Butelki zwrotne

Data: 2009-12-12 17:19:40
Autor: Zmotoryzowany
Butelki zwrotne

Użytkownik "Pan Łoś" <brak@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hfitgj$aip$1news.onet.pl...
Witam,

Cieszę się, że zrobiła się jakiś czas temu "afera" z siatkami foliowymi w
sklepach. Fakt, wciąż można je zakupić za symboliczne parę groszy i wciąż
ludzie je muszą czasem kupować, ale z moich obserwacji widzę, że jednak
sporo osób bierze własną torbę, a przy zakupie drobiazgów upycha po
kieszeniach. Jedno jest pewne: przynajmniej ograniczyło to bezmyślność
ekspedientek, które wcześniej same wpychały do rąk kupującego kolejną i
następną małą siateczkę. Nie wierzę w ekologiczną czystość tych siateczek za
6 gr., ale cieszę się, że ta symboliczna opłata jednak powoli zaczęła
zmieniać nawyki po obu stronach lady.

Ale nie o tym chciałem pisać. Interesuje mnie kto zaczął tę akcję z siatkami
i chciałbym dotrzeć do tej organizacji czy grupy ludzi, aby nakłonić ich do
rozpętania podobnej "wojny", tym razem z plastikowymi butelkami. W całej
Europie większość napojów jest w butelkach zwrotnych, które można oddać w
każdym supermarkecie w specjalnych automatach. A w Polsce? Miliony butelek
wody mineralnej sprzedaje się tylko w plastikach, to samo dotyczy soków i
innych napojów gazowanych. Nawet piwo w zdecydowanej większości jest w
butelkach bezzwrotnych (na szczęście chociaż szklanych).

Kupy śmieci rosną, co jeszcze gorsze, wzrasta także zanieczyszczenie
powietrza, dzięki pomysłowym mieszkańcom, którzy te toksyczne plastiki
wrzucają do pieca. W efekcie toksyczny pył zawieszony unosi się tygodniami
nad Polską, szczególnie w kotlinach górskich...

Będę wdzięczny za sugestie. Zróbmy coś z tym, bo przecież nie można liczyć
na pomysłowość rządzących...

Pozdrawiam,
Pan Łoś

Przepraszam za SPAM ale chyba jednak markety dodają reklamówki bo ja wystawiłem na ALLEGRO torby http://www.allegro.pl/show_item.php?item=851375523 wielokrotnego użytku i bardzo małe zainteresowanie a sam używam i wielu znajomych i są zadowoloni!
Pozdrawiam
 Staszek L.
Będąc osobą niepełnosprawną dostałem troche takich toreb aby sobie dorobić do skromnej renty! I dlatego przepraszam za podanie linka do aukcji!

Butelki zwrotne