Data: 2011-10-30 06:44:31 | |
Autor: Lisciasty | |
Była sobie turbina | |
Jako że 200 tys. km zbliża się nieubłaganie, wpadłem na pomysł
wyczyszczenia turbiny (Octavia 2 1,9 tdi, 2006). Wprosiłem się kumplowi na warsztat i zaoferowałem mu sobotnią rozrywkę od rana. Po 5 godzinach udało nam się wyciągnąć to dziadostwo. Zawsze miałem szacunek dla mechaników samochodowych, ale po takich akcjach w których robię za podawacza kluczy i odkręcacza elementów banalnych rośnie on jeszcze bardziej :> Wszystko szło fajnie do momentu kiedy odrobinę nieuważnie przykręcona turbina omskła nam się z imadła, i zamiast spaść na kolektor wydechowy uwaliła się oczywiście na aluminiową część powietrzną. Dziś szperam po ofertach używanych i nowych, firmach od regeneracji itepe, a jutro wycieczka ze zwłokami do pobliskiego naprawiacza. Tam pewnie nasłucham się czegoś o matołach i amatorszczyźnie, ale cóż, nauka wymaga ofiar ;) L. |
|
Data: 2011-10-30 13:54:46 | |
Autor: to | |
Była sobie turbina | |
begin Lisciasty
Jako Ĺźe 200 tys. km zbliĹźa siÄ nieubĹaganie, wpadĹem na pomysĹ Po jakÄ cholerÄ chciaĹeĹ to robiÄ, Ĺźe tak nieĹmiaĹo zapytam? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-30 15:08:11 | |
Autor: Lewis | |
ByĹa sobie turbina | |
W dniu 2011-10-30 14:54, to pisze:
begin Lisciasty Zmienna geometria jak mniemam, a tÄ wypada oczyĹciÄ z nagaru. Tylko Ĺźe pĂłki dziaĹa prawidĹowo nikt normalny tego nie robi ;) -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-30 14:18:42 | |
Autor: to | |
Była sobie turbina | |
begin Lewis
Zmienna geometria jak mniemam, a tÄ wypada oczyĹciÄ z nagaru. Tylko Ĺźe No i dlatego pytam... ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-30 15:41:01 | |
Autor: Lewis | |
ByĹa sobie turbina | |
W dniu 2011-10-30 15:18, to pisze:
begin Lewis NadgorliwoĹÄ? Bywa gorsza od faszyzmu ;) -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-30 10:51:29 | |
Autor: Lisciasty | |
Była sobie turbina | |
On 30 Paź, 15:41, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-10-30 15:18, to pisze: a) lubię dłubać b) 30 tys. km temu założyłem separator oleju z odmy a mimo to nadal w dolocie pojawiał się olej, mało bo mało ale znak że uszczelniacz turba powoli ma dość c) czasem przedkładam towarzystwo śmierdzących i klnących mechaników nad żonę i dzieci, zwłaszcza w sobotę :] d) lubię dłubać L. |
|
Data: 2011-10-30 18:03:43 | |
Autor: to | |
Była sobie turbina | |
begin Lisciasty
przedkĹadam towarzystwo ĹmierdzÄ cych i klnÄ cych mechanikĂłw nad A co Ĺźona na to? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-30 11:15:39 | |
Autor: Lisciasty | |
Była sobie turbina | |
On 30 Paź, 19:03, to <t...@xyz.abc> wrote:
A co żona na to? ;) Odrobina zazdrości cementuje związek :> L. |
|
Data: 2011-10-30 19:11:17 | |
Autor: Cavallino | |
ByĹa sobie turbina | |
UĹźytkownik "to" <to@xyz.abc> napisaĹ w wiadomoĹci news:4ead917f$0$2189$65785112news.neostrada.pl...
begin Lisciasty Pewnie sama sprzÄ ta w domu, albo dzieciaki zagania. |
|
Data: 2011-10-30 20:38:07 | |
Autor: jerzu | |
Była sobie turbina | |
On 30 Oct 2011 18:03:43 GMT, to <to@xyz.abc> wrote:
A co żona na to? ;) Przedkłada towarzystwo śmierdzących i klnących mechaników nad męża. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-10-30 19:04:27 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Była sobie turbina | |
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomości news:b145b012-1487-4299-a4c6-e895fdd573fcv8g2000vbe.googlegroups.com... On 30 Paź, 15:41, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote: W dniu 2011-10-30 15:18, to pisze: a) lubię dłubać b) 30 tys. km temu założyłem separator oleju z odmy a mimo to nadal w dolocie pojawiał się olej, mało bo mało ale znak że uszczelniacz turba powoli ma dość czyszczenie kierownicy turbo w żaden sposob nie pomoże na olej w dolocie. Czyszczenie kierownicy pomoże co najwyżej na jej działanie, czyli uchroni Cie przed szukaniem w googlu hasła "notlauf" -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł |
|
Data: 2011-10-30 11:15:18 | |
Autor: Lisciasty | |
Była sobie turbina | |
On 30 Paź, 19:04, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
czyszczenie kierownicy turbo w żaden sposob nie pomoże na olej w dolocie. Wiem, ale po rozbiórce i czyszczeniu można też pomacać wirnik czy nie ma luzów, okazało się że luzy są i tak czy siak za góra 20 tys. km. trzeba by regenerować. Zresztą jak mówię, mam wrażenie że ciekawość i chęć dłubania była przeważająca, a te dodatkowe aspekty to tak bardziej pod rodzinę ;) L. |
|
Data: 2011-10-30 22:32:17 | |
Autor: Pa_blo | |
Była sobie turbina | |
Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b145b012-1487-4299-a4c6-e895fdd573fc@v8g2000vbe.googlegroups.com... c) czasem przedkładam towarzystwo śmierdzących i klnących mechaników Madry Polak po szkodzie... -- Picasso |
|
Data: 2011-10-30 22:35:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Była sobie turbina | |
W dniu 2011-10-30 18:51, Lisciasty pisze:
c) czasem przedkładam towarzystwo śmierdzących i klnących mechaników Żona myśli że jest u kochanki, kochanka myśli że jest u żony, a on sobie tup... tup... do warsztatu podłubać przy samochodzie ;) |
|
Data: 2011-10-30 17:02:29 | |
Autor: KS | |
Była sobie turbina | |
Witam,
A co powiecie o mojej turbinie? Pewnego dnia w czasie przyspieszania powyżej 2k obr/min zaczął pojawiać sie szum powietrza. Szum powietrza był taki jakbym otwierał okno przy jakichś 150km/h. Okazało sie ze pękł wąż gumowy za intercoolerem. Wąż zamówiłem, po kilku dzniach go wymieniłem. Z uszkodzonym wężem zrobiłem moze z 200km i w tym czasie wszystko było ok. Jeśli nie przekraczałem powiedzmy 100km/h i nie przyspieszałem zbyt intensywnie.(w przeciwnym przypadku pojawiał się szum) Po wymianie węza turbina zaczełą gwizdać. Wyjełem wąż jeszcze raz aby sprawdzić czy może coś nie tak założyłem, jakaś nieszczelnośc czy coś takiego. No i nic nie znalazłem, węża nie ma jak założyć żle. Co ciekawe, jestem na 99% pewien że na starym uszkodzonym węzu tuż przed samą wymianą nie gwizdała. A po założeniu nowego gwiżdże własciwie w całym zakresie obrotów. Jeżdzę z tym juz z 5kkm i nic się nie zmienia. Gwizd nie jest jakiś bardzo wkurzający, przy prędkości około 100km/h własciwie go nie słychać, Poza tym Czy w związku z tym mam się spodziewać szybkiego końca turbiny? I ewentualnie jak taki koniec moze wyglądać? Auto stanie? Olej może wywalić tak że tego nie zauważę? Samochód to Astra 1.7cdti, przebieg 175kkm. Pozdrawiam K.S. |
|
Data: 2011-10-30 13:04:03 | |
Autor: BearBag | |
Była sobie turbina | |
Czy w związku z tym mam się spodziewać szybkiego końca turbiny? dokładnie tak samo miał znajomy z turbinką w tym samym silniku. Pojawiło sie i nigdy nie zniknęło, był z 5 razy w ASO gdzie próbowali rozmaitymi sposobami to zdiagnozować i zbadać. Nic nie wymyślili. Potem jeszcze był chyba w jakimś specjalistycznym zakładzie i kazali mu tak jeździć bo to tylko dzwięk łopatek i pewnie nigdy totalnie nie stanie no i tak jezdzi już z 4 lata i nie pogorsza sie... także nie dłubałbym niepotrzebnie jak chodzi. |
|
Data: 2011-10-31 06:39:23 | |
Autor: KS | |
Była sobie turbina | |
dokładnie tak samo miał znajomy z turbinką w tym samym silniku.
Pojawiło sie i nigdy nie zniknęło, był z 5 razy w ASO gdzie próbowali rozmaitymi sposobami to zdiagnozować i zbadać. Nic nie wymyślili. Potem jeszcze był chyba w jakimś specjalistycznym zakładzie i kazali mu tak jeździć bo to tylko dzwięk łopatek i pewnie nigdy totalnie nie stanie no i tak jezdzi już z 4 lata i nie pogorsza sie... także nie dłubałbym niepotrzebnie jak chodzi I to jest dobra informacja.. Mam nadzieję ze u mnie też tak będzie. K.S. |
|
Data: 2011-10-30 18:41:15 | |
Autor: Bydlę | |
ByĹa sobie turbina | |
On 2011-10-30 16:02:29 +0000, "KS" <oxygen75@o2.pl> said:
Czy w związku z tym mam się spodziewać szybkiego końca turbiny? <http://www.youtube.com/watch?v=gfRj2pA9YCY> <http://www.youtube.com/watch?v=I11qpCHU08Q> i na koniec: <http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQ> :-) -- Bydlę |
|
Data: 2011-10-30 19:44:45 | |
Autor: Hinek | |
Była sobie turbina | |
Użytkownik "KS" <oxygen75@o2.pl> napisał
Ano z powodu pęknięcia węża turbina pracowała prawie bez obciążenia co skutkowało zbyt wysokimi obrotami jej wirnika. Teraz ma już dość o czym wkrótce się przekonasz. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2011-10-30 20:17:57 | |
Autor: KS | |
Była sobie turbina | |
Ano z powodu pęknięcia węża turbina pracowała prawie bez Tak też sobie to tłumaczyłem. Tyle że jak dzwoniłem do warsztatu coby się wstępnie umówić, to facet mi powiedział że owszem turbina przez to osiągała wyższe obroty, ale on nie słyszał aby to uszkadzało turbinę. Warsztat który regeneruje turbiny. K.S. |
|
Data: 2011-10-30 21:18:44 | |
Autor: Hinek | |
Była sobie turbina | |
Użytkownik "KS" <oxygen75@o2.pl> napisał
Twoja turbina ma za sobą 170 tys km - czyli pomału żywot jej się kończy. Te podwyższone obroty na pewno jej nie pomogły. Czas pokaże kto ma rację :) Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2011-10-30 22:38:44 | |
Autor: jerzu | |
Była sobie turbina | |
On Sun, 30 Oct 2011 21:18:44 +0100, "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> wrote:
Twoja turbina ma za sobą 170 tys km - czyli pomału żywot jej się Powiedz to mojej, ma 320 tys. I jeszcze działa. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-10-31 08:35:41 | |
Autor: marcin | |
Była sobie turbina | |
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gugra7l2g6954nagj8baljlqvkp3o9dmkb4ax.com...
On Sun, 30 Oct 2011 21:18:44 +0100, "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> wrote: 380 kkm, passat B4 zaczął się czarny dym powyżej 2500 obrotów ale jeszcze ciągnie. pozrd m |
|
Data: 2011-10-31 01:50:06 | |
Autor: Lisciasty | |
Była sobie turbina | |
On 31 Paź, 08:35, "marcin" <marSPAMcin1...@mail.ru> wrote:
380 kkm, passat B4 zaczął się czarny dym powyżej 2500 obrotów ale jeszcze Kurna to ja się cieszyłem że moje dotrwało w dobrym stanie prawie do 200 kkm bo słyszałem że ludziom potrafi paść nawet przed 100kkm, a widzę że te 200 to też w sumie tandeta ;) Pzdr. L. |
|
Data: 2011-10-31 17:56:04 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Była sobie turbina | |
W dniu 2011-10-31 08:35, marcin pisze:
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w Jak czarno to za mało powietrza, a za dużo paliwa, weź no kompa podłącz i sprawdź parametry zadane z odczytanymi, może ino przepływka głupoty pokazuje ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-11-01 01:47:33 | |
Autor: marcin | |
Była sobie turbina | |
Powiedz to mojej, ma 320 tys. I jeszcze działa. jakbym powiedzial mojej to by sie z waszych smiala. 623tys w dniu dzisiejszym. japonska, w silniku z konstrukcyjnie 1983 roku. nie gwizdze, nie chlapie olejem. po prostu dziala. w tym roku wymienialem tylko uszczelke bo sie wziela i wypierdziala (pod kolektorem wydechowym). silnik trzyma kompresje jak trzeba, pompa oleju ma luzy w granicach tolerancji fabrycznych, nie dymi i odpala przy -30 na dotyk. orginalne sprzeglo wymienilem przy 445 tys. nastepne juz niestety przy okolo 590. niestety za silnikiem nie podaza nadwozie (rdza). |
|
Data: 2011-10-31 15:43:43 | |
Autor: Hinek | |
Była sobie turbina | |
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał
No ale jak jej powiem to natychmiast padnie! Może lepiej nie :) Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2011-10-31 23:24:54 | |
Autor: Bartek | |
Była sobie turbina | |
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gugra7l2g6954nagj8baljlqvkp3o9dmkb4ax.com...
