[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

Data: 2009-04-21 14:05:13
Autor: topek
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

Da napisania tego postu zainspirowal mnie artykul z GW:

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,6521219,Quady__rozjechaly__Jure_Krakowsko_Czestochowska.html

Quady "rozjechały" Jurę Krakowsko-Częstochowską
Trudne do oszacowania straty w przyrodzie, poczynili tej wiosny jeżdżący na
quadach na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Zniszczone są spacerowe trasy
turystyczne, rozjeżdżone leśne dukty i polany.
Quady, czyli czterokołowce to coraz popularniejsza rozrywka
Qudawcy wjeżdżali pojazdami także do rezerwatów przyrody. Zarówno straż leśna
jak i policja są bezradne. Nie posiadają takiej liczby odpowiedniego sprzętu
by móc ścigać - póki co bezkarnych - rajdowców .

Z drugiej strony posiadacze pojazdów terenowych nie mają wiele miejsc, gdzie
mogliby pojeździć. Proponowana do tego celu Pustynia Błędowska na razie nie
wchodzi w rachubę, gdyż używana przez kilkadziesiąt lat jako poligon wojskowy
nie została całkowicie rozminowana i dlatego wojsko nie chce jej oddać gminom
na terenie których znajduje się.

Jakis obronca quadow napisal:
"Do kiedy nie będzie specjalnych tras dla quadów to nie ma co wymagać od nich
żeby jeździli gdzie indziej"

Na to jeden z dyskutantow mu zripostowal pieknie:
"A do kiedy nie bedzie specjalnych burdeli dla pedofilów to nie ma co ond nich
wymagać, żeby nie gwałcili dzieci porywanych spod podstawówki? "

====================

Dla mnie kierowca quada czy motoru jezdzaceg po lesie to taki palacz
restauracyjny.
Sonsabicz majacy wszystko i wszystkich w dupie. Liczy sie tylko jego
przyjemnosc i adrenalina.

Pare razy w polskim lesie dane mi bylo spotkac bydleta na motorach (crossach
dokladniej, chyba bez tlumikow byly). Nastepny raz jak spotkam takiego gnoja
to mu ryj obije zwyczajnie (albo on mnie :), lub line rozwiesze miedzy
drzewami :-((

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2009-04-21 14:59:00
Autor: masti
Dnia Tue, 21 Apr 2009 14:05:13 +0000, topek  napisał(a):

Dla mnie kierowca quada czy motoru jezdzaceg po lesie to taki palacz
restauracyjny.

a ty dalej chcesz zabraniać tego na co właściciel pozwolił?

[...]

weż sie pierdolnij o ścianę

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

--
mst <at> gazeta <.> pl
Jeep Grand Cheeroke 4.0L, Ford Mondeo 1,8

Data: 2009-04-21 20:56:54
Autor: Maciej S.
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

weż sie pierdolnij o ścianę

To ty pierdolnij się kładem w drzewo.
Jednego syfiarza będze mniej.
Chcesz jeżdzić pierdzić i płoszyć - zapierdalaj na pustynię, a nie do środka lasu.

MS

Data: 2009-04-21 19:19:15
Autor: masti
Dnia Tue, 21 Apr 2009 20:56:54 +0200, Maciej S. napisał(a):

weż sie pierdolnij o ścianę

To ty pierdolnij się kładem w drzewo. Jednego syfiarza będze mniej.
Chcesz jeżdzić pierdzić i płoszyć - zapierdalaj na pustynię, a nie do
środka lasu.

umiesz czytać? Gdzieś napisałem, że jeżdzę quadem?
to co obaj proponujecie to po prostu morderstwo.

I nie próbuj pieprzyć że to "adekwatna kara".

Data: 2009-04-21 21:30:03
Autor: Sqeeb
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
On Tue, 21 Apr 2009 19:19:15 +0000 (UTC)
masti <gone@to.hell> wrote:

umiesz czytać? Gdzieś napisałem, że jeżdzę quadem?
to co obaj proponujecie to po prostu morderstwo.

Niektórzy lubią samemu wymierzać sprawiedliwość.
Sie filmów naoglądali...

I nie próbuj pieprzyć że to "adekwatna kara".

"zabijesz gnide, a pojdziesz siedziec jak za człowieka...'

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-21 21:20:30
Autor: Kriso

Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał w wiadomości news:gsl50k$qfd$1news.onet.pl...

weż sie pierdolnij o ścianę

To ty pierdolnij się kładem w drzewo.
Jednego syfiarza będze mniej.
Chcesz jeżdzić pierdzić i płoszyć - zapierdalaj na pustynię, a nie do środka lasu.

A co kolega grzybiarz ??

Kriso

Data: 2009-04-22 11:20:33
Autor: Maciej S.
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

A co kolega grzybiarz ??

Kriso

Też. Ale wyobraź sobie - kupujesz piękną działkę w spokojnej okolicy, idziesz na ogródek posłuchać śpiewu ptaków, i zaczynają się ryki silników.
Każdego może trafić.
Tym bardziej że droga gminna, a tu kładziki bez rejestracji, bez kasków, i bez tłumików.
Wiochę trzeba tępić.
Linka to oczywiście samobójczy pomysł, moim zdaniem poskutkowały by bardzo duże grzywny - wjazd do lasu 2000 zł, i po problemie.

MS

Data: 2009-04-22 11:25:11
Autor: Cavallino
[...]

Jak droga to nic nie zrobisz, mają prawo jeździć.

a tu kładziki bez rejestracji

I tu się szykują zmiany, będą rejestracje i nowe prawka na quady (i motorowery).

Data: 2009-04-22 12:56:08
Autor: Maciej S.

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gsmnsl$dto$1news.onet.pl...
[...]

Ale muszą rejestrować, mieć OC itd.
Droga obecnie jest błotna, ale lada moment  będzie utwardzona - i wtedy to już nie będzie fun.

a tu kładziki bez rejestracji

I tu się szykują zmiany, będą rejestracje i nowe prawka na quady (i motorowery).

Czas sobie kupić aparat z dużym zoomem i dobrą stabilizacją obrazu.

MS

Data: 2009-04-22 13:08:21
Autor: Cavallino
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał w wiadomości news:

Jak droga to nic nie zrobisz, mają prawo jeździć.

Ale muszą rejestrować, mieć OC itd.

Na pewno muszą?
Jako co?

Bo skąd te zapowiadane zmiany, że będzie trzeba rejestrować.

A co z koparkoładowarkami?
Też nie są rejestrowane a jeżdżą.

Data: 2009-04-22 14:15:45
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 22.04.2009 Maciej S. <macius@cyberia.pl> napisał/a:

I tu się szykują zmiany, będą rejestracje i nowe prawka na quady (i motorowery).

Czas sobie kupić aparat z dużym zoomem i dobrą stabilizacją obrazu.

Heh nie widziałem jeszcze stabilizatora obrazu stabilizującego quada :)
Stabilizacja działa na rękę, na quada potrzbujesz więcej iso.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-22 21:48:52
Autor: Maciej S.
[...]

Czytaj kontekst. Ja nie chcę robić zdjęcia z quada, tylko zdjęcia quadda, a konkretnie quada w lesie i jego tablicy rejestracyjnej.

MS

Data: 2009-04-22 20:56:22
Autor: Sergiusz Rozanski
[...]

No właśnie czytam i nie rozumiem nadal do czego ma niby służyć wtedy
stabilizacja. Ona ma za zadanie zniwelować drgania ręki na długim czasie
naświetlania. Jak zamierzasz focić quada na długim czasie naświetlania?
Dostaniesz smugę nie quada. Na quada czy auto to jedynie krótki czas
(więc stabilizacja zbędna) a mniejsza przysłona i czulsze iso.
Stabilizacja to tylko na długie czasy, ale też tylko na nieruchome cele.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-22 15:05:01
Autor: spam
> [...]

Linka to oczywiście samobójczy pomysł, moim zdaniem poskutkowały by bardzo duże grzywny - wjazd do lasu 2000 zł, i po problemie.

Jak już to konfiskata quada - łatwość wyegzekwowania i ogromna skuteczność jak przypuszczam.

Data: 2009-04-22 00:53:35
Autor: topek
[...]
Jezdzenie po lasach w PL quadami czy motorami nie jest legalne.
http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga_las.html

A to pomaga na plaskostopie?

--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
<-- -napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych-- ->

Data: 2009-04-21 16:32:18
Autor: Scyzoryk
[...]

moze na mnie nie trafisz :)

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-04-21 20:55:18
Autor: Maciej S.
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

moze na mnie nie trafisz :)

A może trafię. W Kielcach w lasach coraz więcej hołoty bez tłumików. Straszą zwierzynę i ludzi.
Ja nie będe rozpinał linki. Ale deskę z gwoździami zakopię.

MS

Data: 2009-04-22 12:48:44
Autor: robert 21
> [...]

Ja nie będe rozpinał linki. Ale deskę z gwoździami zakopię.

Albo rów wykopać, przykryć folią ogrodniczą i posypać ziemią i liśćmi

Data: 2009-04-21 16:42:49
Autor: Arek (G)
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
topek pisze:

[....] to taki palacz
restauracyjny.

nie zaczynaj...:)

[...]

tym razem zgadzam się w 100%.

A.

Data: 2009-04-21 16:53:15
Autor: ania
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

Użytkownik "topek "

Z drugiej strony posiadacze pojazdów terenowych nie mają wiele miejsc, gdzie
mogliby pojeździć. Proponowana do tego celu Pustynia Błędowska na razie nie

jak gosc zrobil tor na swoim terenie, gdzies pod radomiem, to mu wpakowali grzywne
ale jak jezdza po rezerwatach to trudniej zlapac i "nie mamy jak tego pilnowac"
ehhh polska nasza

to samo z torem w poznaniu - powstal kolo lotniska, a pozniej wokolo pobudowali domy i teraz problem, bo nowym mieszkancom... przeszkadza tor:-)

--
ania

Data: 2009-04-21 21:32:11
Autor: Kuba \(aka cita\)
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
ania wydusił z siebie te słowy:

Użytkownik "topek "

[...]

Ładnie i trafnie napisne :)
Na tyle trafnie, ze nawet nikt nie podejmuje dyskusji z braku argumentów - hehe

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-04-22 00:54:51
Autor: topek
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
Ładnie i trafnie napisne :)
Na tyle trafnie, ze nawet nikt nie podejmuje dyskusji z braku argumentów - hehe
Slysze smiech dresiarza.
Ja nei zawezam dyskusji tylko do tego konkretnego rozjechania jury k-cz

Data: 2009-04-21 16:59:50
Autor: JKK

Użytkownik "topek " <topek2000.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gskjqp$5b2$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jest też wątek o tym na pl.rec.gory np.

W sensie nie rozminowanej pustyni padła propozycja,
że skoro niektórym ciągle brakuje adrenaliny,
to może jednak tam ich nakierować ?

Skoro nie przeszkadza im nielegalna jazda po lasach i szlakach,
to powinni temat podjąć, a to jeszcze z pożytkiem dla ogółu.
Adrenalina-super-hardcore gwarantowana.

Pzdr

JKK

Data: 2009-04-21 20:53:43
Autor: kamil_pl

Użytkownik "JKK" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:gskn17$le3

[...]

Haha dobre, racja :)

Data: 2009-04-21 17:01:29
Autor: J.F.
[...]

No ale Topku - referendum by sie jakies przydalo czy spoleczenstwo chce lasu zeby miec cisze, spokoj i swieze powietrze, czy moze wlasnie chce miec las zeby bylo gdzie poszalec :-)

J.

Data: 2009-04-21 18:52:32
Autor: JKK

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gskn6u$jlt$1news.onet.pl...
chce miec las zeby bylo gdzie poszalec :-)

W tej wersji to długo tego lasu nie będzie miało ...
("a po nas choćby potop" ?)

Pzdr

JKK

Data: 2009-04-21 17:35:12
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 21.04.2009 JKK <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał/a:

[...]

E tam wydaje Ci się. Problemem jest to że ludziom się nie chce zadbać i
zakasać rękawy. Znam problem z autopsji poniewać jeżdze samochodem
terenowym w off-road i jest gdzie pojeździć, nie widze problemów aby:
- dostać od miasta czy gminy kawałka nieużytku (my w Kaliszu dostaliśmy
teren po starej cegielni na której organizujemy imprezy samochodowe) -
jak ktoś chce korzystać, wystarczy przyjść do klubu i załatwić - bez
problemu można się tam na quadzie czy crosie wyszaleć
- dogadać się z właścicielami piaskowni, żwirowni, kamieniołomów itp o
zgodę na wjazd gdy tam np w weekendy nikt nie pracuje - nie ma z tym
na prawdę problemów, sam załatwiałem takie zgody, a jak jeszcze się
odpowiednio po%ziękuje to i na sąsiednich piaskowniach znajdą się chętni
- pogadać z leśniczymi - w lasach też są tereny gdzie pozwolą jeździć,
bo np za 2 tyg będzie tam zrywka i przejazd kilku quadów czy samochodów
nic tam więcej nie popsuje, za chwilę będzie tam cięzki sprzęt leśny co
zrobi swoje.
No ale to trzeba poprostu chcieć, popytać, załatwić, a nie jeździć
bezmyślnie po parku narodowym itd.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-21 20:20:06
Autor: monowalker

Tu: http://koval.com.pl/2009/04/19/dolina-rzeki-swedrni/ po Was jadą, więc chyba nie jest tak różowo jak piszesz ;)

--
monowalker

Data: 2009-04-21 19:30:58
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 21.04.2009 monowalker <monowalker@nie.pamietam.mai.la> napisał/a:
Sergiusz Rozanski pisze:
- dostać od miasta czy gminy kawałka nieużytku (my w Kaliszu dostaliśmy

Tu: http://koval.com.pl/2009/04/19/dolina-rzeki-swedrni/ po Was jadą, więc chyba nie jest tak różowo jak piszesz ;)

Wiesz jak ktoś widzi jeepa czy quada to odrazu jeep klub - niestety.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-21 20:38:49
Autor: JKK

Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał w wiadomości news:slrngus0d3.sit.write-only-with-spfdns.media-lab.com.pl...
[...]

Cieszę się, że dostrzegasz różnicę pomiędzy jednym, a drugim zachowaniem.

Pzdr

JKK

Data: 2009-04-22 03:29:37
Autor: J.F.
On Tue, 21 Apr 2009 18:52:32 +0200,  JKK wrote:
chce miec las zeby bylo gdzie poszalec :-)

W tej wersji to długo tego lasu nie będzie miało ...
("a po nas choćby potop" ?)

Quadem lasu tak szybko nie rozjedzie ..

J.

Data: 2009-04-23 07:55:31
Autor: MichałG
J.F. pisze:
On Tue, 21 Apr 2009 18:52:32 +0200,  JKK wrote:
chce miec las zeby bylo gdzie poszalec :-)
W tej wersji to długo tego lasu nie będzie miało ...
("a po nas choćby potop" ?)

Quadem lasu tak szybko nie rozjedzie ..

Całego lasu nie. Ale ścieżki w lesie jak najbardziej.
pozdrawiam
Michał

Data: 2009-04-22 01:01:34
Autor: topek
[...]
Niech sobie chuj kupi pole las i je rozjezdza.
A najlepiej niech zrobi nr sezonu i przejdzie sam siebie. To bedzie dopiero gratka.

Data: 2009-04-22 08:46:09
Autor: Sqeeb
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
On Wed, 22 Apr 2009 01:01:34 +0200
topek <topek-s*amerzy-to-mendy-je-PiPi-ne@post.pl> wrote:

Niech sobie chuj kupi pole las i je rozjezdza.
A najlepiej niech zrobi nr sezonu i przejdzie sam siebie. To bedzie dopiero gratka.

Ale Panowie nerwowi ;-)

Może lepszym wyjściem niż żyłka pośród lasu byłaby reforma prawa o
ruchu drogowym, żeby te quady były rejestrowane w jakiejś rozsądnej
kategorii. Wystarczy pstryknąć takiemu gościowi zdjęcie przez leśniczego,
potem na komende, sprawa do sądu, kolegium albo roboty społeczne.
Areszt to mało rozwojowe rozwiązanie...

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-22 10:00:01
Autor: ania
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

Użytkownik "Sqeeb" <

[...]

***zawriowales - wtedy by sie pojawily nieoznakowane patrole policji w lasach z 250 konmi pod maska
u nas nigdy nie bedzie normalnie i nie mam tylko pojecia dlaczego tak jest, kiedys myslalam (o ja glupia), ze mlodzi ludzie wkraczajacy w swiat szeroko pojetej wladzy cos zmienia, a tu niespodzianka - sa jeszcze glupsi i gorsi niz ich starsi koledzy

przepisy sa, tylko nikt nie umie ich egzekwowac, a metoda na zalatwianie problemow jeswt - bedzie nowa ustawa, postawimy znaki itp - tylko, ze to ciagle problemu nie rozwiaze

--
ania

Data: 2009-04-22 02:27:23
Autor: mac
On 22 Kwi, 09:00, "ania" <ani...@tlen.kropka.pl> wrote:

[...]

zapominasz Aniu, ze zrodlem problemu jest nie wladza tylko to ze
ludzie ignoruja przepisy i nie szanuja ani innych ani swojego
otoczenia, przepisów,  przyrody itd. tak dlugo jak dlugo beda to
robili masowo zadne metody prewencji i ograniczenia tego nie beda
skuteczne.

na tej grupie równiez panuje przekonanie ze ograniczenia predkosci sa
idiotyczne, przepisy to luzne zalecenia, a kazdy jest mistrzem
kierownicy, czesto tez przytaczane sa przyklady innych krajów gdzie
wyzsze sa limity predkosci, wyzsze sa limity alkoholu we krwi, policja
jest bardziej poblazliwa itp.
problem polega na tym ze tamte spoleczenstwa dojrzaly do tego zeby w
takich, luzniejszych, warunkach funkcjonowac. na niemieckich
autostradach przewazajaca wiekszosc kierowcow jedzie ponizej 130km/h.
jezeli widzisz wyjatek to ze sporym prawdopodobienswem mozna
powiedziec ze jest to polski gastarbaiter w bmw serii "czy"
trzymajacym sie w jednym kawalku sila woli, w srodku 6 osob i dary dla
rodziny wypychajace kazda szczeline samochodu az po dach, 10 godzin za
kierownica a na budziku ile fabryka dala...

to nie we wladzy jest problem, ani w Polskich (podlych zreszta)
drogach jest problem - to mentalnosc kierowców.

mac

Data: 2009-04-22 11:48:40
Autor: Cavallino
Uzytkownik <mac@bar.pl> napisal w wiadomosci news:

to nie we wladzy jest problem, ani w Polskich (podlych zreszta)
drogach jest problem - to mentalnosc kierowców.

I wladzy równiez.
Skoro zakazy stawiane sa wszedzie gdzie sie da, na ogrmony wyrost i zamiast likwidowania problemu, to jedyny skutek który moga przyniesc jest ich olewanie.

Na Zachodzie NAJPIERW bylo gdzie jezdzic, a POTEM zaczeto ludzi uczyc poszanowania dla zakazów.
Do tego stawia sie je w takich miejscach i takich wartosciach, ze ma to sens, drogi nie wioda przez kazda wioske itd.

Wiec takie pieprzenie jakie z siebie wydaliles, to tylko usprawiedliwianie nieudolnej wladzy, której robic sie nie chce tego co zrobic powinna, a w zamian woli zakazy wydawac.

Data: 2009-04-22 03:08:54
Autor: mac
On 22 Kwi, 10:48, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

[...]

a Ty swoje pieprzenie opierasz na wiedzy o tym JAK przebiegalo
formowanie swiadomosci spolecznej i poszanowania przepisów w innych
krajach?

dodam tylko ze Polscy kierowcy biora udzial w  niecalych 17% wypadków
na brytyjskich drogach (pewnie przez nieudolna wladze idioto).

m.

Data: 2009-04-22 12:31:45
Autor: Cavallino
[...]

Idz sie brandzluj wraz z innymi glupimi kapelusznikami gdzie Twoje miejsce - czyli do kibla.
PLONK

Data: 2009-04-22 03:40:37
Autor: mac
On 22 Kwi, 11:31, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

Idz sie brandzluj wraz z innymi glupimi kapelusznikami gdzie Twoje miejsce -
czyli do kibla.
PLONK

LOL, cavallino, chyba sie poplacze.
mysle ze o kapeluszach podyskutujemy jak juz sobie kupisz samochód.

m.

Data: 2009-04-22 11:51:15
Autor: kamil

"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:gsmrpg$q9d$1news.onet.pl...
[...]

Hehe, biedny Cavallino 3/4 PMSu splonkowal juz. Ciekawe czy poza spamem cokolwiek jeszcze czyta z grupy. :-)

Data: 2009-04-22 12:36:34
Autor: ania
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

Uzytkownik "Cavallino"

Idz sie brandzluj wraz z innymi glupimi kapelusznikami gdzie Twoje miejsce - czyli do kibla.

nie ublizaj ludziom - bo to naprawde cie dyskredytuje:-) mi to akurat jak zauwazyles lata, ale inni przestaja cie traktowac powaznie

ale cos w tym jest - po prostu od jakiegos czasu szkoly nauki jazdy nie powinny sie tak nazywac, tylko "szkola nauki zdawania egzaminu",
a oprocz tego, ze brak jest umiejetnosci, to jeszcze dochodzi wszechograniajace - wlasnie - chamstwo, ktore na droge tez sie zwalilo wraz z kazdym kogo stac na samochod (a niestety - jak pisalam - w tej chwili stac praktycznie kazdego, tego "przyglupa" tez)

--
ania

Data: 2009-04-22 12:44:48
Autor: Cavallino
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
Użytkownik "ania" <aniamh@tlen.kropka.pl> napisał w wiadomości news:gsms01$1c5s$1alfa.ceti.pl...

Uzytkownik "Cavallino"

Idz sie brandzluj wraz z innymi glupimi kapelusznikami gdzie Twoje miejsce - czyli do kibla.

nie ublizaj ludziom

Nie ja zacząłem.
A odpowiadać pięknym za nadobne nie mam zmiaru.
Więc pretensje do tego kto zaczął.

Data: 2009-04-23 08:02:25
Autor: MichałG
Cavallino pisze:
[...]

zachowujesz sie jak smarkaty dupek......  i tak Cie potem inni traktuja
Michał

Data: 2009-04-22 11:07:29
Autor: kamil

"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:gsmp8n$i6h$1news.onet.pl...
[...]

Mylisz sie bardzo Cavallino. Na 'zachodzie' drogi czesto prowadza przez wioski, zapraszam chocby do Szkocji, gdzie nieraz na nocleg jechalem jednopasmowa drozka kilkanascie kilometrow.

Podstawowa zasada mowi, zeby predkosc dopasowac do warunkow na drodze. Jesli nawierzchnia jest dziurawa i pelna kolein, zakichanym obowiazkiem nadwislanskiego mistrza kierownicy jest zwolnic, zamiast lamac ograniczenie nieraz dwukrotnie. Wymagaja tego przepisy, ale przede wszystkim wymaga tego zdrowy rozsadek i odrobina wyobrazni. Niestety ulanska fantazja ze zdrowym rozsadkiem w parze nie ida i dlatego Polska od wielu lat okupuje malo zaszczytne ostatnie miejsca we wszelkich statystykach ilosci wypadkow, szczegolnie smiertelnych.

Sadzisz, ze gdyby w Polsce magicznie wybudowac siec 3-pasmowych autostrad, wszyscy zaczeli by jezdzic w miare przepisowo? No, powiedzmy przekraczajac dopuszczalna predkosc do tych 130-140km/h, bo tak chocby we wspomnianym wyzej UK kierowcy jezdza. Zapewniam Cie, ze rozum i nie leczenie kompleksow na drodze powoduje, ze w UK rocznie ginie na drogach mniej niz polowa tego, co w PL, pomimo ze obywateli jest o 20mln wiecej i samochod ma praktycznie kazdy, czesto mocne. Widzialem juz niejedno Evo czy Astona jadacego grzecznie 60mph za ciezarowka na normalnej drodze, sam zreszta do setki potrafie sie ponizej 6 sekund rozpedzic, ale nie pamietam zebym jezdzil tak, jak przcietny polski przedstawiciel Hortexu w zagazowanym Seicento.

Wiec nie pierdziel. ze to od drog zalezy, bo nie tylko.

Wiec takie pieprzenie jakie z siebie wydaliles, to tylko usprawiedliwianie nieudolnej wladzy, której robic sie nie chce tego co zrobic powinna, a w zamian woli zakazy wydawac.

Jak zwykle winna wladza, niemieckie media, zydzi, masoneria, lobby cyklistow i gradobicie w Texasie, ale nie kretyn zapierdalajacy 140 przez miasto swoim pelnoletnim postrachem szos. Zmien lekarza, bo ten Ci nie sluzy.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-22 12:39:19
Autor: BaX
[...]

A widzisz, ja potrafie jechać z Gliwic do Wrocka A4 - 130-150km/h i zbytnio mi to nie przeszakdza bo wiem, że nie będe się musiał tłuc za jakimś autobusem/traktorem/lokalnym ciciem przez kilka km bo nie będzie go można wyprzedzić jak tylko wjade w jakieś zadupie. A prędkośc cirka 130km/h na takiej drodze i odcinku do pokonania jest do przyjęcia. Wkurwia mnie niemiłosiernie za to jazda Ustroń-Katowice czy Bielsko-Katowice gdzie co chwila stoją 70 czy 60 tak że aby wiecznie nie deptać gaz hamulec trzeba by jechać 70km/h. Gdzie sens, gdzie logika?

Data: 2009-04-22 12:47:08
Autor: Cavallino
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Dokładnie tak.
Sam też nie mam wielkich problemów z zachowaniem w miarę przepisowej prędkości w cywilizowanych krajach, tam gdzie widać że ograniczenia są przemyślane.
Na polskich drogowców z ich podejściem "na wszystko znajdzie się zakaz" odpowiedź mam jedną:
 "mam was i wasze zakazy tam samo gdzieś, jak wy mnie".

Data: 2009-04-22 11:50:30
Autor: kamil

"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:gsmsmc$t45$1news.onet.pl...
[...]

Ograniczenia poza miastem sa takie same, jak w Polsce - 90km/h +/1 5km/h. Wiec co ty wlasciwie chcesz przekazac?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-22 13:47:58
Autor: BaX
[...]

Jak moge przejechać 200-300km prędkością 130-150km/h to 30-40km żeby dojechać do celu mogę przejechać nawet te 70 czy 50km/h ale sorry jak mam jechać 250-350km - 50-70km/h to mi się ciśnienie podnosi na samą myśl o tym. A teraz policz ile tracisz czasu i o ile będziesz bardziej zmęczony taką jazdą.

Data: 2009-04-22 13:46:37
Autor: kamil

"BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message news:gsn0ml$o47$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Nadal nie rozumiem, po co jechac 150km/h. Skoro jak twierdzisz wszyscy wloka sie 50, wystarczy jechac przepisowe 90 zeby ich wyprzedzac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-22 14:14:25
Autor: ania
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

Użytkownik "BaX"

dojechać do celu mogę przejechać nawet te 70 czy 50km/h ale sorry jak mam jechać 250-350km - 50-70km/h to mi się ciśnienie podnosi na samą myśl o tym.

optymista - jakby te 50-70 byly tak naprawde mozliwe:-) co chwile stoisz w korku, albo za jakims zawalidroga, albo, albo i tak sie jezdzi

--
ania

Data: 2009-04-22 13:48:33
Autor: kamil
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

"ania" <aniamh@tlen.kropka.pl> wrote in message news:gsn1t9$1gml$1alfa.ceti.pl...

Użytkownik "BaX"

[...]

I tylko w Polsce sa korki? Zajedz w koncu do tego UK, na ktore sie powolujesz i sprobuj wjechac do Londynu rano albo w porze lunchu. Albo w zasadzie do dowolnego wiekszego miasta. O zakorkowanych autostradach, gdzie na M1 czy M6 mozna sobie nawet i kilkanascie kilometrow w godzine wyrabiac nie wspomne.

Nie przypominam sobie, zeby brytyjczycy tlumaczyli tym koniecznosc zapierdalania 150km/h na wsiowej drodze z waskim poboczem i dziurami. Ale co ja tam wiem, miszczowie z PMSu tak twierdza, wiec musi byc racja.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-22 14:58:49
Autor: ania
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

Użytkownik "kamil"

I tylko w Polsce sa korki? Zajedz w koncu do tego UK, na ktore sie powolujesz i sprobuj wjechac do Londynu rano albo w porze lunchu. Albo w

dalej nie doczytales? no nie zartuj juz sobie co?:-)
dobrze napisze - to nie ja sie powoluje

zasadzie do dowolnego wiekszego miasta. O zakorkowanych autostradach, gdzie na M1 czy M6 mozna sobie nawet i kilkanascie kilometrow w godzine wyrabiac nie wspomne.

no i? zakorkowane autostrady sa w kazdym panstwie, ale one "sa" i jak nie sa zakorkowane to mozna jechac, a jak sie jedzie trzema pasami w jedna strone to jak ktos chce zmienic pas i wjechac przed ciebie to robi to na tyle sprawnie, ze nie musisz marwtic sie, czy zdazysz wyhamowac
po prostu gosc wjezdza i jedzie dalej, u nas jak ktos wjedzie przed ciebie to w wiekszosci przypadkow zmusza cie do zmniejszenia predkosci (w wariancie soft)

Nie przypominam sobie, zeby brytyjczycy tlumaczyli tym koniecznosc zapierdalania 150km/h na wsiowej drodze z waskim poboczem i dziurami. Ale co ja tam wiem, miszczowie z PMSu tak twierdza, wiec musi byc racja.

a tego to nie wiem

--
ania

Data: 2009-04-22 14:02:21
Autor: kamil

"ania" <aniamh@tlen.kropka.pl> wrote in message news:gsn4c8$1inl$1alfa.ceti.pl...

[...]

Wciaz nie pojmuje, jaki to ma zwiazek z jazda "130-150km/h"?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-22 14:31:54
Autor: BaX
[...]

Tym gorzej.

Data: 2009-04-22 12:00:33
Autor: ania
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

Uzytkownik

[...]

***nie zapominam - wlasnie o to mi chodzi, ze jesli juz jest prawo to go trzeba stosowac, a wymyslanie nowego, bo starego nikt nie stosuje nie jest rozwiazaniem (bo oprocz tego, ze bedzie nowe, moze bardziej restrykcyjnie i tak nadal nie bedzie stosowane) i o to mi chodzilo

na tej grupie równiez panuje przekonanie ze ograniczenia predkosci sa
idiotyczne, przepisy to luzne zalecenia, a kazdy jest mistrzem

***to wlasnie niekoniecznie jest wina samych ludzi, jesli droga wyglada jak choinka, to czasem nawet nie zauwazysz kolejnego znaku, ktory sie schowal za wczesniejszym
jesli ograniczenia bylyby sensowne to i kierowcy po jakims czasie by doszli do takiego wniosku i pewnie by sie do nich stosowali
ale nie - oddaja obwodnice krakowa i co tam jest? autostrada z ograniczeniem do 100 km/h - i tej logiki nie widac, bo z taka sama predkoscia mozna jechac "zakopianka", gdzie co kawalek masz kolizyjne skrzyzowania (oczywiscie pomijam miejsca gdzie jest ograniczenie)

kierownicy, czesto tez przytaczane sa przyklady innych krajów gdzie
wyzsze sa limity predkosci, wyzsze sa limity alkoholu we krwi, policja
jest bardziej poblazliwa itp.

***ja mysle, ze nie poblazliwa - ale karajaca za przewinienia, a nie jezdzaca w swoich nieoznakowanych furach i chwalaca sie pozniej, jak to zlapali goscia, co w czasie 10 minut popelnil x wykroczen (po pierwszym powinien byc zatrzymany)

problem polega na tym ze tamte spoleczenstwa dojrzaly do tego zeby w
takich, luzniejszych, warunkach funkcjonowac. na niemieckich
autostradach przewazajaca wiekszosc kierowcow jedzie ponizej 130km/h.

***eee przesadziles - ile razy jechalam sobie w trybie ekonomicznym prawym pasem z predkoscia 120 km/h, to bylam najwolniejszym pojazdem osobowym

to nie we wladzy jest problem, ani w Polskich (podlych zreszta)
drogach jest problem - to mentalnosc kierowców.

***dokladnie, tylko ze ona zmienila sie w ostatnich 10, moze 15 latach, bo kazdego - nawet przyglupa stac na samochod
pamietam, jak policja zatrzymywala jesli mialo sie tylko spalona zarowke (nie wspominajac o stojacych patrolach na skrzyzowaniach, gdzie lapali za jazde na czerwonym), teraz to ich to nie obchodzi, krzaki suszarka i hulaj dusza - dziure w budzecie trzeba latac, a od czasu do czasu akcja lapania pijanych, czy "piratow" jezdzacych po autostradach z predkosciami 130-150 km/h (wlasnie czemu ciagle inwestuje nasz rzad w fotoradary do przekroczen predkosci, a nie robia fotek tym, co przejezdzaja na czerwonym, gdzies w jakims kraju to widzialam)
a jak sie ich poprosi, zeby zajeli sie waskimi drogami w miastach, gdzie nie ma chodnikow, poboczy, za to jest dobra droga do jazdy - to nie, bo oni nie moga przyjezdzac tam gdzie ktos chce, bo za chwile byt ktos inny chcial gdzies indziej i jak oni mogli by to zrobic (cytat z rozmowy z policja)

--
ania

Data: 2009-04-22 03:35:55
Autor: mac
On 22 Kwi, 11:00, "ania" <ani...@tlen.kropka.pl> wrote:

[...]

nowe przepisy maja ulatwic karanie wykroczen. podwyszenie kary rzadko
jest naprawde skuteczne, ale obowiazek rejestracji quadów i innych
tego typu wynalazków bedzie bardzo pomocny.

[...]

jezeli ktos ma problemy z czytaniem znaków to znaczy ze nie powinien
prowadzic.
a co jesli zamiast znaku przeoczysz czyjes dziecko wybiegajace na
droge?
wielokrotnie slyszalem juz teorie ze gdyby ograniczenia byly sensowne
to kierowcy by sie stosowali. taka koncepcja ze spoleczenstwo samo
wprowadzi samograniczenia i dojrzeje, choc moze wydawac sie
atrakcyjna, nie ma zadnego szczegolnego podparcia i jest tak naprawde
malo logiczna.
mam czesto okazje obserwowac roznice w zachowaniu kierowców w duzym
miescie w wielkiej brytanii i duzym miescie w Polsce, skala
porównywalna, jakosc dróg porównywalna, natezenie ruchu równiez
porównywalne.
w Anglii: 80% kierowców jedzie zgodnie z przepisami (tak tak, 30mil na
godzine), 19 lekko przekracza ograniczenia (zamiast 30-45 na pustej
drodze wieczorem), 1% przekracza je znaczaco.
w Polsce: 100% kierowców przekracza ograniczenia, wiekszosc znaczaco,
jadac przez miasto mozna odniesc wrazenie ze one po prostu nie
istnieja.
pomijam juz kwestie kultury i cwaniactwa na drogach, notorycznego
wpychania sie, kombinowania, jezdzenia po chodnikach, omijanie innych
samochodów pasami do skretow itp.

aha, w UK masz gigantyczna ilosc fotoradarów i w miastach i poza
miastami i mnóstwo nieoznakowanych radiowozów - nie do konca pasuje to
do teorii "samoregulacji".

mac

Data: 2009-04-22 12:42:59
Autor: ania
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

Uzytkownik <mac@bar.pl>

a co jesli zamiast znaku przeoczysz czyjes dziecko wybiegajace na
droge?

***troche sie zagalopowales, a jakbym przeoczyla twojego wnuka?
na tej grupie oprocz chamstwa panuje jeszcze kompletny brak czytania ze zrozumieniem oraz brak rozumienia ironii

aha, w UK masz gigantyczna ilosc fotoradarów i w miastach i poza
miastami i mnóstwo nieoznakowanych radiowozów - nie do konca pasuje to
do teorii "samoregulacji".

***i chyba to u nich sa te fotki za czerwone swiatlo czyz nie? chyba, ze pomylilam kraje, bo tam to wiem tylko ze slyszenia
szkoda, ze to sprytnie pominales:-)
z tego co widze, jezdze troche dluzej i mialam nieprzyjemnosc obserwowac zmiany u nas na drogach

--
ania

Data: 2009-04-22 04:00:32
Autor: mac
On 22 Kwi, 11:42, "ania" <ani...@tlen.kropka.pl> wrote:

***troche sie zagalopowales, a jakbym przeoczyla twojego wnuka?

wczesniej sprawdz czy nie jestem ksiedzem.

na tej grupie oprocz chamstwa panuje jeszcze kompletny brak czytania ze
zrozumieniem oraz brak rozumienia ironii

to tez.

***i chyba to u nich sa te fotki za czerwone swiatlo czyz nie? chyba, ze
pomylilam kraje, bo tam to wiem tylko ze slyszenia
szkoda, ze to sprytnie pominales:-)

nie bardzo rozumiem co pominalem? zdjecia za przejechanie na czerwonym
swietle,
pewnie ze sa i w dodatku niezwykle skuteczne.

z tego co widze, jezdze troche dluzej i mialam nieprzyjemnosc obserwowac
zmiany u nas na drogach

a to mozliwe.

m.

Data: 2009-04-22 13:03:33
Autor: ania
[...]

wlasnie - to o ksiedzu rozumiem, ze jest zartem?

nie bardzo rozumiem co pominalem? zdjecia za przejechanie na czerwonym
swietle,
pewnie ze sa i w dodatku niezwykle skuteczne.

a u nas nie ma - u nas zagrozeniem i wina za wszystko jest predkosc

--
ania

Data: 2009-04-22 11:52:31
Autor: kamil

"ania" <aniamh@tlen.kropka.pl> wrote in message news:gsmsc6$1cad$1alfa.ceti.pl...

[...]

Kazdy radar jest oznaczony na mapach i pomalowany w odblaskowe kolory, zas kazdy radiowoz z radarem musi byc widoczny na drodze, najczesciej to vany rowniez pomalowane w odblaskowe barwy. Bylas w UK choc raz, czy Gozdzikowa mowila?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-22 04:03:14
Autor: mac
On 22 Kwi, 11:52, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:

[...]

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2008/04_01/horseboxRFE_468x299.jpg

mac

Data: 2009-04-22 13:52:48
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
mac@bar.pl pisze:
[...]

ROTFL - fajnie to wygląda w konfrontacji z dziwnie idealistyczną
wizją Twojego przedpiścy :) Niszczą/strzelają pewnie też emigranci,
a nie ludność tubylcza :)

Data: 2009-04-22 05:40:06
Autor: mac
On 22 Kwi, 12:52, Artur 'futrzak' Maśląg <futr...@polbox.com> wrote:

ROTFL - fajnie to wygląda w konfrontacji z dziwnie idealistyczną
wizją Twojego przedpiścy :) Niszczą/strzelają pewnie też emigranci,
a nie ludność tubylcza :)

pokazuje tylko ze ten porzadek i najnizsza lub prawie najnizsza
smiertelnosc wypadkow w Europie nie biora sie z totalnej swobody i
braku limitów, tylko z przejrzystych zasad i nieuchronnosci kary.
a propos niszczenia masz niestety racje.
 choc w politycznie poprawnym kraju nikt nie mowi o tym glosno,
przestepczosc, niedoedukowanie, bezrobocie, niechec do angazowania sie
w procesy spoleczne sa znacznie powyzej sredniej wsrod czesci
imigrantów,
a zeby zrozumiec jaka jest skala imigracji: w duzych miastach sa
szkoly gdzie ponad 90% dzieci nie mowi w jezyku angielskim.

mac

Data: 2009-04-22 15:45:23
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
mac@bar.pl pisze:
(...)
pokazuje tylko ze ten porzadek i najnizsza lub prawie najnizsza
smiertelnosc wypadkow w Europie nie biora sie z totalnej swobody i
braku limitów, tylko z przejrzystych zasad i nieuchronnosci kary.

Wiem o tym doskonale i regularnie o tym piszę, choć ostatnimi
czasy mi się zwyczajnie znudziło.

a propos niszczenia masz niestety racje.

Ano - cóż poradzę.

[...]

Zgadza się - też o tym wspominałem. Podobnie jak o tym, że
otwarcie granic i wzrost odsetka ludności napływowej wpłynął
dość zasadniczo na wysokość kar i "policyjność" państwa.
Niestety - innego wyboru niestety nie ma.

a zeby zrozumiec jaka jest skala imigracji: w duzych miastach sa
szkoly gdzie ponad 90% dzieci nie mowi w jezyku angielskim.

Aż tak? Tego nie wiedziałem.

Data: 2009-04-22 13:51:49
Autor: kamil

"Artur 'futrzak' Maslag" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:gsn0dc$7uh$1inews.gazeta.pl...
mac@bar.pl pisze:
[...]

ROTFL - fajnie to wyglada w konfrontacji z dziwnie idealistyczna
wizja Twojego przedpiscy :) Niszcza/strzelaja pewnie tez emigranci,
a nie ludnosc tubylcza :)

Pilotazowy projekt w Walii, jeden radar schowali w budze i pol kraju o tym truje od roku. Przejedz sie brytyjska autostrada, z kilometra widac vany z okienkiem stojace nad mostem. To, ze wykrywacze radarow przenosnych sa calkowicie legalne oczywiscie wiesz. :>

Tak wyglada model dosc popularny w Szkocji:

Data: 2009-04-22 13:59:27
Autor: kamil

"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:gsn3t8$nh5$1inews.gazeta.pl...

[...]

Przepraszam, cos mi outlook wariuje: http://www.speedcamerasuk.com/gatso.htm

Co ciekawe - zdjecia robi z tylu i jakos nie ma ciaglych problemow ze znalezieniem sprawcy, jak to w Polsce bywa pomimo foty twarzy.

Tu masz drugi, w anglii i Walii ich pelno: http://www.speedcamerasuk.com/truvelo.htm

Jezeli ktos nie dostrzega zolto-zielonej skrzynki przy drodze, rzeczywiscie na mandat zasluzyl.

Niczego nie idealizuje i zawsze twierdzilem, ze jeden z powodow bezpieczenstwa na drogach to wysokie kary. Stanradrowa kara to 3 punkty, ktore zostaja w papierach 3 lata. 12 punktow i PJ tracisz, najczesciej na rok. Przesadzisz (60mph w miescie czy 100mph na autostradzie) z predkoscia i prawo jazdy tez tracisz. Wywinales cos po pijaku - dostaniesz nawet i 9 punktow, ktorych przez pol zycia nie skasujesz, wiec trzesiesz gaciami i jedziesz przepisowo zeby znow PJ nie stracic. Do tego niektore ubezpieczalnie w zyciu nie dadza ci polisy. Jestes mlodym kierowca - polowa tych punktow wystarczy, a do tego stawki ubezpieczenia skutecznie utrudniaja gowniarzom rozbijanie sie mocnymi samochodami.

Efekt - jest bezpiecznie. Ale to nie tylko kij dziala, bo zaskakujaco czesto kierowcy wpuszczaja sie i moze ze 2 razy widzialem, zeby ktos zaczal trabic i pienic sie, bo samochod przed nim zagapil sie na pasach. W Polsce rusz o dwie sekundy za pozno po zapaleniu sie zielonego, a zaraz jakis PMSowy moralizator bedzie Cie probowal nauczyc jezdzic klaksonem, swiatlami albo hamowaniem przed maska.

Nie nazywajmy szamba perfumeria.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-22 19:28:15
Autor: Artur Maśląg
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
kamil pisze:
(...)
Pilotazowy projekt w Walii, jeden radar schowali w budze i pol kraju o tym truje od roku.

Przyjmie się, czy nie? W koszach na śmieci też już były próby?

Przejedz sie brytyjska autostrada, z kilometra widac vany z okienkiem stojace nad mostem.

Owszem, tylko tak się zastanawiam, co by miało z tego wynikać.
Poszukaj gdzieś w archiwach prasowych, dlaczego to wszystko tak
wygląda, awantur związanych z pomiarami na autostradach itd.

To, ze wykrywacze radarow przenosnych sa calkowicie legalne oczywiscie wiesz. :>

Tu też się zastanawiam, co by z tego miało wynikać. W innych krajach
zabronione jest w ogóle posiadanie w samochodzie tego typu urządzeń.
Ciekawe jak wygląda ich skuteczność (tych legalnych) na urządzenia
laserowe :)

Tak wyglada model dosc popularny w Szkocji:

Przepraszam, cos mi outlook wariuje: http://www.speedcamerasuk.com/gatso.htm

"The best type of Gatso... a Dead Gatso."

Co ciekawe - zdjecia robi z tylu i jakos nie ma ciaglych problemow ze znalezieniem sprawcy, jak to w Polsce bywa pomimo foty twarzy.

No dobrze, ale o co chodzi? O to, że w Polsce dość powszechne jest
kombinowanie w tej materii, a realizacja wadliwego prawa nieskuteczna?

Tu masz drugi, w anglii i Walii ich pelno: http://www.speedcamerasuk.com/truvelo.htm

http://www.ukspeedtraps.co.uk/ - znajdziesz ustrzelone i ukryte.

Jezeli ktos nie dostrzega zolto-zielonej skrzynki przy drodze, rzeczywiscie na mandat zasluzyl.

Jasne :) Jak zignorował ograniczenie prędkości, ale nie było FR to nie
zasłużył :) Czym się różni kolorowy FR od oznakowania o takiej kontroli?

Niczego nie idealizuje i zawsze twierdzilem, ze jeden z powodow bezpieczenstwa na drogach to wysokie kary.

Idealizujesz i to bardzo, a jednym z powodów bezpieczeństwa nie są
wysokie kary, tylko kary skuteczne, adekwatne do wykroczenia
i dawkowane w sposób edukacyjno-prewencyjny.

[...]

Choć to zasadniczo prawda, to jednak nie przedstawia systemu jako
takiego, tylko jego fragmenty - dodatkowo wcale to nie jest jakiś
ewenement na skalę europejską.

Efekt - jest bezpiecznie. Ale to nie tylko kij dziala, bo zaskakujaco czesto kierowcy wpuszczaja sie i moze ze 2 razy widzialem, zeby ktos zaczal trabic i pienic sie, bo samochod przed nim zagapil sie na pasach.

A cóż w tym dziwnego?

W Polsce rusz o dwie sekundy za pozno po zapaleniu sie zielonego, a zaraz jakis PMSowy moralizator bedzie Cie probowal nauczyc jezdzic klaksonem, swiatlami albo hamowaniem przed maska.

Świat rzeczywisty z wirtualnym Ci się nie miesza?

Nie nazywajmy szamba perfumeria.

Idealizujesz tę swoją perfumerię, która też jest śmierdząca na swój
sposób.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-04-23 11:18:26
Autor: kamil

"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:gsnk3m$88a$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:

[...]

Wynika dosc prosty wniosek - pomimo jawnego i wyraznie ozanczonego pomiaru predkosci oraz legalnych urzadzen do jego wykrywania - ilosc zgonow na drogach i wypadkow jest wciaz w czolowce europejskiej (na rowni ze Szwecja chocby). Zas w Polsce, gdzie teoretycznie ludzie powinni ostroznie jezdzic nie wiedzac kiedy zza krzaka policjant wyskoczy, jest wrecz tragicznie pod tym wzgledem.

No dobrze, ale o co chodzi? O to, że w Polsce dość powszechne jest
kombinowanie w tej materii, a realizacja wadliwego prawa nieskuteczna?

Tak, o typowo polskie kombinowanie. Zle przepisy, zla policja, zle drogi, tylko ja jestem mistrzem i bede zapierdalal 150km/h, bo tak!

Idealizujesz i to bardzo, a jednym z powodów bezpieczeństwa nie są
wysokie kary, tylko kary skuteczne, adekwatne do wykroczenia
i dawkowane w sposób edukacyjno-prewencyjny.

Sa wysokie i przez to skuteczne, smieszna ilosc punkcikow w polsce nikogo nie odstrasza, najwyzej pojdzie na kurs, poslucha przez kilka godzin dupereli i wyjdzie o kilka punktow i zlotych biedniejszy. Ale jezdzic jak kretyn bedzie mogl nadal.

Choć to zasadniczo prawda, to jednak nie przedstawia systemu jako
takiego, tylko jego fragmenty - dodatkowo wcale to nie jest jakiś
ewenement na skalę europejską.

Czy jest ewenementem nie wiem, wiem tylko ze przyczynia sie do zaskakujaco niskiej smiertelnosci na drogach w stosunku do ilosci samochodow (nieraz naprawde mocnych) na tychze. Tutaj naprawde nie jest problemem kupic szybkie auto za mniej niz roczna pensja, taka 3-4 letnia Impreza chocby kosztuje wlasciwie grosze. Ale jezdze nia spokojniej, niz wiekszosc polskich miszczuf kierownicy w zagazowanych Astrach 1.4. Stad mniej ludzi na drogach w UK ginie.

[...]

Po tym, jak przejechalem polske od granicy do granicy podczas ostatnich wakacji, moge stwierdzic ze dla polakow takie zachowanie bedzie wydawac sie dziwne. Podobnie jak jazda z przepisowa predkoscia 90km/h, gdzie wyprzedzaly mnie nawet zdezelowane ciezarowki.

> [...]

Świat rzeczywisty z wirtualnym Ci się nie miesza?

Jezdzilem w polsce dosyc, zebym niczego nie mieszal.

> Idealizujesz tę swoją perfumerię, która też jest śmierdząca na swój
sposób.

Ale nie mowimy tutaj o 'swoich sposobach', tylko o zachowaniu i bezpieczenstwie na drogach.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-23 12:51:29
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
kamil pisze:
(...)

Zastanawia mnie fakt, że nie odpowiedziałeś na zadane
pytania, tylko powielasz swe wcześniejsze opowieści...

(...)

Świat rzeczywisty z wirtualnym Ci się nie miesza?

Jezdzilem w polsce dosyc, zebym niczego nie mieszal.

Miesza Ci się, a z Twoją wybiórczą wersją rzeczywistości
naprawdę ciężko jest dyskutować. Mam coraz większe wrażenie,
że za kierownicą samochodu nigdy nie siedziałeś, a jazdę
znasz z opowieści. Jeżeli jednak siedziałeś, prowadziłeś
i jeździłeś, to zastanawiam się po co tutaj piszesz, skoro
wyspy to taka idealna kraina, gdzie wszystko jest wspaniałe
i doskonałe, a Polska to kraina pms-owych moralizatorów,
trąbiących, świecących i zajeżdżających drogę?

Data: 2009-04-23 12:07:35
Autor: kamil
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

"Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:gsph7h$khb$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:
(...)

Zastanawia mnie fakt, że nie odpowiedziałeś na zadane
pytania, tylko powielasz swe wcześniejsze opowieści...

Mialem nadzieje, ze za drugim razem zrozumiesz.

Z kamera wsrod zwierzat..

Data: 2009-04-23 13:17:56
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
kamil pisze:
(...)
Mialem nadzieje, ze za drugim razem zrozumiesz.

Świetne, a na pytania dalej brak odpowiedzi :)

Z kamera wsrod zwierzat..

To lepiej siedź w swojej cudownej klatce, bo jeszcze
Ciebie jakiś drapieżnik napocznie :)

Data: 2009-04-22 15:17:02
Autor: ania
[...]

i to jest wlasnie prewencja, ma nie dojsc do wykroczenia, a nie scigac kilkanascie minut az "zarobi" wiecej
jakbym znowu napisala niezrozumiale - jestem za radiowozami oznakowanymi, mamy nie popelniac wykroczen w obawie o swoj portfel, a nie wygladac za kazdym krzakiem czy zakretem patrolu stojacego na ograniczeniu do 40, bo robotnicy zapomnieli zdjac, albo na autostradzie do 100, bo jeszcze trwaja tam prace, ale takie, ze ich nie widac (cytat)

--
ania

Data: 2009-04-22 14:52:26
Autor: kamil
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

"ania" <aniamh@tlen.kropka.pl> wrote in message news:gsn5nu$1jp2$1alfa.ceti.pl...

Użytkownik "kamil"

[...]

Tutaj calkowicie sie zgadzam. Jakkolwiek jestem przeciwny panstwu policyjnemu, tak z drugiej strony nie mam nic przeciwko kamerom na ulicach. Nie cierpie na manie przesladowcza i co najwyzej pan inwigilator zobaczy, ze mleko w sklepie kupilem, a jesli dzieki temu zlapie sie kilku przestepcow - niech sobie stawiaja na zdrowie. To tak w kwestii okamerowania UK.

Radary tu stawia sie czesto w faktycznie niebezpiecznych miejscach. To ze miasta sa nimi naszpikowane masz racje, ale to wlasnie w miescie sa najbardziej potrzebne i stoja glownie przy szkolach czy ruchliwych prostych, gdzie dzieciaki lubia rozpedzac swoje ospojlerowane toczydla. Jesli ktos jezdzi w miescie przepisowo, nie ma powodu czuc dyskomfortu z uwagi na obecnosc radarow, a za to czuje sie bezpieczniej wypuszczajac dzieciaki z domu.

Nie czarujmy sie, to nadal jest maszynka do robienia pieniedzy, tylko ze zachowany jest jako-taki balans pomiedzy ciagnieciem pieniedzy z obywateli a zapewnianiem im bezpieczenstwa. I szczerze mowiac, jesli ktos nie widzi radaru, albo nie chcialo mu sie chocby do nawigacji bazy zaladowac, albo nie zauwazy czegos takiego:

http://www.loxleyvalley.com/images/speed_camera_back.jpg

to juz jest sam sobie winien, ze na droge nie patrzy. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-22 16:24:58
Autor: ania
[...]

gorzej jak cie zobaczy z kochanka :-)

najbardziej potrzebne i stoja glownie przy szkolach czy ruchliwych prostych,

a jak jest u nas, wiesz gdzie stawiaja najczesciej?:-)

to juz jest sam sobie winien, ze na droge nie patrzy. ;)

kiedys pytalam policjantow czy nie mogliby kupic sobie wolniejszych pojazdow, jesli moga lapac tylko tych co przekarczaja predkosc (bo pewnie te auta nie jezdza tak wolno), natomiast kompletnie maja gdzies tych co powoduja utrudnienia w jezdzie
to teraz do tych twoich 130: jesli po naszym kraju, drogami krajowymi daloby sie jezdzic chociaz pod gorna granica ograniczenia, to byloby swietnie
natomiast u nas jest tak: dozwolone 90, ale nie da sie jechac, bo akurat na droge wyjechal ciagnik* i jedzie tak przez dluzszy czas, robi sie korek na kilka km, wiec i wyprzedzanie staje sie niemozliwe
po wyrwaniu sie z takiego wydumanego korka, ludzie zaczynaja nadrabiac stracony czas, bedac do tego podenerwowani gnaja bez opamietania

*zamiast ciagnika mozna wziac kazdego innego zawalidroge, wlacznie z gapiacymi sie na mijany i juz zabezpieczony wypadek

--
ania

Data: 2009-04-22 12:59:46
Autor: ania
[...]

aha - i mnie pytasz?:-) posortuj sobie watki - co? a pozniej ladnie przepros:-)

--
ania

Data: 2009-04-22 12:31:55
Autor: kamil

"ania" <aniamh@tlen.kropka.pl> wrote in message news:gsmtbh$1d3k$1alfa.ceti.pl...

aha - i mnie pytasz?:-) posortuj sobie watki - co? a pozniej ladnie przepros:-)

Zamiast przeprosic, zaproponuje CI lekture

http://netykieta.prv.pl/

Szczegolnie sekcji dotyczacej cytowania, bo takie gwiazdeczki moze i dobrze na fotka.pl wygladaja, ale zrozumiec co kto powiedzial jest naprawde nielatwo.

Pozdrawiam
Kamik

Data: 2009-04-22 12:32:19
Autor: kamil
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:gsmv7c$2tt$1inews.gazeta.pl...

Pozdrawiam
Kamik

Tfu, literowka.

Data: 2009-04-22 13:34:21
Autor: ania
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

Użytkownik "kamil" <

Pozdrawiam
Kamik

Tfu, literowka.

moge byc zlosliwa? zapoznales sie sam z linkiem, ktorym podales?
i tyle w temacie - wroc do motoryzacji, bo to jest wlasnie glowna tematyka

--
ania

Data: 2009-04-22 18:54:57
Autor: Robert Rędziak
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
On Wed, 22 Apr 2009 03:35:55 -0700 (PDT), mac@bar.pl <mac@bar.pl>
wrote:

[...]

 Jesteś tylko jednym z tysięcy Polaków, ekspertów w każdej
 dziedzinie... Ale coś Ci powiem. Ostatnio miała miejsce pewna
 debata na temat stanu polskich dróg i nawtykanych weń
 idiotyzmów. I wiele mądrych głów, zarówno od budowy dróg jak i
 psychologów postawiło sprawnę jasno: pamięć sytuacyjna
 przeciętnego człowieka ma ograniczoną pojemność. Przeciętny
 kierowca musi przyswajać w szybkim tempie całe choinki znaków,
 do tego pamiętać, czy wciąż znajduje się na obszarze
 zabudowanym, bądź na jakim ograniczeniu. I w którymś momencie
 nadmiar informacji powoduje jej unikanie. Jeden z uczestników
 debaty wręcz zaproponował, że jest gotów sporządzić symulację
 ruchu na drodze DK72/DK8 (Łódź-Warszawa) najpierw z aktualnym
 oznakowaniem, a potem z odchudzonym o np. 30% i zapewnia, że nie
 będzie zmiany na gorsze.

 Ale oni pewnie się na tym nie znają.

[...]

 Inna mądra głowa (psycholog) zaczęła od tego, eksperci od
 regulacji ruchu posługują się zupełnie innym ,,językiem'' niż
 odbiorcy ich regulacji. Potem dodała, że nadmiar regulacji
 powoduje zanik samodzielnego myślenia oraz poczucie, że jest się
 traktowanym przez regulatorów jak mały, bezmyślny gówniarz, a
 zakończyła stwierdzeniem, że bezpieczeństwo ruchu drogowego to
 taka ciekawa dziedzina, na której można... zarobić.

[...]

 Powiedz mi. Jak to jest, że trasa przez UK, wyznaczona przez
 google maps, która około 1200km, jest obliczona na niecałe 14
 godzin (jest prawdopodobnie do zrobienia w około 14 godzin), a u
 nas trasa przez Polskę, 920km, jest obliczona na 13h, a ja bym
 nawet szacował około 19-u? Przyczynę, moim zdaniem, można
 również rozciągnąć na miasta.

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl

Data: 2009-04-22 14:27:59
Autor: mac
On Apr 22, 7:54 pm, Robert Rędziak wrote:

 Jesteś tylko jednym z tysięcy Polaków, ekspertów w każdej
[...]

z pewnoscia, podobnie jak Ty.

[...]

nie bardzo rozumiem ten wywód. skoro uczestnik debaty cos zaproponowal
to niech ten plan zrealizuje,
zapewniam Cie ze nie bedzie mi przeszkadzala jazda po drogach z
mniejsza iloscia znaków.

 Ale oni pewnie się na tym nie znają.

nie wiem w takim razie po co o tym opowiadasz skoro uwazasz ze sie nie
znaja.

[...]

znakomicie, psycholog - specjalista i od biznesu i od ruchu
drogowego.
to chyba tez osoba z tej grupy tysiecy polaków co to wiedza wszystko.

[...]

naprawde mam Ci to powiedziec? TEORETYCZNIE, jest do zrobienia w
niecale 14 godzin dzieki sieci autostrad.
mowimy oczywiscie o Anglii, bo ani Walia ani Irlandia nie wygladaja
juz tak rozowo.
to byla teoria a w praktyce moze sie to udac lub nie, angielskie
autostrady pekaja w szwach, i dojechanie gdziekolwiek na trasie
dluzszej niz 200 km bez opoznien spowodowanych korkami/wypadkiem na
autostradzie jest niemalze cudem. pewnie sie tu zaraz wlaczy jakis
dysputant znajacy lepiej drogi i sciezki anglii ode mnie, ale powiem
tylko w tej kwestii ze nie raz uratowalo mnie tylko to ze korzystam z
traffic info - rekordowo nadlozylem 250 km jadac naokolo kraju inna
trasa zeby ominac autostrade na ktorej byly naraz 4 wypadki i 6cio
godzinne korki.
jesli chodzi same miasta, wypowiedzialem sie juz wyczerpujaco:
korki sa takie same wszedzie na swiecie (i w Polsce), nie ma czegos
takiego jak zielona fala, masa rond, w miescie bez wyjatków poza
autostrami max 60km/h, pelno progów, poduszek, zwezen ograniczajacych
predkosc. opowiesc kamila o swietnie oznakowanych radarach jest nie do
konca prawdziwa, czesc radarów jest oznakowana dobrze i faktycznie
robia zdjecia z tylu, ale jest równiez sporo zamaskowanych, mobilnych,
robiacych zdjecia i z przodu i z tylu (sprawdzilem osobiscie). nie
wiem co na to powiedzialaby Twoja pani psycholog, ale w praktyce siec
ogranicznen i ich egzekwowania jest tak skuteczna ze ludze po prostu
jezdza zgodnie z przepisami.
powiem wiecej, mozna dzieki temu odkryc pewien fenomen
czasoprzestrzenny: jadac zgodnie z przepisami, uprzejmie, kulturalnie,
nawet ustepujac innym miejsca, wpuszcajac innych kierowców, nie
przejezdzajac na mocno pomaranczowym rowniez dojezdza sie do celu
podrozy i to wcale nie pozniej niz cisnac ile fabryka dala.
a dla fanów adrenaliny - nie ma problemu, w co ktoras sobote sezonu
mozesz wciagnac pol-sportowe kacie i pojechac za równowartosc kilkuset
pln na jeden z torów wyscigowych na track day.

mac

Data: 2009-04-22 21:57:28
Autor: Robert Rędziak
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
On Wed, 22 Apr 2009 14:27:59 -0700 (PDT), mac@bar.pl <mac@bar.pl>
wrote:

nie bardzo rozumiem ten wywód.

 Przypomnę:

 -- 8<--

[...]
 nadmiar informacji powoduje jej unikanie. [powinno być umykanie
 -- przypis mój, po fakcie]

 -- 8<--

jezeli ktos ma problemy z czytaniem znaków to znaczy ze nie powinien
prowadzic.

 -- 8<--

 To resztę sam sobie dopowiedz. Być może jesteś jednym z
 0.000000000000000001% populacji o nieograniczonej pamięci
 sytuacyjnej. W takim razie chylę czoła i powodzenia życzę.

Data: 2009-04-22 13:12:44
Autor: Wild Root
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
 W poście <gsmpsf$1a59$1@alfa.ceti.pl>
 m.in. przeczytać można:

***nie zapominam

Mogłabyś poprwnie swojego Oftfuka ustawić, żeby się nauczył cytować, albo
sama dorabiaj stosowne znaczki, bo czytanie Ciebie robi się męczące. To nie
jest trudne, google pomoże.

--
Wild Root

Data: 2009-04-22 13:15:03
Autor: ania
Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

Użytkownik "Wild Root"

Mogłabyś poprwnie swojego Oftfuka ustawić, żeby się nauczył cytować, albo
sama dorabiaj stosowne znaczki, bo czytanie Ciebie robi się męczące. To nie
jest trudne, google pomoże.

czy naprawde musisz sie czepiac do mnie? a nie do tego, ktory wyslal tak, ze moj szmatluk zle interpertuje (jakos z twoim postem nie ma problemu)?
to takie meskie nie? dobrze, ze w sygnaturce nie podajesz dlugosci, bym sie lepiej poczula

ps
jeszcze zwroc uwage temu co zle wysyla, jak powinien wygladac podpis - aaa sorry, u mnie jest ok, wiec tego nie mozesz sie przyczepic

ps2
nie czytaj - to wolny kraj

--
ania

Data: 2009-04-25 22:17:48
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 22 Apr 2009 13:15:03 +0200, ania napisał(a):

czy naprawde musisz sie czepiac do mnie? a nie do tego, ktory wyslal tak, ze moj szmatluk zle interpertuje (jakos z twoim postem nie ma problemu)?

Naprawdę to Ty odpowiadasz za to, że używasz kulawego oprogramowania.
Dlaczego ktoś ma specjalnie dla Twojego outlooka kodować tak, jak outlook
potrafi zrozumieć, skoro koduje zgodnie z RFC?
--
     ___________ (R)

Data: 2009-04-22 10:34:20
Autor: Cavallino
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
Użytkownik "ania" <aniamh@tlen.kropka.pl> napisał w wiadomości news:gsmiqe$14r4$1alfa.ceti.pl...

Użytkownik "Sqeeb" <

[...]

Aż się boję pomyśleć jak wyglądałyby lasy po akcji takich policyjnych quadów.  ;-)

Data: 2009-04-22 13:33:42
Autor: Heraklit
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
Był 22 kwiecień (środa), gdy o godzinie 10:00 *ania* w pocie czoła
naskrobał(a):

[...]

Przez 45 lat komuniści kultywowali Bałagan, a potem "wychowana" przez
nich opozycja - ot i tego teraz mamy skutki: brak poszanowania dla swego
kraju/ojczyzny. --
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-04-22 13:29:31

Data: 2009-04-21 19:49:36
Autor: Sqeeb
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
On Tue, 21 Apr 2009 14:05:13 +0000 (UTC)
"topek " <topek2000.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

Dla mnie kierowca quada czy motoru jezdzaceg po lesie to taki palacz
restauracyjny.
Sonsabicz majacy wszystko i wszystkich w dupie. Liczy sie tylko jego
przyjemnosc i adrenalina.

Slyszales może o nowej akcji policji 'idzie wiosna będą ważywa'?
Wiesz jak to człowiekowi podnosi ciśnienie gdy jakiś dziennikarzyna
pokaże w TV filmik z youtube, na którym para durniów pracuje na opinie
ogółu?

Quadami i crossami też jeżdża normalnie ludzie, tak samo jak samochodami.

[...]

Okej, skoro jesteś w stanie wziąść na siebie odpowiedzialność za życie
drugiego człowieka.

A nie miałeś nigdy ochoty osiedlowym dzieciakom ręce poucinać za to jak
podpieprzyli z pod bloku komuś samochód i stanowią zagrożenie dla miejskiego
ruchu?

Dlaczego wszyscy uwzieli się na jednoślady(no tu akurat wyjątek bo quady)?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-21 17:55:10
Autor: Robert Rędziak
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
On Tue, 21 Apr 2009 19:49:36 +0200, Sqeeb
<sqeeb@internet.community> wrote:

Dlaczego wszyscy uwzieli się na jednoślady(no tu akurat wyjątek bo quady)?

 Bo to nośny temat, a poza tym tzw. zdrowy trzon polskiego
 społeczeństwa nie życzy sobie wariatów jeżdżących bez tłumików,
 na jednym kole 300 na godzinę, pomiędzy dziećmi w piaskownicy.

Data: 2009-04-21 21:13:57
Autor: Sqeeb
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
On Tue, 21 Apr 2009 17:55:10 +0000 (UTC)
Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> wrote:

> Dlaczego wszyscy uwzieli się na jednoślady(no tu akurat wyjątek bo quady)?

 Bo to nośny temat, a poza tym tzw. zdrowy trzon polskiego

Znaczy się kto?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-21 19:35:53
Autor: Robert Rędziak
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
On Tue, 21 Apr 2009 21:13:57 +0200, Sqeeb
<sqeeb@internet.community> wrote:

 Bo to nośny temat, a poza tym tzw. zdrowy trzon polskiego

Znaczy się kto?

 Rozejrzyj się dookoła.

Data: 2009-04-21 22:33:28
Autor: Sqeeb
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
On Tue, 21 Apr 2009 19:35:53 +0000 (UTC)
Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> wrote:

> Znaczy się kto?

 Rozejrzyj się dookoła.

Łóżko, fotel, telewizor, ława, gitara, okno, balkon, książki.

;->

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-21 23:08:11
Autor: Bism
On 21 Kwi, 21:13, Sqeeb <sq...@internet.community> wrote:

>  Bo to nośny temat, a poza tym tzw. zdrowy trzon polskiego
Znaczy się kto?

Znaczy się na przykład ja. I setki innych spacerowiczów leśnych którzy
niekoniecznie mają ochotę słuchać ryku maszyn ryjących las.

Żeby nie było : miałem okazję pojeździć quadem. W górach na
wyznaczonym szlaku, zorganizowany full legal. Niekoniecznie miałem
frajdę z tego, głównie z powodu tego że chodzili tam piesi, robiliśmy
jazgot a inni przyjechali tam odpoczywać i spacerować w ciszy. Myślę
że na torze byłoby lepiej dla wszystkich.

Co do nerwowych reakcji na wspominanie o rozciąganiu linek: skoro
operator quada nie potrafi uszanować innych i nap*ala rykiem i kurzem
w lasach, to niech nie spodziewa się że inni go uszanują :)
Jak mawia klasyk: "nienormalnymi rządzą nienormalne metody".

Pozdrawiam,
Sqeeb

Takoż
Bis

Data: 2009-04-21 20:52:42
Autor: LEPEK
Sqeeb pisze:

A nie miałeś nigdy ochoty osiedlowym dzieciakom ręce poucinać za to jak
podpieprzyli z pod bloku komuś samochód i stanowią zagrożenie dla miejskiego
ruchu?

Na _polskim_ osiedlu, nie zapominaj...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-04-21 21:12:06
Autor: Sqeeb
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
On Tue, 21 Apr 2009 20:52:42 +0200
LEPEK <gdzies@wsi> wrote:

> [...]
> podpieprzyli z pod bloku komuś samochód i stanowią zagrożenie dla miejskiego

Gdzie indziej na 'zachodzie' jest lepiej/gorzej?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-22 16:08:22
Autor: LEPEK
LEPEK <gdzies@wsi> wrote:

[...]

Piję do podkreślania topka, jak to "po ostatnim pobycie w Polsce", czy "w polskim lesie"...

Pozdr,

Data: 2009-04-22 20:50:24
Autor: topek
[...]

Faktycznie masz chlopak problem.
Znaj proporcje mocium panie

W niemieckim lesie nie widzialem nigdy debila na quadzie, jesli o to ci chodzi.

Data: 2009-04-22 01:03:04
Autor: topek
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
Dlaczego wszyscy uwzieli się na jednoślady(no tu akurat wyjątek bo quady)?
Mi zwisa czym pierdzisz w lesie, motorem, quadem, samochodem czy motorowka na wstecznym.
Wiec ja sie na zadne jednoslady nie uwzialem.
Ja sie uwzialem na kibel zamiast glowy i w-dupie-mam-wszystko-liczy-sie-moj-fun postawe.

Data: 2009-04-21 22:03:53
Autor: ginger
[...]

Jest środowisko to trzeba z niego korzystać. Samo w sobie środowisko - jesli nie jest wykorzystywane nie stanowi żadnej wartości - podobnie jak informatyka bez biznesu. Oczywiście wszystko ze zdrowym rozsądkiem.

Dla mnie kierowca quada czy motoru jezdzaceg po lesie to taki palacz
restauracyjny.
Sonsabicz majacy wszystko i wszystkich w dupie. Liczy sie tylko jego
przyjemnosc i adrenalina.

kup se sprzeta to porozmawiamy bo na razie "gadasz na temat rapu a Nic o nim nie wiesz" :)

to mu ryj obije zwyczajnie (albo on mnie :), lub line rozwiesze miedzy
drzewami :-((

linę to lepiej sobie rozwiesić jak świat wk...a ale nie komuś

Data: 2009-04-21 22:09:32
Autor: JKK
Użytkownik "ginger" <ginger423@yahoo.com> napisał w wiadomości news:49ee26b1$0$29390$f69f905mamut2.aster.pl...

Jest środowisko to trzeba z niego korzystać.

Kolega gdzieś tak z XIX wieku nadaje ?

Pzdr

JKK

Data: 2009-04-22 00:59:04
Autor: topek
ginger pisze:
[...]
LOL :) Argumentacja powala :>>>>>>>>>
Jest twoja zona/matka/siostra/dziewczyna/corka to trzeba korzystac.

[...]
Tak, tak, znow intelektualny wywod.
"Jesli chcesz sie zmienic,
wymien nazwisko"
Kupienie motoru/quada napewno diametralnie zmieni mi zdanie i zaczne miec wszystko i wszystkich w dupie.

Data: 2009-04-23 08:43:36
Autor: MichałG
ginger pisze:
[...]

a jak w desce dziura to też ..... akurat ten poziom.

M.

Data: 2009-04-21 22:18:40
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
topek pisze:

[...]

To jest potworne. Zwiedzam na rowerze lasy w promieniu 100 km od
Warszawy i widzę coraz więcej miejsc rozjechanych przez motocykle i
quady, objazdy szlabanów itd. widuję też ryczące maszyny. O ile w polu to nie problem, to jazda po lasach to przegięcie.

[...]

To jest jedyna metoda na ochronę terenów wartościowych, dać alternatywę.

Jakis obronca quadow napisal:
"Do kiedy nie będzie specjalnych tras dla quadów to nie ma co wymagać od nich
żeby jeździli gdzie indziej"

Jak w e wszystkich wypadkach są normalni i są chamy. Cham się wpierdzieli do rezerwatu i gówno go wszystko obchodzi.

restauracyjny.
Sonsabicz majacy wszystko i wszystkich w dupie. Liczy sie tylko jego
przyjemnosc i adrenalina.

Na quadzie nie jeździłem, ale miałem okazję bawić się terenówką ta torze w Kuklówce koło Wawy. Zajebista zabawa, tym badziej, że miejsce oficjalnie dopuszczone do jazdy takimi pojazdami.

Tak więc rozumiem fanów motoryzacji którzy chcą sie bawić. Trzeba im tylko udostępnić odpowiednie miejsca.

A ja i tak wolę wsiąść na rower i po cichu zrobić ze 150-200 km dookoła Wawy :-)

Seco

Data: 2009-04-22 10:48:15
Autor: czak norris
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:gsl9n7$nhf$1achot.icm.edu.pl...

Na quadzie nie jeździłem, ale miałem okazję bawić się terenówką ta torze w Kuklówce koło Wawy. Zajebista zabawa, tym badziej, że miejsce oficjalnie dopuszczone do jazdy takimi pojazdami.

Niestety bzdura - proponuję dokładnie zorientować się w temacie jak obecnie wygląda jazda w Kuklówce :(

Jestem użytkownikiem auta 4x4 i quada, jeżdżę turystycznie i startuję w zawodach. Środowisko offroadowe już od dawna jest bardzo wyczulone na wszelkie kwestie związane z ekologią. Na zawodach, już od dawna, nie widuje się stalowych lin przypiętych bezpośrednio do drzewa, objeżdżania "bokiem", śmiecenia, etc., bo za coś takiego jest od razu dyskwalifikacja.

Problem polega na tym, że ludzie mają klapki na oczach, czego topek jest doskonałym przykładem. Zobaczą samochód 4x4 bądź quada i łatka "niemoralnego niszczyciela przyrody wszelakiej" jest przypinana całemu środowisku. To niestety typowe. Nie wspomina się jednak przy okazji np. o akcjach sprzątania lasu z których każda załoga przywozi kilka worów śmieci, o rajdach organizowanych w celach charytatywnych, o tym, że prawie każdy klub 4x4 organizuje przed świętami zbiórkę kasy i prezentów, a później kawalkada samochodów rusza w Polskę by rozwieźć po domach dziecka i podobnych placówkach to co zebrali. Tak więc proponuję "na chłodno" chwilę pomyśleć nim wrzuci się wszystkich do jednego wora.

Mam nadzieję, że tekst o rozciąganiu linki był jedynie wyrazem głębokiej frustracji topka, a nie realnym pomysłem na rozwiązanie problemu.

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

Data: 2009-04-22 10:12:32
Autor: kamil

"czak norris" <czak@norris.pl> wrote in message news:49eed9c8$0$29379$f69f905mamut2.aster.pl...
[...]

Przeczytalem dwukrotnie post topka i wyraznie pisze on o idiotach rozjedzajacych las quadami, nie widze tam nigdzie przypinania latki kademu kierowcy 4x4.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-22 13:25:11
Autor: topek
[...]

:) Witaj w klubie, ludzi czytajacych ze zrozumieniem.
Takich bleblajacych bez sensu jak czak jest jednak znakomita wiekszosc w spoleczentswie. To niewazne, ze czegos nie napisales/powiedziales.
Wazne jak to tytan inteletku zrozumial.

Data: 2009-04-22 15:56:38
Autor: czak norris
Użytkownik "topek" <topek-s*amerzy-to-mendy-je-PiPi-ne@post.pl> napisał w wiadomości news:49eefe9d$1news.home.net.pl...

[...]

Napisałeś:

"Dla mnie kierowca quada czy motoru jezdzaceg po lesie to taki palacz restauracyjny. Sonsabicz majacy wszystko i wszystkich w dupie. Liczy sie tylko jego przyjemnosc i adrenalina. (...) Nastepny raz jak spotkam takiego gnoja to mu ryj obije zwyczajnie (albo on mnie :), lub line rozwiesze miedzy drzewami :-(("

Nie wziąłeś pod uwagę faktu, że nie każdy kto jeździ quadem po lesie robi to nielegalnie i niszczy przyrodę. Jeśli niczego nie niszczę i jadę tam gdzie mogę legalnie jechać, nie widzę powodu dla którego mam być szykanowany przez podobnych Tobie. Nie wpadłeś również na to, że efektem ubocznym Twojej frustracji (gdybyś znów udawał, że nie rozumiesz - piszę o mordobiciu i lince między drzewami) może być poważne uszkodzenie ciała niewinnej osoby lub w ekstremalnej sytuacji śmierć. Ciebie nie podejrzewam o realizację własnych zamiarów, ale chyba zdajesz sobie sprawę, że czytają to różni ludzie i cholera wie co któremu strzeli do łba.

Rozjeżdżającyh, niszczących, jeżdżących nielegalnie piętnuję, natomiast nie stawiajmy znaku równości między "kierowca quada czy motoru jezdzaceg po lesie" a "debil".

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

Data: 2009-04-22 20:54:36
Autor: topek
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
Nie wziąłeś pod uwagę faktu, że nie każdy kto jeździ quadem po lesie robi to nielegalnie i niszczy przyrodę.
To jakis bezszelestny poduszkowiec? Ale postep panie w tych quadach.
Jezdzenie po lesie quadem jest nielegalne, chyba, ze klad jest lesniczego czy innych sluzb.

Jeśli niczego nie niszczę i jadę tam gdzie mogę legalnie jechać, nie widzę powodu dla którego mam być szykanowany przez podobnych Tobie.
Jak mozesz nie niszczyc? Widziales kiedys jak wyglada droga po ktorej przejechal quad gdy grunt byl luzny i podmokly?

[...]
Niewinne osoby nie jezdza quadami bez tlumikow po lasach

Ciebie nie podejrzewam o realizację własnych zamiarów, ale chyba zdajesz sobie sprawę, że czytają to różni ludzie i cholera wie co któremu strzeli do łba.
Bo u kazdego jest rubikon po ktorym jest no mercy dla sonsabiczow.

Rozjeżdżającyh, niszczących, jeżdżących nielegalnie piętnuję, natomiast nie stawiajmy znaku równości między "kierowca quada czy motoru jezdzaceg po lesie" a "debil".
Jesli jezdzisz sobie po swoim lesie, albo miejscu do tego wyznaczony. to prosze bardzo. NIc mi do tego.

Data: 2009-04-22 23:38:25
Autor: Cavallino
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
Użytkownik "topek" <topek-s*amerzy-to-mendy-je-PiPi-ne@post.pl> napisał w wiadomości news:

Niewinne osoby nie jezdza quadami bez tlumikow po lasach

A gdzie jeżdżą Twoim zdaniem?
Jak z tłumikiem to już będzie lepiej?
Czy dalej chcesz ich gilotynować?

Data: 2009-04-23 00:04:07
Autor: LEPEK
topek pisze:
[...]

Zacznij od lasu. To las może być czyjąś własnością. I jakkolwiek nie popieram rozjeżdżania lasów, to - o ile właściciel / dzierżawcza itp. terenu na to pozwala - jeżdżenie tam jest legalne. A zdziwiłbyś się, ile takich obszarów nie jest własnością "państwa".

[...]

Rozmawiałem swego czasu z leśnikiem o podobnych sprawach. Konkluzja była taka, że oni generalnie są "za", bo to nie szkodzi bardziej, niż 100 grzybiarzy, byleby określali warunki (czytaj - dogadali się co do trasy, itp.)

Niewinne osoby nie jezdza quadami bez tlumikow po lasach

Czasem jednak robią to zgodnie z prawem...

natomiast nie stawiajmy znaku równości między "kierowca quada czy motoru jezdzaceg po lesie" a "debil".
Jesli jezdzisz sobie po swoim lesie, albo miejscu do tego wyznaczony. to prosze bardzo. NIc mi do tego.

Otóż to.

Pozdr,

Data: 2009-04-22 22:33:34
Autor: Robert Rędziak
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
On Thu, 23 Apr 2009 00:04:07 +0200, LEPEK <gdzies@wsi> wrote:

niż 100 grzybiarzy,

 http://www.youtube.com/watch?v=LzQs1HIkKNk

 BP, NMSP :)

Data: 2009-04-24 00:19:56
Autor: czak norris
Użytkownik "topek" <topek-s*amerzy-to-mendy-je-PiPi-ne@post.pl> napisał w wiadomości news:49ef67f2$1news.home.net.pl...

To jakis bezszelestny poduszkowiec? Ale postep panie w tych quadach.
Jezdzenie po lesie quadem jest nielegalne, chyba, ze klad jest lesniczego czy innych sluzb.

Nie wziąłeś pod uwagę tego, że las może być prywatny, lub prowadzi przez niego droga dojazdowa do działki/wsi, lub droga leśna została udostępnienia do ruchu przez nadleśnictwo. Jako ciekawostkę powiem Ci, że Polskę da się przejechać wzdłuż i wszerz właściwie nie dotykając asfaltu kołami a poruszając się po całkowicie legalnych i dopuszczonych do ruchu drogach (w tym leśnych).

Jak mozesz nie niszczyc? Widziales kiedys jak wyglada droga po ktorej przejechal quad gdy grunt byl luzny i podmokly?

Jeśli nie zerwiesz przyczepności to co najwyżej zostawisz ślady bieżnika w błocie. Poza tym, zwróć uwagę jak potrafi być "zorana" ściółka po wizycie grzybiarzy, lub jak wyglądają śmieci wywożone masowo do lasów i nie mówię tu o butelce czy opakowaniu po chipsach ale o komplecie śmieci z gospodarstwa domowego czy resztek po remoncie - same do lasu nie zawędrowały, z innego województwa też ich tam nikt nie woził. Nie ma sensu licytowanie się kto może bardziej zniszczyć las, gdyż to do niczego nie prowadzi. Życie pokazuje, że debile znajdują się pośród każdej z grup korzystających z lasów, więc nie rozumiem dlaczego akurat na użytkownikach quadów ma się skupiać cała agresja i niechęć wannabe ekologów.

Niewinne osoby nie jezdza quadami bez tlumikow po lasach

Tak z "ręką na sercu", widziałeś kiedyś quada bez tłumika? Nigdy, raz, czy więcej? Bo to brzmi trochę jak wspomniane już przez kogoś "czysta na kole".

Jesli jezdzisz sobie po swoim lesie, albo miejscu do tego wyznaczony. to prosze bardzo. NIc mi do tego.

Patrz wyżej - już Ci pisałem, że to nie są jedyne warunki uprawniające do korzystania z dróg leśnych. Pomijam już fakt indywidualnych negocjacji z leśnikami o których pisał kolega Sergiusz. Stąd raz jeszcze apeluje o powstrzymanie się od samosądów.

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

Data: 2009-04-23 08:50:03
Autor: MichałG

Napisałeś:

[...]

Może dotrze, że KAŻDY, który wjeżdza do lasu pojazdem silnikowym ten las niszczy. Niektórzy w lesie pracują, i muszą. Zresztą po nich juz zwykle nie ma lasu. Ty nie musisz jezdzić akurat w lesie. I nie jest istotne ile dostał (nad)lesniczy za to ze jezdzisz tam 'legalnie'...

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-04-23 12:37:13
Autor: Cavallino
Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Może dotrze, że KAŻDY, który wjeżdza do lasu pojazdem silnikowym ten las niszczy.

A jak nie silnikowym, to mu pomaga?
Albo jak pieszo włazi?

Data: 2009-04-25 13:03:51
Autor: MichałG
Cavallino pisze:
[...]

Jesteś poniżej sensownego poziomu dostrzegania..... ;(
M.

Data: 2009-04-25 21:20:23
Autor: Cavallino
Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:gsuqmh$3ac$1news.onet.pl...
Cavallino pisze:
[...]

Chyba nie zrozumiałeś pytania, jeśli twierdzisz że to co wydaliłeś było odpowiedzią na nie.....

Data: 2009-04-24 00:32:51
Autor: czak norris
Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:gsp35t$meu$1news.onet.pl...

Ty nie musisz jezdzić akurat w lesie. I nie jest istotne ile dostał (nad)lesniczy za to ze jezdzisz tam 'legalnie'...

Widzę, że kolega ekspert nam się trafił. Masz rację dostał, ale nie tylko ode mnie, a od wszystkich uczestników rajdu - worki ze śmieciami zostawionymi przez kochających las grzybiarzy i dbających o przyrodę "swojaków". Masz jeszcze jakieś inne błyskotliwe przemyślenia? Podpowiem Ci, że niektórzy pomagają nawet układać trasy rajdów biegnących przez ich lasy, Ci to dopiero muszą brać łapówki. Na przyszłość, nie mierz wszystkich swoją miarą.

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

Data: 2009-04-25 13:05:57
Autor: MichałG
czak norris pisze:
[...]

mam nadzieję, ze bedzies sie trzymał z daleka od lasu z taką pomoca przyrodzie... ;_)
najpierw rozjechac a potem pozbierać papierki. Żałosne.

M.

Data: 2009-04-22 15:30:49
Autor: czak norris
Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:gsmn21$q62$1inews.gazeta.pl...

Przeczytalem dwukrotnie post topka i wyraznie pisze on o idiotach rozjedzajacych las quadami, nie widze tam nigdzie przypinania latki kademu kierowcy 4x4.

To może i mój post trzeba było przeczytać dwukrotnie, wtedy jasne stałoby się dla Ciebie, że ustosunkowałem się "hurtowo" do kilku postów różnego autorstwa i ogólnego zamieszania dotyczącego off-roadu.

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

Data: 2009-04-22 13:34:47
Autor: topek
[...]
Jestem pod wrazeniem. Bardzo mili chlopcy. Staruszki przez pasy tez przeprowadzaja?
To jest zasrany obowiazek kazdego obywatela, zeby nie niszczyc mienia wspolnego a nie twoja dobra wola.

Problem polega na tym, że ludzie mają klapki na oczach, czego topek jest doskonałym przykładem.
:>
Mozliwe. Ty jestes jednak laboratoryjnym przykladem przecietnego Polaka, ktory nie rozumie tekstu pisanego i wnioskuje sobie radosnie.

Zobaczą samochód 4x4 bądź quada i łatka "niemoralnego niszczyciela przyrody wszelakiej" jest przypinana całemu środowisku.
Mozesz napisac po czym wnosisz?
Zarowno quad, 4x4 jak i motorowka na wstecznym jezdzaca po publicznym lesie to takie samo ZUO!

To niestety typowe.
Jeszcze bardziej typowa jest nieumiejetnosc czytania ze zrozumieniem.
Rowniez typowa jest postawa las-jest-niczyj-wiec-pierdole-ja-mam-fun.

Nie wspomina się jednak przy okazji np. o akcjach sprzątania lasu
LOL :)
Milo z waszej strony. Teraz to nie tylko staruszka ale i dziadek przez pasy jest przeprowadzany.

[...]
PIekne. Wzruszylem sie.
Moze tak w ramach rozwoju empatii pojdziecie jeszcze dalej i zapalacie miloscia do zwierzat lesnych i popchacie troche te pierdziawki na luzie? Tak zeby nie halasowac spacerowiczom, zwierzetom, nie rozpieprzac sciezek i dutkow lesnych?

Tak więc proponuję "na chłodno" chwilę pomyśleć nim wrzuci się wszystkich do jednego wora.
Tak wiec proponuje zaczac od pozycji: "Czytanie ze zrozumieniem - dla opornych"

Mam nadzieję, że tekst o rozciąganiu linki był jedynie wyrazem głębokiej frustracji topka, a nie realnym pomysłem na rozwiązanie problemu.
Tak daleko sie nie posune. To (dla mnie) oczywiste,..., choc kto wie.
Jak widze ten bezmiar egoistycznych bydlakow czy to na quadzie w lesie, czy mistrzow zapieprzajacych 150km/h w zabudowanym czy palacych w knajpach jak inni spozywaja, to w sumie gwarancji 100% nie daje.

Data: 2009-04-22 13:42:48
Autor: Cavallino
[...]

Czy to na rowerze w lesie, pieszo w lesie, czy też z pianą na pysku zabraniających innym tego, czego sam nie chce/boi się spróbować....
A do tego ta łatwośćść wyzywania innych, (w tym od egoistów) przy stopniu egoizmu jaki się samemu prezentuje to jest załamująca.

Data: 2009-04-22 13:48:52
Autor: topek
[...]
CHlopak, mowilem ci nie wieszaj sie na mojej nogawce.
Pierdolisz tak, ze czytac sie tego nie da
Plyn

--
topek-> jak zawsze...

Data: 2009-04-22 13:56:47
Autor: Cavallino
Użytkownik "topek" <topek-s*amerzy-to-mendy-je-PiPi-ne@post.pl> napisał w wiadomości news:49ef0429$1news.home.net.pl...
[...]

To Ty się nie wieszaj ze swoim marudzeniem na tej grupie.

Pierdolisz tak,

Tylko odpowiadam - w Twoim stylu.
Takie lusterko w którym możesz się przejrzeć.

ze czytac sie tego nie da

Nie czytaj.

Plyn

Zaraz po Tobie.

Data: 2009-04-22 16:43:32
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
czak norris pisze:
[...]

Zabrali mnie tam chłopacy zajmujący sie organizacją rajdów. Mówili, że dzierżawią tor. Podaj zatem jaka jest twoja wersja ;-)

Seco

Data: 2009-04-22 17:27:47
Autor: czak norris
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:gsnaen$fi0$1achot.icm.edu.pl...

Zabrali mnie tam chłopacy zajmujący sie organizacją rajdów. Mówili, że dzierżawią tor. Podaj zatem jaka jest twoja wersja ;-)

Teren ma kilku właścicieli. Na rajdy/eventy/po prostu by pojeździć był dzierżawiony kawałek terenu należący do znanej w środowisku osoby i nie było z tym żadnych problemów. Niestety zaczęli się tam pojawiać przypadkowi ludzie, którzy nie partycypowali w kosztach dzierżawy, jeździli gdzie i jak chcieli, również po sąsiednich działkach i traktowali to miejsce jak ogólnodostępne. Jak wiesz, teren jest tam znacznie większy niż ten dzierżawiony kawałek i był rozjeżdżany bez litości. Ostatnio właściciele działek (m.in. torfów) urządzają łapanki i kończy się to mało sympatycznie, a - kiedyś sympatycznie nastawiony - właściciel rzeczonego kawałka ma już też serdecznie dosyć. Niedawno okazało się, że ten teren doczekał się nawet waypointa o nazwie "teren offroad" w jednej z map do nawigacji, na prywatnym terenie(!), stąd moja alergiczna reakcja na dźwięk tego miejsca :)

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

Data: 2009-04-22 19:20:07
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
czak norris pisze:
[...]

I tak właśnie poczyniłem :-)

  Niestety zaczęli się tam pojawiać
przypadkowi ludzie, którzy nie partycypowali w kosztach dzierżawy, jeździli gdzie i jak chcieli, również po sąsiednich działkach i traktowali to miejsce jak ogólnodostępne [...] stąd moja alergiczna reakcja na dźwięk tego miejsca :)

No sie nie dziwię, że alergiczna. Ale mam nadzieję, że wyjaśniłem
Twoje wątpliwości co do mojej wizyty tamże :-)

Seco

--
Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
Konferencje, eventy, integracja, turystyka.

Data: 2009-04-22 20:56:32
Autor: topek
[...]

Bardzo dobrze opisales stan umyslu przecietnego quadziarza.
Mam wszystko w dupie, nic z siebie nie dam, dla mnie liczy sie tylko moj fun. Mozna wszystko rozpizdzic byleby na tepej mordzie usmieszek glupi zagoscil.

Data: 2009-04-23 00:13:14
Autor: LEPEK
topek pisze:

Bardzo dobrze opisales stan umyslu przecietnego quadziarza.
Mam wszystko w dupie, nic z siebie nie dam, dla mnie liczy sie tylko moj fun. Mozna wszystko rozpizdzic byleby na tepej mordzie usmieszek glupi zagoscil.

Ty oczywiście wiesz, o jakim terenie mowa, byłeś tam, widziałeś, wiesz jak sprawa wygląda i wogóle...
Ja nie byłem - dla tego nie wyciągam takich wniosków, nie uogólniam "na przeciętnego kładziarza", ale też nie usprawiedliwiam. Zaraz ci się rzuci na jednośladowców w mieście, że sie wpieprzają, potem na wyjeżdżających z podporządkowanych w korku (że ich nie wolno puszczać, bo tamują ruch), potem będziesz blokował pas kończący się gdzieś w centralnej Polsce, i ani sie obejrzysz, jak w 88. urodziny zabiorą ci prawo jazdy, bo sam kiedyś uważałeś, że badania po siedemdziesiątce trzeba robić co roku ;)

Pozdr,

Data: 2009-04-23 08:44:40
Autor: topek
LEPEK pisze:
topek pisze:

[...]

Niejaki czak opisal to tak jakby dobrze znal temat i chocby mnie tam nie bylo to oceniam stan umyslu a nie jedno konkretne miejsce.

Ja nie byłem - dla tego nie wyciągam takich wniosków,
Czyli zawsze wypowiadasz sie na tematy ktore widziales na wlasne oczy?

Data: 2009-04-24 00:34:19
Autor: czak norris
Użytkownik "topek" <topek-s*amerzy-to-mendy-je-PiPi-ne@post.pl> napisał w wiadomości news:49ef6865$1news.home.net.pl...

Bardzo dobrze opisales stan umyslu przecietnego quadziarza.

Na jakiej podstawie wyciągasz wnioski o stanie umysłu przeciętnego quadziarza? Ilu quadziarzy znasz osobiście, jaki procent z nich reprezentuje postawę o której pisałem?

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

Data: 2009-04-25 13:07:28
Autor: MichałG
czak norris pisze:
[...]

na podstawie dokonań.
Pewnie jesteś chlubnym, jednak zupełnie nietypowym wyjątkiem.

M.

Data: 2009-04-30 10:04:28
Autor: topek
[...]

Na podstawie tego co sam napisales.

Data: 2009-04-21 22:31:36
Autor: robert
[...]

Ustawowy zakaz wjazdu pojazdów spalinowych do lasów państwowych rozwiązałby problem.
Tymbardziej, jeśli za złamanie zakazu odpowiadałoby się na podstawie kodeksu karnego i za przestępstwo.

Data: 2009-04-22 08:59:09
Autor: MadMan
Dnia Tue, 21 Apr 2009 22:31:36 +0200, robert@mailinator.com napisał(a):

Ustawowy zakaz wjazdu pojazdów spalinowych do lasów państwowych rozwiązałby problem.

Zdaje się że taki zakaz jak najbardziej istnieje. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-04-22 09:44:33
Autor: robert 21
> [...]

rozwiązałby
> problem.

Zdaje się że taki zakaz jak najbardziej istnieje.

To zmienić łamanie tego zakazu z wykroczenia na przestępstwo.

Data: 2009-04-23 00:15:27
Autor: LEPEK
robert_21@wp.pl pisze:

To zmienić łamanie tego zakazu z wykroczenia na przestępstwo.

I karać śmiercią...

Nie wysokość, kary, a nieuchronność jest skuteczna.

Pozdr,

Data: 2009-04-23 00:18:46
Autor: robert
robert_21@wp.pl pisze:

> To zmienić łamanie tego zakazu z wykroczenia na przestępstwo.

I karać śmiercią...

Nie wysokość, kary, a nieuchronność jest skuteczna.

Najłatwiejsza w egzekucji, a zatem nieuchronna - konfiskata quada.

Data: 2009-04-23 00:25:22
Autor: LEPEK
robert@mailinator.com pisze:
robert_21@wp.pl pisze:

To zmienić łamanie tego zakazu z wykroczenia na przestępstwo.
I karać śmiercią...

Nie wysokość, kary, a nieuchronność jest skuteczna.

Najłatwiejsza w egzekucji, a zatem nieuchronna - konfiskata quada.

Wiesz, twój pomysł nie jest ani nowy, ani zgodny z prawem, ani mądry.
Były już koncepcje zabierania samochodów pijanym i jakoś tak wyszło, że nie zawsze kierujący jest właścicielem...

Pozdr,

Data: 2009-04-23 20:33:06
Autor: spam
> [...]
Były już koncepcje zabierania samochodów pijanym i jakoś tak wyszło, że nie zawsze kierujący jest właścicielem...

"Sąd orzeka przepadek mienia, które posłużyło do popełnienia przestępstwa,  choćby nie stanowiło własności sprawcy"

Spotkałeś się z czymś takim w KK?

Data: 2009-04-23 08:55:07
Autor: MichałG
LEPEK pisze:
robert_21@wp.pl pisze:

To zmienić łamanie tego zakazu z wykroczenia na przestępstwo.

I karać śmiercią...

Nie wysokość, kary, a nieuchronność jest skuteczna.

to wersja Zolla. Bzdurna.

M.

Data: 2009-04-23 10:35:49
Autor: JG
MichałG pisze:
Nie wysokość, kary, a nieuchronność jest skuteczna.

to wersja Zolla. Bzdurna.
Coś w tym jest.
http://www.tvn24.pl/-1,1596645,0,1,samochody-pulapki-na-ulicach-warszawy,wiadomosc.html

"Po wylegitymowaniu okazało się, że pierwszym, który wpadł w policyjne "autownyki" jest dobrze znany stołecznym policjantom 36-letni Waldemar K. Mężczyzna w przeszłości był wielokrotnie notowany i karany za włamania i kradzieże pojazdów."

Jak widać kara jest niewystarczająca, aby zniechęcić do recydywy.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-04-22 00:32:15
Autor: krzyss
topek pisze:

[...]

Ja tam do nich nic nie mam, ale w niedziele w sulejowku jezdzilem po lesie rowerem, i jezdzili quadami i motorami, oczywiscie droga rozwalona, ale ok... tez chca sobie pojedzic, tylko ze zawsze jak jechali to ja zjezdzalem do prawej strony drogi, a co drugi mijal mnie w odleglosci ok 50cm i obsypywal piachem, bo oczywiscie nawet nie zwolnil... potem sobie pomyslalem czy przypadkiem w kilku miejscach nie rozwiesic takiej zylki na wysokosci szyii....

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2009-04-22 12:35:45
Autor: robert 21
topek pisze:

> [...]

Ja tam do nich nic nie mam, ale w niedziele w sulejowku jezdzilem po lesie rowerem, i jezdzili quadami i motorami, oczywiscie droga rozwalona, ale ok... tez chca sobie pojedzic, tylko ze zawsze jak jechali to ja zjezdzalem do prawej strony drogi, a co drugi mijal mnie w odleglosci ok 50cm i obsypywal piachem, bo oczywiscie nawet nie zwolnil... potem sobie pomyslalem czy przypadkiem w kilku miejscach nie rozwiesic takiej zylki na wysokosci szyii....

Uważam że lepszym pomysłem jest mocne naciągnięcie między drzewami stalowej plecionej linki, ale na wysokości górnej części kół quada.

quad zostaje na lince, a pirat siłą bezwładności szybuje kilka metrów przez kierownice, i ryjem w glebe.

Data: 2009-04-22 12:57:22
Autor: Czabu

Użytkownik <robert_21@wp.pl> napisał w wiadomości news:6929.000000d0.49eef301newsgate.onet.pl...

[...]

Wtedy myśliwy może go łatwo zaźdźgać zaostrzonym kijkiem, albo zatłuc grubym konarem...

MSPANC ;-)

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-04-22 13:07:32
Autor: Wild Root
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
 W poście <gsmtom$fa2$1@mx1.internetia.pl>
 m.in. przeczytać można:

ROTFL :) Dobre.

--
Wild Root

Data: 2009-04-22 12:58:01
Autor: spam
[...]

Broń palną lub jej replikę sprzed 1850 roku (można legalnie posiadać bez zezwoleń) i strzelać w opony.

Data: 2009-04-22 13:09:19
Autor: Wild Root
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
 W poście <gskjqp$5b2$1@inews.gazeta.pl>
 m.in. przeczytać można:

Z drugiej strony posiadacze pojazdów terenowych nie mają wiele miejsc,
gdzie mogliby pojeździć.

A kogo to interesuje? Posiadacze samochodów nie mają autostrad dzie mogli by
pocisnąć, więc muszą cisnąć 140-160km/h po lokalnych szosach, tak? Taka
dziwna ta logika.

--
Wild Root

Data: 2009-04-22 12:35:01
Autor: kamil

"Wild Root" <root@localhost.localdomain> wrote in message news:1495582.KpiBlTVLPUlocalhost.localdomain...
[...]

Co tam kierowcy, ale ci biedni kibole nie maja wydzielonych miejsc, gdzie moga sie po mordach tluc. Wiec trudno miec pretensje, ze w przyplywie adrenaliny zdemoluja jeden czy dwa samochody i kilka sklepow, w koncu trzeba sie jakos wyszumiec.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-22 14:51:48
Autor: Wild Root
[OT] Re: Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
 W poście <gsmvd6$3qt$1@inews.gazeta.pl>
 m.in. przeczytać można:

[...]

Ja ich po części rozumiem, choć całkowicie nie rozumiem metody jaką wybrali.
Ja swoją samczą potrzebę walki spełniam przy pomocy ASG. Wracając do tematu
grupy, swojego czasu wracałem z "poligonu" i że spieszyło mi się trochę nie
przebrałem się. Zostałem wtedy zatrzymany do kontroli i mina policjanta
widzącego za kierownicą gościa w czarnej kamizelce taktycznej i leżące na
siedzeniu pasażera m4a1 była powalająca.:)

--
Wild Root

Data: 2009-04-22 13:16:07
Autor: spam
> [...]

pocisnąć, więc muszą cisnąć 140-160km/h po lokalnych szosach, tak? Taka

Bywa że i 240-260.

Data: 2009-04-22 13:25:20
Autor: Wild Root
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
 W poście <gsmuff$2v4$1@news.onet.pl>
 m.in. przeczytać można:

A kogo to interesuje? Posiadacze samochodów nie mają autostrad dzie mogli
by pocisnąć, więc muszą cisnąć 140-160km/h po lokalnych szosach, tak?

Tak.

To ja chcę 10 razy więcej nieoznakowanych patroli na drogach i na każdym
rogu fotoradar :)

--
Wild Root

Data: 2009-04-22 13:20:35
Autor: ania
[...]

tych, co na tym chca zarobic, sa chetni , maja swoje tereny i nic z tego, na strzelnice mozna dostac pozwolenie, a z terenami do jazdy offroad juz nie jest tak latwo (uwazam, ze sa konieczne, bo tez jestem wrogiem jezdzenia ludziom po uprawach czy sciezkach lesnych)
podobnie bylo z gokartami w krakowie, to samo jest z innymi torami - ale to juz pisalam

--
ania

Data: 2009-04-22 12:39:52
Autor: kamil
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie

"ania" <aniamh@tlen.kropka.pl> wrote in message news:gsmuig$1e5h$1alfa.ceti.pl...

Użytkownik "Wild Root"

[...]

Aniu, to naprawde zadne wytlumaczenie. To, ze ktos sie w biednej rodzinie urodzil i nie jest mu latwo, wcale nie usprawiedliwia podkradania pieniedzy w pracy, a to ze ktos chce zostac mistrzem kung-fu, ale nie ma szkoly w poblizu wiec tlucze zone, jest tak samo debilne jak rozjezdzanie lasu w imie wlasnej przyjemnosci.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-22 13:43:24
Autor: ania
[...]

niezgodnie z przeslanym przez ciebie linkiem, ale zeby znowu nie bylo, ze ja cos napisalam, czego nie napisalam

nie wolno jezdzic po lasach, nie wolno po polach i uprawach, natomiast, jesli ktos ma kase, teren, ktory jest na odludziu, jest nieuzytkiem, ktorego nie da sie inaczej wykorzystac - to dlaczego nie pozwolic mu otworzyc tam dzialalnosci gospodarczej polegajacej na udostepnianiu toru, zbudowanego wg wytycznych i zgodnie z przepisami?

--
ania

Data: 2009-04-22 13:53:39
Autor: kamil

"ania" <aniamh@tlen.kropka.pl> wrote in message news:gsmvtb$1f57$1alfa.ceti.pl...

[...]

Skad ty te prywatne tereny wytrzasnelas, pojecia nie mam, bo temat jest o lesie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-22 14:19:03
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 22.04.2009 kamil <kamil@spamwon.com> napisał/a:

[...]

Las jak najbardziej też może być prywatny.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-22 15:25:29
Autor: ania
[...]

dobra - bo zaraz przestane tlumaczyc tego samego w kolko, rozmowa byla o tym, co maja inni do tego, ano maja - moga na tych co chcac sie taplac w blocie zarabiac, ci by sie taplali w miejscu wyznaczonym, las bylby nietkniety itp
ale to tez nie jest u nas proste, zyjemy w kraju zakazow sensownych inicjatyw i niemocy urzedniczej w styku np z deweloperem

--
ania

Data: 2009-04-22 13:19:34
Autor: spam
[...]

Jak nie jak tak.

Zarówno straż leśna jak i policja posiada broń palną.

Data: 2009-04-22 13:50:32
Autor: xs
topek  <topek2000.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
lub line rozwiesze miedzy drzewami :-((

Pomysl dwa razy, bo nie chce sie zabic na rowerze tylko i wylacznie dlatego, ze ktos zastawil pulapki na quadowcow czy motocyklistow. Trenuje kolarstwo (amatorsko) i sporo jezdze po lesie czy puszczy. Juz raz trafilem na linke, cale szczescie to byl akurat stromy podjazd i krecilem tylko kilka km/h, w pore zauwazylem, ze cos blysnelo na sloncu. Tak samo z deska z gwozdziami, przeciez prawdopodobienstwo ze pokaleczy sie jakies dziecko albo dzikie zwierze jest ogromne, nie mowiac juz o nowej oponie i detce gdybym trafil na taka deske, 150 zł w plecy :(  --

Data: 2009-04-22 15:56:29
Autor: Cavallino
Użytkownik "xs" <xsystoff.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gsn7b8$adp$1inews.gazeta.pl...
[...]

Naprawdę myślisz że on coś zrobi?
Nie słyszałeś o krowie, która dużo muczy, a mało mleka daje?

Data: 2009-04-22 21:01:18
Autor: topek
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
Naprawdę myślisz że on coś zrobi?
Nie słyszałeś o krowie, która dużo muczy, a mało mleka daje?
Wole krowe co malo mleka daje, niz bydlo ktore robi co uwaza za sluszne wedlug wlasnego ujebania we lbie i wybiorczo traktuje przepisy.

--
topek-> jak zawsze...

Data: 2009-04-22 23:39:22
Autor: Cavallino
Użytkownik "topek" <topek-s*amerzy-to-mendy-je-PiPi-ne@post.pl> napisał w wiadomości news:49ef6984news.home.net.pl...
[...]

Jak sam tak robisz, to się też nie wolisz?

Data: 2009-04-22 16:49:59
Autor: spam
topek  <topek2000.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > lub line rozwiesze miedzy drzewami :-((

[...]

On rozciągnie jak będzie w lesie i będzie widział i słyszał quady lub motory, Napewno tego nie zostawi na pastwe losu, bez nadzoru jak już.
Będzie ukryty obserwował co się dzieje, tak by w przypadku rowerzysty móc krzyknąć "Stój!"

Przynajmniej ja bym w tym przypadku tak postąpił.

Data: 2009-04-22 20:59:55
Autor: topek
[...]

Oczywiscie, ze nie rozwiesze takiej linki. To byla przenosnia mojej niemocy. ROzumiem, ze ktos mogl to doslownie zrozumiec, ale do tego sie nie posune.
Nie mam mentalnosci mendy.
Moge zadzwonic na policje, strazy lesnej itd...

Data: 2009-04-22 19:34:35
Autor: Robert Rędziak
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
On Wed, 22 Apr 2009 20:59:55 +0200, topek
<topek-s*amerzy-to-mendy-je-PiPi-ne@post.pl> wrote:

Moge zadzwonic na policje, strazy lesnej itd...

 To czemu tego nie robisz? Przepisy regulujące te sprawy
 istnieją.

Data: 2009-04-22 22:32:38
Autor: topek
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
Moge zadzwonic na policje, strazy lesnej itd...

 To czemu tego nie robisz? Przepisy regulujące te sprawy
 istnieją.
Bo ostatnio rzadko bywam w belchatowskim lesie.
I tu nie chodzi tylko o problem tych quadow. To jest gleboki i powazny problem mentalnosci PGRowskiej: "Co jest nie moje, mi wisi i mozna to rozpizdziec, zezrec, zasmrodzic."
-albo-
Poniewaz jestem taki madry i zajebisty gosc to przepisy ktore uznam za stosowne bede przestrzegal, a te ktore mi nie leza mam w dupie.

Data: 2009-04-22 15:10:07
Autor: mlek
topek wrote:

Dla mnie kierowca quada czy motoru jezdzaceg po lesie to taki palacz
restauracyjny.
Sonsabicz majacy wszystko i wszystkich w dupie. Liczy sie tylko jego
przyjemnosc i adrenalina.

Podobnie z goscmi na glajtach i innych paralotniach. Jakim prawem zaklucaja mi widok blekitnego nieba swoimi kolorowymi skrzydlami, jak ja sobie leze na wzgorzu i relaksuje sie patrzac w niebo i czym roznia sie bodzce wzrokowe od sluchowych, oraz czy nie powinno sie strzelac z AA do takich latajacych sabotazystow? Ja chce miec czyste niebo, aby wypoczac!!!

Data: 2009-04-22 14:58:36
Autor: kamil

"mlek" <root79@op.pl> wrote in message news:gsn52h$n6p$1news.onet.pl...
topek wrote:

[...]

Jesli taki paralotniarz narobi Ci na glowe w locie, po czym wyladuje, zdemoluje trawnik (niech bedzie, ze przy chodniku wiec nie twoj), zatlucze kota i poleci dalej - tez posmiejemy sie na grupie? :-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-22 16:15:39
Autor: mlek
[...]

Moj trawnik, moja sprawa,nic mi na nim nie zakloca porzadku. Przestrzen powietrzna - wspolna przestrzen, nie zycze, sobie na wspolnej przestrzeni kolorowych plastikowych, nieekologicznych gowien. W lesie, to samo. Nie zycze sobie grzybiarzy, co to laza, depcza sciolke i zrywaja grzyby. Chce aby grzyby rosly tak dlugo, jak im natura pozwala. Wara od lasu grzybiarzom. Trzeba ich wytepic !

Data: 2009-04-22 20:57:50
Autor: topek
[...]
To jest glowna taktyka obroncow zbydlecenia.
Sprowadzic do absurdu zeby dalej w spokoju rozpizdziac las.

Data: 2009-04-23 12:36:39
Autor: mlek
topek wrote:

To jest glowna taktyka obroncow zbydlecenia.
Sprowadzic do absurdu zeby dalej w spokoju rozpizdziac las.

Mistrzem absurdu, bez watpienia jestes ty.
Poleje miod na twoje serce:
http://wiadomosci.onet.pl/1957205,11,radykalne_przepisy_zapalisz_tylko_w_mieszkaniu,item.html
Znajac zycie, to dym papierosowy bedzie przechodzil przez sciany, a palacze w windach, wciaz "zapachem" beda wplywac na twoje zdrowie i komfort.

Data: 2009-04-23 19:30:26
Autor: topek
[lekko OT] Bydleta na quadach i motorach jezdzacy po lesie
Mistrzem absurdu, bez watpienia jestes ty.
Jestem mistrzem przestrzegania: "primum non nocere"

[...]
I bardzo dobrze. W koncu!

Data: 2009-05-13 08:59:24
Autor: staszaiwa