Data: 2009-11-13 19:35:38 | |
Autor: johnkelly | |
C-16 + T-22 | |
Ktoś kiedyś podawał linka do zdjęcia oznakowania "droga dla pieszych" + "nie dotyczy rowerów". Bodajże była to fotka z Krakowa i inna chyba z wybrzeża. Czy dobra dusza mogłaby podesłać mi te zdjęcia na priw, albo wrzucić linka tutaj wraz z opisem miejsca?
-- Maciej "johnkelly" Różalski ..... gg:1716136 ..... johnkelly(at)wp.pl blog: www.maciejrozalski.eu ......................................... |
|
Data: 2009-11-13 19:48:02 | |
Autor: Michał Pysz | |
C-16 + T-22 | |
poszukaj na stronie Marcina Hyły, na pewno tam będzie.... on jest wielbicielem tego rozwiązania.
mp. Ktoś kiedyś podawał linka do zdjęcia oznakowania "droga dla pieszych" + "nie dotyczy rowerów". Bodajże była to fotka z Krakowa i inna chyba z wybrzeża. Czy dobra dusza mogłaby podesłać mi te zdjęcia na priw, albo wrzucić linka tutaj wraz z opisem miejsca? |
|
Data: 2009-11-13 20:03:03 | |
Autor: Michał Krawczyk | |
C-16 + T-22 | |
johnkelly wrote:
Ktoś kiedyś podawał linka do zdjęcia oznakowania "droga dla pieszych" + Taka kombinacja stoi na początku chodnika wzdłuż Stella-Sawickiego w Krakowie. Jak nie znajdziesz to w poniedziałek mogę strzelić fotkę. Nawiasem mówiąc nie bardzo rozumiem co autor chciał przez to powiedzieć. Michał |
|
Data: 2009-11-13 21:14:12 | |
Autor: johnkelly | |
C-16 + T-22 | |
Michał Krawczyk pisze:
johnkelly wrote: Będę wdzięczny. Nawiasem mówiąc nie bardzo rozumiem co autor chciał przez to powiedzieć. Wiesz - ja nie wiem co chciał powiedzieć autor oznakowania wokół rynku w Sandomierzu. Stoją znaki C-16 na ulicach gdzie są jezdnie i chodniki. Michał Maciek |
|
Data: 2009-11-13 22:26:29 | |
Autor: Michał Pysz | |
C-16 + T-22 | |
Nawiasem mówiąc nie bardzo rozumiem co autor chciał przez to powiedzieć.Najistotniejsze jet to: - możesz jechać chodnikiem tak oznaczonym - jak nie masz ochoty nim jechać to nie musisz Gdyby postawili ciąg pieszo-rowerowy to byłby obowiązek. A tak każdy może wybrać co mu odpowiada. mp. |
|
Data: 2009-11-13 22:55:47 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
C-16 + T-22 | |
On Fri, 13 Nov 2009, Michał Krawczyk wrote:
Taka kombinacja stoi na początku chodnika wzdłuż Stella-Sawickiego w Uchyla *nakaz* jazdy po jezdni (co przekłada się na zakaz jazdy po chodniku) z art.33 PoRD, jednocześnie *nie* ustanawiając nakazu jazdy po oznakowanym pasie (co stanowiłoby zakaz jazdy po jezdni). Zdecydowanie najlepsze rozwiązanie - jak ktoś jedzie akurat "pospiesznym", bo ma 10 km i mniej niż pół godziny do celu, to nie musi się przejmować pieszymi, dziećmi które uczą się jazdy itede (bo pojedzie jezdnią), zaś jak ma czas, jedzie na spacer to może sobie na spokojnie polawirować, przy okazji rekompensując brak oporów powietrza zwiększonymi oporami jazdy po kostce :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-11-14 12:01:35 | |
Autor: Michał Krawczyk | |
C-16 + T-22 | |
Gotfryd Smolik news wrote:
Uchyla *nakaz* jazdy po jezdni (co przekłada się na zakaz jazdy po Ok, jestem w stanie domyślić się jakie ktoś miał zamiary, chociaż moim zdaniem to nieco naciągana teoria. Odpowiedz mi na jedno pytanie: czy jeżeli przy chodniku nie stał by żaden znak to czy można by jeździć po nim rowerem? Jeżeli tak to po co jakikolwiek znak? Jeżeli nie to dlaczego uchylenie C16 dla rowerzystów pozwala rowerzystom jeździć po takim chodniku? Pozdrawiam, Michał |
|
Data: 2009-11-14 12:40:58 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
C-16 + T-22 | |
On 2009-11-14, MichaĹ Krawczyk wrote:
Gotfryd Smolik news wrote: Co w niej naciÄ ganego? Odpowiedz mi na jedno pytanie: czy jeĹźeli przy chodniku nie staĹ by Ĺźaden znak to czy moĹźna by jeĹşdziÄ po nim rowerem? Ej, PoRD zlikwidowali do przeglÄ dania w sieci czy jak? :P OczywiĹcie, Ĺźe nie moĹźna - z wyjÄ tkiem: - drogi z prÄdkoĹciÄ dopuszczalnÄ min. 70km/h + chodnika o szerokoĹci min. 2m - opieki nad dzieckiem W przypadku Bora-Komorowskiego ten pusty chodnik po poĹudniowej stronie ni grzyba nie ma 2m. Co prawda nigdy nie spotkaĹem siÄ z sytuacjÄ , Ĺźeby ktoĹ za to oberwaĹ mandat, ale formalnie naleĹźaĹo jechaÄ jezdniÄ . JeĹźeli tak to po co jakikolwiek znak? Nie. JeĹźeli nie to dlaczego uchylenie C16 dla rowerzystĂłw pozwala rowerzystom jeĹşdziÄ po takim chodniku? Bo znak C-16 oznacza, Ĺźe jest to "droga dla pieszych" i tylko pieszych. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-11-14 13:45:37 | |
Autor: johnkelly | |
C-16 + T-22 | |
Jan Srzednicki pisze:
OczywiĹcie, Ĺźe nie moĹźna - z wyjÄ tkiem: 50km/h. Pozdrawiam Maciej Róşalski -- gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ................... blog: www.maciejrozalski.eu ................... |
|
Data: 2009-11-14 12:51:16 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
C-16 + T-22 | |
On 2009-11-14, johnkelly wrote:
Jan Srzednicki pisze: To byĹ skrĂłt myĹlowy. :) DopuszczalnÄ _powyĹźej_ 50km/h - ale 60km/h nigdzie jeszcze nie widziaĹem, wiÄc skrĂłtem myĹlowym zrobiĹem z tego 70km/h albo wiÄcej. :) SwojÄ drogÄ - czy to znaczy, Ĺźe w nocy moĹźna do woli jeĹşdziÄ chodnikami po terenie zabudowanym? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-11-14 14:06:16 | |
Autor: johnkelly | |
C-16 + T-22 | |
Jan Srzednicki pisze:
OczywiĹcie, Ĺźe nie moĹźna - z wyjÄ tkiem:50km/h. Tak. Dlatego twĂłj skrĂłt myĹlowy byĹ na swĂłj sposĂłb niebezpieczny ;). Pozdrawiam Maciej Róşalski -- gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ................... blog: www.maciejrozalski.eu ................... |
|
Data: 2009-11-14 14:07:18 | |
Autor: Michał Krawczyk | |
C-16 + T-22 | |
Jan Srzednicki wrote:
Co w niej naciąganego? Pytania pomocnicze były poniżej. Odpowiedz mi na jedno pytanie: czy jeżeli przy chodniku nie stał by żaden Tak, wiem o tym. Pytanie było nieco retoryczne. Jeżeli tak to po co jakikolwiek znak? Ok, więc tu się zgadzamy. Jeżeli nie to dlaczego uchylenie C16 dla rowerzystów pozwala rowerzystom Ok, tu też się zgadzamy. Ale ciągle nie wiem jakim prawem uchylenie znaku C16 dla rowerzystów zezwala rowerzystom poruszać się po chodniku? Ograniczmy się do przypadku, w którym dopuszczalna prędkość na danym odcinku wynosi 50km/h. W innym przypadku żaden znak nie był by potrzebny. Pozdrawiam, Michał |
|
Data: 2009-11-14 13:15:42 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
C-16 + T-22 | |
On 2009-11-14, MichaĹ Krawczyk wrote:
OgĂłlnie - BO TAK. Taki zamysĹ i taka interpretacja funkcjonuje. To oczywiĹcie proteza, ale jedyna dostÄpna proteza, ktĂłra pozwala na zrobienie nieobowiÄ zkowych ciÄ gĂłw pieszo-rowerowych (rĂłwnieĹź w miejscach, ktĂłre nie speĹniajÄ wymagaĹ technicznych CPR, jak wspomniany chodnik wzdĹuĹź Bora-Komorowskiego, ktĂłry jest za wÄ ski). Ograniczmy siÄ do przypadku, w ktĂłrym dopuszczalna prÄdkoĹÄ na danym odcinku wynosi 50km/h. W innym przypadku Ĺźaden znak nie byĹ by potrzebny. Chyba, Ĺźe chodnik ma metr szerokoĹci. :P -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-11-14 14:35:32 | |
Autor: Michał Krawczyk | |
C-16 + T-22 | |
Jan Srzednicki wrote:
Ogólnie - BO TAK. Taki zamysł i taka interpretacja funkcjonuje. I wg mnie jest to jedyne wytłumaczenie. Bo tak. Czyli teoria "nieco" naciągana. To oczywiście proteza, ale jedyna dostępna proteza, która pozwala na Zamiast tworzyć protezy lepiej byłoby dopuścić ruch rowerowy na chodnikach. Na dokładnie takich samych zasadach jak przy C-16 + T-22? Tak, wiem, wymaga zmiany prawa. Michał |
|
Data: 2009-11-14 14:46:17 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
C-16 + T-22 | |
On 2009-11-14, MichaĹ Krawczyk wrote:
Jan Srzednicki wrote: WskaĹź lepszÄ . :P To oczywiĹcie proteza, ale jedyna dostÄpna proteza, ktĂłra pozwala na Lepiej czy nie lepiej, sam sobie odpowiedziaĹeĹ na pytanie. Przeforsowanie gĹupiej zgodnoĹci z KW trwa ile trwa, mimo, Ĺźe to zmiany tylko ujednolicajÄ ce, gdyĹź KW i tak obowiÄ zuje nadrzÄdnie (wbrew radosnym interpretacjom Sz. P. Piotra R.). -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-11-14 15:30:23 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
C-16 + T-22 | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michał Krawczyk"
To oczywiście proteza, ale jedyna dostępna proteza, która pozwala naZamiast tworzyć protezy lepiej byłoby dopuścić ruch rowerowy na chodnikach. Na dokładnie takich samych zasadach jak przy C-16 + T-22? Tak, wiem, wymaga zmiany prawa. A nie lepiej byłoby B-3/B-4? (ATSD, to obowiązuje motorowery, czy nie? (nie chce mi się sprawdzać, przyznam)). -- \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\. |
|
Data: 2009-11-14 15:54:10 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
C-16 + T-22 | |
Dnia 14.11.2009 15:30 użytkownik Mariusz Kruk napisał :
A nie lepiej byłoby B-3/B-4? (ATSD, to obowiązuje motorowery, czy nie? Nie, nie lepiej, bo takie znaki stawia się przy jezdni. Jeśli postawiono by takie znaki, to piesi straciliby chodnik. Tak nawiasem mówiąc po co w ogóle stawiać takie znaki, skoro zakaz ruchu z definicji obowiązuje na chodniku i nic nowego nie wnoszą? -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-11-14 21:22:02 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
C-16 + T-22 | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikołaj "Miki" Menke"
A nie lepiej byłoby B-3/B-4? (ATSD, to obowiązuje motorowery, czy nie?Nie, nie lepiej, bo takie znaki stawia się przy jezdni. Jeśli postawiono by takie znaki, to piesi straciliby chodnik. Jeśli nie ma chodnika, mają prawo chodzić po jezdni. Nihil novi. Ewentualnie można zakaz postawić przy "jezdni właściwej". Tak nawiasem mówiąc po co w ogóle stawiać takie znaki, skoro zakaz ruchu z definicji obowiązuje na chodniku i nic nowego nie wnoszą? Po to, żeby poruszać się mogli rowerzyści. (nie, kombinacja C-16+T22 do mnie nie mówi, jak już pisałem). -- Kruk@ -\ | }-> epsilon.eu.org | http:// -/ | | |
|
Data: 2009-11-14 21:42:40 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
C-16 + T-22 | |
Dnia 14.11.2009 21:22 użytkownik Mariusz Kruk napisał :
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikołaj "Miki" Menke" Czytaj ze zrozumieniem co piszę. Powtarzam - piesi straciliby chodnik. Tak nawiasem mówiąc po co w ogóle stawiać takie znaki, skoro zakaz ruchu z definicji obowiązuje na chodniku i nic nowego nie wnoszą? Ale przecież B-3 i B-4 nie znoszą zakazu poruszania się po chodniku. A kombinacja C-16+T-22 jest przejrzysta i zrozumiała do bólu, już lepiej się tego nie da oznakować. Poza tym kiedyś już pisano tutaj jaki jest sens znaku C-16, teoretycznie to jest znak nakazu, praktycznie służy do wykluczenia ruchu pojazdów. Zauważ, że wiele znaków ma w ten sam sposób zamieszane znaczenie i nikt się tego nie czepia. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-11-15 09:32:00 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
C-16 + T-22 | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikołaj "Miki" Menke"
Czytaj ze zrozumieniem co piszę. Powtarzam - piesi straciliby chodnik.Jeśli nie ma chodnika, mają prawo chodzić po jezdni. Nihil novi.A nie lepiej byłoby B-3/B-4? (ATSD, to obowiązuje motorowery, czy nie?Nie, nie lepiej, bo takie znaki stawia się przy jezdni. Jeśli postawiono by takie znaki, to piesi straciliby chodnik. Ależ czytam. Bez chodnika piesi mają prawo chodzić po jezdni. Dlatego nie tracą chodnika w sensie praktycznym. Tracą go tylko w sensie formalnym. (co ma jeszcze ten aspekt, że to piesi mają uważać na rowerzystów, a nie odwrotnie) Ale przecież B-3 i B-4 nie znoszą zakazu poruszania się po chodniku. A kombinacja C-16+T-22 jest przejrzysta i zrozumiała do bólu,Tak nawiasem mówiąc po co w ogóle stawiać takie znaki, skoro zakaz ruchu z definicji obowiązuje na chodniku i nic nowego nie wnoszą?Po to, żeby poruszać się mogli rowerzyści. Właśnie nie jest. Jest nielogiczna. Zwróć uwagę, że jest to znak nakazu, a więc jego podstawową funkcją jest nakaz poruszania się pieszych po danej drodze. I ten nakaz nie dotyczy rowerzystów. To jest po prostu brzydkie rozwiązanie. (tak, zdaję sobie sprawę z implikowanego przez ten nakaz zakazu, ale po prostu uważam, że to jest paskudne rozwiązanie). już lepiej się tego nie da oznakować. Poza tym kiedyś już pisano tutaj jaki jest sens znaku C-16, teoretycznie to jest znak nakazu, praktycznie służy do wykluczenia ruchu pojazdów. Dlaczego zatem w ten sposób nie zinterpretujesz np. D-42 z następującym po nim B-34 albo B-42? Zauważ, że wiele znaków ma w ten sam sposób zamieszane znaczenie i nikt się tego nie czepia. Bo nie robi się takich manewrów jak np. opisany przeze mnie powyżej. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-11-15 12:28:41 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
C-16 + T-22 | |
Dnia 15.11.2009 09:32 użytkownik Mariusz Kruk napisał :
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikołaj "Miki" Menke" Wreszcie pojąłeś. A przecież w tym rozwiązaniu chodzi tylko o dopuszczenie rowerów na chodniku, a nie o pokazanie pieszym, żeby spier... Ale przecież B-3 i B-4 nie znoszą zakazu poruszania się po chodniku. A kombinacja C-16+T-22 jest przejrzysta i zrozumiała do bólu, Ależ masz problemy. Tak się już umówiono, że ten zakaz będzie w formie znaku nakazu i słusznie, bo tak jest wygodniej. Ale jak już pisałem, wiele znaków ma podobnie zamieszane znaczenie i nie da się tego uniknąć i jakoś nikt się tego nie czepia, bo to jest naturalne i wygodne. W szczególności ujawnia się to właśnie przy znakach zakazu i nakazu, jeśli pamiętasz coś z logiki, to nie powinno Ci być trudno to sobie uzmysłowić. Dlaczego zatem w ten sposób nie zinterpretujesz np. D-42 z następującym Weź wreszcie zadaj sobie trochę trudu i poczytaj przepisy, to naprawdę nie boli. Zauważ, że wiele znaków ma w ten sam sposób zamieszane znaczenie i nikt się tego nie czepia. J.w. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-11-15 12:57:02 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
