Butle tlenowe 40L

Data: 2009-04-19 12:31:55
Autor: mikewroc@o2.pl
Butle tlenowe 40L
Wie ktoś jakie ciśnienie robocze mają butle 40L np tlenowe? Tlen
sprzedają przewaznie na 150 bar...
Jakie ciśnienie rozrywa takie butle?

Data: 2009-04-19 20:03:07
Autor:
Butle tlenowe 40L
mikewroc@o2.pl <mikewroc@o2.pl> napisał(a):
Wie kto=B6 jakie ci=B6nienie robocze maj=B1 butle 40L np tlenowe? Tlen
sprzedaj=B1 przewaznie na 150 bar...
Jakie ci=B6nienie rozrywa takie butle?

Nowe 800-850at. Po latach rdzewienia od środka, test hydrostatyczny musi być
sprężysty i odpowiedni ubytek masy.

pozdrawiam rc

Data: 2009-04-19 22:31:37
Autor: Lot
Butle tlenowe 40L
On 2009-04-19 21:31:55 +0200, "mikewroc@o2.pl" <mikewroc@o2.pl> said:

Wie ktoś jakie ciśnienie robocze mają butle 40L np tlenowe? Tlen
sprzedają przewaznie na 150 bar...

czyli ciśnienie robocze to 150 bar

Jakie ciśnienie rozrywa takie butle?

około 600 bar

Data: 2009-04-19 13:43:18
Autor: Michał Wrzeszcz
Butle tlenowe 40L
dzięki

Data: 2009-04-19 22:53:33
Autor: Robert Klein
Butle tlenowe 40L
Michał Wrzeszcz pisze:
dzięki
Tylko nie zapomnij, że najsłabszym jej ogniwem jest zawór .....

Data: 2009-04-19 14:18:09
Autor: Michał Wrzeszcz
Butle tlenowe 40L
On 19 Kwi, 22:53, Robert Klein <terp...@eranet.pl> wrote:
Michał Wrzeszcz pisze:> dzięki

Tylko nie zapomnij, że najsłabszym jej ogniwem jest zawór .....

zgadza się... chcę użyc takiej butli po tlenie jako magazyn powietrza,
więc będzie stale 200 bar. Nie widzą więc zagrożania.

Data: 2009-04-20 02:14:59
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Butle tlenowe 40L
> [...]

zgadza się... chcę użyc takiej butli po tlenie jako magazyn powietrza,
więc będzie stale 200 bar. Nie widzą więc zagrożania.

Nie ma zgrożenia pod warunkiem że zlecisz wykonanie testu hydrostatycznego Twoich butli przeznaczonych na bank powietrza, butle przejdą go i otrzymają nowe oznaczenia o przeznaczeniu i ciśnieniu roboczym , wtedy będziesz mógł spokojnie powiedzieć, że zrobiłeś wszystko co było możliwe i nikt nie będzie miał nic do Ciebie w sytuacji gdy coś nieprzewidzianego się stanie.
Bądź mądry przed szkoda a nie po niej !!!

Pozdrawiam

Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania w Dahab / Eggipt

Data: 2009-04-20 05:06:56
Autor:
Butle tlenowe 40L
CTP VENTURI venturi@o2.pl <adambigboss@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Moja informacja o ciśnieniu 800-850at pochodzi od inż Wężyka który prowadził 1
prywatny atest w Warszawie w latach 80 (na ul Białołęckiej). Co 5000 szt jedna
losowo wybrana butla szła na testy niszczące (w Hucie Milowice). Prywatnie
mówił że już dawno powinno się przejść na 200at ale kultura techniczna jest
niska. Butla tlenowa pracuje w szerokim zakresie temperatur -40+50stC i długo
w czasie, dlatego ma takie zapasy wytrzymałościowe. Ciekawie wyglądał
rozładunek butli tlenowych były zrzucane na asfalt denkiem hałas duży, tylko w
nielicznych miejscach były stosowane gumowe podkładki.

Tu współczesna informacja o butlach na 300

"performance
Working pressure
300 bar
Test pressure
450 bar
Burst pressure
900 bar
Medium
Compressed Breathing Air
Lifetime
Non-Limited Life (NLL approval)

http://www.interspiro.com/product-divatorlite.htm
"
Możesz porównać ciśnienie niszczące 900 w butli na 300 (obniżony współczynnik
bezpieczeństwa) i polskiej flachy tlenowej transportowej na 150 z ciśnieniem
niszczącym 800 at.

Próbowałem jego przekonać na podwyższenie ciśnienia pracy, niestety przepisy
dozoru nie pozwalają na taką zmianę. Wtedy zmieniałem przeznaczenie butli z
tlenu na powietrze bez problemu, na niższe ciśnienie bez problemu.

pozdrawiam rc

Data: 2009-04-20 05:41:33
Autor:
Butle tlenowe 40L
Michał Wrzeszcz <mikewroc@o2.pl> napisał(a):
zgadza si=EA... chc=EA u=BFyc takiej butli po tlenie jako magazyn powietrza=
,
wi=EAc b=EAdzie stale 200 bar. Nie widz=B1 wi=EAc zagro=BFania.

Obejrzyj ofertę STAKO mają ciekawe zbiorniki do CNG.

pozdrawiam rc

Data: 2009-04-20 10:49:04
Autor: adambigboss
Butle tlenowe 40L
> [...]
> wi=EAc b=EAdzie stale 200 bar. Nie widz=B1 wi=EAc zagro=BFania.

Obejrzyj ofertę STAKO mają ciekawe zbiorniki do CNG.

A propo butli do CNG to do Polski trafiasły już od dawna auta z Włoch z instalacją CNG i trzeba było ją demontować , butle do CNG produkcji FABER, np 90l, u mnie bardzo fajnie sprawdziły się jako magazyn powietrza, oczywiście po dodatkowym teście na zmiane przeznaczenia , ciśnienie robocze 200bar.

Pozdrawiam

Adam Klimek --

Butle tlenowe 40L