wylecieć na pysk.
I mamy po sprawie...

--
Bydlę

Data: 2014-07-02 18:59:06
Autor: NetiaAbonent
[...]

Otóż ... przepis mówi o wskazaniu komu się powierzyło do kierowania. Jak się komuś powierzyło do przewiezienia na lawecie to żądanie jest bezprawne.

Data: 2014-07-03 00:48:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-02 18:59, NetiaAbonent pisze:
Otóż ... przepis mówi o wskazaniu komu się powierzyło do kierowania.

Nie tylko.

Jak
się komuś powierzyło do przewiezienia na lawecie to żądanie jest bezprawne.

Albowiem ponieważ? Wskaż przepis.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 01:16:56
Autor: NetiaAbonent
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

Otóż ... przepis mówi o wskazaniu komu się powierzyło do kierowania.

Nie tylko.

Ale, że trzeba wskazać komu się pozwoliło przewieźć swój samochód na lawecie ? Weź nie świruj.

Data: 2014-07-06 22:42:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-03 01:16, NetiaAbonent pisze:

[...]

Komu się powierzyło (kropka). Przeczytaj przepis.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-07 00:34:04
Autor: NetiaAbonent
[...]

Ale jakie "powierzenie" ? Przepis mówi "powierzenie do kierowania lub używania".

Data: 2014-07-07 09:24:44
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

no właśnie nie kropka, manipulanciku

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-07 11:16:44
Autor: Wojtus
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lpccbr$ihp$1node1.news.atman.pl...

Komu się powierzyło (kropka). Przeczytaj przepis.

Celowo pomijasz dalszą część tego przepisu, tymczasem jest czarno na białym napisane
" powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie"
Tymczasem właściciel osobówki nie przekazał pojazdu ani w celu korzystania
ani w celu używania.

Data: 2014-07-07 11:42:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-07 11:16, Wojtus pisze:
[...]

Boże, ile razy można powtarzać. Wówczas odpowiada "nikomu". A nie, że urząd nie może pytać.

W razie sporu, to czy rzeczywiście "nikomu" może ocenić sąd.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-07 12:03:26
Autor: Wojtus
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lpdq20$gb$1node1.news.atman.pl...

Boże, ile razy można powtarzać. Wówczas odpowiada "nikomu". A nie, że urząd nie może pytać.

Po pierwsze były już takei sprawy
http://www.adwokatkasprzak.pl/blog/prawo-karne-i-prawo-wykroczen/obowiazek-wskazania-kierowcy-pojazdu-przez-jego-wlasciciela

Po drugie strasznik nie ma prawa o to zapytać na druczku postępowania mandatowego jakiego użył. I o to tu cały czas się rozbiega

Data: 2014-07-07 13:41:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-07 12:03, Wojtus pisze:
Po drugie strasznik nie ma prawa o to zapytać na druczku postępowania
mandatowego jakiego użył. I o to tu cały czas się rozbiega

Pierwszy raz widzę ten argument. A dlaczego na druczku nie mógł? Może jeszcze przepis decyduje o kolorze atramentu? :)

--
Liwiusz

Data: 2014-07-07 14:28:15
Autor: Shrek
On 2014-07-07 13:41, Liwiusz wrote:
[...]

Z tego samego powodu co mandatu nie można wystawić na recepcie, a recepty na świadectwie pracy? W skrócie, bo jak wystawiasz na druczku mandatowym to się nie pytasz, komu powierzyła, ale proponujesz mandat (w tym wypadku za przekroczenie prędkości). NIe bez powodu te druczki się tak nazywają.

Shrek.

Data: 2014-07-07 14:32:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-07 14:28, Shrek pisze:
On 2014-07-07 13:41, Liwiusz wrote:
[...]

Bo na mandat i na receptę jest wzór urzędowy.

[...]

Poproszę zatem o podanie linka do wzoru, na którym musi być zapytanie.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-07 14:44:04
Autor: Wojtus
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lpe41b$bg9$1node1.news.atman.pl...

Poproszę zatem o podanie linka do wzoru, na którym musi być zapytanie.

W takim przypadku powinien był wystawić najzwyklejsze wezwanie na komisariat w celu stawienia się jako świadek a nie wystawiać druczek jako sprawcy, albo wysłać umyślnego strasznika pod adres zamieszkania co by porozmawiać grzecznie z właścicielem pojazdu czy jest chętny złożyć wyjaśnienia.
Takie to jest kurwa trudne dla ciebie to pojąć?

Data: 2014-07-07 15:24:48
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-07 14:44, Wojtus pisze:

Takie to jest kurwa trudne dla ciebie to pojąć?

Poczytaj sobie dyskusję, czy to o kształt druczku się ona toczy.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-07 20:21:44
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-07-07 15:24, Użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2014-07-07 14:44, Wojtus pisze:

Takie to jest kurwa trudne dla ciebie to pojąć?

Poczytaj sobie dyskusję, czy to o kształt druczku się ona toczy.

Wysyłając na takim konkretnie druczku wszczął postępowanie
mandatowe do którego nie miał prawa. I jego tłumaczenie że
"mandatu nie było" nie wyczerpuje tematu co zauważył jego
przełożony.

Pozdrawiam

Data: 2014-07-09 08:29:16
Autor: Wojtus
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lpe736$ep3$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-07-07 14:44, Wojtus pisze:

Takie to jest kurwa trudne dla ciebie to pojąć?

Poczytaj sobie dyskusję, czy to o kształt druczku się ona toczy.

Nie no miałem uważać na słownictwo ale się kurwa normalnie nie da.
Daję sobie na wstrzymanie z dalszą dyskusją. Zatrudnij się w miejsce wypierdolonego
właśnie z pracy strasznika, jest nabór. Jak ci się to uda to mieszkańcy nawet nie odczują
różnicy.

Data: 2014-07-07 17:00:58
Autor: Budzik
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Poproszę zatem o podanie linka do wzoru, na którym musi być zapytanie.

Polecam poszukać pod hasłem: zdrowy rozsaek...

Data: 2014-07-07 18:02:33
Autor: Shrek
On 2014-07-07 14:32, Liwiusz wrote:

Z tego samego powodu co mandatu nie można wystawić na recepcie, a
recepty na świadectwie pracy?

Bo na mandat i na receptę jest wzór urzędowy.

I służą one do wystawiania mandatów i recept - nie do zapytań, nie do podcierania dupy, nie do wysyłania jako kartki świateczne i w końcu nie do do zadawania pytań.

[...]

Powiedz, że trolujesz. Ja cię naprawdę miałem za rozsądnego człowieka. To może inaczej - jak policja chce cie przesłuchać w charakterze świadka ot uważasz, że będzie zgodne z prawem wysłanie wypełnionego druku wezwania do odbycia kary w zakładzie karnym?

Shrek.

Data: 2014-07-07 19:09:21
Autor: mlodz
Dnia Mon, 07 Jul 2014 18:02:33 +0200, Shrek napisał(a):

Bo na mandat i na receptę jest wzór urzędowy.
I służą one do wystawiania mandatów i recept - nie do zapytań, nie do podcierania dupy

A tu bym lekko polemizował, chyba że coś się zmieniło i straż
miejska/gminna może już być oskarżycielem publicznym w sprawach
o niewskazanie?

Data: 2014-07-07 20:44:36
Autor: Shrek
On 2014-07-07 19:09, mlodz wrote:

[...]

;)

Tak czy inaczej wysłanie wypełnionego druczku _mandatowego_ oznacza propozycję przyjęcia mandatu. A nie zapytanie o kierującego - w każdym razie nie tylko.

Shrek.

Data: 2014-07-07 14:40:41
Autor: Wojtus
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lpe12a$83d$1node1.news.atman.pl...
[...]

Bo wysyłając zapytanie w takiej formie i na takim druczku, wbrew prawu i posiadanym kompetencjom, sugeruje właścicielowi pojazdu aby ten grzecznie przypomniał sobie i wskazał bo jak nie to strasznik mu pokiwa palcem w sądzie.
Strasznik zrobił to niezdognie z prawem, wykorzystując tu swoją pozycję siły, argumentując i uzasadniając swoje żądania jakoby właściciel miał być postawiony jako winien wykoczenia  gdyby nie chciał współpracować. Nie tędy kolego, i strasznik się przejechał jak chłop na gównie.

Data: 2014-07-03 09:28:07
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 00:48:11 +0200 osobnik zwany Liwiusz
napisał:

[...]

Albowiem poniewaĹź? WskaĹź przepis.

no właśnie nie ma przepisu, który pozwala pytać. Ale to do Ciebie nie dociera

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-03 13:53:00
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 11:28, masti pisze:

Otóż ... przepis mówi o wskazaniu komu się powierzyło do kierowania.

Nie tylko.

Wszystko zależy od tego, czy powierzenie kluczyków, a następnie wjechanie/wprowadzenie/zjechanie z lawety, oraz sam transport jest używaniem.
Ty mówisz - nie, ktoś inny powiedziałby tak. Rozstrzygnąć mógłby tylko sąd.

Data: 2014-07-03 12:05:36
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 13:53:00 +0200 osobnik zwany Jakub
Witkowski napisał:

[...]

pojazd na lawecie jest towarem nie uczestnikiem euchu. Podaj podstawę prawna pytania przez strasz wiejską o przewożony towar.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-03 14:25:42
Autor: Wojtus
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:lp3g6s$51l$1news2.ipartners.pl...

Wszystko zależy od tego, czy powierzenie kluczyków, a następnie wjechanie/wprowadzenie/zjechanie z lawety, oraz sam transport jest używaniem.

Tylko w momencie wjeżdżania lub opuszczania lawety i to pod warunkiem że pojazd ma włączony silnik a za jego kierownicą kierowca która wjeżdża - prowadzi pojazd.
Od chwili unieruchomienia silnika, zabezpieczenia pojazdu na lawecie pojazd nie jest w ruchu, nie jest kierowany, ani powierzonym do prowadzenia/ korzystania z niego  w ruchu. Na lawecie jest bezimiennym workiem ziemniakĂłw aĹź do chwili kiedy będzie ja opuszczał z włączonym silnikiem czyli z własnym napędem i z kierowcą za jego kierownicą wykonujący manewry.

