C4 Picasso Grand vs. S-Max

Data: 2009-03-07 15:09:07
Autor: JG
C4 Picasso Grand vs. S-Max
Lipo-hey pisze:
Który z powyższych byście wybrali?
dla 4-osobowej rodziny, raczej jazda w mieście ale czasem gdzieś dalej
jeśli diesel to silnik PSA, ale preferuję benzynę
zupełnie nie zależy mi na 7 siedzeniach
mam na mysli używany
Oba wydają sie być fajne. Jakoś fajniejszy w środku wydaje mi się S-Max ale więcej zaufania mam do Citroena. Tym bardziej że trudno trafić na diesla PSA u Forda. No i Citrony wydają się być ciut tańsze.
O Grand Picasso nie mam opinii, za to S-Maxem parędziesiąt tysięcy kilometrów zrobiłem. Głównym problemem jest jak dotąd poziomowanie ksenonów, którego żaden serwis nie jest w stanie dobrze zrobić. Oprócz tego w pierwszym roku pojawiała się usterka ABS, były też drobne problemy z alarmem. Niemniej jednak traktowałem to jako choroby wieku dziecięcego - kupiliśmy samochód w roku premiery.
Z poważnych awarii (to jest 2.0 TDCi) - po ok. 80 tys. km padło koło dwumasowe, wymienione na gwarancji.
Samochód jest poza tym bardzo komfortowy, takiej ilości miejsca z tyłu próżno szukać nawet w samochodach klasy wyższej (A6, które też rozważaliśmy, może się schować). Jeśli jednak szukałbyś diesla, to 2.0 TDCi zapewnia całkiem przyzwoitą dynamikę i niskie spalanie (ok. 6-7 l / 100 km w mieście, przy stopie nie najoszczędniejszej).

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-07 21:31:11
Autor: Worek
C4 Picasso Grand vs. S-Max
Nie zebym sie przyczepial ale po jakim ty miescie jezdzisz ze ci taki silnik pali 6-7 litrwo?

Pozdrawiam

Worek

Data: 2009-03-07 22:01:51
Autor: JG
C4 Picasso Grand vs. S-Max
Worek pisze:
Nie zebym sie przyczepial ale po jakim ty miescie jezdzisz ze ci taki silnik pali 6-7 litrwo?
Po Warszawie.
Staram się tylko nie pchać do miasta w samym szczycie, ale w międzyszczycie i wieczorem takie spalanie jest jak najbardziej realne.

pozdrawiam,
JG

C4 Picasso Grand vs. S-Max