Był politykiem fatalnym.

Data: 2011-04-16 09:29:53
Autor: cirrus
Był politykiem fatalnym.
# Na stronie internetowej mojego znajomego znalazłem metaforyczne porównanie Lecha Kaczyńskiego do sienkiewiczowskiego "małego rycerza" imć Pana Michała Wołodyjowskiego. Cóż, w przeciwieństwie do owego znajomego nie należę do wielbicieli zmarłego prezydenta. Nie oceniam pozytywnie jego prezydentury. Całkowicie upolitycznionej, co zresztą było wiadome już od samego początku, o pamiętnego meldunku o wykonaniu zadania w wieczór ogłoszenia wyników.

Lech Kaczyński nie był bowiem politykiem, albo inaczej - politykiem był fatalnym, całkowicie pozbawionym instynktu samozachowawczego, tak istotnego w politycznej kuchni. Był zatem polityczną miernotą, tłem dla poczynań swojego brata - bliźniaka, Jarosława Kaczyńskiego, który za to politykiem, co należy mu przyznać, jest więcej niż wytrawnym (co jednak nie oznacza, że jest dla mnie politykiem wartościowym, ale o tym przy innej okazji). Lech Kaczyński nie był bowiem, jak już wspomniałem politykiem. Był za to urzędnikiem. Urzędnikiem w jak najbardziej pozytywnym znaczeniu, dawnego przedwojennego etosu urzędniczego, tak dzisiaj deprecjonowanym i ośmieszanym. Był państwowcem. Gatunkiem tak rzadko już dziś spotykanym. Polska i państwo stanowiły dla niego wartości nadrzędne. Wartości najważniejsze. Świadczy o tym cała Jego życiowa droga, od opozycyjnej działalności, poprzez sprawowanie funkcji publicznych: ministra sprawiedliwości, prezesa Najwyższej Izby Kontroli, prezydenta Warszawy a w końcu prezydenta RP. Niewątpliwie nadawał On poprzez swoja postawę wymiar ideowego znaczenia, etycznego, moralnego wymiaru sprawowanym przez siebie funkcją. Miał swoje idee, w które wierzył i za to Go cenię. Cenię Go za umiłowanie Polski, chociaż z wizją owej Polski Kaczyńskiego oraz ze sposobami realizacji owej wizji już się nie zgadzam i nie po drodze mi z nimi. Lecha Kaczyńskiego cenię za umiłowanie historii i swoistą służbę jej. Chociaż, jak już zaznaczyłem była to wizja historii daleka od mojej. Można jednak śmiało powiedzieć, że Lech Kaczyński miał dwie historyczne idee, którym podporządkował swoje życie. Przywrócenie pamięci o solidarnościowym zrywie zwykłych ludzi a nie tylko elit oraz przywrócenie pamięci i należnego miejsca w przestrzeni pamięci historycznej Powstaniu Warszawskiemu oraz powiedzenie światu prawdy o zbrodni katyńskiej. Ten ostatni historyczny cel zrealizował już po swojej śmierci w katastrofie smoleńskiej.

Lech Kaczyński świetnie znał Rosję, co przyznawali zresztą sami Rosjanie. Znał jej historię, kulturę, obyczaje. Znał także Rosję dzisiejszą jej problemy i bolączki. Czym zaskakiwał swoich rozmówców. Najczęściej bowiem posądzany był o rusofobię. Naczelnym kierunkiem w polityce zagranicznej był bowiem u Lecha Kaczyńskiego kierunek wschodni. Zwrócenie się w kierunku naszych sąsiadów: Litwy, Ukrainy, zainteresowanie sytuacją Polonii na Wschodzie, także w Kazachstanie, ale także niesienie idei demokratycznego świata dalej, co dobrze widać w jego relacjach z Gruzją. Już jednak słynna gruzińska wyprawa do oblężonego Groznego jest jednak dwuznaczna. Z jednej strony niewątpliwie dowodzi bezkompromisowości i ideowości Kaczyńskiego, zmuszającej do działania dyplomację europejskich potęg (Francja, Niemcy) z drugiej jednak strony jest niepotrzebnym przysłowiowym machaniem szabelką. Wyprawa bez ówcześnie przygotowanej ofensywy dyplomatycznej wśród UE i jej mandatu przypominała zachowanie małego kogucika-liliputa, który pręży swoje muskuły, chociaż nic więcej nie może zrobić bo jest za słaby. Nie stoi za nim realna siła i możliwość oddziaływania. Zresztą zdobycie takiego mandatu do działania było niemożliwe ze względu na fatalne relacje Kaczyńskiego z Zachodnimi politykami. Odwołanie spotkania Trójkąta Weimarskiego, zwlekanie z podpisaniem traktatu lizbońskiego - zresztą niewątpliwego sukcesu Kaczyńskiego w przypadku jego zastosowania w Polsce - ciągłe, głośno komentowane w Europie awantury z rządem o słynne już krzesło czy chociażby całkowicie bezpodstawne podważanie kompetencji Radosława Sikorskiego i różne insynuacje względem Jego osoby - zdecydowanie mocno podważały pozycję nie tylko samego Kaczyńskiego, ale i Polski w polityce międzynarodowej. Koleną kwestią było całkowite zapatrzenie w USA, które odsuwały się akurat od Europy, jako regionu stabilnego i przeorientowywały swoją politykę. Kaczyński zamiast wyciągnąć z tego wniosku i prowadzić politykę równowagi w relacja z Rosją niepotrzebnie antagonizował (i tak kiepskie wówczas) nasze relacje z nią rojąc nie aktualne już od momentu wyboru Obamy na prezydenta USA mrzonki o tarczy antyrakietowej.

Lech Kaczyński nie mógł być dobrym prezydentem politykiem, a taki model prezydentury starał się prowadzić. Nie posiadał odpowiednich cech charakteru, które by go do tego predysponowały. Mógł być za to prezydentem ponad podziałami, ale na to jednak nie potrafił się zdobyć. Zbyt duży wpływ wywierał na niego Jarosław Kaczyński oraz otoczenie, którego nie potrafił zdyscyplinować, przez co cierpiał urząd prezydenta RP. Ciągłe wewnętrzne tarcia różnorakich koterii, brak sprawnego działania prezydenckiej kancelarii (to zaczął zmieniać dopiero Władysław Stasiak), blokowanie nominacji generalskich, ambasadorskich, profesorskich i ciągłe wietrzenie spisków i różnorakich teorii spiskowych z lustracyjną obsesją na czele, prowadziło niechybnie do klęski tej prezydentury. Lech Kaczyński był "małym rycerzem" w sferze idei i za ich niezmienność i taką ludzką uczciwość nalezy mu się szacunek. Nie potrafił nim być jednak w sferze politycznej jako głowa państwa i to wpływa na ujemny bilans jego prezdentury. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hd835
Jak to się ma do zaklejonego podpisu pod zdjęciem na wystawie w Brukseli?

--
stevep

Data: 2011-04-16 01:05:23
Autor: Hans Kloss
Platfonskie hieny wciąż srają na groby...
On 16 Kwi, 09:29, "cirrus" <cir...@tinvalid.tkdami.net> wrote:
[bzdury]

Wypierdalaj z tymi platfonskimi bredniami, bezzębny stacze. Nikogo tu
nie obchodzą wypociny jakiejś "dziennikarskiej" miernoty.
J-23

Data: 2011-04-16 12:22:48
Autor: Przemysław W

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:c5a4f757-fff0-456d-9492-52cea85cfaa52g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

Mów za siebie gówniarzu.

Przemek

--

"Przemawiając w rocznicę katastrofy smoleńskiej, prezes PiS Jarosław Kaczyński wsparł insynuację poezją Zbigniewa Herberta. Zacytował słowa o zdradzonych o świcie, ale przezornie nie wspomniał o następnym wersie "Strzeż się jednak dumy niepotrzebnej, oglądaj w lustrze swą błazeńską twarz".

Data: 2011-04-16 12:20:40
Autor: obserwator
Przemysław W <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał(a):

> [...]

Wypierdalaj z tymi platfonskimi bredniami, bezzębny stacze. Nikogo tu
nie obchodzą wypociny jakiejś "dziennikarskiej" miernoty.

chyba zatraciles podobnie jak ten cirrus, instynkt samozachowawczy biedny
czlowieczku. Nic wiecznie nie trwa, a sytuacja jest patowa.

Nie dosc ze wypisujecie tutaj brednie, to jeszcze ublizacie nieznanym sobie
osobom. Zapominacie o tym, ze komus moze sie to znudzic i zeczchce z wami pogadac w cztery oczy. Uwazajcie na siebie. --

Data: 2011-04-16 15:12:31
Autor: Andy Niwinski
Platfonskie hieny wciąż srają na groby...

" obserwator" > Nie dosc ze wypisujecie tutaj brednie, to jeszcze ublizacie nieznanym sobie
osobom. Zapominacie o tym, ze komus moze sie to znudzic i zeczchce z wami
pogadac w cztery oczy. Uwazajcie na siebie.

Obsrywator, weź ty chłopczyku najpierw skończ podstawówkę, a potem się wtrącaj jak dorośli rozmawiają. Twoje pogróżki pokazują twoją tak bezbrzeżną głupotę, że aż przykro. Już ja bym chciał zobaczyć, jak ty rozmawiasz z kimś w cztery oczy. Mocny to ty jesteś ukryty za serverem gazeta.pl.

Data: 2011-04-16 15:22:26
Autor: RadioX
W dniu 2011-04-16 15:12, Andy Niwinski pisze:

[...]

Dokładnie.
Ja jestem z Mińska Mazowieckiego, i nazywam się Radosław Krsuski i też mam trumę katyńską bo Francuz z BOR'u tak miał nazwisko i co co?
Walę z grubej rury?

Data: 2011-04-17 10:58:50
Autor: heÂŽsk
Platfonskie hieny wciąż srają na groby...
On Sat, 16 Apr 2011 15:12:31 +0200, "Andy Niwinski"
<aniwinski@interia.pl> wrote:

> [...]
Obsrywator, weź ty chłopczyku najpierw skończ podstawówkę, a potem się wtrącaj jak dorośli rozmawiają. Twoje pogróżki pokazują twoją tak bezbrzeżną głupotę, że aż przykro. Już ja bym chciał zobaczyć, jak ty rozmawiasz z kimś w cztery oczy. Mocny to ty jesteś ukryty za serverem gazeta.pl.

 chyba sie za goscia wezme i przetrzepie mu skore ;o))))

Data: 2011-04-16 18:02:50
Autor: cirrus
Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ioc1io$o9m$1inews.gazeta.pl...
[...]

A co jest w tym brednią pisowski gównojadzie?

--
stevep

Data: 2011-04-16 15:04:32
Autor: wekon
"Przemysław W"  wrote in message news:iobqls$3p6$1inews.gazeta.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -

Ty żyjesz gnido? Myślałem, że jak Ci nie odpowiem 569 razy to zdechniesz śmiercią naturalną, ale wychodzi na to, że sterydy na zgąbczenie mózgu robią swoje, niestety...

wekon

Data: 2011-04-17 10:58:50
Autor: heÂŽsk
Platfonskie hieny wciąż srają na groby...
On Sat, 16 Apr 2011 12:22:48 +0200, Przemysław W <Brońmy RP przed
pisem@...pl> wrote:

> [...]

Wypierdalaj z tymi platfonskimi bredniami, bezzębny stacze. Nikogo tu
nie obchodzą wypociny jakiejś "dziennikarskiej" miernoty.

 fiu, fiu. hans sie zapienil! marnie musi byc z tymi gamoniami.
 dostrzegli juz ze ich krol jest nagi.

Data: 2011-04-16 12:28:35
Autor: obserwator
W dniu 2011-04-16 10:05, Hans Kloss pisze:
[...]

Mnie też obchodzi. Bo śmieszne jest nawet nie dla platformersa :)
Napisz coś takiego o Tusku.

Data: 2011-04-16 04:28:55
Autor: Hans Kloss
Platfonskie hieny wciąż srają na groby...
On 16 Kwi, 12:28, obserwator <fajny.d.arz...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Napisz coś takiego o Tusku.
Po co? Ten kundel  jest wart najwyzej kilku zdań komentarza.
Komentarza do wyroku skazującego...
J-23

Data: 2011-04-16 11:59:40
Autor: obserwator
obserwator <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> J-23

Mnie też obchodzi. Bo śmieszne jest nawet nie dla platformersa :)

uwaga, podszywacz! Dzisiaj napisal juz dwa posty i wlazl na moja skrzynke.

Host name: 188.146.174.190.nat.umts.dynamic.eranet.pl
Country: Poland Poland
Country Code: PL
Region: Warszawa
City: Warsaw
Latitude: 52.25
Longitude: 21

http://ip-address-lookup-v4.com/lookup.php?ip=188.146.174.190

http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2f783ec66bbc40f5?dmode=source

Data: 2011-04-16 14:25:47
Autor: RadioX
W dniu 2011-04-16 13:59,  obserwator pisze:
[...]

Tak myślałem. Teoria spiskowa.
Zrobiłem prowokację i chciałem zobaczyć reakcję.
Pewnie jestem ze służb specjalnych platformersów.
Spocił się kolega?
Mgłę też mam zrobić?
Ale to co napisałem czyli:

To co napisałem:
> [...]
zapomniałem zmienić ustawienia i myślałem, że za siebie piszę.
Przepraszam

Data: 2011-04-16 12:36:33
Autor: obserwator
posluchaj gnoju z pelo, to ty sie tu podszyles pode mnie.
RadioX <radiox@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
Tak myślałem. Teoria spiskowa.
Zrobiłem prowokację i chciałem zobaczyć reakcję.
Pewnie jestem ze służb specjalnych platformersów.

co myslales? jakbys myslal tobys uwazal na siebie.

http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/af4a481a1f712ae6?dmode=source

Data: 2011-04-16 14:29:53
Autor: Jarosław Kaczyński

To co napisałem:
zapomniałem zmienić ustawienia i myślałem, że za siebie piszę.
Przepraszam

Nie dawaj wiary wszystkiemu.
RadioX

Data: 2011-04-16 14:38:02
Autor: RadioX
[...]

Sorki. To była prowokacja za pieniactwo.
Korzystam z Thunderbith'a i można zmienić to co się pojawia w postach.
Wkurzyłeś mnie, nie za poglądy ale za sposób ich wypowiadania.
I tyle.
Olej to. Tylko nie opierdalaj wszystkich co mówią, że coś nie tak.
Luz

Data: 2011-04-16 12:47:43
Autor: obserwator
[...]

moralnosc Kalego to normalka u zwolennikow pelobandy. Macie mentalnosc komusza
i nie potraficie dyskutowac na argumenty wiec klamiecie jak male dzieci,
oczerniacie, bluzgacie i oskarzacie adwesarzy o wlasne ulomnosci.

Wez sobie mlotek i stuknij sie w czolo, moze rozsadek i widzenie swiata w
realnych proporcjach powroci.

Data: 2011-04-16 15:00:18
Autor: RadioX
W dniu 2011-04-16 14:57, RadioX pisze:
[...]

Nie lubię agresji. Po co to robisz?

Data: 2011-04-16 18:05:10
Autor: cirrus
Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ioc35f$t8a$1inews.gazeta.pl...
[...]

Masz racje to co tu prezentujesz to wyłącznie moralność Kalego.

--
stevep

Data: 2011-04-17 10:58:50
Autor: heÂŽsk
Był politykiem fatalnym.
On Sat, 16 Apr 2011 09:29:53 +0200, "cirrus"
<cirrus@tinvalid.tkdami.net> wrote:

[...]

 [...]

 moim zdaniem lech byl wykonawca polecen swego brata jaroslawa.

Data: 2011-04-17 16:58:40
Autor: cirrus
Był politykiem fatalnym.
Użytkownik "heRsk" <co.za.bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:qtalq6h1bj01mc0trjlrnqsc6fpg5pnibu4ax.com...
[...]

Zgoda, ale Jaruś nie mógł trzymać brata za rękę, mógł co najwyżej mu podpowiadać, ale przecież nie zawsze to bylo mozliwe.

--
stevep

Data: 2011-04-18 06:27:49
Autor: matador
Był politykiem fatalnym.
On 16 Kwi, 09:29, "cirrus" <cir...@tinvalid.tkdami.net> wrote:
# Na stronie internetowej mojego znajomego

No to dawaj link !

P.S. Pozdrawiam po długiej nieobecności na PSP !!

matador.

Data: 2011-04-18 08:12:16
Autor: zbig
Był politykiem fatalnym.
On 16 Kwi, 09:29, "cirrus" <cir...@tinvalid.tkdami.net> wrote:
Bardzo wnikliwy i celny tekst. Z jedną wszakże uwagą. Porządki w
kancelarii próbował robić Kownacki, który był obyty z zasadami
racjonalnego zarządzania. I za to poleciał. Jego następca Stasiak,
człowiek o niewątpliwej uczciwości osobistej i rezolutny, ale niestety
z romantyczną duszą,  powrócił do zasady "jakoś to będzie". Myślę, że
jeżeli Kownacki byłby dalej na urzędzie to do katastrofy mogło by nie
dojść, albo byłoby mniej ofiar.

Data: 2011-04-18 15:25:53
Autor: obserwator
Był politykiem fatalnym.
zbig <zbigniew_@gazeta.pl> napisał(a): Bardzo wnikliwy i celny tekst. Z jedną wszakże uwagą. Porządki w
[...]

tekst jest kretynski, jak kazdy tekst ktory kretyn cyrrus na tej grupie wkleja.

Bezmyslny, zaklamany kretyn, kretyna popiera.

Data: 2011-04-19 07:58:34
Autor: cirrus
Był politykiem fatalnym.
Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iohl61$9mp$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie czytaj, następnym razem opatrzę go uwagą "nie dla debili".

--
stevep

Data: 2011-04-18 12:46:18
Autor: jadrys
Był politykiem fatalnym.
W dniu 2011-04-16 09:29, cirrus pisze:

Lech Kaczyński nie był bowiem politykiem, albo inaczej - politykiem był fatalnym, całkowicie pozbawionym instynktu samozachowawczego, tak istotnego w politycznej kuchni. Był zatem polityczną miernotą,

Ale jednak był znacznie lepszym Prezydentem od swoich poprzedników - Wałęsy i Kwaśniewskiego..

Data: 2011-04-18 16:12:05
Autor: cirrus
Był politykiem fatalnym.
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ioh54m$agl$1news.onet.pl...
[...]

W czym był lepszy?

--
stevep

Data: 2011-04-19 07:59:13
Autor: cirrus
Był politykiem fatalnym.
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ioi4dh$516$1news.onet.pl...
[...]

Ogólnik godny mentalności pantofelka.

--
stevep

Data: 2011-04-19 08:18:01
Autor: jadrys
Był politykiem fatalnym.
W dniu 2011-04-19 07:59, cirrus pisze:
[...]

Jak nie chcesz widzieć jego zalet w stosunku do poprzedników to ich nie zobaczysz. Argumenty i fakty i tak zanegujesz. Ale myślę że ty je jednak widzisz, tylko bierzesz pieniądze za to żeby faktom zaprzeczać.

Data: 2011-04-19 13:06:15
Autor: cirrus
Był politykiem fatalnym.
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ioj9e4$gu1$1news.onet.pl...
[...]

Znowu wybieg, pewnie jestem grzeszny i nie dostrzegam cudu jak MB ukazała sie na szybie, tak biorę pieniądze, żeby mieszak w durnych łbach takim jak ty prymitywom.

--
stevep

Data: 2011-04-18 17:43:44
Autor: Przemysław W
ByĹ? politykiem fatalnym.

[...]

Gorszego, bardziej stronniczego, niekompetentnego i po prostu infantylnego, świat, a przynajmniej Europa nie widziała!

Przemek

Data: 2011-04-18 21:45:36
Autor: jadrys
ByÄš? politykiem fatalnym.
W dniu 2011-04-18 17:43, Przemysław W pisze:

Gorszego, bardziej stronniczego, niekompetentnego i po prostu infantylnego, świat, a przynajmniej Europa nie widziała!

Przemek

Jestem innego zdania. A kompetencje jego poprzednikĂłw kończyły sie na odnoszeniu korzyści osobistych z piastowanych stanowisk.  Obydwaj stali się w krĂłtkim czasie ludĹşmi bardzo bogatymi.

Data: 2011-04-19 07:56:47
Autor: cirrus
ByÄš? politykiem fatalnym.
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ioi4dh$516$2news.onet.pl...
[...]

A to grzech?

--
stevep

Data: 2011-04-19 08:17:47
Autor: jadrys
ByÄš? politykiem fatalnym.
W dniu 2011-04-19 07:56, cirrus pisze:
[...]

Tak, grzech i to wielki wobec Polski i PolakĂłw, wobec tych co ich wybrali. Oni dostali te stanowiska dla słuĹźby narodowi i państwu  a nie dla swoich interesĂłw.

Data: 2011-04-19 13:03:32
Autor: cirrus
ByÄš? politykiem fatalnym.
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ioj9e6$gu1$2news.onet.pl...
[...]

Jak masz jakieś dowody na kryminalne zachowania to nie miel na darmo ozorem tylko zawiadom prokuraturę.

--
stevep

Był politykiem fatalnym.