Były więzień został... strażnikiem wi ęziennym

Data: 2019-09-17 20:10:33
Autor: u2
Były więzień został... strażnikiem wi ęziennym
https://niezalezna.pl/288508-byly-wiezien-straznikiem-wieziennym

POLSKA / WIADOMOŚĆ / 17.09.2019, godz. 14:27

Były więzień został... strażnikiem więziennym. Teraz odpowie za oszustwo i wyłudzenie

Do opolskiej prokuratury wpłynęło doniesienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez byłego osadzonego, który dziesięć lat po odbyciu kary przyjął się do pracy w charakterze strażnika - poinformował we wtorek rzecznik opolskiej prokuratury Stanisław Bar.
Wojciech N. dziesięć lat temu odbywał karę pozbawienia wolności w opolskim zakładzie karnym za przestępstwa przeciwko mieniu. Latem tego roku trafił ponownie do tego samego więzienia, jednak tym razem w charakterze funkcjonariusza. Po miesiącu został zwolniony z pracy, a do prokuratury wpłynęło zawiadomienie o możliwości popełnienia przez niego przestępstwa.

"Zawiadomienie dotyczy popełnienia przestępstwa oszustwa przez złożenie fałszywego oświadczenia o niekaralności i wyłudzenia miesięcznych poborów. Obecnie prowadzone jest postępowanie wyjaśniające mające na celu określenie, czy są podstawy do wszczęcia dochodzenia, bo musimy brać pod uwagę fakt zatarcia kary"

- wyjaśnił prokurator Bar.

--
I love love

Data: 2019-09-18 13:38:58
Autor: J.F.
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d81219a$0$17349$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To prokurator nie pamieta przepisow o zatarciu ?

Hm, ale skoro przychodzil i wykonywal prace, to czy wyłudzenie jest zasadne ?

No i czy na koniec sie nie okaze, ze wiezienie odszkodowanie wyplaci za dyskryminacje :-)

A swoja droga - jak to udowodnic, przy instytucji zatarcia ?

J.

Data: 2019-09-18 06:59:13
Autor: Kris
W dniu środa, 18 września 2019 13:42:13 UTC+2 użytkownik J.F.. napisał:

A swoja droga - jak to udowodnic, przy instytucji zatarcia ?

Pewnie kwestia rozbija się o to czy po zatarciu dalej jest się "karany"
Bo jak w dokumentach w polu "czy karany za przestępstwa przeciw mieniu" wpisał "nie" to może kłamał?
Bo karany był. Tylko ze kara zatarta
A może jak zatarta a wpisał "nie" to nie kłamał?

Z kuzynem nie dalej jak miesiąc temu podobną dyskusje toczyłem. Bo własnie miesiąc temu mu się kara zatarła.
Ale nic mądrego nie wymyśliliśmy wówczas więc dalej nie wiem, czy kuzyn jest karany czy niekarany.

Data: 2019-09-18 16:03:43
Autor: u2
Były więzień został... straĹźnikieQ1|Bl"s}Î'§Ÿ)
W dniu 18.09.2019 o 15:59, Kris pisze:
Z kuzynem nie dalej jak miesiąc temu podobną dyskusje toczyłem. Bo własnie miesiąc temu mu się kara zatarła.

jak kara zatarta to niekarany, to są proste sprawy:)

--
I love love

Data: 2019-09-18 16:22:22
Autor: ąćęłńóśźż
Były więzień został... strażnikiem więziennym
Wygląda na to, że jak był w więzieniu (bo np. popchnął złodzieja i ten złamał nogę), to pozostaje mu kraść do końca życia, bo nawet na kasę w Biedrze nie przyjmą?

Data: 2019-09-18 17:33:59
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d823d9e$1$501$65785112@news.neostrada.pl...
Wygląda na to, że jak był w więzieniu (bo np. popchnął złodzieja i ten złamał nogę), to pozostaje mu kraść do końca życia,
bo nawet na kasę w Biedrze nie przyjmą?

Przyjma, albo nie przyjma - roznie bywa.
Ale owszem - jakos tak jest, i jest to "kara dodatkowa".

Szczegolnie, ze wychodzi, a zatarcia jeszcze nie ma, i trzeba wpisywac "karany" ...

J.

Data: 2019-09-18 16:53:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ddb88f64-2304-4944-a1ba-9589aabbb564@googlegroups.com...
[...]

To jest pierwsza polowa.
A teraz jak prokurator chce zarzuty postawic, to powinien dowod przedstawic, ze karany byl.
O dowod w miare latwo - moze w prokuraturze jeszcze maja stare akta, mozna chyba w sadzie odnalezc, w samym wiezieniu moze jeszcze maja
.... bo centralny rejestr skazanych to nie wiem czy pomoze.

Ale czy taki dowod jest dopuszczalny w swietle zatarcia ?
Czy moze grozi kolejnym odszkodowaniem :-)

J.

Data: 2019-09-18 17:26:30
Autor: Robert Tomasik
W dniu 18.09.2019 o 16:53, J.F. pisze:

Czy moze grozi kolejnym odszkodowaniem :-)

Moim zdaniem facet w świetle prawa jest niekarany i tyle. Ciekwy jestem,
jak się to skończy,

Data: 2019-09-18 10:42:37
Autor: Kris
Były więzień został... strażnikiem więzien nym
Robert, poczytaj to. Szczególnie końcówkę o funkcjonariuszu.
https://www.infor.pl/prawo/prawo-karne/wyrok-i-kara/279098,Jakie-sa-skutki-zatarcia-skazania.html

Data: 2019-09-18 22:38:59
Autor: Robert Tomasik
W dniu 18.09.2019 o 19:42, Kris pisze:
Robert, poczytaj to. Szczególnie końcówkę o funkcjonariuszu. https://www.infor.pl/prawo/prawo-karne/wyrok-i-kara/279098,Jakie-sa-skutki-zatarcia-skazania.html
Po pierwsze nie jestem przekonany, czy sąd ma akurat tu rację, a w
Polsce nie ma prawa precedensowego. Po drugie skłądający dokumenty do
pracy strażnik nie ma obowiazku czytania wszystkich orzeczeń sądu, by
znaleźć, ze sąd jednak doszedł do wniosku, że przepis kodeksu jest zły.

Data: 2019-09-19 07:07:20
Autor: ąćęłńóśźż
Były więzień został... strażnikiem więziennym
Było jeszcze kiedyś o tym, że np. baza danych policji trzyma wszystko i nie wykreśla niczego.

-- -- -
Szczególnie końcówkę o funkcjonariuszu.

Data: 2019-09-18 17:31:32
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d824ca8$0$542$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 18.09.2019 o 16:53, J.F. pisze:
Czy moze grozi kolejnym odszkodowaniem :-)

Moim zdaniem facet w świetle prawa jest niekarany i tyle. Ciekwy jestem,
jak się to skończy,

Na razie widac - zwolnili z pracy.

Co bedzie dalej ... tez mnie ciekawi :-)

J.

Data: 2019-09-18 14:47:18
Autor: u2
W dniu 18.09.2019 o 13:38, J.F. pisze:
To prokurator nie pamieta przepisow o zatarciu ?

Hm, ale skoro przychodzil i wykonywal prace, to czy wyłudzenie jest zasadne ?

ano, skoro go przyjęli, to oznacza, że oficjalnie spełniał wszelkie wymogi, ale mógł jednak coś sfałszować w swoich danych:)

--
I love love

Były więzień został... strażnikiem wi ęziennym