Byznesmeni z Bożej Łaski

Data: 2009-03-10 21:31:21
Autor: Wojciech Kulesza
Byznesmeni z Bożej Łaski
Witam,
zastanawiam się nad realnością tego kryzysu. Napisałem maila wczoraj i dzisiaj do 9 firm: 7 firm stolarskich oraz 2 firm edukacyjnych. Wszystkie firmy, to prywatne podmioty gospodarcze. Oczywiście chcąc coś kupić, a nie sprzedać. Nikt nie odpowiedział, nie przepraszam, od jednej firm dostałem zwrotkę, że ma przepełnioną skrzynkę. I jak tu wierzyć, że firmy klientów szukają.

Wojtek

Data: 2009-03-10 16:09:47
Autor: A.L.
Byznesmeni z Bożej Łaski
On Tue, 10 Mar 2009 21:31:21 +0100, "Wojciech Kulesza"
<wojtek@nospamnoping.org> wrote:

[...]

W Polsce nie ma zwyczaju odpisywanie na listy. Kiedys (loco USA)
chcialem cos od polskiej firmy. Nie odpisywali ani na e-majle, ani na
listy. Po mniej wiecej 3 czy 4 miesiacach przyslali list "czy sprawa
aktualna".

3 czy 4 miesiace to w normalnych warunkach CALA WIECZNOSC.

Innym razem chcialem kupic jakis soft, i targniety patriotyzmem
postanowiel to-to kupic od firmy w Polsce. Wyslalem zapytanie "kiedy,
ile". Po miesiacu mniej wiecej dostalem napisany lamana angielszczyzna
list "jak to ciezko robic biznes w post-komunistycznej Polsce, ale ze
oni sobie radza". Ani slowa "kiedy, ile". Oczywiscie, soft kupilem w
ciagu jednego dnia od firmy lokalnej. Dalsza korespondencje
prowadzilem dla sportu.

Ponowielem wiec pytanie "keidy, ile" i po nastepnym miesiacu odpisano
mi rownie lamanym angielskim abym zorganizaowal konferencje na
Manhattanie "w celu omowienia szczegolow". Na moj koszt, oczywiscie.

Koszt calego softu byl w okolicach 5 tysiecy dolcow, pryszcz w
porownaniu z "konferencja na Manhattanie"

Poza tym, nie przestzrega sie e-majlowej etykiety, a jest ona prosta:
Pan X pisze do Pana Y, i Pan Y odpisuje: "dziekuje, dostalem". W
Polsce - nie ma mowy. Nawet w kontaktach towarzyskich. Wysyla sie
korespondencje jak do czarnej dziury. jest to prawdopodobnie zreszta
cecha narodowa: Polacy za granica zachowuja sie tak samo

A.L.

Data: 2009-03-11 22:33:39
Autor: HANA
Byznesmeni z Bożej Łaski

Użytkownik "Wojciech Kulesza" <wojtek@nospamnoping.org> napisał w wiadomości news:gp6imr$q9o$1inews.gazeta.pl...
[...]

No prosze...
a ja sie dziwilem ze dostaje takie zwrotki:
"Dziękuję za szybką i wyczerpującą informację"
"Bardzo dziękuje za szybka i konkretną wycenę"
"Thanks alot for your help, You have some nice houses. =)"
"Nie ukrywam, że zmiany mi się podobają. Szybka reakcja także mile zaskakuje."
ten ostatni dostal odpowiedz po tygodniu (sic!)

ale watek Wojtka wiele wyjasnia
to chyba ja jestem nie z tego kraju (swiata?)
a z drugiej strony...
raz mi sie trafil klient ktorego zobaczylem jak robil parapetowe...
w domu ktory mu postawilem ;-)
niestety byl to szwed...

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-03-11 22:37:14
Autor: HANA
Byznesmeni z Bożej Łaski

Użytkownik "HANA" <hana33@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gp9anl$63p$1news.onet.pl...

[...]

no i teraz jak to przeczytalem to mi wyszla autoreklama
;-P

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-03-11 23:59:41
Autor: Wojciech Kulesza
Byznesmeni z Bożej Łaski
no i teraz jak to przeczytalem to mi wyszla autoreklama
;-P

No, a najlepsze, że do jednej z tych firm zadzwoniłem sobie dzisiaj, okazuje
się, że mail doszedł, tylko Pani nie potrafiła mi odpowiedzieć dlaczego na
e-mail nie odpowiedziała. Przez telefon mi odpowiedziała na pytanie.

Wojtek

PS. Andrzej, sorki, ten sam mail wysłałem przez przypadek na priv ;)

Data: 2009-03-12 00:20:08
Autor: HANA
Byznesmeni z Bożej Łaski

Użytkownik "Wojciech Kulesza" <wojtek@nospamnoping.org> napisał w wiadomości news:gp9fp2$knb$1inews.gazeta.pl...
[...]

spoko
kiedys na szybko wzialem panne z urzedu pracy z bieglym komputerem do biura
czytala maile ale z odpisaniem byl problem
bo nie wiedziala co kliknac a return jak twierdzila nie dzialal ;-)
teraz sam to zalatwiam jest pewniej...
--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-03-12 00:00:42
Autor: hedd
Byznesmeni z Bożej Łaski
HANA pisze:

[...]

C64 (Atari etc.) rulezz :)

Czy ta Pani dalej pracuje w Twojej firmie?

hedd

Data: 2009-03-12 02:07:16
Autor: Wojciech Kulesza
Byznesmeni z Bożej Łaski
[...]

Moja panna z UP była lepsza. Była na stażu, a jak coś spieprzyła, to tłumaczyła klientom:
- Wiecie Państwo, bo my mamy nową panią na stażu z urzędu pracy.
Klienci kiwali głową ze zrozumieniem i odpuszczali awantury. Zastanawiam się, czy któryś się połapał, że o panna o sobie mówiła ;)

Pzdr
Wojtek

Data: 2009-03-12 21:10:39
Autor: sekurita
Byznesmeni z Bożej Łaski

[...]

e, to dobra, ja bym taka talentke trzymal

Data: 2009-03-12 14:40:48
Autor: Kucing
Byznesmeni z Bożej Łaski
Dnia Tue, 10 Mar 2009 21:31:21 +0100, Wojciech Kulesza napisał(a):

[...]

Dlatego kryzys - oby jak największy - jest wydarzeniem zbawiennym. Wypłucze
sporo bydła z rynku. Niestety częściowo wina leży po stronie klientów,
którzy nie wymagają, zachowując się niekiedy jak petenci w PRLu.

--
- Kucing -

Data: 2009-03-13 15:38:08
Autor: Kane
Byznesmeni z Bożej Łaski
[...]

W polsce masa malych firm rzemieslniczych nie odpisuje na maile. Z roznych branz.
Z wiekszych firm: notorycznie na maile nie odpisuja hurtownie budowlane ;)
Nie wyciagalbym na ten temat wnioskow nt kryzysu finansowego - dolek ekonomiczny jest (a raczej dopiero moze byc - u nas), wskazniki nie kłamią. Tyle ze ten "kryzys" to naturalny cykl ekonomii postawionej na pieniadzu drukowanym bez pokrycia.

Pozdrawiam

Kane

Byznesmeni z Bożej Łaski