Buty spd na szosę

Data: 2009-07-04 10:52:40
Autor: piecia aka dracorp
Buty spd na szosę
Witam
To raczej do tych co używają takiego rozwiązania. Nie interesują mnie rozwiązania spd-sl ani żadne looki. Chcę w końcu wymienić swoje pedały Miche na jakieś spd a związku z tym i buty.
Co najważniejsze:
-twarda podeszwa, porównywalna do szosowych sidi ew. innymi
-schowany bloki, aby czasem ewentualnie częściej móc chodzić.
-wiązania: rzepy lub sznurówki lub zatrzask, nie ma to większego znaczenia.

Ktoś używa podobnego rozwiązania i mógłby się podzielić jakie ma buty?
Spd jak dla mnie mają spore zalety w porównaniu do looków, tj. łatwość wpięcia(sam blok jak i dwustronność samego bloku), większy luz(trzeba dbać o kolana) i łatwość wypięcia(chociaż na szosówce jeszcze nie leciałem przez kierownicę więc nie mogę powiedzieć jak mi się dotychczasowe buty wypinają).
Zdaję sobie sprawę że im sztywniejsza podeszwa tym lepiej przenoszona jest energia, mniej się męczą stopy ale i za to komfort chodzenia jest gorszy.

Wykorzystanie: rekreacyjna jazda jak i od czasu do czasu zawody(czas jazdy i do 10h)

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-07-04 17:12:16
Autor: jakuboff
Buty spd na szosę
piecia aka dracorp wrote:
Ktoś używa podobnego rozwiązania i mógłby się podzielić jakie ma buty?

Ja tak jeżdżę w Sidi. Kiedy kupiłem rower AM z pedałami Crank Bros to od razu je zamieniłem na platformy, a CB poszły do mojego roweru trekkingowego. Wcześniej zrobiłem z niego przecinaka z prostą kierą (napęd 2x9 szosowy, cienkie Maxxis Detonator) no i założyłem tam te pedały. Najpierw jeździłem w jakichś tanich sixsixone, żeby zobaczyć z czym to się je. Ja wtedy nawet nie wiedziałem, że do szosy stosuje się inny typ zatrzasków. Myślałem, że tylko płaską podeszwą się różnią. W tym roku kupiłem sobie Sidi.

http://img13.imageshack.us/i/sidi.jpg/

Twarda, sztywna podeszwa, blok schowany, rzepy.
Nie jestem doświadczonym użytkownikiem - od jesieni jeżdżę przypięty do pedałów. Jeżdżę rekreacyjnie, do 100km; głównie miasto, parki, czasem wypady poza miasto, często w tych butach wchodzę do sklepów. Nigdy nie doświadczyłem żadnych pedałowych dolegliwości. Nie mogę narzekać :)

Data: 2009-07-05 09:37:53
Autor: Wojtek
Buty spd na szosę
piecia aka dracorp pisze:
[...]

Ale w końcu chcesz mieć w szosie blok i but górski (SPD) czy szosowy (SPD-SL)?

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-07-05 18:43:49
Autor: piecia aka dracorp
Buty spd na szosę
Dnia Sun, 05 Jul 2009 09:37:53 +0200, Wojtek napisał(a):

Ale w końcu chcesz mieć w szosie blok i but górski (SPD) czy szosowy
(SPD-SL)?

Chcę w szosie mieć spd, but górski, sztywna podeszwa, schowany blok. SPD-
SL nie bo to samo co dotychczas mam w postaci Miche i szosowy but Sidi.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-07-06 15:44:47
Autor: Wojtek
Buty spd na szosę
piecia aka dracorp pisze:
[...]

Wszystko ok z tymi spd, tyle że spd sl daje o wiele stabilniejszą stopę... chodzić się w tym nie da, fakt.

Data: 2009-07-07 06:02:41
Autor: piecia aka dracorp
Buty spd na szosę
Dnia Mon, 06 Jul 2009 15:44:47 +0200, Wojtek napisał(a):

Wszystko ok z tymi spd, tyle że spd sl daje o wiele stabilniejszą
stopę... chodzić się w tym nie da, fakt.
Tzn. da się ale nie jest to przyjemne i zresztą bloki się wówczas szybko ścierają.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-07-05 12:06:09
Autor: Tomasz Konik
Buty spd na szosę
[...]

Używam Sh. SH-M182N.
http://erowerowy.pl/buty-rowerowe-shimano-sh-m182-11.html
Bardzo trwałe, dość wygodne, jak dla mnie sztywne, odporne na przemakanie
(zadziwiająco).
Używam juz drugi sezon codziennie na miasto (OK) z R. V2 Comp, czasami z
trekingiem (M540) i z szosą właśnie (R. V4 Pro Microroad). Miałem wcześniej
kapcie sznurowane Sh. i różnica jest ogromna. Do V2 musiałem ciut przyciąć
protektor tylko. Blok praktycznie cały schowany.
Zastanawiam się, czy nie nabyć pary na zaś, choć aktualne bez widocznych
śladów zużycia.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-07-05 18:54:36
Autor: piecia aka dracorp
Buty spd na szosę
Dnia Sun, 05 Jul 2009 12:06:09 +0000, Tomasz Konik napisał(a):

[...]

Czyli każdy porządniejszy but SPD będzie dobry. Byle bez kolców(?).

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-07-05 19:14:46
Autor: Tomasz Konik
Buty spd na szosę
> Używam Sh. SH-M182N.

Czyli każdy porządniejszy but SPD będzie dobry. Byle bez kolców(?).

Tego nie wiem. Miałem szczęście po prostu. Zaufałem sprzedawcy;-)) (ANDO, KRK).
Założenia jednak miałem takie, że miał to być but dość sportowy, a możliwie
uniwersalny. Przednie korki ma wkręcane, więc normalnie nie używam (tylko na
błoto w góry).
Kiedyś chorowałem na Sidi, ale jak zobaczyłem, jak bardzo się szybko niszczą,
wziąłem Sh. Nie żałuję, zwłaszcza, że dostałem dobrą cenę. Trywialne...;-)))

Data: 2009-07-06 09:54:13
Autor: piecia aka dracorp
Buty spd na szosę
Dnia Sun, 05 Jul 2009 19:14:46 +0000, Tomasz Konik napisał(a):

> Używam Sh. SH-M182N.

Kiedyś chorowałem na Sidi, ale jak zobaczyłem, jak bardzo się szybko
niszczą, wziąłem Sh. Nie żałuję, zwłaszcza, że dostałem dobrą cenę.
Trywialne...;-)))
Jak jest z szerokością butów w porównaniu sidi a shimano?
Może uda się znaleźć coś tańszego ew. jeszcze pomyślę. A swoją drogą jak piszą że do takich butów zalecany taki pedał to znaczy, że z innymi też będą współdziałały.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-07-06 10:24:33
Autor: Tomasz Konik
Buty spd na szosę

> Kiedyś chorowałem na Sidi, ale jak zobaczyłem, jak bardzo się szybko
> niszczą, wziąłem Sh. Nie żałuję, zwłaszcza, że dostałem dobrą cenę.

Jak jest z szerokością butów w porównaniu sidi a shimano?

Porównania nie mam;-( Tyle Ci mogę powiedzieć, że mam bardzo standardowe
kopyto (dość wąskie) i buty Sh. leżą mi doskonale. Buty zawsze trzeba mierzyć.

Może uda się znaleźć coś tańszego ew. jeszcze pomyślę.

Przyzwoite sportowe buty Sh (i nie tylko Sh.) kupisz od niecałych 300 zł.

piszą że do takich butów zalecany taki pedał to znaczy, że z innymi też będą współdziałały.

Będą. Tyle, że może się okazać, że będzie inna ruchomość buta w zatrzasku,
albo trzeba przyciąć podeszwę. Jako napisałem - moje z blokami Sh model 51
(były z pedałami 540) używam do R V2 Com, V4 Vomp, V4 Pro Microroad i Sh. 540.
Pzdr;-)
Konik

--

Buty spd na szosę