C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza

Data: 2011-12-12 13:40:24
Autor: BrunoJ
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Franc <sdsf@wp.pl> napisał(a):
Witam grupę,

Bardzo chciałbym dokonać porównania wymiarów pomiędzy C4, C4 GP a C5
tourer. Wymiary zewnętrzne mogę porównać bez większych problemów. Ale mnie
interesują wymiary wnętrza - i tutaj mam problem.

Strona www.citroen.pl jest tragiczna i oprócz katalogów nic o konkretach
nie ma. Google dają mnóstwo testów, ale o wymiarach w środku cisza.

Na chwilę obecną w C4 się już przestajemy mieścić (na długość i szerokość).
Dwójka dzieci (fotelik przodem + drugi tyłem) i żona siedzi z kolanami
praktycznie na desce. Do tego bagażnik też przecież nie mały, ale bagaży
jest zawsze b. dużo.

Nalapiliśmy się od dłuższego czasu, żeby wymienić C4 na C4 GP, ale skoro to
ta sama płyta, tylko inne pudełko na górze, to może jednak więcej miejsca w
środku nie będzie.

Ma ktoś może takie dane i poratuje spragnionego?

Danych nie mam, ale jesli przymierzasz sie do tak roznych aut jak C4, C4 GP i
C5 Tourer to lepiej przejedz sie do salonu i pomacaj po prostu. To sa zupelnie
rozne auta i numerki nie musza odpowiadac odczuciom. Najwiecej miejsca (realnie i subiektywnie) bedziesz mial w c4 GP. w GP
siedzisz wyzej, nogi wypadaja inaczej niz w 'lezakach'. Do tego ogromny
bagaznik. ale np dziwnie skladane siedzenia w drugim rzedzie. C5 jest wyraznie wiekszy od c4 ale ja osobiscie bylem kombikiem zawiedziony, i
mam wrazenie ze w nowym jest mniej miejsca niz w mk1. Jesli nie przeszkasza ci vanowatosc c4 GP to zdecydowanie najlepszy wybor pod
katem uniwersalnosci i przestrzeni w srodku. Na 4 osoby przemysl  czy na pewno
potrzebujesz GP. Ale znam osoby ktore wola klasyczne kombi od vana, wtedy C5 bedzie lepiej
pasowal. Ja zreszta mam i kombi i vana mimo oczywistych zalet vana kombi mialo
pare plusow, szczegolnie w temacie dlugosci bagaznika, i mam wrazenie ze
latwiej bylo mi sie do kombika spakowac (niekonecznie wiecej, ale jakos
wygodniej). pozdr
Bruno, bydg
Citroen XP'10, ZX Break'97

Data: 2011-12-12 13:44:15
Autor: BrunoJ
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
BrunoJ  <brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): jeszcze tylko dodam ze jesli do tej pory miales zwykle c4, to kazde kombi
nawet tego samego rozmiaru bedzie subiektywnie wieksze, szczegolnie z tylu, z
racji prostego dachu z tylu. pozdr
Bruno

Data: 2011-12-12 15:17:42
Autor: Franc
Dnia Mon, 12 Dec 2011 13:44:15 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):

[...]

Mam zwykłe C4 i dopóki się nie pojawiły małe dzieci, to było OK. Z jednym
też dawaliśmy jakoś radę. Ale teraz przy dwójce to już jest kiepsko. Jak
pomyślę, co się będzie działo przy okazji wyjazdy na Boże Narodzenie to już
jestem chory.
Jest po prostu super-mocno ciasno. Fotele do przodu, bo z tyłu potrzebne
miejsce na foteteliki. Bagażnik też nie jest z gumy. Pakowanie na maxa
pomiędzy fotele, ale...

Dlatego też poszukuję najbardziej subektywnego miernika wnętrza - jego
wymiarów. Zewnętrzne guzik mi dają, bo widzę jakie teraz samochody są
napuchane/napompowane na zewnątrz - a to jakieś przetłoczenia, wytłoczenia
itd. Odnośnie VAN a KOMBI - to nie mam preferencji. Nie miałem, ani nie
jeździełm ani tym, ani tym. Chodzi tylko o wygodę i przestrzeń w środku.

--
Franc

Data: 2011-12-13 14:23:11
Autor: BrunoJ
Franc <sdsf@wp.pl> napisał(a):
> [...]

Jest po prostu super-mocno ciasno. Fotele do przodu, bo z tyłu potrzebne
miejsce na foteteliki. Bagażnik też nie jest z gumy. Pakowanie na maxa
Prawda jest taka ze... auto jest ok, po prostu pakujesz za duzo rzeczy. Kupisz wieksze auto i szybko sie okaze ze tez umiesz je zapakowac po sufit ;-)
Ja tak mialem jak sie przesiadlem ze zwyklego ZXa w kombi, wlasnie z okazji
drugiego dziecka. Przy piewszym wyjezdze wakacyjnym okazalo sie ze kombi tez
za male jest na wszystkie klamoty ;-)

[...]
Roznica jest fundamentalna, zarowno w sposobie wykorzystania przestrzeni jak i
wlasciwosciach trakcyjnych auta. Do tego dochodzi rowniez potencjalna roznica
klas - c4 nawet GP to ciagle kompakt, c5 to klasa srednia. juz pisalem przy innych odpowiedziach. przy 2+2 bylbym sie mocno zastanawial.
W moim konkretnym przypadku nie ma dylematu, mam 2+3. czyli maly van na miasto
i docelowo duzy w trasy. Limuzyne sobie kupie na starosc  ;-) --

Data: 2011-12-13 17:16:42
Autor: p0li
T->Dnia 2011-12-13 15:23:11 niejaki BrunoJ napisał:

[...]

dokładnie :)
ja się śmieje, że moja żona skanię z naczepą potrafiłaby zapełnić na wyjazd
wakacyjny
miałem heczbeka urodziło sie pierwsze dziecko - kupiłem kombi:
http://www.oto.to/gallery/budyn/aak
na wakacje - bagażnik po dach + rowerek na dachu (bo do środka już nie
wszedł
urodziło się drugie dziecko - kupiłem większe kombi:
http://www.oto.to/gallery/cx/PICT0001
na wakacje - bagażnik po dach
urodziło się trzecie dziecko - nie znalazłem odpowiedniego kombi - kupiłem
to: http://www.oto.to/gallery/NV_p0li/02_G

moja żona poradziła sobie i z tym autem:
http://www.oto.to/gallery/NV_p0li/21_G
http://www.oto.to/gallery/NV_p0li/22_G

jakby (tfu tfu) trafiło się czwarte - kupuję scanię -)

W moim konkretnym przypadku nie ma dylematu, mam 2+3. czyli maly van na miasto
i docelowo duzy w trasy. Limuzyne sobie kupie na starosc  ;-)

jacek - polecam ci moje rozwiązanie - tu naprawdę słowo komfort zuskuje
nowe znaczenie - zwłaszcza że z tyłu mam pneumatyke :)
aczkolwiek nie jest to dizelek który wypije 2 kropelki na setke :)

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza