Było nie raz - światła na skrzyżowaniu

Data: 2011-01-08 22:51:11
Autor: Tomek
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
Użytkownik "Marcin Jan" napisał
Było nie raz, i gdzie nie gdzie są wyświetlacze czasu do... ale to jest całkiem sensowne
http://demotywatory.pl/2528803/Prosta-rzecz

dla zwykłego człowieka OK, ale jak daltonista ma rozróżnić które światło mamy? jak myślisz, czemu czerwone zawsze jest na górze, zielone na dole i inaczej wygląda przejście z czerwonego w zielone a inaczej z zielonego w czerwone?

Data: 2011-01-08 22:57:24
Autor: nalesnik
Tomek wrote:
[...]

Daltonista za kółkiem? Już nie robią na badaniu medycznym testów Ishihary?

Data: 2011-01-08 23:25:47
Autor: spammtrapp
W dniu 2011-01-08 22:57, nalesnik pisze:
Tomek wrote:
[...]

Robia, i nadal daltonista moze byc kierowca.

Data: 2011-01-08 23:50:54
Autor: Tomek
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
Użytkownik "nalesnik" napisał
Daltonista za kółkiem?
oczywiście że tak. jeśli dobrze kojarzę to "dalton" nie może mieć chyba PJ zawodowego, a amatorskie jak najbardziej

Data: 2011-01-09 08:21:22
Autor: Andrzej Kubiak
Było nie raz - ¶wiatła na skrzyżowaniu
Dnia Sun, 9 Jan 2011 00:05:06 +0100, Cavallino napisał(a):

oczywi¶cie że tak. je¶li dobrze kojarzę to "dalton" nie może mieć chyba PJ zawodowego, a amatorskie jak najbardziej
Od kiedy?

Od dawna, wyszukiwarka rozwieje w±tpliwo¶ci.

AK

Data: 2011-01-09 11:27:06
Autor: moje_przedmioty
Było nie raz - ¶wiatła na skrzyżowaniu

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d28eda0$0$2498$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Tomek" <WYWAL.TOqazzyTO.TEZ@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:igapoh$ncd$1news.onet.pl...
[...]

Od zawsze
W czym miałby przeszkadzać daltonizm??

Data: 2011-01-09 11:33:14
Autor: Cavallino
Było nie raz - ¶wiatła na skrzyżowaniu
Użytkownik "moje_przedmioty" <fotkom@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:igc2hs$1oj$1news.onet.pl...

[...]

Nie mam pojęcia, ale pamiętam że mój kumpel nie dostałe prawka ze względu na to schorzenie.
Więc od zawsze to raczej nie, przynajmniej w latach 80-tych było to dyskwalifikuj±ce.
Inna sprawa, że pewnie daltonizmy s± różne.

Data: 2011-01-09 18:23:11
Autor: spammtrapp
W dniu 2011-01-09 11:33, Cavallino pisze:
Inna sprawa, że pewnie daltonizmy s± różne.

O to to to.

Data: 2011-01-09 11:33:34
Autor: f
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d28eda0$0$2498$65785112news.neostrada.pl...
Od kiedy?
"pełnych" daltonistów' widzących na szaro chyba w ogóle nie ma
Większość mężczyzn ma problem z kolorem czerwonym, duzo gorzej go widzą od kobiet
W ksiÄ…ĹĽeczce testowej widzÄ… co najmniej pierwszÄ… stronÄ™.
Intensywne światła na sygnalizatorze każdy odrózni, problem może sprawiać czerwony na którego silnie świeci słońce - nie odróżnią odblasku pokrywki od podświetlenia tła.

Data: 2011-01-09 12:06:14
Autor: J.F.
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
On Sun, 9 Jan 2011 11:33:34 +0100,  f wrote:
"pełnych" daltonistów' widz±cych na szaro chyba w ogóle nie ma
Większo¶ć mężczyzn ma problem z kolorem czerwonym, duzo gorzej go widz± od kobiet
W ksi±żeczce testowej widz± co najmniej pierwsz± stronę.

Ja tam jakos nie mialem problemu i z nastepnymi stronami .. az do
czasu internetu.

Nie pamietam z jakiej strony to sciagniete:
http://jfox.republika.pl/dalton/18.jpg
widze ze kazda kropka w innym kolorze .. ale jaka liczba ? A czcionka tam fantazyjna, wiec moze 1 moze 7, a dalej 6,5 czy 8 ?

To juz nie tylko test na widzenie kolorow, takze na synteze.

http://jfox.republika.pl/dalton/32.jpg
domyslac sie nalezy ze 3 .. ale czy wy to wyraznie widzicie ? http://jfox.republika.pl/dalton/42.jpg
http://jfox.republika.pl/dalton/52.jpg

http://jfox.republika.pl/dalton/51.jpg
tu nic nie rozpoznaje - mimo ze widze najrozniejsze kolory.

http://jfox.republika.pl/dalton/72.jpg
73 czy 78 ? A moze to wina monitora ? Krotka zabawa z gimp, zmiana odcienia
http://jfox.republika.pl/dalton/72h56.jpg
http://jfox.republika.pl/dalton/72h173.jpg

Jest jednak w tym obrazku wyrazna informacja, tylko trzeba ja wydobyc (przynajmniej dla mnie wyrazna po wydobyciu)

J.

Data: 2011-01-09 11:33:19
Autor: Robert Rędziak
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
On Sun, 09 Jan 2011 12:06:14 +0100, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

http://jfox.republika.pl/dalton/18.jpg

 16.

http://jfox.republika.pl/dalton/32.jpg
domyslac sie nalezy ze 3 .. ale czy wy to wyraznie widzicie ?

 W oryginale jest to album o rozmiarach około 20x20cm -- lepiej
 widać ;) Z tego co pamiętam, nie miałem żadnych problemów z
 rozpoznawaniem tych liczb.

http://jfox.republika.pl/dalton/51.jpg
tu nic nie rozpoznaje - mimo ze widze najrozniejsze kolory.

 6.

http://jfox.republika.pl/dalton/72.jpg
73 czy 78 ?

 73.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-01-09 12:31:36
Autor: Cavallino
Było nie raz - ?wiatła na skrzyżowaniu
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:7s4ji69ulb7cl82fs9s7rj3lijhgijcbss4ax.com...
[...]

Tak.

http://jfox.republika.pl/dalton/42.jpg

71

http://jfox.republika.pl/dalton/52.jpg

45

6

Data: 2011-01-09 13:35:11
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-01-09 12:06, J.F. pisze:
[...]

16

3

[...]

A moze to wina monitora ?

Może być. Kwestia kalibracji lub chociażby ustawienia jasności i nasycenia.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-01-09 23:09:53
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 09 Jan 2011 12:06:14 +0100, J.F napisał(a):
[...]

[ciach]

A czy przypadkiem nie jest tak, że niektóre ze stron testowych będ±
rozpoznane wła¶nie przez osoby z daltonizmem, a przez osoby widz±ce
prawidłowo - nie? Choćby tło, które dla daltonisty będzie bardziej
jednorodne niż dla nie-daltonisty...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-01-10 00:36:43
Autor: Vax
W dniu 2011-01-10 00:09, Jacek Osiecki pisze:

[...]

Znaczy, jak bez trudu czytam cał± t± ksi±żeczkę, to mam wszystkie(?!)
rodzaje daltonizmu? To jakim cudem te testy w GOBLLu pozytywnie przechodziłem? ;)

v.

Data: 2011-01-10 02:07:54
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sun, 9 Jan 2011 23:09:53 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

A czy przypadkiem nie jest tak, że niektóre ze stron testowych będ±
rozpoznane wła¶nie przez osoby z daltonizmem, a przez osoby widz±ce
prawidłowo - nie?

 W tych testach, które ja kojarzę, daltoni¶ci powinni zobaczyć inn± liczbę
niż prawidłowo widz±cy.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-10 02:13:19
Autor: Borys Pogoreło
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
Dnia Sun, 09 Jan 2011 12:06:14 +0100, J.F. napisał(a):

A moze to wina monitora ?

 Spróbuj z tym:
 http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77

 Je¶li poprawnie ułożysz, to masz dobry monitor przynajmniej je¶li chodzi o
wy¶wietlania odcieni :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-10 11:41:50
Autor: Massai
Borys Pogoreło wrote:

> [...]

 http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77

 Je¶li poprawnie ułożysz, to masz dobry monitor przynajmniej je¶li

Uch, ciężko było...
16 punktów mi wyliczył, chyba nie aż tak Ľle ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-10 13:09:11
Autor: Maciek
Było nie raz - ?wiatła na skrzyżowaniu

Uch, ciężko było...
16 punktów mi wyliczył, chyba nie aż tak Ľle ;-)

ee latwo bylo :-) u mnie na szybko trojeczka ;-) no ale na pewno to tez kwestia monitora ;-)

Data: 2011-01-10 12:25:09
Autor: Massai
Maciek wrote:

> Uch, ciężko było...
> 16 punktów mi wyliczył, chyba nie aż tak Ľle ;-)

ee latwo bylo :-) u mnie na szybko trojeczka ;-) no ale na pewno to
tez kwestia monitora ;-)

Wbrew pozorom - niekoniecznie monitora. Przy takich testach ustawienia
monitorów, ogromne znaczenie ma o¶wietlenie w pomieszczeniu.

Co z tego że monitor może być idealnie ustawiony kolorymetrem, jak kto¶
ma żółte rolety w oknach, i po zasłonięciu - każdy kolor jest de facto
odcieniem żółci ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-10 13:22:56
Autor: J.F.
On Mon, 10 Jan 2011 11:41:50 +0000 (UTC),  Massai wrote:
Borys Pogoreło wrote:
[...]

U mnie 14 za pierwszym razem, a przy dziennym oswietleniu 8.

J.

Data: 2011-01-11 01:08:03
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 10 Jan 2011 13:22:56 +0100, J.F. napisał(a):

Uch, ciężko było...
16 punktów mi wyliczył, chyba nie aż tak Ľle ;-)

U mnie 14 za pierwszym razem, a przy dziennym oswietleniu 8.

A ja mam kalibrowany monitor ;)

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2011-01-11 11:34:26
Autor: J.F.
On Tue, 11 Jan 2011 01:08:03 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

No i co - zero bledow ?  Tos baba :-)

Kalibracja monitora chyba zreszta nie ma nic do rzeczy.

J.

Data: 2011-01-13 00:27:20
Autor: J.F.
On Wed, 12 Jan 2011 21:39:24 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

W tym przypadku ? Gdy wiernosc kolorow w ogole nie jest istotna, a
chodzi o uszeregowanie zmian w bezposrednim porownaniu ? Byle monotoniczny byl.

J.

Data: 2011-01-13 12:30:15
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-01-13 00:27,  *J.F.* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Dokładnie - masz rację. Kalibracja nie ma tu nic do gadania.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-01-13 22:22:09
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 13 Jan 2011 00:27:20 +0100, J.F. napisał(a):

Ma bardzo dużo :D

W tym przypadku ? Gdy wiernosc kolorow w ogole nie jest istotna, a
chodzi o uszeregowanie zmian w bezposrednim porownaniu ?

Ano duzo, bo niekalibrowane potrafi± mieć bardzo dziwne krzywe przej¶ciowe. --

Data: 2011-01-14 01:18:36
Autor: J.F.
On Thu, 13 Jan 2011 22:22:09 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

No ale co - niemonotoniczne ? J.

Data: 2011-01-17 21:39:02
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 14 Jan 2011 01:18:36 +0100, J.F. napisał(a):

Ano duzo, bo niekalibrowane potrafi± mieć bardzo dziwne krzywe przej¶ciowe.

No ale co - niemonotoniczne ?

Jakby¶ miał kwadraciki czysto RGB, to wtedy by nie było problemu. Ale nie
masz.

Data: 2011-01-11 08:38:39
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-01-10 13:22,  *J.F.* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

4 za pierwszym razem :) na jakim¶ dellu 17 cali.

Data: 2011-01-11 10:26:23
Autor: J.F.
On Tue, 11 Jan 2011 08:38:39 +0100,  Mirek Ptak wrote:
  http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77

4 za pierwszym razem :) na jakim¶ dellu 17 cali.

Jestes kobieta :-)

Ewentualnie - masz prace odpowiednia do predyspozycji :-)

J.

Data: 2011-01-11 12:43:21
Autor: Mirek Ptak
Było nie raz - �wiatła na skrzyżo waniu
Dnia 2011-01-11 10:26,  *J.F.* napisaĹ‚, a mnie coĹ› podkusiĹ‚o, ĹĽeby odpisać:

   http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77

4 za pierwszym razem :) na jakimĹ› dellu 17 cali.

Jestes kobieta :-)

Ewentualnie - masz prace odpowiednia do predyspozycji :-)

Zdecydowanie to :)

Data: 2011-01-13 00:57:28
Autor: Michał
:

> Jestes kobieta :-)
>
> Ewentualnie - masz prace odpowiednia do predyspozycji :-)

Zdecydowanie to :)

Pozdrawiam - Mirek

Nie, pewnie ten "jaki¶ dell" to jedna z najlepszych matryc PVA ;)

ja widzę na Eizo (IPS) dobrze, na laptopie Dela już nie

pozdrawiam.

Data: 2011-01-13 12:37:41
Autor: Mirek Ptak
Było nie raz - światła na skrzyżow aniu
Dnia 2011-01-13 01:57,  * MichaĹ‚* napisaĹ‚, a mnie coĹ› podkusiĹ‚o, ĹĽeby odpisać:

    http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77

4 za pierwszym razem :) na jakimÄąďż˝ dellu 17 cali.

Jestes kobieta :-)

Ewentualnie - masz prace odpowiednia do predyspozycji :-)

Zdecydowanie to :)

Nie, pewnie ten "jakiĹ› dell" to jedna z najlepszych matryc PVA ;)

ja widzÄ™ na Eizo (IPS) dobrze, na laptopie Dela juĹĽ nie

To model 1708FPt - jeśli się nie mylę to tylko TN

Data: 2011-01-10 11:42:44
Autor: Massai
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
J.F. wrote:

A moze to wina monitora ?

Trudno powiedzieć, ale ja te wszystkie które podałe¶ bez najmniejszych
w±tpliwo¶ci czytam ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-10 13:55:05
Autor: J.F.
On Mon, 10 Jan 2011 11:42:44 +0000 (UTC),  Massai wrote:
J.F. wrote:
A moze to wina monitora ?

Trudno powiedzieć, ale ja te wszystkie które podałe¶ bez najmniejszych
w±tpliwo¶ci czytam ;-)

Jak pisalem - nie mam problemow z rozpoznawaniem kolorow, mam problem
z synteza. Ot np plik 32.jpg

248 162 115 - tlo kropka "czerwona" 243 219 147 - tlo kropka "zolta"
193 227 176 - "3" kropka "bladozielona"

216 198 132 - tlo czy cyfra ? przez czerwony filtr widac lepiej :-)

J.

Data: 2011-01-11 16:29:37
Autor: flower
> [...]

widze ze kazda kropka w innym kolorze .. ale jaka liczba ?
A czcionka tam fantazyjna, wiec moze 1 moze 7, a dalej 6,5 czy 8 ?

Trochę OT, ale te kolorki to mały piku¶. ZnajdĽcie osobę, która rzeczywi¶cie
widzi, że kwadraty A i B maj± ten sam kolor. To jest tak silne złudzenie, że
większo¶ć osób w ogóle nie wie o co chodzi, nawet przez głowę im nie
przechodzi że to w ogóle jest złudzenie.
http://www.psp5.pionki.pl/rozrywka/smietnik/zludzen/zludzen.html

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2011-01-09 11:51:11
Autor: f
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d28eda0$0$2498$65785112news.neostrada.pl...
Od kiedy?

Kto nie widzi liczb 83, 37, 56 na tych planszach?
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Alepota_barw
Ja nie widzÄ™ ĹĽadnej

Kto nie widzi 6 różnokolorowych pasków?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Deuteranopia
http://pl.wikipedia.org/wiki/Protanopia
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tritanopia
Ja widzÄ™

tutaj widzÄ™ tylko jednÄ… 16
http://colorvisiontesting.com/ishihara.htm#demonstration

Data: 2011-01-09 12:28:20
Autor: Cavallino
Użytkownik "f" <fs@cf.gh> napisał w wiadomości news:igc411$63u$1news.onet.pl...

[...]

Ja widzę wszystko co ma być widać.
I jakoś po obejrzeniu wiki nie jestem przekonany, że nieodróżnianie czerwonego od zielonego nie jest niebezpieczne dla kierowcy.

Data: 2011-01-09 21:20:58
Autor: f
daltonizm

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d299bd2$0$2442$65785112news.neostrada.pl...
I jakoś po obejrzeniu wiki nie jestem przekonany, że nieodróżnianie czerwonego od zielonego nie jest niebezpieczne dla kierowcy.

Chcesz powiedzieć, ze ci co wjeżdzają na skrzyżowanie na "późnym żółtym" czyli czerwonym to daltonisci ?
Ja myslę, że nie. TK Ja, chołota niech spierdala.
Daltoniści są świadomi swoich ograniczeń i wiedzą, że czerwona lampa u góry, zielona na dole.
Większy problem może mają w nocy, by odróżnić szarą bryłę lodu od jezdni, czy leżącego na szosie "zmęczonego" wieśniaka obok roweru.

Data: 2011-01-09 12:31:45
Autor: J.F.
On Sun, 9 Jan 2011 11:51:11 +0100,  f wrote:
Kto nie widzi liczb 83, 37, 56 na tych planszach?
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Alepota_barw
Ja nie widzę żadnej

83 i 37 widze.

J.

Data: 2011-01-09 11:36:03
Autor: Robert Rędziak
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
On Sun, 09 Jan 2011 12:31:45 +0100, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

83 i 37 widze.

 Popatrz pod k±tem, może zobaczysz też 56 (ciekawe, jak to
 wychodzi na papierze)..

Data: 2011-01-09 12:44:54
Autor: f
Było nie raz - ?wiatła na skrzyżowaniu

Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomo¶ci news:slrniij7d3.u73.rekindrapak.wkurw.org...
[...]

Pod k±tem zobaczyłem 83 i 56. Na wprost tylko brudna plama
Monitor LCD iiyama
Efekt, jak poprawki w programach graficznych

Data: 2011-01-10 02:10:29
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sun, 9 Jan 2011 12:44:54 +0100, f napisał(a):

[...]

 A póĽniej ludzie się dziwi± dlaczego te Eizo i podobne tyle kosztuj±,
skoro na papierze byle Iiyama lub Benq maj± lepsze parametry.

 Muszę to póĽniej obejrzeć na TN-ce w notebooku, bo ciekawie przekłamuje
niektóre barwy.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-10 11:49:08
Autor: Massai
Borys Pogoreło wrote:

> [...]

 A póĽniej ludzie się dziwi± dlaczego te Eizo i podobne tyle kosztuj±,
skoro na papierze byle Iiyama lub Benq maj± lepsze parametry.

Eee, ja też na iiyamie - i wszystko widzę...

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-11 14:04:29
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 10 Jan 2011 11:49:08 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

 A póĽniej ludzie się dziwi± dlaczego te Eizo i podobne tyle kosztuj±,
skoro na papierze byle Iiyama lub Benq maj± lepsze parametry.

Eee, ja też na iiyamie - i wszystko widzę...

 Pytanie jak dobrze :)

 Wła¶nie siedzę przy notebooku. 83 kiepsko, 37 ok, 56 ledwo-ledwo.
 Tylko, że on najbardziej zjada odcienie beżowego. Jaka¶ kiepska TN-ka.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-10 11:47:58
Autor: Massai
Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
J.F. wrote:

On Sun, 9 Jan 2011 11:51:11 +0100,  f wrote: > Kto nie widzi liczb 83, 37, 56 na tych planszach?
> http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Alepota_barw
> Ja nie widzę żadnej

83 i 37 widze.

Hm, a spróbuj się odsun±ć od monitora. W trakcie odsuwania się, jak
zrobisz to na tyle szybko że akomodacja minimalnie nie nad±ża - mózg
się skupi bardziej na barwach ;-)

--
Pozdro
Massai

[...]