C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania

Data: 2014-11-26 20:45:02
Autor: Maciek
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania

Nie tak dawno na pytanie "co kupic nieklopotliwego do 10 tys." pare osob
napisalo mi, ze Xsare diesel bez fapa i dwumasy. Ze nie rdzewieje i jest
wzglednie niezawodna.

A czy ktos wie, jak na tle Xsary wypada C5 z rocznikow 2004-2005? Wiadomo,
ze budzet troche trzeba by naciagnac, ale tylko troche. No i moze byc
Pb+LPG, ja ten zestaw uzytkuje od lat i sobie chwale. Hydropneumatyka tez
juz mialem i mnie nie przeraza.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-11-27 14:16:45
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2014-11-26 20:45, Maciek pisze:

[...]

Wszystko jak trafisz.
Ja mam P307SW 2,0HDI 90KM i nie powiem złego słowa. Totalna eksploatacja. Żona ma Xsarę II 1,4HDI i też totalna eksploatacja, a do tego pali do 5l/100km...
Znajomy ma C5 2,0HDI 110KM (dwumasa jest, fabrycznie bez FAP) i też zero problemów.
Kumpel z pracy ma P307 kombi 2,0HDI 90KM i non stop coś mu się pierdzieli.

Także przed zakupem dobrze sprawdzić elektronikę (nieszczęsne BSI, czy nie jest zalane). Generalnie dobra diagnostyka PP/Lexią i wszystko będzie wiadomo. Blachy nie do zabicia (jak nie bity to nie zardzewieje)

Data: 2014-11-27 14:46:01
Autor: Maciek
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania
Dnia Wed, 26 Nov 2014 20:45:02 +0100, Maciek napisał(a):

(...)

Nie wierze, zeby nikt nie jezdzil tu C5....

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-11-27 15:26:14
Autor: Sebastian Klimczak
Dnia 27.11.2014 Maciek <docktor@poczta.onet.pl> napisał/a:
Dnia Wed, 26 Nov 2014 20:45:02 +0100, Maciek napisał(a):

(...)

Nie wierze, zeby nikt nie jezdzil tu C5....

Ja jeżdżę:) Ale dopiero jakieś 20 kkm zrobione. 2.0 hdi z 2004 przd liftem.
Jak na razie prawie bezawaryjnie (kłopoty z zaworem turbiny,
ale z tą wadą go kupiłem).

--
Sebolek

Data: 2014-11-27 19:09:32
Autor: Maciek
Dnia Thu, 27 Nov 2014 15:26:14 +0000 (UTC), Sebastian Klimczak napisał(a):

Ja jeżdżę:) Ale dopiero jakieś 20 kkm zrobione. 2.0 hdi z 2004 przd liftem.

Napisz prosze, jak sie prowadzi z tym silnikiem. Dynamika, halas przy
wiekszych predkosciach, spalanie itp.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-11-27 16:08:57
Autor: Trybun
W dniu 2014-11-27 o 14:46, Maciek pisze:
Dnia Wed, 26 Nov 2014 20:45:02 +0100, Maciek napisał(a):

(...)

Nie wierze, zeby nikt nie jezdzil tu C5....

I masz rację - parę razy miałem okazję się przejechać. Ale o awaryjności trudno cokolwiek powiedzieć. Samo serwisowanie na pewno bardziej uciążliwe niż z "normalnym" autem. Właściciel mówił że jest mało awaryjny, jednak nie można sobie pozwolić na zaniedbywanie okresowych przeglądów.

Data: 2014-11-27 19:08:21
Autor: Maciek
Dnia Thu, 27 Nov 2014 16:08:57 +0100, Trybun napisał(a):

Samo serwisowanie na pewno bardziej uciążliwe niż z "normalnym" autem.

Ale co jest nienormalnego w C5 - chodzi o hydro?
To sa mity, mialem XM-a i wiem co mowie.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-11-27 21:52:21
Autor: Trybun
W dniu 2014-11-27 o 19:08, Maciek pisze:
Dnia Thu, 27 Nov 2014 16:08:57 +0100, Trybun napisał(a):

Samo serwisowanie na pewno bardziej
uciążliwe niż z "normalnym" autem.
Ale co jest nienormalnego w C5 - chodzi o hydro?
To sa mity, mialem XM-a i wiem co mowie.

Tak, z tym podobno trzeba się fatygować do ASO Citroena.

Data: 2014-11-27 22:05:40
Autor: Maciek
Dnia Thu, 27 Nov 2014 21:52:21 +0100, Trybun napisał(a):

Tak, z tym podobno trzeba się fatygować do ASO Citroena.

Nie wierze. Wymiana plynu, filtrow, dobijanie cisnienia - to wszystko od 20
lat robia zwykle serwisy.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-11-28 00:17:47
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2014-11-27 22:05, Maciek pisze:
[...]

Nie takie zwykłe. Raczej te, specjalizujące się w tym, albo ogólnie we francowatych. Oddanie auta do kowala, któremu się wydaje, że umie - to prosta droga do rozwalenia hydro.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2014-11-28 07:36:36
Autor: Maciek
Dnia Fri, 28 Nov 2014 00:17:47 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Raczej te, specjalizujące się w tym, albo ogólnie we francowatych.

To mialem na mysli. U kowali naprawia sie tylko niemieckie auta :)

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-11-28 09:20:58
Autor: abn140
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania

Nie wierze. Wymiana plynu, filtrow, dobijanie cisnienia - to wszystko od 20
lat robia zwykle serwisy.

Bardzo chetnie bym przytulil takie c5, tym bardziej ze ceny spadaja .
No dobra a konkretnie ile w takiej c5 kosztuje pakiet startowy zawiechy?
domyslam sie ze taka akcja u specjalisty zalatwi sprawe zawiechy do konca zycia auta - biorac pod uwage te najstarsze...
czyli - na pare lat i 50-60 000 ?

Data: 2014-11-28 11:01:30
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2014-11-28 09:20, abn140 pisze:

[...]

  Jak nie ma nigdzie wycieków płynu LHM to nie trzeba nic wkładać. Zawias bardzo trwały i dopracowany, zresztą już od bardzo dawna Cytryna siedzi w tym zawiasie.
Nabicie sfer gazem to koszt ok. 50PLN/szt. A o ile dobrze pamiętam 5 sfer jest...

Data: 2014-11-27 16:13:02
Autor: Hinek
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania
Użytkownik "Maciek"  napisał

Nie wierze, zeby nikt nie jezdzil tu C5....

Bądź pierwszym!
:)

--
Hinek

Data: 2014-11-28 07:23:22
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-11-27 14:46,  *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Dnia Wed, 26 Nov 2014 20:45:02 +0100, Maciek napisał(a):

(...)

Nie wierze, zeby nikt nie jezdzil tu C5....

My tu się znamy na samochodach ;)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-11-28 10:06:59
Autor: Kyzio

Uzytkownik "Maciek" napisal w wiadomosci news:
A czy ktos wie, jak na tle Xsary wypada C5 z rocznikow 2004-2005?

Pierwsze moje C5 2.0 Pb + LPG BRC rok 2004.12 (juz po lifcie czyli model 2004-2008) uzytkowalem 2 lata okolo 35 tkm.
Zero problemów, 1 awaria (jakis modul pod bezpiecznikami - standarowa usterka).
Spodobal sie na tyle ze sprzedalem i kupilem kolejne C5 1,8 Pb + LPG Elpigaz rok 2006 uzytkuje okolo 8 miesiecy ok 12 kkm.
Ten silnik zdecydowanie za maly na C5.
Jak narazie z napraw eksploatacyjnych lozysko + sworzen.
W planach jest sprzedaz i ponowny zakup C5 (moze kombi) ale tylko benzynka 2.0.

Przy tym samochodzie zapomnialem co to zly dojazd na dzialke (wystarczy magiczny przycisk i nie szoruje po glinie na drodze dojazdowej, sprawdza sie kilka razy w tygodniu).
Czasem udaje sie zaparkowac w miejscu gdzie zwykla osobowka bym nie wjechal (podniesienie do pozycji max daje spory przeswit).
Duzo spokojniej pokonuje sie dziury, progi zwalniajace.

Krzysiek

Data: 2014-11-28 12:40:44
Autor: Maciek
Dnia Fri, 28 Nov 2014 10:06:59 +0100, Kyzio napisał(a):

Pierwsze moje C5 2.0 Pb + LPG BRC rok 2004.12 (juz po lifcie czyli model 2004-2008)

Jak z korozja w obu autach? Pokazuje sie cos, czy spokoj?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-11-28 13:04:45
Autor: Kyzio

Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości news:
Jak z korozja w obu autach? Pokazuje sie cos, czy spokoj?

W pierwszym zaczela isc korozja pod srebrna listwa na klapie bagaznika (wystarczyla 2 cm zaprawka pod ta listwa), w obecnie posiadanym nie widze sladow korozji.
To pewnie zasluga ze udalo sie trafic egzemplarz nie malowany przez naszych pseudofachowcow.
W pierwszym korozja poszla na tylnych zaciskach hamulcowych odsuwajac je od pionu (standard w cytrynach), wystarczylo przelozenie zaciskow (zamiana stronami).

Kyzio

Data: 2014-11-28 15:25:41
Autor: abn140
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania

Duzo spokojniej pokonuje sie dziury, progi zwalniajace.

Krzysiek

Automat?
ja bym w asb celowal.... ludzie sie boja wiec sa tansze i w lepszym stanie.
asb w tych autach sa ok?

Data: 2014-11-28 15:40:12
Autor: Maciek
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania
Dnia Fri, 28 Nov 2014 15:25:41 +0100, abn140 napisał(a):

Automat?
ja bym w asb celowal....

Ja tez, ale opinie w sieci sa takie sobie. Tylko ze nigdy nie wiadomo, czy
to wynika z samej konstrukcji, czy z niedbania. U nas pokutuje np. przeswiadczenie, ze w automacie nie zmienia sie oleju i
filtra....

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-12-01 08:56:42
Autor: Kyzio
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania

Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości news:
Automat?

Niestety nie, nie udawało mi się znaleźć odpowiedniego egzemplarza.
Benzyna i tak mocno ogranicza wybór ( z kombi 2 razy już zrezygnowałem).
A znalezienie fajnej benzyny 2.0 i nadwozia kombi to chyba graniczy z cudem, a jeszcze z automatem to chyba niemożliwe.

Kyzio

C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania