[Reklamacje] Buty i zapiętki

Data: 2009-09-30 21:52:32
Autor: Szymon R.
[Reklamacje] Buty i zapiętki
Witajcie!

Mam pytanie o Wasze doświadczenia związane z reklamowaniem butów z powodu wytartego (w moim przypadku po 10 msc) zapiętka w butach. Czy sprzedawcy/producenci przyjmują takowe i uwzględniają (zdecydowanie) przedwczesne zużycie?
Celowo nie podaje marki/modelu, bo chciałbym dowiedzieć się ogólnie jak to czynią poszczególne firmy.

Szymon R.

Klub Górski Zdobywcy               http://zdobywcy.zywiec.pttk.pl
Bacówka na Krawcowym Wierchu       http://krawcow.pttk.pl
Noc Krawculi    http://krawcow.pttk.pl/nockrawculi/
GG: 2461026

Data: 2009-10-01 07:01:50
Autor:
[Reklamacje] Buty i zapiętki
Szymon R. <bacowkaSP@m.gory.com.pl> napisał(a):
Witajcie!

Mam pytanie o Wasze doświadczenia związane z reklamowaniem butów z powodu wytartego (w moim przypadku po 10 msc) zapiętka w butach.

Jeśli mam być szczery to marnie to widzę. Generalnie będa się starać wine zrzucic na Ciebie i dowodzić,że winowajcą przecierania się zapiętków sa Twoje stopy.  Dodatkowo jesli masz wyściółkę skórzaną, to dodatkowo dojdzie pewnie jeszcze brak właściwej konserwacji.
Ale trzymam kciuki. Powodzenia.
P.S.
Mnie też w Asolo się już przecierają skórzane zapiętki, lecz to raczej moja wina, bo za rzadko je przecierałem jakims smarowidłem.
Pozdrawiam.

Data: 2009-10-01 09:19:40
Autor: Szymon R.
[Reklamacje] Buty i zapiętki
doczu.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
[...]

Wyściółka jest z materiału, nie skóry. Buty Meindl Vakuum MFS.

Data: 2009-10-01 11:28:45
Autor: Tomasz Ziec
[Reklamacje] Buty i zapiętki
[...]

Jestem posiadaczem takich samych butów, ale mam je dopiero od 3
miesięcy i przestraszyłeś mnie swoim postem. Czy powinienem się w
związku tym bać że z moimi też się tak stanie? Jak mógłbym temu
zapobiec? Czy powinienem zacząć jakoś szczególnie dbać o tą część
buta? Jeśli tak, to jak? Szczerze to nie spotkałem się w żadnych
poprzednich moich butach z tego typu problemem...także proszę o radę
:)
T.

--
-+= m4sh =+- Tomasz Zięć

Data: 2009-10-01 11:39:36
Autor: Szymon R.
[Reklamacje] Buty i zapiętki
Tomasz Ziec pisze:

[...]

Wcześniej posiadałem 2 inne pary (Asolo) i nie miałem z nimi takiego problemu, dlatego też mnie zaskoczyło to co się stało z Meindlami. Bynajmniej nie używałem ich niewłaściwie, więc nie potrafię podać obiektywnego powodu wytarcia się. Może po prostu wadliwy model, albo materiał nie wytrzymał użytkowania ;-).
W sumie inne buty z gore mają inną wyściółkę na pięcie, niż te te Meindle. Może to był powód? Ale z kolei nie chcę mi się wierzyć, że taka firma jak Meindl może sobie pozwolić na mniej odporny materiał.

Data: 2009-10-01 11:57:52
Autor: Tomasz Ziec
[Reklamacje] Buty i zapiętki
[...]

Swoją drogą moje są właśnie reklamowane, bo w prawym bucie zaczęła mi
się odklejać ta gumowa otoczka na zewnątrz buta. Ciekawe czy będą
zasłaniać się jakimś złym użytkowaniem. W sklepie gdzie kupowałem
(Hi-Mountain) powiedzieli mi że bez problemu mi je naprawią...ale
zobaczymy jak odbiorę...
Czyżby Meindle traciły na jakości?
T.

--
-+= m4sh =+- Tomasz Zięć

Data: 2009-10-01 12:07:29
Autor: bans
[Reklamacje] Buty i zapiętki
Tomasz Ziec pisze:

Czyżby Meindle traciły na jakości?

No właśnie, coś za dużo do nich uwag ostatnio. Zaczynam z podejrzliwością przyglądać się moim ;)

--
bans

Data: 2009-10-16 21:03:38
Autor: Tomasz Ziec
[Reklamacje] Buty i zapiętki
[...]

Dziś byłem odebrać moje Maindle z reklamacji i tu miłe zaskoczenie.
Dostałem nowe :-) Także po niecałym półrocznym użytkowaniu mam znów
"nówki sztuki"...nooo to teraz nic tylko śmigać zimową porą :-)
T.

--
-+= m4sh =+- Tomasz Zięć

Data: 2009-10-18 21:12:31
Autor: Szymon R.
[Reklamacje] Buty i zapiętki
Dnia 2009-10-16 21:03, Tomasz Ziec napisal(a) te oto slowa:
[...]

Brawo! Mnie w miniony piątek poinformowano, że wymienili zapiętek (info ze sklepu), i czekam na przesyłkę z Niemiec. Ciekaw, czy faktycznie zapiętek, bo po cichu istotnie tez liczyłem na nówki ;)).

Data: 2009-10-01 07:38:02
Autor: Andy
[Reklamacje] Buty i zapiętki

Użytkownik "Szymon R." <bacowkaSP@m.gory.com.pl> napisał w wiadomości news:ha0d25$ppo$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

to zależy gdzie kupiłeś. Ogólnie wytarte napiętki mogą powstać wtedy kiedy buty są za duże. Mogą się przyczepić.

Powodzenia
Andrzej

Data: 2009-10-01 08:42:28
Autor: Szymon R.
[Reklamacje] Buty i zapiętki
Andy pisze:
[...]

Kupiłem raczej w dobrym sklepie, a zaraz po zakupie i kilkudniowym chodzeniu w domu, wymieniłem na mniejsze o pół numeru. I te były już dobre. Stąd przyczepienie się nie powinno mieć miejsca. Szczególnie, że wytarła się tylko jedna zapiętka (a stopy mam równej długości). I dodam, że zdarzyło się w pierwszej parze odkąd używam tego typu butów (12 lat), a wcześniej miałem dwie pary (akurat Asolo).

Data: 2009-10-01 10:25:41
Autor: Andy
[Reklamacje] Buty i zapiętki

Użytkownik "Szymon R." <bacowkaSP@Mgory.com.pl> napisał w wiadomości news:ha1j51$gaa$1atlantis.news.neostrada.pl...
Andy pisze:
[...]

to reklamuj, tylko zaznacz na piśmie, że używałeś ich zgodnie z instrukcją. Po stronie sprzedawcy leży obowiązek udowodnienia Ci, że tak nie było. Więc może zaznacz, że buty idealnie pasowały na Twoją stopę, że nie obcierały, że używałeś tylko markowych skarpetek :) że pielęgnowałeś je zgodnie z załączoną instrukcją i w ogóle cód miód buty, tylko wadliwy materiał się okazał. Zaznacz, że niezwłocznie po odkryciu wady zgłaszasz to (coś tam chyba w prawie jest, że masz określony czas od zauważenia do zgłoszenia) Oczywiście zrób buciki na "ostry połysk", żeby było widać, że dbasz o nie :) Powodzenia.

Pozdrowienia
Andrzej

Data: 2009-10-01 08:36:50
Autor: Doczu
[Reklamacje] Buty i zapiętki
Andy <sonqo@poczta.onet.pl> napisał(a):
to reklamuj, tylko zaznacz na piśmie, że używałeś ich zgodnie z
instrukcją.
Po stronie sprzedawcy leży obowiązek udowodnienia Ci, że tak nie było.

po 6 miesiącach sprzedawca jest zwolniony z tego obowiązku.

Data: 2009-10-01 10:57:34
Autor: Andy
[Reklamacje] Buty i zapiętki

Użytkownik " Doczu" <doczu.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ha1pn2$lnh$1inews.gazeta.pl...
[...]

to zależy z jakiego tytułu masz roszczenia. Trzeba wybrać sobie rękojmia lub gwarancja.

Andrzej

Data: 2009-10-01 09:22:35
Autor:
[Reklamacje] Buty i zapiętki
Andy <sonqo@poczta.onet.pl> napisał(a):
to zależy z jakiego tytułu masz roszczenia. Trzeba wybrać sobie rękojmia
lub gwarancja.

rękojmi jako takiej nie ma już kilka lat.

Data: 2009-10-01 14:37:22
Autor: Marcin Kysiak
[Reklamacje] Buty i zapiętki
[...]

Ale jest odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową i o tej pewnie mowa.

Pzdr,
M.

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii: http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2009-10-01 16:00:43
Autor: Doczu
[Reklamacje] Buty i zapiętki
W dniu 2009-10-01 14:37, Marcin Kysiak pisze:
[...]

wiem wiem. ale ona z rękojmią nie ma nic wspólnego a czesto stosuje się te określenia wymiennie, co jest błędem. To raz.
A dwa, że po 6 miesiącach od zakupu to kupujacy musi udowodnić, że użytkował towar zgodnie z zasadami, że szkoda nie powstała z jego winy itp. więc w tym wypadku jesli jest gwarancja pisemna, to lepiej będzie chyba skorzystac z niej.
--
Pozdrawiam Doczu
Adres do korespondencji

Data: 2009-10-01 10:28:18
Autor: Andy
[Reklamacje] Buty i zapiętki

Andy pisze:
[...]

i jeszcze coś : zwróć uwagę w piśmie, że prawidłowo wiązałeś te buty i że wewnątrz od strony palców nie jest uszkodzona wyściółka, czyli buty rozmiarowo były ok. Postaw się na ich miejscu, przyczepiaj się i wytrącaj sobie wszelkie argumenty.

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-10-01 10:38:50
Autor: Przemek
[Reklamacje] Buty i zapiętki
Użytkownik "Andy" <sonqo@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ha1p9g$cdn$1news.dialog.net.pl...

[...]

Po czym prawdopodobnie i tak Ci  reklamacje odrzucą (z doświadczenia). Kolejny krok to rzecznik praw konsumenta.

--
Pozdrawiam:
Przemek

Data: 2009-10-01 10:58:27
Autor: Andy
[Reklamacje] Buty i zapiętki

Użytkownik "Przemek" <galubap@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ha1pr1$ui0$1news.onet.pl...
[...]

oczwyiście mają prawo, ale mają też obowiązek uzasadnienia na piśmie z jakiego powodu odrzucili.

Andrzej

Data: 2009-10-01 11:06:52
Autor: Przemek
[Reklamacje] Buty i zapiętki
Użytkownik "Andy" <sonqo@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ha1r22$dgl$1news.dialog.net.pl...

[...]

Jasne, najlepsze, że mogą napisać, że buty zepsuły się z powodu chodzenia w nich (autentyk :)). Bo w butach to panie autem się jeździ ;)

--
Pozdrawiam:
Przemek

Data: 2009-10-01 11:01:54
Autor: Olin
[Reklamacje] Buty i zapiętki
Dnia Thu, 1 Oct 2009 10:28:18 +0200, Andy napisał(a):

[...]

