Były zięć oskarża Frasyniuka o korumpowanie urzędników i oszustwa na cle

Data: 2020-01-07 21:17:06
Autor: J.F.
Były zięć oskarża Frasyniuka o korumpowanie urzędników i oszustwa na cle
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e14c11d$0$545$65785112@news.neostrada.pl...
https://autodiscover.warszawskagazeta.pl/polityka/item/4418-tylko-u-nas-klopoty-legendy-solidarnosci-byly-ziec-oskarza-frasyniuka-o-korumpowanie-urzednikow-i-oszustwa-na-cle
poniedziałek, 19 grudzień 2016 14:05

Dwa dni przed zatrzymaniem Józefa P. rozmawiamy z funkcjonariuszem z Centralnego Biura Śledczego Policji na temat Władysława Frasyniuka i jego firmy spedycyjnej Fracht. Pytamy też o przestępstwa skarbowe, a także korupcję na znaczną skalę we wrocławskim urzędzie celnym i izbie celnej. Sprawa miała miejsce za pierwszych rządów PiS (2005-2007), a była prowadzona w szczecińskiej prokuraturze. Pracowali przy niej także funkcjonariusze CBŚ. Z kolei córka Frasyniuka, Dominika, kierowała firmą transportową Jurex, której właścicielem był wówczas jej mąż - Jerzy Woźniak. Woźniak, czego nigdy nie ukrywał, miał kontakty z czołowymi polskimi gangsterami.

To Woźniak złożył zawiadomienie w sprawie przemytu i korupcji we wrocławskich urzędach celnych. Składając zeznania twierdził, że cały proceder nie byłby możliwy bez udziału jego teścia. To on jego zdaniem był głównym bohaterem przestępczego procederu korumpowania celników. W tamtym czasie Woźniak opisał śledczym jedną rozmowę, jaką miał odbyć z Frasyniukiem: Dzwonię do Władka i mówię, że ,,zniknęło" mi dziewięć tirów. Kierowcy ,,zapomnieli" podjechać na cło. Pytam, co z tym robimy, a Władek: ,,Siedź cicho i nie pękaj, to się załatwi". I załatwił. Śladu nie było, że jakiś transport wjechał do Polski. W przestępczym procederze znaczenie miały punkty graniczne ,,przychylnych" pracowników celnych. Do

Taa ... a skad te tiry jechaly i co Jerzy nimi przewozil ?

I jaki ma interes w oskarzaniu bylej zony i tescia ?

Mimo że sprawa trafiła przed wrocławski sąd, to prokuratorzy, którzy ją przejęli w momencie gdy do władzy doszła Platforma Obywatelska, rozmyli materiał dowodowy. Sędziowie także się nie przyłożyli się - mówi nam, uderzając się w pierś, jeden z wrocławskich sędziów. Dodaje, że jest to chyba jedyna sprawa w Polsce, w której prezes firmy uwikłanej w proceder przestępstw skarbowych i korupcyjnych nie ponosi żadnej odpowiedzialności, mimo że na dokumentach firmowych widnieją jego podpisy. Mowa tu o córce Frasyniuka. Cała sprawa ,,wrocławskich celników" została rozbita na dwa procesy. Doszło do kuriozum. W jednym sędzia uznaje za wiarygodne tłumaczenia Woźniaka. Natomiast drugi sędzia, niemalże z pokoju obok, Zbigniew Muszyński w prowadzonym procesie nie daje wiary tymże zeznaniom.

Hm, a to nie jest normalne  ?
Szczegolnie jak uznac, ze watpliwosci nalezy tlumaczyc na korzysc oskarzonego ...

Prokuratura Krajowa, wydział zamiejscowy ze Szczecina, bada obecnie akta tej sprawy, ściągnięto je z wrocławskiego Sądu Okręgowego na początku października - opowiada nam informator.

Blizej nie bylo ? Czy przez Szczecin jechali ?

Mało tego, Frasyniuk zarówno wtedy, jak i potem twierdził, że nie wiedział, kim jest jego były zięć, co jest kuriozalnym tłumaczeniem - mówi nasz informator. Śledczy, zdaniem naszego rozmówcy, w tamtym czasie mieli z tych tłumaczeń niezły ubaw.

Bo to taki ziec to oczywiscie mowi szczerze czym sie zajmuje ...

J.

Data: 2020-01-07 21:34:18
Autor: u2
W dniu 07.01.2020 o 21:17, J.F. pisze:
[...]

zeznał jak było, a jak teść załatwił sprawę 9 tirów, które ominęły odprawę celną, to powinni ustalić śledczy

Data: 2020-01-07 21:39:26
Autor: J.F.
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e14eb4a$0$17355$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Powinni, o ile to mozliwe, ale mnie nadal interesuje jaki ma w tym interes :-P

J.

Data: 2020-01-08 15:54:03
Autor: u2
W dniu 07.01.2020 o 21:39, J.F. pisze:
zeznał jak było, a jak teść załatwił sprawę 9 tirów, które ominęły odprawę celną, to powinni ustalić śledczy

Powinni, o ile to mozliwe, ale mnie nadal interesuje jaki ma w tym interes

sąd weźmie pod uwagę, że złożył obszerne i wyczerpujące zeznania

Data: 2020-01-08 16:04:58
Autor: J.F.
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e15ed0a$0$17363$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

I obciazy kogo trzeba :-)

Ale w jakiej sprawie, skoro jej wcale nie bylo ? :-)

No chyba, ze jakies slady jednak po latach zostaly ...

J.

Data: 2020-01-08 16:52:15
Autor: u2
W dniu 08.01.2020 o 16:04, J.F. pisze:
sąd weźmie pod uwagę, że złożył obszerne i wyczerpujące zeznania

I obciazy kogo trzeba

jeśli sąd uzna dowody za zasadne to będzie wyrok skazujący

Data: 2020-01-13 23:17:49
Autor: nie ma emaila
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

>sąd weźmie pod uwagę, że złożył obszerne i wyczerpujące zeznania

I obciazy kogo trzeba :-)

no ba.
Zaproponowali przestepcy obciążenie Frasyniuka, bo to jakaś jego rodzina. W
zamian pewnie załatwią łagodniejszy wyrok, może zwolnienie itp.

Afera jest potrzebna, aby można było o niej w szczujni opowiedzieć ciemnemu
ludowi.

W sumie można olać -- pozostaje jednak pytanie po co odpowiadasz temu
kretynowi?

Były zięć oskarża Frasyniuka o korumpowanie urzędników i oszustwa na cle