C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza

Data: 2011-12-12 14:10:05
Autor: Franc
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Witam grupę,

Bardzo chciałbym dokonać porównania wymiarów pomiędzy C4, C4 GP a C5
tourer. Wymiary zewnętrzne mogę porównać bez większych problemów. Ale mnie
interesują wymiary wnętrza - i tutaj mam problem.

Strona www.citroen.pl jest tragiczna i oprócz katalogów nic o konkretach
nie ma. Google dają mnóstwo testów, ale o wymiarach w środku cisza.

Na chwilę obecną w C4 się już przestajemy mieścić (na długość i szerokość).
Dwójka dzieci (fotelik przodem + drugi tyłem) i żona siedzi z kolanami
praktycznie na desce. Do tego bagażnik też przecież nie mały, ale bagaży
jest zawsze b. dużo.

Nalapiliśmy się od dłuższego czasu, żeby wymienić C4 na C4 GP, ale skoro to
ta sama płyta, tylko inne pudełko na górze, to może jednak więcej miejsca w
środku nie będzie.

Ma ktoś może takie dane i poratuje spragnionego?

--
Franc

Data: 2011-12-12 13:40:24
Autor: BrunoJ
Franc <sdsf@wp.pl> napisał(a):
[...]

Danych nie mam, ale jesli przymierzasz sie do tak roznych aut jak C4, C4 GP i
C5 Tourer to lepiej przejedz sie do salonu i pomacaj po prostu. To sa zupelnie
rozne auta i numerki nie musza odpowiadac odczuciom. Najwiecej miejsca (realnie i subiektywnie) bedziesz mial w c4 GP. w GP
siedzisz wyzej, nogi wypadaja inaczej niz w 'lezakach'. Do tego ogromny
bagaznik. ale np dziwnie skladane siedzenia w drugim rzedzie. C5 jest wyraznie wiekszy od c4 ale ja osobiscie bylem kombikiem zawiedziony, i
mam wrazenie ze w nowym jest mniej miejsca niz w mk1. Jesli nie przeszkasza ci vanowatosc c4 GP to zdecydowanie najlepszy wybor pod
katem uniwersalnosci i przestrzeni w srodku. Na 4 osoby przemysl  czy na pewno
potrzebujesz GP. Ale znam osoby ktore wola klasyczne kombi od vana, wtedy C5 bedzie lepiej
pasowal. Ja zreszta mam i kombi i vana mimo oczywistych zalet vana kombi mialo
pare plusow, szczegolnie w temacie dlugosci bagaznika, i mam wrazenie ze
latwiej bylo mi sie do kombika spakowac (niekonecznie wiecej, ale jakos
wygodniej). pozdr
Bruno, bydg
Citroen XP'10, ZX Break'97

Data: 2011-12-12 13:44:15
Autor: BrunoJ
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
BrunoJ  <brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): jeszcze tylko dodam ze jesli do tej pory miales zwykle c4, to kazde kombi
nawet tego samego rozmiaru bedzie subiektywnie wieksze, szczegolnie z tylu, z
racji prostego dachu z tylu. pozdr
Bruno

Data: 2011-12-12 15:17:42
Autor: Franc
Dnia Mon, 12 Dec 2011 13:44:15 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):

[...]

Mam zwykłe C4 i dopóki się nie pojawiły małe dzieci, to było OK. Z jednym
też dawaliśmy jakoś radę. Ale teraz przy dwójce to już jest kiepsko. Jak
pomyślę, co się będzie działo przy okazji wyjazdy na Boże Narodzenie to już
jestem chory.
Jest po prostu super-mocno ciasno. Fotele do przodu, bo z tyłu potrzebne
miejsce na foteteliki. Bagażnik też nie jest z gumy. Pakowanie na maxa
pomiędzy fotele, ale...

Dlatego też poszukuję najbardziej subektywnego miernika wnętrza - jego
wymiarów. Zewnętrzne guzik mi dają, bo widzę jakie teraz samochody są
napuchane/napompowane na zewnątrz - a to jakieś przetłoczenia, wytłoczenia
itd. Odnośnie VAN a KOMBI - to nie mam preferencji. Nie miałem, ani nie
jeździełm ani tym, ani tym. Chodzi tylko o wygodę i przestrzeń w środku.

--
Franc

Data: 2011-12-13 14:23:11
Autor: BrunoJ
Franc <sdsf@wp.pl> napisał(a):
> [...]