Data: 2014-07-03 14:34:33
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 14:25, Wojtus pisze:

Od chwili unieruchomienia silnika, zabezpieczenia pojazdu na lawecie pojazd nie jest w ruchu, nie jest kierowany, ani powierzonym do prowadzenia/ korzystania z niego  w ruchu.

Szkopuł w tym, że ustawa nie mówi o "koszystaniu w ruchu" tylko o korzystaniu.

Data: 2014-07-03 12:44:04
Autor: AZ
On 2014-07-03, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
[...]

W jaki sposob laweciarz korzysta z przewozonego samochodu?

Nie dziwne, ze w tym kraju jest jak jest... Skoro glupia sprawa ktora
wygenerowal imbecyl ciagnie sie juz pare tygodni. Normalnie to taki
komendant i wszyscy z tym powiazani powinni jeszcze tego samego dnia
wyleciec dyscyplinarnie z roboty + zarzuty o przekroczenie uprawnien
a wlasciciel samochodu przeprosiny.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-07-03 14:44:00
Autor: Wojtus
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:lp3iko$60f$1news2.ipartners.pl...

Szkopuł w tym, że ustawa nie mówi o "koszystaniu w ruchu" tylko o korzystaniu.

Nie rozumiesz podstaw logiki. W samochodzie nikt nawet nie siedział, więc nikt z niego nie korzystał. Był przewożony jako towar, ziemniaki, cukier, cement, pustaki itd.
Kierowcy ciężarówek na codzień wożą takie towary i nikomu nie przychodzi do głowy określać czynnośc transportową jako korzystanie z tych towarów.
Dotarło?

Data: 2014-07-03 14:58:23
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 14:44, Wojtus pisze:
[...]

Skąd ta pewność? Może ktoś pożyczył pojazd aby przetestować lawetę?

Otóż chętnie się dowiem czy jest rozporządzenie, które precyzuje, kiedy "organ" może "zapytać".
Bo jeśli jedyne co jest, to art. 78, to tam niestety nie ma nic tym, że organ ma jakieś ograniczenia.
Wygląda na to, że może spytać, komu powierzyłeś, nawet jeśli wie, że nie powierzyłeś.
Uwaga dla mniej kumatych: nie mówię że mi się to podoba.

Data: 2014-07-03 15:05:52
Autor: Wojtus
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:lp3k1e$6g7$1news2.ipartners.pl...

Skąd ta pewność? Może ktoś pożyczył pojazd aby przetestować lawetę?

To teĹź nie jest uĹźywanie.

Data: 2014-07-03 15:12:01
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 15:05, Wojtus pisze:
[...]

Oczywiście że jest: pojazd użyty jako balast.

Data: 2014-07-03 15:18:00
Autor: Wojtus
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:lp3kr0$6nr$3news2.ipartners.pl...
[...]

Balast nie jest pojazdem. To worek ziemniakĂłw.

Data: 2014-07-03 15:27:25
Autor: Jakub Witkowski
[...]

Nie jest powiedziane, że pojazd ma być użyty jako pojazd.

Data: 2014-07-03 15:32:23
Autor: Wojtus
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:lp3lns$77b$2news2.ipartners.pl...

Balast nie jest pojazdem. To worek ziemniakĂłw.

Nie jest powiedziane, że pojazd ma być użyty jako pojazd.

Niestety ale ten pojazd o ktĂłrym tu dyskusja nie był uĹźyty ani jako balast ani jako  rakieta, czy teĹź bomba atomowa.
Więc daruj sobie dalsze dywagacje nie mające związku.

Data: 2014-07-03 15:48:14
Autor: NetiaAbonent
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

UĹźytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury>

Skąd ta pewność? Może ktoś pożyczył pojazd aby przetestować lawetę?

To teĹź nie jest uĹźywanie.

Oczywiście że jest: pojazd użyty jako balast.

Wiadomo, samochody ładuje się na lawety by stanowiły balast :-)

Data: 2014-07-03 15:18:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Jasne. Belg testował w Polsce.

Otóż chętnie się dowiem czy jest rozporządzenie, które precyzuje,
kiedy "organ" może "zapytać".
Bo jeśli jedyne co jest, to art. 78, to tam niestety nie ma nic
tym, że organ ma jakieś ograniczenia.

Jest ściśle określony cel powierzenia.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-03 15:28:37
Autor: Jakub Witkowski
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

Bo jeśli jedyne co jest, to art. 78, to tam niestety nie ma nic
tym, że organ ma jakieś ograniczenia.

Jest ściśle określony cel powierzenia.

toteż ogran pyta dokładnie, czy i komu w tym właśnie celu powierzałeś, a nie, czy w ogóle - to by było bezprawie!

Data: 2014-07-03 15:37:29
Autor: NetiaAbonent
[...]

.... a może by zorganizować napad stulecia na bank.

[...]

Przecież pisze "powierzył do kierowania lub używania". To jest w przepisie czyli pytanie bez spełnienia tego jest jednak bezprawne.

Data: 2014-07-02 17:59:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Hello Liwiusz,

Wednesday, July 2, 2014, 4:45:28 PM, you wrote:

[...]

Jak się w to wgłębić myślami, to sprawa z lawetą nie jest pozbawiona sensu.

Jest pozbawiona podstawy prawnej. Żądanie  było NIELEGALNE.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-02 20:18:35
Autor: Liwiusz
[...]

Jakie warunki muszą być spełnione, aby można było pytać?

--
Liwiusz

Data: 2014-07-02 20:50:32
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, July 2, 2014, 8:18:35 PM, you wrote:

Jak się w to wgłębić myślami, to sprawa z lawetą nie jest pozbawiona sensu.
Jest pozbawiona podstawy prawnej. Żądanie  było NIELEGALNE.
Jakie warunki muszą być spełnione, aby można było pytać?

Musi istnieć zapis prawa, który pozwala pytać. Pojazdem w ruchu była
lawet i to do właściciela lawety powinno być kierowane zapytanie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-02 21:18:21
Autor: Liwiusz
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Musi istnieć zapis prawa, który pozwala pytać.

Tocząca się sprawa o wykroczenie taką podstawą być nie może?

--
Liwiusz

Data: 2014-07-02 22:09:50
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, July 2, 2014, 9:18:21 PM, you wrote:

Musi istnieć zapis prawa, który pozwala pytać.
Tocząca się sprawa o wykroczenie taką podstawą być nie może?

Pogadaj z prawnikami.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-03 00:49:16
Autor: Liwiusz
[...]

Twierdzisz że nie. Myślałem, że masz jakieś wsparcie.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 01:04:24
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, July 3, 2014, 12:49:16 AM, you wrote:

Musi istnieć zapis prawa, który pozwala pytać.
Tocząca się sprawa o wykroczenie taką podstawą być nie może?
Pogadaj z prawnikami.
Twierdzisz że nie. Myślałem, że masz jakieś wsparcie.

Ja nie muszę mieć wsparcia - urzedas musi je mieć.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-03 09:24:14
Autor: Liwiusz
[...]

No to ma - prowadzona sprawa o wykroczenie.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 09:27:10
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 09:24:14 +0200 osobnik zwany Liwiusz
napisał:

[...]

a na jkiej podstawie prawnej jest ta sprawa? Bo moim zdaniem na żadnej. To jest przekroczenie uprawnień

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-03 13:54:18
Autor: J.F.
UĹźytkownik "masti"  napisał w wiadomości
[...]

a na jkiej podstawie prawnej jest ta sprawa? Bo moim zdaniem na Ĺźadnej.
To jest przekroczenie uprawnień

No nie, jest zdjecie, jest wykroczenie, jest sprawa.
Jesli numery lawety niewidoczne, to trzeba ustalac posrednimi metodami.

Ale numery ponoc byly widoczne, wiec nie widze uzasadnienia.

J.

Data: 2014-07-03 14:30:24
Autor: Wojtus
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:53b5446d$0$2227$65785112news.neostrada.pl...

No nie, jest zdjecie, jest wykroczenie, jest sprawa.
Jesli numery lawety niewidoczne, to trzeba ustalac posrednimi metodami.

To znaczy Ĺźe jeĹźeli na lawecie będzie worek ziemniakĂłw a straszacy zrobię zdjęcie na ktĂłrym będzie widać metką  z tego worka ziemniakĂłw to znaczy Ĺźe mają prawo gnębić rolnika by wskazał kto mu przewozi te ziemniaki? Bzdura totalna. Gdyby to było przestępstwo, to tak, ale jak to jest tylko wykroczenie to straszak do zwolnienia. Straszak w tym przypadku nie ma prawa gnębić chłopa by ten zadenuncjował  kierowcę ktĂłremu zlecił transport ziemniakĂłw tylko dlatego Ĺźe  udało mu się odczytać zawartość metki na worku kartofli.
Burmistrz wiedział dobrze że straszak przekroczył swoje uprawnienia i tyle.

Data: 2014-07-03 14:38:33
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Wojtus"  napisał w wiadomości
[...]

O widzisz, pewien consensus juz mamy, teraz poprosze abys zacytowal stosowny przepis z KPwSoW.

J.

Data: 2014-07-03 14:44:25
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 14:30, Wojtus pisze:

[...]

Jeśli znalazłby się na to artykuł...?
Wiesz, z pojazdami jest jednak nieco inaczej niĹź z workami ziemniakĂłw.
To są obiekty dość cenne, bywające często zarówno przedmiotem jak i narzędziem wykroczeń i przestępstw.
Pewnie dlatego przepisy odnoszące się do pojazdów są znacznie bardziej restrykcyjne niż te dotyczące kartofli.
Wrzucanie ich do jednego, nomen omen, worka, jest niezbyt mądre.

Data: 2014-07-03 14:54:43
Autor: Wojtus
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:lp3j79$682$1news2.ipartners.pl...

Wiesz, z pojazdami jest jednak nieco inaczej niĹź z workami ziemniakĂłw.

Nie jest inaczej.
Pojazd wieziony na lawecie jest towarem, dla przepisĂłw o ruchu drogowym jest takim samym towarek jak worek ziemniakĂłw.

