Było, straż miejska porzuciła fotorada ry - wrócili z potrojoną siłą

Data: 2012-11-20 17:10:12
Autor: DoQ
Było, straż miejska porzuciła fotorada ry - wrócili z potrojoną siłą

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,straz-miejska-zapowiada-przykrecimy-srube-piratom,67557.html

" Nie trzeba obstawiać całej Warszawy fotoradarami. Wystarczy "przykręcić śrubę" na niektórych odcinkach – mówi Monika Niżniak ze straży miejskiej. I zapowiada zastawienie prawdziwych sideł na piratów drogowych. Na 500 metrowym odcinkach ulic łapać ich będą np. 3 radiowozy. Kto nie zwolni, może złapać nawet 3 mandaty. "

A gówien jak nie pilnowali tak nie pilnują...

--
pozdr.

Data: 2012-11-20 16:46:25
Autor: masti
Byo, stra miejska porzucia fotoradary - wrcili z potrojon si
Dnia pięknego Tue, 20 Nov 2012 17:10:12 +0100 osobnik zwany DoQ napisał:

drogowych. Na 500 metrowym odcinkach ulic łapać ich będą np. 3
radiowozy. Kto nie zwolni, może złapać nawet 3 mandaty. "

Ciekawe co na takie działanie powie sąd?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-11-20 21:12:57
Autor: Tomasz Pyra
Byo, stra miejska porzucia fotoradary - wrcili z potrojon si
Dnia Tue, 20 Nov 2012 16:46:25 +0000 (UTC), masti napisa(a):

Dnia piknego Tue, 20 Nov 2012 17:10:12 +0100 osobnik zwany DoQ napisa:

drogowych. Na 500 metrowym odcinkach ulic apa ich bd np. 3
radiowozy. Kto nie zwolni, moe zapa nawet 3 mandaty. "

Ciekawe co na takie dziaanie powie sd?

A co ma powiedzie?
Nie ma w KK punktu z ktrego mozna skaza stranika ktry to wymyli, to
stranicy tak bd robi lejc na obowizujce prawo.

Stra nie wyle 3 mandatw, bo jeszcze by kierowca do sdu poszed, sd
uzna je za jedno wykroczenie, a grzywn zasili karb pastwa a nie gminy.
Gmina wyle mandaty pojedynczo (tak jak Bialy Br), dopiero po zapacaniu
pierwsze wysyaj drugi, a po zapaceniu drugiego trzeci.

Kierowca wtedy nawet jak pjdzie do sdu i sd uzna e wykroczenie byo
tylko jedno, to pierwszy mandat ju ley bezpiecznie w kasie gminy.

Data: 2012-11-20 17:19:14
Autor: anacron
W dniu 2012-11-20 17:10, DoQ pisze:

[...]

Oni są stworzeni do wyższych celów ;>

Data: 2012-11-20 17:22:14
Autor: Jacek
[...]

A tak z ciekawości:
ten rejon, gdzie ustawiają łapankę to jakiś szczególnie niebezpieczny, czy tylko szczególnie wydajny, jeśli chodzi o wpływy z mandatów?
Jacek

Data: 2012-11-20 16:31:16
Autor: masti
Dnia pięknego Tue, 20 Nov 2012 17:22:14 +0100 osobnik zwany Jacek napisał:

A tak z ciekawości:
ten rejon, gdzie ustawiają łapankę to jakiś szczególnie niebezpieczny,
czy tylko szczególnie wydajny, jeśli chodzi o wpływy z mandatów? Jacek

Pomnik Sapera:
strasznie niebezpieczne miejsce:) 2x3 pasy, przejście podziemne i zero ruchu pieszych. trasa przelotowa przez miasto
http://u.42.pl/2JlJ

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-11-20 18:14:39
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-11-20 17:31, masti pisze:
[...]

Jeżeli dobrze pamiętam, to tam jest obecnie 70km/h i podejrzewam, że
FR tam ładnie uspokoi ruch, a ten jest często gęsty i tasujacy się.
Mi tam rybka - lepiej niech tam postawią stały, niż funkcjonariuszy
"pilnujących" samochodu z rejestratorem (co czynią, bądź czynili
od jakiegoś czasu). Tych mogą wtedy wysłać do walki z gównami.
Same zyski :)

Data: 2012-11-20 18:43:33
Autor: dddddd
W dniu 2012-11-20 18:14, Artur Maśląg pisze:

Jeżeli dobrze pamiętam, to tam jest obecnie 70km/h i podejrzewam, że
FR tam ładnie uspokoi ruch, a ten jest często gęsty i tasujacy się.

mogą też postawić 50km/h, ruch jeszcze bardziej się uspokoi, a jak postawią 3 fotoradary i 30km/h to i tasowania nie będzie

Mi tam rybka - lepiej niech tam postawią stały,

mi też bo tam nie jeżdżę, nie wiem nawet gdzie to jest

  niż funkcjonariuszy
"pilnujących" samochodu z rejestratorem (co czynią, bądź czynili
od jakiegoś czasu). Tych mogą wtedy wysłać do walki z gównami.

niby po co, ile można na tym zarobić?

Same zyski :)

zyski są z trzepania frajerów na długiej prostej a nie z walki dobra ze złem

Lukasz

Data: 2012-11-20 18:07:40
Autor: Bydlę

"

[...]

Oczywiście, że szczególnie niebezpieczny.

Definicja: Rejon szczególnie niebezpieczny cechuje się dwoma lub więcej jezdniami o bardzo dobrym stanie technicznym, szerokim poboczem i krzakiem, bo inaczej SM nie ma się jak schować, oraz obowiązkowo znakiem ograniczającym prędkość poniżej 60 km/h, bo przy wyższej krowy przestają dawać mleko, a kury nieść jajka.

--
Bydlę

Data: 2012-11-20 18:18:50
Autor: Tom N
DoQ w <news:k8gac0$cas$1mx1.internetia.pl>:

[...]

No to cytacik z rozporządzenia:
<http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20111330770&type=2>

<cite>
Rozdział 5
Szczegółowe warunki wykonywania przez
strażników gminnych (miejskich) czynności
z zakresu kontroli ruchu drogowego z użyciem
urządzeń rejestrujących

§ 9. Strażnik gminny (miejski) może wykonywać czynności z zakresu kontroli
ruchu drogowego, o których mowa w art. 129b ust. 4 ustawy, z zachowaniem
następujących warunków: [...]
przenośne urządzenie rejestrujące oraz pojazd z
zainstalowanym w nim urządzeniem rejestrującym *nie mogą być umieszczone*:
a)* w odległości mniejszej niż 500 m od innego urządzenia rejestrującego*
zlokalizowanego na tej samej drodze i dokonującego pomiarów prędkości w tym
samym kierunku ruchu, *o ile na odcinku tym _nie jest_ usytuowane*
*skrzyżowanie*
</cite>

Koło SAPERA jest jakieś skrzyżowanie?

A gówien jak nie pilnowali tak nie pilnują...

Pilnują, noszą w głowie...

--
'Tom N'

Data: 2012-11-20 19:02:23
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-11-20 18:18,  (Tom N) pisze:
[...]

Nie doczytałem, że to radiowozy - jakiś zmęczony jestem. No, ale
już śpieszę z pomocą (to co napisałem podtrzymuję) ;)

[...]

[...]
[...]

Jest, z Wilanowską, z Trasą Łazienkowską, z Ludną. Bez problemu
udowodnią zgodność z rozporządzeniem. O ile wcześniej zgodziłem
się z automatycznym rejestratorem na tej wysokości, to jakoś te
kaskadowe zabawy SM (oczywiście ze stasznikami w radiowozach)
jakoś do mnie nie przemawiają. Jak chcą poprawić bezpieczeństwo
(no, wpływ do budżetu jest automatyczny zazwyczaj) to niech postawią
automat, a darmozjadów do robienia porządku wygonią. Czasem mogą
wysłać jakiś patrol do "zamieszania", by ludzie mieli świadomość,
że nadzór jest, ale nie w ten sposób.

A gówien jak nie pilnowali tak nie pilnują...

Pilnują, noszą w głowie...

Wiesz, część pewnie tak. Tutaj mam takie zdanie z tego materiału:
<cite>
Na niektórych odcinkach wystarczy przykręcić śrubę, właśnie przez kontrole kaskadowe. One nie będą chwilowe. Dany odcinek będzie obstawiony przez kilka dni. Kiedy stwierdzimy, że poprawia się stan bezpieczeństwa, będziemy zmieniać lokalizacje – mówi Niżniak.
</cite>

Jak oni chcą ocenić poprawienie się stanu bezpieczeństwa przez kilka
dni? Z fusów? Ludzie moment się zorientują, że są "kaskady", uspokoi
się i po chwili wróci do "normy". Skuteczność to można po wielu
miesiącach sprawdzać, a nie po kilku dniach. Stały rejestrator zapewnia
stałość i pewność, że tam będzie spokojniej i bezpieczniej. Może mają
problem z argumentacją i stąd pomysły na "kaskadę"?

Data: 2012-11-20 19:40:56
Autor: Przemysław Gubernat
W dniu 2012-11-20 19:02, Artur Maśląg pisze:
[...]

Będą sprawdzać poprawienie się stanu bezpieczeństwa przez ...
spadek wystawianych mandatów ;-)

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
|   Owner and Sys/Net Admin of _API Internet_ P. Gubernat   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2012-11-20 20:26:13
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-11-20 19:40, Przemysław Gubernat pisze:
[...]

Taaa, w przeciągu tygodnia :> Rejestratory w Tarczynie czy na
skrzyżowaniu Sobieskiego/Sikorskiego dały doskonałe efekty w zakresie
poprawienia bezpieczeństwa ruchu - tak samo będzie z tym żółtkiem na
Puławskiej (DC). W dzisiejszych czasach nie ma problemów z komunikacją
(CB, Yanosiki, telefony od przyjaciela), więc sensowność akcji
"tygodniowych" sprowadza się do złapania przypadkowych osób i debili.
Nie no, oczywiście jestem za wyłapywaniem debili, ale oni i tak
wpadną przy działaniach długofalowych. Pozostają jednak co, którzy
regularnie wprowadzają zagrożenie w ruchu drogowym, ale sprawnie
unikają "namierzenia".

Data: 2012-11-20 19:42:50
Autor: Tom N
Artur Maśląg w <news:50abc5b3$0$1310$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Nie chciało mi się przeklejać, żeby DoQa uzupełnić, ale widzę, że jest
potrzeba:
"Czym są kontrole kaskadowe? Wyobraźmy sobie Wisłostradę obok pomnika
Sapera. Na 500-metrowym odcinku tej drogi straż miejska chce ustawić na
przykład 3 radiowozy."

Koło SAPERA jest jakieś skrzyżowanie?

Jest, z Wilanowską, z Trasą Łazienkowską, z Ludną.

Ale to raczej nie jest 500 metrowy odcinek obok SAPERA, google pokazuje tak: <http://maps.google.pl/maps?saddr=Solec&daddr=Solec&hl=en&ll=52.229666,21.041801&spn=0.007163,0.019505&sll=52.226538,21.040696&sspn=0.001791,0.004876&geocode=FZL6HAMd5g9BAQ%3BFTjpHAMdlRZBAQ&t=h&mra=dme&mrsp=1&sz=18&z=16>

A i owszem, mogą się zgodnie z przepisami ustawić przy SAPERZE, oraz mniej
niz 500 metrów, za/przed Górnośląską/Wilanowską, ale najlepiej w nocy, żeby
mogli na trzy razy, bo w dzień to tam ciężko jechać więcej niż 80+.
Przy SAPERZE to było ulubione miejsce, gdy na 7 było jeszcze 50, jakoś po
podniesieniu do 70 zniknęli szybciutko -- interes był mało opłacalny?

--
'Tom N'

Data: 2012-11-20 20:12:32
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-11-20 19:42,  (Tom N) pisze:
[...]

Nie, nie ma takiej potrzeby. Widziałem co było napisane i słyszałem
co było powiedziane. Jak znam medialne opowieści, to za chwilę się
okaże, że to nie 500, a 1500 itd. Spoko. Miał być materiał to jest.
Myślisz, że czemu z taką "radością" reaguję na emocjonalne reakcje
niektórych, po głupawych wypowiedziach medialnych?