Jest po prostu super-mocno ciasno. Fotele do przodu, bo z tyłu potrzebne
miejsce na foteteliki. Bagażnik też nie jest z gumy. Pakowanie na maxa
Prawda jest taka ze... auto jest ok, po prostu pakujesz za duzo rzeczy. Kupisz wieksze auto i szybko sie okaze ze tez umiesz je zapakowac po sufit ;-)
Ja tak mialem jak sie przesiadlem ze zwyklego ZXa w kombi, wlasnie z okazji
drugiego dziecka. Przy piewszym wyjezdze wakacyjnym okazalo sie ze kombi tez
za male jest na wszystkie klamoty ;-)

[...]
Roznica jest fundamentalna, zarowno w sposobie wykorzystania przestrzeni jak i
wlasciwosciach trakcyjnych auta. Do tego dochodzi rowniez potencjalna roznica
klas - c4 nawet GP to ciagle kompakt, c5 to klasa srednia. juz pisalem przy innych odpowiedziach. przy 2+2 bylbym sie mocno zastanawial.
W moim konkretnym przypadku nie ma dylematu, mam 2+3. czyli maly van na miasto
i docelowo duzy w trasy. Limuzyne sobie kupie na starosc  ;-) --

Data: 2011-12-13 17:16:42
Autor: p0li
T->Dnia 2011-12-13 15:23:11 niejaki BrunoJ napisał:

[...]

dokładnie :)
ja się śmieje, że moja żona skanię z naczepą potrafiłaby zapełnić na wyjazd
wakacyjny
miałem heczbeka urodziło sie pierwsze dziecko - kupiłem kombi:
http://www.oto.to/gallery/budyn/aak
na wakacje - bagażnik po dach + rowerek na dachu (bo do środka już nie
wszedł
urodziło się drugie dziecko - kupiłem większe kombi:
http://www.oto.to/gallery/cx/PICT0001
na wakacje - bagażnik po dach
urodziło się trzecie dziecko - nie znalazłem odpowiedniego kombi - kupiłem
to: http://www.oto.to/gallery/NV_p0li/02_G

moja żona poradziła sobie i z tym autem:
http://www.oto.to/gallery/NV_p0li/21_G
http://www.oto.to/gallery/NV_p0li/22_G

jakby (tfu tfu) trafiło się czwarte - kupuję scanię -)

W moim konkretnym przypadku nie ma dylematu, mam 2+3. czyli maly van na miasto
i docelowo duzy w trasy. Limuzyne sobie kupie na starosc  ;-)

jacek - polecam ci moje rozwiązanie - tu naprawdę słowo komfort zuskuje
nowe znaczenie - zwłaszcza że z tyłu mam pneumatyke :)
aczkolwiek nie jest to dizelek który wypije 2 kropelki na setke :)

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-12-12 14:29:52
Autor: Agent
[...]

Cordoba i Polo też były kiedyś na wspólnej płycie podłogowej a miejsca chyba raczej było więcej w cordobie

Data: 2011-12-12 16:49:12
Autor: Marek P.
Agent wrote:
[...]

Polo i polo Classic to dwie różne bajki pod względem miejsca a Classic raczej już był podobny do Cordoby.

Data: 2011-12-13 07:11:51
Autor: Agent

Użytkownik "Marek P." <qe@asdfasoip.pl> napisał w wiadomości news:jc57ps$i3f$1inews.gazeta.pl...
Agent wrote:
[...]

Co nie zmienia faktu że miały tą samą płytę podłogową. Natomiast sam pewności nie mam bo nie siedziałem w żadnym aucie poza Cordobą i nie mam porównania.

Data: 2011-12-13 20:52:00
Autor: Marek P.
Agent wrote:
[...]

Ja miałem obydwa i różnica jest wg mnie duża na plus Polo Classic.

Data: 2011-12-12 14:34:16
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 12 Dec 2011 14:10:05 +0100, Franc napisał(a):

Nalapiliśmy się od dłuższego czasu, żeby wymienić C4 na C4 GP, ale skoro to
ta sama płyta, tylko inne pudełko na górze, to może jednak więcej miejsca w
środku nie będzie.

Nie jest ta sama i nigdy nie była. Wszystkie Pikusie od początku budowane są na Berlingo.
Więc Xsara Picasso ma płytę od Berlingo I
C4 Picasso ma płytę od aktualnego Berlingo
GP ma jeszcze ekstra wstawkę z tyłu.

Sporo danych znajdziesz na http://www.cars-data.com

Ale zupełnie nie rozumiem problemu zapakowania 2+2 w takim aucie. Zero
problemów, niezależnie od wieku. 3+2 albo 2+3 to już zaczyna być pewna woltażerka, ale przy elastyczności
Pikusiów zawsze była do załatwienia.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2011-12-12 15:06:54
Autor:
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
[...]

