Było, straż miejska porzuciła fotorada ry - wrócili z potrojoną siłą

Data: 2012-11-20 18:18:50
Autor: Tom N
Było, straż miejska porzuciła fotorada ry - wrócili z potrojoną siłą
DoQ w <news:k8gac0$cas$1mx1.internetia.pl>:

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,straz-miejska-zapowiada-przykrecimy-srube-piratom,67557.html

" Nie trzeba obstawiać całej Warszawy fotoradarami. Wystarczy "przykręcić śrubę" na niektórych odcinkach – mówi Monika Niżniak ze straży miejskiej. I zapowiada zastawienie prawdziwych sideł na piratów drogowych. Na 500 metrowym odcinkach ulic łapać ich będą np. 3 radiowozy. Kto nie zwolni, może złapać nawet 3 mandaty. "

No to cytacik z rozporządzenia:
<http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20111330770&type=2>

<cite>
Rozdział 5
Szczegółowe warunki wykonywania przez
strażników gminnych (miejskich) czynności
z zakresu kontroli ruchu drogowego z użyciem
urządzeń rejestrujących

§ 9. Strażnik gminny (miejski) może wykonywać czynności z zakresu kontroli
ruchu drogowego, o których mowa w art. 129b ust. 4 ustawy, z zachowaniem
następujących warunków: [...]
przenośne urządzenie rejestrujące oraz pojazd z
zainstalowanym w nim urządzeniem rejestrującym *nie mogą być umieszczone*:
a)* w odległości mniejszej niż 500 m od innego urządzenia rejestrującego*
zlokalizowanego na tej samej drodze i dokonującego pomiarów prędkości w tym
samym kierunku ruchu, *o ile na odcinku tym _nie jest_ usytuowane*
*skrzyżowanie*
</cite>

Koło SAPERA jest jakieś skrzyżowanie?

A gówien jak nie pilnowali tak nie pilnują...

Pilnują, noszą w głowie...

--
'Tom N'

Data: 2012-11-20 19:02:23
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-11-20 18:18,  (Tom N) pisze:
[...]

Nie doczytałem, że to radiowozy - jakiś zmęczony jestem. No, ale
już śpieszę z pomocą (to co napisałem podtrzymuję) ;)

[...]

[...]
[...]

Jest, z Wilanowską, z Trasą Łazienkowską, z Ludną. Bez problemu
udowodnią zgodność z rozporządzeniem. O ile wcześniej zgodziłem
się z automatycznym rejestratorem na tej wysokości, to jakoś te
kaskadowe zabawy SM (oczywiście ze stasznikami w radiowozach)
jakoś do mnie nie przemawiają. Jak chcą poprawić bezpieczeństwo
(no, wpływ do budżetu jest automatyczny zazwyczaj) to niech postawią
automat, a darmozjadów do robienia porządku wygonią. Czasem mogą
wysłać jakiś patrol do "zamieszania", by ludzie mieli świadomość,
że nadzór jest, ale nie w ten sposób.

A gówien jak nie pilnowali tak nie pilnują...

Pilnują, noszą w głowie...

Wiesz, część pewnie tak. Tutaj mam takie zdanie z tego materiału:
<cite>
Na niektórych odcinkach wystarczy przykręcić śrubę, właśnie przez kontrole kaskadowe. One nie będą chwilowe. Dany odcinek będzie obstawiony przez kilka dni. Kiedy stwierdzimy, że poprawia się stan bezpieczeństwa, będziemy zmieniać lokalizacje – mówi Niżniak.
</cite>

Jak oni chcą ocenić poprawienie się stanu bezpieczeństwa przez kilka
dni? Z fusów? Ludzie moment się zorientują, że są "kaskady", uspokoi
się i po chwili wróci do "normy". Skuteczność to można po wielu
miesiącach sprawdzać, a nie po kilku dniach. Stały rejestrator zapewnia
stałość i pewność, że tam będzie spokojniej i bezpieczniej. Może mają
problem z argumentacją i stąd pomysły na "kaskadę"?

Data: 2012-11-20 19:40:56
Autor: Przemysław Gubernat
W dniu 2012-11-20 19:02, Artur Maśląg pisze:
[...]

Będą sprawdzać poprawienie się stanu bezpieczeństwa przez ...
spadek wystawianych mandatów ;-)

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
|   Owner and Sys/Net Admin of _API Internet_ P. Gubernat   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2012-11-20 20:26:13
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-11-20 19:40, Przemysław Gubernat pisze:
[...]

Taaa, w przeciągu tygodnia :> Rejestratory w Tarczynie czy na
skrzyżowaniu Sobieskiego/Sikorskiego dały doskonałe efekty w zakresie
poprawienia bezpieczeństwa ruchu - tak samo będzie z tym żółtkiem na
Puławskiej (DC). W dzisiejszych czasach nie ma problemów z komunikacją
(CB, Yanosiki, telefony od przyjaciela), więc sensowność akcji
"tygodniowych" sprowadza się do złapania przypadkowych osób i debili.
Nie no, oczywiście jestem za wyłapywaniem debili, ale oni i tak
wpadną przy działaniach długofalowych. Pozostają jednak co, którzy
regularnie wprowadzają zagrożenie w ruchu drogowym, ale sprawnie
unikają "namierzenia".

Data: 2012-11-20 19:42:50
Autor: Tom N
Artur Maśląg w <news:50abc5b3$0$1310$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Nie chciało mi się przeklejać, żeby DoQa uzupełnić, ale widzę, że jest
potrzeba:
"Czym są kontrole kaskadowe? Wyobraźmy sobie Wisłostradę obok pomnika
Sapera. Na 500-metrowym odcinku tej drogi straż miejska chce ustawić na
przykład 3 radiowozy."

Koło SAPERA jest jakieś skrzyżowanie?

Jest, z Wilanowską, z Trasą Łazienkowską, z Ludną.

Ale to raczej nie jest 500 metrowy odcinek obok SAPERA, google pokazuje tak: <http://maps.google.pl/maps?saddr=Solec&daddr=Solec&hl=en&ll=52.229666,21.041801&spn=0.007163,0.019505&sll=52.226538,21.040696&sspn=0.001791,0.004876&geocode=FZL6HAMd5g9BAQ%3BFTjpHAMdlRZBAQ&t=h&mra=dme&mrsp=1&sz=18&z=16>

A i owszem, mogą się zgodnie z przepisami ustawić przy SAPERZE, oraz mniej
niz 500 metrów, za/przed Górnośląską/Wilanowską, ale najlepiej w nocy, żeby
mogli na trzy razy, bo w dzień to tam ciężko jechać więcej niż 80+.
Przy SAPERZE to było ulubione miejsce, gdy na 7 było jeszcze 50, jakoś po
podniesieniu do 70 zniknęli szybciutko -- interes był mało opłacalny?

--
'Tom N'

Data: 2012-11-20 20:12:32
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-11-20 19:42,  (Tom N) pisze:
[...]

Nie, nie ma takiej potrzeby. Widziałem co było napisane i słyszałem
co było powiedziane. Jak znam medialne opowieści, to za chwilę się
okaże, że to nie 500, a 1500 itd. Spoko. Miał być materiał to jest.
Myślisz, że czemu z taką "radością" reaguję na emocjonalne reakcje
niektórych, po głupawych wypowiedziach medialnych?

[...]

Widzisz, ja z natury nie czepiam się szczegółów, a jak widzę takie
wypowiedzi to z założenia mam do nich spory dystans oraz posiadam
stosowną wiedzę w tej materii :) Stąd też komentarz, że zmieszczą się
w "rozporządzeniu". Komentarz wynika wprost z wiedzy oraz znajomości
realiów.

A i owszem, mogą się zgodnie z przepisami ustawić przy SAPERZE, oraz mniej
niz 500 metrów, za/przed Górnośląską/Wilanowską, ale najlepiej w nocy, żeby
mogli na trzy razy, bo w dzień to tam ciężko jechać więcej niż 80+.

Potwierdzasz to co napisałem wcześniej.

Przy SAPERZE to było ulubione miejsce, gdy na 7 było jeszcze 50, jakoś po
podniesieniu do 70 zniknęli szybciutko -- interes był mało opłacalny?

Widzisz, 70 się pojawiła po przebudowaniu skrzyżowania z Wilanowską, co
zawdzięczamy oczywiście "znienawidzonemu" Galasowi.

Data: 2012-11-20 21:15:13
Autor: Tom N
Było, straż miejska porzuciła fotor adary - wrócili z potrojoną siłą
Artur Malg w <news:50abd624$0$1308$65785112news.neostrada.pl>:

Mylisz, e czemu z tak "radoci" reaguj na emocjonalne reakcje
niektrych, po gupawych wypowiedziach medialnych?

:D Medialne doniesienia s tej samej jakoci co doniesienia o wizytach u
KOMENDANTA

Przy SAPERZE to byo ulubione miejsce, gdy na 7 byo jeszcze 50, jako po
podniesieniu do 70 zniknli szybciutko -- interes by mao opacalny?

Widzisz, 70 si pojawia po przebudowaniu skrzyowania z Wilanowsk, co
zawdziczamy oczywicie "znienawidzonemu" Galasowi.

A nie HGW? ;-)

--
'Tom N'

Data: 2012-11-20 21:59:57
Autor: Artur Malg
Byo, stra miejska porzucia fotoradary - wrcili z potrojon si
W dniu 2012-11-20 21:15,  (Tom N) pisze:
[...]

Tak, w sporym skrcie tak ;)

[...]

Czy ja wiem? Galas jest duej i sumie to on tak rednio si polityk
interesuje. Wrzaskw sporo, ale nikogo lepszego nie znaleli? Nawet z
klucza partyjnego?

Data: 2012-11-20 21:47:00
Autor: jerzu
Byo, stra miejska porzucia fotoradary - wrcili z potrojon si
On Tue, 20 Nov 2012 19:42:50 +0100, <94.121120@13.194250.invalid> (Tom
N) wrote:

Przy SAPERZE to byo ulubione miejsce, gdy na 7 byo jeszcze 50, jako po
podniesieniu do 70 zniknli szybciutko -- interes by mao opacalny?

Ju kiedy pisaem. Na DK7 w Pamitce byo 50 km/h - policja staa
chyba codziennie. Podniesli na skrzyowaniu do 70 km/h - znikli.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-11-20 21:59:41
Autor: Lort
Byo, stra miejska porzucia fotoradary - wrcili z potrojon si
Kto: jerzu Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 20.11.2012, 21:47:00
Przy SAPERZE to było ulubione miejsce, gdy na 7 było jeszcze 50, jakoś po
podniesieniu do 70 zniknęli szybciutko -- interes był mało opłacalny?
Już kiedyś pisałem. Na DK7 w Pamiątce było 50 km/h - policja stała
chyba codziennie. Podniesli na skrzyżowaniu do 70 km/h - znikli.

No to w końcu wyjaśniło się pewne niedopowiedzenie. Gdzie się człowiek
nie obejrzy tam słyszy, że prędkość zabija - teraz przynajmniej wiadomo
jaka: zbyt mała.

--
Llort

lengyel - magyar erőteljes nyelvrokonság

Data: 2012-11-20 22:06:31
Autor: jerzu
Byo, stra miejska porzucia fotoradary - wrcili z potrojon si
On Tue, 20 Nov 2012 21:59:41 +0100, Lort <berdyczow@gdzies.w.ua>
wrote:

No to w kocu wyjanio si pewne niedopowiedzenie. Gdzie si czowiek
nie obejrzy tam syszy, e prdko zabija - teraz przynajmniej wiadomo
jaka: zbyt maa.

To nie tak. Wczeniej jadcy 70/50 by "wiozcym mier". Teraz 90/70
jest OK ;P

Data: 2012-11-20 23:36:05
Autor: J.F.
Byo, stra miejska porzucia fotoradary - wrcili z potrojon si
Dnia Tue, 20 Nov 2012 22:06:31 +0100, jerzu napisa(a):
[...]

No i bardzo dobrze - 50 to za wolno, ale 90 za szybko ... fotoradar i limit
70 to wlasciwe rozwiazanie, szczegolnie ze 79 tez mozna :-)

J.

Było, straż miejska porzuciła fotorada ry - wrócili z potrojoną siłą