Składałeś kiedyś reklamację?
Bojowy nastrój i argumenty nie do odparcia lepiej odłożyć na później, o ile
sprawa w ogóle trafi do sądu.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

Data: 2009-10-05 09:34:06
Autor: Andy
[Reklamacje] Buty i zapiętki

Użytkownik "Olin" <kuku@adres.w.stopce> napisał w wiadomości news:hquq2zl0bapk$.uvrvvm7hbnrg.dlg40tude.net...
[...]

nie piszę o bojowym nastroju, ale o rzeczowym wytrącaniu  argumentów w duchu pełnej współpracy, przecież Ty z butów jesteś zadowolony, kawał dobrej roboty odwalili przy projektowaniu, to musi być jakaś wada fabryczna, a producent przecież dba o zadowolenie swoich klientów.

Reklamowałem oczywiście buty, przyznam, że sam je sobie rozwaliłem zaczepiając trochę za daleko stuptuty do sznurówek. Po zbiegnięciu ze Szrenicy poluzowało pierwsze przelotki dla sznurowadeł, tak że po miesiącu same odpadły. Reklamowałem i po roku częstego używania, dostałem piękne nowe buty :) żyją do dzisiaj, choć już niedługo dziura mi się w podeszwie zrobi.

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-10-01 11:58:21
Autor: amcinpiL
[Reklamacje] Buty i zapiętki
Dnia Thu, 1 Oct 2009 07:38:02 +0200, Andy napisał(a):

Ogólnie wytarte napiętki mogą powstać wtedy kiedy buty są za duże.

Miałem kiedyś za małe twarde skórzane Asolo ze skórzaną napiętką i się
szybko przetarły. Obecnie mam średnio twarde za duże Kaylandy z materiałową
napiętką i nie ma żadnych oznak zużycia choć buty są mocno używane. Tak, że
wielkość buta jak widać nie jest regułą. MZ na przetarcie tegoż elementu
wpływa jego kształt w stosunku do naszej nogi, materiał z którego jest
wykonany oraz sztywność podeszwy a tym samym skłonność ruchów pięty
wewnątrz buta.

--
pozdROW
Lipnicma

Data: 2009-10-02 08:00:15
Autor: Szymon R.
[Reklamacje] Buty i zapiętki: errata
Buty zostały bez najmniejszego problemu przyjęte przez sklep. Przy czym żadne pismo nie było potrzebne, bo właściciel miał już gotowe blankiety reklamacyjne (na których nie znalazły miejsca treści o których wspominaliście, by koniecznie napisać). Niejako musiałem się zgodzić na fakt dłuższego oczekiwania na buty (ale odpowiedź o tym będę miał do 14 dni), ponieważ nasz dystrybutor ma ponoć dziwną umowę z M., i buty przeważnie są wysyłane do Niemiec, i tam dopiero wydawana się ostateczna opinia. Także pozostaje mi czekać.

PS.
Szef sklepu przyznam, że nie zdziwił się moją reklamacją, i jakoś z rozmów wyszło, że to nie pierwszy taki przypadek  z tą firmą (nie koniecznie zapiętki).

Data: 2009-10-02 11:48:43
Autor: Marcin Kysiak
Szymon R. pisze:

Szef sklepu przyznam, że nie zdziwił się moją reklamacją, i jakoś z rozmów wyszło, że to nie pierwszy taki przypadek  z tą firmą (nie koniecznie zapiętki).

A cokolwiek powiedział o efektach reklamacji w poprzednich przypadkach?

Pzdr,
M.

Data: 2009-10-02 12:00:39
Autor: Szymon R.
Marcin Kysiak pisze:
Szymon R. pisze:

[...]

Różnie bywało. Czasem wymieniali na nowe, czasem rozpruwali (!) buta i naprawiali, a czasem nie uznawali. Trochę loteryjnie, ale na pewno nie dam za wygraną.

Data: 2009-10-03 16:08:26
Autor: Tomasz Ziec
[...]
[..]

Mnie również powiedzieli że wysyłają moje buty do Niemiec.
Miejmy nadzieje że tam je naprawią solidnie :)
T.

--
-+= m4sh =+- Tomasz Zięć

[Reklamacje] Buty i zapiętki