Buty pod automaty... czy naprawde nic nie ma?

Data: 2010-12-31 00:42:31
Autor: Tomasz Smoliński
Buty pod automaty... czy naprawde nic nie ma?
Witam Wszystkich i z gory zycze Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku.

Rok 2010 konczy mi sie troche smutno, gdyz musze sie rozstac z moimi
10-cio letnimi butami
Trezeta Fitzroy GTX.

W zwiazku z tym chce kupic jakies podobne. Nie wiem czy mam wygorowane
wymagania, zle szukam, czy moze obecny rynek nie oferuje nic
konkretnego (w co watpie).

Poszukuje butow z mozliwoscia wpiecia rakow automatycznych, ale zeby
nie byly to buty typowo zimowe (gdyz posiadam pol-skoropy) lecz takie
w ktorych mozna pochodzic caly sezon (moje stare Trezety sprawowaly
sie idealnie) i w razie potrzeby do ktorych mozna podpiac automaty by
przejsc krotkie oblodzone odcinki wczesna wiosna lub pozna jesienia.
Chcialbym aby byly z jednego kawala skory (ewentualnie z dwoch - ale
bez szwow na/w okolicach jezyka).
Podeszwa wibram i skora licowana badz inny _gladki_ material po krotym
woda bedzie splywala.
GoreTex bylby tez mile widziany.

Znacie jakies buty, ktore nadal sa w sprzedazy i ktore byly by bliskie
mojemu idealowi?
Przedzial cenowy: kazdy

Do Siego Roku,
Tomek

Data: 2010-12-31 11:19:19
Autor: bans
W dniu 2010-12-31 09:42, Tomasz Smoliński pisze:

Poszukuje butow z mozliwoscia wpiecia rakow automatycznych, ale zeby
nie byly to buty typowo zimowe (gdyz posiadam pol-skoropy) lecz takie
w ktorych mozna pochodzic caly sezon

Cały sezon, czyli cały rok? Jeśli tak, to trochę dziwny pomysł.
Dla mnie całoroczne chodzenie w butach pod  automaty to byłaby katorga - choćby ze względu na ciężar i z powodu bezwzględnie wymaganej przez automaty zupełnie sztywnej podeszwy.

Zimą używam butów Asolo Granite i do głowy by mi nie przyszło, żeby używać ich w innych warunkach niż zimowe.

(moje stare Trezety sprawowaly
sie idealnie) i w razie potrzeby do ktorych mozna podpiac automaty by
przejsc krotkie oblodzone odcinki wczesna wiosna lub pozna jesienia.

Ja zamiast butów kupiłbym raczej drugą (bo zakładam, że automaty już masz) parę raków, koszykowych. Mam jakieś chińskie podróby Grivela za 130zł i bez paragonu ;) właśnie w celu zakładania na lekkie buty trekkingowe na krótkie odcinki.

[...]

Hm, ale szukałeś już czegoś? Bo IMHO skórzane buty pod automaty to nie jest specjalna rzadkość (o ile się nie uprzesz na tę gładką skórę, bo woda ścieka z każdej zaimpregnowanej)... A jeśli cena nie gra roli, to już w ogóle nie widzę problemu z wyborem, pierwsze co przychodzi do głowy:

http://www.lasportiva.com/catalogue/catalogo.php?cat=1&Language=EN

http://en.scarpa.net/products/tech-mountain/

http://www.asolo.com/eng/prod_list.php?area=1&catid=3

http://www.meindl.de/english/modelle/schuh_frame.asp?k_ID=29&g_ID=1 - modele z kategorii Ci D

http://www.hanwag.de/schuh-kategorie.php?cat_id=1

Ale podkreślam, dla mnie chodzenie w takich butach cały rok to nieporozumienie.

--
bans

Data: 2010-12-31 07:05:51
Autor: Tomasz Smoliński
Buty pod automaty... czy naprawde nic nie ma?
On Dec 31, 10:19 am, bans <g...@o2.pl> wrote:
W dniu 2010-12-31 09:42, Tomasz Smoli ski pisze:

Ca y sezon, czyli ca y rok? Je li tak, to troch dziwny pomys .
Dla mnie ca oroczne chodzenie w butach pod  automaty to by aby katorga -
cho by ze wzgl du na ci ar i z powodu bezwzgl dnie wymaganej przez
automaty zupe nie sztywnej podeszwy.

Widzisz, dla mnie trezety z linka ponizej sa bardzo wygodne - co
swiadczy fakt ze uzywam ich ciagle przez ostatnie 10 lat.
Podeszwa nie jest az tak sztywna jak w skoropach a i but nie jest o
wiele masywniejszy niz but letni.
Dlatego poszukuje czegos podobnego.

Zim u ywam but w Asolo Granite i do g owy by mi nie przysz o, eby
u ywa ich w innych warunkach ni zimowe.

Czy twardosc podeszwy nie zmienila sie od czasu kiedy je kupiles?

