Buty SPD MTB

Data: 2019-04-22 16:12:31
Autor: Marek S
Buty SPD MTB
Witam,

Używam butów NW zapinanych na rzepy i na klamrę. Jestem z nich bardzo zadowolony. Jednakże są już podniszczone więc czas na zmianę. Ceny poszybowały w kosmos. Swoje kupowałem za ok 600zł a teraz w okolicach 1000zł można podobne dostać. Patent z klamrą bardzo mi odpowiada bo można z dowolną siłą dobrać nacisk. Buty też idealnie trzymają się w piętach - gdy trzeba wdrapać się na jakieś wzniesienie. Czytałem, że zdarza się iż zawodnicy czasem narzekają na luzy (ja zdecydowanie zawodnikiem nie jestem i nie będę - traktuję rower wyłącznie jako wypalarkę tłuszczu). Chciałbym w nowych butach nie doświadczyć podobnych efektów.

Oto moje wymagania:

1. Pewne mocowanie i łatwe w obsłudze. Idealna byłaby klamra. Obecnie widuję coraz częściej "strunę" jak w Shimano SH-XC900. Jakoś nie dowierzam temu patentowi. Wydaje się być łatwym do uszkodzenia/zerwania/przecięcia mocowań i trudnym do dociągania bo działa na całość stopy a nie na jej partie. Oczywiście to ostatnie zależnie od modelu.

2. Żadne luzy na stopie nie są dopuszczalne.

3. Materiał zewnętrzny musi dać się czyścić z błota czy trawy.

4. Kolor zielony lub pomarańczowy, ew. z białymi/czarnymi wstawkami.

5. Rozmiar 44... i tu też pytanie. Noszę zwykle 43 lecz ten rozmiar w obecnych butach jest lekko ciasnawy w okolicach palców. Czy buty tego typu trzeba kupować o rozmiar większe?

Co byście polecili?Jeśli trzeba ze sporej kasy wyskoczyć, to trudno. Nie mogę się męczyć bo przyoszczędziłem.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-04-23 00:46:14
Autor: Maciek
Buty SPD MTB
On 22.04.2019 16:12, Marek S wrote:
[...]

Ja tam sporej kasy nie wydałem poniżej 300zł w promocji za SH-ME500 (w Decathlonie w zeszłym roku ;-) ) ale jestem zadowolony i mogę polecić. Zaaaje.. tego. I na wycieczki i na sporadyczne szosowanie na kolarce, chociaż to chyba enduro, ale dość zgrabne.
Mają klamrę i to jest faktycznie git.

Dlaczego kolorystycznie chcesz sobie zrobić taką krzywdę?:D tak, wiem, kwestia gustu.

Z rozmiarówką Shimano są lekkie cyrki. Normalnie chodzę w 44/nietypowo max45 w zależności od producenta. W Shimano dopiero 46 było dla mnie ok.
Z idealnym dopasowaniem i tak trzeba mierzyć na żywca.

Ot takie kopytko:
https://zapodaj.net/images/0b42efcd357bf.jpg
https://zapodaj.net/images/39936177929fd.jpg
https://zapodaj.net/images/6c5765f26c257.jpg

Chodzi się w tym normalnie w sensie blok nie stuka o podłoże, ale bez super komfortu, wiadomo, podeszwa cała sztywna.

Data: 2019-04-23 19:19:50
Autor: Marek S
Buty SPD MTB
W dniu 2019-04-23 o 00:46, Maciek pisze:

[...]

hehe ... odpowiedź banalna: bo ciuch/rower mam w tych kolorach. Nie chcę dodawać kolejnych.

Z rozmiarówką Shimano są lekkie cyrki. Normalnie chodzę w 44/nietypowo max45 w zależności od producenta. W Shimano dopiero 46 było dla mnie ok.
Z idealnym dopasowaniem i tak trzeba mierzyć na żywca.

