Buty na snowboard

Data: 2009-06-22 16:29:17
Autor: pmolski
Buty na snowboard
Czesc
On 22 Cze, 22:31, "Lucas" <krezoly"wykasuj_to"@"i_to_też"wp.pl> wrote:

Jestem typowym amatorem z jednorocznym stażem i zamierzam kupić sobie buty
na deskę.
Buty maja swoj "flex" - sztywnosc. Miekkie sa dla bab i jednodniowych
lamerow ;) ;) ;) sztywne dla gosci, ktorzy chca szybko pomykac na
krawedzi. Sztywne sa lepsze, drozsze i chyba mniej wygodne - wiec nie
warto przesadzac ze sztywnoscia pierwszych butow. Nalezy znalezc zloty
srodek.
Jezeli chesz przyoszczedzic kase warto szukac zeszlorocznych modeli. Z
drugiej strony czasami nowszy model potrafi byc zdecydowanie lepszy od
starszego - tak np. bylo z moimi Northwave'ami APX5 kupionymi pare lat
temu. Kumpel kupil w tamtym sezonie APX5 nowki sztuki i sa duuuzo
lepsze - ale to moze byc tez sprawa tego, ze moje maja juz jakies 45
dni jazdy za soba.
Ja swoich butow szukalem pare tygodni - wizyty w GO Sporcie,
Decathlonie i malych sklepikach. Pierwsze ktore przymierzylem to byly
tanie (500-600 zl cena bez upustu) Salomony. Przy pochylaniu sie do
przodu cholewki sie rozjezdzaly na boki, potem ruszal sie jezyk buta,
na koncu dopiero wszystko razem sie pochylalo - tragedia.

Zastanow sie, czy chcesz buty wiazane (sa rozne systemy blokad
sznurowek) czy moze z BOA - takie pokretlo i stalowa "sznurowka".

Szukaj ich na Allegro i zajrzyj na ebay.de - moze cos trafisz.

Moje buty po 40-50 dniach juz troche/mocno zmiekly i nie trzymaja tak
fajnie jak nowki sztuki. Ale nie przejmuje sie - odpuszam sobie szybka
jazde po przygotowanym stoku i nastawiam sie na puch i las - tam to
nie jest tak bardzo wazne. I nie chce misie wydawac kolejnych kilku
setek na nowe.

Zastanow sie tez nad wiazaniami - ja polece Ci Flowy - zupelnie inny
system zapiecia niz "normalne". Ich zaleta jest szybkosc wpinania/
wypinania. Dzieki temu nie przejmujesz sie jakimikolwiek
wyplaszczeniami, ktore moga Cie zatrzymac. Sa tez idealne do srednio
glebokiego (1m?) puchu - duuuzo lepsze niz paskowe. Swietne do jazdy
poza trasa, gdzie moze sie pojawic koniecznosc przejscia paru krokow z
buta. Byc moze w puchu bez dna stanowia zagrozenie dla zycia - ale kto
z nas jezdzi w puchu bez dna?

pozdr
Piotr

Data: 2009-06-26 20:14:25
Autor: Marek Orszulka
Buty na snowboard
Dnia Mon, 22 Jun 2009 16:29:17 -0700 (PDT), pmolski@ant.pl napisał(a):

[...]

2 sezony temu kupiłem (wtedy) ubiegłosezonowe Northwave Decade. Też twarde
i wtedy też byłem bardzo początkujący - polecam takie buty.
Tyle, że polecam przymierzyć na żywo - chciałem zamówić początkowo przez
internet, jednak naciałbym się z rozmiarówką. Noga zmierzona 265mm, a but
kupiony w sklepie ostatecznie 280mm. Mierzone na spokojnie, dobre 15min w
nich siedziałem. Jeszcze obsługa przyniosła mi wiązanie i się zapiąłem,
żeby przetestować też tak.

--
Marek Orszulka
marek.orszulka@hot.pe-el