Byłem za uniowstąpieniem, a ter az zaczynam żałować

Data: 2009-06-15 15:17:39
Autor: Grzegorz Janoszka
Byłem za uniowstąpieniem, a ter az zaczynam żałować
J23 wrote:
Świadectwa energetyczne mogę przeboleć, ale od żarówek wara.
Jaki jest sens stosować  świetlówkę np. na klatce schodowej gdzie tylko przechodzę
i światło tam się świeci góra 30 sek. Przez ten czas świeci słabszym światłem, a na rozruch
zużywa dużo więcej enegi niż w trakcie normalnej pracy.

Mit. Większy pobór prądu dotyczy pierwszych milisekund. Nawet na 1-2 sekundy jest taniej używać świetlówek kompaktowych.

Też mnie wkurzają ta "afera żarówkowa" w UE, ale nie powtarzaj niesprawdzonych informacji.

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2009-06-15 16:41:32
Autor: J23
Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <Grzegorz@nie-lubie-spamu.Janoszka.pl> napisał w wiadomości news:h15hlj$f01$1news.onet.pl...
J23 wrote:
[...]

OK może i to większe zużycie przez krótki czas, ale świeci tak jak powinna czasami dopiero po paru minutach.
Poza tym z tego co wiem świetlówki nie lubią włączania i wyłączania i w takiej sytuacji ta ich długowiecznośc to tylko mit.
Kolejna sprawa to z tego co widzę to po wrześniu już halogenu nie kupię - chodzi mi o te w postaci rurki - zwykle do lamp stosowanych na zewnątrz z czujnikiem ruchu. Czy są jakieś zamienniki? Bo z tego co widzę to takie lampy są nadal w sprzedaży.

Pzdr
J23

Data: 2009-06-16 18:51:12
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Mon, 15 Jun 2009 16:41:32 +0200, J23 napisał(a):

OK może i to większe zużycie przez krótki czas, ale świeci tak jak powinna czasami dopiero po paru minutach.

Nigdy nie świeci jak powinna. Żadna.

Poza tym z tego co wiem świetlówki nie lubią włączania i wyłączania i w takiej sytuacji ta ich długowiecznośc to tylko mit.

Przemysł ściągnie z ludu więcej kasy za źródła światła. A CO2 to mit i
ściema. Chodzi o kasę i władzę.

Kolejna sprawa to z tego co widzę to po wrześniu już halogenu nie kupię -

Lupisz, kupisz - ze sprzedaży wypadają klasyczne żarówki o mocy >=100W oraz
wszelkie matowe, mleczne, kolorowe itp. W 2012 - wszystkie żarówki i
halogeny.

T.

Data: 2009-06-16 22:17:16
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 16 Jun 2009 18:51:12 +0200, Tomasz Nowicki napisał(a):

Dnia Mon, 15 Jun 2009 16:41:32 +0200, J23 napisał(a):

OK może i to większe zużycie przez krótki czas, ale świeci tak jak powinna czasami dopiero po paru minutach.

Nigdy nie świeci jak powinna. Żadna.

Dokładnie.

[...]

Akurat prawie same "setki" mam w domu - z wyjątkiem kinkietów...
:-(

oraz
wszelkie matowe, mleczne, kolorowe itp. W 2012 - wszystkie żarówki i
halogeny.

TŻ powiedział, że niedoczekanie, abyśmy używali tych paskudnych
energooszczednych badziewi, od których bolą oczy i które po kilku próbach
wywaliliśmy właśnie - to już prędzej przejdziemy na naftę...

Data: 2009-06-17 11:45:48
Autor: J23
Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisał w wiadomości news:bllk0lg5ofur$.10nqean1v024c.dlg40tude.net...
[...]

Z tego co czytałem to jednak nie kupię

http://www.budujemydom.pl/component/option,com_remository/Itemid,0/func,download/id,3603/chk,0938be64c52cdd1f8cda294d4efc50eb/

Pozdr
J23

Data: 2009-06-17 20:18:50
Autor: Tomasz Nowicki
Byłem za uniowstąpieniem, a teraz zaczynam żałować
Istotnie, te o których piszesz mają być wycofane

T.

Data: 2009-06-16 13:21:39
Autor: GK
Grzegorz Janoszka pisze:

Mit. Większy pobór prądu dotyczy pierwszych milisekund. Nawet na 1-2 sekundy jest taniej używać świetlówek kompaktowych.

Też mnie wkurzają ta "afera żarówkowa" w UE, ale nie powtarzaj niesprawdzonych informacji.

A co z zapalaniem takiej energooszczędnej świetlówki przy minus 20 stopniach Celsjusza? Próbowaliście?
Mam taką przed domem i coś wiem o tym...
Pozdrawiam,
Grzegorz

Byłem za uniowstąpieniem, a ter az zaczynam żałować