Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza

C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza

Data: 2011-12-12 20:48:52
Autor: uciu
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Strona www.citroen.pl jest tragiczna i oprócz katalogów nic o konkretach
nie ma.

skoro nawet strony nie umieją zrobić to pomysl jakie sa auta...

a tak przy okazji - kumpel w pracy miał c4P przez 6 miesięcy - sprzedałby szybciej ale musiałby podatek zapłacić.
W aucie posypała się elektronika (zaczeło się się od tego że padł aku) i zaden serwis po normalnych kosztach nie chciał tego ruszać. Auto było kupione roczne z salonu z przebiegiem cos koło 30kkm - sprzedał jak miała 34kkm wiecej nie dał rady zrobić:-)

-> tak jak szybko wpadł na pomysł by kupić cytryne (bo znalazł ją przez przypadek) tak szybko tego żałował;-)

Ogolnie francyzy mi się podobają mają fajna stylistyką ale z jakością/trwałością jest różnie, wiec wole nudniejsze auta:-)

uciu

Data: 2011-12-12 21:58:21
Autor: adam
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
a tak przy okazji - kumpel w pracy miał c4P przez 6 miesięcy - sprzedałby szybciej ale musiałby podatek zapłacić.
W aucie posypała się elektronika (zaczeło się się od tego że padł aku) i zaden serwis po normalnych kosztach nie chciał tego ruszać. Auto było kupione roczne z salonu z przebiegiem cos koło 30kkm - sprzedał jak miała 34kkm wiecej nie dał rady zrobić:-)



Kupil roczne i nie mial gwarancji?
Pzdr
Adam

Data: 2011-12-13 18:56:12
Autor: uciu
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Kupil roczne i nie mial gwarancji?

roczne w salonie w niemczech(import prywantny, bez posredników) a w polsce sie na niego wypieli

tak firma dba o wizerunek...

uciu

Data: 2011-12-14 02:53:59
Autor: ALdroid
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Dnia Tue, 13 Dec 2011 18:56:12 +0100, "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> naskrobał przy słoiku:
> Kupil roczne i nie mial gwarancji?


roczne w salonie w niemczech(import prywantny, bez posrednikĂłw) a w
polsce
sie na niego wypieli


tak firma dba o wizerunek...

Cos krecisz, albo Twoj znajomy kreci.
Auto kupione we Francji - sprowadzone po roku i bez problemu w polskim ASO jest obslugiwane tak jakby kupiono je w PL.

Nie widze podstaw, by jesli auto nie bylo wyzlomowane w Niemczech, w Polsce nie chciano uwzglednic reklamacji dla auta, ktore winno miec na terenie EU min. 2 lata gwarancji.

--
AL

Data: 2011-12-14 22:44:38
Autor: uciu
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Cos krecisz, albo Twoj znajomy kreci.
Auto kupione we Francji - sprowadzone po roku i bez problemu w polskim ASO jest obslugiwane tak jakby kupiono je w PL.

a jaki miałbym w tym cel? chcęc zabłyśnięcia? - nie te lata:-)

Pisze jak było i jaka była postawa 4 śląskich salonów (w ktorych byłem razem z kumplet bo go odwoziłem/przywoziłem) gdzie żaden do konca nie wiadzał co jest przyczyną i stawiali diagnozy za kilka tyś plnów nie mając pewności czy to pomoże...

Auto nie było wyzłomowane - było kupione w koło Nurnberg  przez "przypadek" podczas szukania innego.


uciu

Data: 2011-12-12 22:02:20
Autor: Artur Maśląg
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
W dniu 2011-12-12 20:48, uciu pisze:
Strona www.citroen.pl jest tragiczna i oprócz katalogów nic o konkretach
nie ma.

skoro nawet strony nie umieją zrobić to pomysl jakie sa auta...

a tak przy okazji - kumpel w pracy miał c4P przez 6 miesięcy -
sprzedałby szybciej ale musiałby podatek zapłacić.
W aucie posypała się elektronika (zaczeło się się od tego że padł aku) i
zaden serwis po normalnych kosztach nie chciał tego ruszać. Auto było
kupione roczne z salonu z przebiegiem cos koło 30kkm - sprzedał jak
miała 34kkm wiecej nie dał rady zrobić:-)

Ciekawe, kupił roczne posalonowe, pojeździł 6 miesięcy i skończyła mu
się cudem jakimś gwarancja?

-> tak jak szybko wpadł na pomysł by kupić cytryne (bo znalazł ją przez
przypadek) tak szybko tego żałował;-)

To taka specjalna promocja bez gwarancji była?

Data: 2011-12-13 00:26:54
Autor: DoQ
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
W dniu 12-12-2011 22:02, Artur Maśląg pisze:
Ciekawe, kupił roczne posalonowe, pojeździł 6 miesięcy i skończyła mu
się cudem jakimś gwarancja?

Tak powstają urban legends :)

--
Paweł

Data: 2011-12-13 19:07:06
Autor: uciu
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Ciekawe, kupił roczne posalonowe, pojeździł 6 miesięcy i skończyła mu
się cudem jakimś gwarancja?

pisalem wyżej - kupione w niemczech bez posrednikow, w polsce salony na g. sląski sie na niego wypięły - tzn wzieli na diagnostyke, powiedzieli, że to coś grubszego i trzeba kompa wymienić - podali przy tym jakies chore pieniądze. W innym salonie powiedzieli delikatnie by jechać gdzie indziej, kolejny mówił, że "coś z elektroniką" ale nie wiedzą dokładnie gdzie tkwi problem - auto sprawdzali tydzień i zadzwonili ze nie są w stanie zidentyfikować usterki.. Pojezdzilismy troche tym autem po serwisach  na kasowanie roznych bledow, ktre sie pojawiały. Porażka


To taka specjalna promocja bez gwarancji była?

jakby polska była cywilozowanym krajem to pewno by była bo przez 3 pierwsze meisiace praktycznie nic tylko sie lalo paliwo. Zaczelo sie od tego jak padł nagle aku tak gdzies w 3 miesiącu.
Auto woleli sprzedac niż jezdzić z tym do niemiec tym bardziej ze raz auto stanelo na drodze - pomogl reset kompa przez serwis. Dostali praktycznie to samo co zapłacili - stracili tylko to co serwisy kasowały

uciu

Data: 2011-12-12 22:21:52
Autor: AL
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
W dniu 2011-12-12 20:48, uciu pisze:
Strona www.citroen.pl jest tragiczna i oprócz katalogów nic o konkretach
nie ma.

skoro nawet strony nie umieją zrobić to pomysl jakie sa auta...

a tak przy okazji - kumpel w pracy miał c4P przez 6 miesięcy -
sprzedałby szybciej ale musiałby podatek zapłacić.
W aucie posypała się elektronika (zaczeło się się od tego że padł aku) i
zaden serwis po normalnych kosztach nie chciał tego ruszać. Auto było
kupione roczne z salonu z przebiegiem cos koło 30kkm - sprzedał jak
miała 34kkm wiecej nie dał rady zrobić:-)

chcial byc sprytniejszy od 'cwaniakow' od ktorych kupil to auto - to sie tak niestety najczesciej konczy.

-> tak jak szybko wpadł na pomysł by kupić cytryne (bo znalazł ją przez
przypadek) tak szybko tego żałował;-)

Kupil roczne auto i nie mial gwarancji?

Jak z cztery lata wstecz chcielismy kupic roczne auto - to dwa miesiace stracilem by cos znalezc - wszystko co bylo, to sprowadzone i na pytanie o gwarancje wciskano mi jakies kity (czytaj: auto po przejsciach i naprawiane u pana Kazia w stodole).
Skonczylo sie w koncu na zakupie nowego 'salonowca'.
Byc moze wiekszy koszt ale spokoj juz czwarty rok.

Wiec podejrzewam, ze auto Twojego znajomego bylo wlasnie takie po przejsciach. Chcial przyoszczedzic i kupil tzw 'okazje' - to co sie dziwic (w tym przyoadku nie ma znaczenia jaki znaczek ma na masce).

