Było nie raz - światła na skrzyżowani u

Data: 2011-01-08 22:40:49
Autor: Marcin Jan
Było nie raz - światła na skrzyżowani u
Było nie raz, i gdzie nie gdzie są wyświetlacze czasu do... ale to jest całkiem sensowne
http://demotywatory.pl/2528803/Prosta-rzecz

Data: 2011-01-08 18:56:25
Autor: Pete
On 1/8/2011 3:40 PM, Marcin Jan wrote:
Było nie raz, i gdzie nie gdzie są wyświetlacze czasu do... ale to jest całkiem sensowne
http://demotywatory.pl/2528803/Prosta-rzecz
Zaraz pojawia sie glosy, ze taki sygnalizator wywoluje agresje i zwieksza ryzyko wypadkow, bo jak ktos z daleka zobaczy, ze tego zielonego juz duzo nie zostalo, to mocniej depnie w gaz probujac sie jeszcze zalapac.

Pozdr.
Pete

Data: 2011-01-09 21:30:25
Autor: BydlÄ™
Pete wrote:
> [...]
> zwieksza ryzyko wypadkow, bo jak ktos z daleka zobaczy, ze tego
> zielonego juz duzo nie zostalo, to mocniej depnie w gaz probujac sie

Bo tak jest - zapalenie żółtego powoduje, że debile przyspieszają, by zdążyć na tzw. wczesnym czerwonym.

(niestety z tego nie da się wyciągnąć łapowek, więc drogówka się tym nie zajmuje - z radarem mają podobno dłuższego penisa...)

--
BydlÄ™

Data: 2011-01-08 22:08:38
Autor: masti
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia pięknego Sat, 08 Jan 2011 22:40:49 +0100 osobnik zwany Marcin Jan
wystukał:

Było nie raz, i gdzie nie gdzie są wyświetlacze czasu do... ale to jest
całkiem sensowne
http://demotywatory.pl/2528803/Prosta-rzecz

jak ktoś nie umie się przygotować do ruszenia to i tak nic mu nie pomoże.
A może zamiast żółte/czerwone dodamy jeszcze wszystkie kolory tęczy/
czerwone?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-09 01:30:34
Autor: Alpines
W dniu 2011-01-08 23:08, masti pisze:
[...]

A nie wystarczy zwykły sekundnik z odliczaniem?
Niekiedy najprostsze rozwiÄ…zania sÄ… najlepsze

--
Pozdrowienia
Alpines

Niektórzy powiedzieli wszystko, zanim jeszcze otworzyli usta. (Elias Canetti)

    Ile Zabrac
http://www.ilezabrac.pl

Data: 2011-01-09 12:17:20
Autor: Axel

"Alpines" <alpines@#wpowietrzudwa.pl> wrote in message news:igavjm$4j8$1news.onet.pl...
[...]

Dokladnie. Nie wiem, po co komplikowac. Licznik odliczajacy do zera i na czerwonym i na zielonym.

--
Axel

Data: 2011-01-09 12:43:31
Autor: masti
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia pięknego Sun, 09 Jan 2011 01:30:34 +0100 osobnik zwany Alpines
wystukał:

[...]

najprostszym jest zapalenie siÄ™ zielonego po czerwonym.
Jak ktoś nie wie, ze za parę sekund sie zapali i nie jest na to gotowy to może niech jeździ autobusem?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-09 17:50:55
Autor: Vax
W dniu 2011-01-09 13:43, masti pisze:

najprostszym jest zapalenie siÄ™ zielonego po czerwonym.

najprostsze nie oznacza najlepsze, chyba, że w poruszaniu
siÄ™ po drogach cenisz sobie prostotÄ™ wozu drabiniastego

Jak ktoÅ› nie wie, ze za parÄ™ sekund sie zapali i nie jest na to gotowy to
może niech jeździ autobusem?

i ma się np. 45 sekund wgapiać, czasem pod słońce, by następnie
błyskawicznie ruszyć (przecież nie będzie się narażał na trąbienie
tych z tyłu!), ale wgapiając się w czerwone, może nie będzie miał
czasu na dokładną ocenę sytuacji na skrzyżowaniu.

Żółte pozwala "przygotować się do ruszania" (wbić bieg, rozejrzeć się).
Spoglądać na światła w interwałach zbliżonych do czasu palenia się
żółtego.
Licznik daje to samo, ale jeszcze wygodniej (nie trzeba cały czas
wypatrywać tego żółtego).

Z innej beczki: niektórzy potrafią jeździć ze skrzynią biegów bez
synchronizacji a nawet zmieniać biegi bez użycia sprzęgła i zgrzytów,
więc może na egzaminach na PJ takie auta bez synchronizacji dawać,
bo "jak ktoś nie potrafi dostosować prędkości obrotowej silnika do
prędkości kół na danym biegu to niech może jeździ autobusem"? ;p

Jasne, że można się i powyższego nauczyć (ja tam potrafię, zdałbym),
ale _wygodniej_ jest inaczej, ze sprzęgłem (i z żółtym na światłach)
i z synchronizatorami (z licznikami na światłach).

v.

Data: 2011-01-09 18:55:32
Autor: nazgul
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu

najprostszym jest zapalenie siê zielonego po czerwonym.
Jak kto¶ nie wie, ze za parê sekund sie zapali i nie jest na to gotowy to
mo¿e niech je¼dzi autobusem?

to nie jest do ruszania tylko do oceny czy doje¿dzaj±c do skrzyzowania
za³apiesz siê na zielone czy nie.

jak zosta³o "ma³o" czerwonego to wczesniej zwalniasz i dotaczasz siê tak aby trafiæ na zielone.
jak zosta³o "ma³o" zielonego to... albo wciskasz do dechy albo.. zwalniasz zawczasu i stajesz pod swiat³ami.