Ja zamiast but w kupi bym raczej drug (bo zak adam, e automaty ju
masz) par rak w, koszykowych.

jest to mysl, ale wolalbym buty, chociazby z tego powodu, ze czasami
trzeba przewspinac jakis krotki odcinek lodu czy mikstu. A w
koszykowych to nie jestem pewny jak by sie to skonczylo. Ale
oczywiscie jak nic nie znajde to zakupie Scarpa SL M3 i jakies raki
koszykowe.

> [...]
> bez szwow na/w okolicach jezyka).
> Podeszwa wibram i skora licowana badz inny _gladki_ material po krotym

Hm, ale szuka e ju czego ? Bo IMHO sk rzane buty pod automaty to nie
jest specjalna rzadko (o ile si nie uprzesz na t g adk sk r , bo
woda cieka z ka dej zaimpregnowanej)...

Mieszkam w Szkocji, wiec buty musza byc jak gumiaki tyle ze nie z
gumy.
Chodzenie po torfowiskach i wrzosowiskach zalegajacych w dolinach
sprawia,
ze nawet dobrze zaimpregnowane buty pod koniec wycieczki zaczna
przeciekac.
Gladka skora to w moim przypadku to koniecznosc.

Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2010-12-31 18:56:24
Autor: bans
W dniu 2010-12-31 16:05, Tomasz Smoliński pisze:

> [...]
> swiadczy fakt ze uzywam ich ciagle przez ostatnie 10 lat.
> Podeszwa nie jest az tak sztywna jak w skoropach a i but nie jest o

To dziwne, bo z tego co słyszałem, to automaty lubią się wypinać ze zbyt miękkiej. Sam tego nie doswiadczylem, bo to moje pierwsze raki i pierwsze buty pod automaty i po prostu nie mam porownania.

W kazdym razie przejscie w Asolo Gganite np. do Moka czy Chochołowską pod koniec trasy robi się wkurzajace, nie jest to moze tortura, ale...

> Czy twardosc podeszwy nie zmienila sie od czasu kiedy je kupiles?

Nic a nic. Z tego co wiem to wewnątrz jest jakaś płytka, chyba metalowa.

> jest to mysl, ale wolalbym buty, chociazby z tego powodu, ze czasami
> trzeba przewspinac jakis krotki odcinek lodu czy mikstu. A w
> koszykowych to nie jestem pewny jak by sie to skonczylo.

Myślę że bez problemu, współczesne raki z koszykami to nie stare raki paskowe, są wygodne i pewne.

http://www.grivel.com/products/ice/crampons/5-g12?binding=3

Powiem szczerze, że gdybym teraz miał kupować na zimę buty i raki, to byłyby to półautomaty i odpowiednie do nich buty. Automaty to w moim turystycznym chodzeniu to trochę przerost formy nad treścią

> Mieszkam w Szkocji, wiec buty musza byc jak gumiaki tyle ze nie z
> gumy.

Gdzies tam te wasze gory znajoma od kilku lat przedeptuje, choc Tatr jej brakuje:

http://picasaweb.google.com/SzkockaHanka
:)

> Gladka skora to w moim przypadku to koniecznosc.

Szczerze mowiac pierwszy raz spotykam sie z takim podejsciem do nieprzemakalnosci, ze niby zalezy to od "gladkosci" skory...

Nie impregnuj tylko skóry jakimiś psikadłami, tylko solidnym tłustym impregnatem-pastą.

Zresztą widzę, że te twoje Trezety to też _tylko_ nubuk. Mam też od 8 lat nubukowe LaSportivy Tibet i nie widzę żadnej różnicy między nimi a Asolo Granite, obydwa te modele - oczywiście solidnie zaimpregnowane - jeszcze mi nie przemokły.

Ale nie wiem, czy to o czymś świdczy, bo mam jeszcze skórzane Meindle Borneo (te sa bez goreteksu) i Meindle AirRevolution 2.0 i te też nie puściły wody, mimo zanurzania ich czasem w strumieniach po kostki :)

--
bans

Data: 2011-01-03 22:49:35
Autor: Zwolay
Buty pod automaty... czy naprawde nic nie ma?
Mialem trezety fitzroye i zmarły mi po kilku latach intensywnego
uzytkowania-kupilem scarpy manty-o niebo wygodniejsze,ani razu mnie
nie otarly-moze i Tobie beda pasowac.

Data: 2010-12-31 12:23:03
Autor: Maciek
Buty pod automaty... czy naprawde nic nie ma?
Uzywam tych: http://www.trekkersport.com.pl/sklep-turystyczny-gorski/zamberlan/56-buty-gorskie/6779-buty-zamberlan-expert-plus-gt (poprzednia wersja, kolor szary), tyle ze sa to buty na - moim zdaniem - dosc waska stope. Ale równiez dziwi mnie plan zastosowania ich jako buty caloroczne. Moze lepiej w tej cenie kupic lekkie buty letnie i najtansze raki koszykowe?

Maciek

Uzytkownik "Tomasz Smolinski" <smolinski.t@gmail.com> napisal w wiadomosci news:4ede0d9b-f901-42a1-a271-0ab659ab4864o14g2000yqe.googlegroups.com...