[...]

Widzisz, ja z natury nie czepiam się szczegółów, a jak widzę takie
wypowiedzi to z założenia mam do nich spory dystans oraz posiadam
stosowną wiedzę w tej materii :) Stąd też komentarz, że zmieszczą się
w "rozporządzeniu". Komentarz wynika wprost z wiedzy oraz znajomości
realiów.

A i owszem, mogą się zgodnie z przepisami ustawić przy SAPERZE, oraz mniej
niz 500 metrów, za/przed Górnośląską/Wilanowską, ale najlepiej w nocy, żeby
mogli na trzy razy, bo w dzień to tam ciężko jechać więcej niż 80+.

Potwierdzasz to co napisałem wcześniej.

Przy SAPERZE to było ulubione miejsce, gdy na 7 było jeszcze 50, jakoś po
podniesieniu do 70 zniknęli szybciutko -- interes był mało opłacalny?

Widzisz, 70 się pojawiła po przebudowaniu skrzyżowania z Wilanowską, co
zawdzięczamy oczywiście "znienawidzonemu" Galasowi.

Data: 2012-11-20 21:15:13
Autor: Tom N
Było, straż miejska porzuciła fotor adary - wrócili z potrojoną siłą
Artur Malg w <news:50abd624$0$1308$65785112news.neostrada.pl>:

Mylisz, e czemu z tak "radoci" reaguj na emocjonalne reakcje
niektrych, po gupawych wypowiedziach medialnych?

:D Medialne doniesienia s tej samej jakoci co doniesienia o wizytach u
KOMENDANTA

Przy SAPERZE to byo ulubione miejsce, gdy na 7 byo jeszcze 50, jako po
podniesieniu do 70 zniknli szybciutko -- interes by mao opacalny?

Widzisz, 70 si pojawia po przebudowaniu skrzyowania z Wilanowsk, co
zawdziczamy oczywicie "znienawidzonemu" Galasowi.

A nie HGW? ;-)

--
'Tom N'

Data: 2012-11-20 21:59:57
Autor: Artur Malg
W dniu 2012-11-20 21:15,  (Tom N) pisze:
[...]

Tak, w sporym skrcie tak ;)

[...]

Czy ja wiem? Galas jest duej i sumie to on tak rednio si polityk
interesuje. Wrzaskw sporo, ale nikogo lepszego nie znaleli? Nawet z
klucza partyjnego?

Data: 2012-11-20 21:47:00
Autor: jerzu
Byo, stra miejska porzucia fotoradary - wrcili z potrojon si
On Tue, 20 Nov 2012 19:42:50 +0100, <94.121120@13.194250.invalid> (Tom
N) wrote:

Przy SAPERZE to byo ulubione miejsce, gdy na 7 byo jeszcze 50, jako po
podniesieniu do 70 zniknli szybciutko -- interes by mao opacalny?

Ju kiedy pisaem. Na DK7 w Pamitce byo 50 km/h - policja staa
chyba codziennie. Podniesli na skrzyowaniu do 70 km/h - znikli.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-11-20 21:59:41
Autor: Lort
Byo, stra miejska porzucia fotoradary - wrcili z potrojon si
Kto: jerzu Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 20.11.2012, 21:47:00
Przy SAPERZE to było ulubione miejsce, gdy na 7 było jeszcze 50, jakoś po
podniesieniu do 70 zniknęli szybciutko -- interes był mało opłacalny?
Już kiedyś pisałem. Na DK7 w Pamiątce było 50 km/h - policja stała
chyba codziennie. Podniesli na skrzyżowaniu do 70 km/h - znikli.

No to w końcu wyjaśniło się pewne niedopowiedzenie. Gdzie się człowiek
nie obejrzy tam słyszy, że prędkość zabija - teraz przynajmniej wiadomo
jaka: zbyt mała.