Data: 2011-01-10 10:58:58
Autor: masti
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia pięknego Sun, 09 Jan 2011 18:55:32 +0100 osobnik zwany nazgul
wystukał:

najprostszym jest zapalenie siê zielonego po czerwonym. Jak kto¶ nie
wie, ze za parê sekund sie zapali i nie jest na to gotowy to mo¿e niech
jeÅ’dzi autobusem?

[...]

od tego jest żółte

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-10 18:25:05
Autor: Vax
W dniu 2011-01-10 11:58, masti pisze:

najprostszym jest zapalenie siê zielonego po czerwonym.

od tego jest żółte

uzgodnij to sam ze sobÄ…

v.

Data: 2011-01-10 21:52:23
Autor: masti
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia pięknego Mon, 10 Jan 2011 18:25:05 +0100 osobnik zwany Vax wystukał:

ja? nie muszÄ™.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-09 19:10:31
Autor: JaromirD
masti wrote:

k ktoÅ› nie wie, ze za parÄ™ sekund sie zapali

Za parę sekund to ile? Bo cykle są różne.

Data: 2011-01-09 20:25:59
Autor: Robert Rêdziak
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
On Sun, 9 Jan 2011 12:43:31 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell>
wrote:

Jak kto¶ nie wie, ze za parê sekund sie zapali i nie jest na to gotowy to mo¿e niech je¼dzi autobusem?

 Parê sekund znaczy 15? 30? 120? Zaraz powiesz, ¿e mo¿na patrzeæ
 na ¶wiat³a dla ruchu prostopad³ego, strza³ki, etc. Ale to, ¿e
 prostopad³y ma ju¿ dawno czerwone, nawet ci z przeciwnego pasa
 ju¿ ruszyli, nie znaczy, ¿e my te¿ mamy/za chwilê bêdziemy mieli
 zielone.

 r.
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-01-10 10:59:41
Autor: masti
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia pięknego Sun, 09 Jan 2011 20:25:59 +0000 osobnik zwany Robert Rędziak
wystukał:

On Sun, 9 Jan 2011 12:43:31 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

Jak ktoÅ› nie wie, ze za parÄ™ sekund sie zapali i nie jest na to gotowy
to może niech jeździ autobusem?

 ParÄ™ sekund znaczy 15? 30? 120? Zaraz powiesz, że można patrzeć na
 Å›wiatÅ‚a dla ruchu prostopadÅ‚ego, strzaÅ‚ki, etc. Ale to, że prostopadÅ‚y
 ma już dawno czerwone, nawet ci z przeciwnego pasa już ruszyli, nie
 znaczy, że my też mamy/za chwilÄ™ bÄ™dziemy mieli zielone.

no i? a po co masz w takim razie żółte z czerwonym?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-10 18:26:47
Autor: Vax
W dniu 2011-01-10 11:59, masti pisze:

no i? a po co masz w takim razie żółte z czerwonym?

bo żółte pomaga, za to licznik pomaga _jeszcze_bardziej_

v.

Data: 2011-01-10 21:52:11
Autor: masti
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia pięknego Mon, 10 Jan 2011 18:26:47 +0100 osobnik zwany Vax wystukał:

W dniu 2011-01-10 11:59, masti pisze:

no i? a po co masz w takim razie żółte z czerwonym?

bo żółte pomaga, za to licznik pomaga _jeszcze_bardziej_

acha, a szofer jeszce bardziej. Szofer dla każdego!

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-11 00:27:06
Autor: Vax
W dniu 2011-01-10 22:52, masti pisze:

bo żółte pomaga, za to licznik pomaga _jeszcze_bardziej_

acha, a szofer jeszce bardziej. Szofer dla każdego!

Mam ciekawsze rzeczy do robienia, niż gapienie się bez przerwy
(czy zerkania co kilka sekund) w sygnalizator wypatrujÄ…c
żółtego.
Mało tego, mam licznik w kuchence mikrofalowej, który (o zgrozo!)
sam wyłącza kuchenkę. I jeszcze informuje dźwiękiem.
Normalnie, dupa ze mnie, a nie kucharz.
A przecież można stać, jak przy tradycyjnej kuchence i samemu
zadbać o wyłączenie.
Spoko - da się, można zawsze ustawiać maksymalny czas i samemu
przerywać. Tylko, kurwa, po co? Żeby być "lepszym" kucharzem?

Udogodnienia są dla ludzi. Przed wieprze się pereł nie rzuca ;p

A teraz wyjaśnij, jak moja aprobata dla liczników przy sygnalizatorach
przekłada się na me umiejętności jako szofera.

v.

Data: 2011-01-11 09:23:58
Autor: masti
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia pięknego Tue, 11 Jan 2011 00:27:06 +0100 osobnik zwany Vax wystukał:

W dniu 2011-01-10 22:52, masti pisze:

bo żółte pomaga, za to licznik pomaga _jeszcze_bardziej_

acha, a szofer jeszce bardziej. Szofer dla każdego!

Mam ciekawsze rzeczy do robienia, niż gapienie się bez przerwy (czy
zerkania co kilka sekund) w sygnalizator wypatrując żółtego.

to jeździj z szoferem. Jak sam jesteś kierowcą to mas się gapić.
Czym to się różni od gapienia się na licznik?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-11 10:54:21
Autor: niusy.pl
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu

Użytkownik "masti" <gone@to.hell>

[...]

Z licznikiem można raz spojrzeć i tylko odczekać tyle ile stało

Data: 2011-01-11 16:23:09
Autor: Vax
W dniu 2011-01-11 10:23, masti pisze:

[...]

tym, czym zajęcie się czymś, bo pociąg będzie za godzinę
od stania przez godzinÄ™ na peronie i wypatrywania pociÄ…gu
bez znajomości godziny odjazdu.

Ze też ludziom nie znającym cyferek prawo jazdy wydają.
Jak taki ograniczenia rozpoznaje? Jeździ zawsze 40km/h
żeby na pewno nigdzie nie przekroczyć?

v.

Data: 2011-01-11 16:30:17
Autor: masti
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia pięknego Tue, 11 Jan 2011 16:23:09 +0100 osobnik zwany Vax wystukał:

[...]

godzinę na peronie i wypatrywania pociągu bez znajomości godziny
odjazdu.

jak stoisz to nadal masz obowiązek patrzeia co się dzieje w okół a nie malowania usteczek w lusterku.

poza tym światła zmieniają się co parę minut (max) nie co godzinę. Więc analogia z dupy.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-11 18:23:51
Autor: Vax
W dniu 2011-01-11 17:30, masti pisze:

[...]

patrzenie _wokół_ to coś innego niż gapienie się cały czas
(albo z króciutkimi przerwami) w sygnalizator.

a nie
malowania usteczek w lusterku.

nie interesuje mnie do czego używasz lusterka

poza tym światła zmieniają się co parę minut (max) nie co godzinę.

tym bardziej nie jestem idiotą, który nie docenia spojrzenia
na sygnalizator w tym czasie dwa-trzy razy, zamiast mrużyć
gały, gdy stoi akurat pod oślepiające słońce, przez te parę minut

Więc
analogia z dupy.

Z dupy to są osoby, które same nie potrafiąc z czegoś skorzystać,
twierdzą, że owo coś jest nieprzydatne dla każdego.
Przez te "kilka minut" to mogę zjeść batonika lub pogapić się na
fajne laski czekające na przejściu, sprawdzić, czy mam gotówkę,
czy może mam się zatrzymać przy jakimś bankomacie oraz zrobić
masę innych rzeczy, których nie potrafisz sobie wyobrazić.

Nadto taki licznik zmniejsza wkurwienie spieszÄ…cych siÄ™.
Jakoś tak szybciej i bez nerwów "kiedy kurwa te zielone"
czas upływa.
Zaś argument, że zwiększa się przepustowość skrzyżowania
(mierzona) do Ciebie i tak nie trafia.

v.

Data: 2011-01-11 18:02:40
Autor: masti
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia pięknego Tue, 11 Jan 2011 18:23:51 +0100 osobnik zwany Vax wystukał:

W dniu 2011-01-11 17:30, masti pisze:

tym, czym zajęcie się czymś, bo pociąg będzie za godzinę od stania
przez godzinę na peronie i wypatrywania pociągu bez znajomości godziny
[...]

Nadto taki licznik zmniejsza wkurwienie spieszÄ…cych siÄ™. JakoÅ› tak
szybciej i bez nerwów "kiedy kurwa te zielone" czas upływa.
Zaś argument, że zwiększa się przepustowość skrzyżowania (mierzona) do
Ciebie i tak nie trafia.

v.

widzisz kiedyś na sygnalizatorach były 3 światła, a nawet 2. Potem zaczęto światła łączyć. Ale powiedz mi czemu dla wygody paru niedouczonych mamy wydawać miliardy na fanaberie skoro brakuje ich na budowę dróg i inne potrzebniejsze rzeczy?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-11 19:23:32
Autor: Vax
W dniu 2011-01-11 19:02, masti pisze:

widzisz kiedyś na sygnalizatorach były 3 światła, a nawet 2.

A kiedyś nie było wcale świateł, rond, rond turbinowych,
autostrad, zielonej fali i masy innych udogodnień.
Kiedyś nie było internetu. To dlaczego korzystasz?

zaczęto światła łączyć. Ale powiedz mi czemu dla wygody paru
niedouczonych

jakich, kurwa, niedouczonych?
Uzasadnij.

mamy wydawać miliardy

jakie, kurwa, miliardy? Podaj wyliczenia.
Nie udawaj idioty, bo czytałeś już chyba, jaki procent kosztów
sygnalizacji świetlnej stanowią liczniki.

na fanaberie

jakie, kurwa, fanaberie?
Takie np. zwiększenie przepustowości, to fanaberia?

v.

Data: 2011-01-11 21:00:21
Autor: masti
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia pięknego Tue, 11 Jan 2011 19:23:32 +0100 osobnik zwany Vax wystukał:

[...]

właśnie wykazałem.

mamy wydawać miliardy

jakie, kurwa, miliardy? Podaj wyliczenia. Nie udawaj idioty, bo czytałeś
już chyba, jaki procent kosztów sygnalizacji świetlnej stanowią
liczniki.

przez okno widzę skrzyżowanie. jest na nim kilkadziesiąt sygnlizatorów. Jak myślisz jaki jest koszt dodania kolejnych lamp i sterowników do nich? a teraz przemnóż sobie przez liczbę skrzyżowań w Polsce. mozesz użyć liczydeł. Jak skończysz to wróć.

na fanaberie

jakie, kurwa, fanaberie?

skoro nie umiesz się wyrażać bez rzucania mięsem to może idź sobie na jakąś ustawkę. będziesz wsród kolegów.

Takie np. zwiększenie przepustowości, to fanaberia?

bzdura. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-11 23:23:30
Autor: Vax
W dniu 2011-01-11 22:00, masti pisze:

przez okno widzę skrzyżowanie. jest na nim kilkadziesiąt sygnlizatorów.
Jak myślisz jaki jest koszt dodania kolejnych lamp i sterowników do nich?

Poszukaj sobie, kiedyś wklejałem linki z kosztami.
A adwersarz też pieprzył głupoty i epatował kwotami
przesadzonymi o rzędy wielkości.

a teraz przemnóż sobie przez liczbę skrzyżowań w Polsce. mozesz użyć
liczydeł. Jak skończysz to wróć.

Tu jesteś jakiś niedorozwinięty?
Po xuj montować na skrzyżowaniach, na których nie trzeba,
bo np. przepustowość jest absolutnie wystarczająca,
ruch minimalny, a cykle króciutkie.
Parafrazując: Przemyśl to. Możesz z kolegami. Jak skończysz to wróć ;p

Wiesz co to jest inwestycja?
To jeszcze odkryj, że można inwestować w bezpieczeństwo,
albo w zwiększanie przepustowości.

Jeszcze zacznij dzreć paszczę, że nie ma sensu doświetlać
przejść dla pieszych, bo kierowcy mają uważać i widzieć
znaki i przejścia, mieć dobre światła, zwalniać
a jak nie, to won do autobusu. A pieszym starczy zwykła latarnia.
Tyle kasy na te latarnie, tyle prÄ…du, MILIARDY!!!

na fanaberie

jakie, kurwa, fanaberie?

skoro nie umiesz się wyrażać bez rzucania mięsem to może idź sobie na
jakąś ustawkę. będziesz wsród kolegów.

ojej, focha rzucił, jeszcze się ktoś nabierze na tą delikatność... lol

Takie np. zwiększenie przepustowości, to fanaberia?

bzdura.

sam jesteś bzdura - linki o stwierdzonym i zmierzonym wzroście
przepustowości tez kiedyś podawałem.

A teraz jest ten moment, gdy zaczynasz marudzić, że przepustowość
by była taka sama i bez liczników, gdyby się wszyscy czujnie
przez cały czas wgapiali w sygnalizator oczekując żółtego.
Problem w tym, że się nie wgapiają, bo to durne jest, męczące,
nudne (w zależności od osoby).

Mnie pasuje, że ci przede mną statystycznie szybciej ruszają,
wiem też, że _moje_ wlepianie się w sygnalizator _im_ nie pomoże.
Więc cieszy mnie np fakt, że nie muszę stać kolejnego cyklu.

Ale Twoja wyobraźnia najwyraźniej kończy się na sytuacji, gdy stoisz
pierwszy (jedyny?) przed światłami i poza gapieniem się w lampę
to jako alternatywa masz tylko "malowanie usteczek w lusterku".

v.

Data: 2011-01-11 22:33:43
Autor: masti
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia pięknego Tue, 11 Jan 2011 23:23:30 +0100 osobnik zwany Vax wystukał:

[...]

pa. skoro nie umiesz normalnie dyskutować to nie mamy o czym.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-12 00:35:24
Autor: Vax
W dniu 2011-01-11 23:33, masti pisze:

Tu jesteś jakiś niedorozwinięty?

pa. skoro nie umiesz normalnie dyskutować to nie mamy o czym.

A to ciekawe, że spośród wielu merytorycznych kwestii,
wybrałeś akurat to i to w odpowiedzi na Twoje sugestie,
jakobym do liczenia używał liczydła, malował usta itp.

Spoko, uciekaj, już to przerabialiśmy kiedyś, prawda?
Brak wyobraźni, brak argumentów.

v.

Data: 2011-01-11 22:57:10
Autor: Robert Rêdziak
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
On Mon, 10 Jan 2011 10:59:41 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell>
wrote:

no i? a po co masz w takim razie ¿ó³te z czerwonym?

 Skieruj to pytanie nie do mnie, tylko do tych, którym wbicie
 jedynki, zrzucenie rêkawa (o ile oczywi¶cie zaci±gaj± rêczny, bo
 lepiej komu¶ stopami po oczach ¶wieciæ) i ruszenie zajmuje
 kilka-kilkana¶cie sekund. Szczególnie na krzy¿ówkach, gdzie
 zielone dla kierunku o ni¿szym priorytecie zapala siê na 15
 sekund.

Data: 2011-01-08 22:51:11
Autor: Tomek
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
Użytkownik "Marcin Jan" napisał
Było nie raz, i gdzie nie gdzie są wyświetlacze czasu do... ale to jest całkiem sensowne
http://demotywatory.pl/2528803/Prosta-rzecz

dla zwykłego człowieka OK, ale jak daltonista ma rozróżnić które światło mamy? jak myślisz, czemu czerwone zawsze jest na górze, zielone na dole i inaczej wygląda przejście z czerwonego w zielone a inaczej z zielonego w czerwone?

Data: 2011-01-08 22:57:24
Autor: nalesnik
Tomek wrote:
[...]

Daltonista za kółkiem? Już nie robią na badaniu medycznym testów Ishihary?

Data: 2011-01-08 23:25:47
Autor: spammtrapp
W dniu 2011-01-08 22:57, nalesnik pisze:
Tomek wrote:
[...]

Robia, i nadal daltonista moze byc kierowca.

Data: 2011-01-08 23:50:54
Autor: Tomek
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
Użytkownik "nalesnik" napisał
Daltonista za kółkiem?
oczywiście że tak. jeśli dobrze kojarzę to "dalton" nie może mieć chyba PJ zawodowego, a amatorskie jak najbardziej

Data: 2011-01-09 08:21:22
Autor: Andrzej Kubiak
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia Sun, 9 Jan 2011 00:05:06 +0100, Cavallino napisa³(a):

oczywi¶cie ¿e tak. je¶li dobrze kojarzê to "dalton" nie mo¿e mieæ chyba PJ zawodowego, a amatorskie jak najbardziej
Od kiedy?

Od dawna, wyszukiwarka rozwieje w±tpliwo¶ci.

AK

Data: 2011-01-09 11:27:06
Autor: moje_przedmioty
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu

U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d28eda0$0$2498$65785112news.neostrada.pl...
U¿ytkownik "Tomek" <WYWAL.TOqazzyTO.TEZ@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:igapoh$ncd$1news.onet.pl...
U¿ytkownik "nalesnik" napisa³
Daltonista za kó³kiem?
oczywi¶cie ¿e tak. je¶li dobrze kojarzê to "dalton" nie mo¿e mieæ chyba PJ zawodowego, a amatorskie jak najbardziej

Od kiedy?

Od zawsze
W czym mia³by przeszkadzaæ daltonizm??

Data: 2011-01-09 11:33:14
Autor: Cavallino
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
U¿ytkownik "moje_przedmioty" <fotkom@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:igc2hs$1oj$1news.onet.pl...

[...]

