Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   By³o ?

By³o ?

Data: 2010-08-13 09:59:12
Autor: mm
By³o ?
http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/uzywane/news/posluchaj-jak-sciemnia-handlarz,1516981,415

chyba to wzorcowy przedstawiciel tej grupy zawodowej :)

Ja mia³em kiedy¶ podobnie, ale osobi¶cie, jak zapyta³em kiedy¶ którego¶ handlarza w komisie tak pó³ ¿artem, w której stodole wyklepa³ maskê.
Nie do¶æ, ¿e wyjecha³ z podobnymi tekstami to jeszcze skoczy³ z piê¶ciami.

Data: 2010-08-13 09:02:51
Autor: Waldek Godel
By³o ?
Dnia Fri, 13 Aug 2010 09:59:12 +0200, mm napisa³(a):

http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/uzywane/news/posluchaj-jak-sciemnia-handlarz,1516981,415

chyba to wzorcowy przedstawiciel tej grupy zawodowej :)


Ale o tym prawie ka¿dy wie (oprócz ciê¿kich frajerów).
Tu pos³uchaj jak ¶ciemnia ANALityk...
http://moto.onet.pl/1622034,1,kiedy-ceny-paliw-zabija-turbodiesle,artykul.html?node=9
to jest dopiero ¶ciema

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2010-08-14 12:05:23
Autor: J.F.
By³o ?
On Fri, 13 Aug 2010 09:02:51 +0100,  Waldek Godel wrote:
Tu pos³uchaj jak ¶ciemnia ANALityk...
http://moto.onet.pl/1622034,1,kiedy-ceny-paliw-zabija-turbodiesle,artykul.html?node=9
to jest dopiero ¶ciema

Hm, mam wrazenie ze blisko prawdy jest.
Diesle jakos wcale nie chca palic tak malo, benzyny za to coraz
oszczedniejsze, a cena za ON na stacji potrafi byc wyzsza.

W kazdym badz razie osobiscie uwazam ze zrobilem blad decydujac sie na
na mondeo diesla. Bylo gazowac. J.

Data: 2010-08-14 11:19:10
Autor: Waldek Godel
By³o ?
Dnia Sat, 14 Aug 2010 12:05:23 +0200, J.F. napisa³(a):

Hm, mam wrazenie ze blisko prawdy jest.
Diesle jakos wcale nie chca palic tak malo, benzyny za to coraz
oszczedniejsze, a cena za ON na stacji potrafi byc wyzsza.

nawet w krajach gdzie ON jest dro¿szy od benzyny diesle sprzedaj± siê
równie dobrze.
Z popularnym dieslem 1.6 czy 2.0 je¼dzi siê znacznie przyjemniej ni¿ z ma³±
wysokoobrotow± szlifierk± benzynow±, a 6-7 litrów w mie¶cie to jest wci±¿
istotnie mniej ni¿ 9-11
A co do gazowania - ludzie po to kupuj± auta, ¿eby mieæ równie¿ baga¿nik.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2010-08-15 01:17:51
Autor: Lewis
By³o ?
W dniu 2010-08-14 12:19, Waldek Godel pisze:

nawet w krajach gdzie ON jest dro¿szy od benzyny diesle sprzedaj± siê
równie dobrze.
Z popularnym dieslem 1.6 czy 2.0 je¼dzi siê znacznie przyjemniej ni¿ z ma³±
wysokoobrotow± szlifierk± benzynow±, a 6-7 litrów w mie¶cie to jest wci±¿
istotnie mniej ni¿ 9-11
A co do gazowania - ludzie po to kupuj± auta, ¿eby mieæ równie¿ baga¿nik.


Zawsze mo¿na jakie¶ 1.4T 160KM pal±ce w mie¶cie 8l/100km NoPb
Je¼dzi na pewno lepiej ni¿ jaki¶ ma³y diesel a i koszt 100km zbli¿ony.

--
Czê¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-08-15 08:47:36
Autor: Waldek Godel
By³o ?
Dnia Sun, 15 Aug 2010 01:17:51 +0200, Lewis napisa³(a):

Zawsze mo¿na jakie¶ 1.4T 160KM pal±ce w mie¶cie 8l/100km NoPb
Je¼dzi na pewno lepiej ni¿ jaki¶ ma³y diesel a i koszt 100km zbli¿ony.

ma³y diesel wci±¿ spali mniej o dwa litry, przy tym bêd±c w razie problemów
taniej serwisowalny - je¿eli masz na my¶li 1.4 TSI to ma OIDP sprê¿arkê i
kompresor...
Przy okazji diesel bêdzie z pewno¶ci± przyjemniejszy do jazdy maj±c sporo
równiejsz± charakterystykê. No i koszt zakupu bêdzie podobny - legendy o
wysokiej cenie zakupu diesla wziê³y siê z porównañ z wolnoss±cymi silnikami
1.4 i 1.6

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2010-08-15 10:11:53
Autor: Lewis
By³o ?
W dniu 2010-08-15 09:47, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 15 Aug 2010 01:17:51 +0200, Lewis napisa³(a):

Zawsze mo¿na jakie¶ 1.4T 160KM pal±ce w mie¶cie 8l/100km NoPb
Je¼dzi na pewno lepiej ni¿ jaki¶ ma³y diesel a i koszt 100km zbli¿ony.

ma³y diesel wci±¿ spali mniej o dwa litry, przy tym bêd±c w razie problemów
taniej serwisowalny - je¿eli masz na my¶li 1.4 TSI to ma OIDP sprê¿arkê i
kompresor...
Przy okazji diesel bêdzie z pewno¶ci± przyjemniejszy do jazdy maj±c sporo
równiejsz± charakterystykê. No i koszt zakupu bêdzie podobny - legendy o
wysokiej cenie zakupu diesla wziê³y siê z porównañ z wolnoss±cymi silnikami
1.4 i 1.6


Na swoim przyk³adzie mogê powiedzieæ ¿e 2.0T z saab-a B205R maj±cy seryjnie 205KM rozk³ada wszystkie znane 2.5 2.4 2.2 diesle a nawet i 3.0 a w trasie pali 6.5l/100km w mie¶cie ³agodnie 9l/100, po odkrêceniu ile wlejesz... 3.0 w mie¶cie te¿ spala ko³o 10 wzwy¿.
Równiejsza charakterystyka diesla.... szkoda tylko ¿e w zakresie obrotów 1.700 do 3.500-4.000 mo¿na tym je¼dziæ, turbo benzyn± od 1.700 do 6.400 a nawet i du¿o wy¿ej w niektórych jednostkach. Taniej serwisowalny diesel? dwumasy, dziwne pompowtryskiwacze czy common rail co w turbobenzynie nie wystêpuje? ;)

--
Czê¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-08-15 12:39:22
Autor: BartekK
Było ?
W dniu 2010-08-15 10:11, Lewis pisze:
Na swoim przykładzie mogę powiedzieć że 2.0T z saab-a B205R mający
seryjnie 205KM rozkłada wszystkie znane 2.5 2.4 2.2 diesle a nawet i 3.0
a w trasie pali 6.5l/100km w mieście łagodnie 9l/100, po odkręceniu ile
wlejesz... 3.0 w mieście też spala koło 10 wzwyż.
Ok, ale powiedz jaką turbo-benzynę (na nasze polskie warunki) byś realnie polecił? Bo turbodiesel jaki by nie był, jest popularny, i dobrze znany przez wielu naprawiaczy.
Saab nie jest tutaj najpopularniejszą marką, z czym wiąże się wiele potencjalnych atrakcji.
Volvo T5 miałem, bez rewelacji (w serii, bo to soft-turbo na poziomie 1.3bar) a spalanie 9/100 w aucie wielkości focusa combi przy naprawdę spokojnej jeździe.
Na razie nie widzę zbyt dużo konkretów o fordowskim 2.0T 200KM który w nowych mondeo jest dostępny...


--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2010-08-15 20:57:24
Autor: Lewis
Było ?
W dniu 2010-08-15 12:39, BartekK pisze:
W dniu 2010-08-15 10:11, Lewis pisze:
Na swoim przykładzie mogę powiedzieć że 2.0T z saab-a B205R mający
seryjnie 205KM rozkłada wszystkie znane 2.5 2.4 2.2 diesle a nawet i 3.0
a w trasie pali 6.5l/100km w mieście łagodnie 9l/100, po odkręceniu ile
wlejesz... 3.0 w mieście też spala koło 10 wzwyż.
Ok, ale powiedz jakÄ… turbo-benzynÄ™ (na nasze polskie warunki) byÅ›
realnie polecił? Bo turbodiesel jaki by nie był, jest popularny, i
dobrze znany przez wielu naprawiaczy.
Saab nie jest tutaj najpopularniejszą marką, z czym wiąże się wiele
potencjalnych atrakcji.
Volvo T5 miałem, bez rewelacji (w serii, bo to soft-turbo na poziomie
1.3bar) a spalanie 9/100 w aucie wielkości focusa combi przy naprawdę
spokojnej jeździe.
Na razie nie widzę zbyt dużo konkretów o fordowskim 2.0T 200KM który w
nowych mondeo jest dostępny...



Poleciłbym Subaru Impreze WRX STI ;) ale do tego trzeba mieć pieniądze na serwis, nieco taniej Saab 9-3 a zdecydowanie taniej Saab 9000 2.3T B235R do tego większy IC, sportowy dolot, wydech cały 3" i program na ~300KM i śmiało można latać. Wbrew pozorom jest dużo serwisów specjalizujących się wyłącznie w SAAB/Volvo w większości są to sympatycy i członkowie SKP i z saab-em potrafią zrobisz wszystko, kwestia znalezienia takowego w swojej okolicy.
Co do wytrzymałości silników sądzę że 300kkm to tak już bliżej końca. A jak ktoś nie dba to i po 80kkm można mieć trupa.
A realnie rozważyłbym jeszcze Megane RS jak ktoś się nie boi francuza ;)


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-08-15 13:07:38
Autor: DoQ
By³o ?
Waldek Godel pisze:
ma³y diesel wci±¿ spali mniej o dwa litry, przy tym bêd±c w razie problemów
taniej serwisowalny - je¿eli masz na my¶li 1.4 TSI to ma OIDP sprê¿arkê i
kompresor...
Przy okazji diesel bêdzie z pewno¶ci± przyjemniejszy do jazdy maj±c sporo
równiejsz± charakterystykê. No i koszt zakupu bêdzie podobny - legendy o
wysokiej cenie zakupu diesla wziê³y siê z porównañ z wolnoss±cymi silnikami
1.4 i 1.6

Prosze cie, chyba w zyciu nie jechales turbodieslem o pojemnosci 1.4.
Bo napewno zadnym 1.4-1.8 TSI.




Pozdrawiam
Pawel

By³o ?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona