Buty SPD Shimano

Data: 2013-04-26 18:02:28
Autor: hisjusz
Buty SPD Shimano
Pytanie do posiadaczy butów SPD Shimano jaki model będzie lepiej się sprawdzał miasto/wiejskie drogi/drogi gruntowe klasyka z 3 rzepami http://allegro.pl/wyprzedaz-buty-rowerowe-spd-shimano-sh-m077-40-i3175264100.html czy lepiej z jedną klamrą jak z butów narciarskich http://allegro.pl/buty-shimano-spd-sh-m087-r-46-centrumrowerowe-i3169434766.html

dziękuje za sugestje

Data: 2013-04-26 09:24:46
Autor: Tomek398
Buty SPD Shimano
sprawdza miasto/wiejskie drogi/drogi gruntowe klasyka z 3 rzepamihttp://allegro.pl/wyprzedaz-buty-rowerowe-spd-shimano-sh-m077-40-i317...

Nie wiem które są lepsze, ale używam m077 i jestem z nich bardzo
zadowolony. Póki co nie widzę powodu do zmiany.

Pozdrawiam
Tomek

Data: 2013-04-26 12:01:38
Autor: Marek
Buty SPD Shimano
hisjusz napisał:
Pytanie do posiadaczy butów SPD Shimano

Mam teraz buty SPD na sznurówki. Ale Shimano, więc chyba mogę odpowiedzieć?
Klamra zamiast rzepu lub rzep zamiast klamry to drugorzędna duperela. Różnica jest głównie w dizajnie, bo oba modele mają podobną konstrukcję i w jeździe wielkiej różnicy nie poczujesz. Rzepy i klamry mają swoje "zady i walety". Rzep się z czasem zapełnia włóknami roślinnymi i różnymi kłakami, przez co słabiej trzyma. Ale takie kłaki można wydłubać. Klamry są pewniejsze, ale też czasem puszczają. A że są bardziej złożone konstrukcyjnie, mogą też łatwiej nawalić. Miałem proste klamry w butach La Sportiva i działały niezawodnie przez wiele sezonów. A w Sidi poległy.
Moja rada: weź te buty, które Ci się bardziej podobają.

--
Marek

Data: 2013-04-27 06:46:21
Autor: Rowerex
Buty SPD Shimano
On 26 Kwi, 20:01, Marek <h....@op.pl> wrote:
hisjusz napisał:

> Pytanie do posiadaczy butów SPD Shimano

Mam teraz buty SPD na sznurówki. Ale Shimano, więc chyba mogę odpowiedzieć?

Powiedzieć, że sznurówki rulezzzz!!!

Do tej pory jeździłem w butach na rzepy i zacząłem myśleć o klamrach.
Ale jako że moje dotychczasowe buty na rzepy się rozciągnęły (mają dwa
rzepy w tym jeden dość szeroki) i nie byłem zdecydowany na zakup
nowych, to postanowiłem wywiercić trochę otworów i wsadzić
sznurówki... I po tym eksperymencie stwierdziłem jedno: sznurówki to
jest to!

Nie kupiłem więc nowych butów z klamrą, tylko kupiłem takie jakie
miałem do tej pory i od razu wsadziłem do nich sznurówki. Rzep
zapewnia ochronę i przykrycie wiązania, ewentualnie można czasem go
dociągnąć podczas jazdy, nie przenosi wielkich obciążeń co niweluje
jego zużycie.

Uważam, że dla amatora nie ma niczego lepszego jak połączenie
sznurówek z rzepem. Nic tak jak sznurowadło nie zapewni dokładnego
dopasowania obuwia do stopy. Zresztą co tu dużo mówić - najwyższe
modele wielu firm, czasem w kosmicznych cenach, to właśnie modele
sznurowane, oczywiście nie typowymi sznurówkami, a np. linkami z
jakimś systemem szybkiego zapiania. Ale szybkie zapianie dla amatora
nie dbającego o jakieś sekundy na zawodach nie ma żadnego znaczenia.

