Butla

Data: 2010-03-24 01:19:51
Autor: serak
Butla
Zanaby em wi c troch sprz tu a w r d niego promiennik gazowy na butl
turystyczn , kt ry wraz z cieplymi spiworami i karimatami mial mie za
zadanie uchroni nasze "ju nie te co kiedy zdrowie" przed wp ywem
niskich temperatur, zw aszcza poprawiaj c ten smutny moment kiedy rano
wychodzi si z ciep ego piwora.
W życiu nie użyłbym promiennika gazowego w namiocie. Nawet z
katalizatorem.

Data: 2010-03-24 09:25:05
Autor: MichałG
Butla
serak pisze:
[...]

tez to chciałem napisać ale autor słowem nie wspomniał o namiocie.... ;)

Pozdrawiam
M.

Data: 2010-03-27 14:04:10
Autor: vonBraun
Butla
MichałG wrote:
serak pisze:

[...]

Czemu? Sprawdziłeś to kiedyś? Lepiej pisać takie rzeczy mając jakieś empiryczne dowody. Zamierzam po prostu sprawdzić to rozwiązanie. W garażu mam przenośny czujnik CO i propanu-Butanu, pokazuje też ulatniający się gaz ziemny. Używam go aby monitorować samochód z instalacją gazową. Jest wystarczająco czuły - alarmuje przy niewielkich ilościach tych substancji. Namiot rozbiję u siebie w ogródku, czujnik do środka na wysokości głowy śpiącego i odpalę na kilka godzin promiennik.
Namiot (Campus Sumatra 5) ma dużą kubaturę( 190 wysokości, 2 wejścia wykonane z siatki, 2 wywietrzniki, tropik nie ma fartuchów przeciwśnieżnych.
Dodatkowo, promiennik będzie w praktyce używany przez krótszy okres niż czas testu (wstawanie, pójscie spać).

Potrzebuję do tego pełnej butli i tyle.

Nie wiem czy cokolwiek może się stać. Chciałbym mieć jedynie butlę o której stan będę dbał SAM - zły stan techniczny wymienianych butli wydaje mi się głównym źródłem zagrożenia.

pozdrawiam
vonBraun

Data: 2010-03-27 06:17:32
Autor: serak
Butla
Czyli jednak. Prócz CO jest jeszcze CO2, zagrożenie pożarem.

Data: 2010-03-27 14:48:26
Autor: vonBraun
Butla
serak wrote:

Czyli jednak. Prócz CO jest jeszcze CO2, zagrożenie pożarem.
Promiennik ma czujnik CO2 wyłączający go po przekroczeniu normy bezpieczeństwa.

pozdrawiam
vonBraun

Data: 2010-03-27 14:56:50
Autor: MichałG
Butla
vonBraun pisze:
MichałG wrote:
serak pisze:

[...]

Bo nigdy nie było mi potrzebne ogrzewanie w namiocie ... nawet przy -10.
Za to widziałem zdjęcia załógi jachtu, której było zimno w nocy i właczyła taki promiennik. Na zdjęciu były tylko czarne worki.... ;(
a jacht był znacząco wiekszy od zimowego namiotu... zapewne też znacznie szczelnielszy. No ale...

Pozdrawim
Michał

Data: 2010-03-27 15:36:34
Autor: vonBraun
Butla
MichałG wrote:

/.../
[...]

Ogrzewanie jachtu promiennikiem to nieporozumienie, nawet ogrzewanie przyczepy turystycznej. Są po prostu zbyt szczelne. Na jachtach trzeba albo założyć Webasto albo używać nagrzewnicy ze świecami, albo z braku laku podgrzać na palnikach dwie duże cegły szamotowe, potem wyłączyć gaz i dopiero wtedy zamknąć drzwi. Namiot opisałem parę postów wcześniej, nie jest to szczelna zimowa dwójka.

pozdrawiam
vonBraun

Data: 2010-03-29 11:24:15
Autor: Paweł Suwiński
Butla
Dnia sob, 27 mar 2010 tako rzecze MichałG:

tez to chciałem napisać ale autor słowem nie wspomniał o namiocie.... ;)
Czemu?

Bo nigdy nie było mi potrzebne ogrzewanie w namiocie ... nawet przy -10.

Miałbym podobne zdanie.  Abstrahuję zupełnie od kwestii  zatruje - nie
zatruje. IMHO to marnowanie energii i zbędny balast. Jak jest mi zimno
to  albo się  ruszam,  albo  dokładam warstwę  ubrań  albo wchodzę  do
śpiwora. Tak to jest na biwaku. Nie rozglądam się za CO w namiocie ;).

Jak z rana  w śpiworze jest ci (o poruszyciela  wątku chodzi) zimno to
może oznaczać, że niewłaściwie pracujesz  ubiorem (lub wręcz w ogóle),
używasz  bawełnianej  bielizny  albo  po  prostu  masz  niedobrany  do
warunków śpiwór.

A jak masz  problem z wyjściem ze  śpiwora lub jest to  po prostu zbyt
przykre doświadczenie  to przed wyjściem włącz  piecyk, ale wewnętrzny
:) - zjadając energetyczne śniadanie i ewentualnie trochę się poruszaj
oraz wychodź na raty - do pasa i założyć bluzę/ kurtkę, potem reszta -
dołożyć spodnie.

Jest tu trochę różnych sztuczek.  Takie techniki biwakowe przychodzą z
doświadczeniem  i wyrabianie  takich  umiejętności  to IMHO  znaczenie
lepszy kierunek niż  próba imitowania tego co mamy na  co dzień w domu
tj. CO, prysznice czy o czym się tam jeszcze nie słyszy.

Paweł Suwiński
           Narty śladowe... i trasy są wszędzie!
   http://www.dracono.webpark.pl/index-narty.html

Butla