CA艁A PRAWDA o 偶ar贸wkach energooszcz臋dnych!

Data: 2014-11-26 22:38:36
Autor: Chiron
CA艁A PRAWDA o 偶ar贸wkach energooszcz臋dnych!

U偶ytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:6koi67xbwwu1.qaamaae26alv$.dlg40tude.net...
http://stopsyjonizmowi.wordpress.com/2011/04/04/energooszczedna-zarowka-pekla-%E2%80%93-uciekaj-z-pomieszczenia/

PYTANIE: Dlaczego zmieniono napi臋cie pr膮du w sieci energetycznej na wy偶sze?
ODPOWIED殴: Aby szybko zlikwidowa膰 istniejace u ludno艣ci zapasy tradycyjnych
偶ar贸wek i si艂膮 (rzeczy) zmusi膰 j膮 do stosowania energooszczednych -
tradycyjne 偶ar贸wki wycofywane sa ze sprzeda偶y, co ma zapobiec robieniu
kolejnych zapas贸w i uniemo偶liwi膰 dost臋p do nich w przysz艂o艣ci.
http://www.sep.com.pl/opracowania/opracowania_zmiana_napiecia_2002.htm

Sytuacja (dla mnie) oczywista od samego pocz膮tku. Kolejne pytanie, kt贸re nalezy zada膰: po co to zrobiono? Odpowied藕 te偶 jest prosta: aby m贸c zu偶y膰 ogromne ilo艣ci przestarza艂ej elektroniki (u偶ywanej do zimnego zap艂onu).
Warto doda膰, 偶e problemu z rt臋ci膮 nie ma w przypadku LED. I w艂asnie ten rodzaj o艣wietlenia jest ostatnio lansowany- zapewne dlatego, 偶e utylizuje jeszcze wi臋cej starej elektroniki. S膮 one jednak sporo dro偶sze od jarzeni贸wek- ale i czas 艣wiecenia d艂u偶szy (cho膰 nadal s膮 szkodliwe dla oczu).

PS. M贸j spory zapas tradycyjnych 偶ar贸wek szybko topnieje - od czasu zmiany
napi臋cia na 230V 偶ar贸wki tradycyjne wytrzymuj膮 najwy偶ej 3-4 tygodnie, po
czym (co ciekawe ZAWSZE w momencie w艂膮czenia swiat艂a) nagle si臋 z ha艂asem
przepalaj膮.

W艂贸kno wolframowe w temperaturze pokojowej ma oko艂o 12 krotnie mniejsz膮 rezystancj臋 ni偶 w temperaturze pracy. Czyli- przez moment p艂ynie ok.12 razy wi臋kszy pr膮d- czyli w momencie w艂膮czenia rozgrzewa si臋 bardzo silnie- dlatego 偶arowe 偶ar贸wki wtedy w艂a艣nie si臋 najcz臋艣ciej psu艂y. Dobrym wyj艣ciem- praktykowanym przeze mnie przez lata- na przed艂u偶enie 偶ycia 偶ar贸wki jest zastosowanie zwyk艂ego 艣ciemniacza- i nie przekraczania gdzie艣 80% jego mocy. I to takiego 艣ciemniacza, kt贸ry w艂膮cza si臋 od 0 do warto艣ci 偶膮danej.

--

Chiron -- -
Ta wiadomo艣膰 zosta艂a sprawdzona na obecno艣膰 wirus贸w przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2014-11-27 02:54:25
Autor: XL
CA PRAWDA o 縜r體kach energooszcz阣nych!
Dnia Wed, 26 Nov 2014 22:38:36 +0100, Chiron napisa(a):

Dobrym wyj禼iem- praktykowanym przeze mnie przez lata- na przed硊縠nie 縴cia 縜r體ki jest zastosowanie zwyk砮go 禼iemniacza- i nie przekraczania gdzie 80% jego mocy.

Hmmm, tyle 縠 te 100-ki s mi potrzebne w pe硁ej mocy - chyba ze masz na
my秎i 80 procent mocy tylko w momencie w潮czenia, a podkr阠enie do wy縮zej,
jak ju si w丑kno wst阷nie rozgrzeje i nie ma tego "szoku" wtedy :-)

Data: 2014-11-27 07:09:37
Autor: Chiron
CA PRAWDA o 縜r體kach energooszcz阣nych!

U縴tkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:123j5dgkqgsrl.1uw3qbfm88swp.dlg40tude.net...
[...]

Tak, jak pisa砮m- zaczyna od 0 i podkr阠a do 80%. Nie zauwa縴sz 縜dnej r罂nicy. A przed硊縴sz jej 縴cie gdzie o 50%

--

Chiron -- -
Ta wiadomo舵 zosta砤 sprawdzona na obecno舵 wirus體 przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2014-11-27 10:34:08
Autor: Ghost
CA艁A PRAWDA o 偶ar贸wkach energooszcz臋dnych!

U偶ytkownik "Chiron"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m55h77$tuh$1@node2.news.atman.pl...

S膮 one jednak sporo dro偶sze od  jarzeni贸wek- ale i czas 艣wiecenia d艂u偶szy

Carrefour - 16pln za 1000lm to sporo drozej?

(cho膰 nadal s膮 szkodliwe dla oczu).

tfojih

CA艁A PRAWDA o 偶ar贸wkach energooszcz臋dnych!