Polecam więc kupić tanie buty ze sztywną podeszwą i przynajmniej
jednym dużym rzepem, wywiercić koło pięciu lub sześciu otworów  po
każdej stronie i wsadzić sznurówki. Rzep w okolicach palców można
wyciąć, bo do niczego wg mnie nie służy. Rzep "główny" przeznaczyć na
zakrycie wiązania.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-04-26 19:02:03
Autor: mbut
Buty SPD Shimano
W dniu 13-04-26 18:02, hisjusz pisze:
[...]

Nie wiem dlaczego ludzie nie używają pedałów TIME ATACK, to są najlepsze pedały.

Data: 2013-04-26 13:04:58
Autor: rmikke
Buty SPD Shimano
W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 19:02:03 UTC+2 użytkownik mbut napisał:
> [...]
>
> dziękuje za sugestje

Nie wiem dlaczego ludzie nie używają pedałów TIME ATACK, to są najlepsze pedały.

Ja używałem i chyba jestem człowiekiem.
Ale już nie używam, bo zdecydowanie wole ubijaki.
W Time'ach miałem kłopoty z wpinaniem.

Data: 2013-05-08 12:46:42
Autor: mbut
Buty SPD Shimano
W dniu 13-04-26 22:04, rmikke pisze:
[...]

Ja Time używam od 7 lat i nigdy nie miałem problemów z wpinaniem lub wypinaniem

Data: 2013-05-08 04:17:58
Autor: rmikke
Buty SPD Shimano
W dniu środa, 8 maja 2013 12:46:42 UTC+2 użytkownik mbut napisał:
W dniu 13-04-26 22:04, rmikke pisze:

> W dniu pi�tek, 26 kwietnia 2013 19:02:03 UTC+2 u�ytkownik mbut napisa�:

> Ja u�ywa�em i chyba jestem cz�owiekiem.
> Ale ju� nie u�ywam, bo zdecydowanie wole ubijaki.
> W Time'ach mia�em k�opoty z wpinaniem.

Ja Time u�ywam od 7 lat i nigdy nie mia�em problem�w z wpinaniem lub wypinaniem

Syn, który odziedziczył Time'y po mnie też nie miał, ale po przesiadce na ubijaki stwierdził, że jednak
jest poprawa. Chociaż faktycznie lepiej się wpinał,
niż ja.

Może to kwestia butów, ja mam takie bardzo cywilne Scott Urban,
w których bez problemu da się chodzić, więc możliwe, że mają
odrobinkę głębiej schowane bloki i to wystarczyło, żeby mi się
but często prześlizgiwał po zatrzasku bez wpinania.

Data: 2013-05-08 15:32:54
Autor: Alfer_z_pracy
Buty SPD Shimano
mbut napisał:
Ja Time używam od 7 lat i nigdy nie miałem problemów z wpinaniem lub wypinaniem

Ja SPD używam od 15 (+-) lat i nigdy nie miałem problemów z wpinaniem lub wypinaniem. No, z grubsza.

Czy macie podobne odczucie, że w świecie wpinania są takie analogie:
SPD = Windows - mają "wszyscy" i jadą do przodu
Time = Macintosh - mają mniej liczni i mają problem z pożenienem się z SPD* / Windows/, ale wciąż czują się elitą
Cranki i reszta =  Unixy i reszta - kto by się przejmował!

:-)

A.

* bo kolega ma rower na SPD i chciałbym się przejejchać, ale się nie da

Data: 2013-05-08 15:36:44
Autor: rmikke
Buty SPD Shimano
W dniu środa, 8 maja 2013 15:32:54 UTC+2 użytkownik Alfer_z_pracy napisał:

[...]

Bo nie ma takiej aplikacji w Time Store, a wzięcie klucza
i przełozenie bloków to coś dla tych od cranków i reszty?
Pasuje, kurczę...

Data: 2013-04-26 19:03:37
Autor: mbut
Buty SPD Shimano
W dniu 13-04-26 19:02, mbut pisze:
[...]

Tu chodziło o buty a nie o pedały, chyba dostałem oczopląsów:)
przepraszam

Data: 2013-04-26 20:17:17
Autor: hisjusz
Buty SPD Shimano
[...]