To są obiekty dość cenne, bywające często zarówno przedmiotem jak i narzędziem wykroczeń i przestępstw.

I co z tego?????????
A jak to będzie ładunek drogocennych kamieni szlachetnych? Rakiety kosmicznej albo czego tam jeszcze?

Pewnie dlatego przepisy odnoszące się do pojazdów są znacznie bardziej restrykcyjne niż te dotyczące kartofli.

Na lawecie nie są.  Tak samo jak w rozumieniu PoRD pielgrzymka przestaje być grupą pieszych gdy wsiądą ci ludzie do autobusu. W autobusie są  pasaĹźerami i walą ich przepisy PoRD w części dotyczącej poruszania się pieszych i grup osĂłb drogami publicznymi.

Data: 2014-07-03 15:19:40
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 14:54, Wojtus pisze:

Pewnie dlatego przepisy odnoszące się do pojazdów są znacznie bardziej restrykcyjne niż te dotyczące kartofli.

Na lawecie nie są.

Kiedy UFG zwróci się do mnie o zapłatę kary za brak OC, powiem im "pałujcie się, pojazd od wielu lat stoi na lawecie!"
Tyle razy pytano na tej grupie, jak nie płacić za niejeżdżący pojazd, a wystarczy mieć lawetę. Naprawdę mi ulżyło.

Data: 2014-07-03 13:21:53
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 15:19:40 +0200 osobnik zwany Jakub
Witkowski napisał:

[...]

a masz przepis nakazuący płacenie OC za worek kartofli? Bo nakazujący płacenie za samochód jest. teraz sprawdź przepisy dotyczące przewozu rzeczy w transporcie zarobkowym i wskaż przepis różnicujący smaochód i worek kartofli.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-03 15:26:02
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 15:21, masti pisze:

[...]

Art 78 nie dotyczy w ogĂłle przewozu, tylko tego, Ĺźe organ pyta o pojazd a ty odpowiadasz.
Różnica między kartoflami a samochodem polega na tym, że o kartofle nie są w nim wymienione.

Data: 2014-07-03 13:36:41
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 15:26:02 +0200 osobnik zwany Jakub
Witkowski napisał:

[...]

jeszcze raz. Wskaż prawo stanowiące, ze przewóz towaru jest jego używniem bądź kierowaniem.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-03 15:37:07
Autor: Wojtus
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:lp3ll9$77b$1news2.ipartners.pl...

Art 78 nie dotyczy w ogĂłle przewozu, tylko tego, Ĺźe organ pyta o pojazd a ty odpowiadasz.
Różnica między kartoflami a samochodem polega na tym, że o kartofle nie są w nim wymienione.

Powierzony w celu korzystania. Kierowca lawety z pojazdu nie korzystał.

Data: 2014-07-03 15:42:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-03 15:37, Wojtus pisze:
[...]

Tego dopiero się chce strażnik dowiedzieć zadając pytanie.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 13:52:06
Autor: AZ
On 2014-07-03, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Kurwa to ten straznik z inteligencja jest na poziomie pantofelka czy innej
ameby? Nie widzi na zdjeciu, ze pojazd jedzie na lawecie?

Jak mozna bronic takiego totalnego oderwania od rzeczywistosci, absurdu
i kretynizmu w jednym...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-07-03 16:49:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-03 15:52, AZ pisze:
Kurwa to ten straznik z inteligencja jest na poziomie pantofelka czy innej
ameby? Nie widzi na zdjeciu, ze pojazd jedzie na lawecie?

Hm, czyli jakbym był świadkiem morderstwa, to bez sensu byłoby mnie pytać "kto zabił", skoro ja tylko siedziałem w fotelu?

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 14:59:46
Autor: AZ
On 2014-07-03, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Wykroczenie to nie morderstwo.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-07-03 17:19:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-03 16:59, AZ pisze:
On 2014-07-03, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Doprawdy? Nie wiedziałem :)

W związku z tym, że wykroczenie to nie morderstwo, nie można szukać sprawy wykroczenia stosując te same sposoby (przesłuchania świadków) co w przypadku przestępstwa???

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 22:02:10
Autor: Shrek
On 2014-07-03 17:19, Liwiusz wrote:

W związku z tym, że wykroczenie to nie morderstwo, nie można szukać
sprawy wykroczenia stosując te same sposoby (przesłuchania świadków) co
w przypadku przestępstwa???

Niektóre można, niektóre nie. Zawsze warto wykazać się zdrowym rozsądkiem, bo komendanta też można wywalić z pracy jak się okaże, że jest debilem, albo takiego udaje.

Shrek.

Data: 2014-07-03 17:00:44
Autor: Budzik
[...]

Gratuluje porównania. Dokładnie masz rację - ciezar gatunkowy dokładnie ten sam!

Ale podpowiem:
jeżeli nastapiło morderstwo i morderca przez przypadek pokazał swój dowód osobisty oraz twarz do kamery to szukałbym go po tych danych z dowodu a nie poprzez zeznania kogoś kto widział jak wychodzi z lokalu człowiek w czarnej kurtce.

Data: 2014-07-03 16:05:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Hello Liwiusz,

Art 78 nie dotyczy w ogóle przewozu, tylko tego, że organ pyta o
[...]

Bo jest pierdolnięty i nie widzi, że samochód jedzie na lawecie?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-03 16:50:20
Autor: Liwiusz
[...]

Czy ktokolwiek twierdzi, że nie widzi? Strażnik chce się dowiedzieć kto prowadził lawetę.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 14:57:35
Autor: masti
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

Hello Liwiusz,

to niech robi to zgodnie z prawem

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-03 21:42:51
Autor: jerzu
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
On Thu, 03 Jul 2014 16:50:20 +0200, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Strażnik chce się dowiedzieć kto prowadził lawetę.

A właściciel Audi nie musi znać personaliów tego człowieka.
Hipotetyczna sytauacja: jedziesz sobie, zepsuło Ci się auto. Drogą
jedzie gość z lawetą na belgijskich blachach. Zatrzymujesz, "Czy byłby
Pan tak uprzejmy i zawiózł mnie i moje auto do serwisu w Czersku?"
Kierujący lawetą się zgadza, ładuje auto na plecy, kierowca audi
wsiada do kabiny lawety i jadą do Czerska. Pech chciał że po drodze
strasz mięsna wystawiła fotoradar, który wali zdjęcie całemu
zestawowi. Jadą dalej, dojeżdżają do serwisu, auto z lawety idzie na
warsztat, kierowca Audi żegna się z kierowcą lawety "Goodbye, Adios,
Adieu, Arrivederci, Auf Weidersehen, Totsiens, Do svidania, Sayo-nara,
Namaste, Aloha." I co w tym przypadku?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-07-03 21:56:13
Autor: collie
W dniu 3.07.14 21:42, jerzu pisze:

[...]

A na shledanou, to już nie?

--
collie

Data: 2014-07-03 22:06:24
Autor: jerzu
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
On Thu, 03 Jul 2014 21:56:13 +0200, collie <collie2@vp.pl> wrote:

A na shledanou, to już nie?

Co sobie wujenka życzy :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-07-05 10:10:48
Autor: BaX
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

Namaste, Aloha." I co w tym przypadku?

Zapytać w "GOKARD" ;)

Data: 2014-07-03 15:53:26
Autor: NetiaAbonent
[...]

Dotyczy dokładnie przewozu ("do kierowania") lub używania. Wyobrażam sobie, że można powierzyć do używania, ale jakieś przesłanki tego muszą być by pytać a nie to, że pojazd jest na lawecie. Bo by można pytać o każde hipotetyczne używanie i cały warunek wyrażony w przepisie nie miałby sensu.

Data: 2014-07-06 22:46:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-03 15:53, NetiaAbonent pisze:

[...]

Pomyśl chwilę, bo w tej serii maili popełniasz ten sam  błąd.

Pytanie nie brzmiało "kim jest laweciarz".

Pytanie brzmiało "komu powierzyłeś". Może nikomu nie powierzył, może powierzył koledze, może laweciarzowi, po nitce do kłębka... Każda odpowiedź jest możliwa, a zadanie takiego pytania nie jest uwarunkowane tym, aby urząd miał pewność, że pojazd był powierzony.

--
Liwiusz

Data: 2014-07-07 01:21:52
Autor: NetiaAbonent
[...]

Ten przepis nie jest po to by dowiedzieć się czy powierzono do kierowania lub używania tylko komu powierzono do kierowania lub używania. Urząd który wie, że powierzono do kierowania lub używania może skutecznie zapytać kto.

Data: 2014-07-03 15:35:22
Autor: Wojtus
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:lp3l9b$6vq$1news2.ipartners.pl...

Kiedy UFG zwróci się do mnie o zapłatę kary za brak OC, powiem im "pałujcie się, pojazd od wielu lat stoi na lawecie!"

Chybione. Nie ma związku. To Ĺźe kaĹźdy pojazd bez względu na to w jakim stanie się znajduje i gdzie przebywa winien mieć ubezpieczenie to inna sprawa i wcale nie dotyczy ona tej  poruszanej tutaj.

Data: 2014-07-03 16:04:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Ale o czym Ty? Co ma wspólnego OC z art. 78 ust. 4 PoRD?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-03 09:29:16
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, July 3, 2014, 9:24:14 AM, you wrote:

[...]

Zepsułeś się czy co? Nie ma podstawy prawnej do pytania o cokolwiek
właściciela przewożonego samochodu w trybie, w jakim to robiła straż
gminna czy miejska. Kropka.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-03 14:06:35
Autor: Jakub Witkowski
[...]

Ale artykuł 78 dotyczy różnych spraw papierkowo-formalnych związanych z pojazdem,
np. przy przenoszeniem właśności, a nie pojazdów w ruchu (to by było idiotyczne).

I nie ma tam żadnych szczególnych warunków czy okoliczności, w jakich uprawniony organ
kieruje pytanie, na które posiadacz jest obowiązany odpowiedzieć. Jedyny wyjątek: jeśli
to się stało wbrew jego woli. Może takie wyszczególnienie jest w innych rozporządzeniach?
Ale jeśli nie ma, to domniemywać należy, że po prostu na każde żądanie (inaczej przepis
byłby martwy).

Data: 2014-07-03 14:19:38
Autor: J.F.
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości
[...]

Ale jesli na kazde zadanie, to SG z Pcimia Dolnego moze Cie spytac komu powierzyles pojazd 15 marca 2003, po czym wystawic mandat za niewskazanie ...

Wiec chyba jednak lepiej jesli podstawe ma, a jak pyta bez podstawy, to pytajacy wylatuje z roboty...

J.

Data: 2014-07-03 14:38:03
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-07-03 14:19, J.F. pisze:
[...]

No więc dlatego się zastanawiam czy to jest gdzieś sprecyzowane. Sam art. 78 tego nie robi.

Data: 2014-07-03 15:30:35
Autor: NetiaAbonent
[...]

Nie no, dotyczy powierzenia do kierowania lub używania, czyli nie do każdego powierzenia.

[...]

Jak wyżej. Przewiezienie nie jest używaniem.

Data: 2014-07-03 09:41:03
Autor: NetiaAbonent
[...]

Przepis dotyczy właściciela lawety, czyli działa jakie urząd wytoczył przeciwko właścicielowi pojazdu na lawecie w tej sprawie nie mają zastosowania.

Data: 2014-07-03 16:08:41
Autor: Shrek
On 2014-07-02 16:45, Liwiusz wrote:

Jak się w to wgłębić myślami, to sprawa z lawetą nie jest pozbawiona sensu.

Liwiusz - ja cię proszę... Za rozsądnego człowieka cię miałem.

Shrek.

Data: 2014-07-03 16:51:56
Autor: Liwiusz
On 2014-07-02 16:45, Liwiusz wrote:

Jak się w to wgłębić myślami, to sprawa z lawetą nie jest pozbawiona
sensu.

Liwiusz - ja cię proszę... Za rozsądnego człowieka cię miałem.

No prosz...

Kierowca lawety obił Ci mordę. Następnego dnia widzisz, że holuje samochód sąsiada.

Uważasz, że bez sensu jest spytać się sąsiada kto go holował?

Uważasz, że pytając o to uważasz, że to sąsiad Cię obił?

Do takich wniosków dochodzę po lekturze co poniektórych osobników w tym wątku :)

--
Liwiusz

Data: 2014-07-03 17:54:32
Autor: NetiaAbonent
[...]

Na druczku mandatowym ? Tak, to bez sensu.

Data: 2014-07-05 18:29:33
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-07-03 17:54, Użytkownik NetiaAbonent napisał:

[...]

To nie tylko bez sensu. To powinno być przestępstwem ściganym
i karanym z urzędu. Tyle że mieszkamy w kraju bezprawia.

Pozdrawiam

Data: 2014-07-06 22:48:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-07-03 17:54, NetiaAbonent pisze:

[...]

Boś nie jesteś urzędnikiem, to dla Ciebie bez sensu. Dla urzędnika wygodniej jest zadać pytanie na bezsensownym druku, niż opracowywać nowy niestandardowy druk :)

--
Liwiusz

Data: 2014-07-06 22:52:10
Autor: Shrek
On 2014-07-06 22:48, Liwiusz wrote:

Na druczku mandatowym ? Tak, to bez sensu.

Boś nie jesteś urzędnikiem, to dla Ciebie bez sensu. Dla urzędnika
wygodniej jest zadać pytanie na bezsensownym druku, niż opracowywać nowy
niestandardowy druk :)

Skoro mu wygodniej stracić posadę... Wyjątkowo wygodny urzędnik;)

Shrek

Data: 2014-07-06 21:01:00
Autor: Budzik
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Teraz bedzie mógł w koncu wygodnie spedzac czas...

Data: 2014-07-03 22:00:36
Autor: Shrek
On 2014-07-02 16:45, Liwiusz wrote:

[...]

Tylko, że kierowca lawety nikomu mordy nie obił. Nie popełnił przestępstwa a wykroczenie, nie zostało ono przez nikogo zgłoszone, zdjęcie należało włożyć do okrągłego segregatora i nikt nie miałby z tym problemu, ani żadne prawo nie zostałoby złamane. Zamiast tego jakiś nieużyty komendant z głupoty albo złośliwości postanowił się wykazać i ciągać boguducha winnego obywatela po sądach w charakterze oskarżonego.

W efekcie wyleciał z pracy - i dobrze - w zasadzie wolałbym wersję, że był głupi nie złośliwy, ale nie wierzę, ze ktoś o tak znacznym stopniu upośledzenia umysłowego może zostać komendantem. Więc sorry za wyrażenie ale dobrze tak mendzie. Chyba że to nie on nawywijał a któryś z jego podwładnych - wtedy za sam czyn powinien polecieć podwładny, a komendant za to, że zamiast po cichu sprawę wyprostować a obywatela grzecznie przeprosić, pierdoli głupoty w jego obronie.

Do takich wniosków dochodzę po lekturze co poniektórych osobników w tym
wątku :)

A ja dochodzę do wniosku, że dowcipy o strasznikach nie są jednak prawdziwe - prawda jest znacznie gorsza;)

Shrek.

Data: 2014-07-05 12:57:48
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Shrek napisał:

A ja dochodzę do wniosku, że dowcipy o strasznikach nie są jednak
prawdziwe - prawda jest znacznie gorsza;)

Mniej więcej tak jak kiedyś z dowcipami o milicjantach. Był jeden, jedyny. Abstrakcyjny - "idzie milicjant i myśli". Reszta to była prawda...

--
Darek

Data: 2014-07-05 12:29:55
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Baczek napisał:
W dniu 2014-07-01 21:45, K pisze:
[...]

Pojazd nie brał udziału w ruchu drogowym. Ergo - żaden z przepisów PoRD nie ma do niego zastosowania. Właściciela to można co najwyżej grzecznie zapytać czy pamięta jak się nazywała firma (choćby jednoosobowa - ale FIRMA!) której zlecił transport. A właściciel kwitkiem od laweciarza, jeśli wola (tu była awaria, ubezpieczenie nie płaci - więc i kwitek mu specjalnie nie jest niezbędny), tyłek może podetrzeć. Nie ma obowiązku przechowywania, nie ma obowiązku pamiętania.

--
Darek

Data: 2014-07-01 22:33:55
Autor: anacron
W dniu 01.07.2014 21:45, K pisze:
[...]

Biedny ten komendant :P. Ja rozumiem, automaty nikt nie czyta, wysyłają,
ale kiedy gośc im odpisuje, to ktoś to już przeczytać musi. Skoro nie
potrafi dobrać sobie podwładnych tak, aby myśleli to głową zapłacić musi
on. Chociaż sądzę, że burmistrzowi się głupio zrobiło i gdyby nie media,
sam by palcem nie ruszył.

--
anacron

Data: 2014-07-01 23:15:57
Autor: K
W dniu 01-07-2014 22:33, anacron pisze:
W dniu 01.07.2014 21:45, K pisze:
[...]

no ja bym zrobil taki eksperyment: przybil do drzewa tablice rejestracyjna w polu widzenia FR... najlepiej 'duplikat' tablicy lokalnego komendanta. mysle ze lokalna jednostka SM/SW moglaby wpasc niekontrolowana petle :)

Data: 2014-07-01 23:25:56
Autor: Adam
W dniu 01.07.2014 21:45, K pisze:
[...]

Ale jeszcze do FR trzeba podejść z kamertonem, aby tenże FR zrobił fotkę temu "pędzącemu" drzewu ;)

Ale pomysł ciekawy na pobicie "ich" ich własną bronią: zrobić spis tablic rejestracyjnych różnych "urzędasów" i z kopiami tychże tablic przyczepionymi do samochodów zrobić rajdy na FR ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-07-01 23:36:56
Autor: K
W dniu 01-07-2014 23:25, Adam pisze:

[...]

no mi chodzi wlasnie o to, zeby przejezdzajacy samochod zostal uchwycony ze swoja tablica + tablica przyczepiona do drzewa/slupa/czegokolwiek.
to jest idealna sytuacja dla tego debila z czerska i jego podwladnych.

Data: 2014-07-01 23:25:44
Autor: ToMasz
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

Biedny ten komendant :P. Ja rozumiem, automaty nikt nie czyta, wysyłają,
ale kiedy gośc im odpisuje, to ktoś to już przeczytać musi.
nie musi. ja a właściwie my z żoną napisaliśmy że na trasie 650km zmienialiśmy się wielokrotnie więc nie wiemy kto kierował, ze zdjęcia nic nie widać, mandat przyjmujemy, ale to raczej żona kierowała.
ODpisali że ma się zgłosić za oszustwo w zeznaniu bo kierowca na ich fotografi ma widoczne wasy...
Tak więc nie czytają, robią z siebie błaznów. gdybym wtedy miał dzisiejsza wiedzę, oddałbym sprawę do sądu, chociażby dla satysfakcji wygranej sprawy

ToMasz

Data: 2014-07-02 14:27:49
Autor: Marcin N
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
W dniu 2014-07-01 23:25, ToMasz pisze:

(...)
ja a właściwie my z żoną napisaliśmy że na trasie 650km
zmienialiśmy się wielokrotnie więc nie wiemy kto kierował

I źle napisałeś, bo wiesz, kto kierował: żona i Ty zamiennie. I tak trzeba było im odpisać.

--
MN

Data: 2014-07-02 01:00:44
Autor: Budzik
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
Użytkownik K a@b.c ...

[...]

Widziałem reportaz w TV. Sam jest sobie winien - nie za zdjecie, nie za sprawe ktora była ewidentkna pomyłką, ale za postawe!

Data: 2014-07-03 02:03:13
Autor: NetiaAbonent
Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.

UĹźytkownik "K" <a@b.c>

[...]

Ogłoszenie konkursowe przygotowują na nowego komendanta. Może byśmy zadbali o napływ odpowiednio dużej ilości aplikacji ?

http://www.tvn24.pl/pomorze,42/zakonczyl-bitwe-o-lawete-zaczal-wojne-o-stanowisko,445614.html

Data: 2014-07-07 16:32:22
Autor: Baczek