On pisal ze do zwyklego c4 sie nie miesci. Cos w tym jest, ja w prawdzie powozilem ZXem 2+3, ale foteliki zajmuja
naprawde duzo miejsca, ja przekladalem foteliki tak zeby za fotelem kierowcy
miec ten mniejszy, inaczej mialem problem z ustawieniem swojego krzesla
poprawnie. Picasso definitywnie rozwiazalo problem, chociaz momentami ciut
wiecej miejsca z tylu tez by sie przydalo (bardzo zalezy od tego jaki fotelik
jest). Natomiast bagaznik mimo ze robi dobre wrazenie wypada tak sobie w
porownaniu do ZX kombi (odpowiednio Xsara kombi, c4 kombi niestety nie bylo, a
szkoda bo mysle ze sprzedawalby sie baaardzo dobrze). W dalszym ciagu polecam przebiezke do salonu i przymiarke. Ja przymierzalem
sie do C5 tourera z fotelikami. Rowniez dlatego ze wymiary wnetrza ktore
znajdziesz niekoniecznie wykazuja wszystkie wypuklosci do srodka (raczki,
korbki, duperelki). W przypadku C5 zwroc uwage na przetloczone tylne siedzenie
(jesli ktos mialby siedziec po srodku), w przypadku C4 GP sprawdz dobrze
zakres przesuwalnosci foteli. nie pamietam teraz dokladnie, ale wiec ze mi cos
nie pasowalo wlasnie z drugim rzedem. mimo ze van to ciagle tylko kompakt. Tak
naprawde wygodne bylo dopiero C8, ale juz nie do kupienia u nas. --
pozdr
BrunoJ

Data: 2011-12-12 15:16:23
Autor: Waldek Godel
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Dnia Mon, 12 Dec 2011 15:06:54 +0000 (UTC), brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl
napisał(a):

jest). Natomiast bagaznik mimo ze robi dobre wrazenie wypada tak sobie w
porownaniu do ZX kombi (odpowiednio Xsara kombi, c4 kombi niestety nie bylo, a
szkoda bo mysle ze sprzedawalby sie baaardzo dobrze).

No właśnie.. wrażenie jest takie sobie. A później pakujesz, pakujesz i
zapakować nie możesz. Ma 560 litrów

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

Data: 2011-12-12 16:09:23
Autor: omega_fan
[...]

Kup sobie S-Maxa albo Galaxy, silniki diesla te same, z miejscem na
pewno nie będzie problemu, no i mniejszy wstyd na mieście ;)

Data: 2011-12-12 16:35:32
Autor: AL
W dniu 2011-12-12 16:09, omega_fan pisze:

[...]

bo (chodzi o ten wstyd)?

Osobiscie wolalbym C8 miast Galaxy (ale jak ktos wspomnial nowki C8 juz nie uswiadczysz)

S-max jest fajny (nawet bardzo) - ale IMHO laqdniejszy i wygodniejszy jest akurat C4GP - choc optycznie bardziej podoba mi sie ciut mniejszy C4P.
Ale wszystko kwestia gustu.

W kazdym razie C4GP na pewno bedzie bardziej 'ladowalny' i uniwersjalny niz C5 Tourer (brrr - co za nazwa - mogli zostac przy poprzedniej 'Break')

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-12-12 15:45:58
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 12 Dec 2011 16:35:32 +0100, AL napisał(a):

niz C5 Tourer (brrr - co za nazwa - mogli zostac przy poprzedniej 'Break')

NEINNNNNN!!!! Scheisse....

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

Data: 2011-12-12 20:43:50
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 12-12-2011 o 16:35:32 AL <adam@skads.tam> napisał(a):

S-max jest fajny (nawet bardzo) - ale IMHO laqdniejszy i wygodniejszy  jest akurat C4GP -

Jeździłeś nimi? - mam od roku C4GP i IMHO ładniejszy a już szczególnie  wygodniejszy jest S-max....

choc optycznie bardziej podoba mi sie ciut mniejszy C4P.

A tego to już zupełnie nie rozumiem ... wg. mnie to totalna kicha, jak  C4GP jeszcze jako tako wygląda - C4P (zwłasza na kołach 15") nie wygląda  wcale.

Ale wszystko kwestia gustu.

Pewnie dla tego.

Pzdr
TG

Data: 2011-12-12 22:33:22
Autor: AL
W dniu 2011-12-12 20:43, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

tak - nie zbyt duzo i nie po tych samych trasach.
S-max - jak pamietam, wydawal sie bardziej dynamiczny, ale wnetrze bardziej podobalo mi sie w C4GP - zwlaszcza te dwukolorowe.
Ogolnie lubie jasne wnetrze i jasna tapicerke. Ciemna/czarna tapicerka sprawia bardzo przygnebia, a jak widze czarna tapicerke z elementami/wstawkami srebrnymi imitujacymi aluminium - to chce mi sie rzygac na sam widok.
Fotele podobne pod wzgl. wygody.

[...]

o ile wiem (jak sie interesowalem zakupem) - to C4P i C4GP bylo oferowane na min. 16" kolach (w wersjach bogatszych: 17").
W zwyklej C4 sa standardowo 16" kolka.

A C4P jak ladnie wykonczone (pakiet stylistyczny + lakierowanie dwukolorowe) naprawde IMHO ladnie sie prezentuje.
Niestety w PL najczesciej wersje najubozsze sie spotyka.

Ale wszystko kwestia gustu.

Pewnie dla tego.

de gustimus non disputanta :)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-12-13 16:53:53
Autor: omega_fan
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Kup sobie S-Maxa albo Galaxy, silniki diesla te same, z miejscem na
pewno nie będzie problemu, no i mniejszy wstyd na mieście ;)

bo (chodzi o ten wstyd)?

Żartowałem... z zewnątrz jeszcze jako tako wygląda. Za to za kółkiem...
łomatko.

Osobiscie wolalbym C8 miast Galaxy (ale jak ktos wspomnial nowki C8 juz
nie uswiadczysz)

To dopiero jest syf. Zegary na środku, siedzenia miękkie i niewygodne...
jechałem taką taksówką kiedyś i tylko mnie to utwierdziło w przekonaniu,
że to beznadziejne auto. Jedyna fajna rzecz to odsuwane boczne drzwi.

Galaxy wygląda jak normalny samochód i nie mam ochoty puścić pawia za
każdym razem kiedy biorę w ręce kierownicę z nieobracającym się środkiem
i nie dostaję nerwicy w poszukiwaniu różnych wyświetlaczy rozrzuconych
po kabinie przez szalonego projektanta.

[...]

Każdy większy Van będzie lepszy dla rodziny niż kombi, w szczególności
jak trzeba z tyłu zmieścić 3 foteliki (wiem, że wątkotwórca ma 2).

Data: 2011-12-12 17:33:28
Autor: czak norris
W dniu 2011-12-12 14:10, Franc pisze:
Bardzo chciałbym dokonać porównania wymiarów pomiędzy C4, C4 GP a C5
tourer. Wymiary zewnętrzne mogę porównać bez większych problemów. Ale mnie
interesują wymiary wnętrza - i tutaj mam problem.

Chyba najprościej będzie się udać do dealera i porównać na żywo w którym z w/w aut będzie wam lepiej/wygodniej, zwłaszcza że w Twoim przypadku wszystkie modele znajdziesz w tym samym salonie.

Brandzlowanie powietrza liczbami [tzw. luftbrandzlung - to dla młodszych stażem ;)] nie pomoże Ci IMHO w tym przypadku.

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)

Data: 2011-12-12 20:48:52
Autor: uciu
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Strona www.citroen.pl jest tragiczna i oprócz katalogów nic o konkretach
nie ma.

skoro nawet strony nie umieją zrobić to pomysl jakie sa auta...

a tak przy okazji - kumpel w pracy miał c4P przez 6 miesięcy - sprzedałby szybciej ale musiałby podatek zapłacić.
W aucie posypała się elektronika (zaczeło się się od tego że padł aku) i zaden serwis po normalnych kosztach nie chciał tego ruszać. Auto było kupione roczne z salonu z przebiegiem cos koło 30kkm - sprzedał jak miała 34kkm wiecej nie dał rady zrobić:-)

-> tak jak szybko wpadł na pomysł by kupić cytryne (bo znalazł ją przez przypadek) tak szybko tego żałował;-)

Ogolnie francyzy mi się podobają mają fajna stylistyką ale z jakością/trwałością jest różnie, wiec wole nudniejsze auta:-)

uciu

Data: 2011-12-12 21:58:21
Autor: adam
[...]

Kupil roczne i nie mial gwarancji?
Pzdr
Adam

Data: 2011-12-13 18:56:12
Autor: uciu
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Kupil roczne i nie mial gwarancji?

roczne w salonie w niemczech(import prywantny, bez posredników) a w polsce sie na niego wypieli

tak firma dba o wizerunek...

uciu

Data: 2011-12-14 02:53:59
Autor: ALdroid
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Dnia Tue, 13 Dec 2011 18:56:12 +0100, "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> naskrobał przy słoiku:
> Kupil roczne i nie mial gwarancji?

roczne w salonie w niemczech(import prywantny, bez posrednikĂłw) a w
polsce
sie na niego wypieli

tak firma dba o wizerunek...

Cos krecisz, albo Twoj znajomy kreci.
Auto kupione we Francji - sprowadzone po roku i bez problemu w polskim ASO jest obslugiwane tak jakby kupiono je w PL.

Nie widze podstaw, by jesli auto nie bylo wyzlomowane w Niemczech, w Polsce nie chciano uwzglednic reklamacji dla auta, ktore winno miec na terenie EU min. 2 lata gwarancji.

--
AL

Data: 2011-12-14 22:44:38
Autor: uciu
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Cos krecisz, albo Twoj znajomy kreci.
Auto kupione we Francji - sprowadzone po roku i bez problemu w polskim ASO jest obslugiwane tak jakby kupiono je w PL.

a jaki miałbym w tym cel? chcęc zabłyśnięcia? - nie te lata:-)

Pisze jak było i jaka była postawa 4 śląskich salonów (w ktorych byłem razem z kumplet bo go odwoziłem/przywoziłem) gdzie żaden do konca nie wiadzał co jest przyczyną i stawiali diagnozy za kilka tyś plnów nie mając pewności czy to pomoże...

Auto nie było wyzłomowane - było kupione w koło Nurnberg  przez "przypadek" podczas szukania innego.

uciu

Data: 2011-12-12 22:02:20
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-12-12 20:48, uciu pisze:
[...]

Ciekawe, kupił roczne posalonowe, pojeździł 6 miesięcy i skończyła mu
się cudem jakimś gwarancja?

-> tak jak szybko wpadł na pomysł by kupić cytryne (bo znalazł ją przez
przypadek) tak szybko tego żałował;-)

To taka specjalna promocja bez gwarancji była?

Data: 2011-12-13 00:26:54
Autor: DoQ
W dniu 12-12-2011 22:02, Artur Maśląg pisze:
Ciekawe, kupił roczne posalonowe, pojeździł 6 miesięcy i skończyła mu
się cudem jakimś gwarancja?

Tak powstają urban legends :)

--
Paweł

Data: 2011-12-13 19:07:06
Autor: uciu
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Ciekawe, kupił roczne posalonowe, pojeździł 6 miesięcy i skończyła mu
się cudem jakimś gwarancja?

pisalem wyżej - kupione w niemczech bez posrednikow, w polsce salony na g. sląski sie na niego wypięły - tzn wzieli na diagnostyke, powiedzieli, że to coś grubszego i trzeba kompa wymienić - podali przy tym jakies chore pieniądze. W innym salonie powiedzieli delikatnie by jechać gdzie indziej, kolejny mówił, że "coś z elektroniką" ale nie wiedzą dokładnie gdzie tkwi problem - auto sprawdzali tydzień i zadzwonili ze nie są w stanie zidentyfikować usterki.. Pojezdzilismy troche tym autem po serwisach  na kasowanie roznych bledow, ktre sie pojawiały. Porażka

To taka specjalna promocja bez gwarancji była?

jakby polska była cywilozowanym krajem to pewno by była bo przez 3 pierwsze meisiace praktycznie nic tylko sie lalo paliwo. Zaczelo sie od tego jak padł nagle aku tak gdzies w 3 miesiącu.
Auto woleli sprzedac niż jezdzić z tym do niemiec tym bardziej ze raz auto stanelo na drodze - pomogl reset kompa przez serwis. Dostali praktycznie to samo co zapłacili - stracili tylko to co serwisy kasowały

uciu

Data: 2011-12-12 22:21:52
Autor: AL
[...]

chcial byc sprytniejszy od 'cwaniakow' od ktorych kupil to auto - to sie tak niestety najczesciej konczy.

-> tak jak szybko wpadł na pomysł by kupić cytryne (bo znalazł ją przez
przypadek) tak szybko tego żałował;-)

Kupil roczne auto i nie mial gwarancji?

Jak z cztery lata wstecz chcielismy kupic roczne auto - to dwa miesiace stracilem by cos znalezc - wszystko co bylo, to sprowadzone i na pytanie o gwarancje wciskano mi jakies kity (czytaj: auto po przejsciach i naprawiane u pana Kazia w stodole).
Skonczylo sie w koncu na zakupie nowego 'salonowca'.
Byc moze wiekszy koszt ale spokoj juz czwarty rok.

Wiec podejrzewam, ze auto Twojego znajomego bylo wlasnie takie po przejsciach. Chcial przyoszczedzic i kupil tzw 'okazje' - to co sie dziwic (w tym przyoadku nie ma znaczenia jaki znaczek ma na masce).

Ogolnie francyzy mi się podobają mają fajna stylistyką ale z
jakością/trwałością jest różnie, wiec wole nudniejsze auta:-)

mam 4ta 'france' z kolei - i zadnych problemow
zastanawiam sie wlasnie nad kolejna 'franca' (z szefronami)

W rodzinie tez jest pare aut z szewronami na masce i nikt sie nie skarzy (i kupuja kolejne rowniez 'france')

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-12-13 06:55:01
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 12-12-2011 o 22:21:52 AL <adam@skads.tam> napisał(a):

mam 4ta 'france' z kolei - i zadnych problemow
zastanawiam sie wlasnie nad kolejna 'franca' (z szefronami)

W rodzinie tez jest pare aut z szewronami na masce i nikt sie nie skarzy  (i kupuja kolejne rowniez 'france')

To się lepiej jeszcze raz zastanów. W moim przypadku - C4GP też jest  czwartym francuskim i na pewno będzie ostatnim Citroenem.
Przyczynił się do tego głownie serwis Citroena, który traktuje klientów  jak debili, o każdą pierdołę trzeba się wykłócać.
Niestety silnik i skrzynia biegów w samochodzie to nie wszystko (mam  automat, 2.0 hdi 163KM) liczą się także takie pierdoły jak:
- hamulce (tarcze w co drugim C4GP po 15 kkm od nowości!!! mają bicie i  50% zużycia) - wg serwisu nie umię hamować
- zawieszenie (mam najwyższą wersję z zaw. pneumatycznym z tyłu a i tak  TICO bije na głowę C4GP pod względem wybierania nierówności - TICO  zrobiłem 200kkm - wiem co mówię) - 3 razy zgłaszana usterka w ASO,  pierwszym razem potwierdzili - póżniej się rozmyślili :-)
- bicie kierownicy przy 120/130 km/h - serwis 4 razy wyważał fabryczny  zestaw opony i felg (kazali mi reklamować opony w Michelin), na zimówkach  Conti TS830 i innych nowych alusach mam takie samo bicie. Opony w tym  aucie trzeba "układać"  z dokładnością +-1g - nie do osiągniecia u  zwykłego gumiarza, dla ASO Citroena to wogóle "kosmiczna" technologia.  Bicie w końcu sobie odpuściłem, w zimie nie bliżam się do prędkości przy  których występuje.
- tandetne materiały we wnetrzu - złażąca guma pokrywająca plastiki,  delikatny stelaż foteli ("buja" się zarówno oparcie jak i siedzisko,  naprawiane w ASO 3 razy), pekająca/wycierająca się "skóra" kierownicy itp.

To wszystko dzieje się w C4P/C4GP po FL czyli w modelach produkowanych od  jesieni 2010 - Citroen zastosował "optymalizację kosztową", która zbiża  jakość jego nowych wyrobów do poziomu najtandetniejszej chinszczyzny.  Wszystkie te problemy byłyby do "przełknięcia" gdyby serwis gwarancyjny  był normalny - w przypadku Citroena niestety nie jest.

Pzdr
TG

Data: 2011-12-13 09:26:28
Autor: AL
W dniu 2011-12-13 06:55, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

czyzby znowu ksiegowi zaczeli wtracac swoje paluszki w produkcje?

Mialem wlasnie nadzieje, ze po FL (poznaje, bo swiatla dzienne ledowe sa w zderzakach) jakosc sie poprawi i wyeliminowane zostana bolaczki dotychczasowe (na cytrynkowym forum sporo ludzi skarzylo sie na pekajace gabki w boczkach fotelu - od wysiadania) - z tego co piszesz o materialach znaczy, ze moze byc jeszcze gorzej niz w pierwszych wersjach? (w tym C4P po FL nie siedzialem w srodku, ale wczesniejsza wersja wydawala sie byc OK)

A odnosnie kierownicy - slyszalem sporo narzekan na schodzaca skore (dotyczylo to zwlaszcza C5 poprzedniej generacji).
Mialem w poprzedniej Xsarze kier. skorzana, teraz mam w Picasso - od 4 lat nie ma sladu zuzycia tego elementu (fakt, nie pracuje na budowie, to ostrej skory nie mam ;)  W sluzbowym C4 nie mam niestety skory - wiec sie nie wypowiem, ale pamietam, ze w poprzednim sluzbowym Fordzie Fusion - skora luszczyla sie jak cholera - wygladalo to bardzo paskudnie.

[...]

sie przejade z ciekawosci poogladac.
Zakladam soebie jeszcze min. rok uzytkowania obecnego dupowozu - wiec mam czas na przemyslenia.  W kazdym badz razie na chwile obecna przodowalo na liscie nastepcy obecnego XP wlasnie C4P, nastepny C-Crosser (bo nowy outlander nie podoba mi sie z pyska).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-12-13 09:54:54
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 13-12-2011 o 09:26:28 AL <adam@skads.tam> napisał(a):

[...]

Od czasów Xsary Picasso jest coraz gorzej. C4GP z początków produkcji to  zupełnie inny samochód niż C4GP po FL.
Poniżej masz listę co zniknęło z C4P/C4GP po FL:

- oświetlenie kameralne (dostępne tylko w skórze wcześniej każdy excl.)
- nakładki progów w tylnych drzwiach
- podświetlenie przednich kieszeni w drzwiach
- poduszka kolanowa
- wzmocnienia drzwi
- podświetlenie nóg kierowcy i pasażera (brak nawet w excl.)
- zawieszenie pneumatyczne (C4P)
- zmiana koloru zegarów
- zmiana ilości wyświetlanych informacji na zegarach
- brak możliwości włączenia pozycyjnych świateł tylko po jednej stronie  samochodu
- zakończenia plastikowe szyn tylnych foteli
- brak możliwości wyłączenia lusterka elektrochromatycznego
- brak automatycznego obiegu wewnętrznego
- brak rolety tylnej szyby (C4P)

Elementy wnętrza które w C4GP były wykonane ze stopu ZNAL - po FL  występują jako plastikowe, lakierowane.

Kiedyś Citroen miał bardzo dobre zabezpieczenia antykorozyjne, teraz w  nowym C4GP podwozie praktycznie ma samą gołą blachę, fabryczna "pianka"  występuje tylko w pasie 15-20 cm po obwodzie, reszta płyty podłogowej to  goła blacha.
Tak jak jakiś czas temu skończyły się niezawodne silnki diesla VV/Audi,  zgasł mit niezawodnej Toyoty - tak teraz kończy się nierdzewiejący Citroen.

Lakier na samochodzie jest wodorozcienczalny i tak marnej jakości, że  plastikowe maskownice (na klapie tylnej) powodują jego wytarcie do gołej  blachy. W rocznym samochodzie pojawiają się "purchle" rudej.
Ślady po owadach na przedniej masce, serwis blacharski Citroena  zasugerował zostawić w spokoju - chemiczne środki mogą zmatowić lakier,  polerowanie jest ryzykowne ze względu na bardzo małą grubość powłoki.

Pzdr
TG

Data: 2011-12-12 21:20:06
Autor: scobowski
[...]

Megane i Scenic - (no nie Citroen, ale też na F) - też są na tej samej podłodze. Żona jeździ scenickiem II, a sam gotowałem się do przesiadki na MeganeII; pojeździłem pożyczonym megi II kombi, i po kilku dniach stwierdziłem, że się w nim nie mieszczę ;)
W Vaniku siedzisz zupełnie inaczej - fotele są wyższe, mniej "leżysz" - dodatkowe centymetry w pionie oszczędzają centymetry w poziomie.
Do tego dochodzi ci większa swoboda kształtowania wnętrza - poza niezależnymi fotelami (a choćby wywal sobie środkowy, żeby między fotelikami zmieścić nosidełko i gondolę) po schowki, półeczki i szufladki - które w kombiaku się po prostu nie zmieszczą.
Przejedź się, obejrzyj, posiedź w każdym fotelu - sam oceń.

Data: 2011-12-12 22:43:49
Autor: Marcin Jan
W dniu 2011-12-12 21:20, scobowski pisze:
W dniu 2011-12-12 14:10, Franc pisze:
Witam grupę,
/.../
[...]

nie mówiąc o tym że do vana łatwiej załadować dzieciarnie. Nie musisz nurkować do środka.
pozdrawiam
marcin jan

Data: 2011-12-12 23:48:10
Autor: scobowski
W dniu 2011-12-12 22:43, Marcin Jan pisze:
[...]

true! nie schylasz sie i nie nurkujesz (już zapomnialem ;) )
I do tego fajniej sie siedzi, wiecej sie widzi, lepiej sie czuje - patrząc na świat ponad dachami osobówek.

Data: 2011-12-13 10:25:53
Autor: BrunoJ
scobowski <scobniesp@amujmaupa.tlen.pl> napisał(a):
> [...]
I do tego fajniej sie siedzi, wiecej sie widzi, lepiej sie czuje - patrząc na świat ponad dachami osobówek.
Tylko sie gorzej jezdzi, bardziej sie przechyla i slabo sobie radzi z bocznym
wiatrem. Kombi zazwyczaj po prostu prowadzi sie lepiej. A i najczesciej jest
cichsze, vany czesto sa jednobrylowe, wiec silnik jest slabiej wygluszony
(tutaj kwestia modelu). Z wsadzaniem dzieciakow racja, pisalem wczesniej ,w kombi bol jest np zeby
wysiasc ze srodkowego siedzenia miedzy fotelikami, w vanie bez poblemu
(przynajmniej w XP/C4P, bo pewnie nie w kazdym). Natomiast nie zgadzam sie z tym latwiejszym pakowaniem do bagaznika. W XP mam
560l, w ZXie kombi cos 550. Tylko ze 20cm dluzsze (bez skladania siedzen) i z
racji wytloczenia blotnikow prawie 10cm szersze przy klapie, bo kola nie sa
tak cofniete. Jest nizej, ale z punktu widzenia walizek, do kombika po prostu
zmieszcze wiecej i mam wygodniejszy dostep. Oczywiscie powyzsze znika jesli porownac kombi do C4 GPktora po prostu ma
sporo wiekszy bagaznik. C8 mozna jeszcze dostac w Belgii, Francji i paru innych miejscach, ale
wyraznie znika, jeszcze na wiosne byly 3 wersje wyposazenia, 3 silniki,
czerwony kolor. Teraz dwa kolory i dwa silniki. Resztki. Ale cena nie jest
wcale bardzo zla. Tyle ze na 4 osoby to trzeba bardzo chciec. Ja przy 4 osobach bralbym ciagle
duze kombi. niekoniecznie c-funf....

--
pozdr
BrunoJ

Data: 2011-12-15 00:03:54
Autor: scobowski
W dniu 2011-12-13 11:25,  BrunoJ pisze:
[...]

"zazwyczaj" to słowo-klucz tutaj. Mam słabe porównanie dizel-dizel tutaj, ale dCi w reni jest bez porównania kulturalniejsze, niż np. 2,5V6 TDi w audikach (kombi:P), HDi w osobowym pugu, tdci w focusie, tdi w golfie IV.. Baba miała przedtem 2,8-30V ACK benzynowego - i z tym siłą rzeczy nie ma jak konkurować :P ale..
zawieszenie - też rzecz względna, być może z uwagi na wiek "technologii" - A4-ka miała wielowahacz; utrzymywany wraz z amorkami w "fabrycznym" stanie na jakichś febi-kach albo innych miele- IMO bardzo dobre i neutralne zawieszenie; a z wiaduktu górczyńskiego da się bez podsterowności i obawy o wywrotkę zjechać scenikiem 10-15 km/h szybciej, niż a4-ką... Taki postęp i różnica w projektowaniu amortyzatorów? sztywności nadwozia? między 1997 a 2006 rokiem..?
A boczne podmuchy: jest CIUT gorzej niż w kombiaku audi. Ale gdzieś wcześiej pisałem: jeździłem kombi megane II: róznica jest na korzyść kombiaka megane w porównaniu ze scenikiem, ale mikra, imo - pomijalna.
Poza tym: Audi 2,8q (choćby i kombiaka) kupujesz, bo lubisz od czasu do czasu zapierdalać ;) - a vanika dCi - żeby zmieścić dzieciarnię, wózek, gondolę, foteliki, zakupy, teściową (w bagażniku), torby(w bagażniku), narty, quada, psa i BUDĘ (w bagażniku) - i spokojnie i kulturalnie się przemieścić. To zadanie Vaniki (choćby na podłodze kompaktów) spełaniają wysmienicie.
A jak szukasz jakiegoś auta, które spełni choćby minimalne wymagania w kategorii "Fajności dla faceta" - omijaj vany ;)

Data: 2011-12-15 09:51:08
Autor: BrunoJ
> [...]

A jak szukasz jakiegoś auta, które spełni choćby minimalne wymagania w kategorii "Fajności dla faceta" - omijaj vany ;)
Zostawilem cale specjalnie. Zwroc uwage ze pytajacy rozwazal C4 picasso i C5
kombi. To tak jakbys porownywal scenika i lagune kombi. A nie scenika i
megange (czy A4). Smiem twierdzic ze jednak jest zauwazalna roznica. IMO
rowniez w wielkosci bagaznika (na dlugosc i szerokosc). Ja w vanie przez
cofniete tylne kolo mam plaskie boki, w kombi tyl wystaje, wiec za nadkolem
mam kilka cm z kazdej strony. I tak sie sklada ze pare rzeczy ktore wchodzi mi
do kombika nie wchodzi mi do vana (np 7 oktawowe klawisze). Wozek ktory bez
problemu miescil sie wzdluz auta w kombi, musze teraz wkladac w poprzek w
wanie, bo bagaznik jest wyzszy ale krotszy. Wielkie walizki w vanie zmieszcze
dwie (bo znowu tylko w poprzek) w kombi 3 bo wzdluz. Litry i numerki to nie
wszystko. To nie jest tylko fajnosc dla faceta. To jest wiele innych praktycznych
problemow. ktore znikaja przy odpowiednio duzym vanie oczywiscie. Ale na tej
zasadzie to do S80 (sedan) rowniez bez problemu zapakowalem pare walizek i
wozek, smiem twierdzic ze wiecej towaru niz obecnie mieszcze do kompaktowego
vana. I na pewno jechalo sie fajniej ;-)

Na temat porownania aut rozniacych sie 10 lat wiekiem ciezko sie wypowiadac,
ale moze wlasnie tak byc ze nadwozie jest sztywniejsze, a zawieszenie bardziej
dorobione. A moze po prostu to jest tylko wrazenie, sporo osob zdejmie noge z
gazu w cytrynie bo sie przechyla, mimo ze mozna zapodac znacznie wiecej bez
problemow. --

C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza