[CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli

Data: 2012-05-17 17:58:09
Autor: Robert_J
[CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
W końcu wszyscy kierowcy składają/składali się na wybudowanie i eksploatację dróg a teraz część z tych kierowców jest faworyzowana poprzez przyznanie im do dyspozycji wydzielonych pasów.
Jak myślicie dlaczego uprzywilejowani kierowcy, z których część nastawiona jest na zyski, są ważniejsi od innych kierowców?

Uważasz że buspas faworyzuje kierowcę autobusu? Myślałem że raczej pasażerów :-).

Nie wiem czy ktoś kiedyś podnosił temat buspasów i równoprawnego traktowania obywateli.

Uniemożliwienie szybkiego przemieszczenia się autobusu pełnego pasażerów w imię zwiększenia Twojej wygody nazywasz równouprawnieniem? Zaiste, Kali by tego lepiej nie wymyślił ;-)

Czy ktoś z Was słyszał kiedyś o próbie zaskarżenia rozwiązania buspasów do Rzecznika Praw Obywatelskich czy Trybunału Konstytucyjnego?

Możesz w ogóle zaskarżyć istnienie komunikacji miejskiej. Jako utrudniającej Ci sprawne poruszanie się autem po ulicach ;-)

Czy poparlibyście zaskarżenie rozwiązania buspasów??

Nie wiem czy znajdziesz wielu tak płytko myślących ;-)

A tak na marginesie to powstanie takich pasów ma jeszcze jeden, niezaprzeczalny plus. W razie W umożliwia np. karetce zdecydowanie szybszy przejazd przez zatłoczone ulice. Prawie codziennie widuję jakim problemem jest przejechanie karetki w szczycie, kiedy stojące w korku pojazdy nawet nie mają jak usunąć się z ulicy, bo jakiś kretyn zaprojektował półmetrowe krawężniki...

[CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli