By³o?

Data: 2014-01-23 11:24:13
Autor: OMSON
By³o?
http://www.biztok.pl/artykul/oto-rower-bez-lancucha-wymyslil-go-polak-wygral-40-tys-zl_a15018

Pzdr, OMSON

-- -
Ta wiadomo¶æ e-mail jest wolna od wirusów i z³o¶liwego oprogramowania, poniewa¿ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-01-23 11:47:05
Autor: z
By³o?
W dniu 2014-01-23 11:24, OMSON pisze:
http://www.biztok.pl/artykul/oto-rower-bez-lancucha-wymyslil-go-polak-wygral-40-tys-zl_a15018

Pzdr, OMSON

Nareszcie co¶ siê dzieje. Wygl±da na wersjê cokolwiek produkcyjn±.
Nie mogê rozkminiæ gdzie biegnie trzecia linka.
Czy do przek³adni. Znaczy by³yby 2 biegi?

Data: 2014-01-23 13:13:20
Autor: m
By³o?
W dniu 23.01.2014 11:24, OMSON pisze:
http://www.biztok.pl/artykul/oto-rower-bez-lancucha-wymyslil-go-polak-wygral-40-tys-zl_a15018

wygl±da ¶wietnie i jakby by³o w sprzeda¿y za jakie¶ rozs±dne pieni±dze - kupi³bym pewnie.

Ale podejrzewam, ¿e cholernie by siê na tym niewygodnie siedzia³o.

p. m.

Data: 2014-01-23 13:23:55
Autor: cytawa
By³o?
m pisze:

Ale podejrzewam, ¿e cholernie by siê na tym niewygodnie siedzia³o.

Nigdzie nie widzialem, czy da sie na tym szybko jechac. Tak np. 30/h

Data: 2014-01-23 13:32:56
Autor: z
By³o?
W dniu 2014-01-23 13:23, cytawa pisze:
m pisze:

Ale podejrzewam, ¿e cholernie by siê na tym niewygodnie siedzia³o.

Nigdzie nie widzialem, czy da sie na tym szybko jechac. Tak np. 30/h

Wszystkie wady zosta³y ju¿ tu obalone i wyszczególnione zalety.
Zapewne do ¶cigania siê nie nadaje ale przecie¿ nie do tego zosta³ stworzony. Mo¿e gdyby przek³adnia z wiêksz± ilo¶ci± biegów...

PS. Czy na rowerach poziomych da siê ¶migaæ 30km/h? Przecie¿ tak samo si³a w nogach wiêksza.

Data: 2014-01-23 14:06:26
Autor: z
By³o?
Tak mi siê przypomnia³ jeden komentarz:

"Je jecha³em nim parê dni temu,
chwilê trwa³o zanim siê nauczy³em. Rower JEST SUPER
ale ma jedna cholern± wadê: nie mogê go mieæ!

Wsiad³em potem na zwyk³y rower - i to ju¿ nie to..."
:-)

Data: 2014-01-23 15:07:32
Autor: cytawa
By³o?
z pisze:

Wszystkie wady zosta³y ju¿ tu obalone i wyszczególnione zalety.
Zapewne do ¶cigania siê nie nadaje ale przecie¿ nie do tego zosta³
stworzony. Mo¿e gdyby przek³adnia z wiêksz± ilo¶ci± biegów...

Ja nie krytykuje, ja sie tylko pytam. Zaleta w postaci braku lancucha jest wielka. Ale czasem potrzebuje pojechac nieco szybciej. Widze, ze ten rower doskonale sobie daje rade przy wolnej jezdzie. Jest zwrotny. Ale czy ma biegi? Tego nie zauwazylem.

PS. Czy na rowerach poziomych da siê ¶migaæ 30km/h? Przecie¿ tak samo
si³a w nogach wiêksza.

Da sie duzo wiecej. Rowery poziome sa generalnie szybsze niz normalne.

Jan Cytawa

Data: 2014-01-23 17:43:16
Autor: live_evil
By³o?
On 23.01.2014 15:07, cytawa wrote:
Da sie duzo wiecej. Rowery poziome sa generalnie szybsze niz normalne.

Z górki nawet du¿o szybsze, ale przy stromiznach pow. 10% daje popaliæ

--
live_evil

Data: 2014-01-24 09:54:48
Autor: Dariusz K. £adziak
By³o?
U¿ytkownik z napisa³:
Czy na rowerach poziomych da siê ¶migaæ 30km/h? Przecie¿ tak samo si³a w
nogach wiêksza.

Ale moc d³ugoterminowa mniejsza - mniejsze ukrwienie nóg, gorsze warunki do oddychania... To skutecznie likwiduje zysk z trochê mniejszego oporu aerodynamicznego.

--
Darek

Data: 2014-01-24 12:08:14
Autor: m
By³o?
W dniu 24.01.2014 09:54, "Dariusz K. £adziak" pisze:
U¿ytkownik z napisa³:
[...]

No i chyba warunki do balansowania s± ciutkê gorsze. Wiêc jak siê trafi krawê¿nik, to lipa ... tak mi z intuicji wychodzi jak widzê rowery gdzie nogi s± nie pod a przed rowerzyst±.

p. m.

Data: 2014-01-24 13:35:47
Autor: live_evil
By³o?
On 24.01.2014 09:54, "Dariusz K. £adziak" wrote:
U¿ytkownik z napisa³:
[...]

Iloma tysi±cami kilometrów przejechanych na rowerze poziomym popierasz swoj± opiniê?

--
live_evil

Data: 2014-01-24 14:31:23
Autor: cytawa
By³o?
"Dariusz K. £adziak" pisze:

Ale moc d³ugoterminowa mniejsza - mniejsze ukrwienie nóg, gorsze warunki
do oddychania... To skutecznie likwiduje zysk z trochê mniejszego oporu
aerodynamicznego.

Duzego doswiadczenia na poziomkach nie mam. Odnoslem wrazenie, ze roznica w tym oporze aerodynamicznym jest jednak dosyc duza. Jechalismy obok siebie poziomka i normalny rower. Dziwila mnie lekkosc jazdy z wiekszymi predkosciami.

Maksymalna sila dzialania na pedaly tez jest sporo wieksza, ale tu masz racje, dlugoczasowa moc zalezy od wydolnosci organizmu i ma swoja granice.

Nie jestem w stanie podac precyzyjnie wartosci oporow i sprawnosci wysilku w tych dwoch przypadkach. Na pewno sa tacy, co maja na poziomkach duze osiagi i niech sie wypowiedza.

Jan Cytawa

Data: 2014-01-23 17:41:38
Autor: live_evil
By³o?
On 23.01.2014 13:13, m wrote:
[...]

¬le podejrzewasz ;-)
Przejed¼ siê pierwszym z brzegu rowerem typu chopper albo poziomk±.

--
live_evil

Data: 2014-01-23 18:50:28
Autor: m
By³o?
W dniu 23.01.2014 17:41, live_evil pisze:
On 23.01.2014 13:13, m wrote:
[...]

Powiem Ci, ¿e ostatni raz wdzia³em rower typu chopper albo poziomka gdzie¶ w po³owie lat 90tych, w telewizji :).

Si³± rzeczy nie ma za wiele takich rowerów do wziêcia i przejechania siê.

p. m.

Data: 2014-01-23 20:13:59
Autor: live_evil
By³o?
On 23.01.2014 18:50, m wrote:

Powiem Ci, ¿e ostatni raz wdzia³em rower typu chopper albo poziomka
gdzie¶ w po³owie lat 90tych, w telewizji :).

W £odzi je¼dzi kilka, w Warszawie kilkana¶cie je¶li nie kilkadziesi±t. W kolebce rowerów poziomych, czyli w Kaliszu te¿ kilkadziesi±t. Dobrze poszukasz, to siê znajdzie.

--
live_evil

Data: 2014-01-24 05:14:04
Autor: JDX
By³o?
On 2014-01-23 13:13, m wrote:
[...]
Ale podejrzewam, ¿e cholernie by siê na tym niewygodnie siedzia³o.
Siedzenie jak siedzenie, ale jak siê na tym skrêca w ciasnych zakrêtach
krêc±c przy tym jednocze¶nie peda³ami? :-)

Data: 2014-01-24 09:43:47
Autor: z
By³o?
On 2014-01-23 13:13, m wrote:
[...]
Ale podejrzewam, ¿e cholernie by siê na tym niewygodnie siedzia³o.
Siedzenie jak siedzenie, ale jak siê na tym skrêca w ciasnych zakrêtach
krêc±c przy tym jednocze¶nie peda³ami? :-)

Jak chcesz braæ zakrêt przy ramie z³amanej o 90st. to mo¿e byæ problem. Taki w ty³ zwrot. Na przód marsz. :-)
Obejrzyj choæ jeden filmik i nie zadawaj wiêcej takich pytañ.

Data: 2014-01-23 16:05:14
Autor: Mike
By³o?
W dniu 2014-01-23 11:24, OMSON pisze:
http://www.biztok.pl/artykul/oto-rower-bez-lancucha-wymyslil-go-polak-wygral-40-tys-zl_a15018

Gdzie¶ to ju¿ widzia³em, nie wiem czy tu. W ka¿dym razie tu wiêcej informacji:
http://izzybike.eu/

(ciut inna wersja z niby napêdem na 2 ko³a. Przerzutka chyba jest w przedniej pia¶cie.

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wroc³aw]
[GG:1303401] mikemtb ma³pa o2 pl
http://mikemtb.pl

Data: 2014-01-24 00:08:52
Autor: z
By³o?
W dniu 2014-01-23 16:05, Mike pisze:
(ciut inna wersja z niby napêdem na 2 ko³a. Przerzutka chyba jest w
przedniej pia¶cie.

Te dzisiejsze zdjêcia to ju¿ jakby z modelu produkcyjnego.
Prze³o¿enie jest w przedniej pia¶cie.
Autor zapewnia ¿e jest optymalne.
Ci±gle nie wiem czy linka biegnie do przek³adni (nowo¶æ) co by sugerowa³o 2 biegi.
Martwi mnie zastosowanie hamulców tarczowych i modernizacja mocowania tylnego ko³a. Idziemy w koszty. Bêdzie dro¿ej a ja to chcê przecie¿ kupiæ. :-)

Data: 2014-01-23 21:05:51
Autor: Jacek
By³o?
W dniu 2014-01-23 11:24, OMSON pisze:
http://www.biztok.pl/artykul/oto-rower-bez-lancucha-wymyslil-go-polak-wygral-40-tys-zl_a15018

Wygl±da ciekawie, ale ¿eby siê nie skoñczy³o na takiej nagrodzie:
http://tinyurl.com/p3hcx5e
Jacek

Data: 2014-01-24 09:58:06
Autor: Dariusz K. £adziak
By³o?
U¿ytkownik OMSON napisa³:
[...]

Ciê¿ko niefizjologiczna pozycja rowerzysty (zbyt niskie siode³ko, mocno ugiête nogi pracuj±ce w dó³ przed siode³kiem), ograniczona manewrowo¶æ (nie da siê silnie skrêciæ przedniego ko³a i peda³owaæ)... Naprawdê welocyped by³ ¶lepym zau³kiem i dok³adanie przek³adni wewn±trz piasty tego nie zmieni.

--
Darek

Data: 2014-01-24 12:53:29
Autor: z
By³o?
W dniu 2014-01-24 09:58, "Dariusz K. £adziak" pisze:
Ciê¿ko niefizjologiczna pozycja rowerzysty (zbyt niskie siode³ko, mocno
ugiête nogi pracuj±ce w dó³ przed siode³kiem),

Nie bierzesz pod uwagê podparcia pleców. To ma byæ inna pozycja. (poziome)
Kto powiedzia³ ¿e g³owa do przodu to bezpieczna pozycja? :-)
Wiem... Mo¿emy sobie poteoretyzowaæ.
S± ludzie co siedli i byli zachwyceni.
Mo¿e i mnie to kiedy¶ spotka.

PS. Podpowied¼ dla twórcy: Publiczny pokaz z mo¿liwo¶ci± przejechania siê. To najlepszy pocz±tek masowej produkcji.

Data: 2014-01-26 01:45:06
Autor: Wojtas
By³o?
W dniu 2014-01-24 12:53, z pisze:

S± ludzie co siedli i byli zachwyceni.

Na tym mo¿na zakoñczyæ tê rozmowê. Zapewne jakby¶ musia³ je¼dziæ tym co dzieñ, a nie dla lansu, ju¿ dawno by¶ chwali³ klasyczne konstrukcje.

--
Têskno i nudno jest na tym naszym ¶wiecie, proszê pañstwa.

Data: 2014-01-26 10:24:06
Autor: z
By³o?
W dniu 2014-01-26 01:45, Wojtas pisze:
Na tym mo¿na zakoñczyæ tê rozmowê. Zapewne jakby¶ musia³ je¼dziæ tym co
dzieñ, a nie dla lansu, ju¿ dawno by¶ chwali³ klasyczne konstrukcje.

W tym rowerze nie chodzi o lans bo jest brzydki jak nieszczê¶cie.
Je¿d¿ê sk³adakiem za 600 z³. 105 kg z brzuszkiem. Lans jak cho...
Chodzi mi o sprawne przemieszczanie siê po mie¶cie, trzymanie w baga¿niku samochodu, wk³adanie do windy.
Jak ju¿ siê przejedziesz to opisz swoje wra¿enia.

Data: 2014-01-26 01:43:00
Autor: Wojtas
By³o?
W dniu 2014-01-23 11:24, OMSON pisze:

http://www.biztok.pl/artykul/oto-rower-bez-lancucha-wymyslil-go-polak-wygral-40-tys-zl_a15018

Ale co w tym jest innowacyjnego? Kolejny ¶mieszny prototyp, którym nikt nie bêdzie chcia³ je¼dziæ bo nie jest wcale u¿yteczny.
Gdyby te koncepcje by³y adaptowalne, ju¿ dawno by³yby w u¿yciu.

--
Têskno i nudno jest na tym naszym ¶wiecie, proszê pañstwa.

Data: 2014-01-27 08:00:47
Autor: piecia aka dracorp
Było?
Dnia 26.01.2014, Wojtas napisał lub napisała:
Ale co w tym jest innowacyjnego? Kolejny śmieszny prototyp, którym nikt nie będzie chciał jeździć bo nie jest wcale użyteczny.
Gdyby te koncepcje były adaptowalne, już dawno byłyby w użyciu.

Bo ja wiem? W końcu ludzie używają składaków a to coś podobne. Brak
łańcucha na plus. Bierzesz taki rower do pociągu, auta. Wypakowujesz,
siadasz i jedziesz. Chyba tylko na miejskie warunki.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-01-26 15:43:04
Autor: fojtek
By³o?
W dniu 23.01.2014 11:24, OMSON pisze:
http://www.biztok.pl/artykul/oto-rower-bez-lancucha-wymyslil-go-polak-wygral-40-tys-zl_a15018

Jak dla mnie kolejne kuriozum.
Pozycja ma³o ergonomiczna, podparcie w stylu tych ze sk³adaków z lat 70tych i manewrowo¶æ wozu drabiniastego. Fakt nie ma ³añcucha, tak jak monocykl czy deskorolka ale czy o to chodzi?

Data: 2014-01-26 17:48:38
Autor: Dariusz K. £adziak
By³o?
U¿ytkownik fojtek napisa³:
[...]

Nie jak monocykl a raczej jak welocyped - którym w sumie jest.

To ja ju¿ wolê klasyczny welocyped - wad wprawdzie jeszcze wiêcej (ach, gleba na welocypedzie!) ale za to jaki lans...

--
Darek

Data: 2014-01-26 18:49:40
Autor: live_evil
By³o?
On 26.01.2014 15:43, fojtek wrote:
[...]

Co nie zmienia faktu, ¿e negatywny opinie pochodz± od osób, które nigdy na tego typu rowerze nie jecha³y.

