Data: 2011-12-12 14:10:05 | |
Autor: Franc | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Witam grupę,
Bardzo chciałbym dokonać porównania wymiarów pomiędzy C4, C4 GP a C5 tourer. Wymiary zewnętrzne mogę porównać bez większych problemów. Ale mnie interesują wymiary wnętrza - i tutaj mam problem. Strona www.citroen.pl jest tragiczna i oprócz katalogów nic o konkretach nie ma. Google dają mnóstwo testów, ale o wymiarach w środku cisza. Na chwilę obecną w C4 się już przestajemy mieścić (na długość i szerokość). Dwójka dzieci (fotelik przodem + drugi tyłem) i żona siedzi z kolanami praktycznie na desce. Do tego bagażnik też przecież nie mały, ale bagaży jest zawsze b. dużo. Nalapiliśmy się od dłuższego czasu, żeby wymienić C4 na C4 GP, ale skoro to ta sama płyta, tylko inne pudełko na górze, to może jednak więcej miejsca w środku nie będzie. Ma ktoś może takie dane i poratuje spragnionego? -- Franc |
|
Data: 2011-12-12 13:40:24 | |
Autor: BrunoJ | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Franc <sdsf@wp.pl> napisał(a):
Witam grupę,Danych nie mam, ale jesli przymierzasz sie do tak roznych aut jak C4, C4 GP i C5 Tourer to lepiej przejedz sie do salonu i pomacaj po prostu. To sa zupelnie rozne auta i numerki nie musza odpowiadac odczuciom. Najwiecej miejsca (realnie i subiektywnie) bedziesz mial w c4 GP. w GP siedzisz wyzej, nogi wypadaja inaczej niz w 'lezakach'. Do tego ogromny bagaznik. ale np dziwnie skladane siedzenia w drugim rzedzie. C5 jest wyraznie wiekszy od c4 ale ja osobiscie bylem kombikiem zawiedziony, i mam wrazenie ze w nowym jest mniej miejsca niz w mk1. Jesli nie przeszkasza ci vanowatosc c4 GP to zdecydowanie najlepszy wybor pod katem uniwersalnosci i przestrzeni w srodku. Na 4 osoby przemysl czy na pewno potrzebujesz GP. Ale znam osoby ktore wola klasyczne kombi od vana, wtedy C5 bedzie lepiej pasowal. Ja zreszta mam i kombi i vana mimo oczywistych zalet vana kombi mialo pare plusow, szczegolnie w temacie dlugosci bagaznika, i mam wrazenie ze latwiej bylo mi sie do kombika spakowac (niekonecznie wiecej, ale jakos wygodniej). pozdr Bruno, bydg Citroen XP'10, ZX Break'97 -- |
|
Data: 2011-12-12 13:44:15 | |
Autor: BrunoJ | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
BrunoJ <brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): jeszcze tylko dodam ze jesli do tej pory miales zwykle c4, to kazde kombi
nawet tego samego rozmiaru bedzie subiektywnie wieksze, szczegolnie z tylu, z racji prostego dachu z tylu. pozdr Bruno -- |
|
Data: 2011-12-12 15:17:42 | |
Autor: Franc | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Dnia Mon, 12 Dec 2011 13:44:15 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):
BrunoJ <brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): jeszcze tylko dodam ze jesli do tej pory miales zwykle c4, to kazde kombi Mam zwykłe C4 i dopóki się nie pojawiły małe dzieci, to było OK. Z jednym też dawaliśmy jakoś radę. Ale teraz przy dwójce to już jest kiepsko. Jak pomyślę, co się będzie działo przy okazji wyjazdy na Boże Narodzenie to już jestem chory. Jest po prostu super-mocno ciasno. Fotele do przodu, bo z tyłu potrzebne miejsce na foteteliki. Bagażnik też nie jest z gumy. Pakowanie na maxa pomiędzy fotele, ale... Dlatego też poszukuję najbardziej subektywnego miernika wnętrza - jego wymiarów. Zewnętrzne guzik mi dają, bo widzę jakie teraz samochody są napuchane/napompowane na zewnątrz - a to jakieś przetłoczenia, wytłoczenia itd. Odnośnie VAN a KOMBI - to nie mam preferencji. Nie miałem, ani nie jeździełm ani tym, ani tym. Chodzi tylko o wygodę i przestrzeń w środku. -- Franc |
|
Data: 2011-12-13 14:23:11 | |
Autor: BrunoJ | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Franc <sdsf@wp.pl> napisał(a):