On Sun, 30 Oct 2011 21:18:44 +0100, "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> wrote: al ty masz turbo w aucie na f. :) napewno ktos ci ja wymienia na parkingu. -- Pozdrawiam, Bartek |
|
Data: 2011-10-31 23:25:51 | |
Autor: jerzu | |
Była sobie turbina | |
On Mon, 31 Oct 2011 23:24:54 +0100, "Bartek"
<NIESPAMUJsmietnik1@poczta.fm> wrote: al ty masz turbo w aucie na f. Na lepsze? Bez sensu :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-11-02 08:39:56 | |
Autor: Marek P. | |
Była sobie turbina | |
jerzu wrote:
On Sun, 30 Oct 2011 21:18:44 +0100, "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> wrote: Moje dwie służbowe po 350 i 370 tys wytrzymały jak samochody poszły do żyda. |
|
Data: 2011-10-31 23:22:56 | |
Autor: Bartek | |
Była sobie turbina | |
Użytkownik "KS" <oxygen75@o2.pl> napisał w wiadomości news:j8k7sq$l4k$1news.dialog.net.pl... Ano z powodu pęknięcia węża turbina pracowała prawie bez sprawdź ew. turbinę, słuchaj, czy nic nowego sie nie dzieje z nią, Nie wiem, jak w twoim aucie, ale znam mnustwo aut, w ktorych turbo gwizdało niemal od nowosci, znam też alfę, w której turbo gwizda od dawna, a auto ma już przejechane ponad 200000, w mojej 2.4 jtd też ją słychać, ja przejechałem ponad 25000 - auto na liczniku ma ponad 240000 (ile naprawde? :) ) i zyje, a jak kupoiwałem pracowała identycznie. ten wąż u ciebie pewnie był niesczelny od dawna, a dopiero go uslyszales jak sie rozwalil do konca, teraz go uszczelniles, może taki efekt sie pojawil? jedz do kogos kto sie zna, usluyszy, zobaczy, a nie sluchaj porad w w stylu - sam zobaczysz, jak niebawem ci silnik wybuchnie;) -- Pozdrawiam, Bartek |
|
Data: 2011-10-31 23:16:36 | |
Autor: Bartek | |
Była sobie turbina | |
Użytkownik "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ead9b17$1news.home.net.pl...
Użytkownik "KS" <oxygen75@o2.pl> napisał oczywiscie. przekona sie zaraz, jutro, lbo może i pojutrze;) naprawde, Panowie, te wasze opowiesci sa rewelacyjne. -- Pozdrawiam, Bartek |
|
Data: 2011-10-30 22:23:35 | |
Autor: Pa_blo | |
Była sobie turbina | |
Użytkownik "KS" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j8jseb$fgr$1@news.dialog.net.pl... Czy w związku z tym mam się spodziewać szybkiego końca turbiny? Raczej nie, aczkolwiek z wyrobami samochodopodobymi typu opel wszystko mozliwe... Mialem podobny przypadek ze Sprinterem 313 cdi. Po wymianie weza turbina pracuje glosniej ... juz tak circa 100 tys km :) -- Picasso |
|
Data: 2011-10-30 14:49:56 | |
Autor: Lewis | |
ByĹa sobie turbina | |
W dniu 2011-10-30 14:44, Lisciasty pisze:
Jako Ĺźe 200 tys. km zbliĹźa siÄ nieubĹaganie, wpadĹem na pomysĹ Ile browarĂłw wypiliĹcie przy tym? :D OdkrÄciliĹcie razem z kolektorem? NieĹşle ;) Nie wiem jaki masz tam model turbo, pewnie jakiĹ popularny, duĹźe zakĹady regeneracji powinny mieÄ samÄ zimnÄ stronÄ do Twojej turbiny -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-11-05 13:57:33 | |
Autor: Lisciasty | |
Była sobie turbina | |
Więcej szczęścia niż rozumu, za wymianę urwanego kawałka i regenerację
reszty skasowali mnie tylko na 8 stówek, potem parę godzin sobotniego relaxu z kumplem i padaka ożyła, przy okazji wyczyściłem dolot, egr i inne syfy i mam wrażenie że skodowóz lepiej się zbiera :> Dowiedziałem się że za demontaż+montaż turbiny ludki biorą 300 zł, po tych przejściach wydaje mi się, że to naprawdę małe pieniądze ;) L. |