--
Llort

lengyel - magyar erőteljes nyelvrokonság

Data: 2012-11-20 22:06:31
Autor: jerzu
Byo, stra miejska porzucia fotoradary - wrcili z potrojon si
On Tue, 20 Nov 2012 21:59:41 +0100, Lort <berdyczow@gdzies.w.ua>
wrote:

No to w kocu wyjanio si pewne niedopowiedzenie. Gdzie si czowiek
nie obejrzy tam syszy, e prdko zabija - teraz przynajmniej wiadomo
jaka: zbyt maa.

To nie tak. Wczeniej jadcy 70/50 by "wiozcym mier". Teraz 90/70
jest OK ;P

Data: 2012-11-20 23:36:05
Autor: J.F.
Byo, stra miejska porzucia fotoradary - wrcili z potrojon si
Dnia Tue, 20 Nov 2012 22:06:31 +0100, jerzu napisa(a):
[...]

No i bardzo dobrze - 50 to za wolno, ale 90 za szybko ... fotoradar i limit
70 to wlasciwe rozwiazanie, szczegolnie ze 79 tez mozna :-)

J.

Data: 2012-11-20 21:15:01
Autor: Marcin Jan
[...]

co jakiś czas słyszy się różne zarzuty pod adresem "fotoradarów" i w różny sposób negowane jest ich użycie (dawno temu ustawodawca dopatrzył się że SM nie może na podstawie ówcześnie obowiązujących przepisów robić fotek, teraz ITD nie jest stroną w postępowaniach etc.)
Ja się zastanawiam dlaczego jeszcze nikt nie dowiódł że używanie fotoradarów robiących fotki o przodu jest nie zgodne z konstytucją a to z powodu różnego traktowania uczestników ruchu drogowego jakim są samochody i motocykle. Przecież przez brak przedniego nr rejestracyjnego na motorze, takie zarejestrowane wykroczenie zawsze pójdzie do kosza - dzięki czemu motocykliści zawsze są uprzywilejowani.
Pewnie nie ta grupa dyskusyjna ale jestem ciekaw opinii czy w ogóle ma to sensu i w jaki sposób tego dowieść.
P.S.
Nie dupy żal mi nie ściska, bo sam mykam też na motorze. A dwa fotki z radaru nigdy nie dostałem a jeżdżę po Polsce ca. 55000 km rocznie.

Data: 2012-11-20 21:02:59
Autor: AZ
On 2012-11-20, Marcin Jan <tonieemail@gazeta.pl> wrote:

[...]

Nie histeryzuj ;-)

--
Artur
ZZR 1200 bez rejestracji z przodu

Data: 2012-11-21 07:19:42
Autor: z
Byo, stra miejska porzucia fotoradary - wrcili z potrojon si
W dniu 2012-11-20 22:02, AZ pisze:
Nie histeryzuj ;-)

Zaraz histeryzuj. Zgodnie z POprawnoci nie moe by przecie dyskryminacji. Skoro gejowstwo mona traktowa jak ludzi to i motocyklistom te naley si  ;-)

Data: 2012-11-22 23:48:34
Autor: Marcin Jan
On 2012-11-20, Marcin Jan <tonieemail@gazeta.pl> wrote:

[...]

czyli jest coś na rzeczy :)

Data: 2012-11-23 12:08:02
Autor: AZ
On 2012-11-22, Marcin Jan <tonieemail@gazeta.pl> wrote:

[...]

No. Nie zycze sobie zeby robiono mi zdjecia a pozniej mnie nimi szantazowano...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-21 09:52:12
Autor: TM
[...]

Pani Moniko, dlaczego tylko 3? Co to za sidła? Idźcie na całość. Ja bym postawił 10, a do tego sforę naganiaczy, która popędzałaby z tyłu do szybszej jazdy, trąbiąc i mrugając światłami. Po roku będziecie mieli święty spokój. Zostaną tylko furmanki. Nawiasem pisząc, śrubę to sobie powinna pani przykręcić. Logika takich działań sprowadza się do tego,że tam gdzie radarów nie ma, hulaj dusza. Od dawna nie czytałem głupszej wypowiedzi przedstawiciela "straży miejskiej". Tę dziwną narośl  już dawno powinno się zlikwidować.

Było, straż miejska porzuciła fotorada ry - wrócili z potrojoną siłą