C-16 + T-22 | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikołaj "Miki" Menke"
Wreszcie pojąłeś.Ależ czytam. Bez chodnika piesi mają prawo chodzić po jezdni. DlategoCzytaj ze zrozumieniem co piszę. Powtarzam - piesi straciliby chodnik.Jeśli nie ma chodnika, mają prawo chodzić po jezdni. Nihil novi.A nie lepiej byłoby B-3/B-4? (ATSD, to obowiązuje motorowery, czy nie?Nie, nie lepiej, bo takie znaki stawia się przy jezdni. Jeśli postawiono by takie znaki, to piesi straciliby chodnik. Ależ ja sobie zdaję z tego sprawę od początku. A przecież w tym rozwiązaniu chodzi tylko o dopuszczenie rowerów na chodniku, a nie o pokazanie pieszym, żeby spier... Ale kto im każe spier...? Ależ masz problemy. Tak się już umówiono, że ten zakaz będzie w formie znaku nakazu i słusznie, bo tak jest wygodniej.Ale przecież B-3 i B-4 nie znoszą zakazu poruszania się po chodniku. A kombinacja C-16+T-22 jest przejrzysta i zrozumiała do bólu,Właśnie nie jest. Jest nielogiczna. Zwróć uwagę, że jest to znak nakazu, Nie, to jest po prostu paskudne. W kwestiach czysto "estetycznych". "Zakaz formie nakazu" - przecież to bzdura. Ale jak już pisałem, wiele znaków ma podobnie zamieszane znaczenie i nie da się tego uniknąć i jakoś nikt się tego nie czepia, bo to jest naturalne i wygodne. W szczególności ujawnia się to właśnie przy znakach zakazu i nakazu, jeśli pamiętasz coś z logiki, to nie powinno Ci być trudno to sobie uzmysłowić. Dziwne, że większość znaków jednak jest we właściwej formie. Dlaczego np. D-33 nie jest "nakazem jazdy nie szybciej niż"? Dlaczego zatem w ten sposób nie zinterpretujesz np. D-42 z następującymWeź wreszcie zadaj sobie trochę trudu i poczytaj przepisy, to naprawdę nie boli. No co Ty, przecież przepisy ogólne stawiają zakaz przekraczania prędkości, który to zakaz powinno znieść D-42. -- [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [ Kruk@epsilon.eu.org ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] |
|
Data: 2009-11-15 14:03:54 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
C-16 + T-22 | |
Dnia 15.11.2009 12:57 użytkownik Mariusz Kruk napisał :
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikołaj "Miki" Przepisy. Dziwne, że większość znaków jednak jest we właściwej formie. Jeśli zastosowałbym Twój tok rozumowania, to jestem w stanie udowodnić Ci, że ponad połowa znaków nie jest we właściwej formie. Dlaczego np. D-33 nie jest "nakazem jazdy nie szybciej niż"? Chyba B-33? No właśnie, dlaczego? A dlaczego C-14 nie jest zakazem jazdy wolniej niż x? Dlaczego B-36 nie jest nakazem kontynuowania jazdy? Itd. Powtarzam - jeśli pamiętasz coś z logiki, to nie powinno Ci być trudno to sobie uzmysłowić. Dlaczego zatem w ten sposób nie zinterpretujesz np. D-42 zWeź wreszcie zadaj sobie trochę trudu i poczytaj przepisy, to Kiedy wreszcie doczytasz przepisy? Bo na razie widzę, że nie mamy o czym dyskutować. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-11-16 09:13:46 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
C-16 + T-22 | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikołaj "Miki" Menke"
Przepisy.A przecież w tym rozwiązaniu chodzi tylko o dopuszczenie rowerów naAle kto im każe spier...? Rze co? Jak nie ma chodnika, pieszym wolno chodzić jezdnią, nieprawdaż? Dziwne, że większość znaków jednak jest we właściwej formie.Jeśli zastosowałbym Twój tok rozumowania, to jestem w stanie udowodnić Zastanów się dlaczego C-13 nie jest znakiem informacyjnym. Czyżby dlatego, że jego funkcją jest _nakaz_ jazdy po tej drodze? Zważ, że np. D-3 nie jest nakazem, tylko znakiem informacyjnym. Dlaczego np. D-33 nie jest "nakazem jazdy nie szybciej niż"?Chyba B-33? Tak, masz rację. No właśnie, dlaczego? A dlaczego C-14 nie jest zakazem jazdy Poczekaj, ale nie widzę dlaczego z dwu równoważnych sformułowań tego samego nakazu/zakazu jedno miałoby być bardziej uprawnione niż drugie, pomijając zupełnie arbitralny wybór. Kiedy wreszcie doczytasz przepisy? Bo na razie widzę, że nie mamy o czymNo co Ty, przecież przepisy ogólne stawiają zakaz przekraczania prędkości, który to zakaz powinno znieść D-42.Dlaczego zatem w ten sposób nie zinterpretujesz np. D-42 zWeź wreszcie zadaj sobie trochę trudu i poczytaj przepisy, to Mikołaj, ja od początku przecież nie piszę o przepisach jako takich, bo rozumiem formalny sens kombinacji C-16+T-22. Chodzi mi o "logiczną estetykę". -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-11-16 12:11:31 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