Dnia Mon, 12 Dec 2011 13:44:15 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):Prawda jest taka ze... auto jest ok, po prostu pakujesz za duzo rzeczy. Kupisz wieksze auto i szybko sie okaze ze tez umiesz je zapakowac po sufit ;-) Ja tak mialem jak sie przesiadlem ze zwyklego ZXa w kombi, wlasnie z okazji drugiego dziecka. Przy piewszym wyjezdze wakacyjnym okazalo sie ze kombi tez za male jest na wszystkie klamoty ;-) Roznica jest fundamentalna, zarowno w sposobie wykorzystania przestrzeni jak i wlasciwosciach trakcyjnych auta. Do tego dochodzi rowniez potencjalna roznica klas - c4 nawet GP to ciagle kompakt, c5 to klasa srednia. juz pisalem przy innych odpowiedziach. przy 2+2 bylbym sie mocno zastanawial. W moim konkretnym przypadku nie ma dylematu, mam 2+3. czyli maly van na miasto i docelowo duzy w trasy. Limuzyne sobie kupie na starosc ;-) -- |
|
Data: 2011-12-13 17:16:42 | |
Autor: p0li | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
T->Dnia 2011-12-13 15:23:11 niejaki BrunoJ napisał:
Prawda jest taka ze... auto jest ok, po prostu pakujesz za duzo rzeczy. Kupisz wieksze auto i szybko sie okaze ze tez umiesz je zapakowac po sufit ;-)dokładnie :) ja się śmieje, że moja żona skanię z naczepą potrafiłaby zapełnić na wyjazd wakacyjny miałem heczbeka urodziło sie pierwsze dziecko - kupiłem kombi: http://www.oto.to/gallery/budyn/aak na wakacje - bagażnik po dach + rowerek na dachu (bo do środka już nie wszedł urodziło się drugie dziecko - kupiłem większe kombi: http://www.oto.to/gallery/cx/PICT0001 na wakacje - bagażnik po dach urodziło się trzecie dziecko - nie znalazłem odpowiedniego kombi - kupiłem to: http://www.oto.to/gallery/NV_p0li/02_G moja żona poradziła sobie i z tym autem: http://www.oto.to/gallery/NV_p0li/21_G http://www.oto.to/gallery/NV_p0li/22_G jakby (tfu tfu) trafiło się czwarte - kupuję scanię -) W moim konkretnym przypadku nie ma dylematu, mam 2+3. czyli maly van na miasto jacek - polecam ci moje rozwiązanie - tu naprawdę słowo komfort zuskuje nowe znaczenie - zwłaszcza że z tyłu mam pneumatyke :) aczkolwiek nie jest to dizelek który wypije 2 kropelki na setke :) -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2011-12-12 14:29:52 | |
Autor: Agent | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Nalapiliśmy się od dłuższego czasu, żeby wymienić C4 na C4 GP, ale skoro toCordoba i Polo też były kiedyś na wspólnej płycie podłogowej a miejsca chyba raczej było więcej w cordobie |
|
Data: 2011-12-12 16:49:12 | |
Autor: Marek P. | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Agent wrote:
Nalapiliśmy się od dłuższego czasu, żeby wymienić C4 na C4 GP, aleCordoba i Polo też były kiedyś na wspólnej płycie podłogowej a Polo i polo Classic to dwie różne bajki pod względem miejsca a Classic raczej już był podobny do Cordoby. |
|
Data: 2011-12-13 07:11:51 | |
Autor: Agent | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Użytkownik "Marek P." <qe@asdfasoip.pl> napisał w wiadomości news:jc57ps$i3f$1inews.gazeta.pl... Agent wrote:Co nie zmienia faktu że miały tą samą płytę podłogową. Natomiast sam pewności nie mam bo nie siedziałem w żadnym aucie poza Cordobą i nie mam porównania. |
|
Data: 2011-12-13 20:52:00 | |
Autor: Marek P. | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Agent wrote:
Użytkownik "Marek P." <qe@asdfasoip.pl> napisał w wiadomości Ja miałem obydwa i różnica jest wg mnie duża na plus Polo Classic. |
|
Data: 2011-12-12 14:34:16 | |
Autor: Waldek Godel | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Dnia Mon, 12 Dec 2011 14:10:05 +0100, Franc napisał(a):
Nalapiliśmy się od dłuższego czasu, żeby wymienić C4 na C4 GP, ale skoro to Nie jest ta sama i nigdy nie była. Wszystkie Pikusie od początku budowane są na Berlingo. Więc Xsara Picasso ma płytę od Berlingo I C4 Picasso ma płytę od aktualnego Berlingo GP ma jeszcze ekstra wstawkę z tyłu. Sporo danych znajdziesz na http://www.cars-data.com Ale zupełnie nie rozumiem problemu zapakowania 2+2 w takim aucie. Zero problemów, niezależnie od wieku. 3+2 albo 2+3 to już zaczyna być pewna woltażerka, ale przy elastyczności Pikusiów zawsze była do załatwienia. -- Pozdrowienia, Waldek Godel "Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski |
|
Data: 2011-12-12 15:06:54 | |
Autor: | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
Dnia Mon, 12 Dec 2011 14:10:05 +0100, Franc napisał(a):On pisal ze do zwyklego c4 sie nie miesci. Cos w tym jest, ja w prawdzie powozilem ZXem 2+3, ale foteliki zajmuja naprawde duzo miejsca, ja przekladalem foteliki tak zeby za fotelem kierowcy miec ten mniejszy, inaczej mialem problem z ustawieniem swojego krzesla poprawnie. Picasso definitywnie rozwiazalo problem, chociaz momentami ciut wiecej miejsca z tylu tez by sie przydalo (bardzo zalezy od tego jaki fotelik jest). Natomiast bagaznik mimo ze robi dobre wrazenie wypada tak sobie w porownaniu do ZX kombi (odpowiednio Xsara kombi, c4 kombi niestety nie bylo, a szkoda bo mysle ze sprzedawalby sie baaardzo dobrze). W dalszym ciagu polecam przebiezke do salonu i przymiarke. Ja przymierzalem sie do C5 tourera z fotelikami. Rowniez dlatego ze wymiary wnetrza ktore znajdziesz niekoniecznie wykazuja wszystkie wypuklosci do srodka (raczki, korbki, duperelki). W przypadku C5 zwroc uwage na przetloczone tylne siedzenie (jesli ktos mialby siedziec po srodku), w przypadku C4 GP sprawdz dobrze zakres przesuwalnosci foteli. nie pamietam teraz dokladnie, ale wiec ze mi cos nie pasowalo wlasnie z drugim rzedem. mimo ze van to ciagle tylko kompakt. Tak naprawde wygodne bylo dopiero C8, ale juz nie do kupienia u nas. -- pozdr BrunoJ -- |
|
Data: 2011-12-12 15:16:23 | |
Autor: Waldek Godel | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Dnia Mon, 12 Dec 2011 15:06:54 +0000 (UTC), brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl
napisał(a): jest). Natomiast bagaznik mimo ze robi dobre wrazenie wypada tak sobie w No właśnie.. wrażenie jest takie sobie. A później pakujesz, pakujesz i zapakować nie możesz. Ma 560 litrów -- Pozdrowienia, Waldek Godel "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski |
|
Data: 2011-12-12 16:09:23 | |
Autor: omega_fan | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Nalapiliśmy się od dłuższego czasu, żeby wymienić C4 na C4 GP, ale skoro to Kup sobie S-Maxa albo Galaxy, silniki diesla te same, z miejscem na pewno nie będzie problemu, no i mniejszy wstyd na mieście ;) |
|
Data: 2011-12-12 16:35:32 | |
Autor: AL | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
W dniu 2011-12-12 16:09, omega_fan pisze:
bo (chodzi o ten wstyd)? Osobiscie wolalbym C8 miast Galaxy (ale jak ktos wspomnial nowki C8 juz nie uswiadczysz) S-max jest fajny (nawet bardzo) - ale IMHO laqdniejszy i wygodniejszy jest akurat C4GP - choc optycznie bardziej podoba mi sie ciut mniejszy C4P. Ale wszystko kwestia gustu. W kazdym razie C4GP na pewno bedzie bardziej 'ladowalny' i uniwersjalny niz C5 Tourer (brrr - co za nazwa - mogli zostac przy poprzedniej 'Break') -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-12-12 15:45:58 | |
Autor: Waldek Godel | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Dnia Mon, 12 Dec 2011 16:35:32 +0100, AL napisał(a):
niz C5 Tourer (brrr - co za nazwa - mogli zostac przy poprzedniej 'Break') NEINNNNNN!!!! Scheisse.... -- Pozdrowienia, Waldek Godel "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla dywidenda i wzrost kursu" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski |
|
Data: 2011-12-12 20:43:50 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Dnia 12-12-2011 o 16:35:32 AL <adam@skads.tam> napisał(a):
Jeździłeś nimi? - mam od roku C4GP i IMHO ładniejszy a już szczególnie wygodniejszy jest S-max.... choc optycznie bardziej podoba mi sie ciut mniejszy C4P. A tego to już zupełnie nie rozumiem ... wg. mnie to totalna kicha, jak C4GP jeszcze jako tako wygląda - C4P (zwłasza na kołach 15") nie wygląda wcale. Ale wszystko kwestia gustu. Pewnie dla tego. Pzdr TG |
|
Data: 2011-12-12 22:33:22 | |
Autor: AL | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
W dniu 2011-12-12 20:43, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 12-12-2011 o 16:35:32 AL <adam@skads.tam> napisał(a):tak - nie zbyt duzo i nie po tych samych trasach. S-max - jak pamietam, wydawal sie bardziej dynamiczny, ale wnetrze bardziej podobalo mi sie w C4GP - zwlaszcza te dwukolorowe. Ogolnie lubie jasne wnetrze i jasna tapicerke. Ciemna/czarna tapicerka sprawia bardzo przygnebia, a jak widze czarna tapicerke z elementami/wstawkami srebrnymi imitujacymi aluminium - to chce mi sie rzygac na sam widok. Fotele podobne pod wzgl. wygody. o ile wiem (jak sie interesowalem zakupem) - to C4P i C4GP bylo oferowane na min. 16" kolach (w wersjach bogatszych: 17").choc optycznie bardziej podoba mi sie ciut mniejszy C4P. W zwyklej C4 sa standardowo 16" kolka. A C4P jak ladnie wykonczone (pakiet stylistyczny + lakierowanie dwukolorowe) naprawde IMHO ladnie sie prezentuje. Niestety w PL najczesciej wersje najubozsze sie spotyka. de gustimus non disputanta :)Ale wszystko kwestia gustu. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-12-13 16:53:53 | |
Autor: omega_fan | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Kup sobie S-Maxa albo Galaxy, silniki diesla te same, z miejscem nabo (chodzi o ten wstyd)? Żartowałem... z zewnątrz jeszcze jako tako wygląda. Za to za kółkiem... łomatko. Osobiscie wolalbym C8 miast Galaxy (ale jak ktos wspomnial nowki C8 juz To dopiero jest syf. Zegary na środku, siedzenia miękkie i niewygodne... jechałem taką taksówką kiedyś i tylko mnie to utwierdziło w przekonaniu, że to beznadziejne auto. Jedyna fajna rzecz to odsuwane boczne drzwi. Galaxy wygląda jak normalny samochód i nie mam ochoty puścić pawia za każdym razem kiedy biorę w ręce kierownicę z nieobracającym się środkiem i nie dostaję nerwicy w poszukiwaniu różnych wyświetlaczy rozrzuconych po kabinie przez szalonego projektanta. S-max jest fajny (nawet bardzo) - ale IMHO laqdniejszy i wygodniejszy Każdy większy Van będzie lepszy dla rodziny niż kombi, w szczególności jak trzeba z tyłu zmieścić 3 foteliki (wiem, że wątkotwórca ma 2). |
|
Data: 2011-12-12 17:33:28 | |
Autor: czak norris | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
W dniu 2011-12-12 14:10, Franc pisze:
Bardzo chciałbym dokonać porównania wymiarów pomiędzy C4, C4 GP a C5 Chyba najprościej będzie się udać do dealera i porównać na żywo w którym z w/w aut będzie wam lepiej/wygodniej, zwłaszcza że w Twoim przypadku wszystkie modele znajdziesz w tym samym salonie. Brandzlowanie powietrza liczbami [tzw. luftbrandzlung - to dla młodszych stażem ;)] nie pomoże Ci IMHO w tym przypadku. -- pozdrawiam, z półobrotu ;) |
|
Data: 2011-12-12 20:48:52 | |
Autor: uciu | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Strona www.citroen.pl jest tragiczna i oprócz katalogów nic o konkretach skoro nawet strony nie umieją zrobić to pomysl jakie sa auta... a tak przy okazji - kumpel w pracy miał c4P przez 6 miesięcy - sprzedałby szybciej ale musiałby podatek zapłacić. W aucie posypała się elektronika (zaczeło się się od tego że padł aku) i zaden serwis po normalnych kosztach nie chciał tego ruszać. Auto było kupione roczne z salonu z przebiegiem cos koło 30kkm - sprzedał jak miała 34kkm wiecej nie dał rady zrobić:-) -> tak jak szybko wpadł na pomysł by kupić cytryne (bo znalazł ją przez przypadek) tak szybko tego żałował;-) Ogolnie francyzy mi się podobają mają fajna stylistyką ale z jakością/trwałością jest różnie, wiec wole nudniejsze auta:-) uciu |
|
Data: 2011-12-12 21:58:21 | |
Autor: adam | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
a tak przy okazji - kumpel w pracy miał c4P przez 6 miesięcy - sprzedałby szybciej ale musiałby podatek zapłacić. Kupil roczne i nie mial gwarancji? Pzdr Adam |
|
Data: 2011-12-13 18:56:12 | |
Autor: uciu | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Kupil roczne i nie mial gwarancji? roczne w salonie w niemczech(import prywantny, bez posredników) a w polsce sie na niego wypieli tak firma dba o wizerunek... uciu |
|
Data: 2011-12-14 02:53:59 | |
Autor: ALdroid | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnÄtrza | |
Dnia Tue, 13 Dec 2011 18:56:12 +0100, "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> naskrobaĹ przy sĹoiku:
> Kupil roczne i nie mial gwarancji? roczne w salonie w niemczech(import prywantny, bez posrednikĂłw) a wpolsce sie na niego wypieli tak firma dba o wizerunek... Cos krecisz, albo Twoj znajomy kreci. Auto kupione we Francji - sprowadzone po roku i bez problemu w polskim ASO jest obslugiwane tak jakby kupiono je w PL. Nie widze podstaw, by jesli auto nie bylo wyzlomowane w Niemczech, w Polsce nie chciano uwzglednic reklamacji dla auta, ktore winno miec na terenie EU min. 2 lata gwarancji. -- AL |
|
Data: 2011-12-14 22:44:38 | |
Autor: uciu | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnÄtrza | |
Cos krecisz, albo Twoj znajomy kreci. a jaki miaĹbym w tym cel? chcÄc zabĹyĹniÄcia? - nie te lata:-) Pisze jak byĹo i jaka byĹa postawa 4 ĹlÄ skich salonĂłw (w ktorych byĹem razem z kumplet bo go odwoziĹem/przywoziĹem) gdzie Ĺźaden do konca nie wiadzaĹ co jest przyczynÄ i stawiali diagnozy za kilka tyĹ plnĂłw nie majÄ c pewnoĹci czy to pomoĹźe... Auto nie byĹo wyzĹomowane - byĹo kupione w koĹo Nurnberg przez "przypadek" podczas szukania innego. uciu |
|
Data: 2011-12-12 22:02:20 | |
Autor: Artur Maśląg | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
W dniu 2011-12-12 20:48, uciu pisze:
Strona www.citroen.pl jest tragiczna i oprócz katalogów nic o konkretach Ciekawe, kupił roczne posalonowe, pojeździł 6 miesięcy i skończyła mu się cudem jakimś gwarancja? -> tak jak szybko wpadł na pomysł by kupić cytryne (bo znalazł ją przez To taka specjalna promocja bez gwarancji była? |
|
Data: 2011-12-13 00:26:54 | |
Autor: DoQ | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
W dniu 12-12-2011 22:02, Artur Maśląg pisze:
Ciekawe, kupił roczne posalonowe, pojeździł 6 miesięcy i skończyła mu Tak powstają urban legends :) -- Paweł |
|
Data: 2011-12-13 19:07:06 | |
Autor: uciu | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Ciekawe, kupił roczne posalonowe, pojeździł 6 miesięcy i skończyła mu pisalem wyżej - kupione w niemczech bez posrednikow, w polsce salony na g. sląski sie na niego wypięły - tzn wzieli na diagnostyke, powiedzieli, że to coś grubszego i trzeba kompa wymienić - podali przy tym jakies chore pieniądze. W innym salonie powiedzieli delikatnie by jechać gdzie indziej, kolejny mówił, że "coś z elektroniką" ale nie wiedzą dokładnie gdzie tkwi problem - auto sprawdzali tydzień i zadzwonili ze nie są w stanie zidentyfikować usterki.. Pojezdzilismy troche tym autem po serwisach na kasowanie roznych bledow, ktre sie pojawiały. Porażka To taka specjalna promocja bez gwarancji była? jakby polska była cywilozowanym krajem to pewno by była bo przez 3 pierwsze meisiace praktycznie nic tylko sie lalo paliwo. Zaczelo sie od tego jak padł nagle aku tak gdzies w 3 miesiącu. Auto woleli sprzedac niż jezdzić z tym do niemiec tym bardziej ze raz auto stanelo na drodze - pomogl reset kompa przez serwis. Dostali praktycznie to samo co zapłacili - stracili tylko to co serwisy kasowały uciu |
|
Data: 2011-12-12 22:21:52 | |
Autor: AL | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
W dniu 2011-12-12 20:48, uciu pisze:
chcial byc sprytniejszy od 'cwaniakow' od ktorych kupil to auto - to sie tak niestety najczesciej konczy.Strona www.citroen.pl jest tragiczna i oprócz katalogów nic o konkretach -> tak jak szybko wpadł na pomysł by kupić cytryne (bo znalazł ją przezKupil roczne auto i nie mial gwarancji? Jak z cztery lata wstecz chcielismy kupic roczne auto - to dwa miesiace stracilem by cos znalezc - wszystko co bylo, to sprowadzone i na pytanie o gwarancje wciskano mi jakies kity (czytaj: auto po przejsciach i naprawiane u pana Kazia w stodole). Skonczylo sie w koncu na zakupie nowego 'salonowca'. Byc moze wiekszy koszt ale spokoj juz czwarty rok. Wiec podejrzewam, ze auto Twojego znajomego bylo wlasnie takie po przejsciach. Chcial przyoszczedzic i kupil tzw 'okazje' - to co sie dziwic (w tym przyoadku nie ma znaczenia jaki znaczek ma na masce). Ogolnie francyzy mi się podobają mają fajna stylistyką ale z mam 4ta 'france' z kolei - i zadnych problemow zastanawiam sie wlasnie nad kolejna 'franca' (z szefronami) W rodzinie tez jest pare aut z szewronami na masce i nikt sie nie skarzy (i kupuja kolejne rowniez 'france') -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-12-13 06:55:01 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Dnia 12-12-2011 o 22:21:52 AL <adam@skads.tam> napisał(a):
To się lepiej jeszcze raz zastanów. W moim przypadku - C4GP też jest czwartym francuskim i na pewno będzie ostatnim Citroenem. Przyczynił się do tego głownie serwis Citroena, który traktuje klientów jak debili, o każdą pierdołę trzeba się wykłócać. Niestety silnik i skrzynia biegów w samochodzie to nie wszystko (mam automat, 2.0 hdi 163KM) liczą się także takie pierdoły jak: - hamulce (tarcze w co drugim C4GP po 15 kkm od nowości!!! mają bicie i 50% zużycia) - wg serwisu nie umię hamować - zawieszenie (mam najwyższą wersję z zaw. pneumatycznym z tyłu a i tak TICO bije na głowę C4GP pod względem wybierania nierówności - TICO zrobiłem 200kkm - wiem co mówię) - 3 razy zgłaszana usterka w ASO, pierwszym razem potwierdzili - póżniej się rozmyślili :-) - bicie kierownicy przy 120/130 km/h - serwis 4 razy wyważał fabryczny zestaw opony i felg (kazali mi reklamować opony w Michelin), na zimówkach Conti TS830 i innych nowych alusach mam takie samo bicie. Opony w tym aucie trzeba "układać" z dokładnością +-1g - nie do osiągniecia u zwykłego gumiarza, dla ASO Citroena to wogóle "kosmiczna" technologia. Bicie w końcu sobie odpuściłem, w zimie nie bliżam się do prędkości przy których występuje. - tandetne materiały we wnetrzu - złażąca guma pokrywająca plastiki, delikatny stelaż foteli ("buja" się zarówno oparcie jak i siedzisko, naprawiane w ASO 3 razy), pekająca/wycierająca się "skóra" kierownicy itp. To wszystko dzieje się w C4P/C4GP po FL czyli w modelach produkowanych od jesieni 2010 - Citroen zastosował "optymalizację kosztową", która zbiża jakość jego nowych wyrobów do poziomu najtandetniejszej chinszczyzny. Wszystkie te problemy byłyby do "przełknięcia" gdyby serwis gwarancyjny był normalny - w przypadku Citroena niestety nie jest. Pzdr TG |
|
Data: 2011-12-13 09:26:28 | |
Autor: AL | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
W dniu 2011-12-13 06:55, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 12-12-2011 o 22:21:52 AL <adam@skads.tam> napisał(a):czyzby znowu ksiegowi zaczeli wtracac swoje paluszki w produkcje? Mialem wlasnie nadzieje, ze po FL (poznaje, bo swiatla dzienne ledowe sa w zderzakach) jakosc sie poprawi i wyeliminowane zostana bolaczki dotychczasowe (na cytrynkowym forum sporo ludzi skarzylo sie na pekajace gabki w boczkach fotelu - od wysiadania) - z tego co piszesz o materialach znaczy, ze moze byc jeszcze gorzej niz w pierwszych wersjach? (w tym C4P po FL nie siedzialem w srodku, ale wczesniejsza wersja wydawala sie byc OK) A odnosnie kierownicy - slyszalem sporo narzekan na schodzaca skore (dotyczylo to zwlaszcza C5 poprzedniej generacji). Mialem w poprzedniej Xsarze kier. skorzana, teraz mam w Picasso - od 4 lat nie ma sladu zuzycia tego elementu (fakt, nie pracuje na budowie, to ostrej skory nie mam ;) W sluzbowym C4 nie mam niestety skory - wiec sie nie wypowiem, ale pamietam, ze w poprzednim sluzbowym Fordzie Fusion - skora luszczyla sie jak cholera - wygladalo to bardzo paskudnie. To wszystko dzieje się w C4P/C4GP po FL czyli w modelach produkowanychsie przejade z ciekawosci poogladac. Zakladam soebie jeszcze min. rok uzytkowania obecnego dupowozu - wiec mam czas na przemyslenia. W kazdym badz razie na chwile obecna przodowalo na liscie nastepcy obecnego XP wlasnie C4P, nastepny C-Crosser (bo nowy outlander nie podoba mi sie z pyska). -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-12-13 09:54:54 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
Dnia 13-12-2011 o 09:26:28 AL <adam@skads.tam> napisał(a):
czyzby znowu ksiegowi zaczeli wtracac swoje paluszki w produkcje? Od czasów Xsary Picasso jest coraz gorzej. C4GP z początków produkcji to zupełnie inny samochód niż C4GP po FL. Poniżej masz listę co zniknęło z C4P/C4GP po FL: - oświetlenie kameralne (dostępne tylko w skórze wcześniej każdy excl.) - nakładki progów w tylnych drzwiach - podświetlenie przednich kieszeni w drzwiach - poduszka kolanowa - wzmocnienia drzwi - podświetlenie nóg kierowcy i pasażera (brak nawet w excl.) - zawieszenie pneumatyczne (C4P) - zmiana koloru zegarów - zmiana ilości wyświetlanych informacji na zegarach - brak możliwości włączenia pozycyjnych świateł tylko po jednej stronie samochodu - zakończenia plastikowe szyn tylnych foteli - brak możliwości wyłączenia lusterka elektrochromatycznego - brak automatycznego obiegu wewnętrznego - brak rolety tylnej szyby (C4P) Elementy wnętrza które w C4GP były wykonane ze stopu ZNAL - po FL występują jako plastikowe, lakierowane. Kiedyś Citroen miał bardzo dobre zabezpieczenia antykorozyjne, teraz w nowym C4GP podwozie praktycznie ma samą gołą blachę, fabryczna "pianka" występuje tylko w pasie 15-20 cm po obwodzie, reszta płyty podłogowej to goła blacha. Tak jak jakiś czas temu skończyły się niezawodne silnki diesla VV/Audi, zgasł mit niezawodnej Toyoty - tak teraz kończy się nierdzewiejący Citroen. Lakier na samochodzie jest wodorozcienczalny i tak marnej jakości, że plastikowe maskownice (na klapie tylnej) powodują jego wytarcie do gołej blachy. W rocznym samochodzie pojawiają się "purchle" rudej. Ślady po owadach na przedniej masce, serwis blacharski Citroena zasugerował zostawić w spokoju - chemiczne środki mogą zmatowić lakier, polerowanie jest ryzykowne ze względu na bardzo małą grubość powłoki. Pzdr TG |
|
Data: 2011-12-12 21:20:06 | |
Autor: scobowski | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
W dniu 2011-12-12 14:10, Franc pisze:
Witam grupę,Megane i Scenic - (no nie Citroen, ale też na F) - też są na tej samej podłodze. Żona jeździ scenickiem II, a sam gotowałem się do przesiadki na MeganeII; pojeździłem pożyczonym megi II kombi, i po kilku dniach stwierdziłem, że się w nim nie mieszczę ;) W Vaniku siedzisz zupełnie inaczej - fotele są wyższe, mniej "leżysz" - dodatkowe centymetry w pionie oszczędzają centymetry w poziomie. Do tego dochodzi ci większa swoboda kształtowania wnętrza - poza niezależnymi fotelami (a choćby wywal sobie środkowy, żeby między fotelikami zmieścić nosidełko i gondolę) po schowki, półeczki i szufladki - które w kombiaku się po prostu nie zmieszczą. Przejedź się, obejrzyj, posiedź w każdym fotelu - sam oceń. |
|
Data: 2011-12-12 22:43:49 | |
Autor: Marcin Jan | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
W dniu 2011-12-12 21:20, scobowski pisze:
W dniu 2011-12-12 14:10, Franc pisze:/.../ W Vaniku siedzisz zupełnie inaczej - fotele są wyższe, mniej "leżysz" - nie mówiąc o tym że do vana łatwiej załadować dzieciarnie. Nie musisz nurkować do środka. pozdrawiam marcin jan |
|
Data: 2011-12-12 23:48:10 | |
Autor: scobowski | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
W dniu 2011-12-12 22:43, Marcin Jan pisze:
W dniu 2011-12-12 21:20, scobowski pisze:true! nie schylasz sie i nie nurkujesz (już zapomnialem ;) ) I do tego fajniej sie siedzi, wiecej sie widzi, lepiej sie czuje - patrząc na świat ponad dachami osobówek. |
|
Data: 2011-12-13 10:25:53 | |
Autor: BrunoJ | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
scobowski <scobniesp@amujmaupa.tlen.pl> napisał(a):
W dniu 2011-12-12 22:43, Marcin Jan pisze:Tylko sie gorzej jezdzi, bardziej sie przechyla i slabo sobie radzi z bocznym wiatrem. Kombi zazwyczaj po prostu prowadzi sie lepiej. A i najczesciej jest cichsze, vany czesto sa jednobrylowe, wiec silnik jest slabiej wygluszony (tutaj kwestia modelu). Z wsadzaniem dzieciakow racja, pisalem wczesniej ,w kombi bol jest np zeby wysiasc ze srodkowego siedzenia miedzy fotelikami, w vanie bez poblemu (przynajmniej w XP/C4P, bo pewnie nie w kazdym). Natomiast nie zgadzam sie z tym latwiejszym pakowaniem do bagaznika. W XP mam 560l, w ZXie kombi cos 550. Tylko ze 20cm dluzsze (bez skladania siedzen) i z racji wytloczenia blotnikow prawie 10cm szersze przy klapie, bo kola nie sa tak cofniete. Jest nizej, ale z punktu widzenia walizek, do kombika po prostu zmieszcze wiecej i mam wygodniejszy dostep. Oczywiscie powyzsze znika jesli porownac kombi do C4 GPktora po prostu ma sporo wiekszy bagaznik. C8 mozna jeszcze dostac w Belgii, Francji i paru innych miejscach, ale wyraznie znika, jeszcze na wiosne byly 3 wersje wyposazenia, 3 silniki, czerwony kolor. Teraz dwa kolory i dwa silniki. Resztki. Ale cena nie jest wcale bardzo zla. Tyle ze na 4 osoby to trzeba bardzo chciec. Ja przy 4 osobach bralbym ciagle duze kombi. niekoniecznie c-funf.... -- pozdr BrunoJ XP'10, ZXbreak'97 -- |
|
Data: 2011-12-15 00:03:54 | |
Autor: scobowski | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
W dniu 2011-12-13 11:25, BrunoJ pisze:
scobowski<scobniesp@amujmaupa.tlen.pl> napisał(a): true! nie schylasz sie i nie nurkujesz (już zapomnialem ;) )Tylko sie gorzej jezdzi, bardziej sie przechyla i slabo sobie radzi z bocznym "zazwyczaj" to słowo-klucz tutaj. Mam słabe porównanie dizel-dizel tutaj, ale dCi w reni jest bez porównania kulturalniejsze, niż np. 2,5V6 TDi w audikach (kombi:P), HDi w osobowym pugu, tdci w focusie, tdi w golfie IV.. Baba miała przedtem 2,8-30V ACK benzynowego - i z tym siłą rzeczy nie ma jak konkurować :P ale.. zawieszenie - też rzecz względna, być może z uwagi na wiek "technologii" - A4-ka miała wielowahacz; utrzymywany wraz z amorkami w "fabrycznym" stanie na jakichś febi-kach albo innych miele- IMO bardzo dobre i neutralne zawieszenie; a z wiaduktu górczyńskiego da się bez podsterowności i obawy o wywrotkę zjechać scenikiem 10-15 km/h szybciej, niż a4-ką... Taki postęp i różnica w projektowaniu amortyzatorów? sztywności nadwozia? między 1997 a 2006 rokiem..? A boczne podmuchy: jest CIUT gorzej niż w kombiaku audi. Ale gdzieś wcześiej pisałem: jeździłem kombi megane II: róznica jest na korzyść kombiaka megane w porównaniu ze scenikiem, ale mikra, imo - pomijalna. Poza tym: Audi 2,8q (choćby i kombiaka) kupujesz, bo lubisz od czasu do czasu zapierdalać ;) - a vanika dCi - żeby zmieścić dzieciarnię, wózek, gondolę, foteliki, zakupy, teściową (w bagażniku), torby(w bagażniku), narty, quada, psa i BUDĘ (w bagażniku) - i spokojnie i kulturalnie się przemieścić. To zadanie Vaniki (choćby na podłodze kompaktów) spełaniają wysmienicie. A jak szukasz jakiegoś auta, które spełni choćby minimalne wymagania w kategorii "Fajności dla faceta" - omijaj vany ;) |
|
Data: 2011-12-15 09:51:08 | |
Autor: BrunoJ | |
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza | |
scobowski <scobniesp@amujmaupa.tlen.pl> napisał(a):
W dniu 2011-12-13 11:25, BrunoJ pisze:Zostawilem cale specjalnie. Zwroc uwage ze pytajacy rozwazal C4 picasso i C5 kombi. To tak jakbys porownywal scenika i lagune kombi. A nie scenika i megange (czy A4). Smiem twierdzic ze jednak jest zauwazalna roznica. IMO rowniez w wielkosci bagaznika (na dlugosc i szerokosc). Ja w vanie przez cofniete tylne kolo mam plaskie boki, w kombi tyl wystaje, wiec za nadkolem mam kilka cm z kazdej strony. I tak sie sklada ze pare rzeczy ktore wchodzi mi do kombika nie wchodzi mi do vana (np 7 oktawowe klawisze). Wozek ktory bez problemu miescil sie wzdluz auta w kombi, musze teraz wkladac w poprzek w wanie, bo bagaznik jest wyzszy ale krotszy. Wielkie walizki w vanie zmieszcze dwie (bo znowu tylko w poprzek) w kombi 3 bo wzdluz. Litry i numerki to nie wszystko. To nie jest tylko fajnosc dla faceta. To jest wiele innych praktycznych problemow. ktore znikaja przy odpowiednio duzym vanie oczywiscie. Ale na tej zasadzie to do S80 (sedan) rowniez bez problemu zapakowalem pare walizek i wozek, smiem twierdzic ze wiecej towaru niz obecnie mieszcze do kompaktowego vana. I na pewno jechalo sie fajniej ;-) Na temat porownania aut rozniacych sie 10 lat wiekiem ciezko sie wypowiadac, ale moze wlasnie tak byc ze nadwozie jest sztywniejsze, a zawieszenie bardziej dorobione. A moze po prostu to jest tylko wrazenie, sporo osob zdejmie noge z gazu w cytrynie bo sie przechyla, mimo ze mozna zapodac znacznie wiecej bez problemow. -- |
|