Byd³o i zdziczenie

Data: 2009-10-31 19:02:02
Autor: tees
Byd³o i zdziczenie
Wczoraj kibice Wis³y, dzisiaj Legii (dobrze ¿e przynajmniej czê¶æ zaczê³a protestowaæ) pokazali jakie mamy obecnie zdziczenie, têpotê i brak jakichkolwiek zasad w spo³eczeñstwie.

A wszystko na dzieñ przed 1.11.

Wstyd, hañba i prostactwo.

pzdrw
tees

Data: 2009-10-31 19:11:00
Autor: franki
Byd³o i zdziczenie
tees pisze:
[...]

Trzeba jeszcze dodaæ tzw. kibiców z £odzi(Widzew) i Zabrza.
Brak s³ów czasami. I oni nazywaj± siebie prawdziwymi kibicami...

Data: 2009-10-31 20:26:41
Autor: Danpe
Byd³o i zdziczenie
On Sat, 31 Oct 2009 19:11:00 +0100, franki <franki7@poczta.onet.pl>
wrote:

tees pisze:
[...]

dowiedz sie najpierw jak bylo, a pozniej wrzucaj wzystkioch do jednego
worka.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-10-31 20:30:36
Autor: franki
Byd³o i zdziczenie
Danpe pisze:
ów czasami. I oni nazywaj± siebie prawdziwymi kibicami...

dowiedz sie najpierw jak bylo, a pozniej wrzucaj wzystkioch do jednego
worka.

A co, znowu biedni, spokojni kibice zostali sprowokowani przez policjê. Biedactwa, ci±gle im rzucaj± k³ody pod nogi, biedne niewini±tka

Data: 2009-10-31 20:52:20
Autor: Danpe
Byd³o i zdziczenie
On Sat, 31 Oct 2009 20:30:36 +0100, franki <franki7@poczta.onet.pl>
wrote:

Danpe pisze:
[...]

Nie.
Czyli nie wiesz :)

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-10-31 21:33:27
Autor: www.kokochrona.pl
Byd³o i zdziczenie
Pewna osoba, czyli Danpe,
o¶wiadczy³a nam oto tak, jak widaæ poni¿ej:

wrote:

Danpe pisze:
[...]

By³em na meczu nie nie trybiê o czym piszesz.
O¶wiecisz?

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2009-11-01 07:18:51
Autor: Danpe
Byd³o i zdziczenie

wrote:

Danpe pisze:
[...]

Byles na meczu i widziales prowokacje policji?
To na tym meczu byles?
--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-11-01 20:39:17
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
Byd³o i zdziczenie
[...]

Nie widzia³em ¿adnej prowokacji.
O tym ca³y czas piszê...

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2009-11-03 23:52:38
Autor: Danpe
Byd³o i zdziczenie
On Sun, 1 Nov 2009 20:39:17 +0100, "Henryk \"Plumski\" Plumowski"
<prezes@kokochrona.pl> wrote:

[...]

Ja tez nie, nikt tez sie nie zali, ze dostal po dupsko od Policji bo
byl niewinny, wiec  w ogole nie wiem o czym Ty piszesz.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-10-31 21:32:45
Autor: www.kokochrona.pl
Byd³o i zdziczenie

wrote:

tees pisze:
[...]

Znowu Policja sprowokowa³a prawdziwych kibiców
i ci, aby siê bronic
"rzucali kamieniami, p³ytami chodnikowymi, u¿ywali metalowych prêtów"?

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2009-10-31 23:40:58
Autor: tees
Byd³o i zdziczenie
Danpe pisze:

dowiedz sie najpierw jak bylo, a pozniej wrzucaj wzystkioch do jednego
worka.

Wiem jak by³o, podejrzewam ¿e lepiej od Ciebie. Co najwy¿ej nie chodzi nam o to samo wydarzenie.

pzdrw
tees

Data: 2009-11-01 00:23:20
Autor: JC
Byd³o i zdziczenie

U¿ytkownik "tees" <ra2k@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hciedo$98v$1news.onet.pl...
Wiem jak by³o, podejrzewam ¿e lepiej od Ciebie. Co najwy¿ej nie chodzi nam o to samo wydarzenie.

Bo Tobie chodzi o kpienie ze ¶mierci kibica Korony i Wejcherta, a innym w tym w±tku chyba równie¿ o dym pod kasami Górnika i tego typu "pozaboiskowe atrakcje". Wszystko to to jedno gówno. Trzymam kciuki za Waltera, jak jemu siê nie uda wyrzuciæ byd³a ze stadionu, to chyba nikomu nie starczy determinacji.

pzdr
JC

Data: 2009-11-01 00:41:05
Autor: tees
Byd³o i zdziczenie
JC pisze:
[...]

No - ja to wiem. Dok³adnie to stara³em siê przekazaæ powy¿ej.

pzdrw
tees

Data: 2009-11-01 08:43:06
Autor: franki
Byd³o i zdziczenie
tees pisze:

[...]

Ja pisa³em w³a¶nie o meczu w Zabrzu. Nie wiedzia³em wtedy jeszcze o akcji na £3. Wychodzi jednak, ¿e znowu dla niektórych to policja i ochrona s± winne, przecie¿ ten tzw. "gniazdowy" w kulturalny sposób wyra¿a³ swoje podziêkowanie dla ITI za uratowanie Legii przed bankructwem. Te¿ trzymam kciuki za teraz ju¿ tylko Pana Waltera, mam nadzieje, ¿e nie zabraknie mu si³ do walki z t± patologi± na stadionach, bo patrz±c na to, jak ro¶nie w oczach stadion, te¿ z chêci± poszed³bym na mecz w przysz³o¶ci. Warunek - byd³o precz ze stadionów.

To tyle,
Pozdrawiam

Data: 2009-11-01 09:22:13
Autor: yamma
Byd³o i zdziczenie
franki wrote:

[...]

Pojawi³ siê filmik z ca³ej akcji ¶ci±gania Starucha: http://www.youtube.com/watch?v=pN-3JilXZ94
Filmik zrobony komórk± wiêc jako¶æ marna ale ja tam jakiej¶ szczególnej brutalno¶ci ze strony ochrony nie widzê.
yamma

Data: 2009-11-01 09:28:30
Autor: franki
Byd³o i zdziczenie
yamma pisze:

[...]

Moje s³owa o brutalno¶ci policji to by³a tylko ironia, w ¿aden sposób nie da siê wyt³umaczyæ postawy niektórych "kibiców", nawet je¿eli czasami policja mo¿e zbyt gorliwie ich pacyfikuje, ale takie jej prawo, ¿eby zaprowadzaæ porz±dek.

Pozdrawiam

Data: 2009-11-01 09:32:46
Autor: franki
Byd³o i zdziczenie
Aha, i jeszcze jedno, pewnie po raz kolejny na tej grupie - ciekawe, czy ci co tak krzycz± "ITI spie....aj" zastanowili siê czasami, gdzie by dzi¶ by³a Legia, gdyby nie ITI. Pewnie gra³aby szlagiery z Widzewem i Górnikiem Z. w Unibet 1 lidze. Ale có¿ mo¿na od nich wymagaæ, mo¿e tylko samounicestwienia przez nieposiadanie potomstwa.

Data: 2009-11-01 09:46:27
Autor: Marcin
Byd³o i zdziczenie
franki pisze:
[...]

No akurat tego to i ty nie wiesz, a dla legii jaki¶ sponsor znalaz³by siê wtedy.

Data: 2009-11-01 09:56:07
Autor: franki
Byd³o i zdziczenie
Marcin pisze:

No akurat tego to i ty nie wiesz, a dla legii jaki¶ sponsor znalaz³by siê wtedy.

No nie wiem, przyznajê Ci racjê, bo wró¿k± nie jestem, natomiast nie pamiêtam, ¿eby jako¶ sponsorzy siê zabijali o przejêcie Legii. Nawet ITI najpierw rozmawia³a z Widzewem, a dopiero pó¼niej przyszli do Legii.

Z racji tego, ¿e ka¿dy z nas ma swoje zdanie i go pewnie nie zmieni, dyskusjê uwa¿am za bezu¿yteczn±.

Pozdrawiam

Data: 2009-11-01 10:16:31
Autor: Marcin
Byd³o i zdziczenie
franki pisze:
Marcin pisze:

[...]

No tak , ja broñ Bo¿e nie pochwalam kibiców legii.
A i ca³e szczê¶cie dla Widzewa, ¿e ITI wybra³o legiê

Data: 2009-11-01 12:05:40
Autor: bodyn
Byd³o i zdziczenie
Marcin pisze:
franki pisze:
[...]

No wlasnei sie znalazl. I jest i jest zle. Bo uderzyl w kogos interesy.
Bo dla wielu powinien dac kase i sie nie odzywac.
Zalosne jest ze paru kolesi steruje duza liczba ludzi. ALe jak widac
ta grupa co skacze jak jej zagraja jest coraz mniejsza

Data: 2009-11-01 12:06:26
Autor: Przemek Budzyñski
Byd³o i zdziczenie
Danpe <danpe_@poczta.onet.pl> napisa³(a):
dowiedz sie najpierw jak bylo, a pozniej wrzucaj wzystkioch do jednego
worka.

k...a, jak to szkoda, ¿e was wszystkich do tego worka nie mo¿na wrzuciæ,
dobrze zawi±zaæ, doci±¿yæ i do jeziora Bajka³.....

Data: 2009-10-31 20:14:59
Autor: UGI
Byd³o i zdziczenie

U¿ytkownik "tees" <ra2k@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Wstyd, hañba i prostactwo.

Ale nakre¶l o co chodzi.

Data: 2009-10-31 20:38:21
Autor: Fafek
Byd³o i zdziczenie
UGI pisze:
U¿ytkownik "tees" <ra2k@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Wstyd, hañba i prostactwo.

Ale nakre¶l o co chodzi.

W skrócie: szczycenie siê morderstwem :/

Maciek

Data: 2009-10-31 20:42:50
Autor: yamma
Byd³o i zdziczenie
UGI wrote:
U¿ytkownik "tees" <ra2k@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Wstyd, hañba i prostactwo.

Ale nakre¶l o co chodzi.

Nie ogl±da³em meczu od pocz±tku, wiêc opieram siê na relacji z legijnych forów. Dzisiaj w nocy zmar³ Janusz Wejchert jeden z w³a¶cicieli ITI (i tym samym Legii). Przed meczem by³a minuta ciszy, po której przedkryta zaczê³a krzyczeæ "Jeszcze jeden". Ochrona po chwili zaczê³a si³± wyprowadzaæ gniazdowego, który zaintonowa³ ten tekst na co rozleg³o siê tradycyjne "Zostaw kibica!" (chyba powinno byæ: "bydlaka"). Przy okazji w ochroniarzy zaczê³y lecieæ butelki i co chwila by³o s³ychaæ "ITI sp***aj". Znaj±c w³a¶cicieli Legii pewnie posypi± siê zakazy i szczerze mówi±c jako¶ mnie to zbytnio nie smuci.
yamma

Data: 2009-10-31 20:53:22
Autor: Danpe
Byd³o i zdziczenie
On Sat, 31 Oct 2009 20:42:50 +0100, "yamma" <yamma@wp.pl> wrote:

UGI wrote:
[...]

Jak to mowia kazdemu wedlug zaslug.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-10-31 15:26:22
Autor: Roberto
Byd³o i zdziczenie
On 31 Pa¼, 20:53, Danpe <dan...@poczta.onet.pl> wrote:
On Sat, 31 Oct 2009 20:42:50 +0100, "yamma" <ya...@wp.pl> wrote:

> [...]
>krzyczeæ "Jeszcze jeden". Ochrona po chwili zaczê³a si³± wyprowadzaæ
>gniazdowego, który zaintonowa³ ten tekst na co rozleg³o siê tradycyjne

Wiesz co. Wielu mato³ów jest w internecie ale ty jeste¶ na ich czele.
Ale co mo¿na powiedzieæ. jeste¶ bardzo biednym cz³owiekiem.

Data: 2009-10-31 19:58:35
Autor: Viking
Byd³o i zdziczenie

"Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> wrote in message
Jak to mowia kazdemu wedlug zaslug.

mam rozumiec ze to popierasz?

V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-11-01 07:09:46
Autor: Danpe
Byd³o i zdziczenie
On Sat, 31 Oct 2009 19:58:35 -0000, "Viking"
<jonnyb@nospam.poczta.onet.pl> wrote:

"Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> wrote in message
Jak to mowia kazdemu wedlug zaslug.

mam rozumiec ze to popierasz?

W ten sposob, ze jak uznawalem kogos przez cale zycie za ciula to po
jego pogrzebie zdania nie zmieniam.
Byc moze zaszla tu analogiczna sytuacja.
--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-11-01 07:44:23
Autor: Przemek Budzyñski
Byd³o i zdziczenie
Danpe <danpe_@poczta.onet.pl> napisa³(a):
W ten sposob, ze jak uznawalem kogos przez cale zycie za ciula to po
jego pogrzebie zdania nie zmieniam.

jest ró¿nica pomiêdzy posiadaniem zdania a jego g³o¶nym wyra¿aniem w pewnych
okoliczno¶ciach.

W³a¶nie taka jaka oddziela cz³owieka od chama.

C.b.d.u. --

Data: 2009-11-01 11:36:59
Autor: UGI
Byd³o i zdziczenie

Uzytkownik "Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci

W ten sposob, ze jak uznawalem kogos przez cale zycie za ciula to po
jego pogrzebie zdania nie zmieniam.
Byc moze zaszla tu analogiczna sytuacja.

ty jednak jestes zdrowo popierdolony. Tak jak myslalem, mentalny kapturowiec, który nawet w takiej sytuacji stoi po stronie gowna. Zeby nikt nie musial sie cieszyc z twojego pogrzebu smieciu.

Data: 2009-11-03 23:50:00
Autor: Danpe
Byd³o i zdziczenie
On Sun, 1 Nov 2009 11:36:59 +0430, "UGI" <ugi3@gazeta.pl> wrote:

[...]

smiec to cie zrobil.
--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-11-03 20:40:20
Autor: UGI
Byd³o i zdziczenie

U¿ytkownik "Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

smiec to cie zrobil.

ciebie z kolei nie dorobil u³omku. Jacy rodzice, taki syn. Spadaj do swojego srodowiska niepelnosprawnych umyslowo.

PLONK

Data: 2009-11-04 09:50:18
Autor: Jan Strybyszewski
Byd³o i zdziczenie
Danpe pisze:

smiec to cie zrobil.

Bydlakiem jestes i bydlakiem umrzesz.... zapewne tez znajda sie tacy co nasikaja na twoj grob. To przeciez normalne scierwem byles scierwem umrzesz. Taka twa filozofia ?

Data: 2009-11-01 12:17:38
Autor: Viking
Bydło i zdziczenie

"Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> wrote in message

W ten sposob, ze jak uznawalem kogos przez cale zycie za ciula to po
jego pogrzebie zdania nie zmieniam.
Byc moze zaszla tu analogiczna sytuacja.

i na pogrzebie urzadzasz impreze z radosci czy zachowujesz mimo wszystko powage?
bo ja na pogrzebach ciuli zachowywalem powage

Data: 2009-11-01 19:32:37
Autor: Przemek Budzyñski
Byd³o i zdziczenie
Viking <jonnyb@nospam.poczta.onet.pl> napisa³(a):
i na pogrzebie urzadzasz impreze z radosci czy zachowujesz mimo wszystko powage?

zapewne bierze siê za ramiona z innym kapturkiem, odwraca d...± do trumny i
podskakuje. --

Data: 2009-11-03 23:51:55
Autor: Danpe
Byd³o i zdziczenie
On Sun, 1 Nov 2009 19:32:37 +0000 (UTC), "Przemek Budzyñski"
<bat_oczir.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

[...]

nie chodze w kapturze, wiec co Ty w ogole do mnie pierdolisz?

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-11-03 15:14:01
Autor: Roberto
Byd³o i zdziczenie

<bat_oczir.WYT...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

>podskakuje.

nie chodze w kapturze, wiec co Ty w ogole do mnie pierdolisz?

Nie trzeba chodziæ w kapturze aby nim byæ. Ale ty tego nic a nic nie
panimajesz

Data: 2009-11-03 20:55:08
Autor: castrol
Byd³o i zdziczenie
Danpe pisze:

nie chodze w kapturze, wiec co Ty w ogole do mnie pierdolisz?

Nie chodzilo raczej o doslowne znaczenie tego slowa.

Jacek Kustra

Data: 2009-11-03 23:51:29
Autor: Danpe
Byd³o i zdziczenie
On Sun, 1 Nov 2009 12:17:38 -0000, "Viking"
[...]

nie chodze na pogrzeby ciuli. Chyba, przynajmniej do tej pory udawalo
mi sie uniknac, czy to prywatnie, czy zawodowo. Na szczescie.

Oni sie na pogrzeb wybieraja imprezowac?

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-11-03 15:16:00
Autor: Roberto
Byd³o i zdziczenie

<jon...@nospam.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

mi sie uniknac, czy to prywatnie, czy zawodowo. Na szczescie.

Oni sie na pogrzeb wybieraja imprezowac?

Jeste¶ jednak ciulem. Wszystko siê potwierdzi³o

Data: 2009-11-03 20:39:08
Autor: yamma
Bydlo i zdziczenie
Danpe wrote:

nie chodze na pogrzeby ciuli. Chyba, przynajmniej do tej pory udawalo
mi sie uniknac, czy to prywatnie, czy zawodowo. Na szczescie.

Jak ci umrze ojciec albo matka, to daj nam znac, to sobie zakrzykniemy "Jeszcze jeden!".
yamma

Data: 2009-11-04 09:51:21
Autor: Jan Strybyszewski
Bydlo i zdziczenie
yamma pisze:
Danpe wrote:

[...]

Po co nasikamy na grob... przeciez to takie normalne....wedle tego "bandyty stadionowego"

Data: 2009-11-04 21:46:32
Autor: Danpe
Bydlo i zdziczenie
On Wed, 04 Nov 2009 09:51:21 +0100, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl>
wrote:

yamma pisze:
Danpe wrote:

[...]

Powiem krotko: Spierdalaj, jeszcze raz zarzucisz mi bandytyzm bez
dowodow  to sprawa sie skonczy w sadzie.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-11-04 21:45:48
Autor: Danpe
Bydlo i zdziczenie
On Tue, 3 Nov 2009 20:39:08 +0100, "yamma" <yamma@wp.pl> wrote:

Danpe wrote:

[...]

Bedzie z tym pewien problem, moge nie posiadac takich informacji.

Jeszcze jakbys wyjasnil jaki masz ku temu powod (bo powody kibicow
Legii poniekad sa jasne) to by bylo fajnie.
Bo rozumiem w takim razie, ze znasz mojego ojca lub moja matke i
jakies zaszlosci z nimi masz?
Jesli tak to napisz na prv mozesz byc zrodlem cennych informacji :)

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-11-05 05:55:12
Autor: Przemek Budzyñski
Bydlo i zdziczenie
Danpe <danpe_@poczta.onet.pl> napisa³(a):
Jeszcze jakbys wyjasnil jaki masz ku temu powod (bo powody kibicow
Legii poniekad sa jasne)

tu nie chodzi o to, czy jasne, czy pokrêtne. Po prostu kur....skie i w tym rzecz. --

Data: 2009-10-31 21:40:51
Autor: Cavallino
Byd³o i zdziczenie
U¿ytkownik "Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:mc5pe5p3vqjk8dd00der42s927hleamoi54ax.com...

Data: 2009-11-04 09:49:11
Autor: Jan Strybyszewski
Byd³o i zdziczenie

UGI wrote:
[...]

O bandyta stadionowy i tepak

Data: 2009-10-31 21:13:22
Autor: eManitou
Byd³o i zdziczenie
yamma pisze:

[...]

Kuzwa ale wstyd... Nie widzia³em pocz±tku i ca³y mecz chodzi³o mi po g³owie: WTF ?

[...]

Powinni dla przyk³adu przejrzeæ monitoring i po kolei wszystkim zakazy. Dla przyk³adu. (Tak wiem: gdzie wolno¶æ s³owa? ale szczerze powiedziawszy mam to w dupie)

Co do interwencji ochrony to jestem mocno zdziwiony, ¿e podjêli tak zdecydowane kroki. Raczej ZTCP zawsze starali siê odwracaæ plecami do wszelkiego rodzaju "zdarzeñ".

Data: 2009-11-01 09:11:06
Autor: bodyn
Byd³o i zdziczenie
eManitou pisze:
yamma pisze:

[...]

Dzis przeczytalem
http://www.legia.com.pl/pl/26891,Przeszarzowal.html
W tym konflikcie po takim wyczynie to juz chyba nikt nie popiera 'kibicow' protestujacych.

"Gdyby g³upota mog³a lataæ, to by¶ odlecia³ z tego gniazda" -- pomy¶la³ niejeden kibic s³uchaj±c przedmeczowego przemówienia "Starucha". "Bracia, s³uchajcie, nie wiem jak wy, ale je¶li bêdzie dzisiaj minuta ciszy, to ja nie zamierzam jej uszanowaæ. Kiedy niedawno zmar³ jeden z nas, to klub nie wyrazi³ zgody na jego uczczenie" -- og³osi³ "Staruch" w swoich pierwszych s³owach, co spotka³o siê z g³o¶nymi protestami kibiców siedz±cych powy¿ej sektora przed kryt±. Wodzirej chyba nie spodziewa³ siê tak jawnego protestu, nie wyczu³ nastrojów, bo chwilê pó¼niej dramatycznie, idiotycznie, ¿enuj±co (epitety mo¿na by mno¿yæ) przeszar¿owa³ intonuj±c "Jeszcze jeden!" Po co?

U ilu osób straci³ w tym momencie szacunek? Z rozmów na trybunie wynika³o, ¿e u wielu, co nie pozosta³o bez wp³ywu na ich reakcjê po usuniêciu autora skandalu z trybuny. Kibice g³o¶no protestowali przeciwko wkroczeniu ochroniarzy (zw³aszcza widz±c, jak ci pomagaj± sobie gazem), ale wiêkszo¶æ mimo wezwañ zdecydowa³a siê na stadionie pozostaæ ("Mam wyj¶æ ze stadionu w obronie takiej ¿enady?") Trudno powiedzieæ, co wczoraj dolega³o najbardziej znanemu kibicowi Legii, bo jak mo¿na z braku szacunku do zmar³ego cz³owieka czyniæ swój manifest? - pewnych granic po prostu siê nie przekracza, pewnych zachowañ nie da siê broniæ.

"Staruch" nie do¶æ, ¿e narazi³ siê na publiczny ostracyzm, to da³ doskona³y pretekst swoim wrogom do rozprawy. Przecie¿ stawiaj±c opór "nie zastosowa³ siê do wezwania s³u¿b porz±dkowych", którym dobre kilka minut zajê³o wyprowadzenie go z trybuny. Klub w jego przypadku pewnie nie skorzysta z prawa ³aski -- na³o¿y zakaz. Je¶li na³o¿y zakaz, to zorganizowani kibice, który wczoraj wyszli razem ze "Staruchem", po raz n-ty wznowi± protest, a konflikt, który wydawa³ siê przygasaæ, odrodzi siê z ca³± si³±. Chyba jakie¶ fatum ci±¿y nad tym klubem.

Data: 2009-11-01 10:55:36
Autor: Michal Jankowski
Bydło i zdzicze nie
bodyn <bodyn@wytnij.to.o2.pl> writes:

[...]

I bardzo dobrze, wyszli i juz niech nigdy nie wracaja. Klubowi oni nie
sa potrzebni, a nawet przeciwnie. Nie "przygasanie konfliktu" moze
sprawe rozwiazac, tylko bezwzgledne i najlepiej dozywotnie zakazy.
"Przygasniety konflikt" ci ludzie przy najblizszej okazji roznieca na
nowo.

  MJ

Data: 2009-11-04 09:53:18
Autor: Jan Strybyszewski
Byd³o i zdziczenie
bodyn pisze:

[...]

Bo zamiast sie z badytami ukladac cale to towarzystwo rozgonic na cztery wiatry.

Data: 2009-10-31 21:56:12
Autor: castrol
Byd³o i zdziczenie
yamma pisze:

[...]

Chore po prsotu. Brak slow aby cokolwiek pisac. Nawet slowo bydlaki nie oddaje tego co o czyms takim mysle.

Kiedy sie dowiedzialem o smierci Wejcherta, wiedzialem ze banda idiotow to wykorzysta, chociaz liczylem ze jednak uszanuja smierc czlowieka.

Jacek Kustra

Data: 2009-10-31 22:27:34
Autor: Cavallino
Byd³o i zdziczenie
U¿ytkownik "castrol" <jacek_01@wywalto.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4aeca483news.home.net.pl...
yamma pisze:

[...]

I siê potem dziwiæ ¿e w³a¶ciciel chce wygoniæ tych troglodytów ze swojego stadionu.
Popêdziæ to towarzycho jak najdalej od jakiegokolwiek stadionu, ¿eby swoimi têpymi mordami nie kalali pi³ki no¿nej.

Data: 2009-10-31 22:49:16
Autor: castrol
Byd³o i zdziczenie
Cavallino pisze:

I siê potem dziwiæ ¿e w³a¶ciciel chce wygoniæ tych troglodytów ze swojego stadionu.
Popêdziæ to towarzycho jak najdalej od jakiegokolwiek stadionu, ¿eby swoimi têpymi mordami nie kalali pi³ki no¿nej.

Ja sie nie dziwie, ja jestem za. Pogonic dziadostwo tam gdzie ich miejsce. Do rynsztoka. Stadion to nie miejsce dla bandy darmozjadow, ktorym sie wydaje ze moga sterowac klubem. Walter i cale ITI ma moje pelne poparcie i ciesze sie, ze ktos mial jaja i tym idiotom wypowiedzial wojne. Mam nadzieje, ze przyniesie to skutki i jako piknik, bede mogl isc za jakis czas z dzieckiem na mecz. Gdzie w kulturalny sposob dane mi bedzie obejrzec sportowe widowisko.

Jacek Kustra

Data: 2009-10-31 21:31:38
Autor: www.kokochrona.pl
Byd³o i zdziczenie
Pewna osoba, czyli UGI,
o¶wiadczy³a nam oto tak, jak widaæ poni¿ej:

U¿ytkownik "tees" <ra2k@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Wstyd, hañba i prostactwo.

Ale nakre¶l o co chodzi.

"Pseudokibice rzucali kamieniami, p³ytami chodnikowymi,
u¿ywali metalowych prêtów."

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2009-11-01 07:11:14
Autor: Danpe
Byd³o i zdziczenie
On Sat, 31 Oct 2009 21:31:38 +0100, "www.kokochrona.pl"
<prezes@kokochrona.pl> wrote:

Pewna osoba, czyli UGI,
[...]

Kibice Korony rzucali na sektor Wisly petardy wypelnione gwozdziami.
Moze o to.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-11-01 08:41:25
Autor: JC
Byd³o i zdziczenie

U¿ytkownik "Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1j9qe5l1k3tdmvibcrqsr247vq6n9otjr14ax.com...
Kibice Korony rzucali na sektor Wisly petardy wypelnione gwozdziami.
Moze o to.

To by³o ju¿ po ¶piewaniu przeboju o zamordowanym kibicu Korony, czy przed?

pzdr
JC

Data: 2009-11-01 02:30:13
Autor: Roberto
Byd³o i zdziczenie
On 1 Lis, 08:41, "JC" <xipeto...@gazeta.pl> wrote:
U¿ytkownik "Danpe" <dan...@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:1j9qe5l1k3tdmvibcrqsr247vq6n9otjr14ax.com...

> [...]
> Moze o to.

To by³o ju¿ po ¶piewaniu przeboju o zamordowanym kibicu Korony, czy przed?

Ma³py nie kibice. Ja jestem pasiak, ale znam prawdziwych kibiców
Wis³y. Nie wybielam ma³p ze swojego stadionu, ale jak pamiêtam PE
Cracovia Wis³a i s³ynne do pieca w stronê £uczaka i potem spiewnie
razem z tzw zawodowcami Zawsze nad wami, p... i itd. Do¶æ! Ma³py do
zoo a nie na stadion. Poparcie dla tych co z nimi walcz±!

Data: 2009-11-01 11:11:26
Autor: Pawel Nowak
Byd³o i zdziczenie
tees <ra2k@poczta.onet.pl> napisa³(a):
[...]

Takich go¶ci jak Staruch powinno siê izolowaæ - a wszyscy którzy wyszli razem
z nim powinni juz nie wróciæ na £azienkowsk±.

Wstyd wstyd...zezwierzêcenie!

I jak mi ktos powie ze dzia³ania ITI przeciwko debilom to zly pomys³...

--
Pawel
www.poznanfc.pl --

Data: 2009-11-01 21:17:20
Autor: yamma
Byd³o i zdziczenie
Pawel Nowak wrote:

Takich go¶ci jak Staruch powinno siê izolowaæ - a wszyscy którzy
wyszli razem z nim powinni juz nie wróciæ na £azienkowsk±.

Niestety, to zachowanie Starucha nie kwalifikuje siê pod s±dowy 6-letni zakaz, IMO mo¿e dostaæ jedynie 2 lata zakazu klubowego.

I jak mi ktos powie ze dzia³ania ITI przeciwko debilom to zly
pomys³...

Ano w³a¶nie, chyba jednak dzia³ania ITI zaczê³y w koñcu odnosiæ skutek. W ca³ym tym wydarzeniu warto zwróciæ uwagê na to, ¿e Staruch zosta³ si³± wyprowadzony przez ochronê przy praktycznie biernej postawie jego fanów. Podejrzewam, ¿e gdyby na innym stadionie ochrona spróbowa³a wyprowadziæ gniazdowego, skoñczy³oby siê to rozrób± na trybunach. Obecna ustawa jest bardzo restrykcyjna ale nie s±dzê aby w sobotê ka¿dy z "kumatych" widz±c, ¿e wyprowadzaj± ich guru gor±czkowo analizowa³ w my¶lach przepisy karne ustawy. Wiêc albo to s± zwykli tchórze mocni w gêbie albo Staruch i ludzie jemu podobni ju¿ nie s± guru a SKLW ma teraz inne cele. Jestem cholernie ciekaw jak do tych wydarzeñ odniesie siê samo SKLW - obecnie od kilku miesiêcy trwaj± negocjacje pomiêdzy nimi a KP a wyczyn Starucha praktycznie wytr±ci³ im z rêki ostatnie argumenty jakie mieli.
yamma

Data: 2009-11-01 22:28:40
Autor: bodyn
Byd³o i zdziczenie
A tu dalszy ciag
http://www.sport.pl/pilka/1,65050,7210120,Zapiewajlo_ryczal_po_smierci_Wejcherta__Legia_gotowa.html

  Kibolski zapiewaj³o po ¶mierci wspó³w³a¶ciciela Jana Wejcherta Legii Warszawa rycza³: "Jeszcze jeden, jeszcze jeden". - Ju¿ wiêcej na stadion nie wejdzie - zapewniaj± w³adze warszawskiego klubu.
Marcin Smoliñski walczy o pi³kê z £ukaszem Janoszk±
Fot. Kuba Atys/Agencja Gazeta
Marcin Smoliñski walczy o pi³kê z £ukaszem Janoszk±
W³a¶ciciele ITI, Mariusz Walter i Jan Wejchert na stadionie Legii
Fot. Fot: Kuba Atys / AG
W³a¶ciciele ITI, Mariusz Walter i Jan Wejchert na stadionie Legii

     * Po meczu na £azienkowskiej: Hañba, pod³o¶æ, brak szacunku (01-11-09, 12:41)
     * Legia - Ruch Chorzów 2:0 (2:0) Wygrana okupiona kontuzjami
     * Leszek Miklas: Trochê pokory (29-10-09, 20:27)
     * Lechia - specjali¶ci od wyjazdów (01-11-09, 19:50)
     * By³y junior Gwarka Zabrze za³atwi³ Odrê Wodzis³aw (01-11-09, 19:06)
     * Bramkarz PGE GKS: - Rekordy mnie nie interesuj± (01-11-09, 18:56)
     * Smuda wreszcie wygra³, w³a¶ciciele Zag³êbia przera¿eni (01-11-09, 18:40)

SERWISY

     * Legia Warszawa

Hañba na £azienkowskiej ?

Kilka godzin przed meczem Legii z Ruchem zmar³ 59-letni Jan Wejchert. Inny wspó³w³a¶ciciel klubu Mariusz Walter ma 72 lata. - Jeszcze jeden - zaintonowa³ kibolski zapiewaj³o, gdy tylko rozpoczê³o siê spotkanie. Sto kilkadziesi±t garde³ podchwyci³o. Reszta wygwizda³a krzycz±cych, ale ci nie przestali ¶piewaæ.

Gdy s³u¿by porz±dkowe zaczê³y ¶ci±gaæ zapiewaj³ê z p³otu, kibole obrzucili ich krzese³kami i kubkami. Ochrona u¿y³a gazu pieprzowego. Wtedy ca³y stadion rycza³ ju¿ solidarnie "ITI spierd...". Gol dla Legii odwróci³ ich uwagê tylko na chwilê.

Zapiewaj³o zosta³ ze stadionu wyniesiony. Czê¶æ kiboli przesz³a z trybun pod budynek klubowy, ale na widok policji rozesz³a siê do domów.

Jaros³aw Ostrowski z zarz±du Legii zapowiedzia³, ¿e chuligan wiêcej na stadion nie wejdzie. - Je¶li bêdzie chcia³ siê procesowaæ, proszê bardzo. Chêtnie spotkamy siê w s±dzie - twierdzi Ostrowski. - Podczas meczu testowali¶my nowy system monitoringu. Mamy mnóstwo materia³ów. S±dzê, ¿e zakazy stadionowe mo¿e otrzymaæ kilkadziesi±t osób.

Legia jest jednym z nielicznych klubów, który próbuje walczyæ z chuligañstwem. W Zabrzu prezes Górnika stan±³ wiosn± po stronie kiboli, którzy wtargnêli na trening i zastraszali pi³karzy.

W pi±tek kibole tego samego Górnika i Widzewa bili siê ze sob±, policj± (11 rannych) i ochroniarzami (10 rannych). Rzucali kamieniami, p³ytami chodnikowymi, u¿ywali metalowych prêtów. Ranni doznali z³amañ, urazów g³owy, okaleczeñ.

- To nie ¿adni kibice, ale zwykli bandyci - mówi Jan Ozga, kierownik ds bezpieczeñstwa w Górniku. - Od 15 lat uczestniczê w policyjnej pracy przy ochronie meczów Górnika, wiele zadym prze¿y³em, ale tego, co sta³o siê w pi±tek, jeszcze nigdy. To by³a regularna bitwa miêdzy kilkusetosobowymi grupami - mówi Marek Wypych, rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Zabrzu.

Pierwsi bandyci dostali prokuratorskie zarzuty udzia³u w bójce o charakterze chuligañskim. Policja ma wnioskowaæ o zamkniêcie stadionu Górnika. - Nawet nie zamierzam siê odwo³ywaæ, je¶li zamkn± stadion. Miarka siê przebra³a - twierdzi kierownik Ozga.

Czy kibol z³ama³ prawo?

Piotr Paduszyñski, adwokat: Zachowanie ochrony na stadionie Legii by³o uzasadnione. To tak jakby zrobiæ przyjêcie w domu i nie móc wyprosiæ jednego z go¶ci, który zacz±³ siê zachowywaæ niestosownie. Osoba wykrzykuj±ca takie has³a naruszy³a regulamin klubu.

Z punktu widzenia prawa zosta³ naruszony kult pamiêci osoby zmar³ej, mo¿na siê te¿ dopatrywaæ naruszeñ przepisów ustawy o bezpieczeñstwie imprez masowych. Chodzi o art. 54., czyli niewykonanie polecenia s³u¿b porz±dkowych, zagro¿one grzywn± od 2 tys. z³ w górê, a tak¿e art. 60., który mówi m.in. o napa¶ci na pracownika s³u¿by porz±dkowej, przy czym wystarczy tu tylko odepchniêcie lub spoliczkowanie, za co grozi do 2 lat pozbawienia wolno¶ci. Dodatkowo s±d mo¿e orzec zakaz udzia³u w imprezie masowej, który bêdzie trwa³ od 2 do 6 lat.

Warto siê zastanowiæ, czy nie dosz³o do zniewagi klubu, który te¿ podlega ochronie. O tym mówi art. 216 Kodeksu Karnego. Ale by³by to bardzo ciekawy precedens, bo nie s³ysza³em, ¿eby w Polsce w ten sposób zastosowano ten przepis.

Data: 2009-11-02 05:10:14
Autor: JanKo
Byd³o i zdziczenie
Agent bodyn nadaje:
http://www.sport.pl/pilka/1,65050,7210120,Zapiewajlo_ryczal_po_smierci_Wejcherta__Legia_gotowa.html

Czyli tak naprawdê nie by³o ¿adnej "minuty ciszy", Kibic zaintonowa³ "jeszcze jeden" w trakcie meczu, prawdopodobnie po zdobyciu gola. Bêdzie proces, którego siê boi Jaros³aw Ostrowski, oskar¿ony prawdopodobnie o usi³owanie gwa³tu.

Data: 2009-11-02 09:07:26
Autor: tees
Byd³o i zdziczenie

U¿ytkownik "JanKo" <bez@maila.tu> napisa³ w wiadomo¶ci news:hclm3g$nse$1inews.gazeta.pl...

[...]

Bredzisz.

pzdrw
tees

Data: 2009-11-02 09:34:13
Autor: JanKo
Byd³o i zdziczenie
Agent tees nadaje:

Bredzisz.

A czyta³e¶ zamieszczony artyku³? Tu masz listê placówek ucz±cych czytania ze zrozumieniem tekstów po polsku - http://szkolypodstawowe.edubaza.pl/serwis.php?s=1319

Data: 2009-11-02 09:56:46
Autor: tees
Byd³o i zdziczenie

U¿ytkownik "JanKo" <bez@maila.tu> napisa³ w wiadomo¶ci news:hcm5in$6fj$1inews.gazeta.pl...

A czyta³e¶ zamieszczony artyku³? Tu masz listê placówek ucz±cych czytania ze zrozumieniem tekstów po polsku - http://szkolypodstawowe.edubaza.pl/serwis.php?s=1319

Nie o¶mieszaj siê trollu. Ka¿dy kto ogl±da³ mecz wie jaka by³a chronologia zdarzeñ, kiedy Staruchowicz zacz±³ krzyczeæ "jeszcze jeden" i po co to zrobi³. Twierdzenie, ¿e mia³o to miejsce podczas meczu - po zdobytej bramce jest nie tylko ¿enuj±ce, ale i ¶wiadczy dobitnie o inteligencji g³osz±cego takie tezy. No chyba, ¿e masz w tym interes, ¿eby k³amaæ - to jestem w stanie zrozumieæ.

pzdrw
tees

Data: 2009-11-02 16:34:29
Autor: JanKo
Byd³o i zdziczenie
Agent tees nadaje:

Ka¿dy kto ogl±da³ mecz wie

Naiwny jak dziecko... Nie chodzi o to jak by³o faktycznie bo na meczu byli nieliczni a jak by³o naprawdê wie tylko garstka, ale o to jak to zosta³o opisane w w/w notce bo to jest tuba "opiniotwórczej" propagandy. Czytaj±c dowiesz siê ¿e: Wejchert zmar³ a Walter choæ znacznie starszy jednak ¿yje, ¿e ¶piewy zaczê³y siê po rozpoczêciu meczu, zaraz potem by³a gonitwa, pieprzniczka i hymn ITI i nagle bum - gooool! Wszystko w jednym akapicie. Na koniec JO rzek³ ¿e procesu siê nie boi i w panice wyciaga wszelkie mo¿liwe i niemo¿liwe zarzuty, wiêc jaki¶ proces jest/ma byæ na rzeczy, a o co go mo¿na oskar¿yæ? Czytaj i my¶l.

Data: 2009-11-02 16:49:03
Autor: Cavallino
Byd³o i zdziczenie
U¿ytkownik "JanKo" <bez@maila.tu> napisa³ w wiadomo¶ci news:

Na koniec JO rzek³ ¿e procesu siê nie boi i w panice wyciaga wszelkie mo¿liwe i niemo¿liwe zarzuty, wiêc jaki¶ proces jest/ma byæ na rzeczy, a o co go

"Go" to jest kogo?
Bo nawet ¶rednio inteligenta ma³pa wie o jaki ewentualny proces chodzi w tym artykule.
A kaleki umys³owe, które nie moga na to wpa¶æ, upraszane s± o nieza¶miecanie grupy w³asn± twórczo¶ci±.

Data: 2009-11-02 16:51:15
Autor: tees
Byd³o i zdziczenie

U¿ytkownik "JanKo" <bez@maila.tu> napisa³ w wiadomo¶ci news:hcmuit$ee6$2inews.gazeta.pl...

[...]

Szkoda mojego czasu.
EOD

pzdrw
tees

Data: 2009-11-02 19:12:30
Autor: Przemek Budzyñski
Byd³o i zdziczenie
JanKo <bez@maila.tu> napisa³(a):
[...]

s³uchaj - jak ju¿ siê nap......³e¶ wód± jak rajski ptak, to ok. Zdarza siê.
Ale nie siadaj w tym stanie do klawiatury. --

Data: 2009-11-02 12:08:03
Autor: Robert Gosik
Byd³o i zdziczenie
A czyta³e¶ zamieszczony artyku³? Tu masz listê placówek ucz±cych czytania ze zrozumieniem tekstów po polsku - http://szkolypodstawowe.edubaza.pl/serwis.php?s=1319

Ja mam klopoty ze sluchem i czytaniem ale "Jeszcze jeden" bylo spiewane przed meczem.
Nie bylo skierowane do Wejcherta a Wlatera.

Nie mialbym obiekcji do calej sytuacji gdyby nie moj ambiwalentny, stosunek do ITI.
O zmarlych przyjelo ze albo sie milczy albo mowi dobrze (z wyjatkiem wyjatkowych kanalii) wiec ja wybieram milczenie.
Szkoda ze tak nie wybral rowniez S.

Data: 2009-11-02 09:55:45
Autor: JC
Byd³o i zdziczenie

[...]

Jest napisane wyra¼nie, ¿e na pocz±tku meczu, oraz ¿e gol dla Legii pad³ w trakcie interwencji ochrony. Miêciel pierwsz± bramkê sypn±³ w 8 minucie, z czego wynika, ¿e Staruch ¶piewa³ "jeszcze jeden" przy stanie 0:0, co by³o do¶æ karko³omn± konstrukcj± logiczn±, je¶li trzymaæ siê wersji, ¿e przy¶piewka dotyczy³a wyniku.

pzdr
JC

Data: 2009-11-02 12:21:39
Autor: JC
Byd³o i zdziczenie

U¿ytkownik "yamma" <yamma@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hckqci$t80$1inews.gazeta.pl...

[...]

Racja. Na kumatych forach du¿o t³umaczeñ ze strony legijnych hoolsów, ¿e nic nie robili, bo wiêkszo¶æ ju¿ ma zakazy, olewa mecze u siebie, a reszta nie chce siê wychylaæ, bo monitoring i ochrona sprawnie pracuj±. I dobrze, to pokazuje, ¿e z kiboli± nie trzeba siê uk³adaæ, przy odpowiedniej determinacji pousuwa siê prowodyrów, a pojedyncze egzemplarze same nic nie zmontuj±. Jednocze¶nie SKLW pokaza³o, ¿e nie ma nic do powiedzenia i tak naprawdê nie powinno nawet byæ brane pod uwagê jako strona konfliktu.

Z innych kibolskich newsów, to na 2 stadionach (Kielce i Zabrze) wniesiono pirotechnikê. W Zabrzu rakietnice s³u¿y³y do ostrzeliwania widzewiaków, w Kielcach z petard i gwo¼dzi robiono chyba co¶ w rodzaju granatów i wrzucano na sektor Wis³y. Koniec zamieszania wokó³ flag w Zabrzu uczczono dodatkowo flag± z homoseksualno-analnymi wrzutami w kierunku Widzewa i Ruchu. Dobitnie to pokazuje, jak skutkuje chodzenie z kiboli± na jakiekolwiek ustêpstwa lub przymykanie oka na ich wyczyny.

pzdr
JC

Data: 2009-11-02 14:07:20
Autor: Robert Gosik
Byd³o i zdziczenie
[...]

Moge zrozumiec, ze cala twoja wiedza o konflikcie na Legii moze brac sie z gazet i kumatych for/ow, jednak wydaje mi sie ze nie trzeba specjalnych zdolnosci, by zauwazyc ze na Legii od ok 3 lat nie bylo _ZADNEJ_ zadymy. Dziwne sie brakowi awantury w sobote jest ublizaniem wlasnej inteligencji.
Twierdzisz ze SKLW pokazalo ze nie ma nic do powiedzenia? Sugerujesz ze SKLW powinno nawolywac do awantury czy zabronic Staruchowi wejscia na gniazdo?
Na tym meczu nie zdarzylo sie nic czego nie moznaby przewidziec. Ja od dawna probowalem uswiadomic, tych co potrafia zrozumiec, ze legijne srodowisko kibicowskie jest bardzo niejednorodne. Dalej ze zdziwieniem przyjmuje infantylne proby oceny calego ruchu kibicowskiego jako zupelnie hierarchicznej organizacji stworzonej na wzor wojskowej armii.
"Pedofilska akcja plakatowa" kilka dni przed tym meczem, pokazala ze "skrajna" grupa kibicow siega po coraz to radykalniejsze srodki. W takim kontekscie "jeszcze jeden" nie byla zadna niespodzianka.
Zobaczymy do czego to dalej doprowadzi.

Data: 2009-11-02 14:23:11
Autor: Mark
Byd³o i zdziczenie
Dnia Mon, 2 Nov 2009 14:07:20 +0100, Robert Gosik napisa³(a):

[...]

No... bo byly zadymy wyjazdowe, wcale nie mniejsze, vide Wilno 2007.

--
Mark

Data: 2009-11-02 14:54:23
Autor: JC
Byd³o i zdziczenie

U¿ytkownik "Robert Gosik" <robroy69@opreszteusun.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hcmlij$8vv$1news.onet.pl...

[...]

By³y zadymy na wyjazdach. Powiedzia³bym, ¿e ich skala równowa¿y brak takowych atrakcji u siebie, to raz. LW to jeden z nielicznych klubów, gdzie mo¿na by³o przez jaki¶ czas wy³apaæ w zêby za prowadzenie dopingu, kiedy akurat jacy¶ kumaci nadszyszkownicy sobie wymy¶lili, ¿e akurat jest protest, to dwa. Bior±c to pod uwagê, nietrudno siê domy¶liæ, ¿e próba usuniêcia jednej z wa¿niejszych w Waszym kibicowskim ¶wiatku osób, mog³a siê spotkaæ z ostr± reakcj± publiki. I nie zrozum mnie ¼le, ja siê cieszê, ¿e ze wzglêdu na zakazy/monitoring/przebywanie ekipy na meczu Pogoni/whatever nie dosz³o do niczego wiêcej.

Twierdzisz ze SKLW pokazalo ze nie ma nic do powiedzenia? Sugerujesz ze SKLW powinno nawolywac do awantury czy zabronic Staruchowi wejscia na gniazdo?

¬le kombinujesz, albo udajesz. Dla przeciêtnego widza konfliktu ITI vs kibice SKLW jest tub± kibiców w³a¶nie i raczej nikt nie prowadzi dochodzeñ, których to kibiców, a na jakie grupy siê dziel±, a których jest wiêcej. Po tej akcji, gdzie potêpienie jest w zasadzie powszechne, Walter musia³by byæ idiot±, ¿eby siadaæ z nimi do jednego sto³u i negocjowaæ. Po pierwsze nie musi tego robiæ, po drugie to by³by policzek m.in. dla rodziny Wejcherta. Problem wiêc rozwi±za³ siê sam rêkami kibiców, bo o ile niedawno jakiekolwiek media chcia³y jeszcze dostrzegaæ jak±¶ winê ITI, to ostatnio dosta³y a¿ nadto argumentów za tym, ¿e nie ma co dyskutowaæ, trzeba wyrzucaæ i wbijaæ zakazy.

[...]

Heh,a nie jest tak? To, które kluby masz lubiæ, dyktuj± ci starsi i super kumaci wyjazdowicze z kilkunastoletnim sta¿em. To, czy na meczach jest doping, te¿ zale¿y od nich. To, czy bluzgacie przeciwnika, równie¿. To, czy organizujecie sobie po drodze na wyjazd "grillowanie" czy "promocje", z kim i gdzie, równie¿ od nich wychodzi. To, czy móg³by¶ na kumatym forum napisaæ o szczegó³ach jakiej¶ akcji, równie¿ zale¿y od nich. Jak w m³ynie o¶mielisz siê nie ¶piewaæ, oni zadecyduj±, czy tylko Ciê wyprosiæ, czy ju¿ nak³a¶æ po gêbie. Jak sobie za w³asne pieni±dze uszyjesz flagê i kto¶ Ci j± skroi, to oni zadecyduj±, czy dodatkowo Ci nie sprzedaæ li¶cia, albo zabroniæ wjazdu na mecze. Jak zostaniesz napadniêty czy pobity przez chuliganów z innego klubu i postanowisz zg³osiæ na policjê, oni Ci wyt³umacz± rêcznie, dlaczego zrobi³e¶ b³±d. Jak wyjdziesz z za³o¿enia, ¿e skoro oni mog± wieszaæ og³oszenia drobne w rodzaju "pozdrowienia dla wiêzienia", to Ty te¿ mo¿esz prze¶cierad³o z "Kocham Ka¶kê" czy logo Metalliki, to równie¿ oni wyprowadz± Ciê z b³êdu. Jakby¶ chcia³ zamanifestowaæ odmienne od oficjalnej linii kibolstwa pogl±dy polityczne, równie¿ dostaniesz z tej strony skrót. Itd., itp. I ¿eby nie by³o, ¿e siê czepiam, tak jest w zasadzie w ka¿dym klubie. U was nie?

[...]

Do legalnego usuniêcia troglodytów ze stadionu i ograniczenia "w³adzy" starych, bojówkarzy, itd.

pzdr
JC

Data: 2009-11-02 17:18:46
Autor: Robert Gosik
Byd³o i zdziczenie
By³y zadymy na wyjazdach.

Na wyjazdach. Na Legii (dla tych co maja watpliwosci - na Lazienkowskiej) nie bylo.
Konkurs: kto jest w stanie podac ostatni mecz na ktorym byla zadyma na Legii(Lazienkowskiej)?

[...]

Dziwne, ze nie ma ANI jednej sprawy, ani jednego zakazu za pobicie kogokolwiek kto chcial/nie chcial spiewac. To dosc dziwne jak na stadion na ktorym panuje taki terror o jakim piszesz i jednoczesnie kazde krzywe spojrzenie jest pretekstem do otrzymania zakazu.

[...]

Nie doszlo glownie z tego powodu ze od DAWNA na Lazienkowskiej nie ma juz tych ktorzy w takim momencie by zareagowali. O tym tez kiedys posrednio pisalem.

[...]

Jednak jestes slabym obserwatorem rzeczywistosci. Walter juz dawno nie uwaza SKLW jako strony w negocjacjach. Gdy "wchodzil" na Legie myslal ze panaceum na problemy bedzie dogadanie sie z SKLW. Szybko zdal sobue sprawe ze to nic nie zalatwi. Zdawal sobie z tego rowniez sprawe Miklas, ktory dokonywal podobnych prob wczesniej. Dlatego Walter postawil w koncu na niego.

Po pierwsze nie musi tego robiæ, po drugie to by³by policzek m.in. dla rodziny Wejcherta.

Po pragmatycznym zachowaniu sie rodziny Wejcherta, podobno nie chcacej minuty ciszy, mam wrazenie ze takie policzki to dla nich musniecie wiatru.

[...]

Z nowu jakies dziwne tezy? Co sie rozwiazalo rekami kibicow? Od kiedy to kibice mieli chocby odrobine zaufania w mediach by sie cos mialo rozwiazywac? Kto dostrzegal jakas wine ITI?

[...]

To co napisales potwierdza moja teze ze ty zupelnie srodowiska kibicowskiego nie rozumiesz.
Nie do konca odrozniasz zakazy czy nakazy od zasad. Myli ci sie to co jest wymuszone od tego co jest tradycja.
Nie chce mi sie tego co napisales rozbijac na czynniki pierwsze bo szkoda czasu, ale po przeczytaniu tego oczami wyobrazni zobaczylem jak Janek "Malarz", stary kibic, czlonek SKLW, nakazuje legijnej bojowce urzadzic grila. Lzy smiechu zalaly moje oczy. Podobnych skojarzen mialem jeszcze kilka.

Data: 2009-11-02 18:32:15
Autor: castrol
Byd³o i zdziczenie
Robert Gosik pisze:

Konkurs: kto jest w stanie podac ostatni mecz na ktorym byla zadyma na Legii(Lazienkowskiej)?

Ja pamietam mecz w PP przeciwko Lechowi, gdzie trwala regularna wymiana kamieni, z pozniejszym finalem podczas dekoracji. Pod zadyme juz to podpada?

Jacek Kustra

Data: 2009-11-02 18:34:05
Autor: Robert Gosik
Byd³o i zdziczenie
Ja pamietam mecz w PP przeciwko Lechowi, gdzie trwala regularna wymiana kamieni, z pozniejszym finalem podczas dekoracji. Pod zadyme juz to podpada?

Podpada. :)

Data: 2009-11-02 19:44:48
Autor: castrol
Byd³o i zdziczenie
Robert Gosik pisze:

Podpada. :)

Wiec cos wygralem w konkursie czy po tym zdarzeniu jeszcze bylo cos godnego uwagi? :)

Jacek Kustra

Data: 2009-11-02 20:37:27
Autor: JC
Byd³o i zdziczenie

U¿ytkownik "Robert Gosik" <robroy69@opreszteusun.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hcn0pi$be5$1news.onet.pl...

[...]

Ja Ciê proszê...Wiesz, ¿e kibice nie biegaj± ze swoimi sprawami po s±dach. Jak po Zabrzu nikt nie poleci siê skar¿yæ na postrza³ z g³adkolufowca, to znaczy ¿e nie by³o tych salw?

Nie doszlo glownie z tego powodu ze od DAWNA na Lazienkowskiej nie ma juz tych ktorzy w takim momencie by zareagowali. O tym tez kiedys posrednio pisalem.

Wszyscy ju¿ maj± zakazy?

[...]

Po dymach wyjazdowych na pewno nie, zw³aszcza ¿e te gadki mia³y trochê znamiona szanta¿u. Wygra³ próbê si³. A ten incydent z weekendu to idealne alibi na wypadek gdyby kto¶ go naciska³, ¿e mo¿e jednak poluzujmy trochê kibicom, Staruch ju¿ nie bêdzie, itd.

Po pragmatycznym zachowaniu sie rodziny Wejcherta, podobno nie chcacej minuty ciszy, mam wrazenie ze takie policzki to dla nich musniecie wiatru.

Wiesz, w³a¶nie dlatego chyba nie by³o tej minuty, ¿eby sobie m³yn Legii nie zrobi³ z tego pompy. A zrobi³ sobie i tak. I nie s±dzê, ¿eby by³o to dla tej rodziny fajne prze¿ycie.

Z nowu jakies dziwne tezy? Co sie rozwiazalo rekami kibicow? Od kiedy to kibice mieli chocby odrobine zaufania w mediach by sie cos mialo rozwiazywac? Kto dostrzegal jakas wine ITI?

Kibice po raz kolejny sobie strzelili samobója. Tak jak z wyjazdem na mecz, ITI odpu¶ci³o sobie branie odpowiedzialno¶ci, a kibice zrobili burdel. Idealna akcja z punktu widzenia koncernu, ¿eby powiedzieæ "no widzicie sami, tu nie ma z kim negocjowaæ" i zacz±æ czystkê na trybunach, przy stuprocentowym poparciu innych mediów i tzw. normalnych obywateli. I teraz podobnie, kto by tam w imieniu uci¶nionych kibiców nie wyst±pi³, wszyscy przypomn± to wydarzenie. A co do niechêci mediów-widzê to inaczej. Nie mediów wina, ¿e kibice nie maj± odpowiednich reprezentantów, a ci, co siê dorw± do wypowiadania,najczê¶ciej nie maj± nic do powiedzenia. By³ mimo tego jaki¶ wywiad Steca z jakim¶ kibicem od was, byly wzmianki o tym, ¿e protest trwa, pi³karze i sztab Legii wypowiadali siê, ¿e to s³aba sytuacja. Nikt tego nie cenzurowa³ i nikt nie by³ zachwycony, ale nie by³o komu pój¶æ do mediów, ¿eby zaproponowaæ jak±¶ wspóln± pogadankê, wiêc koniec koñców ludzie zd±¿yli ju¿ chyba zapomnieæ, czego ten konflikt w ogóle dotyczy, tym ciê¿ej tu o solidaryzowanie siê z SKLW, czy pe³ne empatii reakcje w mediach.

To co napisales potwierdza moja teze ze ty zupelnie srodowiska kibicowskiego nie rozumiesz.

Ale¿ rozumiem, bo by³em jego czê¶ci± i pewne kontakty pozosta³y, ale z tych samych powodów siê z tym ¶rodowiskiem nie identyfikujê i nie przekrêcam faktów na jego korzy¶æ.

Nie do konca odrozniasz zakazy czy nakazy od zasad. Myli ci sie to co jest wymuszone od tego co jest tradycja.

Acha, czyli np. zgody, kosy, itd. to tylko tradycja i ja mogê sobie na trybunach je zignorowaæ. Jak uznam, ¿e Lech Poznañ to klub wszechczasów i postanowiê powiesiæ na £3 jego flagê, albo po¶piewaæ, ¿e Pogoñ Szczecin to niezbyt fajna kapela, to rozumiem, ¿e nikt mi s³owa nie powie, bo zakazów i nakazów nie ma, jest pe³na wolno¶æ jak w hipisowskiej komunie? Nigga, please.

[...]

No wiêc widzisz, rzecz sprowadza siê do tego, ¿e o wiêkszo¶ci spraw zapewne decyduje bojówka i/lub jaka¶ ekipa starszych wyjadaczy i o tym w³a¶nie pisa³em. Taki tam Janek nie ma wp³ywu na Teddy Boysów, czy inn± ekipê, ale jak oni co¶ wymy¶l±, to on siê musi, podobnie jak reszta, podporz±dkowaæ i zmagaæ z tego konsekwencjami.

Oczywi¶cie, mo¿esz dalej pisaæ, jak to siê uchacha³e¶, a trybuny na £azienkowskiej s± oaz± nieposkromionego indywidualizmu tudzie¿ ateñskiej demokracji, gdzie si³a fizyczna i sta¿ wyjazdowy nie ma znamion atrybutów w³adzy. My¶lê, ¿e mimo tego ka¿dy i tak wie, co ma o tym my¶leæ.

pzdr
JC

Data: 2009-11-09 15:56:09
Autor: Robert Gosik
Byd³o i zdziczenie
[...]

To ja cie proszê o odpuszczenie sobie demagogii. Zaczynasz od argumentu o zastraszania zwyk³ych ludzi na trybunach, a brak ich skarg sk³adasz nie na konto braku takich zdarzeñ, tylko na to, ¿e ci zwykli ludzie kultywuj± zasady panuj±ce w¶ród "kiboli". Mieszasz dwa ¶wiaty, chyba ¿e chcesz udowodniæ ¿e ci "zastraszani" kibice równie¿ kieruj± siê "kodeksem kibola"? Tylko co z ochron± na Legii? Odwraca oczy?

[...]

G³ównym argumentem Waltera bêdzie, to je¿eli uda mu siê zape³niæ nowy stadion i osi±gn±æ tam "jak±, tak±" atmosferê.
Je¶li to siê nie uda, w co nie wierz± bo to w koñcu to koncern medialny, to powróc± g³osy o "poluzowaniu" kibicom. W teatrze do¶æ s³abo ogl±da siê mecz pi³karski.
Incydent z Legia-Ruch, tak naprawdê nic nie zmieni³a ani co do stosunku Waltera do kibiców, ani kibiców do niego. Przy¶pieszy³ co najwy¿ej kilka nieuchronnych rzeczy, choæby pozbycie siê Starucha ze stadionu.
Problemem Waltera jest to, ¿e dotychczasowe dzia³ania ITI, plus to co jeszcze musz± w swój plan w³o¿yæ, to s± gigantyczne na polskie warunki pieni±dze. Brak spodziewanych, widocznych efektów po otworzeniu stadionu mo¿e rozpocz±æ lawinê.
Trzeba pamiêtaæ, ¿e prawdziwe "oddanie" stadionu bêdzie w momencie wybudowania nowej "krytej" wraz z vipboxami. Dopiero to, co bêdzie siê dzia³o w rok, max. dwa od tego momentu, zdecyduje o sukcesie, b±d¼ nie wizji Waltera.
Tak¿e ze strony ITI dzia³ania d³ugofalowe moim zdaniem zaplanowane s± do ok. 2012.
Ze strony kibiców sprawa zaczyna wygl±daæ analogicznie. Wiêkszo¶æ g³osów jakie s³yszê od ludzi którzy z w³asnej woli zrezygnowali z chodzenia na mecze, a jest to niespodziewanie du¿y procent, mówi o powrocie na nowy stadion. Zobaczymy czy wytrwaj± w tej decyzji kilka nastêpnych lat.
Je¿eli nie zmieni± zdania to za 2 lata czeka nas "druga runda" konfliktu, choæ pozornie wokó³ niego dziaæ siê bêdzie co¶ ca³y czas. Gazety bêd± pisaæ, kibice bêd± w taki czy inny sposób protestowaæ.

Z reszt± na Legii ¿ycie kibicowskie w Polsce siê nie koñczy i tu jest kolejny, mo¿e nawet wiêkszy, problem ITI.

[...]

Nie s±dzê, ¿e dla rodziny zmar³ego najwa¿niejsz± rzecz± w dniu ¶mierci osoby bliskiej jest akurat mecz pi³karski.
Tak patrz±c z boku nie wiem co jest gorsze czy chamskie zachowanie Starucha, który ci±gany po s±dach przez ITI mia³ ku niemu jaki¶ powód, czy czo³obitne, fa³szywe, a tym samym ¿enuj±ce, czczenie czyjej¶ pamiêci które mogli¶my zobaczyæ w os³awionym "Mam talent".
Dla mnie obie "akcje" by³y poni¿ej standardów moralnych. Ale tylko o jednej jest g³o¶no.

[...]

Proszê be ¿artów :)
Wywiad Steca by³ z takim kibicem jakiego mo¿esz z³apaæ "na szybko" w supemarkecie ale wystarczy³ by daæ dowód, ¿e z kibicami chce siê rozmawiaæ. To w³a¶nie jest ta niezrozumia³a prze ciebie manipulacja dziennikarzy z GW. W ostatnim "felietonie" Stec zarzuca ¿e kibole otaczaj± siê prawnikami. Lis w swoim programie mówi³ ¿e trybunowi bandyci potrafi± zadziwiaj±co dobrze argumentowaæ swoje zdanie, jednocze¶nie nie mia³ odwagi by z którym¶ z nich porozmawiaæ. Nawet u Pospieszalskiego wydawa³o siê ¿e kibice (z SKLW) siedz±cy w¶ród publiczno¶ci mieli wiêcej ciekawego do powiedzenia ni¿ zaproszeni go¶cie czy Olo z koniecpzpn (z reszt± nie wygl±daj±cy na "kapturowca" który zabrania Ugi-emu i¶æ na reprezentacjê ;)

[...]

Ja nie wiem z jakim ¶rodowiskiem masz kontakty ale musi to byæ strasznie jednobarwne, smutne towarzystwo.
Ja ma raczej ma³e kontakty, jednak wystarczaj±ce by niektóre problemy zobaczyæ z dwóch stron. Nie muszê przekrêcaæ, sp³ycaæ wszystkiego na jego niekorzy¶æ. Tym siê ró¿nimy.

[...]

Sk±d te pomys³y?

[...]

Co rozumiesz przez to podporz±dkowanie? Bo raczej nie jest nim zmaganie siê z konsekwencjami.

[...]

I po co te g³upoty o ateñskeiej demokracji, niepochamowanym indywidualizmie? Twoja broni± wci±¿ jest sp³ycanie wszystkiego do absurdów na dyskusje z którymi tak naprawdê szkoda czasu.
Przecie¿ dobrze wiesz, skoro piszesz o kontaktach, ¿e w ³onie samego SKLW jest sporo grup o ro¿nych pogl±dach. Nie dostrzegasz tego? Przekrêcasz? Czy odmienne pogl±dy to dla ciebie jedynie skrajnie przeciwny ¶wiatopogl±d, cechuj±cy siê nieposkromionym indywidualizmem?

Data: 2009-11-17 12:26:18
Autor: JC
Byd³o i zdziczenie

U¿ytkownik "Robert Gosik" <robert.gosik@usuntoaster.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hd9ai8$2u1j$1newsread2.aster.pl...
[...]

Nie wiem,czy taki znowu brak. By³y jakie¶ wzmianki w prasie na ten temat swojego czasu. Palcem Ci nie bêdê pokazywa³, bo nie chce mi siê szukaæ.

Mieszasz dwa ¶wiaty, chyba ¿e chcesz udowodniæ ¿e ci "zastraszani" kibice równie¿ kieruj± siê "kodeksem kibola"? Tylko co z ochron± na Legii? Odwraca oczy?

Teraz mo¿e nie odwraca i tylo temu mo¿na zawdziêczaæ, ¿e po od¶piewaniu swojego protest songu Starucha wyprowadzono, a jedynym oporem publiki by³o ¶piewanie innych protest songów. Zawsze tak by³o? By³oby to do przej¶cia na starej ¯ylecie? Pocz±tek protestu te¿ by³ w 100% dobrowolny? Widzisz, stosujesz tê samê zagrywkê co dyskutanci z Poznania. Kiedy ja piszê o ogóle, domagasz siê szczegó³ów. Cavallino z Andym, gdy mowa o przemocy na stadionach od razu odbijaj± pi³kê, ¿e na Lechu nie ma (bo nie ma). Jak ja Tobie, ¿e na stadionach panuje chamówa i kult si³y, to mi pokazujesz wyczyszczony ju¿ do¶æ dok³adnie z ogrów Estadio £3, wiedz±c doskonale jak by³o jeszcze niedawno.

[...]

A nie by³bym taki pewien. Do¶æ czêsto siê w³a¶nie s³yszy nie powiem sk±d wyjête opinie, ¿e Walterowi przeszkadza, ¿e kibice ¶piewaj± i ¿e na niczym mu tak nie zale¿y jak na tym, ¿eby jedli popkorn, etc. Z mojej perspektywy jemu nie tyle zale¿y na kreowaniu atmosfery, co podniesieniu standardu ogl±dania meczu. Wulgaryzmy, przemoc, rasizm, itd.-out, a jak kto¶ ma potrzebê po¶piewania sobie, ¿e Legia bardzo ok, to proszê bardzo, nikt mu za to oka nie wyd³ubie. I argument o teatrze cokolwiek dziwny, bo o ile znam temat, to dosyæ sporo tych topowych europejskich klubów obywa siê bez pirotechniki i zaawansowanych opraw, co nie przeszkadza mieæ na stadionie kompletów i zarabiaæ milionów na gad¿etach. To taki polski za¶cianek, ¿e siê uwa¿a oprawê i kibicowskie sprawy za najwa¿niejsz± czê¶æ meczu, a jak s± ograniczenia w tym zakresie, to siê opuszcza stadion,czy ogl±da mecz plecami.

Incydent z Legia-Ruch, tak naprawdê nic nie zmieni³a ani co do stosunku Waltera do kibiców, ani kibiców do niego. Przy¶pieszy³ co najwy¿ej kilka nieuchronnych rzeczy, choæby pozbycie siê Starucha ze stadionu.

O tym pisa³em. Staruch za¶piewa³ przebój, usuniêto go, "ca³a Polska widzia³a" i nikt powa¿ny nie pi¶nie w jego obronie.

[...]

Na polskie warunki tak, nie wiem czy na warunki tego koncernu. W ogóle nie mam pewno¶ci, czy ca³a zabawa z LW to nie jest dla ITI po prostu forma reklamy, presti¿owa forma CSR, itd. Nie widzê po nich w ogóle szczególnej chêci dorobienia siê na tym klubie, co zreszt± jest do¶æ realistycznym podej¶ciem w specyfice polskiego sportu.

[...]

Nie s±dzê, ¿eby powrót "najwierniejszych" wiele wówczas zmieni³. Czê¶æ sobie daruje, czê¶æ nie bêdzie ju¿ taka wyrywna, a obs³uga widowiska i nastawienie reszty kibiców te¿ ju¿ powinny byæ zupe³nie inne.

Je¿eli nie zmieni± zdania to za 2 lata czeka nas "druga runda" konfliktu, choæ pozornie wokó³ niego dziaæ siê bêdzie co¶ ca³y czas. Gazety bêd± pisaæ, kibice bêd± w taki czy inny sposób protestowaæ.

My¶lê, ¿e do tego czasu ochrona nabierze takiej wprawy w monitorowaniu, wyrzucaniu i staraniu siê o zakazy, ¿e ten protest 2.0 siê skoñczy,zanim zacznie. Liczba nowych kontestatorów nie bêdzie ros³a zbyt szybko, wiêc jest kwesti± czasu, kiedy te ostatki siê uspokoj±, albo dostan± zakaz.

Z reszt± na Legii ¿ycie kibicowskie w Polsce siê nie koñczy i tu jest kolejny, mo¿e nawet wiêkszy, problem ITI.

Masz na my¶li, ¿e przyjad± Hunowie sk±din±d i oni nie bêd± grzeczni?

Nie s±dzê, ¿e dla rodziny zmar³ego najwa¿niejsz± rzecz± w dniu ¶mierci osoby bliskiej jest akurat mecz pi³karski.

Odwracasz kota ogonem. Nie chieli ho³du na stadionie, wiêc go nie by³o. Natomiast zniewa¿enie pamiêci zmar³ego jest wioch± mentaln± i raczej niczym sympatycznym.

[...]

Nie widzia³em, ale ich TV, ich sprawa. W ka¿dym razie zrównywanie jakiego¶ ho³du z zniewa¿eniem pamiêci to absurd, naprawdê spodziewa³em siê po Tobie trochê bardziej cywilizowanego podej¶cia.

Dla mnie obie "akcje" by³y poni¿ej standardów moralnych. Ale tylko o jednej jest g³o¶no.

Co innego nieudolnie czciæ czyj±¶ pamiêæ, a co innego otwarcie j± zniewa¿aæ. Mo¿e byæ mi tylko przykro, ¿e nie dostrzegasz tej "subtelno¶ci".

Proszê be ¿artów :)
Wywiad Steca by³ z takim kibicem jakiego mo¿esz z³apaæ "na szybko" w supemarkecie ale wystarczy³ by daæ dowód, ¿e z kibicami chce siê rozmawiaæ.

ZTCW taki siê zg³osi³, taki w³a¶nie chcia³ rozmawiaæ. Odrzucono kandydaturê kogo¶ przekumatego, czy standardowo nikt siê nie zg³osi³, a pó¼niej lament, ¿e jaki¶ lamus robi z³± s³awê ekipie? Nie wymagajmy od dziennikarzy sportowych, ¿eby bawili siê w ¶ledczych i jeszcze nie wiem, przekupywali kibiców mirr±, z³otem i kadzid³em w zamian za kilka farmazonów.

To w³a¶nie jest ta niezrozumia³a prze ciebie manipulacja dziennikarzy z GW. W ostatnim "felietonie" Stec zarzuca ¿e kibole otaczaj± siê prawnikami.

Ja bym Ciê jednak prosi³, ¿eby¶ mi nie imputowa³, czego nie rozumiem. To,co Ty nazywasz manipulacj± jest zupe³nie normaln± praktyk± w mediach-one zawsze chc±c opinii jakiego¶ ¶rodowiska uderzaj± do przewidzianych do tego typu akcji osób (rzecznicy prasowi, pracownicy dzia³ów PR, MR, top management, etc.). W przypadku grup nieformalnych ciê¿ko ustaliæ kto jest wystarczaj±co reprezentatywny, a jeszcze ciê¿ej do niego dotrzeæ. Je¶li w dodatku mówimy o grupie, która ma niejako wpisan± w charakterystykê niechêæ do mediów, to naprawdê, ciê¿ko tu zarzucaæ brak obiektywizmu komukolwiek. Co do prawników, trochê nie kuma³em tego zarzutu Steca, wg mnie najprawdopodobniej mia³ na my¶li, ¿e coraz czê¶ciej do promowania niezbyt fajnych postulatów kibole wykorzystuj± prawników do cwaniackiego wykorzystywania luk w przepisach, vide Legia vs. RPO.

[...]

Tak mnie zastanawia jedna rzecz. S± jacy¶ tam kumaci w ka¿dym klubie, których zdanie jest niby wi±¿±ce i reprezentatywne dla sporej grupy kibiców. Kiedy media ich pomijaj±, jest lament, gadka o manipulacjach i nieobiektywnych dziennikarzach. Kiedy media próbuj± siê do nich dostaæ, czêsto s³ysz±, ¿e z gazet± gadki nie bêdzie (znam temat od dziennikarza sportowego GW), bo jest bojkot i w ogóle ¯ydzi i ubecja steruj± danym medium. W takim razie pytanie konkursowe brzmi: dlaczego kibice nie prowadz± PR na w³asn± rêkê, czemu sami nie wystosowuj± listów otwartych, albo nie wykorzystuj± swoich stron internetowych chocia¿by do wyra¿ania opinii w tych sprawach? Te nieliczne listy otwarte, w których zawsze siê okazuje, ¿e kiboli sprowokowa³ p³ot i w ogóle nie ma co siê burzyæ o zadymy, pomijam, bo to merytoryczna ¿enada.

Ja nie wiem z jakim ¶rodowiskiem masz kontakty ale musi to byæ strasznie jednobarwne, smutne towarzystwo.

Przeciwnie. Arty¶ci, ludzie biznesu, wszystkie subkultury m³odzie¿owe, wszystkie pcje polityczne, etc. Kibice te¿ tam s±. Wiem, masz dysonans poznawczy.

Ja ma raczej ma³e kontakty, jednak wystarczaj±ce by niektóre problemy zobaczyæ z dwóch stron. Nie muszê przekrêcaæ, sp³ycaæ wszystkiego na jego niekorzy¶æ. Tym siê ró¿nimy.

Ró¿nimy siê tym g³ównie, ¿e to swoje otrzaskanie i szerok± wiedzê ujawniasz g³ównie przez pisanie z wy¿szo¶ci±, ¿e Ty to jeste¶ super rozkminiony, a ja nie. Z regu³y nie starcza Ci ju¿ si³ (mo¿e ze ¶miechu, bo to te¿ u Ciebie czêsta reakcja) na jakikolwiek argument. Kiedy ju¿ u¿ywasz, z regu³y robi siê smutno, bo to czêsto autodissy w rodzaju "nie wiem co jest gorsze czy chamskie zachowanie Starucha, który ci±gany po s±dach przez ITI mia³ ku niemu jaki¶ powód, czy czo³obitne, fa³szywe, a tym samym ¿enuj±ce, czczenie czyjej¶ pamiêci ". Je¶li przekrêcam, sp³ycam, to pisz konkretnie, gdzie i jak. Nie mam powodów, ¿eby Ci nie wierzyæ, ale rzadko kiedy potrafisz racjonalnie uzasadniæ swoje pogl±dy.

Sk±d te pomys³y?

W skrócie: sugerujesz, ¿e nikt niczego nie naka/zakazuje, na stadionie panuje wolno¶æ, choæ te¿ s± jakie¶ zasady (BTW, gdzie niby skodyfikowane i jak u¶wiadamiane/egzekwowane?). No to ja mówiê wprost, ¿e nie wyobra¿am sobie, ¿eby kto¶ ot tak, móg³ sobie wparadowaæ na stadion w barwach dowolnego innego polskiego klubu. I mogê pokazaæ Ci palcem konkretne przyk³ady, gdyby¶ chcia³ zaprzeczaæ. Nie s±dzê te¿, ¿eby przeciêtny kibic móg³ sobie pozwoliæ na jechanie po ustalanych przez kogo innego zgodach, czy wychwalanie kos. I wiem, ¿e na Legii by³y takie sytuacje, ¿e kto¶ zgarn±³ po masce od swoich za krytycyzm wobec Pogoni czy Zag³êbia. Tak samo zdarza³o siê, ¿e niektórym siê w³a¶nie wydawa³o jak Tobie, ¿e na satdionie wszyscy równi i promowali na flagach nieco inny ni¿ powszechnie przyjêty, ¶wiatopogl±d. Najjaskrawszy przyk³ad to Bia³ystok i konflikt pomiêdzy dwoma grupami kibiców, który skonczy³ siê tak, ¿e w koñcu kibice Jagi s± ganiani po mie¶cie przez skinów (jest ju¿ chyba nawet ofiara ¶miertelna) w odwecie za to, ¿e wisia³y tam kiedy¶ antyrasistowskie flagi. Tak wiêc zasady, o których piszesz, nie unosz± siê w powietrzu i nie nosi ich regionalny Moj¿esz na kamiennych tablicach-w interesie odwiedzaj±cego stadion jest, ¿eby je pozna³, bo inaczej w zêby. Zaprzeczysz?

Co rozumiesz przez to podporz±dkowanie? Bo raczej nie jest nim zmaganie siê z konsekwencjami.

Dok³adnie tak to rozumiem. Przeciêtny kibic mo¿e nosiæ te barwy, które zaakceptuje jaka¶ starsza grupa, ¶piewaæ piosenki, które s± mi³e ich sercu i wtedy kiedy oni chc±, uczestniczyæ w ich zabawach, podzielaæ ich sympatie i antypatie, etc. W przypadku odstêpstwa od "normy" jest li¶æ, albo wiêkszy wymiar kary.

I po co te g³upoty o ateñskeiej demokracji, niepochamowanym indywidualizmie? Twoja broni± wci±¿ jest sp³ycanie wszystkiego do absurdów na dyskusje z którymi tak naprawdê szkoda czasu.

Nie, ja absurdy unaoczniam. Swojego czasu by³ pewien konflikt na Legii bo polityka jednej grupy nie podoba³a siê innej, domy¶lasz siê, co mam na my¶li. Sam fakt tego konfliktu jest absurdalny i k³óci siê z Twoj± idyllyczn± wizj± stadionu, bêd±cego hyde parkiem. W dodatku konflikt nie rozstrzygn±³ siê przy okr±g³ym stole, kawie i ciastkach.

Przecie¿ dobrze wiesz, skoro piszesz o kontaktach, ¿e w ³onie samego SKLW jest sporo grup o ro¿nych pogl±dach. Nie dostrzegasz tego?

Dostrzegam. No i co z tego? Nigdzie nie ma ludzi o identycznych pogl±dach na wszystko. W przypadku kibiców narzucony schematyzm my¶lenia dotyczy do¶æ w±skiego zakresu spraw, w niewielu istnieje jedynie pewna mile widziana preferencja (np. pogl±dy prawicowe), reszta jest w zasadzie obojêtna i wtedy mo¿e byæ jako¶ manifestowana. Wygl±da to np. tak, ¿e jaki¶ patos mo¿e powiesiæ flagê z pozdrowieniami dla kumpli w wiêzieniu, ale byle piknik nie mo¿e powiesiæ flagi z ¿yczeniami imieninowymi dla ma³¿onki, bo to drugie ju¿ by³oby za ma³o kumate, ekstremalne i w ogóle TMK by odjê³o punkty:) Fajnie to widaæ na przyk³adzie obcych klubów: flagê Boca Juniors pewnie móg³bym powiesiæ na ka¿dym stadionie, ale np. ¿adnych angielskich barw klubowych "nie mo¿na" nosiæ i wieszaæ we Wroc³awiu, z kolei jak s±dzê na Legii nie mog³aby wisieæ flaga holenderskiego klubu, który siê nie lubi z Ado. W ramach lektury uzupe³niaj±cej mo¿esz zawsze zerkn±æ na forum Lecha i przeczytaæ wywody Litara na temat zakoñczonej zgody z Zag³êbiem Lubin - masz niemal¿e ca³y kodeks wy³o¿ony, co mo¿na zrobic z ich szalikami, czy mo¿na zaprosiæ sobie kolegê z tego miasta na sektor, etc.

Przekrêcasz? Czy odmienne pogl±dy to dla ciebie jedynie skrajnie przeciwny ¶wiatopogl±d, cechuj±cy siê nieposkromionym indywidualizmem?

Nie, ale w³a¶nie na odmienno¶æ (w jakiejkolwiek formie) na polskich stadionach nie ma miejsca, je¶li dotyczy kwestii, o jakich wspomnia³em. Doceniam, ¿e za szacunek do poezji Herberta nie naklepie mnie tam bojówka, która uznaje jedynie Bia³oszewskiego, a u¿ytkownicy Fiatów Punto nie urz±dzaj± kamionki kierowcom VW Passatów, naprawdê. Szkoda tylko, ¿e wej¶cie ze stadionów oznacza konieczno¶æ kamuflowania siê z odmienno¶ci± w innych, czysto kibicowskich czy ¶wiatopogl±dowych wymiarach, o ile nie chce siê za ni± dostaæ po ryju.

Na marginesie, sorry za pó¼nu odpis. Nie by³o mnie w dmu przez d³u¿szy czas i dopiero dzi¶ zauwa¿y³em Twoj± odpowied¼.

pzdr
JC

Data: 2009-11-17 12:44:35
Autor: Cavallino
Byd³o i zdziczenie
U¿ytkownik "JC" <xipetotec@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

[...]

Proszê nie wrzucaj mnie do jednego worka z przekumatymi, bo ani do sensu nie ma, a i brzmisz ma³o wiarygodnie - sam zarzucasz im manipulacje - a powy¿szy tekst jest w³a¶nie jej czyst± postaci±.

Je¶li mówisz o  Lechu, to siê nie dziw, ¿e dostajesz odpowied¼ ¿e sytuacja siê mocno poprawi³a, to samo dotyczy przypadku gdy twierdzisz ¿e siê czego¶ nie da, kiedy przyk³ad Lecha pokazuje ¿e siê da i wcale nie istnieje tylko jedna droga do sukcesu jakim jest wyeliminowanie kibolstwa na stadionach i to droga, któr± Ty nam mi³o¶ciwie objawisz.

Data: 2009-11-17 12:51:17
Autor: JC
Byd³o i zdziczenie

U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hdu2b0$psd$1news.onet.pl...
Proszê nie wrzucaj mnie do jednego worka z przekumatymi, bo ani do sensu nie ma, a i brzmisz ma³o wiarygodnie - sam zarzucasz im manipulacje - a powy¿szy tekst jest w³a¶nie jej czyst± postaci±.

Wyluzuj, nie wrzucam Ciê nigdzie. Sugerujê, ¿e kiedy gadka leci ogólnie o kibicach, podkre¶lacie natychmiast, ¿e na Lechu jest trochê lepiej w pewnych kwestiach. I ja tego nie kwestionujê, szczerze gratulujê i zazdroszczê, tylko zauwa¿am, ¿e zmienia to kierunek rozmowy z ogólnej o kibicach, na podkre¶lanie lokalnych anomalii w tym ogólnym obrazie. Sorry, je¶li inaczej to odebra³e¶.

pzdr
JC

Data: 2009-11-17 13:00:17
Autor: Cavallino
Byd³o i zdziczenie
U¿ytkownik "JC" <xipetotec@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hdu2n0$ik6$1atena.e-wro.net...

[...]

Bo jest, wcale nie tylko trochê (zw³aszcza w porównaniu do tego co by³o) i jest to w³a¶nie jedna z dróg którymi mo¿na to osi±gn±æ i to najmniej krwawa, a wiêc naj³atwiejsza do zastosowania dla wszystkich stron
Wiêc chyba nie ma powodu ¿eby t± drogê w dyskusji pomijaæ?

I ja tego nie kwestionujê, szczerze gratulujê i zazdroszczê, tylko zauwa¿am, ¿e zmienia to kierunek rozmowy z ogólnej o kibicach

Tylko wtedy gdy celem takiej "dyskusji" jest nawrzucanie na kibiców, a nie dykusja o sposobach rozwi±zania problemu (a tylko taka ma sens IMO).

Data: 2009-11-04 09:59:42
Autor: Jan Strybyszewski
Byd³o i zdziczenie
Robert Gosik pisze:
[...]

SKLW w niedziele powinno OFIACJALNIE potepic bandyte Starucha jesli tego nie zrobilo znaczy jest bandycka organizacja zasadniczo do rozwiazania

Data: 2009-11-01 11:19:36
Autor: gogi
Byd³o i zdziczenie
tees pisze:
[...]

Teraz dopiero sie okaze czy monitoring spelnia swoja funkcje i stadion w Kielcach jest naprawde bezpieczny.

gogi

Data: 2009-11-02 08:01:40
Autor: ligwan
Jest o¶wiadczenie SKLW
http://www.legia.net/wiadomosci,35233-oswiadczenie_sklw.html

Wobec wydarzeñ jakie mia³y miejsce podczas meczu Legia-Ruch
o¶wiadczamy, ¿e okrzyki wzniesione przez jednego z kibiców w ¿adnym
razie nie powinny mieæ miejsca i nie znajdujemy dla nich
jakiegokolwiek usprawiedliwienia - czytamy w o¶wiadczeniu SKLW.
Poni¿ej pe³na tre¶æ o¶wiadczenia.

[...]

Stanowi³y one przekroczenie podstawowych norm etycznych,
obowi±zuj±cych w polskim spo³eczeñstwie i sta³y w sprzeczno¶ci z
warto¶ciami bliskimi cz³onkom naszej organizacji. Mamy nadziejê, i¿
wiêcej tego typu sytuacja nie powtórzy siê.

Dziêkujemy kibicom Legii za zachowanie spokoju podczas meczu, poniewa¿
si³y i ¶rodki zastosowane przez agencje ochroniarskie by³y
nieadekwatne do zaistnia³ej sytuacji i stworzy³y zagro¿enie dla wielu
widzów przebywaj±cych na stadionie.

Stowarzyszenie Kibiców Legii Warszawa

Data: 2009-11-02 19:00:21
Autor: Kwik
Jest o¶wiadczenie SKLW
ligwan pisze:

[...]

Lol, czyli jednak nie wystarczylo im klasy zeby odciac sie od tego calkowicie, tylko musieli przy okazji rozegrac swoja gierke.

Jak dla mnie zenua. Chyba lepiej byloby nic nie oswiadczac.

Kwik

Data: 2009-11-02 19:03:27
Autor: Cavallino
Jest o¶wiadczenie SKLW
U¿ytkownik "ligwan" <lligwan@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:

[...]

Wilk syty i owca prawie ca³a.
Tylko brzmienie totalnie niewiarygodne.
Pro¶ciej by³oby nie napisaæ NIC, jak siê nie ma nic do powiedzenia.

Data: 2009-11-02 19:30:53
Autor: JC
Jest o¶wiadczenie SKLW

U¿ytkownik "ligwan" <lligwan@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:7e4772ea-23fc-4e0b-8c90-f90a898cca36j24g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Chcia³em zapytaæ, jakie to ¶rodki? Ostrzelali tamto miejsce z mo¼dzierzy?

pzdr
JC

Data: 2009-11-04 10:01:00
Autor: Jan Strybyszewski
Jest o¶wiadczenie SKLW
ligwan pisze:
[...]

Czyli znowu ochrona winna... moze czas zdelegalizowac badytow z SKLW ?

Data: 2009-11-03 12:51:25
Autor: DysoN
Oswiadczenie SKWK
Data: 2009-11-03 13:55:43
Autor: grzeda
Oswiadczenie SKWK
DysoN pisze:
http://www.kibicewisly.pl/news/show/4094_wydarzenia_w_kielcach___slow_kilka_

"Zarówno w poci±gu specjalnym jak i w podstawionych autobusach nie dokonano ¿adnych zniszczeñ i nie stwierdzono ¿adnych strat, za co nale¿± siê s³owa podziêkowania wszystkim, którzy udali siê do Kielc."

Dziekujemy Wam rowniez laskawcy, ze nie zgwalciliscie wszystkich napotkanych kobiet, ze nie zabiliscie kilku postronnych osob i ze nie nasraliscie w autobusach na siedzenia. Durnie.

pozdr
PG

Data: 2009-11-03 14:59:01
Autor: Zimnorêki DysoN
Oswiadczenie SKWK
grzeda <grzedaWYTNIJ@gazeta.pl> napisa³(a):
DysoN pisze:
> [...]

Dziekujemy Wam rowniez laskawcy, ze nie zgwalciliscie wszystkich napotkanych kobiet, ze nie zabiliscie kilku postronnych osob i ze nie nasraliscie w autobusach na siedzenia. Durnie.

Ja nie zamierzam z Toba dyskutowac na ten temat, dziwi mnie tylko ze szydere
uprawiasz jakbys nie slyszal co sie dzialo keidys ( i nadal sie dzieje ) na
wyjazdach a juz np o petardach z gwozdziami slowem nie wspomnisz.

Data: 2009-11-03 17:01:09
Autor: Przemek Budzyñski
Oswiadczenie SKWK

> Ja nie zamierzam z Toba dyskutowac na ten temat

a Ty co, Fortuna jeste¶? Jak tak, to po kiego ch....zamieszczasz post?

, dziwi mnie tylko ze szydere
uprawiasz jakbys nie slyszal co sie dzialo keidys

no. Kiedy¶ Niemcy zrobili Holocaust. Nie widzia³em na w³asne oczy, ale
s³ysza³em. Mam im dzi¶ dziêkowaæ codziennie, ¿e siê od niego teraz
powstrzymuj± bohaterskim wysi³kiem woli?

Czy kibolia zrozumie kiedy¶, ¿e normalne zachowanie jest ich psim, nie
obra¿aj±c psów, obowi±zkiem? Przypuszczam, ¿e w±tpiê, jak czytam takie
o¶wiadczenia i takie komentarze.  --

Data: 2009-11-03 21:42:57
Autor: DysoN
Oswiadczenie SKWK
Przemek Budzyñski pisze:

Ja nie zamierzam z Toba dyskutowac na ten temat

a Ty co, Fortuna jeste¶? Jak tak, to po kiego ch....zamieszczasz post?

jestes moim ulubionym betonem Przemku, wiesz jeszcze mniej ode mnie a rozumiesz jeszce mniej.

--
DysoN  mailto:dyson_NO_SPAM@interia.pl GG 2434245
Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az

Data: 2009-11-04 08:24:01
Autor: Przemek Budzyñski
Oswiadczenie SKWK
DysoN <dyson@szuruburu.ru> napisa³(a):
jestes moim ulubionym betonem Przemku, wiesz jeszcze mniej ode mnie a rozumiesz jeszce mniej.

krótko, tre¶ciwie i kompletnie nie na temat - czyli as usual. --

Data: 2009-11-03 17:01:51
Autor: JC
Oswiadczenie SKWK

U¿ytkownik "Zimnorêki DysoN" <dyson@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hcpgfk$3cj$1inews.gazeta.pl...
> [...]
uprawiasz jakbys nie slyszal co sie dzialo keidys ( i nadal sie dzieje ) na
wyjazdach a juz np o petardach z gwozdziami slowem nie wspomnisz.

A nie widzisz, ¿e tu siê nie ma czym podniecaæ? ¯e nic nie zniszczyli, to super, tak byæ powinno ale podkre¶lanie tego i robienie z nich bohaterów podziêkowañ jest uw³aczaj±ce. I nie s±dzê, ¿eby petardy z gwo¼dziami mog³y byæ jakim¶ usprawiedliwieniem dla demolki.

pzdr
JC

Data: 2009-11-03 23:07:48
Autor: grzeda
Oswiadczenie SKWK
Zimnorêki DysoN pisze:

Ja nie zamierzam z Toba dyskutowac na ten temat, dziwi mnie tylko ze szydere
uprawiasz jakbys nie slyszal co sie dzialo keidys ( i nadal sie dzieje ) na
wyjazdach a juz np o petardach z gwozdziami slowem nie wspomnisz.

Nie wiem czy posadzasz mnie o stronniczosc, ale wiedz, ze kibicuje Wisle. Pewnie, ze mnie ruszaja petardy z gwozdziami (w takim samym stopniu jak noz lecacy z trybun w strone pilkarza), ale mam dosyc czytania stanowisk stowarzyszen kibicow, z ktorych wynika, ze wszyscy w kolo sa winni oprocz nich. Natomiast podziekowania za nierobienie rozpierdolu to farsa.

pozdr
PG

Data: 2009-11-03 14:59:10
Autor: WOJSAL
Oswiadczenie SKWK
grzeda pisze:

[...]

ja tez nikogo nie zgwalcielem, nie wyrywalem zadnych krzeselek itp. Czy
ktos mi za to wreszcie podziekuje?

;)

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2009-11-04 00:02:35
Autor: Danpe
Oswiadczenie SKWK
On Tue, 03 Nov 2009 13:55:43 +0100, grzeda <grzedaWYTNIJ@gazeta.pl>
wrote:

DysoN pisze:
[...]

Mysle, ze sa tam nieco bardziej istotne fakty do komentowania.
Za dobre zachowanie zawsze mozna podziekowac, choc nie dziwie sie, ze
niektorych szlag trafia, ze tym razem to nie slowa nagany a
podziekowania wyjazdowicze zbieraja, obojetnie za co. Podziekowac nie
zaszkodzi.

Natomiast skandalem jest organizacja meczu przez Korone.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-11-03 15:17:10
Autor: Roberto
Oswiadczenie SKWK
On 3 Lis, 20:32, Danpe <dan...@poczta.onet.pl> wrote:
On Tue, 03 Nov 2009 13:55:43 +0100, grzeda <grzedaWYT...@gazeta.pl>
wrote:

> [...]

>nasraliscie w autobusach na siedzenia. Durnie.

Mysle, ze sa tam nieco bardziej istotne fakty do komentowania.
My¶lisz... zabawne stwierdzenie:)

Data: 2009-11-03 22:16:10
Autor: veilchen_ck
Oswiadczenie SKWK
[...]

to ju¿ Wasze podwórko i sobie dziêkujcie je¶li uwa¿acie za stosowne.. Skandalem z naszej strony jest to, ¿e do awantur z rzucaniem niebezpiecznych przedmiotów dosz³o.. Nie powinny mieæ miejsca takie wydarzenia i zgodnie z zapowiedziami w³adz klubu (oficjalna strona Korony) maj± byæ wyci±gniête konsekwencje/
Skandalem z Waszej strony jest ¶piewanie Waszego sektora/czê¶ci sektora - by³em zbyt daleko by to oceniæ - o zamordowanym kibicu Korony.. Ewidentna prowokacja i chêæ negatywnego podkrêcenia atmosfery.. --

Data: 2009-11-04 21:42:25
Autor: Danpe
Oswiadczenie SKWK
On Tue, 3 Nov 2009 22:16:10 +0000 (UTC), "veilchen_ck"
<veilchen_ck@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Skandalem z Waszej strony jest ¶piewanie Waszego sektora/czê¶ci sektora - by³em zbyt daleko by to oceniæ - o zamordowanym kibicu Korony.. Ewidentna prowokacja i chêæ negatywnego podkrêcenia atmosfery..

Ale tu najlepsza organizacja nie poradzi, no chyba, ze beda przepisy
zabraniajace okrzykow na temat smierci i sprawny monitoring, a takiego
chyba nie ma?

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-11-03 22:45:32
Autor: qrac
Oswiadczenie SKWK
Danpe pisze:

Natomiast skandalem jest organizacja meczu przez Korone.

Tak? Ciekawy jestem co masz na my¶li?

Data: 2009-11-04 21:40:59
Autor: Danpe
Oswiadczenie SKWK
On Tue, 03 Nov 2009 22:45:32 +0100, qrac <qrac@qrac.ok> wrote:

Danpe pisze:

Natomiast skandalem jest organizacja meczu przez Korone.

Tak? Ciekawy jestem co masz na my¶li?

Fakt, ze na stadion dostaly sie petardy oblepione gwozdziami.

Innym dla niektorych skandalem jest pewnie haslo o smierci kibica
Korony.
Ale akurat najmniej istotne w tej sprawie sa te podziekowania.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-11-04 23:26:40
Autor: qrac
Oswiadczenie SKWK

Danpe pisze:
[...]

No i tu siê ró¿nimy. Dla mnie skandalem jest ¿e kto¶ próbuje wnie¶æ na stadion petardy (nie wspominaj±c o ich u¿yciu). A to ¿e kto¶ nie umie do tego nie dopu¶ciæ jest b³êdem w pracy (ale nie skandalem !!!).
Skandalem dla mnie jest te¿ brak szacunku dla najwiêkszej ludzkiej warto¶ci - kpienie z ludzkiego ¿ycia!!!
Mówi±c ¿e to organizacja meczu przez klub by³a skandalem, bagatelizujesz to co naprawdê deprawuje warto¶ci ludzkie.

Ja widzê to tak: wed³ug Ciebie kradzie¿ nie jest skandalem, ale to ¿e skandalem jest to ¿e kto¶ nie upilnowa³ okradanego sklepu.

Data: 2009-11-05 10:58:10
Autor: JC
Oswiadczenie SKWK

U¿ytkownik "qrac" <qrac@qrac.ok> napisa³ w wiadomo¶ci news:hcsvn4$k6g$1nemesis.news.neostrada.pl...
No i tu siê ró¿nimy. Dla mnie skandalem jest ¿e kto¶ próbuje wnie¶æ na stadion petardy (nie wspominaj±c o ich u¿yciu). A to ¿e kto¶ nie umie do tego nie dopu¶ciæ jest b³êdem w pracy (ale nie skandalem !!!).

Tu siê nie zgodzê. Przy¶piewki Wis³y idiotyczne i ¶wiadcz±ce o braku jakiegokolwiek honoru, to bez dwóch zdañ, mo¿na te¿ uwa¿aæ, ¿e to przez nie dosz³o do incydentów. Inn± spraw± jest obs³uga meczu, by³o to spotkanie podwy¿szonego ryzyka. Koronê to przeros³o, wiêc najpierw utrudnia³a kibicom wej¶cie na mecz, a pó¼niej okaza³o siê, ¿e nie potrafi go zabezpieczyæ, choæ bli¿sze prawdy by³oby chyba stwierdzenie, ¿e niespecjalnie im na tym zale¿a³o. Ciê¿ko nazwaæ "b³êdem w pracy" sytuacjê, kiedy na mecz szczególnie niebezpieczny ludzie wnosz± na luzaku pirotechnikê i jakie¶ "domowej roboty" granaty. Walki kieleckiego kibolstwa z ochron± trwa³y podobno 45 minut (wg niektórych ¼róde³), to te¿ ¶wiadczy o indolencji organizatora lub braku chêci rozwi±zania problemu. Gdyby kibice Wis³y nie stali biernie w sektorze, próbuj±c uchylaæ siê przed wrzucanymi im "prezentami", na stadionie dosz³oby do masakry. Gorzej by³o chyba tylko w Zabrzu (jak 200 ch³opa mog³o urwaæ siê z policyjnego kordonu?).

pzdr
JC

Data: 2009-11-05 10:56:48
Autor: Mane
Oswiadczenie SKWK
JC pisze:

Ciê¿ko nazwaæ "b³êdem w pracy" sytuacjê, kiedy na mecz szczególnie niebezpieczny ludzie wnosz± na luzaku pirotechnikê i jakie¶ "domowej roboty" granaty.

Od dawna wiadomo ze jak kibol chce cos wniesc to wniesie. Jest zakaz uzywanie petard itd. i nie ma tu znaczenia czy mecz podwyzszonego ryzyka czy nie. A praktycznie ma kazdym meczy mamy do czynienia z pirotechnika.

Pamietam jak na pierwszym po dluzszej przerwie meczu debrowym z Arka w Gdansku ochrona byla tak zajeta sprawdzaniem ludzi przy bramkach i zabezpieczeniem plyty boiska, ze nikt nie pilnowal plotu okalajacego stadion i w przerwie przez plot przelatywaly m.in zgrzewki z piwem :D

Data: 2009-11-05 11:17:43
Autor: Andy
Oswiadczenie SKWK
"Mane" <mane1979@gazeta.pl> wrote in message news:hcu7rj$bid$1inews.gazeta.pl...

A praktycznie ma kazdym meczy mamy do czynienia z pirotechnika.

To nie jest prawda.

Data: 2009-11-05 11:20:08
Autor: Mane
Oswiadczenie SKWK
Andy pisze:

A praktycznie ma kazdym meczy mamy do czynienia z pirotechnika.

To nie jest prawda.

Tam gdzie nie ma pitorechniki pewnie nie dlatego ze organizator to ogarnal tylko dlatego ze kibole sobie odpuscili.

Data: 2009-11-05 11:32:02
Autor: Andy
Oswiadczenie SKWK
"Mane" <mane1979@gazeta.pl> wrote in message news:hcu97b$h47$1inews.gazeta.pl...
A praktycznie ma kazdym meczy mamy do czynienia z pirotechnika.

To nie jest prawda.

Tam gdzie nie ma pitorechniki pewnie nie dlatego ze organizator to ogarnal tylko dlatego ze kibole sobie odpuscili.

Pewnie tak, co nie zmienia faktu, ze stwierdzenie "praktycznie ma kazdym meczy mamy do czynienia z pirotechnika" jest nieprawdziwe.

Data: 2009-11-05 11:27:16
Autor: Mane
Oswiadczenie SKWK
Andy pisze:

Pewnie tak, co nie zmienia faktu, ze stwierdzenie "praktycznie ma kazdym meczy mamy do czynienia z pirotechnika" jest nieprawdziwe.

OK, niech beda ze na sporej ilosci meczy mamy z tym do czynienia :)

Data: 2009-11-05 11:56:18
Autor: Andy
Oswiadczenie SKWK
"Mane" <mane1979@gazeta.pl> wrote in message news:hcu9kn$j13$1inews.gazeta.pl...
Pewnie tak, co nie zmienia faktu, ze stwierdzenie "praktycznie ma kazdym meczy mamy do czynienia z pirotechnika" jest nieprawdziwe.

OK, niech beda ze na sporej ilosci meczy mamy z tym do czynienia :)

W sezonie 2007/08 (niestety, PZPN nie udostepnil jeszcze raportu za poprzedni sezon, ale stawiam teze, ze tendencja raczej jest spadkowa) pirotechnika zostala uzyta na stadionach ekstraklasy 39 razy. Meczów rozegrano 240. Czyli mniej wiecej w co siodmym meczu uzyto pirotechniki. Jesli dla Ciebie to jest "prawie w kazdym meczu" lub "spora ilosc meczy" to zgody miedzy nami nie bedzie :).

Data: 2009-11-05 11:56:48
Autor: Mane
Oswiadczenie SKWK
Andy pisze:

[...]

Skad te liczby skoro nie zostal udostepniony raport?

  Czyli mniej wiecej w co siodmym meczu uzyto pirotechniki.
Jesli dla Ciebie to jest "prawie w kazdym meczu" lub "spora ilosc meczy" to zgody miedzy nami nie bedzie :).

Kwestia czy bedziemy sie podpierac raportem czy wlasna obserwacja. :)
To co naprawde sie dzialo widac nie ma pokrycia w tym co widzi obserwator.

Data: 2009-11-05 12:07:02
Autor: Andy
Oswiadczenie SKWK
"Mane" <mane1979@gazeta.pl> wrote in message news:hcubc3$of4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Za sezon 2007/08 raport zostal udostepniony, jest na stronach PZPN. Za ubiegly sezon, czyli 2008/09 raport nie zostal udostepniony. Dlatego siegnalem do sezonu 2007/08.

[...]

Przeciez delegaci PZPN-u maja interes w tym, zeby takie przypadki odnotowywac - za to nakladane sa kary, a kasa idzie do PZPN. Zreszta moje obserwacje mniej wiecej pokrywaja sie z liczbami z raportu. Takich wlasnie liczb sie spodziewalem, nim siegnalem do raportu.

Data: 2009-11-05 12:31:56
Autor: Mane
Oswiadczenie SKWK
Andy pisze:

[...]

Ja niestety nie jestem w stanie tego zweryfikowac, ale 39 incydentow to niewiele jeden na kolejke, nie chce mi sie w to wierzcy tym bardzie ze to sprzed 2 sezonow.

Moge sie jedynie odniesc do poprzedniego tez nie podam konkretnych liczb, ale mniejsze lub wieksze incydenty byly praktycznie (zeby nie przegiac) na co 2 meczu Lechii u siebie. A  nie czarujmy sie nie jest to czolowka opraw :) czasami wrecz te oprawy byly smieszne ale zawsze ktos cos tam odpalil.

Data: 2009-11-05 12:47:26
Autor: Andy
Oswiadczenie SKWK
"Mane" <mane1979@gazeta.pl> wrote in message news:hcuddv$29c$1inews.gazeta.pl...
Ja niestety nie jestem w stanie tego zweryfikowac, ale 39 incydentow to niewiele jeden na kolejke, nie chce mi sie w to wierzcy tym bardzie ze to sprzed 2 sezonow.

Dla porownania tylko dodam, ze np. w sezonie 2005/06 bylo takich przypadkow ponad 100.

Przy czym jeszcze jedna rzecz. Ja bym rozroznial dwa przypadki uzycia pirotechniki:
a) pirotechnika jest odpalona na trybunach, wypala sie, wszyscy poza kilkoma osobami na prspn i delegatem wszyscy sa zadowoleni (tzn. delegat tez jest zadowolony, bo bedzie kara :) )
b) pirotechnika jest odpalona i jest rzucana, czy to na murawe, czy w kibicow drugiej druzyny.
Podpunkt b) jest karygodny i za to powinny byc dolegliwe kary, natomiast wg mnie podpunkt a) jest co prawda niezgodny z przepisami, ale kary powinny byc lagodne.

Data: 2009-11-05 12:43:34
Autor: Mane
Oswiadczenie SKWK
Andy pisze:

[...]

Ja jednak wole jak taki matol rzuci wypalona race na bieznie, niz dwa miejsca obok bo nie wie co z tym zrobic.

Data: 2009-11-05 14:30:12
Autor: castrol
Oswiadczenie SKWK
Andy pisze:

[...]

Chyba jestes smieszny. Skad sie bierze punkt b? Ano z punktu a. Jesli bedziemy surowo karac i eliminowac ze stadionu pirotechnike, czyli pkt a to nigdy nie dojdzie do sytuacji z pkt b.

Dla mnie oba pkt sa tak samo karygodne i powinny byc karane w ten sam wlasnie sposob  i nie wazne czy raca zostanie rzucona na murawe czy na trybuny - paradoksalnie odpalenie i pozostawienie jej na trybunach jest o wiele niebezpieczniejsze niz rzucenie jej na murawe.

Jacek Kustra

Data: 2009-11-05 14:41:44
Autor: Andy
Oswiadczenie SKWK
"castrol" <jacek_01@wywalto.wp.pl> wrote in message news:4af2d369$1news.home.net.pl...
[...]

Chyba jestes smieszny.

A Ty dla mnie nie jestes smieszny, rozumiem i akceptuje, ze masz inne zdanie.

Data: 2009-11-05 14:46:25
Autor: Cavallino
Oswiadczenie SKWK
U¿ytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

Chyba jestes smieszny.

A Ty dla mnie nie jestes smieszny, rozumiem i akceptuje, ze masz inne zdanie.

Brawo Andy, tak powinna wygl±daæ rzeczowa dyskusja.
Castrolowi pozostaje tylko przeprosiæ. ;-)

Data: 2009-11-05 17:42:36
Autor: castrol
Oswiadczenie SKWK
Andy pisze:

A Ty dla mnie nie jestes smieszny, rozumiem i akceptuje, ze masz inne zdanie.

Czyli rozumiem, ze nie masz nic przeciwko wnoszeniu petard czy rac na stadion i ich odpalania na trybunach w imie fajniejszej atmosfery i super oprawy?

Jacek Kustra

Data: 2009-11-05 21:10:21
Autor: Andy
Oswiadczenie SKWK
"castrol" <jacek_01@wywalto.wp.pl> wrote in message news:4af30082$1news.home.net.pl...
[...]

Dobrze rozumiesz.

Data: 2009-11-05 23:17:33
Autor: castrol
Oswiadczenie SKWK
Andy pisze:

Dobrze rozumiesz.

Fajnie. Czyli zapewne nawet sobie nie zdajesz sprawy co taka raca moze zrobic innemu czlowiekowi?
Widziales kiedys jak ktos odpalajac race przypalil komus nia twarz? Chcialbys byc na jego miejscu?

Jacek Kustra

Data: 2009-11-05 23:27:41
Autor: Andy
Oswiadczenie SKWK
"castrol" <jacek_01@wywalto.wp.pl> wrote in message news:4af34f06$1news.home.net.pl...
[...]

Bylem wielokrotnie bardzo blisko odpalanych rac i roznorakiej innej pirotechniki i mysle, ze zdaje sobie sprawe z zagrozen. Masz jeszcze jakies pytania czy mozemy zanotowac zdania rozbiezne i zakonczyc dyskusje?

Data: 2009-11-06 06:03:21
Autor: Przemek Budzyñski
Oswiadczenie SKWK
Andy <adaw@teko.pl> napisa³(a):
Bylem wielokrotnie bardzo blisko odpalanych rac

najwyra¼niej nigdy do¶æ blisko, ¿eby zmieniæ zdanie........

Aczkolwiek zastrzegam - pracuj±c przez wiele lat w kontakcie z ciê¿ko
oparzonymi chorymi nie jestem w tym temacie obiektywny.

Data: 2009-11-06 10:06:56
Autor: castrol
Oswiadczenie SKWK
Przemek Budzyñski pisze:

Aczkolwiek zastrzegam - pracuj±c przez wiele lat w kontakcie z ciê¿ko
oparzonymi chorymi nie jestem w tym temacie obiektywny.

Ja tez na wlasne oczy widzialem, jak w momencie odpalenia racy ta parzy gosciowi, stojacemu za, twarz. Fajne te oprawy, i jaka fajna atmosfera.

Na stadionie gdzie jest kilkanascie tysiecy ludzi i panuje scisk takie rzeczy nie moga miec miejsca!

Jacek Kustra

Data: 2009-11-06 10:08:50
Autor: castrol
Oswiadczenie SKWK
Andy pisze:

Bylem wielokrotnie bardzo blisko odpalanych rac i roznorakiej innej pirotechniki i mysle, ze zdaje sobie sprawe z zagrozen. Masz jeszcze jakies pytania czy mozemy zanotowac zdania rozbiezne i zakonczyc dyskusje?

To najwidoczniej nie byles jeszcze na tyle blisko, aby moc miec odmienne zdanie. Ja bylem swiadkiem jak raca poparzyla niewinnemu gosciowi twarz, tylko dlatego, ze stal zbyt blisko idioty, ktory postanowil sie pobawic w ta fajna oprawe i zajebista atmosfere.

Oczywiscie nie zycze nikomu takiej racy na twarzy, dlatego nalezy tepic zakazami stadionowymi idiotow wnoszacych materialy wybuchowe i pirotechniczne do duzego skupiska ludzi.

Jacek Kustra

Data: 2009-11-05 21:19:22
Autor: Danpe
Oswiadczenie SKWK
On Thu, 5 Nov 2009 14:41:44 +0100, "Andy" <adaw@teko.pl> wrote:

[...]

tu na grupie wiecej takich pokemonow.
Na szczescie na stadionie sa jakims tam promilem widzow.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-11-05 17:54:04
Autor: castrol
Oswiadczenie SKWK
Danpe pisze:

Na szczescie na stadionie sa jakims tam promilem widzow.

No pewnie. Najwazniejsi sa kumple po szalu, w kapturach na lbach, co se morde szalikiem zakryja i w grupie 100 osob jacy to oni sa anonimowi i odwazni prawda? I jak fajnie przeciez jest rzucic petarda z gwozdziami, albo jakie fajne sa proby zabojstwa policjanta przez rzucanie plyta chodnikowa. Tylko przyklasnac tym idealom wsrod kibicow.

Szkoda tylko ze kazda z tych jednostek, jest jednym wielkim tchorzliwym elementem, ktoremu do normalnosci bardzo daleko.

Jacek Kustra

Data: 2009-11-05 11:22:36
Autor: JC
Oswiadczenie SKWK

U¿ytkownik "Mane" <mane1979@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hcu7rj$bid$1inews.gazeta.pl...
Od dawna wiadomo ze jak kibol chce cos wniesc to wniesie. Jest zakaz uzywanie petard itd. i nie ma tu znaczenia czy mecz podwyzszonego ryzyka czy nie. A praktycznie ma kazdym meczy mamy do czynienia z pirotechnika.

Ale to jest w³a¶nie b³±d organizatora. Nie mówiê, ¿e tak siê nie dzieje, ale ¿e nie powinno tak byæ. I nie wierzê, ¿e jest to nie do ogarniêcia.

pzdr
JC

Data: 2009-11-05 11:48:42
Autor: tees
Oswiadczenie SKWK

U¿ytkownik "JC" <xipetotec@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hcu7i1$fnt$1atena.e-wro.net...

Tu siê nie zgodzê. Przy¶piewki Wis³y idiotyczne i ¶wiadcz±ce o braku jakiegokolwiek honoru, to bez dwóch zdañ, mo¿na te¿ uwa¿aæ, ¿e to przez nie dosz³o do incydentów.

Sugerujesz, ¿e petardy+gwo¼dzie zosta³y skombinowane przez sprytnych kibiców Korony na poczekaniu? ;)

pzdrw
tees

Data: 2009-11-05 12:38:30
Autor: JC
Oswiadczenie SKWK

U¿ytkownik "tees" <ra2k@_wywal_poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hcuaib$qia$1news.onet.pl...
Sugerujesz, ¿e petardy+gwo¼dzie zosta³y skombinowane przez sprytnych kibiców Korony na poczekaniu? ;)

:) Nie, ale wydaje mi siê, ¿e skoro siêgnêli ju¿ po patenty z Anarchist Cookbook, to planowali tego u¿yæ w bardziej dogodnym momencie, kiedy Wi¶lacy bêd± szli zwart± grup± i nie bêdzie ucieczki od niespodzianek, wrzucanych w ¶rodek kordonu. Poza tym te próby przej¶cia sektora buforowego wygl±da³y bardziej na desperacjê ni¿ zaplanowany patent, to ju¿ nie s± lata osiemdziesi±te, gdzie takie wycieczki by³y codzienno¶ci± i uchodzi³y p³azem. No, ale mo¿e nie jestem ekspertem od kibolskiej taktyki :)

pzdr
JC

Data: 2009-11-05 13:10:12
Autor: tees
Oswiadczenie SKWK

U¿ytkownik "JC" <xipetotec@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hcude5$ckb$1atena.e-wro.net...

[...]

Wtedy nie wnosiliby tego na stadion, tylko u¿yli na mie¶cie, w okolicach stadionu, dworca itp. I ca³e szczê¶cie ¿e nie u¿yli tego w taki sposób w jaki piszesz, bo nie skoñczy³oby siê na kilku rannych w tym jednym mocniej, ale na zdecydowanie wiêkszej liczbie.
Imho jedni mieli zamiar u¿yæ tych petard dok³adnie tak jak u¿yli, drudzy jechali z zamiarem "pojechania po gospodarzach" w taki sposób w jaki "pojechali" - uwa¿aj±c to za ¶wietny patent na wkur**** miejscowych.

pzdrw
tees

Data: 2009-11-05 13:34:39
Autor: JC
Oswiadczenie SKWK

U¿ytkownik "tees" <ra2k@_wywal_poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hcufb5$9fa$1news.onet.pl...
Wtedy nie wnosiliby tego na stadion, tylko u¿yli na mie¶cie, w okolicach stadionu, dworca itp.

Nie chcê siê bawiæ w Sherlocka od kolesi w przepoconych flekach, ale AFAIR kibice Wis³y byli transportowani prosto z poci±gu busami na stadion i w drodze powrotnej równie¿, wiêc chowanie sprzêtu na mie¶cie mog³oby nie pozwoliæ na trafienie z nim na ten krótki moment wpakowywania/wypakowywania z busów. Upieraæ siê nie bêdê, bo specem od taktyki kibolskiej, ani ich antylogiki nie jestem.

pzdr
JC

Data: 2009-11-05 21:16:48
Autor: Danpe
Oswiadczenie SKWK
On Wed, 04 Nov 2009 23:26:40 +0100, qrac <qrac@qrac.ok> wrote:

Ja widzê to tak: wed³ug Ciebie kradzie¿ nie jest skandalem, ale to ¿e skandalem jest to ¿e kto¶ nie upilnowa³ okradanego sklepu.

Jesli sie ktos podjal tego, zeby taki sklep ochronic to owszem,
slandalem jest, ze tego nie zrobil..
Tak czy siak ja nie zaluje _kazdego_ zycia, taki juz jestem.
Jak ktos jest ch.. i zlodziejem , niech zdycha, nie chce takiego
utrzymywac.

Oczywiscie nie nawiazuje tu do zadnego zabitego kibica, nie znalem
osobiscie to nie wiem kim byl.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-11-05 17:55:08
Autor: castrol
Oswiadczenie SKWK
Danpe pisze:

Jak ktos jest ch.. i zlodziejem , niech zdycha, nie chce takiego
utrzymywac.

Rozumiem, ze o Wejchercie wlasnie tak mozesz powiedziec?

Oczywiscie nie nawiazuje tu do zadnego zabitego kibica, nie znalem
osobiscie to nie wiem kim byl.

Rozumiem, ze Wejcherta znales skoro przyklaskujesz debilom z Legii?

Jacek Kustra

Data: 2009-11-03 23:08:47
Autor: grzeda
Oswiadczenie SKWK
Danpe pisze:

Mysle, ze sa tam nieco bardziej istotne fakty do komentowania.

Sa, ale ja nie o nich.

pozdr
PG

Data: 2009-11-04 08:23:14
Autor: Przemek Budzyñski
Oswiadczenie SKWK
Danpe <danpe_@poczta.onet.pl> napisa³(a):
Za dobre zachowanie zawsze mozna podziekowac

NIE. Dobre zachowanie powinno byæ czym¶ absolutnie oczywistym, jak oddychanie. --

Data: 2009-11-04 21:43:40
Autor: Danpe
Oswiadczenie SKWK
On Wed, 4 Nov 2009 08:23:14 +0000 (UTC), "Przemek Budzyñski"
<bat_oczir@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Danpe <danpe_@poczta.onet.pl> napisa³(a):
Za dobre zachowanie zawsze mozna podziekowac

NIE. Dobre zachowanie powinno byæ czym¶ absolutnie oczywistym, jak oddychanie.

Rozni ludzie maja rozny nazwijmy to "poziom" dobrego zachowania.
Co nie zmienia faktu, ze podziekowac za dobre zachowanie nie zaszkodzi
i nie jest to moim zdaniem temat do roztrzasania, w swietle
pozostalych zaistnialych w Kielcach faktow.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-11-04 20:23:29
Autor: Albi
Oswiadczenie SKWK
DysoN pisze:
http://www.kibicewisly.pl/news/show/4094_wydarzenia_w_kielcach___slow_kilka_

Ja tylko mam nadzieje, ¿e byd³o z Krakowa ju¿ wiêcej do Kielc nie przyjedzie.

Data: 2009-11-05 06:01:05
Autor: Przemek Budzyñski
Oswiadczenie SKWK
Albi <usun_ten_adres@p.pl> napisa³(a):
Ja tylko mam nadzieje, ¿e byd³o z Krakowa ju¿ wiêcej do Kielc nie przyjedzie.

w zasadzie co¶ w tym jest. Jak ju¿ byd³a nie da siê wytêpiæ, to przynajmniej
niech siê stada nie mieszaj±. --

Byd³o i zdziczenie