Buzek o zalepionych napisach: to decyzja kwestorów. Kwestorka: to decyzja Buzka

Data: 2011-04-13 04:08:17
Autor: muto2100
Buzek o zalepionych napisach: to decyzja kwestorów. Kwestorka: to decyzja Buzka
zalepiono napisy pod zdjęciami na wystawie gapolskiej o smoleńsku -
wystawie otwartej wczoraj w Parlamencie Europejskim. Oburzanko,
politowanko, te sprawy. Europisposłowie ciągną na Buzka - jak mogłeś?
Buzek mówi: nic nie mogłem, decyzję podjęli kwestorzy.

Patrzę ja do przepisów o strukturze PE. Stoi tam tak: Kwestorzy
zajmują się, zgodnie z wytycznymi Prezydium, sprawami
administracyjnymi i finansowymi odnoszącymi się do deputowanych i ich
statutu (art. 25). Kwestorzy zasiadają w Prezydium z głosem doradczym.

Potem widzę, że niezależna.pl dorwała jedną z kwestorek, jejmość z
Luksemburga, która twierdzi, że podpisy pod zdjęciami są komiczne i w
ogóle. Ale jejmość zaznacza, że "kolegium kwestorów zajęło się sprawą
na prośbę przewodniczącego PE Jerzego Buzka. - Przewodniczący poprosił
nas o ustosunkowanie się do treści, które mają być zaprezentowane na
wystawie. Dodała, że to gremium jedynie wyraziło swój pogląd na
sprawę , a decyzja, czy pozostawić podpisy, czy nakazać je usunąć -
była w rękach Jerzego Buzka."

Pytanie: czy kwestorzy działają jakkolwiek poza Prezydium? I mają poza
nim jakąś władzę? Ja się nie wyznaję na tych prawniczych statutowo-
regulaminowych nudnościach, więc pytam znających się. Potrzebne mi to
do szczęścia.

Buzek o zalepionych napisach: to decyzja kwestorów. Kwestorka: to decyzja Buzka