Było 36 a nawet 80, jest 800, ile jeszcze będzie? [propaganda wojenna USA szaleje ;-) ]

Data: 2017-04-18 07:10:45
Autor: A. Filip
Było 36 a nawet 80, jest 800, ile jeszcze będzie? [propaganda wojenna USA szaleje ;-) ]
https://www.nytimes.com/2017/04/14/world/asia/bomb-afghanistan.html
A Giant U.S. Bomb Carries an Even Bigger Message
By ERIC SCHMITT, HELENE COOPER and C. J. CHIVERSAPRIL 14, 2017
[...] The Afghan government said Friday that 36 militants were killed
in Thursday's blast. That number has not been independently verified,
and official Afghan government casualties estimates have been
unreliable in the past. Another official put the number of dead
militants at more than 80. [...]

https://nypost.com/2017/04/13/us-says-nearly-800-isis-members-on-ground-when-mother-of-all-bombs-dropped/
US says nearly 800 ISIS members on ground when 'Mother of All Bombs' dropped
By Bob Fredericks
April 13, 2017 | 11:18pm | Updated April 14, 2017 | 8:30am

https://pl.wikiquote.org/wiki/Kabaret_Tey
- Głupieje na starość, ja wiem. Niech pani nam powie, ile pani sama takich bombek zrobi.
- Sama jak siądę i robię, to zrobię gdzieś tak... dwieście osiemdziesiąt trzy.
- To jest norma dzienna?
- A dla kogo ten wywiad?
- To jest dla telewidzów dziennika wieczornego.
- O, to bez kozery powiem pińćset! Dziesięć tysięcy! Pięćdziesiąt! Milion!