Buty SPD Shimano

Data: 2013-04-26 12:01:38
Autor: Marek
Buty SPD Shimano
hisjusz napisał:
Pytanie do posiadaczy butów SPD Shimano

Mam teraz buty SPD na sznurówki. Ale Shimano, więc chyba mogę odpowiedzieć?
Klamra zamiast rzepu lub rzep zamiast klamry to drugorzędna duperela. Różnica jest głównie w dizajnie, bo oba modele mają podobną konstrukcję i w jeździe wielkiej różnicy nie poczujesz. Rzepy i klamry mają swoje "zady i walety". Rzep się z czasem zapełnia włóknami roślinnymi i różnymi kłakami, przez co słabiej trzyma. Ale takie kłaki można wydłubać. Klamry są pewniejsze, ale też czasem puszczają. A że są bardziej złożone konstrukcyjnie, mogą też łatwiej nawalić. Miałem proste klamry w butach La Sportiva i działały niezawodnie przez wiele sezonów. A w Sidi poległy.
Moja rada: weź te buty, które Ci się bardziej podobają.

--
Marek

Data: 2013-04-27 06:46:21
Autor: Rowerex
Buty SPD Shimano
On 26 Kwi, 20:01, Marek <h....@op.pl> wrote:
hisjusz napisał:

> Pytanie do posiadaczy butów SPD Shimano

Mam teraz buty SPD na sznurówki. Ale Shimano, więc chyba mogę odpowiedzieć?

Powiedzieć, że sznurówki rulezzzz!!!

Do tej pory jeździłem w butach na rzepy i zacząłem myśleć o klamrach.
Ale jako że moje dotychczasowe buty na rzepy się rozciągnęły (mają dwa
rzepy w tym jeden dość szeroki) i nie byłem zdecydowany na zakup
nowych, to postanowiłem wywiercić trochę otworów i wsadzić
sznurówki... I po tym eksperymencie stwierdziłem jedno: sznurówki to
jest to!

Nie kupiłem więc nowych butów z klamrą, tylko kupiłem takie jakie
miałem do tej pory i od razu wsadziłem do nich sznurówki. Rzep
zapewnia ochronę i przykrycie wiązania, ewentualnie można czasem go
dociągnąć podczas jazdy, nie przenosi wielkich obciążeń co niweluje
jego zużycie.

Uważam, że dla amatora nie ma niczego lepszego jak połączenie
sznurówek z rzepem. Nic tak jak sznurowadło nie zapewni dokładnego
dopasowania obuwia do stopy. Zresztą co tu dużo mówić - najwyższe
modele wielu firm, czasem w kosmicznych cenach, to właśnie modele
sznurowane, oczywiście nie typowymi sznurówkami, a np. linkami z
jakimś systemem szybkiego zapiania. Ale szybkie zapianie dla amatora
nie dbającego o jakieś sekundy na zawodach nie ma żadnego znaczenia.

Polecam więc kupić tanie buty ze sztywną podeszwą i przynajmniej
jednym dużym rzepem, wywiercić koło pięciu lub sześciu otworów  po
każdej stronie i wsadzić sznurówki. Rzep w okolicach palców można
wyciąć, bo do niczego wg mnie nie służy. Rzep "główny" przeznaczyć na
zakrycie wiązania.

Pozdr-
-Rowerex

Buty SPD Shimano