Ogolnie francyzy mi się podobają mają fajna stylistyką ale z
jakością/trwałością jest różnie, wiec wole nudniejsze auta:-)

mam 4ta 'france' z kolei - i zadnych problemow
zastanawiam sie wlasnie nad kolejna 'franca' (z szefronami)

W rodzinie tez jest pare aut z szewronami na masce i nikt sie nie skarzy (i kupuja kolejne rowniez 'france')

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2011-12-13 06:55:01
Autor: Tomasz Gorbaczuk
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Dnia 12-12-2011 o 22:21:52 AL <adam@skads.tam> napisał(a):



mam 4ta 'france' z kolei - i zadnych problemow
zastanawiam sie wlasnie nad kolejna 'franca' (z szefronami)

W rodzinie tez jest pare aut z szewronami na masce i nikt sie nie skarzy  (i kupuja kolejne rowniez 'france')

To się lepiej jeszcze raz zastanów. W moim przypadku - C4GP też jest  czwartym francuskim i na pewno będzie ostatnim Citroenem.
Przyczynił się do tego głownie serwis Citroena, który traktuje klientów  jak debili, o każdą pierdołę trzeba się wykłócać.
Niestety silnik i skrzynia biegów w samochodzie to nie wszystko (mam  automat, 2.0 hdi 163KM) liczą się także takie pierdoły jak:
- hamulce (tarcze w co drugim C4GP po 15 kkm od nowości!!! mają bicie i  50% zużycia) - wg serwisu nie umię hamować
- zawieszenie (mam najwyższą wersję z zaw. pneumatycznym z tyłu a i tak  TICO bije na głowę C4GP pod względem wybierania nierówności - TICO  zrobiłem 200kkm - wiem co mówię) - 3 razy zgłaszana usterka w ASO,  pierwszym razem potwierdzili - póżniej się rozmyślili :-)
- bicie kierownicy przy 120/130 km/h - serwis 4 razy wyważał fabryczny  zestaw opony i felg (kazali mi reklamować opony w Michelin), na zimówkach  Conti TS830 i innych nowych alusach mam takie samo bicie. Opony w tym  aucie trzeba "układać"  z dokładnością +-1g - nie do osiągniecia u  zwykłego gumiarza, dla ASO Citroena to wogóle "kosmiczna" technologia.  Bicie w końcu sobie odpuściłem, w zimie nie bliżam się do prędkości przy  których występuje.
- tandetne materiały we wnetrzu - złażąca guma pokrywająca plastiki,  delikatny stelaż foteli ("buja" się zarówno oparcie jak i siedzisko,  naprawiane w ASO 3 razy), pekająca/wycierająca się "skóra" kierownicy itp.

To wszystko dzieje się w C4P/C4GP po FL czyli w modelach produkowanych od  jesieni 2010 - Citroen zastosował "optymalizację kosztową", która zbiża  jakość jego nowych wyrobów do poziomu najtandetniejszej chinszczyzny.  Wszystkie te problemy byłyby do "przełknięcia" gdyby serwis gwarancyjny  był normalny - w przypadku Citroena niestety nie jest.

Pzdr
TG

Data: 2011-12-13 09:26:28
Autor: AL
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
W dniu 2011-12-13 06:55, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 12-12-2011 o 22:21:52 AL <adam@skads.tam> napisał(a):



mam 4ta 'france' z kolei - i zadnych problemow
zastanawiam sie wlasnie nad kolejna 'franca' (z szefronami)

W rodzinie tez jest pare aut z szewronami na masce i nikt sie nie
skarzy (i kupuja kolejne rowniez 'france')

To się lepiej jeszcze raz zastanów. W moim przypadku - C4GP też jest
czwartym francuskim i na pewno będzie ostatnim Citroenem.
Przyczynił się do tego głownie serwis Citroena, który traktuje klientów
- tandetne materiały we wnetrzu - złażąca guma pokrywająca plastiki,
delikatny stelaż foteli ("buja" się zarówno oparcie jak i siedzisko,
naprawiane w ASO 3 razy), pekająca/wycierająca się "skóra" kierownicy itp.

czyzby znowu ksiegowi zaczeli wtracac swoje paluszki w produkcje?

Mialem wlasnie nadzieje, ze po FL (poznaje, bo swiatla dzienne ledowe sa w zderzakach) jakosc sie poprawi i wyeliminowane zostana bolaczki dotychczasowe (na cytrynkowym forum sporo ludzi skarzylo sie na pekajace gabki w boczkach fotelu - od wysiadania) - z tego co piszesz o materialach znaczy, ze moze byc jeszcze gorzej niz w pierwszych wersjach? (w tym C4P po FL nie siedzialem w srodku, ale wczesniejsza wersja wydawala sie byc OK)

A odnosnie kierownicy - slyszalem sporo narzekan na schodzaca skore (dotyczylo to zwlaszcza C5 poprzedniej generacji).
Mialem w poprzedniej Xsarze kier. skorzana, teraz mam w Picasso - od 4 lat nie ma sladu zuzycia tego elementu (fakt, nie pracuje na budowie, to ostrej skory nie mam ;)  W sluzbowym C4 nie mam niestety skory - wiec sie nie wypowiem, ale pamietam, ze w poprzednim sluzbowym Fordzie Fusion - skora luszczyla sie jak cholera - wygladalo to bardzo paskudnie.

To wszystko dzieje się w C4P/C4GP po FL czyli w modelach produkowanych
od jesieni 2010 - Citroen zastosował "optymalizację kosztową", która
zbiża jakość jego nowych wyrobów do poziomu najtandetniejszej
chinszczyzny. Wszystkie te problemy byłyby do "przełknięcia" gdyby
serwis gwarancyjny był normalny - w przypadku Citroena niestety nie jest.

sie przejade z ciekawosci poogladac.
Zakladam soebie jeszcze min. rok uzytkowania obecnego dupowozu - wiec mam czas na przemyslenia.  W kazdym badz razie na chwile obecna przodowalo na liscie nastepcy obecnego XP wlasnie C4P, nastepny C-Crosser (bo nowy outlander nie podoba mi sie z pyska).

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2011-12-13 09:54:54
Autor: Tomasz Gorbaczuk
C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza
Dnia 13-12-2011 o 09:26:28 AL <adam@skads.tam> napisał(a):


czyzby znowu ksiegowi zaczeli wtracac swoje paluszki w produkcje?

Mialem wlasnie nadzieje, ze po FL (poznaje, bo swiatla dzienne ledowe sa  w zderzakach) jakosc sie poprawi i wyeliminowane zostana bolaczki  dotychczasowe

Od czasów Xsary Picasso jest coraz gorzej. C4GP z początków produkcji to  zupełnie inny samochód niż C4GP po FL.
Poniżej masz listę co zniknęło z C4P/C4GP po FL:

- oświetlenie kameralne (dostępne tylko w skórze wcześniej każdy excl.)
- nakładki progów w tylnych drzwiach
- podświetlenie przednich kieszeni w drzwiach
- poduszka kolanowa
- wzmocnienia drzwi
- podświetlenie nóg kierowcy i pasażera (brak nawet w excl.)
- zawieszenie pneumatyczne (C4P)
- zmiana koloru zegarów
- zmiana ilości wyświetlanych informacji na zegarach
- brak możliwości włączenia pozycyjnych świateł tylko po jednej stronie  samochodu
- zakończenia plastikowe szyn tylnych foteli
- brak możliwości wyłączenia lusterka elektrochromatycznego
- brak automatycznego obiegu wewnętrznego
- brak rolety tylnej szyby (C4P)

Elementy wnętrza które w C4GP były wykonane ze stopu ZNAL - po FL  występują jako plastikowe, lakierowane.

Kiedyś Citroen miał bardzo dobre zabezpieczenia antykorozyjne, teraz w  nowym C4GP podwozie praktycznie ma samą gołą blachę, fabryczna "pianka"  występuje tylko w pasie 15-20 cm po obwodzie, reszta płyty podłogowej to  goła blacha.
Tak jak jakiś czas temu skończyły się niezawodne silnki diesla VV/Audi,  zgasł mit niezawodnej Toyoty - tak teraz kończy się nierdzewiejący Citroen.

Lakier na samochodzie jest wodorozcienczalny i tak marnej jakości, że  plastikowe maskownice (na klapie tylnej) powodują jego wytarcie do gołej  blachy. W rocznym samochodzie pojawiają się "purchle" rudej.
Ślady po owadach na przedniej masce, serwis blacharski Citroena  zasugerował zostawić w spokoju - chemiczne środki mogą zmatowić lakier,  polerowanie jest ryzykowne ze względu na bardzo małą grubość powłoki.

Pzdr
TG

C4 vs C4 GP vs C5 Tourer - wymiary wnętrza

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona