Być albo nie być? To jest pytanie.

Data: 2012-02-28 19:56:28
Autor: Marek Czaplicki
> [...]
> zespół eutanatorów, który będzie przyjeżdżał do domu chorego na jego
> życzenie. - To o jeden krok za daleko - uważa filozof i etyk Jan
> Hartman.
> Pomysł jest prosty: zespół składający się z lekarza wyspecjalizowanego
> w podawaniu śmiertelnej dawki środków usypiających i asystującej mu
> pielęgniarki zjawi się w domu zdecydowanego na eutanazję pacjenta. Ma
> być pomocą i ostatnią instancją dla tych śmiertelnie chorych, którzy
> chcą ze sobą skończyć (i spełniają odpowiednie warunki), a którym
> lekarz domowy odmówił dokonania eutanazji z powodów etycznych czy
http://wyborcza.pl/1,75477,11247077,Holandia__Eutanazja_na_telefon.html

Ciekawym jakie to warunki? Sprawy ostateczne to nie klawisz >>ENTER<< na klawiaturze. Ale czy normalnie myślący może zrozumieć ludzi którzy po prostu, mają dosyć życia?

Data: 2012-02-28 20:11:55
Autor: jadryś
> [...]

Ciekawym jakie to warunki? Sprawy ostateczne to nie klawisz >>ENTER<< na klawiaturze. Ale czy normalnie myślący może zrozumieć ludzi którzy po prostu, mają dosyć życia?

Myślę że opinia, (poprzedzona badaniami diagnostycznymi)  trzech niezależnych lekarzy o braku perspektyw na poprawę.
Zdrowy, normalnie myślący człowiek patrzy na problem pod szerszym kątem, a chory pod kątem swojej (być może chwilowej) beznadziei.

Data: 2012-02-28 20:21:04
Autor: Marek Czaplicki
jadryś wrote:
[...]

Myślę, że duże znaczenie miałaby opinia zarówno lekarzy od ciała jak i od ducha.

Data: 2012-02-28 20:34:02
Autor: jadryś
jadryś wrote:
[...]

Nie stwierdzono czegoś takiego jak dusza u człowieka;-) . Choć oczywiście w żadnym wypadku sprawa nie powinna się odbywać bez obecności psychologa.

Data: 2012-02-28 20:35:48
Autor: Marek Czaplicki
jadryś wrote:
jadryś wrote:
[...]

Zgadzam się. Czy jednak stwierdzono niezależnymi metodami obecnośc życia rozmunego na Ziemi? :-)

Data: 2012-02-29 10:01:50
Autor: Jadryś
jadryś wrote:
jadryś wrote:
[...]

Oczywiście że nie stwierdzono życia rozumnego.. My ludzie możemy być równie dobrze robotami wykonującymi jakieś określone funkcje przez stwórcę. Sterowanie jesteśmy zaprogramowanym chipem i wg. tego programu wegetujemy.

Data: 2012-02-29 18:44:56
Autor: Marek Czaplicki
Jadryś wrote:

[...]

A jedną z tych funkcji może być zajmowanie się czymś tak nie związanym z rozumem, jak polityka i politycy. :-)

Data: 2012-03-01 20:10:58
Autor: jadryś
Jadryś wrote:

[...]

Myślę że te funkcje zapisane na chipie mogą być określone tylko z grubsza. Podstawa zadań to ochrona cielesnej powłoki, rozmnażanie się i blokada autodestrukcji.

Być albo nie być? To jest pytanie.