To jest mocno ograniczona możliwość. W lokalnych sklepach nie ma albo modelu, albo rozmiaru. Pozostaje więc kupienie->odesłanie->kupienie.

[...]

Z tym stukaniem, to nie czaję klimatu zupełnie. Łatwo jest ukryć blok, a jednak w wielu butach nie robi się tego. M.in. w moich. Gdy wchodzę konając z pragnienia do jakiegoś przydrożnego sklepu, to muszę albo na palcach chodzić, albo założyć, że będzie ślisko i głośno na posadzce.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-04-23 02:13:52
Autor: WS
Buty SPD MTB
On Monday, April 22, 2019 at 4:12:38 PM UTC+2, Marek S wrote:

[...]

To raczej jest trwale. Mam specialized rime mtb z takim patentem, dziala juz kilka lat. W butach moto ~10 lat (sidi vertigo corsa) mam po 2 takie zylki i tez nic sie z nimi nie dzieje (choc podeszwy juz starte i uchwyty zamkow zlamane)

Data: 2019-04-23 19:20:58
Autor: Marek S
Buty SPD MTB
W dniu 2019-04-23 o 11:13, WS pisze:

To raczej jest trwale. Mam specialized rime mtb z takim patentem, dziala juz kilka lat.

Miewałeś jakieś kraksy?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-04-23 13:09:19
Autor: WS
Buty SPD MTB
On Tuesday, April 23, 2019 at 7:21:06 PM UTC+2, Marek S wrote:
W dniu 2019-04-23 o 11:13, WS pisze:

> To raczej jest trwale. Mam specialized rime mtb z takim patentem, dziala juz kilka lat.

Miewałeś jakieś kraksy

hm.. w tych butach z tego co pamietam to tylko jedna: na oblodzonej kostce betonowej maly slizg, ucierpialo tylne kolo i duma ;) kolem przywalilem w kwietnik ;)

WS

Data: 2019-04-24 19:48:27
Autor: Marek S
Buty SPD MTB
W dniu 2019-04-23 o 22:09, WS pisze:

hm.. w tych butach z tego co pamietam to tylko jedna: na oblodzonej kostce betonowej maly slizg, ucierpialo tylne kolo i duma ;) kolem przywalilem w kwietnik ;)

Właśnie zrobiłem pewien research odnośnie zapięć na linkę. W sklepach mówią, że one się urywają jednak. Niezależnie od klasy butów. Są mało odporne na kraksy. No i wtedy płacisz ponad 100zł za każdą linkę. :(

Komu klamry przeszkadzały? Chyba tylko po to, że klient ma płacić a nie posiadać wieczne buty.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-05-20 15:15:07
Autor: Piotr Rogoza
Buty SPD MTB
W dniu Wed, 24 Apr 2019 19:48:27 +0200, uzytkownik Marek S napisal:

Komu klamry przeszkadzały? Chyba tylko po to, że klient ma płacić a nie
posiadać wieczne buty.
No i ostatnio pisałem, że fajnie działają i dzisiaj mi się rozwaliły. Grzechotka zaczęła przepuszczać. Przeczyszczenie nic nie dało. W środku było trochę brudu, kurzu. Ząbki wyglądają OK ale przy napięciu linka się luzuje.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2019-04-23 17:47:25
Autor: Piotr Rogoza
Buty SPD MTB
W dniu Mon, 22 Apr 2019 16:12:31 +0200, uzytkownik Marek S napisal:

SH-XC900
Ta klamra jest całkiem spoko. Mam taką w Specach chyba MTB Comp. Szukałem czegoś w miarę sztywnego i nie za drogiego. Ogólnie są dobre ale niestety przy moim płaskostopiu poprzecznym nie idealne. Po 100km stopa piecze. Pięta lekko ucieka przy podchodzeniu pod wzniesienia ale nie na tyle żeby buty spadały. Ale jest to odczuwalne.
Ogólnie patent z klamrą jest całkiem.