Być rentierem ... :)

Data: 2012-06-30 10:59:20
Autor: Gonzo
Być rentierem ... :)
Pytanie czysto teoretycznie. Ile trzeba mieć pieniędzy na koncie-lokatach żeby zostać rentierem. Zyć na normalnym poziomie i życ z odsetek.
Grzegorz.

Data: 2012-06-30 09:41:05
Autor: fabian 05
Być rentierem ... :)
W dniu sobota, 30 czerwca 2012 10:59:20 UTC+2 użytkownik Gonzo napisał:
Pytanie czysto teoretycznie. Ile trzeba mieć pieniędzy na koncie-lokatach żeby zostać rentierem. Zyć na normalnym poziomie i życ z odsetek.
Grzegorz.

Oto jeden z przykładów:
W Banku Pocztowym lokata 2-letnia na kwotę 214580 PLN o stałym oproc. 7% daje miesięcznie 1000 PLN odsetek netto (kapitalizacja jest miesięczna, odsetki dostępne co miesiąc na ROR). Dalsze obliczenie jest proste, aby mieć więcej trzeba proporcjonalnie zwiększyć ulokowany kapitał.

Data: 2012-07-01 11:02:26
Autor: Andrzej Lawa
Być rentierem ... :)
W dniu 30.06.2012 18:41, fabian_05@o2.pl pisze:
[...]

Primo: zawijaj wiersze.
Secundo: zapomniałeś o inflacji.

Data: 2012-06-30 11:07:44
Autor: MarcinF
Być rentierem ... :)
W dniu 2012-06-30 10:59, Gonzo pisze:
Pytanie czysto teoretycznie. Ile trzeba mieć pieniędzy na koncie-lokatach
żeby zostać rentierem. Zyć na normalnym poziomie i życ z odsetek.

Realny zysk z lokat to około 1% (po opodatkowaniu i uwzględnieniu inflacji), więc trzeba mieć 100 razy więcej pieniędzy niż wynoszą
roczne wydatki.

Data: 2012-06-30 11:09:54
Autor: Gonzo
Być rentierem ... :)
Dajmy na to wydatki roczne ok 40 tyś, czyli 4 banki trza miec ?:) Chyba rentierami zostaja osoby ktora w totka walneły :)

Data: 2012-06-30 11:47:38
Autor: m
Być rentierem ... :)
W dniu 30.06.2012 11:07, MarcinF pisze:
[...]

No jeszcze można żyć z kapitału. Jeżeli założysz, że będziesz żyć 50 lat, to masz jeszcze dodatkowy drugi 1% (w uproszczeniu i liczone "na oko", ale sądzę że wyszłoby coś koło tego).

p. m.

Data: 2012-06-30 11:10:20
Autor: SQLwiel
Być rentierem ... :)
W dniu 2012-06-30 10:59, Gonzo pisze:
Pytanie czysto teoretycznie. Ile trzeba mieć pieniędzy na koncie-lokatach
żeby zostać rentierem. Zyć na normalnym poziomie i życ z odsetek.
Grzegorz.

Za dużo niewiadomych :)
Ile chciałbyś mieć co miesiąc? Minimalną emeryturę, czy średnią płacę?
Użyj Solvera, odejmij od % inflację (bo kapitał musi być odtwarzany).

Mam inną zagadkę, łatwiejszą, na marginesie:
Średnia składka miesięczna na ZUS: 600zł
Średni czas aktywności zawodowej: 40 lat.
Policzyć FV (% składny), od tego odsetki, odjąć inflację i zobaczyć ile wyjdzie miesięcznej renty. Zdziwisz się :)
Bonus: po Twojej śmierci ktoś to odziedziczy.

--

Dziękuję i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-06-30 11:19:29
Autor: Gonzo
Być rentierem ... :)

Użytkownik "SQLwiel" <_nick_@gmail.com> napisał w wiadomości news:jsmfpr$3b$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wystarczy ok 4 tys :) Mam 26 lat i zyc tak do 70 :)

Data: 2012-06-30 11:44:54
Autor:
Być rentierem ... :)
Gonzo <gonzo12982@gazeta.pl> napisał(a):
Wystarczy ok 4 tys :) Mam 26 lat i zyc tak do 70 :)

Przypuszczam, że jesli nie umiesz policzyć sobie tego sam, to niechybny znak,
że nigdy tego nie osiągniesz ;-)

Data: 2012-06-30 13:59:28
Autor: Zbynek Ltd.
Być rentierem ... :)
assembea@NOSPAM.gazeta.pl napisał(a) :
Gonzo <gonzo12982@gazeta.pl> napisał(a):
Wystarczy ok 4 tys :) Mam 26 lat i zyc tak do 70 :)

Przypuszczam, że jesli nie umiesz policzyć sobie tego sam, to niechybny znak,
że nigdy tego nie osiągniesz ;-)

Ech, byłeś pierwszy.

Chciałem mu napisać Gonzowi coś takiego:
Dziwnym jest, że skoro posiadasz umiejętności i wiedzę, legitymującą Cię do oczekiwania emerytury w wysokości 4 000, nie posiadasz jednocześnie umiejętności do obliczeń matematycznych z zakresu pierwszych klas szkoły podstawowej.

    Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.]

Data: 2012-06-30 13:43:55
Autor:
Być rentierem ... :)
Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

Dziwnym jest, że skoro posiadasz umiejętności i wiedzę, legitymującą Cię do oczekiwania emerytury w wysokości 4 000, nie posiadasz jednocześnie umiejętności do obliczeń matematycznych z zakresu pierwszych klas szkoły podstawowej.

Zwróć jednak uwagę na to, że to, co napisałeś, to nie to samo, co jest w moim
zdanku. Powołałeś się na zakres szkoły podstawowej... Takich zadań, jak to, o
jakim rozmawiamy, to chyba obecnie w programie szkoły podstawowej nie ma.
Byłoby chyba nawet za ambitne na maturkę w zakresie podstawowym. Hint: w
ramach nagłaśnianego przez rząd programu studiów zamawianych przewidziano
przez pierwszy rok studiów zajęcia powtórkowe ze szkolnego materiału z majcy i
fizy (!!!). A na tych studiach wszak studiuje przyszła pożal-się-boże elyta
tego kraju....

Data: 2012-06-30 17:47:02
Autor: Zbynek Ltd.
Być rentierem ... :)
[...]

No tak, nie znam programu obecnego szkolnictwa. O ile pamiętam, to gdzieś w 5 klasie matematyczka mówiła nam, że teraz przerabiamy program, który był dotąd w 8 klasie. No ale to były szykany wiadomego reżymu ;-)

Data: 2012-06-30 18:17:17
Autor: Szymon
Być rentierem ... :)
W dniu 2012-06-30 17:47, Zbynek Ltd. pisze:
gdzieś w 5 klasie matematyczka mówiła nam, że teraz przerabiamy program,

Przerabiać to można makulaturę na papier toaletowy. Dziś w szkole program się realizuje ;-)

Data: 2012-06-30 16:06:33
Autor: Wojciech Bancer
Być rentierem ... :)
On 2012-06-30, SQLwiel <_nick_@gmail.com> wrote:

[...]

Średnia składka miesięczna na ZUS: 600zł

Emerytalna, czy ogólna?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-07-13 07:19:36
Autor: Adam Płaszczyca
Być rentierem ... :)
Dnia Sat, 30 Jun 2012 10:59:20 +0200, Gonzo napisał(a):

Pytanie czysto teoretycznie. Ile trzeba mieć pieniędzy na koncie-lokatach żeby zostać rentierem. Zyć na normalnym poziomie i życ z odsetek.

Odpowiedź czysto teorytyczna - jesli nei umiesz policzyc, to jeste za
głupi, żeby tyle zarobić. --
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2012-07-12 23:54:24
Autor: dat100