Nie mam pojêcia, ale pamiêtam ¿e mój kumpel nie dosta³e prawka ze wzglêdu na to schorzenie.
Wiêc od zawsze to raczej nie, przynajmniej w latach 80-tych by³o to dyskwalifikuj±ce.
Inna sprawa, ¿e pewnie daltonizmy s± ró¿ne.

Data: 2011-01-09 18:23:11
Autor: spammtrapp
W dniu 2011-01-09 11:33, Cavallino pisze:
Inna sprawa, ¿e pewnie daltonizmy s± ró¿ne.

O to to to.

Data: 2011-01-09 11:33:34
Autor: f
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d28eda0$0$2498$65785112news.neostrada.pl...
Od kiedy?
"pełnych" daltonistów' widzących na szaro chyba w ogóle nie ma
Większość mężczyzn ma problem z kolorem czerwonym, duzo gorzej go widzą od kobiet
W książeczce testowej widzą co najmniej pierwszą stronę.
Intensywne światła na sygnalizatorze każdy odrózni, problem może sprawiać czerwony na którego silnie świeci słońce - nie odróżnią odblasku pokrywki od podświetlenia tła.

Data: 2011-01-09 12:06:14
Autor: J.F.
By³o nie raz - œwiat³a na skrzy¿owaniu
On Sun, 9 Jan 2011 11:33:34 +0100,  f wrote:
"pe³nych" daltonistów' widz±cych na szaro chyba w ogóle nie ma
Wiêkszo¶æ mê¿czyzn ma problem z kolorem czerwonym, duzo gorzej go widz± od kobiet
W ksi±¿eczce testowej widz± co najmniej pierwsz± stronê.

Ja tam jakos nie mialem problemu i z nastepnymi stronami .. az do
czasu internetu.

Nie pamietam z jakiej strony to sciagniete:
http://jfox.republika.pl/dalton/18.jpg
widze ze kazda kropka w innym kolorze .. ale jaka liczba ? A czcionka tam fantazyjna, wiec moze 1 moze 7, a dalej 6,5 czy 8 ?

To juz nie tylko test na widzenie kolorow, takze na synteze.

http://jfox.republika.pl/dalton/32.jpg
domyslac sie nalezy ze 3 .. ale czy wy to wyraznie widzicie ? http://jfox.republika.pl/dalton/42.jpg
http://jfox.republika.pl/dalton/52.jpg

http://jfox.republika.pl/dalton/51.jpg
tu nic nie rozpoznaje - mimo ze widze najrozniejsze kolory.

http://jfox.republika.pl/dalton/72.jpg
73 czy 78 ? A moze to wina monitora ? Krotka zabawa z gimp, zmiana odcienia
http://jfox.republika.pl/dalton/72h56.jpg
http://jfox.republika.pl/dalton/72h173.jpg

Jest jednak w tym obrazku wyrazna informacja, tylko trzeba ja wydobyc (przynajmniej dla mnie wyrazna po wydobyciu)

J.

Data: 2011-01-09 11:33:19
Autor: Robert Rêdziak
By³o nie raz - œwiat³a na skrzy¿owaniu
On Sun, 09 Jan 2011 12:06:14 +0100, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

http://jfox.republika.pl/dalton/18.jpg

 16.

http://jfox.republika.pl/dalton/32.jpg
domyslac sie nalezy ze 3 .. ale czy wy to wyraznie widzicie ?

 W oryginale jest to album o rozmiarach oko³o 20x20cm -- lepiej
 widaæ ;) Z tego co pamiêtam, nie mia³em ¿adnych problemów z
 rozpoznawaniem tych liczb.

http://jfox.republika.pl/dalton/51.jpg
tu nic nie rozpoznaje - mimo ze widze najrozniejsze kolory.

 6.

http://jfox.republika.pl/dalton/72.jpg
73 czy 78 ?

 73.

Data: 2011-01-09 12:31:36
Autor: Cavallino
By³o nie raz - ?wiat³a na skrzy¿owaniu
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:7s4ji69ulb7cl82fs9s7rj3lijhgijcbss4ax.com...
[...]

Tak.

http://jfox.republika.pl/dalton/42.jpg

71

http://jfox.republika.pl/dalton/52.jpg

45

6

Data: 2011-01-09 13:35:11
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Było nie raz - �wiatła na skrzyżo waniu
W dniu 2011-01-09 12:06, J.F. pisze:
[...]

16

3

[...]

A moze to wina monitora ?

Może być. Kwestia kalibracji lub chociażby ustawienia jasności i nasycenia.

Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90

Data: 2011-01-09 23:09:53
Autor: Jacek Osiecki
By³o nie raz - œwiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia Sun, 09 Jan 2011 12:06:14 +0100, J.F napisa³(a):
[...]

[ciach]

A czy przypadkiem nie jest tak, ¿e niektóre ze stron testowych bêd±
rozpoznane w³a¶nie przez osoby z daltonizmem, a przez osoby widz±ce
prawid³owo - nie? Choæby t³o, które dla daltonisty bêdzie bardziej
jednorodne ni¿ dla nie-daltonisty...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-01-10 00:36:43
Autor: Vax
W dniu 2011-01-10 00:09, Jacek Osiecki pisze:

[...]

Znaczy, jak bez trudu czytam ca³± t± ksi±¿eczkê, to mam wszystkie(?!)
rodzaje daltonizmu? To jakim cudem te testy w GOBLLu pozytywnie przechodzi³em? ;)

v.

Data: 2011-01-10 02:07:54
Autor: Borys Pogore³o
By³o nie raz - œwiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia Sun, 9 Jan 2011 23:09:53 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisa³(a):

A czy przypadkiem nie jest tak, ¿e niektóre ze stron testowych bêd±
rozpoznane w³a¶nie przez osoby z daltonizmem, a przez osoby widz±ce
prawid³owo - nie?

 W tych testach, które ja kojarzê, daltoni¶ci powinni zobaczyæ inn± liczbê
ni¿ prawid³owo widz±cy.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-10 02:13:19
Autor: Borys Pogore³o
By³o nie raz - œwiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia Sun, 09 Jan 2011 12:06:14 +0100, J.F. napisa³(a):

A moze to wina monitora ?

 Spróbuj z tym:
 http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77

 Je¶li poprawnie u³o¿ysz, to masz dobry monitor przynajmniej je¶li chodzi o
wy¶wietlania odcieni :)

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-10 11:41:50
Autor: Massai
Borys Pogore³o wrote:

> [...]

 http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77

 Je¶li poprawnie u³o¿ysz, to masz dobry monitor przynajmniej je¶li

Uch, ciê¿ko by³o...
16 punktów mi wyliczy³, chyba nie a¿ tak ¼le ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-10 13:09:11
Autor: Maciek
By³o nie raz - ?wiat³a na skrzy¿owaniu

Uch, ciê¿ko by³o...
16 punktów mi wyliczy³, chyba nie a¿ tak ¼le ;-)

ee latwo bylo :-) u mnie na szybko trojeczka ;-) no ale na pewno to tez kwestia monitora ;-)

Data: 2011-01-10 12:25:09
Autor: Massai
Maciek wrote:

> Uch, ciê¿ko by³o...
> 16 punktów mi wyliczy³, chyba nie a¿ tak ¼le ;-)

ee latwo bylo :-) u mnie na szybko trojeczka ;-) no ale na pewno to
tez kwestia monitora ;-)

Wbrew pozorom - niekoniecznie monitora. Przy takich testach ustawienia
monitorów, ogromne znaczenie ma o¶wietlenie w pomieszczeniu.

Co z tego ¿e monitor mo¿e byæ idealnie ustawiony kolorymetrem, jak kto¶
ma ¿ó³te rolety w oknach, i po zas³oniêciu - ka¿dy kolor jest de facto
odcieniem ¿ó³ci ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-10 13:22:56
Autor: J.F.
On Mon, 10 Jan 2011 11:41:50 +0000 (UTC),  Massai wrote:
Borys Pogore³o wrote:
[...]

U mnie 14 za pierwszym razem, a przy dziennym oswietleniu 8.

J.

Data: 2011-01-11 01:08:03
Autor: Adam P³aszczyca
By³o nie raz - ?wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia Mon, 10 Jan 2011 13:22:56 +0100, J.F. napisa³(a):

Uch, ciê¿ko by³o...
16 punktów mi wyliczy³, chyba nie a¿ tak ¼le ;-)

U mnie 14 za pierwszym razem, a przy dziennym oswietleniu 8.

A ja mam kalibrowany monitor ;)

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2011-01-11 11:34:26
Autor: J.F.
On Tue, 11 Jan 2011 01:08:03 +0100,  Adam P³aszczyca wrote:
[...]

No i co - zero bledow ?  Tos baba :-)

Kalibracja monitora chyba zreszta nie ma nic do rzeczy.

J.

Data: 2011-01-12 21:39:24
Autor: Adam P³aszczyca
By³o nie raz - ?wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia Tue, 11 Jan 2011 11:34:26 +0100, J.F. napisa³(a):

A ja mam kalibrowany monitor ;)

No i co - zero bledow ?  Tos baba :-)

Kalibracja monitora chyba zreszta nie ma nic do rzeczy.

Ma bardzo du¿o :D

Data: 2011-01-13 00:27:20
Autor: J.F.
On Wed, 12 Jan 2011 21:39:24 +0100,  Adam P³aszczyca wrote:
[...]

W tym przypadku ? Gdy wiernosc kolorow w ogole nie jest istotna, a
chodzi o uszeregowanie zmian w bezposrednim porownaniu ? Byle monotoniczny byl.

J.

Data: 2011-01-13 12:30:15
Autor: Mirek Ptak
By³o nie raz - ?wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia 2011-01-13 00:27,  *J.F.* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
[...]

Dok³adnie - masz racjê. Kalibracja nie ma tu nic do gadania.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-01-13 22:22:09
Autor: Adam P³aszczyca
By³o nie raz - ?wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia Thu, 13 Jan 2011 00:27:20 +0100, J.F. napisa³(a):

Ma bardzo du¿o :D

W tym przypadku ? Gdy wiernosc kolorow w ogole nie jest istotna, a
chodzi o uszeregowanie zmian w bezposrednim porownaniu ?

Ano duzo, bo niekalibrowane potrafi± mieæ bardzo dziwne krzywe przej¶ciowe. --

Data: 2011-01-14 01:18:36
Autor: J.F.
On Thu, 13 Jan 2011 22:22:09 +0100,  Adam P³aszczyca wrote:
[...]

No ale co - niemonotoniczne ? J.

Data: 2011-01-17 21:39:02
Autor: Adam P³aszczyca
By³o nie raz - ?wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia Fri, 14 Jan 2011 01:18:36 +0100, J.F. napisa³(a):

Ano duzo, bo niekalibrowane potrafi± mieæ bardzo dziwne krzywe przej¶ciowe.

No ale co - niemonotoniczne ?

Jakby¶ mia³ kwadraciki czysto RGB, to wtedy by nie by³o problemu. Ale nie
masz.

Data: 2011-01-11 08:38:39
Autor: Mirek Ptak
By³o nie raz - ¶wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia 2011-01-10 13:22,  *J.F.* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

[...]

4 za pierwszym razem :) na jakim¶ dellu 17 cali.

Data: 2011-01-11 10:26:23
Autor: J.F.
On Tue, 11 Jan 2011 08:38:39 +0100,  Mirek Ptak wrote:
  http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77

4 za pierwszym razem :) na jakim¶ dellu 17 cali.

Jestes kobieta :-)

Ewentualnie - masz prace odpowiednia do predyspozycji :-)

J.

Data: 2011-01-11 12:43:21
Autor: Mirek Ptak
Było nie raz - �wiatła na skrzyżo waniu
Dnia 2011-01-11 10:26,  *J.F.* napisaÅ‚, a mnie coÅ› podkusiÅ‚o, żeby odpisać:

   http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77

4 za pierwszym razem :) na jakimÅ› dellu 17 cali.

Jestes kobieta :-)

Ewentualnie - masz prace odpowiednia do predyspozycji :-)

Zdecydowanie to :)

Data: 2011-01-13 00:57:28
Autor: Micha³
By³o nie raz - ?wiat³a na skrzy¿owaniu
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisa³(a):
Dnia 2011-01-11 10:26,  *J.F.* napisaÅ‚, a mnie coÅ› podkusiÅ‚o, żeby odpisać
:

> Jestes kobieta :-)
>
> Ewentualnie - masz prace odpowiednia do predyspozycji :-)

Zdecydowanie to :)

Pozdrawiam - Mirek

Nie, pewnie ten "jaki¶ dell" to jedna z najlepszych matryc PVA ;)

ja widzê na Eizo (IPS) dobrze, na laptopie Dela ju¿ nie

pozdrawiam.

Data: 2011-01-13 12:37:41
Autor: Mirek Ptak
Było nie raz - światła na skrzyżow aniu
Dnia 2011-01-13 01:57,  * MichaÅ‚* napisaÅ‚, a mnie coÅ› podkusiÅ‚o, żeby odpisać:

[...]

Nie, pewnie ten "jakiÅ› dell" to jedna z najlepszych matryc PVA ;)

ja widzę na Eizo (IPS) dobrze, na laptopie Dela już nie

To model 1708FPt - jeśli się nie mylę to tylko TN

Data: 2011-01-10 11:42:44
Autor: Massai
By³o nie raz - œwiat³a na skrzy¿owaniu
J.F. wrote:

A moze to wina monitora ?

Trudno powiedzieæ, ale ja te wszystkie które poda³e¶ bez najmniejszych
w±tpliwo¶ci czytam ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-10 13:55:05
Autor: J.F.
On Mon, 10 Jan 2011 11:42:44 +0000 (UTC),  Massai wrote:
J.F. wrote:
A moze to wina monitora ?

Trudno powiedzieæ, ale ja te wszystkie które poda³e¶ bez najmniejszych
w±tpliwo¶ci czytam ;-)

Jak pisalem - nie mam problemow z rozpoznawaniem kolorow, mam problem
z synteza. Ot np plik 32.jpg

248 162 115 - tlo kropka "czerwona" 243 219 147 - tlo kropka "zolta"
193 227 176 - "3" kropka "bladozielona"

216 198 132 - tlo czy cyfra ? przez czerwony filtr widac lepiej :-)

J.

Data: 2011-01-11 16:29:37
Autor: flower
> [...]

widze ze kazda kropka w innym kolorze .. ale jaka liczba ?
A czcionka tam fantazyjna, wiec moze 1 moze 7, a dalej 6,5 czy 8 ?

Trochê OT, ale te kolorki to ma³y piku¶. Znajd¼cie osobê, która rzeczywi¶cie
widzi, ¿e kwadraty A i B maj± ten sam kolor. To jest tak silne z³udzenie, ¿e
wiêkszo¶æ osób w ogóle nie wie o co chodzi, nawet przez g³owê im nie
przechodzi ¿e to w ogóle jest z³udzenie.
http://www.psp5.pionki.pl/rozrywka/smietnik/zludzen/zludzen.html

--
"¯a³uj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2011-01-09 11:51:11
Autor: f
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d28eda0$0$2498$65785112news.neostrada.pl...
Od kiedy?

Kto nie widzi liczb 83, 37, 56 na tych planszach?
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Alepota_barw
Ja nie widzę żadnej

Kto nie widzi 6 różnokolorowych pasków?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Deuteranopia
http://pl.wikipedia.org/wiki/Protanopia
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tritanopia
Ja widzÄ™

tutaj widzÄ™ tylko jednÄ… 16
http://colorvisiontesting.com/ishihara.htm#demonstration

Data: 2011-01-09 12:28:20
Autor: Cavallino
Użytkownik "f" <fs@cf.gh> napisał w wiadomości news:igc411$63u$1news.onet.pl...

[...]

Ja widzę wszystko co ma być widać.
I jakoś po obejrzeniu wiki nie jestem przekonany, że nieodróżnianie czerwonego od zielonego nie jest niebezpieczne dla kierowcy.

Data: 2011-01-09 21:20:58
Autor: f
daltonizm

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d299bd2$0$2442$65785112news.neostrada.pl...
I jakoś po obejrzeniu wiki nie jestem przekonany, że nieodróżnianie czerwonego od zielonego nie jest niebezpieczne dla kierowcy.

Chcesz powiedzieć, ze ci co wjeżdzają na skrzyżowanie na "późnym żółtym" czyli czerwonym to daltonisci ?
Ja myslę, że nie. TK Ja, chołota niech spierdala.
Daltoniści są świadomi swoich ograniczeń i wiedzą, że czerwona lampa u góry, zielona na dole.
Większy problem może mają w nocy, by odróżnić szarą bryłę lodu od jezdni, czy leżącego na szosie "zmęczonego" wieśniaka obok roweru.

Data: 2011-01-09 12:31:45
Autor: J.F.
On Sun, 9 Jan 2011 11:51:11 +0100,  f wrote:
Kto nie widzi liczb 83, 37, 56 na tych planszach?
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Alepota_barw
Ja nie widzê ¿adnej

83 i 37 widze.

J.

Data: 2011-01-09 11:36:03
Autor: Robert Rêdziak
By³o nie raz - œwiat³a na skrzy¿owaniu
On Sun, 09 Jan 2011 12:31:45 +0100, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

83 i 37 widze.

 Popatrz pod k±tem, mo¿e zobaczysz te¿ 56 (ciekawe, jak to
 wychodzi na papierze)..

Data: 2011-01-09 12:44:54
Autor: f
By³o nie raz - ?wiat³a na skrzy¿owaniu

U¿ytkownik "Robert Rêdziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrniij7d3.u73.rekindrapak.wkurw.org...
[...]

Pod k±tem zobaczy³em 83 i 56. Na wprost tylko brudna plama
Monitor LCD iiyama
Efekt, jak poprawki w programach graficznych

Data: 2011-01-10 02:10:29
Autor: Borys Pogore³o
By³o nie raz - ?wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia Sun, 9 Jan 2011 12:44:54 +0100, f napisa³(a):

[...]

 A pó¼niej ludzie siê dziwi± dlaczego te Eizo i podobne tyle kosztuj±,
skoro na papierze byle Iiyama lub Benq maj± lepsze parametry.

 Muszê to pó¼niej obejrzeæ na TN-ce w notebooku, bo ciekawie przek³amuje
niektóre barwy.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-10 11:49:08
Autor: Massai
Borys Pogore³o wrote:

> [...]

 A pó¼niej ludzie siê dziwi± dlaczego te Eizo i podobne tyle kosztuj±,
skoro na papierze byle Iiyama lub Benq maj± lepsze parametry.

Eee, ja te¿ na iiyamie - i wszystko widzê...

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-11 14:04:29
Autor: Borys Pogore³o
By³o nie raz - ?wiat³a na skrzy¿owaniu
Dnia Mon, 10 Jan 2011 11:49:08 +0000 (UTC), Massai napisa³(a):

 A pó¼niej ludzie siê dziwi± dlaczego te Eizo i podobne tyle kosztuj±,
skoro na papierze byle Iiyama lub Benq maj± lepsze parametry.

Eee, ja te¿ na iiyamie - i wszystko widzê...

 Pytanie jak dobrze :)

 W³a¶nie siedzê przy notebooku. 83 kiepsko, 37 ok, 56 ledwo-ledwo.
 Tylko, ¿e on najbardziej zjada odcienie be¿owego. Jaka¶ kiepska TN-ka.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-10 11:47:58
Autor: Massai
By³o nie raz - œwiat³a na skrzy¿owaniu
J.F. wrote:

On Sun, 9 Jan 2011 11:51:11 +0100,  f wrote: > Kto nie widzi liczb 83, 37, 56 na tych planszach?
> http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Alepota_barw
> Ja nie widzê ¿adnej

83 i 37 widze.

Hm, a spróbuj siê odsun±æ od monitora. W trakcie odsuwania siê, jak
zrobisz to na tyle szybko ¿e akomodacja minimalnie nie nad±¿a - mózg
siê skupi bardziej na barwach ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-10 13:34:49
Autor: kamil
On 09/01/2011 10:51, f wrote:

[...]

Wszystkie widac, 83 najslabiej

tutaj widzÄ™ tylko jednÄ… 16
http://colorvisiontesting.com/ishihara.htm#demonstration

Widac wszystko.

Kamil

Data: 2011-01-08 23:02:30
Autor: megrims
W dniu 2011-01-08 22:40, Marcin Jan pisze:
Było nie raz, i gdzie nie gdzie są wyświetlacze czasu do... ale to jest
całkiem sensowne
http://demotywatory.pl/2528803/Prosta-rzecz
Był jakiś inny demotywator: co z daltonistami?

Data: 2011-01-08 22:08:45
Autor: Waldek Godel
Było nie raz - światła na skrzyżow aniu
Dnia Sat, 08 Jan 2011 23:02:30 +0100, megrims napisa³(a):

By³ jaki¶ inny demotywator: co z daltonistami?

To samo, wci±¿ nie bêd± mieæ prawa jazdy.
Dla pieszych mog± pozostaæ dotychczasowe.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to ¿e jak my im

Data: 2011-01-08 23:25:09
Autor: spammtrapp
W dniu 2011-01-08 23:08, Waldek Godel pisze:
Dnia Sat, 08 Jan 2011 23:02:30 +0100, megrims napisa³(a):

By³ jaki¶ inny demotywator: co z daltonistami?

To samo, wci±¿ nie bêd± mieæ prawa jazdy.

Bo? Wszystko zalezy od wyniku testów. Bedac daltonista moze byc kierowca, nie moze zas byc kierowca zawodowym.

Data: 2011-01-09 08:19:57
Autor: Andrzej Kubiak
Było nie raz - światła na skrzyżow aniu
Dnia Sat, 8 Jan 2011 22:08:45 +0000, Waldek Godel napisa³(a):

To samo, wci±¿ nie bêd± mieæ prawa jazdy.

To dowali³e¶.

AK

Data: 2011-01-09 21:01:36
Autor: megrims
W dniu 2011-01-09 08:19, Andrzej Kubiak pisze:
Dnia Sat, 8 Jan 2011 22:08:45 +0000, Waldek Godel napisa³(a):

To samo, wci±¿ nie bêd± mieæ prawa jazdy.

To dowali³e¶.

AK

W Polsce nie ma obowi±zku "odnawiania" PJ - czyli badañ lekarskich.
Zna³em go¶cia, który PJ zrobi³ jako 18-latek a bêd±c pod 70 kolorów
nie rozró¿nia³.

Data: 2011-01-09 08:21:59
Autor: Andrzej Kubiak
Było nie raz - światła na skrzyżowani u
Dnia Sat, 08 Jan 2011 22:40:49 +0100, Marcin Jan napisa³(a):

By³o nie raz, i gdzie nie gdzie s± wy¶wietlacze czasu do... ale to jest ca³kiem sensowne
http://demotywatory.pl/2528803/Prosta-rzecz

Ta. A najsensowniejsze jest to, ¿e nie wiadomo czy ¿ó³te jest ¿ó³tym przed
zielonym, czy czerwonym.

AK

Data: 2011-01-10 00:02:19
Autor: Marcin Jan
W dniu 11-01-09 08:21, Andrzej Kubiak pisze:
[...]

te¿ tak mi siê wydawa³a ¿e to jedno ¿ó³te jest nie potrzebne.

Było nie raz - światła na skrzyżowani u