C-16 + T-22 | |
Dnia 16.11.2009 09:13 użytkownik Mariusz Kruk napisał :
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikołaj "Miki" Menke" To po co nam chodniki?! Dziwne, że większość znaków jednak jest we właściwej formie.Jeśli zastosowałbym Twój tok rozumowania, to jestem w stanie udowodnić Przecież już Ci to pisałem. Wiele znaków ma pomieszane znaczenie i ich forma to pewna umowa. No właśnie, dlaczego? A dlaczego C-14 nie jest zakazem jazdy Kolejny raz - taka jest umowa. Bo chyba tak prostą rzecz jak to, że gdy jest kilka rozwiązań, to trzeba umówić się na jedno, to jesteś w stanie zrozumieć? Mikołaj, ja od początku przecież nie piszę o przepisach jako takich, bo Rozumiem, że masz jakąś lepszą "logiczną estetykę"? Pochwal się zatem, zamiast tylko czepiać się istniejącego rozwiązania. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-11-16 12:22:27 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
C-16 + T-22 | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikołaj "Miki" Menke"
To po co nam chodniki?!Rze co? Jak nie ma chodnika, pieszym wolno chodzić jezdnią, nieprawdaż?Przepisy.A przecież w tym rozwiązaniu chodzi tylko o dopuszczenie rowerów naAle kto im każe spier...? Może to praktyczniejsze _w ogólnym przypadku_, niż stawianie pierdyliarda zakazów? Przecież już Ci to pisałem. Wiele znaków ma pomieszane znaczenie i ich forma to pewna umowa.Zastanów się dlaczego C-13 nie jest znakiem informacyjnym. CzyżbyDziwne, że większość znaków jednak jest we właściwej formie.Jeśli zastosowałbym Twój tok rozumowania, to jestem w stanie udowodnić Owszem. Po prostu dobrze byłoby gdyby to jeszcze miało jakiś sens. Kolejny raz - taka jest umowa. Bo chyba tak prostą rzecz jak to, że gdy jest kilka rozwiązań, to trzeba umówić się na jedno, to jesteś w stanie zrozumieć?No właśnie, dlaczego? A dlaczego C-14 nie jest zakazem jazdyPoczekaj, ale nie widzę dlaczego z dwu równoważnych sformułowań tego Oczywiście. Tylko dlaczego uważasz, że fakt, że C-13 nie jest znakiem informacyjnym jest bez znaczenia? Mikołaj, ja od początku przecież nie piszę o przepisach jako takich, boRozumiem, że masz jakąś lepszą "logiczną estetykę"? Pochwal się zatem, zamiast tylko czepiać się istniejącego rozwiązania. Pisałem już - Zakaz dla pojazdów samochodowych i motocykli. -- \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\. |
|
Data: 2009-11-16 13:59:28 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
C-16 + T-22 | |
Dnia 16.11.2009 12:22 użytkownik Mariusz Kruk napisał :
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikołaj "Miki" Menke" Rowery na chodniku to nie jest ogólny przypadek, przynajmniej na razie. Oczywiście. Tylko dlaczego uważasz, że fakt, że C-13 nie jest znakiem U-mo-wa. Powtórz: u-mo-wa. Mikołaj, ja od początku przecież nie piszę o przepisach jako takich, boRozumiem, że masz jakąś lepszą "logiczną estetykę"? Pochwal się zatem, zamiast tylko czepiać się istniejącego rozwiązania. Albo czytasz wybiórczo, albo nie rozumiesz co czytasz. Kolejny raz: te znaki stawia się przy jezdni. A w rozwiązaniu naszym nie chodzi o wypieprzenie pieszych, lecz o dopuszczenie ruchu rowerów na chodniku. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-11-16 14:03:38 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
C-16 + T-22 | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mikołaj "Miki" Menke"
Rowery na chodniku to nie jest ogólny przypadek, przynajmniej na razie.Może to praktyczniejsze _w ogólnym przypadku_, niż stawianieTo po co nam chodniki?!Rze co? Jak nie ma chodnika, pieszym wolno chodzić jezdnią, nieprawdaż?Przepisy.A przecież w tym rozwiązaniu chodzi tylko o dopuszczenie rowerów naAle kto im każe spier...? Zgadza się. Twój punkt będący? Oczywiście. Tylko dlaczego uważasz, że fakt, że C-13 nie jest znakiemU-mo-wa. Powtórz: u-mo-wa. Nie przypominam sobie żeby się ktoś ze mną umawiał. Albo czytasz wybiórczo, albo nie rozumiesz co czytasz. Kolejny raz: te znaki stawia się przy jezdni. A w rozwiązaniu naszym nie chodzi o wypieprzenie pieszych, lecz o dopuszczenie ruchu rowerów na chodniku.Pisałem już - Zakaz dla pojazdów samochodowych i motocykli.Mikołaj, ja od początku przecież nie piszę o przepisach jako takich, boRozumiem, że masz jakąś lepszą "logiczną estetykę"? Pochwal się zatem, zamiast tylko czepiać się istniejącego rozwiązania. Albo czytasz wybiórczo, albo nie rozumiesz co czytasz. Gdy nie ma chodnika, piesi mogą poruszać się jezdnią, więc nikt ich stamtąd nie "wypieprzy". -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-11-16 14:09:49 | |
Autor: johnkelly | |
C-16 + T-22 | |
Mariusz Kruk pisze:
Albo czytasz wybiórczo, albo nie rozumiesz co czytasz. Gdy nie ma C-16+T-22 ma zastosowanie wobec początku drogi dla pieszych a nie jezdni. Jak nie ma chodnika i pobocza, to piesi chodzą po jezdni. Chcesz postawić swoje znaki i zakazać każdego innego ruchu na drodze poza pieszym i rowerowym? Pozdrawiam Maciej Różalski -- gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ................... blog: www.maciejrozalski.eu ................... |
|
Data: 2009-11-16 14:12:13 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
C-16 + T-22 | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "johnkelly"
Albo czytasz wybiórczo, albo nie rozumiesz co czytasz. Gdy nie maC-16+T-22 ma zastosowanie wobec początku drogi dla pieszych a nie jezdni. Jak nie ma chodnika i pobocza, to piesi chodzą po jezdni. Chcesz postawić swoje znaki i zakazać każdego innego ruchu na drodze poza pieszym i rowerowym? Chyba o to chodziło, nieprawdaż? -- \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\. |
|
Data: 2009-11-16 14:41:03 | |
Autor: johnkelly | |
C-16 + T-22 | |
Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "johnkelly" Tylko ty mi wytłumacz, dlaczego na całej drodze. Pozdrawiam Maciej Różalski -- gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ................... blog: www.maciejrozalski.eu ................... |
|
Data: 2009-11-16 14:49:35 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
C-16 + T-22 | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "johnkelly"
Tylko ty mi wytłumacz, dlaczego na całej drodze.Chyba o to chodziło, nieprawdaż?Albo czytasz wybiórczo, albo nie rozumiesz co czytasz. Gdy nie maC-16+T-22 ma zastosowanie wobec początku drogi dla pieszych a nie jezdni. Jak nie ma chodnika i pobocza, to piesi chodzą po jezdni. Chcesz postawić swoje znaki i zakazać każdego innego ruchu na drodze poza pieszym i rowerowym? Hmm... C-16+T-22 działa w tym względzie inaczej? Poważnie pytam. Jeśli tak, proszę o źródło. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-11-16 14:57:36 | |
Autor: johnkelly | |
C-16 + T-22 | |
Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "johnkelly" (W skrócie) Warunki techniczne znaków? Chyba, że dokonujesz właśnie dość rewolucyjnej interpretacji, że C-16 postawiony na początku ciągu dotyczy CAŁEJ drogi, czyli chodników i jezdni. Pozdrawiam Maciej Różalski -- gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ................... blog: www.maciejrozalski.eu ................... |
|
Data: 2009-11-16 15:00:19 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
C-16 + T-22 | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "johnkelly"
(W skrócie) Warunki techniczne znaków?Hmm... C-16+T-22 działa w tym względzie inaczej? Poważnie pytam. JeśliTylko ty mi wytłumacz, dlaczego na całej drodze.Chyba o to chodziło, nieprawdaż?Albo czytasz wybiórczo, albo nie rozumiesz co czytasz. Gdy nie maC-16+T-22 ma zastosowanie wobec początku drogi dla pieszych a nie jezdni. Jak nie ma chodnika i pobocza, to piesi chodzą po jezdni. Chcesz postawić swoje znaki i zakazać każdego innego ruchu na drodze poza pieszym i rowerowym? A nie w skrócie? -- Kruk@ -\ | }-> epsilon.eu.org | http:// -/ | | |
|
Data: 2009-11-16 15:17:52 | |
Autor: johnkelly | |
C-16 + T-22 | |
Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "johnkelly" Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Na prawdę musiałem to wszystko wklikać? Pozdrawiam Maciej Różalski -- gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ................... blog: www.maciejrozalski.eu ................... |
|
Data: 2009-11-16 15:52:28 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
C-16 + T-22 | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "johnkelly"
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.A nie w skrócie?(W skrócie) Warunki techniczne znaków?Hmm... C-16+T-22 działa w tym względzie inaczej? Poważnie pytam. JeśliTylko ty mi wytłumacz, dlaczego na całej drodze.Chyba o to chodziło, nieprawdaż?Albo czytasz wybiórczo, albo nie rozumiesz co czytasz. Gdy nie maC-16+T-22 ma zastosowanie wobec początku drogi dla pieszych a nie jezdni. Jak nie ma chodnika i pobocza, to piesi chodzą po jezdni. Chcesz postawić swoje znaki i zakazać każdego innego ruchu na drodze poza pieszym i rowerowym? Myślałem, że przekleisz mi konkretny przepis. Wiem jak się nazywa rozporządzenie. -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b Kruk@epsilon.eu.org d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2009-11-16 16:10:06 | |
Autor: johnkelly | |
C-16 + T-22 | |
Mariusz Kruk pisze:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Więc co ci przeszkadza samemu znaleźć? Pozdrawiam Maciej Różalski -- gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ................... blog: www.maciejrozalski.eu ................... |
|
Data: 2009-11-16 16:34:50 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
C-16 + T-22 | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "johnkelly"
Więc co ci przeszkadza samemu znaleźć?Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.Myślałem, że przekleisz mi konkretny przepis. Wiem jak się nazywa To nie ja przytaczam tu argument, że C-16 działa jakoś inaczej niż reszta znaków. Wypadałoby to czymś poprzeć. -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b Kruk@epsilon.eu.org d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2009-11-16 22:14:12 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
C-16 + T-22 | |
On Mon, 16 Nov 2009, johnkelly wrote:
Mariusz Kruk pisze: Skąd wziąłeś założenie, że znak dotyczy całej drogi? B-1 dotyczy drogi (zapisali). Przy B-2 mamy (w rozporządzeniu) "drogi lub jezdni", kolejne znaki (za wyjątkiem B-9) nie zawierają określenia, czego dotyczą. IMVHO pozwala to wyciągnąć wniosek, że dotyczą tym samym "miejsca", "miejsca za znakiem" - czyli mogą dotyczyć np. zakazu wjazdu na plac, a niekoniecznie drogi. Tym samym (IMVHO) dopuszczalne jest przyjęcie, że dotyczą każdego "wydzielonego paska drogi", a niekoniecznie całej drogi i niekoniecznie wszystkich jezdni z których składa się droga, jak również wszystkich "niejezdni". Z tego wniosek, że znaki o których mowa mogą być postawione np. - przy "pasku jazdy" zrobionym tak, że jest to wyasfaltowane torowisko, po którym między tramwajami *dało* by się przejechać innym pojazdem (i niekoniecznie mowa o rowerze :)), ale organizator ruchu tego nie chce - czegoś co "wygląda jak dodatkowa jezdnia równoległa", ale organizator chce ją przeznaczyć tylko dla określonych pojazdów Żeby-nie-było: znak "droga dla pieszych" wsparty tabliczką ma jedną wielokroć przytaczaną zaletę: jest CZYTELNY i z tym się zgadzam. Sprawa sprzeczności z logiką i przepisami jest wtórna :) IMVHO, do czego należałoby dążyć, to: - do ustanowienia znaku "dopuszczony ruch rowerowy na chodniku" ALBO: - formalnej legalizacji tabliczki do znaku, z wprowadzeniem opisu do rozporzązenia, zmieniającego znaczenie znaku. Być może powinna to byc *inna* tabliczka, nie "nie dotyczy"! (tabliczka powinna mieć znaczenie "dotyczy, mogą"). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-11-17 08:59:14 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
C-16 + T-22 | |
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message
Żeby-nie-było: znak "droga dla pieszych" wsparty tabliczką ma czytelny to jest znak niemiecki. Bezpośredni przeszczep na nasz grunt jest rzeczywiście mocno konfundujący dla kogoś nieobeznanego bliżej z tematem "nieobowiązkowych śmieszek" (o sprzeczności z logiką i przepisami nie wspominając). Być może powinna to byc *inna* tabliczka, nie "nie dotyczy"! albo np. "dozwolone". A może po prostu sam piktogram roweru? Do tego, tak czy inaczej, stosowne objaśnienie zastosowania tego znaku w rozporządzeniu. pozdr |
|
Data: 2009-11-19 21:22:59 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
C-16 + T-22 | |
On Tue, 17 Nov 2009, Wojtek Paszkowski wrote:
Żeby-nie-było: znak "droga dla pieszych" wsparty tabliczką ma Ma ktoś pod ręką gotowy link, ew. ichnią nazwę/opis tego znaku, żeby w razie potrzeby łatwo dawało się odszukać? albo np. "dozwolone". A może po prostu sam piktogram roweru? Wydawało by się rozsądne. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-11-13 20:08:48 | |
Autor: jacek duma | |
C-16 + T-22 | |
johnkelly pisze:
Ktoś kiedyś podawał linka do zdjęcia oznakowania "droga dla pieszych" + "nie dotyczy rowerów". Bodajże była to fotka z Krakowa i inna chyba z wybrzeża. Czy dobra dusza mogłaby podesłać mi te zdjęcia na priw, albo wrzucić linka tutaj wraz z opisem miejsca?O ile mnie pamięć nie myli jest na Bora Komorowskiego, przy przystanku naprzeciwko Krokusa w stronę Nowej Huty. Jeśli nikt Ci nie dostarczy zdjęcia, mogę obiecać, że jadąc do pracy wezmę aparat i zrobię zdjęcie. jd |
|
Data: 2009-11-13 21:14:54 | |
Autor: johnkelly | |
C-16 + T-22 | |
jacek duma pisze:
johnkelly pisze: Będę wdzięczny. Im więcej, tym lepiej. Maciek |
|
Data: 2009-11-13 22:07:01 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
C-16 + T-22 | |
"johnkelly" <johnkelly@wp.pl> wrote in message news:hdk8ti$nrh$1inews.gazeta.pl...
Ktoś kiedyś podawał linka do zdjęcia oznakowania "droga dla pieszych" + "nie dotyczy rowerów". Bodajże była to fotka z Krakowa i inna chyba z wybrzeża. Rumia, ul. Gdyńska: http://picasaweb.google.com/wpaszk/PseudoInfraRowerowa#5361366020794477442 Rzekomo trochę więcej ma tego być (a może już i jest). Rumia to chyba też jedyna miejscowość w PL, gdzie dość niefortunne śmieszki zostały zlikwidowane. pozdr |
|
Data: 2009-11-13 22:16:55 | |
Autor: johnkelly | |
C-16 + T-22 | |
Wojtek Paszkowski pisze:
Rumia, ul. Gdyńska: Dzięki :). -- Maciej "johnkelly" Różalski ..... gg:1716136 ..... johnkelly(at)wp.pl blog: www.maciejrozalski.eu ......................................... |
|
Data: 2009-11-13 23:30:29 | |
Autor: arturbac | |
C-16 + T-22 | |
Wojtek Paszkowski pisze:
"johnkelly" <johnkelly@wp.pl> wrote in message news:hdk8ti$nrh$1inews.gazeta.pl... Bynajmniej nie same, tj z inicjatywy urzędników :-) |
|
Data: 2009-11-22 02:20:40 | |
Autor: arturbac | |
C-16 + T-22 | |
arturbac pisze:
Wojtek Paszkowski pisze: I już mamy kontratak Pani która Burmistrz wyrzuciła ze spotkania na które mnie zaprosiła w sprawie dróg rowerowych i zaistniałej sytuacji likwidacji tych tworów tj zmiany na C-16+T-22. ;-) http://www.dziennikbaltycki.pl/fakty24/187283,rumia-trasa-rowerowa-nie-dla-rowerow,id,t.html |
|
Data: 2009-11-14 00:10:03 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
C-16 + T-22 | |
Dnia 13.11.2009 19:35 użytkownik johnkelly napisał :
Ktoś kiedyś podawał linka do zdjęcia oznakowania "droga dla pieszych" + "nie dotyczy rowerów". Bodajże była to fotka z Krakowa i inna chyba z wybrzeża. Czy dobra dusza mogłaby podesłać mi te zdjęcia na priw, albo wrzucić linka tutaj wraz z opisem miejsca? W Krakowie jest tego całkiem sporo, na pewno na dużym odcinku wzdłuż Alei Pokoju. Oprócz tego chyba też na Bora-Komorowskiego. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-11-14 01:04:05 | |
Autor: kantek | |
C-16 + T-22 | |
Użytkownik "johnkelly" <johnkelly@wp.pl> napisał w wiadomości news:hdk8ti$nrh$1inews.gazeta.pl... Ktoś kiedyś ... http://ww6.tvp.pl/6287,20091005934396.strona http://ww6.tvp.pl/6287.dzialy |
|
Data: 2009-11-14 11:06:10 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
C-16 + T-22 | |
"kantek" <kantek@tral.pl> wrote in message news:hdks6m$726$1news.onet.pl... http://ww6.tvp.pl/6287,20091005934396.strona oblaboga, do czego to dochodzi - pan z rady bezpieczeństwa ruchu drogowego uczy jak pokonywać przejścia dla pieszych bez zsiadania z roweru... pozdr |
|
Data: 2009-11-14 13:55:57 | |
Autor: marines | |
C-16 + T-22 | |
oblaboga, do czego to dochodzi - pan z rady bezpieczeństwa ruchu drogowego uczy jak ... jak dla mnie to tan pan jak i twórcy programu zrobili kawał dobrej roboty podoba mi się to, pościągam i po wyrzuceniu elementów typowo krokowskich wyjdzie super film instruktażowy pozdr. marines -- |
|
Data: 2009-11-16 10:45:30 | |
Autor: Jan Cytawa | |
C-16 + T-22 | |
Wojtek Paszkowski napisał:
oblaboga, do czego to dochodzi - pan z rady bezpieczeństwa ruchu drogowego uczy jak pokonywać przejścia dla pieszych bez zsiadania z roweru... jest to dowod na to, ze obowiazujace przepisy sa nieprzystajace do zycia i wadliwe. Pan sie zachowuje bardzo racjonalnie i gdyby wszyscy tak postepowali to bylby raj na ziemi. "Przejazdoskok " przez przejscie dla pieszych chyba jest dozwolony. W koncu w PORD nie ma zakazu przeskakiwania jedna noga po przejsciu dla pieszych i nigdzie tez nie ma napisane gdzie sie ma znajdowac rower w czasie takiego skoku. Moze byc miedzy nogami. Jan Cytawa |