--
live_evil

Data: 2014-01-26 20:11:02
Autor: Marcin Hy³a
By³o?
On 2014-01-26 18:49, live_evil wrote:
[...]

Ja je¼dzi³em. I nie widzê przed tym - bardzo _ciekawym_ sk±din±d - wynalazkiem ¶wietlanej przysz³o¶ci, najwy¿ej niszê dla fanatyków (i to niszê mniejsz± ni¿ nisza fanów rowerów poziomych czy sk³adaków klasycznych).

Z kilku powodów. Pierwszy powód jest taki, ¿e rower (w sensie: rower jako taki) jest na tyle genialnym (!) wynalazkiem, ¿e jego rewolucyjne, systemowe _usprawnienie_ nie jest IMHO mo¿liwe, mo¿liwe s± tylko modyfikacje które daj±c jakie¶ korzy¶ci, pewne funkcjonalno¶ci _odbieraj±_ .

Wszystkie korzystne zmiany w konstrukcji roweru jakie maj± miejsce (i rzeczywi¶cie rower jako taki usprawniaj±) s± stopniowe, ewolucyjne. Np. stery - 20 lat temu by³y wy³±cznie na 1 cal, na miski, czêsto siê luzowa³y. Teraz standardem jest 1 i 1/8 cala, z powodu szeroko¶ci mniej podatne na luzy, o bebechach sterów nie wspominaj±c. Innym przyk³adem jest o¶wietlenie LED (co nie ma w sumie nic wspólnego z rowerem jako takim). A to, co mia³o rower jako konstrukcjê zrewolucjonizowaæ (np. rower poziomy) pozosta³o nisz± _znacznie_ poni¿ej 1 procenta rynku.

Do ad remu:

1) ten rower wymaga nauki jazdy niemal od zera. Wszystkie dotychczasowe nawyki, od utrzymania równowagi do skrêcania s± do wyrzucenia: _wszystkiego_ trzeba siê uczyæ od nowa (choæ jest ³atwiej ni¿ w przypadku rowerów poziomych). IMHO 99% potencjalnych klientów zostanie na etapie "dziwnie siê je¼dzi". Albo "bardzo dziwnie siê je¼dzi". Sorry, ale learning curve jest tu bardzo stroma i zniechêcaj±ca.

2) rower zwykle czemu¶ s³u¿y: sportowi, rekreacji, przemieszczaniu siê. W tym przypadku nie jest mo¿liwe prawie nic (!). Jest po prostu _niepraktyczny_ . Nie da siê np. poderwaæ przedniego ko³a w celu wjechania na wysoki krawê¿nik (sport, rekreacja), nie bardzo jest jak zainstalowaæ sakwy/kosze (turystyka, wykorzystywanie u¿ytkowe).

3) rower sk³adany nie jest a¿ tak praktyczny, jak siê czêsto mo¿e wydawaæ. Wiem to jako posiadacz sk³adaka dahon - np. trudno z nim wej¶æ do spo¿ywczaka, nie str±caj±c towarów z pó³ek (a w deszczu czy ¶niegu sk³adanie oznacza usyfienie siê do niemo¿no¶ci - choæ ten rower akurat sk³ada siê "czysto" i to _jest_ jego plus). Z drugiej strony owszem, mo¿na przypi±æ sk³adak na zewn±trz, ale... no po co sk³adak, zwyk³y rower te¿ mo¿na przypi±c na zewn±trz. Wielkim plusem klasycznych sk³adaków (!) jest mo¿liwo¶æ przewozu za friko w poci±gu/tramwaju, ale ten plus wynika z ma³ych gabarytów. Tu niestety sorry, ale ten rower jest jednak ca³kiem spory. Zw³aszcza gdyby mia³ mieæ jakie¶ baga¿niki. I s³abo¶æ na dworcach - wiêkszo¶æ sk³adaków siê ciê¿ko i g³upio taszczy z³o¿one (!) choæ s± takie, które da siê ci±gn±æ na maleñkich kó³eczkach (fi 4 cm, brompton przede wszystkim) jak walizkê na kó³kach.

4) ten argument jest pewnie dla wiêkszo¶ci nieczytelny, bo ma³o kto u¿ywa takiego patentu, ale dla mnie rower jest pojazdem ca³orocznym i na _ka¿d±_ pogodê. Umo¿liwia mi to peleryna, któr± narzucam na kierownicê i chroni mi uda i kolana - w potê¿nej ulewie na buty i podudzia zak³adam dodatkowo stuptuty i zwykle wtedy w najwiêkszej ulewie ca³o¶æ jest przyzwoicie sucha. Na tym rowerze jest to _niemo¿liwe_ bo pozycja cia³a oznacza, ¿e deszcz bêdzie moczy³ brzuch, uda, nogi, wszystko - czyli trzeba na deszcz nie moj± pelerynê ale pe³en skafander (na nogi, buty, tu³ów itp.), czyli strój do¶æ upierdliwy do przewo¿enia stale i zak³adania.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2014-01-26 23:03:18
Autor: z
By³o?
W dniu 2014-01-26 20:11, Marcin Hy³a pisze:
[...]

Wybacz ale Twoje "wady" mo¿e oprócz ponownej nauki s± szukaniem dziury w ca³ym. Rower ma byæ miejski. Podrywanie ko³a, sakwy, peleryna ... :-)
Rozmiar - wiadomo ¿e wiêkszy od sk³adaka 20"

Napisz czy da siê pokonywaæ ostre zakrêty, wjechaæ na krawê¿nik jak na filmach, podjechaæ pod górkê, w³o¿yæ do baga¿nika samochodu.
I najwa¿niejsze czy prze³o¿enie jest wystarczaj±ce i na pewno nie potrzeba bardziej skomplikowanej przek³adni planetarnej?

Data: 2014-01-26 23:35:33
Autor: Marcin Hy³a
By³o?
On 2014-01-26 23:03, z wrote:

Wybacz ale Twoje "wady" mo¿e oprócz ponownej nauki s± szukaniem dziury w
ca³ym. Rower ma byæ miejski. Podrywanie ko³a, sakwy, peleryna ... :-)
Rozmiar - wiadomo ¿e wiêkszy od sk³adaka 20"

Sorry, ale jak nie dotar³o, to nigdy nie dotrze. I to jest Twój problem, nie mój. Ten rower siê _kompletnie_ nie nadaje na rower miejski. Z powodów, które wymieni³em w poprzednim po¶cie.

Napisz czy da siê pokonywaæ ostre zakrêty, wjechaæ na krawê¿nik jak na
filmach, podjechaæ pod górkê, w³o¿yæ do baga¿nika samochodu.

Da siê. I _nic_ z tego wynika bo to ka¿dy rower potrafi (no, tandemy czy long johny maj± problemy z ostrymi zakrêtami :-) ). Tak jak da siê do baga¿nika wstawiæ bromptona czy dahona (i praktycznie _nikt_ ich nie wstawia do baga¿nika, bo tak siê rowerów po prostu nie u¿ywa, przynajmniej na jak±kolwiek w miarê "masow±" skalê). Ten rower jest wy³±cznie ciekawostk± i nie ma w sobie ¿adnego "prze³omu". Nie ma ¿adnej "warto¶ci dodanej" - oprócz bycia w³a¶nie ciekaw± ciekawostk±. Sztuka dla sztuki.

Wje¿d¿aæ ko³em na krawê¿niki mo¿na, tak jak ka¿dym rowerem z ko³em 28 cali - wje¿d¿a siê lepiej ni¿ 20 calowym, ale za chwilê nie bêdziesz mia³ ko³a/bêdziesz musia³ je naprawiaæ (i raczej nie radzê wje¿d¿aæ pod k±tem innym ni¿ blisko 90 stopni).

I najwa¿niejsze czy prze³o¿enie jest wystarczaj±ce i na pewno nie
potrzeba bardziej skomplikowanej przek³adni planetarnej?

Nie wiem, bo nie mia³em okazji ani pod górkê, ani szybciej.

Wiele rowerów chcia³bym mieæ (z ró¿nych powodów), tego - nie. Chyba, ¿eby pokazywaæ jako bezu¿yteczn± ciekawostkê, bo do tego siê owszem nadaje jak rzadko który inny :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2014-01-27 22:57:01
Autor: Dariusz K. £adziak
By³o?
U¿ytkownik Marcin Hy³a napisa³:
Da siê. I _nic_ z tego wynika bo to ka¿dy rower potrafi (no, tandemy czy
long johny maj± problemy z ostrymi zakrêtami :-) ).

Mam nieodparte wra¿enie ¿e jestem w stanie tandemem (je¼dzi³em, i to takim z przyczep±...) zawróciæ na mniejszym promieniu jak welocypedem.

Rower klasyczny, przy odpowiednim wyszkoleniu rowerzysty, pozwala na skrêt przedniego ko³a do prawie 60 stopni. Fakt, na tandemie wymaga to dodatkowych, zbêdnych na solówce, umiejêtno¶ci od obu jad±cych (a zw³aszcza od tego z ty³u - w ogóle drugi na tandemie ma gorzej, musi zapomnieæ o normalnych nawykach z roweru) ale da siê. Na welocypedzie taki skrêt jest po prostu fizycznie niewykonalny - bo nogi przeszkadzaj±.

--
Darek

Data: 2014-01-28 07:42:47
Autor: cytawa
By³o?
"Dariusz K. £adziak" pisze:

Mam nieodparte wra¿enie ¿e jestem w stanie tandemem (je¼dzi³em, i to
takim z przyczep±...) zawróciæ na mniejszym promieniu jak welocypedem.

Chcialbym to zobaczyc. Tez jezdzilem i ciagle jezdze tandemem ale takich sztuk nijak zrobic nie potrafie.

Data: 2014-01-28 11:39:21
Autor: Gotfryd Smolik news
By³o?
On Tue, 28 Jan 2014, cytawa wrote:

"Dariusz K. £adziak" pisze:

[...]

  Moment.
  W niezawracalno¶æ tandemu pow±tpiewam.
  O jakiej "sztuce" piszesz?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-28 12:25:47
Autor: cytawa
By³o?
Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

przeczytaj ze zrozumieniem moja odpowiedz na konkretne zdanie.

Data: 2014-01-28 14:12:31
Autor: Gotfryd Smolik news
By³o?

Gotfryd Smolik news pisze:

Mam nieodparte wra¿enie ¿e jestem w stanie tandemem (je¼dzi³em, i to
takim z przyczep±...) zawróciæ na mniejszym promieniu jak welocypedem.

  To nie moje, wypraszam sobie.
  Niemniej z tym zdaniem siê zgadzam.

[...]

   Ale¿ przeczyta³em.
   I jest dla mnie oczywiste, ¿e tandemem powinno by³ ³atwiej (o ile
nie du¿o ³atwiej) zawróciæ, ni¿ welocypedem.
  Podejmujê siê zawróciæ "typowym" tandemem z "typowymi" ko³ami na
drodze nie szerszej ni¿ 5 metrów.
  Welocypedem - marnie widzê, dobrze bêdzie jak wyr¿nê w krawê¿nik
pod k±tem prostym. Toæ to ma ponad pó³torej metra ¶rednicy kó³ka
skrêtnego i raczej w±tpiê, abym choæ trochê utrzyma³ toto w ruchu
tak jak "normalny" rower, przy którym daje siê p³ynnie doj¶æ do
90 stopni obrotu kierownicy i z powrotem i przy tym nie wywaliæ.

  Twierdzisz ¿e jest inaczej?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-27 22:51:10
Autor: Dariusz K. £adziak
By³o?
U¿ytkownik Marcin Hy³a napisa³:
rower sk³adany nie jest a¿ tak praktyczny, jak siê czêsto mo¿e wydawaæ.

Tote¿ najwiêcej rowerów sk³adanych w ofercie maj± chyba firmy sprzedaj±ce... sprzêt ¿eglarski!
Do wo¿enia w baki¶cie i pojechania po zakupy na Mazurach jest w sam raz.

--
Darek

By³o?